PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال درمورد ساخت متریال واقعی



e_rfaan68
03-09-2011, 14:06
سلام خسته نباشید.
میخواستم بپرسم تو 3dmax-vray چیکار کنیم که متریال هامون شبیه چیزی باشن که تو طبیعت میبینیم. مثلا متریال بتن .من هرکاری میکنم متریال هام شبیه واقعیت نیست.اگه لطف کنید چند متریال پرکاربرد مثل بتن و چیزای دیگه برام بفرستید متشکریم

MR. Garcia
03-09-2011, 17:13
اگر بتونید نسخه ی اصلی 3Ds Max 7 رو گیر بیارید توش چند تا از بدرد بخور ترین Material ها موجوده !!! ;)

saber1370
03-09-2011, 17:44
توی متریالینگ بسته به نوع تکستچر + نور پردازی خوب میتونی یه خروجی خوب و تا حدی نزدیک به طبیعت بسازی
کمی تمرین و تکرار میخواد
راه میفتی
فکر میکنم تکسچری که استفاده میکنی زیاد جالب نباشه
از قسمت تکسچر سایت میتونی تکسچر های خوب دانلود کنی

softwarepc
05-09-2011, 21:35
با سلام:
شما میتونید با دوربین از متریالی که میخواید یک عکس بگیرید(مثلا از بتن یا آسمون و...) سپس در قسمت دفیوز در maps گزینه ی بیت مپ رو انتخاب وسپس عکس خود را انتخاب کرده و به شی مورد نظر نسبت دهید.:46:

MR. Garcia
06-09-2011, 02:42
با سلام:
شما میتونید با دوربین از متریالی که میخواید یک عکس بگیرید(مثلا از بتن یا آسمون و...) سپس در قسمت دفیوز در maps گزینه ی بیت مپ رو انتخاب وسپس عکس خود را انتخاب کرده و به شی مورد نظر نسبت دهید.:46:

بله و برای بهتر شدنش میتونید کارهایی از جمله استفاده از UVW یا بیشتر کردن تکرار تکسچر بکنید !!!

تاتانی
06-09-2011, 11:06
در ضمن حتما به متریال هاتون بامپ یا نرمال بامپ بدین

Pejvak61
06-09-2011, 11:57
همه‌ي مواردي كه دوستان نوشتن درسته و اون چيزي كه كار رو طبيعي تر ميكنه رزولوشن بالاي عكس هاي مشاركت كننده در تشكيل ماده و نيز تنظيمات مربوط به مواد و نور پردازي و نيز رندريگ در VRay هستش كه به نظرم بايد حتماً كتاب VRay - The Complete Guide اثر Francesco Legrenzi رو بخونيد. بسيار اصولي به همراه مثال هاي بسيار عالي توضيح داده كه خيلي ميتونه بهتون در ارائه كارهاي باكيفيت كمك كنه. البته من از وب سايت cgpeers.com تورنتشو دانلود كردم و حجمش هم به خاطر مثالهاي عكسي و ويدئوييش بالاي 1 گيگابايته.
در اصل ساختن مواد طبيعي، نور پردازي و رندرينگ هنري بسيار پيچيده است و البته به كامپيوتري قدرتمند براي تمرين نياز خواهيد داشت.