ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : متریال ها



drp30
30-08-2011, 02:13
درود بر همه دوستان

من کلا خیلی با متریال ها کار نکردم و چندتا سوال داشتم
نرمال بامپ! چیه
displaement این خیلی سواله این رو توی خود متریال استفاده می کنند یا مدیفایرش
amb occlusion این کلان چیکار می کنه
specular
dudv msp

و این ها رو کجای متریال استفاده می کنند مثلا نرمال بامپ رو روی گزینه ی bump می ذارند وگرنه کجایه متریال قرار می دن (من که توی بامپ تست کردم برامدگی ایجاد نکرد )
.
.
.
ببخشین اگه گنگ بود

max_3d
04-09-2011, 07:54
specular
برای اسپکیولار هست توی متریال ها مشخص میکنه که کجاها وقتی نور میخوره، و باید متریال روشن تر بشه و نور روی اون تاثیر بزاره

max_3d
04-09-2011, 07:59
نرمال پامپ همون بامپ هست ((ایجاد فرور فتگی))ولی از بامپ معمولی پیشرفته تر هست
یک پی دی اف از evermotion هست که وقتی ببینید همه چیز رو متوجه میشید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

max_3d
04-09-2011, 08:06
amb occlusion
در مورد Occlusion باید عرض کنم خدمتت که یک لایه رندر هست که بعد از رندر نهایی یا همزمان با اون از صحنه اصلی میگیرند و در فتوشاپ روی لایه اصلی رندر میندازند
در مواقع این لایه سایه هایی که در لبه ها و درز ها وجود داره رو به رندر نهایی اضافه میکنه
مثلا اینجا رو نگاه کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
موفق باشید

drp30
04-09-2011, 13:04
خیلی ممنون اگه در مورد dudv msp هم اطلاعی داشتین لطفا بگین خیلی ممنون
پس اینهایی که من اینجا نوشتم درسته یا نه من از روی کتاب rendering with mentalray &3dmax ترجمه کردم
forum.p30world.com/showthread.php?t=513206

اگه مشکلی داشت بگین تا عوضش کنم

SSS_HHH_OOO
05-09-2011, 01:16
du/dv map در حقیقت مشتق نرمال مپ هست که نشون دهنده تغییرات نرمال مپ تو هر نقطه است
کاربردش برای کاری ریل تایم برای شبیه سازی رفراکشن هست
مثلا دریای مواج یا اثر حرارت که صحنه رو مواج میکنه