مشاهده نسخه کامل
: یه سوال کوچیک در 3D MAX دارم؟؟؟
MichaelQwerty
10-11-2011, 20:16
سلام دوستان عزیز
این جانب تازه کار هستم
یه سوال کوچیک دارم
من وقتی دو تا box میسازم وقتی به هم دیگه نزدیک میکنم از توی هم رد میشن
چطوری میشه وقتی دو تا شی میسازیم وقتی به هم نزدیک میکنیم توی هم نرن
انگار که دو تا جسم به طور واقعی به هم نزدیک شدن
با تشکر
Mostafa 3D
10-11-2011, 22:41
یعنی توی انیمیشن از توی هم دیگه رد نشن ؟
قراره چه اتفاقی براشون بیوفته که نباید از توی همدیگه رد بشن ؟
MichaelQwerty
11-11-2011, 09:37
سلام
شما چرا اینقدر سخت میگیری
مثلا دو تا آجر رو روی هم میزاری تو هم میرن یا روی هم ؟
دو تا لیوان رو میزاری کنار هم تو هم میران یا کنار هم قرار میگیرن؟؟
تو تا جعبه رو کنار هم میزاری توی هم میرن یا کنار هم میستن؟؟؟
من میدونم که میشه قبلا این کارو شانسی انجام داده بودم
باعث میشه که وقتی چند تا شی رو کنار هم میزاری لازم نیست حی تنظیم کنی گذاشتی کنار هم دیگه چسبیدن
اگه کسی میدون راهنمایی کنه
سپاس بسیار بر شما
سلام.
به نظرم باید از Reactor استفاده کنی که محاسبات فیزیکی برخورد ها رو حساب میکنه. از تو منوی Animation میتونی پیداش کنی خیلی هم مفصله.
N O V A L I S
11-11-2011, 12:02
خوب دوست عزیز شما باید مشخص کنی تو انیمیشن می خوای این اتفاق بیفته یا تو مدلسازی؟ برای انیمیشن همین توضیح دوستمون بهت کمک می کنه که از Reactor استفاده کنی.. یا اگر داری دستی انیمیت می کنی کلیدهای مجزای انیمیشن تعریف کنی تا با هم تصادم نداشته باشن..
اگر برای مدسازی منظورته می تونی از AutoGrid استفاده کنی، که اگر این گزینه فعال باشه موضوع بعدی رو می تونی دقیقا روی Face مشخصی از یه موضوع دیگه بسازی..
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
MichaelQwerty
11-11-2011, 14:42
سلام
ممنون از جواباتون
ولی نتونستم به هدفم برسم
دو تا box می سازیم ویکی از باکسها رو با خاصیت select and move حرکت میدیم ولی خیلی راحت از اون یکی box عبور میکنه
می خوام جلوی این کارو بگیرم
من زیاد وارد نیستم
شرمنده دوستان که نمی تونم منظور درست برسونم
سلام
ممنون از جواباتون
ولی نتونستم به هدفم برسم
دو تا box می سازیم ویکی از باکسها رو با خاصیت select and move حرکت میدیم ولی خیلی راحت از اون یکی box عبور میکنه
می خوام جلوی این کارو بگیرم
من زیاد وارد نیستم
شرمنده دوستان که نمی تونم منظور درست برسونم
سعی نکن این کارو بکنی چون نمیشه.
تو واقعیت وقتی شما چیزی رو میزنی به چیز دیگه جسما برای همدیگه محاسبات فیزیکی نمیکنن ، عدد برای هم ضرب و تقسیم نمیکنن و یا راحت تر بگم دودوتا چهار تا نمیکنن چیزیه که خدا این طور آفریده ولی تو 3DsMax شما همه چیزو داری با عدد شبیه سازی میکنی چه برسه به حرکت و برخورد و چون این کاری که میخوای انجام بدی نیاز به محاسبات پیچیده داره پس نمیتونی خیلی راحت اینو حرکت بدی روی اون یکی تاثیر بگذاره مگه تو حالتای خاص مثل Sphere (کره) یا Box (جعبه) که شکل هندسی ساده دارن اونم تازه باید خودت یه جورایی با فرمول به هم ربطش بدی . پس کلا میتونی بیخیالش شی .
چون محاسباتش لحظه ای انجام نمیشه ولی اگه خواستی چیزی رو Animit کنی و بعد بزاری مثلا یه شب تا صبح رندر بگیره و یه ویدئو ازش درست کنی راهش همون Reactor هست که عرض کردم.
در ضمن اجسام توی 3DsMax جرم ندارند و فقط پوسته هستند یعنی تو خالین . شاید تو نرم افزارای دیگه بشه یه همچین کاری کرد. نمیدونم.
موفق باشید.
amiranime3d
07-12-2011, 16:26
سلام دوست عزیز .
شما نمی تونی این کاروانجام بدی .اگر می خوای باکست از جایی پرت بشه باید از reactorیاphysxاستفاده کنی.
موفق باشی.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.