مشاهده نسخه کامل
: ما به کجا می خوایم برسیم؟ (کمی روشنفکرانه!)
Armin060
20-04-2011, 22:27
تو این تاپیک
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیداکثر کسانی که اهدافشون رو گفتند می خواستند یه شرکت بزنند یا یه بازی خفن بسازند و ....
اما تا حالا فکر کردید که چطوری؟ این همه افراد هستند که از من و شما هم واردترند ولی حتی فکر شرکت زدن به ذهنشون هم خطور نمیکنه. یعنی کسانی در خارج از ایران که بازی هاشون (مستقل) از بازی های تجاری ایران بهتره، تواناییشون از ما کمتره؟ یعنی واقعا با این روال باید انتظار بره که شرکت های بزرگی برای بازی در ایران برپا بشه؟ هر کدوم از شما اسم یه شرکت رو گفتید یا یه بازی ولی آیا تا حالا به این فکر کردید که امکان پذیر هست یا نه! اگر امکانش هست چطوری؟ راهش چیه؟ آیا راهش اینه که همینطوری روزی 1 ساعت از وقتمون رو بیایم و تو فروم ها با هم چت کنیم؟ یا اینکه سعی کنیم سطحمون رو بالا ببریم؟ یه نگاهی به فروم بندازید. ببینید چه خبره. واقعا اینطوری رسیدن به چنین اهدافی امکان پذیره؟
شاید بهتر باشه که کمی به خودمون بیایم و یه تصمیم جدی گرفته بشه. تا کی می خواید تو خونتون پشت کامپیوتر بشینید و چه بسیار وقت های با ارزشی که اینطوری از دست میره.
روزی چند ساعت وقت صرف می کنید برای یاد گرفتن UDK یا Unity و ... تا حالا پیش خودتون فکر کردید که آیا اصلا ارزشش رو داره. یا فقط آرزو های دور و دراز جلوی چشمانتون رو گرفته؟ آیا بازی ای که با موتوری مثل UDK درست میشه یک بازی یه استاندارد هست؟ البته بحث من سر UDK نیست، کلی میگم (اون فقط مثال بود، چون اکثرا UDK رو میشناسند)
من خوب یادم میاد اون زمانی رو که هنوز Unreal Engine 3 رایگان نشده بود، بازی سازی تو ایران چطوری بود. و خوب دیدم که از وقتی UE3 رایگان شده چه وضعیتی پیش اومده. صداسیما براش برنامه میزاره، بنیاد را می افته (البته قبلش هم بود ولی نه اینطوری، پیشرفت کرده!)، جشنواره بازی برگزار میشه (البته هنوز کمی مونده) و .... ، بعدش هم که ملت پیش خودشون فکر می کنند بازی سازی داره پیشرفت میکنه یا بازی ساز ها پیش خودشون فکر می کنند که دارن پیشرفت می کنند (از 3DGS رفتن تو UDK گرافیک بیشتر شده فکر کردن خودشون پیشرفت کردند!). در واقع تو ایران صنعت بازی سازی نداریم، یه جورایی صنعت UDK داریم.
البته خیال نکنید که من از UDK بد میگم یا هنوز باورم نشده که UDK رایگان شده و .... من روز اولی که رایگان شد دانلودش کردم و نصب کردم و هنوز هم نصب دارم و هنوز هم استفاده می کنم و هنوز هم ازش یاد میگیرم، چرا که واقعا موتور غولی هست. ولی بازی سازی، UDK نیست!
ehsan_wwe
21-04-2011, 11:51
خواهشن پست ها مفيد باشه ( شروع كننده تاپيك هم سوالي اگر ميكنه بايد جواباي خودشم بده )
M0hsen3D
21-04-2011, 12:18
خب منظور از حرف های شما اینه که ملت بیاد یک موتور بازی بنویسه و تو اون راه پیشرفت تو صنعت بازی رو طی کنه؟منظور از پیشرفت چیه اینکه بیام توسعه دهنده بازی باشیم؟یا بازیساز؟
Armin060
21-04-2011, 12:50
در مورد نوشتن موتور
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدپایین پست لینک دانلود فارسی هست، یه لینک دیگه هم هست که یه فایل excel هست، اگر دانلود کنید میبینید که از هر 4 تا بازی یکیش از انجین 3rd party استفاده کرده. تازه همون یکی هم کلی تغییرات داده. مثلا bioshock با Unreal engine ای که من و شما داریم ساخته نشده و خیلی فرق داره. و unreal engine ای که واسه mass effect 2 استفاده شده با bioshock فرق داره و .... (البته پایه ی همشون یکی هست)
ولی بحث من سر نوشتن یا ننوشتن انجین نیست. من فقط میگم بیاید با هم با برنامه ریزی یاد بگیریم.
AMIR REZAs
21-04-2011, 12:55
سلام
اکثر کسانی که اهدافشون رو گفتند می خواستند یه شرکت بزنند یا یه بازی خفن بسازند و ....
اما تا حالا فکر کردید که چطوری؟ این همه افراد هستند که از من و شما هم واردترند ولی حتی فکر شرکت زدن به ذهنشون هم خطور نمیکنه. یعنی کسانی در خارج از ایران که بازی هاشون (مستقل) از بازی های تجاری ایران بهتره، تواناییشون از ما کمتره؟ یعنی واقعا با این روال باید انتظار بره که شرکت های بزرگی برای بازی در ایران برپا بشه؟ هر کدوم از شما اسم یه شرکت رو گفتید یا یه بازی ولی آیا تا حالا به این فکر کردید که امکان پذیر هست یا نه! اگر امکانش هست چطوری؟ راهش چیه؟ آیا راهش اینه که همینطوری روزی 1 ساعت از وقتمون رو بیایم و تو فروم ها با هم چت کنیم؟ یا اینکه سعی کنیم سطحمون رو بالا ببریم؟ یه نگاهی به فروم بندازید. ببینید چه خبره. واقعا اینطوری رسیدن به چنین اهدافی امکان پذیره؟
شاید بهتر باشه که کمی به خودمون بیایم و یه تصمیم جدی گرفته بشه. تا کی می خواید تو خونتون پشت کامپیوتر بشینید و چه بسیار وقت های با ارزشی که اینطوری از دست میره.
روزی چند ساعت وقت صرف می کنید برای یاد گرفتن UDK یا Unity و ... تا حالا پیش خودتون فکر کردید که آیا اصلا ارزشش رو داره. یا فقط آرزو های دور و دراز جلوی چشمانتون رو گرفته؟ آیا بازی ای که با موتوری مثل UDK درست میشه یک بازی یه استاندارد هست؟ البته بحث من سر UDK نیست، کلی میگم (اون فقط مثال بود، چون اکثرا UDK رو میشناسند)
من خوب یادم میاد اون زمانی رو که هنوز Unreal Engine 3 رایگان نشده بود، بازی سازی تو ایران چطوری بود. و خوب دیدم که از وقتی UE3 رایگان شده چه وضعیتی پیش اومده. صداسیما براش برنامه میزاره، بنیاد را می افته (البته قبلش هم بود ولی نه اینطوری، پیشرفت کرده!)، جشنواره بازی برگزار میشه (البته هنوز کمی مونده) و .... ، بعدش هم که ملت پیش خودشون فکر می کنند بازی سازی داره پیشرفت میکنه یا بازی ساز ها پیش خودشون فکر می کنند که دارن پیشرفت می کنند (از 3DGS رفتن تو UDK گرافیک بیشتر شده فکر کردن خودشون پیشرفت کردند!). در واقع تو ایران صنعت بازی سازی نداریم، یه جورایی صنعت UDK داریم.
البته خیال نکنید که من از UDK بد میگم یا هنوز باورم نشده که UDK رایگان شده و .... من روز اولی که رایگان شد دانلودش کردم و نصب کردم و هنوز هم نصب دارم و هنوز هم استفاده می کنم و هنوز هم ازش یاد میگیرم، چرا که واقعا موتور غولی هست. ولی بازی سازی، UDK نیست!
من حرف شما رو قبول دارم ، ولی اینم قبول دارم که بازیسازی و انجین نویسی دو مقوله ی کاملا جدا هستند!
UDK آمد ، ممکنه بعدش به دنبال UDK انجین های دیگه ای هم رایگان بشه یا قیمتشون پایین بیاد ، حتی cryengine3 !!
وقتی بازیساز های ایرانی به سمت udk میرن فقط udk رو شامل نمیشه بلکه تمام انجین ها رو شامل میشه، در واقع udk یک آموزشه برای بهتر شدنو قوی تر شدن در بازیسازی ....که حتی انجین نویس ها هم ازش برای نوشتن انجینشون استفاده میکنن..
M.Mehrazin
21-04-2011, 12:56
ببخشید یه سوالی دارم که شاید ربطی به موضوع نداشته باشه و خیلی ابتدایی باشه.
ساخت یه بازی غیر از استخدام متخصصین چه خرجای دیگه ای داره؟
M0hsen3D
21-04-2011, 13:11
در مورد نوشتن موتور
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدپایین پست لینک دانلود فارسی هست، یه لینک دیگه هم هست که یه فایل excel هست، اگر دانلود کنید میبینید که از هر 4 تا بازی یکیش از انجین 3rd party استفاده کرده. تازه همون یکی هم کلی تغییرات داده. مثلا bioshock با Unreal engine ای که من و شما داریم ساخته نشده و خیلی فرق داره. و unreal engine ای که واسه mass effect 2 استفاده شده با bioshock فرق داره و .... (البته پایه ی همشون یکی هست)
ولی بحث من سر نوشتن یا ننوشتن انجین نیست. من فقط میگم بیاید با هم با برنامه ریزی یاد بگیریم.
خب بیشتر توضیح بدین منظور چیه با برنامه ریزی یاد بگیریم؟یا اصلا چی رو یاد بگریم اینکه بیام برای خودمون یک انجین بنویسیم یا رو انجین های اماده کار کنیم؟
خواهشن پست ها مفيد باشه ( شروع كننده تاپيك هم سوالي اگر ميكنه بايد جواباي خودشم بده )
به نظرم اگه پستای قبلی مفید نبود کسی تشکر نمیکرد :20: :31::11:
Armin060
21-04-2011, 14:56
خب بیشتر توضیح بدین منظور چیه با برنامه ریزی یاد بگیریم؟یا اصلا چی رو یاد بگریم اینکه بیام برای خودمون یک انجین بنویسیم یا رو انجین های اماده کار کنیم؟
مشکل همین جاست. بازی سازی ساخت انجین یا یاد گرفتن یه موتور نیست. همونطور که میدونید خودش زیرمجموعه هایی داره که اکثرا اینجا Game designer هستند. من منظورم یاد گرفتن اصول هست. وقتی کسی اصول رو بلد باشه براش فرق نداره که از این موتور استفاده کنه یا اون، یعنی فرق داره، منظورم از نظر بلد بودن هست. شما وقتی اصول ویندوز رو یاد گرفتید همون که یه برنامه ی ویندوزی رو باز کنید خیلی چیزا اول بسم ا... میاد دستتون. وقتی کسی اصول رو بلد باشه چه UDK رو باز کنه چه cryengine چه .... با هر دو می تونه به راحتی کار کنه. ولی اگر کسی UDK رو یاد بگیره شاید نتونه به راحتی با cryengine کار کنه.
من میگم به گروه هایی تقسیم بشیم که موضوع مشترک داشته باشه. مثل گروه game design، گروه animation، گروه برنامه نویسی و .... هر یک از این گروه ها مقالات کتاب ها و چیزمیز های دیگه رو با برنامه ریزی مطالعه کنه. مثلا هفته ای یک فصل بعدش هم میشینید با هم تمرین های اون فصل رو حل می کنید و الا آخر. (البته این فقط یه مثال بود)
M0hsen3D
21-04-2011, 15:16
خب البته همینطور که میدونید کار های گرو هی در ایران ضعیف هست و همه بیشتر ترجیح میدن تک نفری همه کاره بازیشون اعم از : مدل ساز و گرافیست و برنامه نویس و ... باشن.
ولی اگه بتونیم یک گروه قدرتمند درست کنیم که هر کس وظیفه ی خودشو میدونه و هماهنگی و نظم در گروه دیده بشه میشه امید زیادی داشت که بتوننیم تو این راه شریف(:31:)موفق باشیم.
anti-military
21-04-2011, 15:25
البته الان هم چندتا گروه تو همین انجمن هستن که دارن کار میکنن . ( مثل گروه نینجا و یکی دیگه از بچه ها که اسمش یادم نیست ) اما باید دید کدومشون موفق میشن ...
saeed_cpu_full
21-04-2011, 16:09
من حرف شما رو قبول دارم ، ولی اینم قبول دارم که بازیسازی و انجین نویسی دو مقوله ی کاملا جدا هستند!
UDK آمد ، ممکنه بعدش به دنبال UDK انجین های دیگه ای هم رایگان بشه یا قیمتشون پایین بیاد ، حتی cryengine3 !!
وقتی بازیساز های ایرانی به سمت udk میرن فقط udk رو شامل نمیشه بلکه تمام انجین ها رو شامل میشه، ر واقع udk یک آموزشه برای بهتر شدنو قوی تر شدن در بازیسازی ....که حتی انجین نویس ها هم ازش برای نوشتن انجینشون استفاده میکنن..
اگه میشه یه خورده در مورد اون جمله ای که قرمز کردم توضیح بدید ... یعنی چی که برنامه نویس ها برای نوشتن انجینشون از UDK استفاده میکنن ؟ مگه UDK سورسش رو در اختیار برنامه نویس قرار میده ؟!
سلام
پست ما چی شد؟!
پست ما رو پاکش کردن رفت :37:
این تاپیک قبلی رو هم پاک کردن ؟!!!!!!!!!!!!!!
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
این چه وضعشه دیگه :13: :4::47::17:
AMIR REZAs
21-04-2011, 17:49
اگه میشه یه خورده در مورد اون جمله ای که قرمز کردم توضیح بدید ... یعنی چی که برنامه نویس ها برای نوشتن انجینشون از UDK استفاده میکنن ؟ مگه UDK سورسش رو در اختیار برنامه نویس قرار میده ؟!
سورس نداره ولی یه انجین نویس میتونه به udk به عنوان یک الگو برای ساخت انجینش استفاده کنه./
مثلا میتونه ایده هایی که تو ساخت Udk پیاده شده رو بررسی کنه و ادیتورهای خودشو بسازه.
من فکر میکنم پست قبلی من مفید بود و پاک شد و به همین دلیل ادامه دادن به این بحث جالب نیست چون دوباره نظرت رو میگی و بعد پاک میشه و میکن اسپم بوه ! حرکت جالبی نبود ؟!
M0hsen3D
21-04-2011, 18:07
درست میگن دوستان
پست های قبلی خیلی هم مفید بودند و من اسپمی توشون ندیدم.الکی پاک کردند , الکی هم میزنن اینجا رو پاک میکنن.
انصافاً دارین اسپم میریزین دیگه:
الان این جواب ها چه ربطی به این تیتر داره؟؟؟
ما به کجا می خوایم برسیم؟ (کمی روشنفکرانه!)
سورس نداره ولی یه انجین نویس میتونه به udk به عنوان یک الگو برای ساخت انجینش استفاده کنه./
مثلا میتونه ایده هایی که تو ساخت Udk پیاده شده رو بررسی کنه و ادیتورهای خودشو بسازه.
پست ما رو پاکش کردن رفت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته الان هم چندتا گروه تو همین انجمن هستن که دارن کار میکنن . ( مثل گروه نینجا و یکی دیگه از بچه ها که اسمش یادم نیست ) اما باید دید کدومشون موفق میشن ...
از برنامه خودتون بگین جایی که سر افراد دیگه بحث کنید.
این پست هم پاک شه لطفاً.
anti-military
21-04-2011, 20:12
Hotsun
یه لحظه فکر کنم حس مدیریت شما رو گرفت ! کسی اگه اسپم میزنه این وظیفه مدیرهاست که در موردش نظر بدن ...
نخیر میخوام مدیران ببینن صدای کاربرها هم در اومده بیان سر و سامون بدن اینجا رو چون حرف دارم و نمیخوام به خاطر این اسپم ها کمرنگ بشن :31:
parvizamd
21-04-2011, 21:20
دوستان بحث به انحراف نکشید
مسله اینکه فرض کنید موتور یاد گرفتید بعد می خواهین چیکار کنید؟
اصلاً قرار نیست با انجین یاد گرفتن جایی رو بگیریم.
اول چند تا بازی رو خودمون با انجین پیش میبریم بعد که ساختار انجین ها رو یاد گرفتیم با یه انتخاب مناسب میشیم مدیر پروژه یه بازی باحال.
مثلاً من که الان بازی هام رو با FPSC با سورس تغییر یافته توسط Dark Basic می سازم دلیل بر این نیست که فقط همین رو بلدم.
با 3DGS و Unity و UDK و Game Maker و کلی انجین دیگه کار کردم و توی هر کدومشون چیزایی هست که باعث پیشرفت من شده.
مثلاً اگه سورس FPSC رو نداشتم الان با خیلی از الگوریتم های پیچیده آشنا نبودم.
و اگه سورس بقیه انجین ها هم بود میتونست چند صد برابر کمک کنه.
parvizamd
21-04-2011, 21:49
اصلاً قرار نیست با انجین یاد گرفتن جایی رو بگیریم.
اول چند تا بازی رو خودمون با انجین پیش میبریم بعد که ساختار انجین ها رو یاد گرفتیم با یه انتخاب مناسب میشیم مدیر پروژه یه بازی باحال.
مثلاً من که الان بازی هام رو با FPSC با سورس تغییر یافته توسط Dark Basic می سازم دلیل بر این نیست که فقط همین رو بلدم.
با 3DGS و Unity و UDK و Game Maker و کلی انجین دیگه کار کردم و توی هر کدومشون چیزایی هست که باعث پیشرفت من شده.
مثلاً اگه سورس FPSC رو نداشتم الان با خیلی از الگوریتم های پیچیده آشنا نبودم.
و اگه سورس بقیه انجین ها هم بود میتونست چند صد برابر کمک کنه.
قبول دارم GAME MAKER خیلی تو پشرفت منم خیلی تاثیر داشته .اما فکر کنم منظور استارتر کسب درآمد از بازی سازی هست.
saeed_cpu_full
22-04-2011, 08:49
صد بار تا حالا گفتم یه بار دیگه هم میگم :13:
همه ی بازیساز های مستقل دنیا میان یه بازی آرکید میسازن و میدنش به شبکه های پخش کننده ی بازی . اگه بازیشون متوسط باشه توی یه سری از سایت ها پخش میشه اگه بازیشون خوب بود توی سایت های پر بازدید تر و بهتر و اگه بازیشون عالی بود توی Xbox Live و PSN ... به جای این بحث ها برید بازی بسازید :31: حالا باز بپرسید میخوایم به کجا برسیم ! :31:
ehsan_wwe
22-04-2011, 10:26
همش دارين اين كارو ميكنين
يا دارين با تخيل شديدتون خودتونو گول ميزنين
يا دارين دل به كار ندادن رو با مشكلاي جلوي پا توجيه ميكنين
بجاي بحث تو اين تاپيكاي مخرب كه حز خرابي ذهنيت هيچي نداره شركت كنين برين 4 تا مغاله خارجي بخونين برين ببينين چه تكنولوژي هايي براي بازي اومده برين ته توشو در بيارين ببينين كه چطوري كار ميكنه يكي مثل اونو بسازيد يا حد اعقل از كار كردش خبر داشته باشيد
نميدونم چي بگم
اما واقا دنياتونو محدود كردين به انجين هاي مسخره
منظور من شخص خاصي نيست عوامه
saeed_cpu_full
22-04-2011, 10:28
اینم براتون پیدا کردم در مورد Publish بازی توضیح میده
از وبلاگ gamemaker.mihanblog.com امیدوارم دیگه همه ی ابهام ها تموم بشه و همه شروع کنید به ساخت بازی مورد علاقتون
بعضی از خوانندگان محترم از ما خواسته بودند که در این باره بنویسیم. ما تجربه چندانی نداریم که بتونیم خیلی ازش صحبت کنیم ولی در باره تجربیات دیگران زیاد خوندیم و سعی می کنم که توضیحات کلی ولی مفیدی رو ارایه کنم.
اصولا سازندگان بازی دو دسته هستند. دسته اول با publisherهای بزرگ قرارداد می بندند و با بودجه بالا بازی رو به اون شکلی که publisher می خواد می سازند و تحت کنترل اون قرار دارند. تو کشور ما بنیاد ملی بازیها به جای ناشر هزینه ها رو تا حدی تقبل می کنه ولی خوب باید بازی رو تعیید کنه. البته فکر کنم اگه بازی مجوز بگیره دیگه اونها مشکلی برای تعییدش نداشته باشند. گرچه آشنایی من با بنیاد در حد این هست که یکی دو بار رفتم تو سایتشون :)
وابسته به این که بخواید بازی رو تو ایران منتشر کنید یا در کل دنیا باید کارهای مختلفی رو انجام بدید.
دسته دوم سازندگان مستقل یا indieهای هستند که بدون اتکا به ناشرها و با استفاده از امکانات انتشار دیجیتال مثل steam و سایت خودشون و windows market place و ... بازیهاشون رو می فروشند یا پس از ساخت کامل بازی اون رو به publisher می دهند و تحت کنترل اونها بازی رو تولید نمی کنند. مثلا بازی flower روی کنسول PS3 سرمایه دریافت کرد ولی تحت کنترل کسی ساخته نشد. از بهترین نمونه های بازیهای مستقل می تونم world of goo رو نام ببرم که اگه بازی کن باشید یا مجله های مربوطه رو بخونید حد اقل اسمش و شنیدید. من trial بازی رو دیدم و خیلی جالب بود ولی اون قدر که فکر می کردم چیز خاصی نبود.
برای انتشار مستقل بازی تو ایران احتمالا باید اول مجوز بگیرید و بعد خودتون یه جوری بازی رو یا به شکل DVD و CD و یا online منتشر کنید که روش online برای بازیهای بزرگ به علت پایین بودن سرعت اینترنتها حتی در بهترین حالت یه جورایی چندان عملی نیست. مگر این که یه جوری افراد رو ترقیب کنید بازی رو بگیرند و بعد برای دیگران کپی کنند و بعد هر کس خواست بعد از بازی کردن چند مرحله تستی بازی رو از تو اینترنت و یا با تلفن و ... خریداری کنه و رمز مربوطه رو وارد کنه تا بقیه بازی باز بشه.
اما اگر بخواید خارج از کشور بازی رو منتشر کنید پرتالهای زیادی هستند که می تونید بازی رو براشون بفرستید و بازی رو تو سایتشون بفروشید. برای خودتون هم یه سایت بسازید و بازی رو توش بفروشید. مثلا shockwave.com direct2drive.com و steam و windows market place و bigfish games چند تا از اونها هستند که اگر کسی بخواد به این سمت بره هر کدوم از این سیستمها خوبیها و بدیهایی رو دارند و بازیهای خاصی رو هم می پذیرند.
بخش مهم دیگری که وجود داره سرمایه هست که بعضی شرکتها و سایتها هستند که حاضرند روی پروژه های خوب سرمایه گذاری کنند. مثلا indie fund گروهی از سازندگان indie مشهور هستند که حاضر هستند تا 100000 دلار روی بازیها سرمایه گذاری کنند. کافی هست که یک playable demo براشون ارسال بشه و هزینه ها تعیین بشه و اونها از بازی خوششون بیاد و به قول خودشون اون بازی یه چیز جدیدی وارد صنعت بازی بکنه. (خیلی راحت نیست)
البته باید همین الآن بگم که برای تولید که بازی خوب به چیزی بیش از یکی دو ماه کار کردن با Unity یا torque نیاز هست. برای ساختن بازیهای واقعا جالب اولا به ایده های خوب نیاز هست و پیاده سازی بسیاری از ایده های جالب به دونستن الگوریتمهای هوش مصنوعی و path finding و ... نیاز داره که خودش زمان خوبی رو برای مطالعه نیاز داره. پس عجله نکنید و اول خیلی مطالعه کنید و بعد به سراغ کارهای تجاری برید. از بازارهایی که می شه توشون بازیهای ساده ساخت و فروخت بازارهای موبایل مثل app store شرکت apple و یا بازار بازیهای android هست. چون بازیهای موبایل کلا ساده هستند اون جاها راحتتر می شه زود شروع کرد. بازیهای دیگه ای هم هستند که جالب هستند ولی ویژگیهای فنی پیچیده ندارند. مثلا ساختن بازیworld of goo یا همون flower به برنامه نویسی خیلی عجیبی نیاز نداشتند ولی افرادی که اونها رو ساختند واقعا حرفه ای بودند. سازندگان goo قبلا برای EA کار می کردند پس خیلی حرفه ای بودند و سازندگان flower دارای فوق لیسانس game and interactive media بودند پس خوب می دونستند چی کار می کنند. هر دو تیم اون قدر از نظر فنی حرفه ای بودند که engineهای بازیها رو خودشون نوشتند. تو goo از ODE برای فیزیک استفاده شده و برای صدا هم از middleware استفاده شده. بازیflower با devkit کنسول نوشته شده پس بدونید که اول باید حرفه ای بشید و بعد بازی موفق بسازید. البته بازیهای ساده ای هم هستند که خوب پول در میارند مثل بازیهای popcap.
اگر پول خریدن یونیتی iphone و یا android رو ندارید با یونیتی معمولی شروع کنید و اگر shockwave بازی شما رو نگرفت اون رو روی wooglie.com بذارید. پول زیادی نمی بینید ولی اگه بازی خوب باشه همون جا هم خودش رو نشون می ده.
یه آدم معروفی یه توصیه ای کرد که اگر می خواهید یک game developer حرفه ای بشید که با بقیه فرق داره به جز یاد گرفتن engineها و ++C و assembly و game design سعی کنید محدوده علمی خودتون رو گسترش بدید و علوم کامپیوتری رو به شکل کامل یاد بگیرید و خیلی ریاضی یاد بگیرید چون به زودی با انعتاف پذیرتر شدن سخت افزارها و apiهایی مثل DX11 دوباره برنامه نویسان خودشون rasterizer می نویسند و مدلهای نور جدید می سازند و شما باید همه چیز رو راجع به transformation و lighting و ... بدونید. می گفت دیگه هیچی fixed function باقی نمی مونه.
راستی اگه دنبال game developerهای بزرگ می گردید: Tim Sweeney, Corrine Yu و John Carmack از بهترینها هستند. تو طراحی هم sid meier از نظر من خیلی خوبه. اگر علاقه دارید بدونید اینها چی کار کردند و چرا اسمشون این جا نوشته می شه و چرا به کارمک جایزه ی ماثرترین فرد در دوران رو دادند برید و اسمهاشون رو تو گوگل بنویسید و مصاحبه هاشون رو بخونید و فیلمها رو ببینید. دیدگاهتون عوض می شه و می فهمید باید چی کار کنید.
کتابهای بسیار خوبی هم در باره گرافیک کامپیوتری و ریاضیات مربوط به اون هست که اگه بخواید می تونم یه لیست بنویسم.
امیدوارم همه موفق باشید.
يا دارين با تخيل شديدتون خودتونو گول ميزنين
يا دارين دل به كار ندادن رو با مشكلاي جلوي پا توجيه ميكنين این رو انصافاً خوب اومدی چون فکر کنم 2-3 درصدی شامل حال منم میشه :31:
باعث شدی به خودم بگم داری چه کار میکنی همش توی اینترنت میگردی وقت خودتو میگیری و همش الکی به آینده ای که هیچیش معلوم نیست فکر میکنی و هی میگی اوضاع بازار هم که خرابه آخرش 10 ملیون بابت بازیت بدن اونم به زور تا بتونی برای بازی بعدیت یکم خرج کنی.
من دیگه از این به بعد زیاد نمیام اینجا و بیشتر سعی میکنم برم تو قسمت های مهم و آموزشی مخصوصاً...
بیشتر بازی میسازم و تکنولوژی های جدید رو بررسی میکنم.
درس هم اندکی میخونم.
یه شکلک با احساس هم نداره این انجمن بزنم تنگش :31:
*ویرایش:
بعضی از بچه های انجمن بهم نامه زدن یه چیزایی گفتن فهمیدم منظورم رو از جملات بالا کلاً اشتباه متوجه شدن.
آقا من نمیرم از انجمن فقط سعی میکنم با مدیریت بهتر زمان بیشتر به بازی سازی برسم و از بیهوده تو اینترنت بودنم کم کنم.
در ضمن اینجا هم فعال خواهم بود ولی نه توی هر تاپیکی.
parvizamd
22-04-2011, 14:15
انصافا تاپیک بی خودی بود یا حداقل به دل من یکی ننشست .
بشنید یاد بگیرید به قول استادمون هرچیز که امروز یاد میگیری شاید امروز برات پول نشه ولی یه روز برات مفید خواهد بود.
انصافا تاپیک بی خودی بود یا حداقل به دل من یکی ننشست .
بشنید یاد بگیرید به قول استادمون هرچیز که امروز یاد میگیری شاید امروز برات پول نشه ولی یه روز برات مفید خواهد بود.
منم کاملا با این جمله موافقم ... چون واسم ثابت شده.
شاید الان فکر کنید فلان چیزو یاد بگیرید به دردتون نمیخوره ولی ممکنه فرصتی واستون پیش بیاد که به اون علم نیاز داشته باشید.
اون وقت تو حسرت این میمونید که چرا یاد نگرفتید :20:
*Forgotten*
30-04-2011, 16:22
ز گهواره تا گور دانش بجوی بی پول یا با پول البته بعضی ها طاقت ندارن یهو برن اونور آب
ما به کجا می خوایم برسیم؟ (کمی روشنفکرانه!)
کمی روشنفکرانه : به پـــــــــــول
anti-military
30-04-2011, 19:54
کمی روشنفکرانه : به پـــــــــــول
اگه واسه پول بازی سازی شدی پس بی خیال شو چون پولش رو هواست !
البته خوب یکی از اهدافش میتونه پول باشه اما واسه بازی سازی باید بیشتر از اینها دلیل داشته باشی ...
اگه واسه پول بازی سازی شدی پس بی خیال شو چون پولش رو هواست !
البته خوب یکی از اهدافش میتونه پول باشه اما واسه بازی سازی باید بیشتر از اینها دلیل داشته باشی ...
نه دیگه ، آخرش پوله ، خیلی واضحه !
Reza Azimy_RW
30-04-2011, 22:03
البته خوب یکی از اهدافش میتونه پول باشه اما واسه بازی سازی باید بیشتر از اینها دلیل داشته باشی ...
مثلا چه دلیلی ؟!
هدفه دیگه ای غیر از پول مثلا اینکه 3 سال بازیسازی یاد بگیری بعد یه بازی بسازی خودت باهاش بازی کنی حال کنی دیگه ! نه ؟!:31:
anti-military
30-04-2011, 22:23
حرف من اینه که اگه برای رسیدن به پول بازی سازی رو شروع کردید دلیل خوبی نیست که بتونید دوم بیارید تو بازی سازی !
مهم ترین هدف من از بازی سازی انتقال تخیل و ایده هام به دیگرانه و همینطور علاقه شدید به بازی ...
ساخت یه بازی طبق سلیقه و تفکرات خودت خیلی لذت بخش تر از پولشه . البته به خاطر وقت و انرژی که گذاشته میشه پولش هم خیلی مهمه اما دلیل اصلی نمیتونه باشه ...
بازی که فقط به هدف تجاری ساخت بشه غیر ممکنه بازی خوبی بشه . بازی باید هنری ساخته بشه و خیلی دقیق و با حوصله تو یه مدت زمانی تقریبا طولانی ! اگه قرار باشه فقط پولش رو در نظر بگیرید که خوب مشخصه طرف میخواد تو چندماه بازیش رو سریع تموم کنه که فقط به پولش برسه . یه همچین بازی هیچ وقت نمیتونه موفق باشه
Reza Azimy_RW
30-04-2011, 23:07
حرف من اینه که اگه برای رسیدن به پول بازی سازی رو شروع کردید دلیل خوبی نیست که بتونید دوم بیارید تو بازی سازی !
مهم ترین هدف من از بازی سازی انتقال تخیل و ایده هام به دیگرانه و همینطور علاقه شدید به بازی ...
ساخت یه بازی طبق سلیقه و تفکرات خودت خیلی لذت بخش تر از پولشه . البته به خاطر وقت و انرژی که گذاشته میشه پولش هم خیلی مهمه اما دلیل اصلی نمیتونه باشه ...
بازی که فقط به هدف تجاری ساخت بشه غیر ممکنه بازی خوبی بشه . بازی باید هنری ساخته بشه و خیلی دقیق و با حوصله تو یه مدت زمانی تقریبا طولانی ! اگه قرار باشه فقط پولش رو در نظر بگیرید که خوب مشخصه طرف میخواد تو چندماه بازیش رو سریع تموم کنه که فقط به پولش برسه . یه همچین بازی هیچ وقت نمیتونه موفق باشه 100 درصد درسته . شما گفتین پولش رو هواست ! بازیساز اگه حرفه ای باشه هیچ وقت بی پول نمیمونه !
و البته 100 درصد علاقه هم دخیله چون بدونه علاقه هیچ کاری نمیشه کرد و تقریبا غیره ممکنه کسی بتونه پیشرفت کنه اگه فقط پول رو در نظر بگیره
موفق باشی عزیز :40::11:
parvizamd
01-05-2011, 17:51
دوستان همه بازی ها برای پول نیست فقط یک نگاه به اینجا بکنید:
Yoyogames.com حدود 32هزار نفر تو سایت عضون و بازی هاشون به رایگان برای یکدیگر به اشتراک می زارن
caiman.us چقدر بازی رایگان تو این سایت وجود داره.
دوستان همه بازی ها برای پول نیست فقط یک نگاه به اینجا بکنید:
Yoyogames.com حدود 32هزار نفر تو سایت عضون و بازی هاشون به رایگان برای یکدیگر به اشتراک می زارن
caiman.us چقدر بازی رایگان تو این سایت وجود داره.
منم موافقم ... یه کم به دید هنر بهش نگاه کنیم :31:
اینجوری دل خودمونم بیشتر خوش میشه :22:
parvizamd
02-05-2011, 22:19
آقا محض دل خودم کار می کنم .یک روز میرسه به قول سیاوش دنیا مارو کم میاره
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.