ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مجموعه سوالات آموزشی



mani_irani_68
15-09-2011, 23:05
سلام
یه سری سوال داشتم ممنون میشم تا حد امکان تشرحی پاسخ بدید .

1-کاربرد دستور blend shape می خواستم
animation --> create Deformer --> blend shape

2-این دستور به چه دردی میخوره ؟ animate --> set drivenkey --> set

3- من در حال دیدن آموزش rigging quadrupeds in maya هستم . این آموزش در حال ریگ کردن یه اسب هست و وقتی پای اسب انیمیت می کنه بعضی از قسمت ها دچار در رفتگی .حالا بوسیله دستورهای ویرایشی این مشکل برطرف میکنه . حالا راهی هست که هیچگاه دچار این نوع مشکلات نشیم ؟

4-در مورد ik if توی مبحث ریگ توضیح بدین

5-چه فرقی بین ریگ کردن توسط پلاگین و خودمون وجود داره ؟ چنتا پلاگین کار ریگ در مایا انجام میده ؟
این یکی از سایت های پلاگین ریگ در مایا هست .
کد:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ممنون

dgx
16-09-2011, 15:40
سلام :headphone

1.ببين مثلا ميخواي كاراكترت بخنده يا گريه كنه دو تا كپي از مثلا سر كاراكتر ميگيري تغيرات لازم رو اعمال ميكني.در نهايت دو تا كپي رو انتخاب ميكني و بعد موضوع اصلي و بلند شيپ ميكني.حالا پرامترهايي به قسمت اينپوت موضوع اصلي اضافه شده كه ميتوني موضوع اصلي رو به حالت كپي ها در بياري.از window-> animation->blend shape هم قابل كنترل هست :20:

2.ميخواي انگشتاي دست مثلا در حالت 1 بسته و در حالت 0 باز باشه.set driven اين كارو ميكنه :20:

3.نه ويرايش هميشه وجود داره.نرم افزارها معمولا نميدونن ما چي ميخايم.:31:

4.inverse kinematic
وقتي از ik استفاده ميشه كه نقاط زانويي توي جوينت ها وجود داشته باشه.تو حالت دست برات مثال ميزنم.وقتي از جونت بازو به مچ ik solver ميديم يه ik handle به قسمت مچ اضافه ميشه كه با حركت دادن همون ik handle جوينت ارنج به صورت خودكار خم ميشه و همچنين حركات خودكار بازو
forward kinematic
مثلا تو همون حالت دست ik نميدي و ميخواي دستت رو پايين بياري اول بايد بازو رو خم كني بعد ارنج رو خم كني بعدم مچ رو.كاربردش تو جاهاي خاصي هست برا سوييچ شدن بين ik و fk هم كافيه از همون پرامترهاي ikhandle . ik blend رو صفر يا يك تنظيم كرد

5.خيلي فرق ميكنه.ريگ با پلاگين هميشه به شكل هست و چيز اضافه اي هم نداره ولي سرعت كار رو بالا ميبره.ولي يه موقع هست كه مثلا بايد دستو پاي كاراكتر زياد كش بياد يا انگشتاش برعكس خم بشه يا حيوون باشه يا يه موجود خاص اونوقت ديگه فقط ريگ دستي جواب ميده.بهترين پلاگيني كه موجوده anzovin هست. setup machine برا ريگ بدن .face machine برا ريگ صورت

mani_irani_68
25-09-2011, 10:45
با تشکر از دوست عزیز dgx ( بابا تو دیگه کی هستی )

کلا فلسفه استفاده از دستور orinet tool چیست ؟ چرا استخوان بندی هارو جهت دهی می کنیم . فرق یه مفصل xyz با مفصل xzy در چیست ؟ انتخاب گزینه second axis از دستور orinet tool چه کاری را انجام میدهد ؟