PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : کتاب برای طراحان (انگلیسی)



prince 0f persia
05-06-2011, 14:29
برای این که بازی سازان بیشتر با بحث مهم طراحی بازی آشنا بشن من در این قسمت چند کتاب می ذارم که به نظر خودم مفید هستن. علاوه بر اون خلاصه ای از کتاب هم هست ولی پیشنهاد می کنم اول خود کتاب رو بخونید.

توجه کنید که کتاب ها و خلاصه ها به زبان انگلیسی هستن.

prince 0f persia
05-06-2011, 14:36
نام کتاب: Game Design: Theory and Practice 2nd edition
نویسنده: Richard Rouse III
تعداد صفحات: 698
سال انتشار: 2005
لینک دانلود کتاب:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
لینک دانلود خلاصه ی کتاب:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
درباره ی کتاب:

In the second edition to the acclaimed Game Design: Theory & Practice, designer Richard Rouse III balances a discussion of the essential concepts behind game design with an explanation of how you can implement them in your current project. Detailed analysis of successful games is interwoven with concrete examples from Rouse s own experience. Game Design: Theory & Practice, Second Edition thoroughly updates the popular original with new chapters and fully revised text.

prince 0f persia
05-06-2011, 14:46
نام کتاب: Game Desing Workshop, 2nd edition:A Playcentric Approach to Creating Innovative Games
نویسنده: Tracy Fullerton
تعداد صفحات: 496
سال انتشار: 2008
دانلود کتاب:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیددانلود خلاصه ی کتاب:
pdf:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدword:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیددرباره ی کتاب:

Master the craft of game design so you can create that elusive combination of challenge, competition, and interaction that players seek. This design workshop begins with an examination of the fundamental elements of game design; then puts you to work in prototyping, playtesting and redesigning your own games with exercises that teach essential design skills.
Workshop exercises require no background in programming or artwork, releasing you from the intricacies of electronic game production, so you can develop a working understanding of the essentials of game design.
Features:
* A design methodology used in the USC Interactive Media program, a cutting edge program funded in part of Electronic Arts.
* Hands-on exercises demonstrate key concepts, and the design methodology
* Insights from top industry game designers, including Noah Falstein, American McGee, Peter Molyneux