ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رندر سگمنتها و ورتکس ها



shahabaliboys
14-08-2011, 18:53
سلام چه جوری میشه با vray یا موتور های دیگه رندرهایی بگیره که توش سگمنت ها و و رتکسها هم بیوفته ؟ یه چیزی تو مایه های عکسای زیر :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یه سوال دیگه : تو عکس اول یه سری خط رو بنا وجود داره که واقعا تو مدل 3 بعدیش هم وجود داره و واقعا تو رفتگیه مثل خطای روی اون صفحه عمودی اینا رو چه جوری می شه درست کرد ؟ تو ArchExterior خیلی این روش مورد استفاده قرار میگیره و مثلا به جای این که تایل ها رو تو متریال درست کنن واقعا بنا رو تایل تایل میکنن ، اگه میشه به هر دو سوالم جواب بدین ، مرسی

mojtaba_14
14-08-2011, 21:47
اولی:
یه متریال با دیفیوز سفید می سازی،برای تکسچر دیفیوز vray edgtex انتخاب می کنی.و رنگشو سیاه می ذاری..........

دومی:
من اینکارو اینجوری انجام میدم،تو editpoly،خطهایی که قراره تایل بشن رو با cut یا کانکت کردن vertex ها یا edge ها،می سازم،بعدpolygon هایی که اینطوری بوجود میان رو inset می کنم تا بینشون فاصله بیوفته...در آخر هم extrude...

shahabaliboys
15-08-2011, 15:35
خیلی ممنون ، جواب سوال اول که عالی بود ولی در مورد دومی فکر نمیکنم روی حجم های منحنی اینطوری جواب بده درسته ؟

mojtaba_14
15-08-2011, 17:23
برای منحنی یکم قضیه سخت میشه
باید از اول فکرشو کرد..و موقع ترسیم اگه با line شروع به ترسیم می کنی از interpoliton برای تعیین تعداد سگمنتهایی که بعدا بوجود میان استفاده کنی و اگه منحنی بخشی از یه حجم edit شدست خیلی وقتها میشه با ring و loop سگمنها رو انتخاب کرد وکانکت کرد تا polygon های جدید تولید کرد.
اگه اینها نشد باید رفت سراغ کارهای یدی تری مثل slice یا cut.......

3D.ARCHITECTURE
04-09-2011, 02:35
سلام
من برای قسمت هایی که باید تایل بشه تو ادیت پلی سگمنت هامو انتخاب میکنم و اکسترود منفی میدم.بعضی جاها هم bevel و اکسترود منفی
موفق باشی