مشاهده نسخه کامل
: مدلینگ با 4 ضلعی ها
Lord-Voldemort
21-02-2012, 19:20
درود بر همه دوستان گل:31::31:
چند روزی سوال برام پیش اومده که چرا توی مدلینگ حتما باید از 4ضلعی ها استفاده بشه چرا نباید از 3 ضلعی و 5 ضلعی استفاده کرد ، البته می دونم میشه استفاده کرد ولی چرا بهتره که از 4 ضلعی استفاده کرد؟؟
و همچنین این مورد اصلا توی کار های حرفه ای خارجی رعایت نمیشه
و توی مسابقه اسپید مدلینگ سایت 3dtotal اصلا به موضوع 4 ضلعی بودن توجه نمیشه و به کار نهایی رای داده میشه
ali_kh_377
22-02-2012, 19:40
باید و نبایدی در کار نیست . بهتره که 4 ضلعی باشه.که اونم دلایل مختلف خودشو داره.
یکی از دلایل اینه که نرم شدن مدل در حالات 4 ضلعی خیلی بهتر از دیگر حالات است .این رو خودت می تونی به راحتی تست کنی و مدلی رو 3 ظلعی و یا چند ضلعی بسازی و بعد اون رو نرم کن .به خصوص در حالات بیش از 4 ضلع این کار باعث اثری نامطلوب در مدل می شه.
یکی دیگه از دلایل اینه که کار سه بعدی به صورت پایپ لاینه و گاهی لازمه که مدل ایجاد شده به نرم افزار های دیگه برده بشه که در این صورت شاید در اون برنامه بیش از چند ضلع رو قبول نکنه و یا سبب اثری نامطلوب بر روی مدل بشه.
باز هم می گم که هیچ اجباری در کار نیست ولی اگه خودت هم توی این پایپ لاین سه بعدی قرار بگیری , خودت رو ملزم به این می کنی که حداکثر از چهار ضلع و نهایت سه ضلع استفاده کنی.به خصوص در مدل سازی های ارگانیک(فکر کن جایی که قراره ارنج کاراکتر خم بشه بیش از 4 ضله باشه.)
در نهایت اینکه توپولوژی هر مدل و استفاده اون تعیین می کنه که بهتره تعداد اضلاع یک وجه چقدر باشه.
درود بر همه دوستان گل:31::31:
چند روزی سوال برام پیش اومده که چرا توی مدلینگ حتما باید از 4ضلعی ها استفاده بشه چرا نباید از 3 ضلعی و 5 ضلعی استفاده کرد ، البته می دونم میشه استفاده کرد ولی چرا بهتره که از 4 ضلعی استفاده کرد؟؟
و همچنین این مورد اصلا توی کار های حرفه ای خارجی رعایت نمیشه
و توی مسابقه اسپید مدلینگ سایت 3dtotal اصلا به موضوع 4 ضلعی بودن توجه نمیشه و به کار نهایی رای داده میشه
سلام به اخوی گل.
همونطور که دوستمون گفتن بایدی در کار نیست.
مدل ها همشون از مثلث ها درست میشن ولی بعضی از ضلع ها از لیست Edge حذف میشن و مثلا 4 و یا 5 ضلعی رو میسازن (همون طور که خودتونم می دونید 5 ضلعی هم چند تا مثلث هست). بعضی ضلع ها حذف میشن برای اینکه تو جاهایی مثل استفاده از MeshSmooth خیلی تاثیر داره.
معمولا از4 ضلعی بیشتر استفاده میشه و تو ساخت کاراکتر ها و مدل های غیر هندسی بیشتر پیش میاد که بخوایم از 3 ضلعی استفاده کنیم.
اگه از MeshSmooth یا از TurboSmooth استفاده نکنید خیلی فرقی نداره که Edge ها فعال باشن یا نه. پس موقع استفاده از Turbo , MeshSmooth چند ضلعی ها رو با هم مقایسه کنید.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.