مشاهده نسخه کامل
: یک سوال درباره مدلینگ با مایا
بچه ها سلام خوبین
یه سوالی داشتم اینکه من مدلینگ اشیا رو خودم یاد گرفتم تقریبا هم همه چی می تونم بسازم، اعتماد به نفسم تا حدودی خوبه.
اما اصلا طراحیم اصولی نیست یعنی با اینکه کارم تو رندر خوب در میاد اما پر ایراده مثلا نکات ریز مربوط پلیگان و ...
دور و بر ما هم کسی نیست خوب بلد باشه برا همین تا حالا کار یه استاد رو ندیدم .
از این فیلم های آموزشی که تو سایتا برای خرید گذاشتن کدوما از همه بهتر توضیح میده ببینیم اصول کار حرفه ای چطوریه؟
یه سایت خوب هم اگه سراغ دارین لینکش لطف کنین ممنون میشم برای خوندن البته.
بیشتر علاقم طراحی اشیا و میوه جات و وسایل خونه و ... هست
تو کاراکتر ها هم مثلا ماهی و عروسکهای بچه ها مگه اینکه بخوام بسازم
ممنون
اموزش هاي Digital Tutors رو تهيه كن.خوب و روان توضيح ميده
سلام
میگم همینیه که تبلیغ بالای تاپیک میده:
مجموعه جدید آموزشی حرفه ای مایا 2012 از شرکت Digital Tutors " کلکسیونی بی نظیر از آموزش های حرفه ای و با کیفیت نرم افزار Maya از شرکت بزرگ و معتبر Digital Tutors است که در سالهای 2010 و 2011 منتشر شده اند !
ممنون
hamid_axel
01-07-2011, 22:22
ممنون از تاپیکتون...
من هم یه سوال داشتم...
من معمولا مدل ها رو با پلیگان میسازم ... زیاد از نرب استفاده نمیکنم. به نظرتون تو انیمیشن های بزرگ به مشکل بر نمیخورم یه وقت ؟
سلام .
درباره اینکه چه چیزهایی رو باید با چی بسازیم:
1-وسایل خونه -قطعات ماشین و همه چیزهایی که نیازی به روح بخشیدن به اونها نیست بهتره با Nurbs ساخته بشه
2-کاراکترها و وسایلی که میخوان نقش بازی کنن مثل تیزر و تبلیغات بهتره با پلی ساخته بشه
نکته اینکه:زمان رندر مدلهای Nurbs به دلیل محاسبه معادلات درجه چندم ریاضی در اونها مثلا x3وx5وx7 زمان بیشتری برای رندر میبره
بنابراین توصیه میشه تا جایی که امکان داره از polygon استفاده بشه
من خودم یه صحنه سنگین با نربز ساختم به دلیل کم آوردن رم تا نصف رفت ول داد
نکته اینکه میشه اجسام رو با نربز ساخت و اونو به پلی convert کرد که تو زمان رندر مفیده
موفق باشی.
MEHDI3AM
06-07-2011, 22:25
سلام دوست عزيز
سايت cgtuts.com آموزشهاي خوبي داره كه مي تونه مشكلت رو حل كنه
ممنون
برای خوندن دیگه ها، آخه فیلمو نمی تونم ببینم
دستت درد نکنه یه سری میزنم
------------------------------------
ویرایش:
عزیز دستت طلا الان دیدم، خیلی خوبه ممنون
Hamed_joon
26-07-2011, 09:11
ممنون از تاپیکتون...
من هم یه سوال داشتم...
من معمولا مدل ها رو با پلیگان میسازم ... زیاد از نرب استفاده نمیکنم. به نظرتون تو انیمیشن های بزرگ به مشکل بر نمیخورم یه وقت ؟
همه ی مدلسازی های انیمیشن به صورت پلی هستش
شما باید با پلی کار کنی
ممنون از تاپیکتون...
من هم یه سوال داشتم...
من معمولا مدل ها رو با پلیگان میسازم ... زیاد از نرب استفاده نمیکنم. به نظرتون تو انیمیشن های بزرگ به مشکل بر نمیخورم یه وقت ؟
با سلام
بنده شخصا به مدلسازی با پلی گون معتقدم.
به خصوص اگه بخواین با حجم کم کار کنین. مثل مدلهایی که برای بازی ها ساخته می شن.
فقط پیشنهاد می کنم از امکانات Nurbs هم بی نصیب نمونید و یکم باهاش کار کنید.
بعضی اشیا هستند که با Nurbs خیلی راحت تر ساخته می شن.
در این موارد می تونین با Nurbs بسازین و بعد Convert To Polygon بزنید.
پارامترای کادر Convert رو با دقت تنظیم کنید و سرسری نگیرید تا نتیجه مناسب باشه.
اگه مشکلی تو این تبدیلات بود با ذکر شیئی که ساختین و احیانا یک عکس از اون با من مکاتبه کنید.
اگه فرصتی باشه شاید بتونم راهنمایی کنم.
موفق باشید.
بچه ها سلام خوبین
یه سوالی داشتم اینکه من مدلینگ اشیا رو خودم یاد گرفتم تقریبا هم همه چی می تونم بسازم، اعتماد به نفسم تا حدودی خوبه.
اما اصلا طراحیم اصولی نیست یعنی با اینکه کارم تو رندر خوب در میاد اما پر ایراده مثلا نکات ریز مربوط پلیگان و ...
.............
ممنون
با سلام
منظور شما رو متوجه نشدم.
مثلا چه ایراداتی؟
Face اضافه می مونه؟
یا خوب Texture نمی شه.
اگه یک نمونه کار بذارید یا توضیح بیشتری بدید شاید تجربیات من براتون مفید باشه.
با سلام
منظور شما رو متوجه نشدم.
مثلا چه ایراداتی؟
Face اضافه می مونه؟
یا خوب Texture نمی شه.
اگه یک نمونه کار بذارید یا توضیح بیشتری بدید شاید تجربیات من براتون مفید باشه.
سلام .... ممنون
نه راستش من نمی تونم یک ------ دقیق از مدل پلی بگیرم مثلا وقتی یک قسمت از یک مدل و می خوام حالت نهایی اونو ببینم و آزمایش subdiv میگیرم می بینم بهم ریخته میشه و کج و ماوج میشه مدل! علتشم نمی دونم؟!
و همچنین تو کانورت کردن هم من مشکل اساسی دارم نمی دونم بهترین تنظیمات برای To poly چیه؟ خودم یکم آزمایش کردم، اما نتیجه خوبی که نگرفتم پشیمون شدم!
برای همین من بیشر رو نربز ها مانور میدم تقریبا همه جوره مدلی باهاش میسازم از اتم و مولکول بگیر تا طراحی قطعات پیچیده و دقیق موتور و ... که البته خیلی از وقتم و میگیره طبیعتا.( قبلا من کتیا کار میکردم )
تشکر
سلام .... ممنون
...................و همچنین تو کانورت کردن هم من مشکل اساسی دارم نمی دونم بهترین تنظیمات برای To poly چیه؟ خودم یکم آزمایش کردم، اما نتیجه خوبی که نگرفتم پشیمون شدم!
..........................................
تشکر
با سلام
با subdivision من زياد كار نكردم و علاقه اي بهش ندارم.
اما در مورد Convert، البته الان مايا جلوم نيست و ضمنا ماههاست كه كار نمي كنم
لذا گزينه ها درست خاطرم نيست.
چيزايي كه از كادر convert يادمه و بارها تجربه كردم اينه كه اولا حتي الامكان از روش fit استفاده نكنيد.
فكر كنم گزينه general عموما بهتر جواب مي ده. تقسيمات رو از نوع مربعي بگيريد( Quated !! مي شه فكر كنم)
در تنظيم از نوع General دو پارامتر براي تعداد تقسيمات طولي و عرضي داريد.
مثلا يه لامپ صد وات رو با Nurbsمدلسازي كن كه خيلي ساده هست.
بعد تبديلش كن به Polygon با تنظيمات General.
اونوقت تقسيمات شعاعي رو بسته به دقت مدلسازي كه لازم داري مي توني بين 6 تا 20 وارد كني(بيشترش بهينه نيست)
و تنظيمات طولي رو از قسمت پيچ فلزي تا انتهاي حباب مثلا بين 8 تا 15 بده.
اگه اول با مدلهايي مثل اين كه ساده هستند كار كني اصول تبديل دستت مياد.
بعد مي توني مدلهاي پيچيده رو تبديل كني.
و البته من هميشه بعد از تبديل باز از طريق Move و Scale روي رئوس Polygon شي رو به شكل دلخواه در مياوردم.
خواستي و اگه فرصت داشتم نمونه مدلهاي پيچيده رو برات مي ذارم تا اگه اين مدنظرت بود بتوني استفاده كني.
به هر حال موفق باشيد.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.