مشاهده نسخه کامل
: [*آموزش و معرفی*] Xna game studio
AMIR REZAs
29-05-2011, 20:44
microsoft XNA GAME STUDIO
Framework بر پایه دات نت فریم ورک 2.0 ارائه شد و هدف از طراحی آن ارائه دادن مجموعه کتابخانه ها و کلاس
های توسیعی بود که توسعه دهندگان بازی بتوانند با کمترین مقدار کدنویسی و اجرای کد در محیطی مدیریت شده، از پلتفرم های مختلف حداکثر استفاده را ببرند. کدهای نوشته شده بر پایه XNA Framework مانند کدهای دات نت فریم ورک در محیطCommon Language Runtime اجرا می شوند. از این رو بازی های ایجاد شده قابل اجرا بر روی پلتفرم ویندوز XP، ویستا و پلتفرم Xbox 360 مایکروسافت می باشند.
XNA Framework مجموعه ای از تکنولوژی های سطح پایین را بسته بندی کرده و به این ترتیب تضمین می کند که فریم ورک خود مسئول هماهنگ کردن تغییرات بین پلتفرم های مختلف هنگام جابجا شدن بازی از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر خواهد بود و این امر به توسعه دهندگان کمک می کند به جای درگیر شدن با جزئیات پلتفرم، بیشتر به محتوا و طراحی بازی خود توجه داشته باشند. این فریم ورک به همراه ابزارهای کمکی از قبیل XACT ارائه شده است که به برنامه نویسان اجازه می دهد ویژوال، صدا و مدل کاراکتری را به بازی های خود اضافه کنند.
برای توسعه بازی ها تحت XNA Framework از زبان برنامه نویسی #C استفاده می شود.
XNA مخفف چیست؟
کاراکتر X در این عبارت نشان می دهد که فریم ورک مذکور ابتکاری بین پلتفرم های مهم شرکت مایکروسافت یعنی DirectX و Xbox می باشد. کاراکتر N برای Next-Generation در نظر گرفته شده است چرا که توسعه دهندگان این فریم ورک معتقدند که نرم افزار در نسل بعدی بازی ها بیشتر از سخت افزار ایفای نقش خواهد کرد. و در نهایت کاراکتر A معرف کلمه Architecture می باشد. فلسفه حضور این کلمه در نام فریم ورک مذکور ادغام ابزارهای مختلفی است که در اختیار توسعه دهندگان بازی قرار می گیرند تا بازی های خود را ایجاد کنند.
XNA Game Studio چیست؟
XNA Game Studio محیط توسعه مجتمع برای برنامه نویسی بازی می باشد که بر پایه Visual Studio 2005 Team System طراحی شده است. XNA Game Studio ساختارهای لازم برای همکاری بین ایجاد کنندگان محتوای بازی، برنامه نویسان، مدیران و تست کنندگان بازی را فراهم می کند. وظایف مدیریت پروژه زیر توسط XNA Game Studio ارائه می شوند:
* asset management
* defect tracking
* project automation
* work item lists
برنامه نویسی با XNA
XNA Game Studio نسخه 2.0 برای ویژوال استودیو 2005 به صورت نهایی ارائه شده است. نسخه XNA Game Studio 3.0 که برای ویژوال استودیو 2008 طراحی شده است به صورت CTP توسط مایکروسافت ارائه شده است. برای شروع کار با XAN لازم است یکی از استودیوهای آن را دانلود کنین
منبع:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدنسخه ی 4 آن برای ویژوآل استدیو 2010 طراحی شده که میتونید دانلود کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبهترین منبع فارسی یادگیری
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدو
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبازی های ساخته شده : Bo :31: نمیدونم لیست بازیهاش کجاس؟!!
میگم سیاره میترا هم با این ساختن ؟؟
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید** کلا چیز خوبیه واسه کارهای کوچیک :46: ( و کارهایی که میخواین واسه Xbox بسازید:8:)
anvar.net
30-05-2011, 00:30
منابع بیشتر
اینها هم دو تا کتاب (البته انگلیسی) در این زمینه
Beginning XNA 3.0 Game Programming-From Novice to Professional
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Building XNA 2.0 Games -A Practical Guide for Independent Game Development
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اگه کسی خواست, بگه تا دانلود کنم
M0hsen3D
15-06-2011, 19:56
بزارین یه دو تا کتاب هم من معرفی کنم:20:
عنوان کتاب : Oreilly Learning XNA 4.0
تعداد صفحات : 518
زبان : انگلیسی
لینک دانلود:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
عنوان کتاب : Microsoft XNA 4 Game Studio Creators Guide
تعداد صفحات : 561
زبان : انگلیسی
لینک دانلود:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
AMIR REZAs
15-06-2011, 20:49
دستت درد نکنه هر کدومو( یا دوتاشو) تونستی آپلود کن...
NINJA0098
15-06-2011, 21:02
کار با xna یکم قدیمی نیست . منظورم اینه که الان دیگه حتی تو دانشگاهم پروژه بازی سازی با xna نمیدن.
من مخ استادو خوردم پروژه با xna بده بهم در ازای یه پروژه ی دیگه اصلا زیر بار نرفت!
PersianLoverMRB
15-06-2011, 21:51
کار با xna یکم قدیمی نیست . منظورم اینه که الان دیگه حتی تو دانشگاهم پروژه بازی سازی با xna نمیدن.
من مخ استادو خوردم پروژه با xna بده بهم در ازای یه پروژه ی دیگه اصلا زیر بار نرفت!
یعنی چی قدیمی شده؟
خب اون شاید نظر استاد شما بوده:13:
M0hsen3D
15-06-2011, 22:06
کار با xna یکم قدیمی نیست . منظورم اینه که الان دیگه حتی تو دانشگاهم پروژه بازی سازی با xna نمیدن.
من مخ استادو خوردم پروژه با xna بده بهم در ازای یه پروژه ی دیگه اصلا زیر بار نرفت!
ببین تو ایران کسی سراغ xna یا mdx نمیره چرا؟ چون با وجود ابزار های اماده ای همچون ادیتور انریل(UDK) و انجین های اماده ی دیگه کسی سراغ XNA نمیاد یارو میره یه انجین دانلود میکنه چهار تا مدل و تکسچر میندازه توش با چهار خط اسکریپت فکر کرده بازی ساخته اسم خودشم میزاره بازیساز(البته اصلا منظورم با دوستانم تو این فروم نیست ها کلی دارم میگم) . نه اینجوری کسی بازیساز نمیشه و مشکل اصلی صنعت بازی تو ایران هم همینه. همه دوست دارن از ابزار های رایگان و اسون استفاده کنن کسی حاظر نیست دنبال برنامه نویسی و تفکر روی مباحث مختلف بازیسازی بره.
پیشنهاد میکنم به این فایل پاورپویت یه نگاهی بندازین بد نیست.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
AMIR REZAs
15-06-2011, 22:52
ببین تو ایران کسی سراغ xna یا mdx نمیره چرا؟ چون با وجود ابزار های اماده ای همچون ادیتور انریل(UDK) و انجین های اماده ی دیگه کسی سراغ XNA نمیاد یارو میره یه انجین دانلود میکنه چهار تا مدل و تکسچر میندازه توش با چهار خط اسکریپت فکر کرده بازی ساخته اسم خودشم میزاره بازیساز(البته اصلا منظورم با دوستانم تو این فروم نیست ها کلی دارم میگم) . نه اینجوری کسی بازیساز نمیشه و مشکل اصلی صنعت بازی تو ایران هم همینه. همه دوست دارن از ابزار های رایگان و اسون استفاده کنن کسی حاظر نیست دنبال برنامه نویسی و تفکر روی مباحث مختلف بازیسازی بره.
پیشنهاد میکنم به این فایل پاورپویت یه نگاهی بندازین بد نیست.
اینطوری ها هم نیست ! Unreal script زبانی نیست که با نوشتن چند خط کد مثل گیم میکر بازی تحویلت بده مگر اینکه از کدهای آمادش استفاده کنی که اصلا جایز نیست!
بعد این آقایونی که پاورپوینت رو نوشتن گفتن مقایسه دو راهکار بعد مزایا و معایب موتور آماده رو نوشتن ولی احتمالا یادشون رفته مزایا معایب انجین نویسی رو بگن:27:
پیشنهاد به همه ی کسایی که این متنم رو میخونن اینه که اول تحقیق کنند ، بعد کاری انجام بدن ، حتی میتونید هر دو راه رو امتحان کنید بهتر از اینه که چند سال یه راه اشتباه رو برید ( البته بازم میگم هر دو راه درسته ما واسه این صنعت به دو گروه نیاز داریم)
لطفا بحث خارج از XNA راه نیاندازید:10:
M0hsen3D
15-06-2011, 23:08
خب این سایت هم ببینید فکر کنم کامل تر توضیح داده باشه.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدمنم موافقم بهتر اینجا از این بحث ها راه نندازیم.
---------- Post added at 12:08 AM ---------- Previous post was at 12:05 AM ----------
به نظرم بهتره یه تاپیک ایجاد کنیم مربوط به همه ی مباحث بازیسازی که بتونیم راحت سر هر بحثی رو وا کنیم چطوره؟
NINJA0098
15-06-2011, 23:52
یعنی چی قدیمی شده؟
خب اون شاید نظر استاد شما بوده
نه اصلا اینطور نیست . استادمون گفته بود با #c یه انجین بنویسم و با هاش یه بازی بسازم. بعدشم کی گفته بازی ساختن با همین ابزار به قول شما ساده سادس؟شما با آنریل اسکریپت کار کردین که این حرفو میزنین؟یا درمورد زبان برنامه نویسی unigine چقدر اطلاعات دارین؟یا همین کرای یه سرچی در مورد کد نویسی تو انجینش بکنین تا ببینین اونقدرا هم که از بیرون دیده میشه ساده نیست.
اگه منظورتون گیم میکره آره تا حدی حرف شما درسته. خود من اول بازی سازی رو با xna شروع کردم و فکر میکنم اشتباه کردم و باید از اول با گیم میکر این کارو میکردم.
چرا حتما باید به خودمون عذاب بدیم و دنبال راههای سخت باشیم به جای ساده.همین افکار بازی سازیمونو عقب نگه میداره.
امیدوارم تند حرف ننوشته باشم:31:(بر وزن نزده باشم).
M0hsen3D
16-06-2011, 10:03
چرا؟ چون اینجوری پیشرفت نمیکنیم.درجا میزنیم به سمت عقب و همینطور همیشه عادت کریم از ابزار های اماده استفاده کنیم.
NINJA0098
17-06-2011, 15:20
چرا؟ چون اینجوری پیشرفت نمیکنیم.درجا میزنیم به سمت عقب و همینطور همیشه عادت کریم از ابزار های اماده استفاده کنیم.
بیخیال !!!
بحث فایده ای نداره ... بعدا اگه حسش بود یه بحثی خودمون تو چتروم یاهو میکنیم .
M0hsen3D
19-06-2011, 18:50
معرفی چند تا از انجین های تجاری و اوپن سورس موجود برای XNA:
Commercial
SunBurn Game Engine. Engine supports PC, Xbox and Windows Phone. There is a discount for Premium members.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید TorqueX - XNA 3.1 version still for sale however no longer supported by Garage Games. XNA 4.0 version supported by the community and available to anyone with a paid TorqueX license.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید Visual3d.net
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Free/Open Source
Axiom3d - port of the native Ogre. Multi platform.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید Flat Red Ball - 2.5d game engine thats been around since the Managed DirectX days. Very well updated and supported.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید Ox- a 3d version of the ButterMilk 2d engine
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید QuickStart 3D Game Engine - now at v0.2 (
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید)
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید X-Engine: 3D Graphics and Physics Engine for XNA
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید BetaCell
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید Thrust - part engine part framework
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید The Ship Game and the Robot Game starter kits contain enough code to make a decent 3d engine though they are not documented as such.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید EGGEngine
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید Tomahawk - Pretty well supported engine.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدSpecialist/Niche/Partial engines
Mercury Particle Engine (Particle rendering only)
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
منبع : Microsoft MSDN
saeed_cpu_full
19-06-2011, 19:33
XNA یه ابزاره ... مثل DirectX و OpenGL میمونه
وقتی بگیم XNA قدیمی شده عین این میمونه که بگیم DirectX قدیمی شده !!! اصلا منطقی نیست
NINJA0098
19-06-2011, 22:04
XNA یه ابزاره ... مثل DirectX و OpenGL میمونه
وقتی بگیم XNA قدیمی شده عین این میمونه که بگیم DirectX قدیمی شده !!! اصلا منطقی نیست
میگم بحث نکنیم واس همینه دیگه . منم میدونم xna چیه .من گفتم تو دانشگاه رشته ی نرم افزار هم استادا دیگه کمتر پروژه با xna میدن. همین استادمون گفته بود قبلا اکثر پروژه ها رو تو دانشگاه ما و علم وصنعت و نوشیروانی بابل با xna میدادن ولی الان اکثرا با #c میدن.
همین مسابقه طراح بازی فوتبال که دانشگاه علم وصنعت بابل گذاشت هم میگن قرار بود با xna باشه ولی بعد موتورشو با#c نوشتن .
من فقط تجربه ی خودمو گفتم همین.
M0hsen3D
19-06-2011, 22:38
یعنی الان بیشتر تمایل دارن با MDX بازی بنویسن ؟؟یکم عجیب نیست ؟؟چون الان از MDX دارن به سمت XNA میان.
saeed_cpu_full
19-06-2011, 22:52
میگم بحث نکنیم واس همینه دیگه . منم میدونم xna چیه .من گفتم تو دانشگاه رشته ی نرم افزار هم استادا دیگه کمتر پروژه با xna میدن. همین استادمون گفته بود قبلا اکثر پروژه ها رو تو دانشگاه ما و علم وصنعت و نوشیروانی بابل با xna میدادن ولی الان اکثرا با #c میدن.
همین مسابقه طراح بازی فوتبال که دانشگاه علم وصنعت بابل گذاشت هم میگن قرار بود با xna باشه ولی بعد موتورشو با#c نوشتن .
من فقط تجربه ی خودمو گفتم همین.
با #C که گیم انجین نمیسازن مگر اینکه بر مبنای Managed DirectX باشه که کلا از سال 2006 ( اگه اشتباه نکنم ) MDX جمع شد و XNA اومد ...
M0hsen3D
20-06-2011, 00:01
سایت بازی های ساخته شده با xna همراه با سورس بازی:20:.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
NINJA0098
20-06-2011, 13:12
با #C که گیم انجین نمیسازن مگر اینکه بر مبنای Managed DirectX باشه که کلا از سال 2006 ( اگه اشتباه نکنم ) MDX جمع شد و XNA اومد ...
نمیشه گفت وتور کامل بازی سازیه بیشتر برای طراحی هوش مصنوعیه کلا چیز بخودیه.
این سایت دانشگاه علم وصنعت بابله که مسابقه رو گذاشته بود . فکر کنم مسابقه تموم شد. استاد ما هم یه چیز تو همین مایه ها میخواست.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
فکر کنم موتور هنوز برای دانلود باشه خودتون یه نگا بندازین.
M0hsen3D
20-06-2011, 19:51
سلام
نمیشه پروژه هایی که با XNA 2.0 یا 3.0 ساخته رو به ورژن 4 تبدیل کرد؟من چند تا سورس بازی دانلود کردم ولی با XNA 2نوشته شدن که تو VS 2010 باز نمیشن.
PersianLoverMRB
21-06-2011, 15:08
سلام
نمیشه پروژه هایی که با XNA 2.0 یا 3.0 ساخته رو به ورژن 4 تبدیل کرد؟من چند تا سورس بازی دانلود کردم ولی با XNA 2نوشته شدن که تو VS 2010 باز نمیشن.
تو XNA 4 تغییرات زیادی داده شده که تعدادی از این تغییرات هم به نظر برای سازگاری نسخه های اینده XNA با DirectX10 یا 11 بوده.کلا برای port کردنشون باید یه کمی درد سر بکشی:20:البته اگه پروژه های بزرگی نباشن راحت می شه تبدیلشون کرد.
M0hsen3D
21-06-2011, 15:22
اینکه دونه دونه Content ها و کد های پروژه های ورژن های قبل رو وارد یه پروژه جدید کنم نه؟...واقعا دردسر داره!
PersianLoverMRB
21-06-2011, 15:48
اینکه دونه دونه Content ها و کد های پروژه های ورژن های قبل رو وارد یه پروژه جدید کنم نه؟...واقعا دردسر داره!
مشکل شما تو conversion هستش؟تو این مورد خودمم نمی دونم چرا بعضی از پروژه ها به درستی به نسخه بالاتر تبدیل نمی شن.به هر حال می تونین از همون روشی که خودتون گفتید استفاده کنید ولی تو XNA 4 تغییراتی تو کدها هم داده شده که خودتون باید کدها رو تغییر بدید.
برای تغییر کد ها هم یه سری از تغییرات تو این جا گفته شده:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بلاگ خود Shawn Hargreaves یه اطلاعاتی داره.
M0hsen3D
21-06-2011, 16:00
مگه به جز همین روشی که من گفتن راهه دیگه ای هم هست؟
تو VS 2010 که میخوای پروژه های 3.1 رو باز میکنی هیچکدوم باز نمیشن و Unavailable میدن.
M0hsen3D
21-06-2011, 18:32
فکر کنم اون بازی هایی که دارم با XNA 2 باشن چون الان یه پروژه که با XNA 3 بود تو VS 2010 باز شد.
PersianLoverMRB
21-06-2011, 20:45
حالا این بازی ها چی هستن؟سورساشون بدرد بخور هست.
راستی شما چقدر با XNA کار کردین؟
راستی مگه اسم این تاپیک معرفی و اموزش XNA نیست.یه چندتا نکته ای اموزشی چیزی بذارید:31:ما شیفته اموختن چیزای جدیدیم.
M0hsen3D
21-06-2011, 21:12
اینا رو از سایت xnaprojects.net گرفتم همشون هم ورژن 2 یی هستن.
من تازه اول کارم با xna هست شما که 7-8 ماهه xna کارکردی یه چند تا اموزش بزار.:31:
PersianLoverMRB
21-06-2011, 22:25
حالا که شروع به یادگیری XNA کردی برنامه خاصی هم داری؟یعنی با هدف خاصی شروع به یادگیری کردی یا نه گفتی همین طوری شروع کنیم بعد از یه مدتی هم دیدیم فایده نداشت ولش می کنیم.
در مورد اموزشم که ما کوچیک تر از اینیم که بخوایم اموزش بذاریم:27:ولی اگه می تونستم سعی می کردم حتا به صورت نکته ای هر چی بلد بودیم بگیم(وقت)
حالا که تا اینجا اومدیم یه نکته کوچیک بذاریم.با استفاده از 2 متد زیر می تونید 2 عدد 8 بیتی رو تو 1 عدد 16 بیتی ذخیره کنید.این فشرده سازی در Deferred rendering به کار میاد.اگه از target های RGBA64 استفاده کنید می تونید حجم زیادی از اطلاعات رو تو target های خودتون ذخیره کنید.برای مثال می تونید علاوه بر نرمال های bump شده نرمال های معمولی صحنه را ذخیره کنید.این نرمال های بدون bump در افکت هایی مثل SSAO یا edge detection کاربرد دارند.معمولا تو 4 تا render target 32 بیتی اطلاعات زیادی نمی شه ذخیره کرد ولی اگه از 3 تا target 64 بیتی استفاده کنید می تونید حجم زیادی از اطلاعات مختلف رو ذخیره کنید و از رندر دوباره ابجکت ها صرف نظر کنید.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
چه نکته باقالیی:31:
M0hsen3D
21-06-2011, 23:03
راستش بین C++ و XNA دارم هنوز تحقیق میکنم کدوم رو برای شروع برنامه نویسی سه بعدی انتخاب کنم.
از اونجا که C++ بهترین زبان به دلیل سطح پایین بودن برای ساخت بازی و همینطور Multi Platform هست انتخابم C++ هست ولی از اون ور به قول یکی از بزرگترین برنامه نویسان دنیا (اسمشو یادم نیست) C++ زبان جوجه برنامه نویسا نیست میترسم وسط راه کم بیارم.:41:
ولی C# رو در حد متوسط به بالا بلدم:20:.
PersianLoverMRB
22-06-2011, 13:52
در XNA 4 نمی توان از depth buffer کارت یک پشتیبان تهیه کرد.برای مثال اگر شما یک render target ست کنید و یک سری ابجکت رندر کنید وقتی render target را غیر فعال کنید depth buffer کارت از بین می ره.این مورد تو deferred lighting می تونه مشکل ساز باشه.وقتی شما در مرحله Gbuffer اشیای خودتون رو رندر می کنید پس از غیر فعال کردن target ها depth buffer کارت هم از بین خواهد رفت.در مرحله بعد که باید ابجکت های شفاف را رندر کنید خودتون باید depth test را درون shader پیاده سازی کنید.
راه حل دیگر برای این مشکل اینه که یه جوری depth buffer کارت رو برگردونیم.به این ترتیب دیگه نیازی به پیاده سازی depth test در shader نیز نمی باشد.برای این کار از semantic به نام Depth در خروجی Pixel Shader استفاده می کنیم.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدتوجه کنید که تکسچر depth باید حاوی nonLinear Depth یا screenSpace depth باشد.
ولی در deferred lighting معمولا Linear Depth را ذخیره می کنند که ما باید با روشی این Linear Depth را تبدیل به nonLinear depth کنیم.چرا که کارت گرافیک از nonLinearDepth برای depth test استفاده می کند.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیداین شیدر Linear Depth را تبدیل به nonLinear Depth می کنه. پارامتر cornerFustrum هم باید در خارج از شیدر محاسبه و به شیدر فرستاده شود.برای محاسبه cornerFustrum می تونید از متد زیر استفاده کنید.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
PersianLoverMRB
10-07-2011, 16:48
یه سمپل بسیار زیبا از Atmospheric Scattering
(توضیح:کارت گرافیک من ATI 4670 هستش که این سمپل یه کم باهاش مشکل داشت.به هرحال اگر سمپل را اجرا کردید و در هنگام روز اسمان تیره دیده می شد وارد شیدر scatter بشید و خط زیر را با خط دوم عوض کنید.لازم به ذکرم نیست که ارسال پارامتر NumSamples را غیر فعال کنید)
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.