مشاهده نسخه کامل
: ** تجربیات رانندگی **
MOHAMMAD_ASEMOONI
25-03-2018, 17:19
فراموشکاری انسان در لحظه های قبل از تصادف باعث میشه قادر نباشه تمام تجربیاتش را در کمتر از 1 ثانیه مرور کنه عکس العمل درست نشون بده
حتی دوستانی که بعد از تصادف مثنوی های70 کیلویی راه حل ارائه میدهند، متاسفانه در لحظهء حادثه دچار مشکلِ تصمیم گیری میشوند.
سلام
سال نو همگی دوستان مبارک و پر خیر و برکت
===================================
در مغز انسان یک قسمت هست که اسمش عقل باطن یا شعور باطن هست
کارش اینه که [با تمرین و تکرار] برنامه ریزی میشه و کارها رو اتوماتیک انجام میده بدون اینکه آدم بر کارش نظارت داشته باشه
مثل کسی که داره رانندگی میکنه و همزمان داره با مسافرهای توی ماشین هم حرف میزنه
عقل باطنش داره دستهاش و پاهاش و چشمهاش رو کنترل میکنه و با ترمز و گاز و کلاچ و دنده و فرمان و غیره کار میکنه و ماشین رو میرونه بدون اینکه اصلاً دخالتی داشته باشه بر کارشون
حتی گاهی مدت طولانی رانندگی میکنه و نمیدونه چطوری تمام این مدت مغزش اتوماتیک ماشین رو رونده
================================
اگر عقل باطن با تمرینِ صحیح , درست برنامه ریزی بشه دیگه فراموشی موقع تصادف اتفاق نمیافته و راننده اتوماتیک وار عکس العمل درست نشون میده
================================
یک مطلب بسیار مهم دیگه:
راننده ی حرفه ای نه تنها خودش حادثه ساز نیست بلکه در مخمصه ی راننده های حادثه سازهم گیر نمیافته
یعنی حواسش به رانندگی دیگران هم هست
مثال:
سر چهارراه نمیگه چراغ سبزه پس حق تقدم با منه و همه وظیفشونه بایستند پس بدون نگاه کردن به چپ و راست از تقاطع رد بشه
یعنی به چراغ سبز اعتماد نمیکنه و میدونه ممکنه یکی مست باشه یا مواد زده باشه یا سرش توی موبایل و ضبط باشه یا نگاهش به بغل دستیش باشه و از چراغ قرمز رد بشه
یا ماشینی که توی خیابون یا کوچه پارک شده و راننده داخلش هست و هر لحظه ممکنه یهو درب رو باز کنه پس سرعت رو کم میکنه و براش دو تا تک بوق میزنه یعنی مراقب باش و تا بتونه هم از فاصله دور از کنارش رد میشه تا اگر درب باز شد تصادل نشه
هیچوقت نمیگه اون راننده یا عابر من رو میبینه و می ایسته پس همه چیز امنه
================================
عقل باطن هم خیلی مفیده هم خیلی خطرناک
وقتی عادتهای خوب در اون ذخیره میشه مفید هست مثل عادت به نگاهِ یک ثانیه ای به آمپرها هر 3 یا 4 دقیقه موقع رانندگی
عادت به راهنما زدن چند ثانیه قبل از تغییر مسیر
عادت به پارک کردن با کشیدن ترمز دستی و دنده 1
عادت به نگاه یک ثانیه در آینه عقب بدون تکان دادن سر
عادت به بشتن کمربند به محض نشستن روی صندلی ماشین و باز نکردن کمربند مگر موقع پیاده شدن
عادت به دنده 2 قبل از دنده عقب زدن
عادت به تکان ندادن فرمان با ماشین متوقف
عادت به رانندگی با سرعت اقتصادی یعنی دور دور روی 2000 تا 2500 باشه
عادت به روشن کردن چراغهای جلو در روز , در جاده ی دوطرفه ی شلوغ (نور پایین)
عادت به تعویض دنده در 3000 نه بیشتر
عادت به چشم برنداشتن از جلو موقع صحبت با بغل دستی موقع رانندگی
عادت به حرکت نکردن با صورت چرخیده به چپ یا راست . یعنی اول جلو رو نگاه کنه بعدس حرکت کنه .
عادت به کامل کلاچ گرفتن قبل از تعویض دنده . خیلیها نمیدونند کامل کلاچ نمیگیرند و عقل باطنشون بد برنامه ریزی شده و هنوز پاشون کامل کلاچ نگرفته دستشون دنده عوض میکنه
عادتِ زُل زدن به کیلومتر و آمپر بنزین و حرارت سایر آمپرها . باید فثط یک ثانیه نگاه کرد و عکس گرفت با چشم , سپس جلو رو نگاه کنیم و چیزی که دیدیم رو تجزیه و تحلیل کنیم .
================================
برای تصادفهای مختلف هم باید آدم قبلش با خودش تمرین کنه تا عکس العمل صحیح در عقل باطنش ذخیره بشه تا عادت بشه براش تا در وقت تصادف اتوماتیک وار عکس العمل درست انجام بده
خلبانها رو در دستگاه شبیه ساز flight simulator همینطوری آموزش میدند ولی متاسفانه در رانندگی چنین چیزی نداریم و هر کسی باید خودش در خانه تمرین کنه مثل ماشین بازی یا در جای خلوت و دور از ماشینها و ساختمونها
================================
خیلی از مردم بلد نیستند از سیستم ABS درست استفاده کنند
به خیالشون ABS سوپرمن و افسونگره و خودش باعث تصادف نکردن میشه !!!
میزنند روی ترمز و میشینند تماشا میکنند ببینند برخورد میکنه یا نه !!!!
ABD برای این درست شده که همراه با ترمز زدن, با فرمان هم سعی کنیم از برخورد جلوگیری کنیم نه اینکه بزنیم روی ترمز و بشینیم تماشا !!!!
مردم باید در جای خلوت بارها و بارها بزنند روی ترمز و با فرمان هم بازی کنند تا مغزشون برنامه ریزی بشه و عادت بشه براشون تا همزمان از ترمز و فرمان استفاده کنند
اما بهترین کار اینه که کاری نکنیم که در مخمصه گیر بیافتیم . این یعنی پیشگیری از تصادف
================================
راههای پیشگیری:
•چک کردن دائمِ ترمزها و لاستیکها و چراغها و بوق
•سالم بودن و تمیز بودن شیشه ها و آینه ها و سالم بودنِ برف پاک کن ها و آبپاش ها و شیشه گرم کن
•چشم بر نداشتن از جلو
• کمربند بستن به محض نشیتن روی صندلی و باز نکردنش مگر در موقع پیاده شدن
•تنطیم بودن صدنلی و آینه ها
•رانندگی با سرعت مجاز
•توقف و استراحت در جای امن و ایمن به محض احساس خواب آلودگی چون راننده متوجه نمیشه خوابش برده تا اینکه تصادف کنه یا چپ کنه یا یکی بیدارش کنه یا خدا بهش رحم کنه و قبل از تصادف بیدار و هشیار بشه
• نصب سیستم هشدار خواب آلودگی
• استفاده از زنجیر چرخ در یخبندان و برف
•دوری از رانندگان مغرور و متکبر و بی ادب و خلافکار
• رعایت فاصله طولی
•مغرور نشدن به ترجربه داشتن و اعتماد نکردن به اعتماد به نفس وگرنه خودش باعث تصادف میشه
• دوری از الکل و مواد مخدر و داروهای روانگردان و خواب آور
•رعایت ظرفیت ماشین برای مسافر و بار و ارتفاع •اطمینان کامل از خالی بودن پشت ماشین قبل از دنده عقب
•نصب بوق دنده عقب
•سالم و تنطیم بودن همه چراغها
•استفاده نکردن از نور شدید
• دوری از رانندگی در هوای بد تا حد امکان
•احتیاط بسیار در بارانِ اول که خیابان و جاده به شدت چرب و لیز و به شدت لغزنده میشه
• ماشین بازی نکردن . یعنی جدی گرفتن رانندگی و پرهیز از پُز دادن و نمایش و مسابقه و لایی کشیدن و انتقام و غیره
•سرویس به موقع برای قسمتهای خطرناک خودرو مثل لاستیکها و چرخها و ترمزها و جلوبندی و کمکها و فنرها و چراغها و برف پاک کنها و آب پاش ها و فرمان و سیستم خنک کننده موتور و سیستم سوخت رسانی
و غیره
p
===================================
<br>
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
<br>
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
<br> [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سر چهارراه نمیگه چراغ سبزه پس حق تقدم با منه و همه وظیفشونه بایستند پس بدون نگاه کردن به چپ و راست از تقاطع رد بشه
یعنی به چراغ سبز اعتماد نمیکنه و میدونه ممکنه یکی مست باشه یا مواد زده باشه یا سرش توی موبایل و ضبط باشه یا نگاهش به بغل دستیش باشه و از چراغ قرمز رد بشه
یا ماشینی که توی خیابون یا کوچه پارک شده و راننده داخلش هست و هر لحظه ممکنه یهو درب رو باز کنه پس سرعت رو کم میکنه و براش دو تا تک بوق میزنه یعنی مراقب باش و تا بتونه هم از فاصله دور از کنارش رد میشه تا اگر درب باز شد تصادل نشه
اینجوری فکر کردن یعنی زندگی پر از استرس
همش باید نگران کارهای آدمای بی فکر باشی و حرص بخوری و اعصاب برات نمیمونه
چون آدم های بی ملاحضه و متخلف خیلی بیشتر هستند پس اونایی که مثل اونا فکر و عمل نمیکنن همیشه در عذابن
برای تصادفهای مختلف هم باید آدم قبلش با خودش تمرین کنه تا عکس العمل صحیح در عقل باطنش ذخیره بشه تا عادت بشه براش تا در وقت تصادف اتوماتیک وار عکس العمل درست انجام بده
خلبانها رو در دستگاه شبیه ساز flight simulator همینطوری آموزش میدند ولی متاسفانه در رانندگی چنین چیزی نداریم و هر کسی باید خودش در خانه تمرین کنه مثل ماشین بازی یا در جای خلوت و دور از ماشینها و ساختمونها
================================
خیلی از مردم بلد نیستند از سیستم ABS درست استفاده کنند
به خیالشون ABS سوپرمن و افسونگره و خودش باعث تصادف نکردن میشه !!!
میزنند روی ترمز و میشینند تماشا میکنند ببینند برخورد میکنه یا نه !!!!
ABD برای این درست شده که همراه با ترمز زدن, با فرمان هم سعی کنیم از برخورد جلوگیری کنیم نه اینکه بزنیم روی ترمز و بشینیم تماشا !!!!
مردم باید در جای خلوت بارها و بارها بزنند روی ترمز و با فرمان هم بازی کنند تا مغزشون برنامه ریزی بشه و عادت بشه براشون تا همزمان از ترمز و فرمان استفاده کنند
اما بهترین کار اینه که کاری نکنیم که در مخمصه گیر بیافتیم . این یعنی پیشگیری از تصادف
بزرگترین مشکل همین کمبود فضاهای خلوته و پیست های رانندگیه
خیلی ها فکر میکنند پیست های رانندگی فقط برای مسابقه هست در صورتیکه اصلی ترین کاری که داخل پیست ها انجام میشه تمرین رانندگی در فضایی ایمن و با کمترین خطر برای خود و دیگرانه
تو کشورهای دیگه فضاهایی زیادی برای تمرین کارهای مختلف رانندگی وجود داره
MOHAMMAD_ASEMOONI
01-05-2018, 23:18
اینجوری فکر کردن یعنی زندگی پر از استرس
همش باید نگران کارهای آدمای بی فکر باشی و حرص بخوری و اعصاب برات نمیمونهچون آدم های بی ملاحظه و متخلف خیلی بیشتر هستند پس اونایی که مثل اونا فکر و عمل نمیکنن همیشه در عذابن
بزرگترین مشکل همین کمبود فضاهای خلوته و پیست های رانندگیهخیلی ها فکر میکنند پیست های رانندگی فقط برای مسابقه هست در صورتیکه اصلی ترین کاری که داخل پیست ها انجام میشه تمرین رانندگی در فضایی ایمن و با کمترین خطر برای خود و دیگرانه
تو کشورهای دیگه فضاهایی زیادی برای تمرین کارهای مختلف رانندگی وجود دارهسلام
هشیاری با استرس فاصله ی زیادی داره چون دو چیز کاملاً متفاوتند
میشه مغز رو آموزش داد که هشیار باشه اما آرام و خونسرد
اگر هشیاری همراه شده با ترس و دلهره (استرس) پس مغز درست برنامه ریزی نشده .
سلام
هشیاری با استرس فاصله ی زیادی داره چون دو چیز کاملاً متفاوتند
میشه مغز رو آموزش داد که هشیار باشه اما آرام و خونسرد
اگر هشیاری همراه شده با ترس و دلهره (استرس) پس مغز درست برنامه ریزی نشده .
چطوری میشه؟
MOHAMMAD_ASEMOONI
17-05-2018, 21:31
چطوری میشه؟
سلام
چاره ای نیست جز توضیح مفصّل :
کسی که هشیاره اما دلهره و ترس و وحشت نداره علتش اینه که به حادثه و عواقبش فکر میکنه اما به جای ترسیدن , هشیاریش رو بالا میبره یعنی چشم از جلو برنمیداره , کمربند بسته , سیستمهای مهم ماشین مثل لاستیکها , چرخها , فرمان , ترمز , چراغها و برف پاکن ها و غیره رو چک کرده و از سلامتشون مطمئن شده , آینه هاش تنظیمه , اطراف و پشت سر رو زیر نظر داره , دانش زیادی داره در مورد رانندگی در آب و هوای مختلف و کنترل ماشین مثل بارونِ اول که راهها چرب و لیز میشه , مِه , برف و یخبندان و غیره , رفتار راننده های دیگه رو زیر نظر داره تا در دامِ اشتباهِ خطرسازها نیافته مثل یک دفعه ترمز گرفتنشون , یکدفعه پیچیدنشون بدون راهنما , یکدفعه باز کردن درب , گذشتنشون از چراغ قرمز و غیره .
اینها باعث میشه با فکر کردن به حادثه و حادثه سازها فقط هشیاریش زیاد بشه نه ترسش
===============================
کم تجربه ها و کم علم و دانش ها هم به فکر حادثه و عواقبش هستند اما چون مغزش درست آموزش ندیده و درست برنامه ریزی نشده پس بیشتر به دلهره و وحشت میافته تا هشیار شدن .
این افراد باید یا خودشون خودشون رو آموزش بدند یا دیگران آموزششون بدند تا دلهره جاش رو به هشیاری بده
مثلاً در ذهنش مرور کنه که :
اگر راننده ی جلویی به هر دلیل یهو دَنگی زد روی ترمز ,من چکار کنم ؟؟؟!!! چه عکس العملی نشون بدم؟؟
جوابش ساده هست :
2 دسته کار باید انجام بده :
1- اقدامات پیشگیرانه مثل اطمینان از سلامت ترمزها و چراغها و فرمان , عینک زدن اگر چشمش ضعیفه , استفاده از نور مناسب برای درست دیدن در شب , تمیز بودن شیشه ها برای درست دیدن , رعایت فاصله ی طولی با ماشین جلویی و یا حتی دو برابرش برای احتیاط بیشتر و بیشتر فرصت داشتن برای عکس العمل نشون دادن , چشم از جلو برنداشتن , رعایت سرعت مجاز , تمرین کردن برای فرار از برخورد با کمک فرمان به جای ترمز زدن البته دذ جایی که فضای کافی برای مانور دادن وجود داره , بستن کمربند و غیره و غیره
خانمی که تنها رانندگی میکنه و لباس یا حجابی داره که گلب نظر میکنه و صدای ضبط رو هم بلند کرده و یا نگاهش به مردان , نگاه وسوسه انگیز هست , این خانم خودش داره به مردان پیام میده میگه بباید برام حادثه و دردسر درست کنید مثلاً بپیچین جلوم , بیاین بچسبونین به بغل ماشین من , ویراژ بدین اطراف من و غیره
اینها اقدامات پیشگیرانه بود
2- اقدامات عملی در زمانِ پیش اومدنِ خطر :
به موقع ترمز گرفتن . البته چون از قبل در فکر توقف ناگهانی خودرو جلویی بوده پس فاصله ی زیاد گذاشته باهاش پس بی دغدغه با ترمز نیمه سنگین مانع از برخورد میشه طبقِ قانونِ همیشه منتظر غیر منتطره ها باش تا غافلگیر نشی
رد کردن با فرمان با خونسردی
باید در ذهنش بگه : ترس باعث فلج شدنِ مغز میشه . پس مرکز ترس در مغزم خاموش
==================
چند تا از علتهای غافلگیر شدن و تصادف کردن:
نگاه کردن به بغل دستی موقع رانندگی , زل زدن به آمپرها و ضبط و آینه بغل و عقب و موبایل و غیره , سرعت زیاد , زیر نظر نداشتنِ رانندگیِ کسانی که در اطرافش هستند , خرابی ترمز یا لاستیک یا فرمان یا کثیفی شیشه ها و خاموشی چراغها یا ضعف بینایی یا دست کم گرفتن مِه و کاهش دید و غیره
=====================
یک عامل مهم دیگه:
قدرت و توانایی مغزی انسان
مغزهای همه ی مردم مثل هم نیست
یک نفر همه ی چیزهایی که بنده نوشتم در در ذهنش داره و موقع رانندگی همه رو به یاد داره
یمی دیگه مغزش چنین قدرتی نداره و بالاخره دچار اشتباهِ حادثه ساز میشه مثل نگاه کردن به بغل دستی یا زل زدن به ضبط یا موبایل یا چسباندن به ماشین جلویی و غیره
رانندگی رو نباید شوخی گرفت . وسیله ی نقلیه در یک لحظه میتونه تبدیل بشه به آلتِ قتّاله و ماشینِ مرگ .
بعضیها به جای رانندگی , ماشین بازی میکنند با این وسیله ی خطرناک و حادثه ساز میشند برای خودشون و دیگران
rahim.moradi
19-07-2018, 00:05
هیچ وقت هنگام ترکیدن لاستیک ترمز نکنید
چون در جا ماشین چپ می کنه
:question:راه حل : بازی کردن با فرمان و کشیدن دنده معکوس و هدایت ماشین به شانه خاکی جاده هست .
فرمان اتومبیل را محکم به دست خود نگه داشته و بی جهت وقتی ماشین شما از کنترل خارج شده است فرمان را بچرخانید . اگر لاستیک جلو باشد کشش شدیدی بطرف لاستیک پارهشده بوجود میآید، پاره شدن لاستیک عقب باعث حرکت قسمت عقب به چپ و راست میگردد. از هر اقدامی مهمتر آنکه از گرفتن ترمز شدید خودداری کنید، لازم است با آرامی ترمز بگیرید. ترمز گرفتن ناگهانی و شدید باعث میشود که اتومبیل از کنترل خارج شده و احیاناً بدور خود بچرخد. منتهی الیه سمت راست خارج از جاده در محل نسبتاً مسطح و مناسبی برای تعویض چرخ توقف کنید. چه در روز و چه در شب از چراغ و علائم اخطاری یا چراغهای چشمکزن استفاده کنید.
.
سلام خیلی ممنون عالیه
mohamad skystar
07-09-2018, 20:37
آیا نشانههای هشداردهنده استرس را میشناسید؟
موسسه رانندگان پیشرفته بریتانیا IAM توصیههایی برای رانندگان نگران و پریشانخاطر دارد. این توصیهها با همکاری موسسه خیریه مستقل بِن تهیه شدهاند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
این موسسه خیریه میگوید تأثیرات استرس در یک زمان یا در درازمدت آشکار میشود و این خبر خوبی نیست زیرا ما در زمان انجام کارهای مهمی همچون رانندگی باید تمرکز داشته باشیم. در ادامه شما را با توصیههای لازم برای زمانی که استرس داریم و میخواهیم رانندگی کنیم آشنا خواهیم کرد.
نشانههای هشداردهنده استرس
اول از همه اینکه ما نیاز داریم نشانههای هشدارآمیز استرس را بشناسیم. شاید شما یکی از این نشانهها یا همهی آنها را حس کنید:
به آسانی با گفتهها و رفتارهای همکاران، دوستان و خانواده خشمگین و تحریک میشوید.
احساس پریشانی، فراموشی و عصبانیت دارید.
افکار مسابقهای دارید.
قادر به خاموش کردن چیزی نیستید.
آرام و سرخورده و تو فکر هستید.
سیگار بیشتر میکشید، نوشیدنیهای غیرمجاز مینوشید و یا دارو مصرف میکنید.
کشش عضلات
سردرد
احساس ناخوشاحوالی
عدم خواب مناسب
اغلب اوقات مریض میشوید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
خب در ادامه توصیههایی را پیش از آنکه با حالت استرس پشت فرمان قرار بگیرید برای شما ذکر میکنیم:
کمی پیادهروی کوتاه داشته باشید تا هوای آزاد استنشاق کنید و از استرسهای روزانه دور شوید.
تا زمانی که خونسرد نشدهاید صبر کرده و سپس به سفر خود بپردازید. خود رانندگی میتواند کاری استرسزا باشد مخصوصاً اگر در ساعتهای اوج ترافیک صورت بگیرد بنابراین اگر قبلاً استرس داشته باشید این موضوع اوضاع را بدتر خواهد کرد.
پیش از آنکه پشت فرمان قرار بگیرید تمرینهای ذهنی انجام داده و نفسهای عمیق بکشید. شما مجبور نیستید که حتماً به کلاسهای مدیتیشن یا یوگا بروید بلکه هرکس به روش خود میتواند استرس و عصبانیت خود را کاهش دهد.
اگر به خاطر استرسی که دارید احساس مریضی داشته یا سردرد دارید مطمئن شوید که قبل از رانندگی احساس خوبی پیدا کردهاید. آب زیادی بنوشید و هوای تازه استنشاق کنید.
لیستی از موارد استرسزا تهیه کرده و دیر یا زود با آنها روبرو شوید. گاهی اوقات نگرانیهای خود را روی کاغذ نوشته و آنها را دستهبندی کنید تا ذهنتان پاک شود.
آیا استرس باعث میشود به الکل، دارو یا نیکوتین وابستگی پیدا کنید؟ آگاه باشید که این موارد میتوانند پیش از رانندگی در بدن شما باقی بمانند. اگر به چیزی اعتیاد دارید حتماً پیش از رانندگی از یک نفر دیگر کمک بگیرید.
اگر استرس باعث میشود که خواب مناسبی نداشته باشید پس با این وضع پشت فرمان قرار نگیرید و پیش از رانندگی از عدم خستگی خود مطمئن شوید. IAM توصیه میکند اگر احساس میکنید پشت فرمان خوابآلود هستید یک مکان امن پیدا کرده و خودرو را متوقف کنید. تحقیقات نشان میدهد حدود 20 درصد تصادفات در جادههای اصلی به خاطر رانندگان خوابآلود است بنابراین در این حالت اصلاً رانندگی نکنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به فردی مورد اعتماد حس واقعی خود را بگویید. گاهی اوقات درد دل کردن با یک نفر درباره مشکلات میتواند باعث خالی شدن فرد شده و همچنین راهحلی نیز برای مشکلات پیدا شود.
pedal
جعفر طاهری
25-09-2018, 01:05
سلام
وقتی ارتش عراق به کویت حمله کرد ، تعداد زیادی از ایرانی تباران ساکن کویت ، بناچار با وسایلی مختصر همراه با خودرویشان که اغلب اتومبیلهای نو و بزرگ و دنده اتوماتیک آمریکائی بود از راه زمینی به خوزستان آمدند و آنهائی که میخواستند بطرف شهرهائی از استان فارس که زادگاه پدریشان بود بروند ، پس از طی کردن جلگه صاف و هموار به شهرستان امیدیه میرسیدند و با دیدن مسیر جاده که مثل ماری به دور کوههای بلند کشیده شده بود و بطرف آغاجاری میرفت بعلت اینکه تجربه رانندگی در کوهستان را نداشتند با وجود دارا بودن خودروهای قدرتمند اتوماتیک ، قادر به رانندگی نبودند و همگی مجبور شدند راننده ایی را در امیدیه با تعیین مبلغی پول اجیر کنند تا بتوانند به مقصد مورد نظرشان بروند.
در حالیکه سایر رانندگان محلی این مسیر را باخودرو های ضعیف از نظر موتور و ترمز و هدایت پذیری بدون ترس طی میکردند . در واقع آنچه که باعث این تمایز شده بود تجربه رانندگی آنها در جاده های ناهموار و عدم وحشت آنها بود.
بیشترین تسلط یک راننده که به آن دست فرمان میگوئیم ؛ پس از اینکه به اصول رانندگی آشنا شد و قوانین و قواعد را بدرستی انجام داد ، هنگامی است که ترس ندارد و بجای اینکه در ضمیر ناخودآگاه خود کلنجاری برای چه کنم اگر چنین شد و چه میشود اگر چنان شد و چکار باید بکنم که کنترل از دستم خارج نشود را داشته باشد . تفکر کارش میبایست بصورت جریان سیالی متناوب و بدون دغدغه و اندکی با چاشنی محافظه کارانه برای گریز از حوادث ادامه دهد . به اینصورت رانندگی خوشدستی را انجام میدهد و بمرور با افزایش ساعات رانندگی بجز دست فرمان ، رانندگی بدون حادثه را نیز می آموزد.
mohamad skystar
25-09-2018, 23:41
اتفاقاتی که با کشیدن ترمزدستی الکترونیکی در سرعتبالا میافتد!
خودروهای سنتی که دارای اهرم ترمزدستی سنتی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) هستند در اکثر بازارهای خارجی منسوخ میشوند و همین موضوع باعث میشود هیجان دستی کشیدن و دریفت با چنین خودروهایی کمکم محو شود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
یکی از مجریان برنامهی تاپ گیر آقای کریس هریس خواسته بفهمد که آیا میتوان با ترمزدستی الکترونیکی هم هیجان را تجربه کرد؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
بنابراین او به همراه دوستش یک سفر کوتاه در فولکسواگن گلف R فیس لیفت داشته و هدف او کاملاً روشن بوده است. اگر شما در سرعت 193 کیلومتر در ساعت اقدام به درگیر کردن ترمزدستی الکترونیکی بکنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟!
طبیعتاً عملکرد ترمزدستی الکترونیکی واضح است و باعث میشود خودرو به حالت کاملاً مناسبی متوقف شود، چیزی که باعث ناامیدی هریس شده است. احتمالاً او انتظار وضعیتی خطرناکتر، هیجانانگیزتر و دودیتر داشته است!
اما پرسشی که برای شما کاربران پدال هم پیش آمده بود; هریس در چالش بعدی خود تلاش داشته دستی بکشد، چیزی که به آسانی در خودروهای قدیمیتر قابل انجام بوده است. به همین خاطر او پدال گاز را فشار داده، بر سرعت این هاچبک اسپورت آلمانی افزوده و ترمزدستی الکترونیکی را کشیده است.
چه اتفاقی افتاده؟! خب ما نمیخواهیم قضیه را لو دهیم بنابراین شما باید این ویدئو را مشاهده کنید. ترمزدستیهای الکترونیکی نیز همانند گیربکسهای اتوماتیک طرفداران و مخالفان خاص خود را دارند.
mohamad skystar
25-11-2018, 19:35
اهمیت لاستیکهای زمستانی در خودروهای دو دیفرانسیل
فاصلهی چندانی تا شروع فصل زمستان باقی نمانده و این به معنی سختتر شدن شرایط برای رانندگان در جادهها میباشد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
اگرچه برخی رانندگان در پشت فرمان کراس اوورهای چهار چرخ محرک خود احساس امنیت میکنند اما افرادی که میخواهند حداکثر ایمنی را داشته باشند احتمالاً لاستیکهای زمستانی را ترجیح خواهند داد. شاید برخی بگویند استفاده از لاستیکهای زمستانی در خودروهای چهار چرخ محرک ضروری نیست اما Tire Rack ویدئویی منتشر کرده و در آن بهبود قابلتوجه عملکرد خودرو در زمان وجود لاستیکهای زمستانی را نشان داده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
در بخشی از ویدئو میتوانید مقایسهی دو تویوتا راو 4 را ببینید. اگرچه دو خودرو تقریباً مشابه یکدیگر هستند اما یکی از لاستیکهای چهارفصل استفاده کرده درحالیکه خودروی دیگری به لاستیکهای زمستانی مجهز است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
در این تست راو 4 مجهز به لاستیکهای چهارفصل توانسته در 3.7 ثانیه از سکون به فاصلهی 18.2 متر برسد درحالیکه شتاب گیری مدل مجهز به لاستیکهای زمستانی سریعتر بوده و زمان 3.1 ثانیهای را ثبت کرده است.
اما ترمز گرفتن در برف و یخ بسیار حساس و سخت بوده و اینجاست که تفاوتها بهتر مشهود میشود. اگرچه راو 4 حاضر در تست تنها 19 کیلومتر در ساعت سرعت داشته اما مدل مجهز به لاستیکهای چهارفصل در 17.3 متر متوقف شده درحالیکه عملکرد راو 4 دارای لاستیکهای زمستانی بسیار بهتر بوده و توانسته در 10.2 متر متوقف شود.
این کمپانی همچنین تست کشش هنگام عبور از پیچها را انجام داده است. کراس اوور دارای لاستیکهای زمستانی بدون مشکلی این تست را انجام داده درحالیکه مدل دارای لاستیکهای چهارفصل از مسیر خارج شده است.
Tire Rack همچنین تستهای مشابهی را با تویوتا کمری دیفرانسیل جلو انجام داده است. با اینکه کمری فاقد سیستم چهار چرخ محرک است اما نتایج به دست آمده کاملاً مشابه مدل راو 4 چهار چرخ محرک میباشند.
پدال
MMDFullHD
07-04-2019, 21:48
ساعت 2 شب تو ی خیابون کم عرض ک حدود 30 40 تا بخاطر دست انداز هایی که داره سرعت معقولیه رو داشتم با 70 80 تا میرفتم با مزدا 3 نیو با صدای اهنگ جوگیری حرفه ای شده بودم
تو فکرم این بود ک ساعت خب 2 شبه پشه پر نمیزنه یهو ی گاوی بلانسبت بقیه از فرعی با وانت پیکان بدون اینکه چراغ روشن کنه اونم با 20 30 تا یهو پیچید اومد تو خیابون اصلی و لاین من که داشتم خیابونو به سمت بالا میرفتم اون ب سمت پایین
فقط شانس اوردم ک نکوبیدم بهش و این یه تیکه خوب فضا داشت تونستم ترمز کنم و ماشین رو به راست بکشونم و اونم خوب تونست کنترل کنه و ماشین خلاصه بهم نمالید
کلی بوق زدم یارو فک میکرد من مقصر بودم اونم یهو زد رو بوق خواستم پیاده شم یارو ببندم به فحش بزنم راه خونشو حتی گم کنه درسته جفتمون مقصر بودیم ولی خب
بعد از این حرکت خیلی استرس گرفتم
هیج موقع تو بهترین شرایط اعتماد به نفس کاذب نگیرید اینجا ب قول شاعر ایرانه با کل دنیا فرق داره
بعضیا جوری رانندگی میکنن ک اینگاری اسفالت ارث پدریشونه ک ملت خوردن
ن راه میدن ن میرن با تلفنم حرف میزنن انگاری بدهکاری هاشونو لیست کردن منتظر سوژه از ملتن
MOHAMMAD_ASEMOONI
09-04-2019, 09:25
سلام دوستان
.
اطلاعاتِ بسیار مهم در موردِ آبِ گل آلود :
.
آب گل آلود خیلی سنگین تر از آب زلال هست
وقتی ماشین وارد آب گل آلود میشه خیلی سبکتر میشه در مقایسه با ماشینی که وارد آب زلال میشه
توضیح بیشتر :
به این مثال توجه کنین :
اگر یک تیرآهن رو بندازین توی یک استخر آبِ زلال , فرو میره در آب و غرق میشه و میرسه به کف استخر
.
ولی اگر یک تیرآهن رو در یک استخر پر از »جیوه« بندازین , راحت شناور میشه روی سطح جیوه درست مثل چوبی که روی آب شناور هست
علتش اینه که آهن جرمش خیلی کمتر از جیوه هست یعنی آهن خیلی سبکتر از جیوه هست .
یک آدم میتونه روی جیوه بایسته و حتی راه بره و بدوه و فقط چند سانت از پاش فرو میره در جیوه چون بدن خیلی خیلی سبکتر از جیوه هست . درست مثل اینکه یک مجسمه ی یونولیتی رو بذارید روی سطح آبِ یک استخر .
کلیپهای جالبی در سایت یوتیوب هست در همین مورد .
در یوتیوب بنویسید
Iron in Mercury
یعنی آهن در جیوه
.
برای بازکردنِ یوتیوب نیازی به فیـلنرشگن نیست
در گوگل بنویسید unblock youtube site
سایتهای زیادی پیدا میکنین که بعضیهاش باز میشه و در اون بنویسید [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] . وارد بوتیوب میشه . حتی امکان دانلود کلیپها رو هم دارید
از مرورگرهای سبک استفاده کنین مثل Xbrowser و 8Gbrowser
====================================
حالا برگردیم سر ماشین و آب گل آلود
آب گل آلود به دلیل داشتن گل و شن و سنگریزه , خیلی سنگینتر از آب زلال هست پس ماشینی که وارد آب گل آلود میشه خیلی بیشتر سبک میشه و چسبندگیِ لاستیکهاش با آسفالت خیلی کمتر میشه
خودِ گِلهای بین لاستیکها و آسفالت هم مثل گریس عمل میکنه و باعث کاهش بیشترِ چسبندگی لاستیکها به آسفالت میشه و حرکت و کنترلِ ماشین مشکل میشه
.
اگر این آبِ گل آلود, روان و جاری هم باشه خیلی خیلی خطرناکتر و حتی مرگ آفرین هست چون به دلیلِ سنگینیش قدرتِ زیادی داره در هُل دادن و جابجا کردنِ ماشین و با خود بردنش .
هر چه غلظتِ گل و لای بیشتر باشه هم قدرتِ آب گل آلود در شناور کردنِ ماشین و هل دادنش بیشتر هست
.
هر چه سطحِ آبِ گل آلود هم بالاتر باشه ماشین سبکتر میشه تا حدی که بالاخره باعث شناور شدن ماشین میشه
.
خطر دیگه ی آب گل آلود اینه که شفاف نیست پس نمیشه عمقش رو تشخیص داد . چاله چوله ها و حفره ها و سنگهای زیر آب گل آلود دیده نمیشه که همین میتونه خیلی خطرناک و حتی مرگ آفرین باشه
پس آب گل آلود رو خیلی جدی بگیرید خصوصاً آب گل آلودِ جاری رو .
.
=======================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خوش و خیر إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمهی نمایش کلیک کنید )
میلیونها تومن صرفه جویی در هزینه های خودرو و هزینههای زندگی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تجربههای رانندگی ( بسیار مهم )
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]رانندگی
توصیه های مهم امنیتی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قوانین و مقرراتِ گفتگو و تبادلِ نظر:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
برنامه های مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی :
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
تاپیک جامع لولهکشی و پمپ آب و مخزن آب ( مشاوره و تعمیر و سرویس)
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
سرویس و نگهداری و تعمیر آبگرمکن دیواری
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تاپیک جامع دستگاه تصفیه آب خانگی. (مشاوره، سرویس و تعمیر )
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جسارتاً آموزش توبــهٔ واقعی
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Iloveu-ALL
26-04-2019, 20:42
سلام اعضای گرامی
یکی دو تا سوال داشتم.
بنده نمی تونم حدس بزنم سمت راست ماشین کجا قرار داره و همین موضوع باعث میشه که نتونم موقع وارد شدن به در کنترل داشته باشم روی موقعیت ام
یا توی جاده برام سخته که ماشین رو در لاین بصورت خوب نگه دارم یا موقع سبقت می ترسم بزنم به ماشین سمت راستی!
آیا راه هست برای من؟
همچنین توی شب وقتی ماشین از جلو با چراغ روشن داره میاد نمی تونم جاده رو ببینم و ماشین رو توی لاین نگه دارم!
آیا راهی هست؟
بخاطر همین مشکلات می خوام موتور سواری یاد بگیرم و با کلاه ایمنی موتور سواری کنم.
می تونم بدون گرفتن گواهینامه خودم موتور سواری رو یاد بگیرم
توی موتور دیگه لازم نیست نگران در لاین نگه داشتم یه ماشین بزرگ باشم و راحت از این بابت و چون دوچرخه سواری می کنم مشکلی نباشه از این بایت!
بنظر شما می تونم موتور سواری رو خوب یاد بگیرم ؟ مثل دوچرخه هست یا مثل ماشین؟
گواهینامه موتور نیز هم هزینه اش هست و هم امتحان آیین نامه و عملی!
MOHAMMAD_ASEMOONI
27-04-2019, 15:42
سلام اعضای گرامی
یکی دو تا سوال داشتم.
بنده نمی تونم حدس بزنم سمت راست ماشین کجا قرار داره و همین موضوع باعث میشه که نتونم موقع وارد شدن به در کنترل داشته باشم روی موقعیت ام
یا توی جاده برام سخته که ماشین رو در لاین بصورت خوب نگه دارم یا موقع سبقت می ترسم بزنم به ماشین سمت راستی!
آیا راه هست برای من؟
همچنین توی شب وقتی ماشین از جلو با چراغ روشن داره میاد نمی تونم جاده رو ببینم و ماشین رو توی لاین نگه دارم!
آیا راهی هست؟
بخاطر همین مشکلات می خوام موتور سواری یاد بگیرم و با کلاه ایمنی موتور سواری کنم.
می تونم بدون گرفتن گواهینامه خودم موتور سواری رو یاد بگیرم
توی موتور دیگه لازم نیست نگران در لاین نگه داشتم یه ماشین بزرگ باشم و راحت از این بابت و چون دوچرخه سواری می کنم مشکلی نباشه از این بایت!
بنظر شما می تونم موتور سواری رو خوب یاد بگیرم ؟ مثل دوچرخه هست یا مثل ماشین؟
گواهینامه موتور نیز هم هزینه اش هست و هم امتحان آیین نامه و عملی!
سلام
.
این مشکل بسیار خطرناک هست و این راننده , یک راننده ی خطرساز هست برای خودش و برای دیگران
.
1- این مشکل به چند عامل بستگی داره :
الف : سلامتِ چشمها .
دیدن با یک چشم باعث کاهش شدیدِ قردتِ تشخیص فاصله و عمق و ارتفاع میشه .
پس کسانی که یک چشم هستند و یا یک چشمشون ضعیفه و عینک نمیزنند و یا انحراف چشم دارند , در تشخیص فاصله و مسافت و عمق و ارتفاع , قدرتشون کمتر از فردِ سالم هست
.
ب - وضعیت نشستن روی صندلی . اگر صندلی خیلی گود باشه , راننده دید و تسلطِ کافی نداره به اطرافِ ماشینش و محدوده هاش مثل حدود سپر عقب , سپر جلو , چهار گوشه و غیره
ج - کوتاه بودنِ بیش از حدِ قد که اثرش مثل همون صندلیِ گود هست
.
د - تازه کار و مبتدی بودن . این مشکل راهی جز تمرین و تکرار و آموزش دادنِ مغز نداره تا برنامه ریزی بشه برای تشخیص حدود جلو و عقب ماشین و اطرافش
.
ه - تیره بودن یا کثیف بودنِ شیشه ها
.
و - نورِ کم و درست ندیدن
.
ی - مشکل در مغز . این افراد چشمهاشون سالمه ولی مغز در قسمتِ بینایی مشکل داره و نمیتونه واقعیت رو درست تصور کنه .
و یا در تصمیم گیریِ صحیح مشکل دارند یعنی تواناییهای مغزشون برای رانندگی کمه
گاهی با آموزش صحیح و تمرین , این مشکل حل میشه و گاهی هم نه , و فرد مجبور به ترک رانندگی میشه و یا از بس تصادف میکنه گواهینامه اش لغو میشه
.
.
2- حساسیت به نور ماشینها هم چند عامل داره :
الف - چشمش دارای سلولهای حساس به نور زیاد هست
ب- مایع داخل چسمش و با عدسی چشم شفاف نیست و نور رو پخش میکنه و دید مختل میشه
ج- شیشه ماشین کثیفه
د- چشم ضعیغه
و - فرد تجربه نداره و به جای نگاه کردن به جاده در جلوی ماشینش , مستقیم زُل میزنه به نور ماشین مقابل .
ه- نور ماشین مقابل واقعاً خیلی شدیده
:راهِ حل
اگر همه چیز درسته و فقط نور ماشین مقابل قوی هست , باید به جاده در جلوی ماشینِ خودمون نگاه کنیم و مراقبِ هدایتِ ماشین در مسیر درست باشیم
.
گاهی راننده مقابل نمیدونه که نور بالا زده . معمولاً اگر یکی ثانیه با دسته ی چراغ , نور بالا بزنیم براش , نورش رو میاره پایین .
.
استفاده ار چراخهای بسیار قوی و یا تنظیم نبودنِ نور پایین و لجبازی با نور بالا میتونه مرگ آفرین باشه برای طرف مقابل و یا هر 2 و یا چندین ماشین
.
.
3- آموزش راندنِ موتورسیکلت بیشتر به دوچرخه شبیه هست
کسی که دوچرخه بلد نیست پس اول باید دوچرخه یاد بگیره و مهارت کافی کسب کنه بعدش بره سراغ موتورسیکلت
.
موتورسبکلت هر چه سنگینتر باشه و قدرت و سرعتش بیشتر باشه هدایتش هم مهارتِ بیشتری میخواد .
mortezaon
30-06-2019, 01:20
دوستان در هنگام ترکیدن لاستیک های جلو خودرو
انگشت دست را به سمت بیرون فرمون نگه دارید
چون فرمون بدون اجازه شما میچرخه و ممکنه انگشتان دست بشکنه
دوستان در هنگام ترکیدن لاستیک های جلو خودرو
انگشت دست را به سمت بیرون فرمون نگه دارید
چون فرمون بدون اجازه شما میچرخه و ممکنه انگشتان دست بشکنهبه نظر بنده شکستن انگشت خیلی بهتر از چپ کردن
هر طور شده فرمان رو محکم نگه داریم حداقل خاکی نرخ
ولی در لحظه واقعا تصمیم گیری مشکل
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
wichidika
06-11-2019, 17:59
۷ توصیه فنی برای رانندگی در شبرانندگی در شب و تاریکی هوا نکات خاص خود را دارد و بهتر است که این موارد را رعایت کنیم.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])، رانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد میکند. با توجه به اینکه اکثر حوادث رانندگی پس از غروب آفتاب رخ میدهند مواردی چند را توصیه میکنیم تا با رعایت آنها خطر رانندگی در شب را کاهش دهید.قبل از اینکه وارد جاده شوید از کارکرد درست تمام چراغهای بیرونی خودرو مطمئن شوید. همچنین در صورت کثیف بودن شیشه ها و قاب چراغها آنها را تمیز کنید.هنگامی که هوا مه آلود است از نور بالا استفاده نکنید زیرا دید شما را کاهش میداده و ممکن است دید دیگر رانندگان را موقتا کور کند.هیچ وقت نور بالای خود را به سمت اتومبیل دیگری که خود نور بالا زده است نتابانید زیرا در دید آنها و دیگران رانندگان تاثیر منفی میگذارد.آیینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نور چراغ خودروهای دیگر در آن انعکاس پیدا نکند. آیینه بیشتر خودروها دو حالت دید در شب و روز را دارد که به راحتی میتوانید برای کاهش انعکاس نور آن را در حالت مربوطه تنظیم کنید.هنگام رانندگی در شب چراغهای داخل خودرو را روشن نکنید. اگر نیاز به خواندن نقشه دارید بهتر است اول در کنار جاده توقف کنید.چشم خود را مدام حرکت دهید تا درخشش نور در بالای تپه، پیچ های جاده و تقاطع ها ببینید زیرا این نورها ممکن است نور چراغ خودروهای دیگر باشد.به منظور جلوگیری از تصادف فاصله خود با اتومبیل جلویی را بیشتر کنید تا راحتتر متوجه خطرات بالقوه شدید و در صورت بروز حادثه زمان بیشتری برای واکنش داشته باشید.رانندگی در شب مستلزم تمرکز زیادی است که ممکن است خسته کننده باشد. برای اجتناب از خستگی، مکررا به چشم های خود استراحت دهید تا انرژی از دست رفته را جبران کنند.قبل از رانندگی در شب از خوردن داروهای خواب آور خودداری کنید. خوردن دو فنجان قهوه تا 1 ساعت می تواند جلوی خواب را بگیرد.
انتهای پیام/
wichidika
13-11-2019, 13:28
توصیههای خودرویی|به کامیون نچسبیدنقاطی که رانندههای کامیون قادر نیستند در هنگام رانندگی آنها را ببینند، همواره یکی از چالشهای رانندگی است، رعایت برخی نکات ایمنی میتواند به کاهش حوادث رانندگی کمک قابل توجهی کند.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به گزارش خبرگزاری تسنیم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])، هنگام رانندگی در جاده، یکی از نقاط کور دقیقا در پشت کامیون وجود دارد که لاینی که کامیون در آن است و همچنین لاین سمت راستش را شامل می شود .یک نقطه کور هم کنار در سمت راست کامیون وجود دارد.هنگامی که در جاده در کنار یک کامیون رانندگی میکنید لازم است که با دقت رانندگی کنید و بدانید که کامیونها نمیتوانند در شرایط اضطراری به سرعت عکس العمل نشان دهند .صبور بودن در رانندگی به اندازه دانستن نقاط کور دید کامیونها حائز اهمیت است .خیلی نزدیک به کامیونها حرکت نکنید.اگر نزدیک با یک کامیون حرکت کنید باعث میشود شما در نقطه کور پشت کامیون قرار بگیرید و اگر راننده از آن آگاهی نداشته باشد تغییر مسیر ناگهانی یا توقف آن شما را در خطر تصادف با عقب کامیون قرار خواهد داد.بهترین فاصله از پشن کامیون چیزی در حدود 20 الی 25 برابر طول یک ماشین سواری است.همچنین اگر بسیار نزدیک پشت یک کامیون حرکت کنید نمی توانید علائم راهنمایی جاده را به خوبی مشاهده کنید.یکی دیگر از دلایلی که نباید چسبیده به کامیونها حرکت کنیم این است که کامیونهایی که با سرعت بالا حرکت می کنند فشار باد زیادی تولید میکنند.هنگام رانندگی در شب اگر پشت یک کامیون قرار گرفتید از نور پایین استفاده کنید. زیرا آینههای بغل کامیون میتواند نور ایجاد شده را به سمت شما بازتاب دهد.هنگامی که پشت یک کامیون در حال حرکت هستید سعی کنید حتی المقدور آینه های کناری آن در محدوده دید شما باشد .اگر شما چهره راننده کامیون را در آینه ها دیدید بدان معناست که او نیز میتواند شما را ببیند، برعکس اگر چهره او را نبینید او نیز شما را نخواهد دید.اگر شما حتی دید یکی از آینهها را از دست بدهید راننده کامیون دیگر نمیتواند خودروی شما را ببیند.هنگامی که در جلوی یک کامیون در حال حرکت هستید با فاصله زیاد ار آن حرکت کنید. زمانی که در جلوی کامیون هستید و میخواهید مسیر خود را تغییر دهید مطمئن شوید که فاصله زیادی با کامیون دارید.انتهای پیام/
wichidika
24-11-2019, 20:06
توصیههای خودرویی| عدم تنظیم چراغ های جلو و نور آزار دهنده در شباحتمالا برایتان این مورد زیاد پیش آمده که شب هنگام رانندگی، نور چراغهای جلو خودرهای پشتی که در آینه می بینید چشمانتان را آزار میدهد.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به گزارش خبرگزاری تسنیم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])، چراغ جلو در خودروها نقش مهمی را در ایمنی خودرو و افزایش میدان دید راننده بازی میکند. با پیشرفت تکنولوژی خودروسازان سعی کردند تا با به کار بردن انواع جدید از چراغها، عملکرد آنها را بهبود ببخشند و همین عامل باعث شد تا چندین نوع پیدا کنند.چراغ جلو برای اولین بار در آمریکا و در سال 1880 میلادی معرفی شدند. ابتدا این چراغها توسط استیلن با نفت روشن میشدند اما بعدها در سال 1898 اولین چراغ جلو الکتریکی ساخته و روانه بازار شد.
امروزه خودروها دارای انواع مختلفی از چراغها هستند که علاوه بر روشن کردن قسمت وسیعتری از جاده، به زیبایی های خودرو نیز اضافه میکند.
چراغ هالوژنی
لامپهای هالوژنی که به طور گسترده بیشتر در خودروها استفاده میشدند، تشکیل شده از رشته نازکی از تنگستن و یک حباب شیشه ای حاوی هالوژن است. با روشن شدن چراغ، جریان الکتریکی موجب داغ شدن رشته تنگستن و در نهایت تولید نور سفید توسط چراغ جلو میشود. از جمله معایب این چراغها تولید گرمای زیاد، مصرف انرژی و دشواری تعویض حباب در این چراغها است.
چراغ زنون
چراغهای زنون که امروزه در میان خودروسازان بسیار محبوب شده است، نوری سفید از خود ساطع میکند که بسیار بیشتر از لامپهای هالوژنی است و میدان دید بیشتری به راننده میدهد. از معایب این لامپ ها هزینه زیاد تولید و نور زیاد است که ممکن است چشم رانندگان جلو و رو به رو را اذیت کند.
چراغهای LED
این چراغها نیز امروزه بسیار محبوب شده است. این چراغها شامل دیود نیمه رسانایی است که با جریان الکتریکی روشن میشود. این چراغها بسیار کم مصرف هستند اما گران قیمت هستند و حتی از چراغهای LED هم حرارت بیشتری تولید میکنند.بارها برای همه ما پیش می آمده که شب هنگام درحال رانندگی شهری یا حتی در جادها بیرون شهر از نور چراغ جلوی خودرو های عقبی اذیت میشوید که یا یکی از دو چراغش نورش بالا میزند یا هر دو، ولی وقتی به راننده می گویید چنین است، شخص راننده می گوید که نور من پایین است و نور بالا رو استفاده نمی کنم.علت این نقیصه می تواند عوامل گوگونی باشد که چند مورد از مهمترین آنها را می توان چنین مواردی نام برد:فرد با خودرو خود تصادف کوچ یا برخوردی جزعی با خودروی دیگری از جلو داشته ولی در ظاهر اون زمان نگاه کرده و دیده همه چیز سر جاش هست و فکر کرده هیچی مشکلی برای خودرو اش پیش نیامده در حالیکه کمی کاسه چراغ جلو از جای استاندارد خود خارج شده و به همین دلیل نور یک یا هر دو چراغ خودرو بالاتر از حالت استاندارد بالا میزند.مورد دیگر میتواند به دلیل داشتن تصادف سنگینی در جلوی خودرو بوده که بعد از دادن خودرو به تعمیرگاه برای صافکاری و بقیه موارد فرد تعمیر کار خودرو را به شکل قبل در نیاورده و جای چراغ ها از استاندارد خود خارج شده است.مشکل دیگر در مورد استفاده از لامپهای غیر استاندارد و یا عدم تطبیق لامپ با نوع کاسه چراغ خودروست که افراد بدون دانش کافی این تعویض لامپها را انجام میدهند مثلا انواع لامپها با واتهای بالاتر از استاندارد خودروو یا استفاده از لامپ های زنون در کاسه چراغ های معمولی و....مورد دیگر نیز در بعضی خودروهای امروزی که دارای تنظیم کاسه چراغ از داخل هستند میتوان یافت که فرد راننده کاسه را به وسیله دکمه ای که در داخل خودرو میباشد درست تنظیم نکرده یا از حالت استاندارد بالاتر تنظیم کرده و یادش رفته به حالت قبلی برگرداند.ولی اگر بخواهیم این مشکلات را برطرف کنیم باید در پارکنیگ و در شب به صورت خطی روی دیوار خورد با فاصله ای مناسب این کار را انجام دهیم که البته بهتر است به باتری ساز یا افرادی که کارهای برقی خودرو انجام میدهند برویم تا البته در شب تنظیم چراغ ها را به درستی انجام دهند.
DJ POLESTAR
25-11-2019, 10:36
توصیههای خودرویی| عدم تنظیم چراغ های جلو و نور آزار دهنده در شب
احتمالا برایتان این مورد زیاد پیش آمده که شب هنگام رانندگی، نور چراغهای جلو خودرهای پشتی که در آینه می بینید چشمانتان را آزار میدهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])، چراغ جلو در خودروها نقش مهمی را در ایمنی خودرو و افزایش میدان دید راننده بازی میکند. با پیشرفت تکنولوژی خودروسازان سعی کردند تا با به کار بردن انواع جدید از چراغها، عملکرد آنها را بهبود ببخشند و همین عامل باعث شد تا چندین نوع پیدا کنند.چراغ جلو برای اولین بار در آمریکا و در سال 1880 میلادی معرفی شدند. ابتدا این چراغها توسط استیلن با نفت روشن میشدند اما بعدها در سال 1898 اولین چراغ جلو الکتریکی ساخته و روانه بازار شد.
امروزه خودروها دارای انواع مختلفی از چراغها هستند که علاوه بر روشن کردن قسمت وسیعتری از جاده، به زیبایی های خودرو نیز اضافه میکند.
چراغ هالوژنی
لامپهای هالوژنی که به طور گسترده بیشتر در خودروها استفاده میشدند، تشکیل شده از رشته نازکی از تنگستن و یک حباب شیشه ای حاوی هالوژن است. با روشن شدن چراغ، جریان الکتریکی موجب داغ شدن رشته تنگستن و در نهایت تولید نور سفید توسط چراغ جلو میشود. از جمله معایب این چراغها تولید گرمای زیاد، مصرف انرژی و دشواری تعویض حباب در این چراغها است.
چراغ زنون
چراغهای زنون که امروزه در میان خودروسازان بسیار محبوب شده است، نوری سفید از خود ساطع میکند که بسیار بیشتر از لامپهای هالوژنی است و میدان دید بیشتری به راننده میدهد. از معایب این لامپ ها هزینه زیاد تولید و نور زیاد است که ممکن است چشم رانندگان جلو و رو به رو را اذیت کند.
چراغهای LED
این چراغها نیز امروزه بسیار محبوب شده است. این چراغها شامل دیود نیمه رسانایی است که با جریان الکتریکی روشن میشود. این چراغها بسیار کم مصرف هستند اما گران قیمت هستند و حتی از چراغهای LED هم حرارت بیشتری تولید میکنند.بارها برای همه ما پیش می آمده که شب هنگام درحال رانندگی شهری یا حتی در جادها بیرون شهر از نور چراغ جلوی خودرو های عقبی اذیت میشوید که یا یکی از دو چراغش نورش بالا میزند یا هر دو، ولی وقتی به راننده می گویید چنین است، شخص راننده می گوید که نور من پایین است و نور بالا رو استفاده نمی کنم.علت این نقیصه می تواند عوامل گوگونی باشد که چند مورد از مهمترین آنها را می توان چنین مواردی نام برد:فرد با خودرو خود تصادف کوچ یا برخوردی جزعی با خودروی دیگری از جلو داشته ولی در ظاهر اون زمان نگاه کرده و دیده همه چیز سر جاش هست و فکر کرده هیچی مشکلی برای خودرو اش پیش نیامده در حالیکه کمی کاسه چراغ جلو از جای استاندارد خود خارج شده و به همین دلیل نور یک یا هر دو چراغ خودرو بالاتر از حالت استاندارد بالا میزند.مورد دیگر میتواند به دلیل داشتن تصادف سنگینی در جلوی خودرو بوده که بعد از دادن خودرو به تعمیرگاه برای صافکاری و بقیه موارد فرد تعمیر کار خودرو را به شکل قبل در نیاورده و جای چراغ ها از استاندارد خود خارج شده است.مشکل دیگر در مورد استفاده از لامپهای غیر استاندارد و یا عدم تطبیق لامپ با نوع کاسه چراغ خودروست که افراد بدون دانش کافی این تعویض لامپها را انجام میدهند مثلا انواع لامپها با واتهای بالاتر از استاندارد خودروو یا استفاده از لامپ های زنون در کاسه چراغ های معمولی و....مورد دیگر نیز در بعضی خودروهای امروزی که دارای تنظیم کاسه چراغ از داخل هستند میتوان یافت که فرد راننده کاسه را به وسیله دکمه ای که در داخل خودرو میباشد درست تنظیم نکرده یا از حالت استاندارد بالاتر تنظیم کرده و یادش رفته به حالت قبلی برگرداند.ولی اگر بخواهیم این مشکلات را برطرف کنیم باید در پارکنیگ و در شب به صورت خطی روی دیوار خورد با فاصله ای مناسب این کار را انجام دهیم که البته بهتر است به باتری ساز یا افرادی که کارهای برقی خودرو انجام میدهند برویم تا البته در شب تنظیم چراغ ها را به درستی انجام دهند.
این مطالبی که اکثرا از خبرگزاری های دوهزاری پوچ داخلی منتشر میشن و چندان بار علمی و تخصصی ندارن رو نباید مطالعه کرد!
چراغ هالوژن که معرف حضور همه هست و همه خودروهای تولید وطن چند جفت ازش هم در چراغ جلو و هم عقب خودرو به ارث بردن و مهمترین و بزرگترین معایبشون تولید حرارت بالا و مصرف بالا و در مقابل روشنایی کم و گاها بدلیل تولیدات بی کیفیت وطنی عمر کوتاه هست!
کیت های زنون اما اگه پشت عدسی یا به گفته عام لنز فابریک نصب بشن هیچ آزار و اذیتی به رهگذران و رانندگان مقابل ندارن که هیچ، نور چندین برابر هم از خود ساطع میکنن و بسیار در امنیت خودرو هنگام شب حائز اهمیت هست. از مزایا زنون هم اگه کیت باکیفیت یا نسبتا باکیفیتی داشته باشه، مصرف کمتر، تولید حرارت کمتر (البته برحسب وات)، طول عمر لامپ بسیار بالا نسبت به هالوژنی و هدلایت و در نتیجه نور یکدست و قوی (البته اگه پشت عدسی نصب بشه تا نور متمرکزی داشته باشه در غیر اینصورت اگه روی کاسه چراغ های ماشین های معمولی نظیر پراید و 405 معمولی و پارس و... که فاقد عدسی هستن نصب بشن خیره گی و اذیت فراوانی دارن نور هم متمرکز نیست.) توصیه دیگه اینکه بهترین استفاده از کیت زنون تنها برای پروژکتور و از اون بهتر برای نور پایین هست و نه نور بالا بدلیل شارژ شدن لامپ از طریق ترانس زنون. یعنی اگه کسی زنون رو روی نور بالا نصب کنه و بخواد از نور بالا استفاده کنه 5 الی 10 ثانیه باید منتظر بمونه تا نور لامپ به حداکثر روشنایی برسه که طبیعتا برای چراغ هشدار مناسب نیست!
هدلایت هم که علت اذیت شدن رانندگان مقابل و عقبی تنها بخاطر عدم عدسی هست اگه عدسی یا لنز فابریک در کاسه جلو باشه هیچ ایرادی نداره و نور متمرکز خواهد بود ولی در کل توصیه میشه بدلیل خیرگی زیاد و هیتسینک و فن خنک کننده موجود در همه هدلایت ها اون رو روی نور پایین نصب نکنید. هرچند مصرف بسیار پایینی نسبت به هالوژن و حتی زنون داره ولی از قسمت بُرد مواقع استفاده مستمر شدیدا داغ میکنن و فن خنک کننده یکسر میچرخه که در بلند مدت زیر فشار و حرارت بالای موتور و کاپوت ماشین و استفاده مستمر هدلایت در نورپایین قسمت عمر کوتاهی خواهند داشت. بهترین توصیه استفاده از هدلایت تنها برای نور بالا هست که معمولا برای خودروها جهت نور بالا عدسی نمیذارن تا نور خیره کننده داشته باشه و هم متمرکز نباشه و هشدار بسیار ایده آلی برای رانندگان و رهگذران هست و بهتره درپوش پشت چراغ نور بالا رو با مته گردبُر برش بدین تا هوا جران داشته باشه. اما بهتره فرهنگ استفاده بجا و معقول رو هم رعایت کرد و صرفا بخاطر اسباب بازی و کل کل استفاده نکرد.
mortezaon
06-02-2022, 01:43
به هیچ وجه سیستم کنترل یک خودرو را حتی برای 1 ثانیه بدون توجه به جلو رها نکنید.
بردن سر به داخل موبایل، پیدا کردن اشیا در کف پا، گشتن به دنبال موبایل سقوط کرده به زیر صندلی، تنظیم ظبط و جستجو در منوها.. موجب بروز حوادث جبران ناپذیر میگردند.
خودرویی که 100 کیلومتر سرعت دارد، 1 ثانیه زودتر دیدن مانع سبب میگردد 30 متر زودتر توقف کنید
MOHAMMAD_ASEMOONI
21-03-2024, 21:26
سلام
با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماهِ مبارک رمضان و آرزویِ قبولی اَعمالِ خیر شما
و تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالِ جدید و نوروز
طبق اخبار شبکه ی خبر :
◼️ نزدیک به ۲۸۰ کشته در حوادث جادهای از آغاز سفرهای نوروزی تا الان
★ آماری فاجعهبار و بسیار تأسف بار
◼️ علتِ اکثرِ این حوادث هم مثل همیشه :
سرعت بیش از حدِ مجاز
خوابآلودگی
عدمِ تواناییِ در کنترل خودرو
انحراف به چپ
سبقتِ غیرمجاز
◼️ اکثر مردم تصورشون اینه که حوادث برای دیگران رخ میده و خودشون در امان هستند .
◼️ در حالیکه باید طرز فکرشون اینجوری باشه که اگه نکاتِ ایمنی و قوانین رو رعایت نکنیم خودمون هم اسممون میره توی لیست قربانیان حوادث .
mehdi_vsgh
01-07-2024, 10:10
سلام من برای ماشینم دوربین عقب نصب کرده بودم چند وقت پیش یک بی وجدانی اونو دزدید
الان دوباره رفتم 1.5 پول دادم و دوربین نصب کردم میخواستم راهنمایی کنید که چکار میشه کرد که از سرقت مجدد جلوگیری کرد لازم به ذکره که پارکینگ ندارم و نمیخوام هم هزینه اجاره پارکینگ هم بدم.
MOHAMMAD_ASEMOONI
04-07-2024, 16:35
سلام من برای ماشینم دوربین عقب نصب کرده بودم چند وقت پیش یک بی وجدانی اونو دزدید
الان دوباره رفتم 1.5 پول دادم و دوربین نصب کردم میخواستم راهنمایی کنید که چکار میشه کرد که از سرقت مجدد جلوگیری کرد لازم به ذکره که پارکینگ ندارم و نمیخوام هم هزینه اجاره پارکینگ هم بدم.
سلام
◼️ اگه این دوربین بیرون از خودرو نصب میشه پس دیگه نباید توقع داشته باشید که سرقت نشه
◼️ اگه داخل خودرو هم نصب میشه مثل پشت شیشه ی عقب ، باز هم احتمال سرقت شدنش هست .
◼️ به نظرِ بنده با توجه به اینکه ماشین در بیرون از ساختمان پارک میشه پس بهترین راه حل اینه که دوربین قابل نصب و برداشتن باشه
یعنی وقتی ماشین رو در جایی پارک میکنید ، دوربین رو بردارین
=========================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خیر و خوش إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمهی نمایش کلیک کنید )
◼️ دهها میلیون تومان صرفهجویی در هزینههای خودرو و زندگی :
. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ توصیه های مهم ایمنی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ توصیه های مهم امنیتی:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
◼️ تجربههای رانندگی ( بسیار مهم )
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]رانندگی
◼️ تجربههای زندگی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
◼️ قوانین و مقرراتِ گفتگو و تبادلِ نظر:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
◼️ برنامه های مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی :
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
◼️ سیستم آبرسانی ساختمان ( لولهکشی ، پمپ آب ، مخزن آب ، مشاوره ، تعمیر و سرویس)
.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ مشاوره ، سرویس و نگهداری و تعمیر آبگرمکن دیواری
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ تاپیک جامع پکیج (مشاوره ، سرویس و نگهداری و تعمیر)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ تاپیک جامع دستگاه تصفیه آب خانگی. (مشاوره، سرویس و تعمیر )
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ جسارتاً آموزش توبــهٔ واقعی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ کلیه مسائل آپارتمان نشینی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ اخبار و اطلاعات بسیار مهم در مورد وضعیت اقتصادی و قیمتها
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.