ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : جدول مقایسه خودروهای داخلی



dash_mehdi
24-02-2012, 15:40
من بعد از مدتها تست خودرو هایی که داشتم و یا برای مدتی دستم بود یه نتیجه گیری کردم و در قالب یک جدول برای کاربران قرار میدم که امیدوارم بتونه کمکتون کنه.
من برای تمام امتیازاتی که دادم دلیل دارم و کاملا تست کردم و در اینجا این جدول رو قرار دارم.



امتیاز دهی در این جدول از 1 تا 100 میباشد



دایره ی سبز رنگ کنار برخی از امتیازات نشانه ی بهترین امتیاز در سطر خود میباشد



جمع کل امتیازات نشانه ی برتری یا بدی خودرو نیست بلکه هر فردی باید ملاک های خودش را نگاه کند

البته این امار بین خودرو های زیر 25 میلیونی که من همه چیزش رو تست کردم درست شده و خودرو هایی که تست نکردم رو قرار ندادم.
.
.
به دلیل خوانده نشدن گزینه ها و امتیازات سایز عکس رو کاهش ندادم پس لطفا تا بار گزاری کامل عکس صبر کنید و عکس رو با سایز واقعی مشاهده کنید


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1695x996.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Dj_aghamajid
24-02-2012, 16:03
جدول خوبی بنظر میرسه. البته بازم جا برای کار داره.
نکته مهمی که باید به این جدول اضافه بشه، طراحی خودرو هست. مثلا تندر 90 با ظاهر مزخرفش، ارزش قابلیتهایی که داره تحت شعاع قرار میگره.
مورد دیگر: هزینه تعمیر و نگهداری هست که شما بنام کم خرج بودن معرفی کردید: مثلا پارس ELX چطور از پراید کم خرج تر هست؟
مصرف بنزین : مصرف پارس عجیب هست.
بازم ایراد وجود داره. دوستان هستن و اشاره میکنن.

pishooo2
24-02-2012, 16:13
karet doroste dawsh mehtiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii akhareshiiiiiiiiii ama yekam be ghole dostemon deghate bishtar ghashang taresh mikone
ama bazam nesbate be amar hayi ke saro tahesh malom nist in kheyli behtare

dash_mehdi
24-02-2012, 16:20
جدول خوبی بنظر میرسه. البته بازم جا برای کار داره.
نکته مهمی که باید به این جدول اضافه بشه، طراحی خودرو هست. مثلا تندر 90 با ظاهر مزخرفش، ارزش قابلیتهایی که داره تحت شعاع قرار میگره.
مورد دیگر: هزینه تعمیر و نگهداری هست که شما بنام کم خرج بودن معرفی کردید: مثلا پارس ELX چطور از پراید کم خرج تر هست؟
مصرف بنزین : مصرف پارس عجیب هست.
بازم ایراد وجود داره. دوستان هستن و اشاره میکنن.

دوست عزیز طراحی خودرو وابسته به نظر مردم هست و اگر من بخوام طراحی خودرو را به این جدول اضافه کنم فقط باید نظر شخصی خودم رو بنویسم که شاید با خیلی ها فرق کنه

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدمیشه بگید شما یا کسی که پراید داره چند بار در سال باید بره تعمیرگاه و در عوض کسی که پارس ELX داره چند بار؟!
من گفتم که تمام این امتیازات از روی تست روی خودرو انجام شده و نه از روی هوا:46:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدحق با شما هست.
منظور از پارس در این جدول پژو پارس با موتور XU7 هست که از موتور پارس LX که موتور TU5 داره و پارس موتور زانتیا بیشتر می سوزونه .
من در تایپ اشتباه نوشتم و الان تصحیح میکنم.
به هر حال ممنون از نظرت

Dj_aghamajid
24-02-2012, 16:33
دوست عزیز طراحی خودرو وابسته به نظر مردم هست و اگر من بخوام طراحی خودرو را به این جدول اضافه کنم فقط باید نظر شخصی خودم رو بنویسم که شاید با خیلی ها فرق کنهشما به عنوان یک کارشناس نظر خودت رو بگو، درسته که این امر سلیقه ای هم هست. اما مطمئنا اکثر افرادی که برای خرید اقدام میکنن، دید مشترکی دارن.


من گفتم که تمام این امتیازات از روی تست روی خودرو انجام شده و نه از روی هوا:46:دوست عزیز، بنده به شما جسارت نکردم ، نگفتم رو هوا حرف میزنید.
در مورد پراید باید بگم بله، ممکنه تعداد دفعات رفتن به تعمیرگاه بعد از 3-4 سال از خرید، بیشتر از پارس ELX باشه، اما ممکنه هزینه هربار پارس ELX، چند برابر پراید باشه. این در مورد تعمیرات عادی.
در مورد تصادف: اگه خدای نکرده تصادفی بکنید که بیمه نداشته باشید یا مقصر باشید و.... هزینه پراید بسیار ناچیز هست. پراید رو مثال میزنم. ریو هم تقریبا همینطور هست.


به هر حال ممنون از نظرتخواهش میکنم. دست شما هم درد نکنه

dash_mehdi
24-02-2012, 16:41
در مورد پراید باید بگم بله، ممکنه تعداد دفعات رفتن به تعمیرگاه بعد از 3-4 سال از خرید، بیشتر از پارس ELX باشه، اما ممکنه هزینه هربارش، چند برابر پراید باشه. این در مورد تعمیرات عادی.
در مورد تصادف: اگه خدای نکرده تصادفی بکنید که بیمه نداشته باشید یا مقصر باشید و.... هزینه پراید بسیار ناچیز هست. پراید رو مثال میزنم. ریو هم تقریبا همینطور هست.



دوست عزیز ما داریم درباره ی پارس میگیم نه یک ماشین وارداتی
پژو پارس اکثر قطعاتش تولید داخل هست و قیمتش خیلی بیشتر از پراید نیست
مثلا می تونم یک مثال واقعی بزنم :
یکی از همکارای پدرم خودروی قبلیش زانتیا بود و از خرج زیادش ناراضی بود اما حالا که چند وقته تویوتا پرادو خریده هیچ خرج اضافی رو دستش نزاشته این در حالیه که این دو خودرو چندین میلیون با هم فاصله دارند.
اگر یکی از قطعات پرادو خراب بشه قطعا خرج بسیار زیادی خواهد داشت اما اون قطعه هرگز خراب نخواهد شد یا در مورد پارس موتور زانتیا کمتر خراب خواهد شد اما پراید انقدر خراب میشه که از خرج ده بار خراب شدن زانتیا بیشتر خواهد شد.

ARASH66
24-02-2012, 16:46
مثلا تندر 90 با ظاهر مزخرفش
این جمله برام جالب بود، از لحاظ فنی، ایمنی و موارد دیگه L90 یا لوگان طراحی خارجی نسبتا خوب یا متوسطی داره.
از لحاظ سلیقه هم به نظرم طراحیش از خیلی مدل های داخلی بهتره.

hossein.az
25-02-2012, 14:22
یه سوال در مورد کیفیت لوازم بکار رفته داشتم .
کیفیت قطعات داخلی که در 206 جدیدا بکار میره اصلا راضی کننده نیست , من نمیدونم از پلاستیک درجه چند اون داشبوردشو ساختن .به نظر من تو این مورد باید به این صورت بود
اول تمام مدلهای پارس
دوم تمام مدل های سمند
سوم تمام مدل های ال90
و .....

dash_mehdi
25-02-2012, 20:50
یه سوال در مورد کیفیت لوازم بکار رفته داشتم .
کیفیت قطعات داخلی که در 206 جدیدا بکار میره اصلا راضی کننده نیست , من نمیدونم از پلاستیک درجه چند اون داشبوردشو ساختن .به نظر من تو این مورد باید به این صورت بود
اول تمام مدلهای پارس
دوم تمام مدل های سمند
سوم تمام مدل های ال90
و .....

دوست عزیز کیفیت لوازم به کار رفته در خودرو انقدر به پلاستیک بودن یا چرم بودنش ربطی نداره و مهم اینه که بتونه در بلند مدت در جای خودش بمونه و به صدا نیوفته.
در حال حاضر هیچکدوم از خودرو ها از کیفیت لوازم خوبی بهره نمی برند که خودروی پارس و سمند هم یکی از این هاست.

hossein.az
26-02-2012, 10:51
درسته داش مهدی هیچ کدوم کیفیت لازم رو ندارند اما 206 هم کیفیت لوارم داخلیش از بقیه سرتر نیست .کیفیت لوازم هم ربطی به نحوه ی نصب لوازم نداره , ممکنه یه قطعه ای خیلی با کیفیت باشه ولی در اثر مثلا محکم نبودن پیچ بعد از یک مدت به صدا در بیاد.
در آخر از توجه به نوشته ها ممنون

VAHIDMETALL
06-03-2012, 11:22
من که تیبا و پراید دارم حداقل10 مورد تناقض در مورد این 2 ماشین تو جدول می بینم.
مثلآ:
پایداری رو زمین تیبا با اینکه فقط 50 کیلو از 405 سبکتره از پراید کمتره؟؟؟ اونم با کمک های گازی تیبا و لاستیک فابریک 175؟؟؟؟؟

فضای سرنشین اونم با 23 سانتیمتر افزایش طول بخصوص که 10 سانتیمترش مربوط به صندلی های قسمت عقبه و 4 سانتیمتر افزایش عرض با پراید برابره؟؟؟
راحتی سرنشینان از پراید واقعآ بدتره؟؟؟؟؟آخه از پراید بدتر هم مگه میشه چیزی ساخت؟؟؟؟
و حتی اینکه شتاب اولیه پراید به نظر من از تیبا بهتر هست.

dash_mehdi
06-03-2012, 12:48
من که تیبا و پراید دارم حداقل10 مورد تناقض در مورد این 2 ماشین تو جدول می بینم.
مثلآ:
پایداری رو زمین تیبا با اینکه فقط 50 کیلو از 405 سبکتره از پراید کمتره؟؟؟ اونم با کمک های گازی تیبا و لاستیک فابریک 175؟؟؟؟؟

فضای سرنشین اونم با 23 سانتیمتر افزایش طول بخصوص که 10 سانتیمترش مربوط به صندلی های قسمت عقبه و 4 سانتیمتر افزایش عرض با پراید برابره؟؟؟
راحتی سرنشینان از پراید واقعآ بدتره؟؟؟؟؟آخه از پراید بدتر هم مگه میشه چیزی ساخت؟؟؟؟
و حتی اینکه شتاب اولیه پراید به نظر من از تیبا بهتر هست.

ارتفاع تیبا بیش از حد زیاده و استفاده از لاستیک های کوچک 13 اینچی باعث این امر میشود.

طراحی اتاق پراید جوریه که فضای پای قابل قبولی داره و کاملا یه جوره نسبت به تیبا و کاملا هم مشخصه. یک بار تست کنید متوجه میشید.

در مورد شتاب هم که هیچ حرفی باقی نمیمونه چون قطعا شتاب تیبا بهتره.
خود سایپا هم شتاب پراید رو بالای 14 ثانیه اعلام کرده و شتاب تیبا زیر 11 ثانیه هست.
عجیبه شما اینو میگید!

VAHIDMETALL
06-03-2012, 13:37
ارتفاع تیبا بیش از حد زیاده و استفاده از لاستیک های کوچک 13 اینچی باعث این امر میشود.

طراحی اتاق پراید جوریه که فضای پای قابل قبولی داره و کاملا یه جوره نسبت به تیبا و کاملا هم مشخصه. یک بار تست کنید متوجه میشید.

در مورد شتاب هم که هیچ حرفی باقی نمیمونه چون قطعا شتاب تیبا بهتره.
خود سایپا هم شتاب پراید رو بالای 14 ثانیه اعلام کرده و شتاب تیبا زیر 11 ثانیه هست.
عجیبه شما اینو میگید!

ارتفاع زیاد به تنهایی فاکتوری برای عدم پایداری ماشین نمی تونه باشه بلکه اثر اصلی رو ایرودینامیک ماشین به عهده داره دقیقآ مثل تندر که حتی ارتفاعش از تیبا هم بیشتره اما پایداریش هم به مراتب بهتره ودرسته که رینگ تیبا 13 اینچیه مثل پراید اما لاستیک هاش 175 هست و در ضمن فاق لاستیکش هم بلندتره
لاستیک پراید: R13 165/65
لاستیک تیبا :R13 175/70

و ایتم اصلی تر عملکرد خود ماشین در سر پیچ ها و لوپ ها هستش و اگه یه مسیر مشخص و پرپیچ مثل تهران-جاجرود رو با هر دو ماشین طی کنید پی به تفاوت فاحش بینشون میبرید.

ودر مورد طراحی من که قدم 189 و صندلی های تیبا رو تا آخر عقب میکشم. باز هم جا واسه سرنشین عقب هست.وهر بار که کسی پشت سر من میشینه ناراضی نیست. اما طراحی کنسول جلوش رو قبول ندارم چون زیر زانوم مدام با کنسول برخورد میکنه و اعصاب راننده رو مه هم میریزه اما این واسه من با قد 189 اینجوریه وبرای قد متوسط ایرانی ها مشکلی نداره.
واگه من 6 سال پراید داشتم و الان 10000 کیلومتر با تیبا رانندگی کردم و ماشین رو هم خوب اب بندب کردم میگم که شتاب اولیه (دنده 2و3) پراید از تیبا بهتره.

asady
26-03-2012, 08:52
دوست عزيز ضمن تشكر از جدول ارائه شده ولي يه ماشين رو توش جا انداختي اونم سورن ELX ......