ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل حل نشدنی



mr_khodaei2008
20-03-2012, 11:30
سلام

اقا من الان یک ساله درگیر این مشکل هستم چند بار هم تو تاپک عیب یابی مطرح کردم ولی جواب درستی نگرفتم

حالا متخصص ها بیاید و کمکم کنید

من یه پراید مدل 84 انژکتوری 15 ماه پیش خریدم که دوگانه دستی هست . در حرکت با بنزین ابدا هیچ مشکلی نداره ولی وقتی با گاز میرم در سرعت های پایین مثلا رو سرعت گیر که سرعت کم میکنم و رد شدم و با مثلا با دنده 2 ادامه میدم یا حتی موقع راه افتادن و در کل در سرعت های پایین ماشین یه تقه میزنه البته این مشکل دائمی نیستا بعضی وقتا اینجور میشه شاید 10 باری اینجور نشه ولی یه دفه تو سرعت کم یه تقه میزنه . شاید در روز یه بار 5 دفه یه موقع هم 1 دفعه بیشر نشه فقط هم روی گاز

حالا پیش تعمییر کار cng رفتم پیش مکانیک ماهر رفتم میگن باید شمع عوض کنی عوض کردم فایده نداشت وایر شمع عوض کردم بازم درست نشد دیگه هیچ کدوم نمیدونن چی جوا بدن تاحالا 2بار شمع عوض کردم ولی خوب نشد.

دوستان شما ببگید کسی چنین تجربه ای داره اخه من چیکار کنتم نمیشه که هی شمع یا وایر عوض کنم و پل الکی بدم . چون میگن این مشکل فقط از شمعها هست ولی با عوض کردن هم درست نشد


دیگه خسته شدم کمک کنید

ممنون . اگه نکته مبهمی یا سوالی بود بگید تا جواب بدم

mr_khodaei2008
23-03-2012, 14:20
کسی نیست به ما کمک کنه ؟؟

Reza31001
23-03-2012, 15:16
ما هم 6 ماه پیش دقیقا همین مشکل (پراید انژکتوری دوگانه دستی 83) رو داشتیم هر کار کردیم نشد
همه هم میگن از شمع و وایر هست فقط بار آخر که وایر رو عوض کردیم ( بعد گشتن تو نصف شهر برای پیدا کردن جنس اصل که وجود نداره :31:) یه هفته 10 روزی درست بود ولی باز روز از نو روزی از نو

به نظر من از همون وایر هست چون هر بار که عوض کردم یه تغییری هر چند کوچیک احساس میکردم بار آخر هم یه مدت مشکلی نبود ولی باز شروع شد
منتها برای حل این مشکل نیاز به قطعات یدکی با کیفیت هست که البته وجود نداره

mr_khodaei2008
24-03-2012, 09:52
من هم وقتی وایر عوض کردم یا شمع عوض میکنم تا حدود یه 80 کیلومتر که میرم مشکلی نداره ولی باز دوباره شروع میشه

اخه نمیشه که هر روز رفت وایر یا شمع نو خرید و هی عوض کرد .باید یه راه اساسی باشه


حالا اصلا این اتفاق میفته برا موتور ماشین ضرر داره یا نه اگه نداره که بیخیالش بشیم . اخه چقدر پول شمع بدم

mostafabad2007
27-03-2012, 00:37
نگا دادا مال منم که 88 فابریک کارخونه ای بود داره راه میری توی سرعت پایین یکدفعه ماشین عطسه میزد انگار یه چیزی توی موتور ترکید رفتم وایرای ماشین رو عوض کردم درست شد
یه سوال تا حالا دلکو شو دادی یه نگاه بکنن ببینن درسته

pooria-ir
28-03-2012, 00:15
اگه تهران بودی یه جای کار درست بهت معرفی میکردم بری که مشکلت رو حل کنه
که نیستی
تو شهر خودتون بگرد یه CNG کار حسابی گیر بنداز،قبل از اون یه سر برو تو TT مشکلت رو مطرح کن بچه ها کمکت میکنن :10:
موفق باشی :11:

mr_khodaei2008
02-04-2012, 17:08
TT كجست ديگه؟


نگا دادا مال منم که 88 فابریک کارخونه ای بود داره راه میری توی سرعت پایین یکدفعه ماشین عطسه میزد انگار یه چیزی توی موتور ترکید رفتم وایرای ماشین رو عوض کردم درست شد

منم عوض كردم ولي فايده نداشت
دلگو را نشون ندادم

بلاخره چيكار كنم

hossein.az
02-04-2012, 17:29
TT كجست ديگه؟





منظور پوریا جان
forum سایت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بود ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بود).

heinrich_himmler
02-04-2012, 20:08
سلام

اقا من الان یک ساله درگیر این مشکل هستم چند بار هم تو تاپک عیب یابی مطرح کردم ولی جواب درستی نگرفتم

حالا متخصص ها بیاید و کمکم کنید

من یه پراید مدل 84 انژکتوری 15 ماه پیش خریدم که دوگانه دستی هست . در حرکت با بنزین ابدا هیچ مشکلی نداره ولی وقتی با گاز میرم در سرعت های پایین مثلا رو سرعت گیر که سرعت کم میکنم و رد شدم و با مثلا با دنده 2 ادامه میدم یا حتی موقع راه افتادن و در کل در سرعت های پایین ماشین یه تقه میزنه البته این مشکل دائمی نیستا بعضی وقتا اینجور میشه شاید 10 باری اینجور نشه ولی یه دفه تو سرعت کم یه تقه میزنه . شاید در روز یه بار 5 دفه یه موقع هم 1 دفعه بیشر نشه فقط هم روی گاز

حالا پیش تعمییر کار cng رفتم پیش مکانیک ماهر رفتم میگن باید شمع عوض کنی عوض کردم فایده نداشت وایر شمع عوض کردم بازم درست نشد دیگه هیچ کدوم نمیدونن چی جوا بدن تاحالا 2بار شمع عوض کردم ولی خوب نشد.

دوستان شما ببگید کسی چنین تجربه ای داره اخه من چیکار کنتم نمیشه که هی شمع یا وایر عوض کنم و پل الکی بدم . چون میگن این مشکل فقط از شمعها هست ولی با عوض کردن هم درست نشد


دیگه خسته شدم کمک کنید

ممنون . اگه نکته مبهمی یا سوالی بود بگید تا جواب بدم
اين به اصطلاح تقه زدن از دو چيز مي تونه باشه:
1. سيستم برق رساني
2. سيستم سوخت رساني
سيستم برق فقط شمع و واير نيست و در حقيقت مهمترين بخش اين سيستم كوئل دوبله (در خودروي مورد بحث شما) كه اگه ضعيف شده باشه اين مشكل يا مشكل عطسه كردن ماشين پيش مياد.
اما سوخت رساني:
چون مدلهاي 84 و 85 و اوايل 86 به طور استاندارد دوگانه نيستند يه آدوانسر و ايمولاتور ساده براي استفاده از سوخت گاز دارند كه چندان قادر به تنظيم دقيق نيست، به همين دليل معمولا تنظيم سوخت گاز رگلاتور اين خودروها بايد خيلي دقيق صورت بگيره كه البته باز هم در همه موارد جوابگو نيست.
با همه توضيحات بالا و توضيحات شما من حدس مي زنم مشكل شما از قسمت دوم يعني تنظيم خروجي گاز رگلاتوره كه جوابگوي دور موتورها و سرعتهاي خاصيه. اين يه حدس بر اساس اطلاعات داده شده از طرف شماست وگرنه تا از نزديك نبينم نمي تونم چيز قطعي بگم.

mr_khodaei2008
03-04-2012, 17:07
ممنون از توضيحاتتون

اول برم كوئل ماشينم رو چك كنم يا با يكي ديگه عوض كنم ببينم خوب ميشه يا نه اگر هم نشد مشكل شماره 2 هست

براي حل مشكل شماره 2 كه گفتيد بايد چيكار بكنم

rami_hemi
07-04-2012, 16:35
دقیقا منم همین مشکل رو با پژو دارم
میزان سوخت کافی به موتور نمیرسه به نظر من اگه مشل سیستم برق بود مشل توی بنزین هم موجود بود ولی مشکل سوخترسانی بیشتر و محتملتر هست .
ولی باید راهکاری مناسب پیدا کرد . البته اگر میشد تنظیمات ECU مثل مدلهای دوگانه کارخانه ای و ساختن مپ ویژه گاز برای ماشین که فشار و میزان پاشش گاز رو به سیلندر و جرقه رو با توجه به خصوصیات سوخت تنظیم میکرد بهتر میشد ولی به خاطر محدودیت تنظیمات ecu فابریک ماشین این مورد زیاد کم هزینه نیست .

mr_khodaei2008
08-04-2012, 13:49
حالا باید چیکار کرد ؟ چطوری میشه سوخت را تنظیم کرد

rami_hemi
23-04-2012, 20:45
باید رگلاتور گاز رو تنظیم کرد چاره خاصی برای ما نمیذارن چون دانش مکانیکها در همین حد هست .
ولی روش درست اینه که یک بار برنامه ای سی یو ری مپ بشه و وقتی ماشین روی گاز میره تایمینگ جرقه هم تغییر کنه و شاید یک ریل سوخت دیگه و انژکتورهای ویژه برای گاز ولی دقیق نمیتونم بگم خودم زیاد دنبال این مسله هستم .

mr_khodaei2008
24-04-2012, 16:03
این کارها را جایی هم انجام میدن . هزینش چقدر میشه . ایا درست میشه

اصلا یه سوال : این اتفاق یعنی تقه یا عطسه کردن ماشین روی گاز برا موتو ر ضرر داره یا نه ؟ اگه مشکلی نداره ولش کنم و اینقدر خرج الکی نکنم