ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل در دور موتور و کولر پراید



saeed774
15-02-2012, 14:58
سلام
یه پراید مدل 85 رو اون موقع با کارکرد 800 کیلومتر از یه خانومی خریدم !! ولی از همون موقع مشکلی در سیستم کولر و دور موتور و سیستم ترمز داشت . ماشین رو که گارانتی داشت اوایل به همه نمایندگی ها نشون دادم که کاری از دستشون برنمی میومد و همشون میگفتن ذات پراید همینه !! در حالیکه از هر کسی که پراید داشت یا سوارش میشدم کوچکترین نشونه ای از این مشکل نمیدیدم جز ماشین خودم !
و اما مشکل :

وقتی که سیستم کولر و تهویه مطبوع روشن میشه باید بطور اتومات دور موتور افزایش پیدا کنه تا نیروی لازم کم شده موتور جبران بشه ، حالا تو ماشین من سوای اینکه دور موتور افزایش پیدا نمی کنه بلکه بدتر هم میشه و طوری میشه که موتور در اثر کمبود نیروی لازم به لرزش میوفته .
مشکل بعدی دوباره کم شدن دورموتور در حالت ترمز زدن هست یعنی هر موقع ترمز در حال حرکت ترمز میکنم دوباره دورموتور کاهش پیدا میکنه . کاهش دورموتور هم طوریه که مثلا یدفعه میاد روی 300 در حد خاموش شدن و دوباره میره جای اصلیش یعنی 832 دور در دقیقه .
مشکل بعدی باز همون دورموتور هست . اگه بخوام در حالت حرکت دنده رو خلاص کنم دور موتور در حد 500 میاد پایین و موتور لرزش پیدا میکنه !
اینم بگم تمام قطعاتی که مربوط به این مشکلات میشن مانند استپ موتور ، بوستر ترمز ، سنسور دور موتور ، ECU ، ..... همه بصورت جایگزین و امتحان عوض کردم ولی هنور مشکل حل نشده .

از دوستان کسی ، چیزی به ذهنش میرسه راهنمایی کنه مرسی

---------- Post added at 02:58 PM ---------- Previous post was at 02:57 PM ----------

یادم رفت بگم پراید هم انژکتوری و بنزین سوز هست

saeed774
15-02-2012, 21:40
امروز بصورت شانسی ، شیلنگ شیر برقی کنیستر رو در حالت روشن بودن کشیدم و دیدم که دور موتور کمی افزایش پیدا کرد . ماشین رو یه دور زدم که تا حدودی مشکل و شدتش کم شد !! شیلنگی که از کنیستر به شیر برقی وصله رو هم دراوردم و مستقیم به شیلنگ قبلی وصل کردم ( یعنی شیربرقی این وسط به حساب نمیاد ) . یه دور دیگه زدم و با کمال تعجب مشاهده کردم تمام مشکلاتی که اشاره کرده بودم همگی درست شدند :18:
گفتم صد در صد شیربرقی خرابه ولی یادم اومد که اون رو هم با یک شیر برقی دیگه امتحان کرده بودم که اون موقع تاثیری نداشت .
شیربرقی سایر دوستان رو هم امروز امتحان کردم که باز جواب نداد !!!!!

میخواستم بدونم دقیقا اگه همین کاری رو که کردم بمونه یعنی شیلنگ کنیستر مستقیم به اتاقک هوا وصل بشه مشکلی داره ؟؟؟

کار دقیق شیربرقی کنیستر چیه ؟ اگه انتقال بخارات بنزین به داخل اتاقک هواست که من اونو مستقیم کردم خب ! :21:
تنها ضرری که باید داشته باشه فکر کنم مربوط به مصرف بنزین بشه .

FC.Barcelona
16-02-2012, 22:59
این مشکلات را بیشتر پرایدها دارند حساس نشو روش
کنسینیتر کارش اینه که بخارات بنزین داخل باک را جمع میکنه تا ماشین موقع استارت ازشون استفاده کنه
بیشتر برای حفظ محیط زیست هست وگرنه این بخارات خیلی ناچیزه

becareful
22-02-2012, 10:57
دقيقا مشكل شما رو با همين مدل 85 بنده داشتم .ماشين شما سالم هست.اشكال از برنامه ecu هست كه جبران كاهش دور موتور رو ادنجام نميده.
فقط پرايد ما كاهش دور موتور رو هنگام ترمز كردن ميشه گفت نداره يعني در حدي هست كه شايد 40 تا از دور موتور كم ميكنه .من دو كار كردم كه خيلي بهتر شد
يكي اينكه استپر رو دينا پارت انداختم اونموقع 24 تومن. يكي ديگه باطري ماشين كه خراب شد باطري أمپر بالاتر گذاشتم اگر ميتوني و باطري الانت اسيدي هست و خيلي نو نيست حتما با اتمي 60 أمپر به بالا عوض كن فك كنم 65 هم اندازه پرايد باشه. حواست باشه خرج اضافي نذاري روي دست خودت مخصوصا استپر و يا اينكه باتريت نو باشه.