مشاهده نسخه کامل
: نگهداري خودروي صفر
mr_khodaei2008
20-02-2011, 18:47
سلام دوستان
من پدرم يه پژو روآ سال از نمايندگي خريد در واقع ثبت نام كرده بود الان تحويل دادن
اگه بشه ميخوام خودم دستش بگيرم ازتون راهنمايي ميحوام كه بهم بگين
چطوري بايد ازش نگهداري كنم در واقع چطوري خوب اب بنديش كنم مثلا با چخ سرعتايي برونم چطوري برونم يا روغنش را كي عوض بكنم و چه روغني بريزم و ..... و هر نكته كايدي ديگه كه خودتون ميدونيد
بهترين روغني كه برا پرو هست چيه ؟
بعضياش را تو دفترچه راهنماش نوشته ولي ميخوام از اساتيد پي سي كمك بخوام ممنون كه راهنماييم ميكنيد خلاصه ميخوام خوب اب بندي بشه
بازم ازتون ممنون
mr_khodaei2008
21-02-2011, 18:26
كسي نيست جواب بده
يه سوال : ترمزهاي اين ماشين abs هست ؟ و اينكه چراغ باز بودن درها و چراغ كمربند ايمني روشن نيستن يعني روشن نميشن ايا مشكل دارن ؟
Namdarian
21-02-2011, 19:13
با سلام . شما دفترچه ی راهنما را نگاه کرده اید ؟ باید همچی در انجا گفته شده
---------- Post added at 09:13 PM ---------- Previous post was at 09:09 PM ----------
يه سوال : ترمزهاي اين ماشين abs هست ؟
با سرعت حدوداً 60 تا 80 پدال ترمز را تا ته بگیر اگر چرخها قفل شد و مثل پیکان سر خورد که هیچ
ولی درصورتیکه پدال ترمز زیر پا شروع کرد به لرزیدن و ماشین به ارامی و بدون سر خوردن متوقف شد ABS دارد و درست کار میکند .
mr_khodaei2008
22-02-2011, 18:48
با سلام . شما دفترچه ی راهنما را نگاه کرده اید ؟ باید همچی در انجا گفته شده
خوندم ولي همش چرت گفته ميخام اساتيد اينجا بگن
تو دفترچش نوشته تا 800 كبلومتر اول سرعت دنده ها اينطوري باشه
دنده 1 =15 k/hm
2= 30 k/hm
3= 50 k/hm
4= 65 k/hm
5= 80 k/hm
اخه اينا كه خيلي كمن و همش دنده مرده ميشه
شما بگين برا اب بندي با چه سرعتهايي برونم و نهايت سرعت هم چندتا برم
حودرو دوگانه سوز هست ابا فرقي نداره اوابل كار با هر دوش مصرف كنم يا بهتره كه تا اب بندي ماشين بيشتر با بنزين برونمش
ممنون جواب بدين
Namdarian
22-02-2011, 19:21
شما طبق همان دستور دفترچه عمل کنید . مطمئن باشید بیدلیل نگفته . اینجانب تابحال چند ماشین مختلف نو داشته ام هیچوقت طبق توصیه های عجیب غریبی که بعضیها در اینجا میگویند اب بندی نکردم .
راست میگه
کارخونه بی دلیل نمینویسه ؛ بهترین کار عمل کردن به دستورهای دفترچه هست:46:
heinrich_himmler
22-02-2011, 20:01
بالا بردن دور بسته به مدل ماشین ایرادی نداره. اما فشار آوردن به ماشین در دوره سرویس اولیه یکم خطرناکه.
هیچ دستورالعمل ویژه ای که دنبالش باشی نیست. در واقع دنده ها رو در هر سرعتی که نیاز می بینی تعویض کن و روغن هم باید در 800 تا 1500 کیلومتر همراه با روغن گیربکس تعویض و فیلتر روغن رو هم تعویض کنی و بعد از اون بر طبق روغنی که می ریزی تعویض کنی. در مورد جنس و سطح کیفی روغن هم چون روا در اصل موتور پیکانه نیاز به ریختن روغن با سطح کیفی بالا نیست و هزینه در این رابطه چندان معقولانه نیست.
در مورد روغن موتور یه مطلب هست که چون طولانیه لینک میذارم همونجا مطالب دیگه ای در مورد لاستیک و . ... هم هست که بدردت می خوره.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
چیز خاصی نداره روا. زیاد سخت نگیر. :46:
mr_khodaei2008
23-02-2011, 18:55
ممنون از همتون ولي اينو جواب ندادين :
نهايت سرعت هم چندتا برم
حودرو دوگانه سوز هست ابا فرقي نداره اوابل كار با هر دوش مصرف كنم يا بهتره كه تا اب بندي ماشين بيشتر با بنزين برونمش
Namdarian
23-02-2011, 19:51
ممنون از همتون ولي اينو جواب ندادين :
نهايت سرعت هم چندتا برم
حودرو دوگانه سوز هست ابا فرقي نداره اوابل كار با هر دوش مصرف كنم يا بهتره كه تا اب بندي ماشين بيشتر با بنزين برونمش
اینجانب توصیه میکنم با بنزین بروی . خودم فقط یکبار در دوران اب بندی اشتباهی مرتکب شدم و گاز زدم بعد از ان تا مدتی با چند بار استارت روشن میشد ! گاهی پشت چراغ قرمز که خاموش میکردم موقع استارت زدن حسابی ضد حال میزد و صدای ماشینهای پشت سر را در میاورد . در حالیکه قبل از اینکه گاز استفاده کنم ماشین با یک نیش استارت مثل جت روشن میشد .
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.