PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آدرس‌هاي اينترنتي در IPv4 تمام شد



mahdishata
07-05-2010, 16:20
موضوع تکمیل ظرفیت آدرسهای اینترنت پروتکل نسخه چهار نخستین بار از سوی وینتون سرف یکی از پدران اینترنت مطرح شد. موضوع چالش برانگیزی که موجب شد جامعه جهانی به فکر ایجاد یک پروتکل جدید باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، 20 سپتامبر 2011 تاریخی است که برای وداع با دامنه های اینترنتی برپایه اینترنت پروتکلی که امروز مورد استفاده قرار می گیرد پیش بینی شده است. در اینجا این سئوال مطرح می شود که پس از پایان دوره Ipv4 (اینترنت پروتکل نسخه 4) چه رخ خواهد داد؟ از سالهای قبل درباره استاندارد جدیدی از اینترنت پروتکلها به نام Ipv6 (اینترنت پروتکل نسخه 6) صحبت شده است و گفته می شود که اگر این استاندارد جدید عرضه نشود بازار به جنون کشیده خواهد شد و همه باید برای پیدا کردن یک دامنه آزاد در اینترنت پروتکل قدیمی کفش آهنی بپوشند.

در حال حاضر در حدود 150 میلیون هاست و بیش از 500 میلیون دامنه در اینترنت موجود است.

زمانی که اولین آدرسهای IP در سال 1981 ایجاد شدند هر کسی در هر نقطه زمین می توانست به هر تعداد آدرس که نیاز داشت دست یابد. به طوری که از نظر تئوری هر کاربر می توانست 4 میلیارد و 295 میلیون و 967 هزار و 296 آدرس داشته باشد.

در حقیقت در آن زمان تنها در حدود 500 رایانه به شبکه اتصال داشت و سازندگان این شبکه هرگز تصور نمی کردند که کمتر از 30 سال بعد، گنجایش آن به اتمام برسد.

حدود سه سال قبل مخترع اینترنت ضمن هشدار در خصوص سرنوشت شبکه اظهار داشت که تا سال 2010 آدرسهای عددی اینترنتی که روی IPv4 عرضه می شوند تمام خواهند شد.

وینتون سرف که در کنار "باب کان" اینترنت را اختراع و ایده پروتکل های TCP/IP ارائه کرد در سال 2007 هشدار داد که ظرف سه سال آینده تمام ترکیبات عددی که برای اختصاص آدرس های اینترنتی عرضه می شوند، تمام خواهند شد و دیگر هیچ آدرسی را نمی توان روی شبکه ثبت کرد.

به گفته وینتون سرف، بدون شرح یک پروتکل عددی جدید، خطر پایان آدرسهای اینترنتی میلیون ها نفر از کاربران وب را تهدید می کند.

مخترع اینترنت در این خصوص توضیح داد: "اگر آدرسهای IPv4 تمام شوند، کار اینترنت پایان می یابد. این درحالی است که مردم یک آدرس IPv4 می خواهند اما نمی توانند آن را داشته باشند."

یکسال قبل نیز تیم برنرز- لی مخترع WWW اظهار داشت: "وب آینده یا وب 3.0 بدون مانع و در دسترس تر برای همه خواهد بود و می تواند از طریق تمام دستگاهها از تلفن ساده تا کتابهای الکترونیکی امکان اتصال کاربر را فراهم کند."

سخنان برنرز- لی در شرایطی بیان شد که بسیاری از کارشناسان نسبت به ترافیک سنگین وب هشدار داده اند. روزنامه "لیبراسیون" چند روز قبل از این سخنان برنرز- لی در هجدهمین دوره کنفرانس پهنای جهانی وب در مادرید اسپانیا ضمن تاکید به هشدارهای مشابه روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: "شبکه محدودیتهایی دارد."

همچنین "جان مارکاف" استاد و محقق دانشگاه استانفورد و روزنامه نگار نیویورک تایمز در فوریه 2009 اظهار داشت: "آیا ما به یک اینترنت جدید نیاز داریم؟"

یکی از بیشترین توجیهاتی که برای نیاز به Ipv6 اظهار می شود تمام شدن آدرسهای اینترنت پروتکل 4 است به طوری که در سالهای اخیر کشورهای چین و هند بیشترین آدرسهای این نسل از اینترنت پروتکل را به نام خود ثبت کرده اند.

با گسترش اینترنت و افزایش شبکه های خانگی و کسب و کار، امروزه دیگر تعداد آدرسهای IP دردسترس کافی به نظر نمی رسد و این یکی از مهمترین دلایل برای توسعه Ipv6 است که می تواند فضای بزرگتری را برای آدرسها و دامنه ها در اختیار کاربران قرار دارد.

بحران و فرسودگی دامنه های برپایه استاندارد Ipv4 از سالها قبل اعلام شده است. در کل این بدین معنا است که ترکیبات ریاضی مختلفی که اجازه ثبت یک دامنه را می دهند فرسوده شده اند.

از نظر فنی، کد یک دامنه برپایه Ipv4 به صورت 23 بیت بوده (از 4 عدد تشکیل شده است) که هر یک از این اعداد با یک نقطه 8 بینی از هم جدا می شوند. به این ترتیب حداکثر ارزش این کدها می تواند به 256 برسد.

این درحالی است که استاندارد جدید Ipv6 برابر با 128 بیت است و این بدین معناست که این اینترنت پروتکل می تواند دو صد و بیست و هشتم توان آدرسهای جدید را بسازد.

بنابراین Ipv6 می تواند 666 هزار میلیارد میلیارد سایت را در هر متر مربع سطح زمین جای دهد. این فضا برای هر تعداد درخواست آدرس از طرف کاربران حقیقی و حقوقی کافی خواهد بود.

در اینجا در مورد مسئله مهاجرت از یک استاندارد به یک استاندارد جدید یک مسئله باقی می ماند: آیا سیستم عاملهای ویندوز، یونیکس، لینوکس و مک می توانند ظرف چند سال آینده از Ipv6 حمایت کنند و مرورگرهایی که درحال حاضر پنجره های وب را می گشایند می توانند سایتهایی را که برپایه این استاندارد جدید قرار گرفته اند تشخیص دهند؟

mahdishata
14-05-2010, 17:46
رئیس شرکت ICANN شرکتی که آدرسهای اینترنتی را به متقاضیان تخصیص می دهد اعلام کرد: با افزوده شدن تعداد سیستمهای رایانه ای که به اینترنت اتصال پیدا می کنند به زودی تمامی آدرسهای اینترنت در جهان به پایان خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، راد بکستورم مدیر شرکت ICANN اعلام کرد تنها 8 تا 9 درصد از آدرسهای پروتکل نسخه چهار اینترنت باقی مانده اند و شرکتها باید هرچه زودتر خود را با نسخه چدید پروتکل اینترنت یعنی نسخه 6 انطباق دهند.

وی می گوید: "ما در حال نزدیک شدن به انتها هستیم و باید هرچه سریعتر انتقال از پروتکل 4 به 6 انجام بگیرد زیرا این منبع به سرعت رو به اتمام گذاشته است."

آدرسهای اینترنتی پروتکل نسخه چهار از زمانی که اینترنت در دهه 1980 در دسترس عموم قرار گرفت تا به حال مورد استفاده قرار گرفته و تنها با گنجایش چند بیلیون آدرس به وجود آمده در حالی که پروتکل نسخه 6 از گنجایش تریلیونی برخوردار است.

تعداد زیادی از تجهیزات از قبیل دوربینها، سیستمهای پخش موسیقی و کنسولهای بازیهای ویدئویی در اتصال به شبکه اینترنت با رایانه ها و تلفنهای همراه شده اند و هر یک از آنها نیز نیازمند آدرس اینترنتی ویژه خود هستند.

"هانس وستبرگ" مدیر شرکت اریکسون در اوایل سال جاری پیش بینی کرده بود که تا سال 2020 تعداد تجهیزات متصل به اینترنت به 50 بیلیون خواهد رسید.

بکستورم این سخنان را زمانی اعلام کرد که برای تحویل دادن اولین دامنه بین المللی روسی به مسکو سفر کرده بود. با استفاده از این نام دامنه سازمانهای روسی از این پس می توانند به جای دامنه انگلیسی ru. از جایگزین روسی آن استفاده کنند. ICANN بین المللی کردن نام دامنه های اینترنتی را سال گذشته به تایید رساند که بر اساس آن کشورهای مختلف می توانند از دامنه هایی که با حروف الفبایی ویژه کشورشان نگاشته می شود به عنوان جایگزینی برای دامنه هایی که با حروف انگلیسی نوشته می شود استفاده کنند. ICANN تا به حال 21 درخواست را برای بین المللی سازی دامنه های اینترنتی از کشورهای مختلف دریافت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بکستورم می گوید یافتن راهی برای وارد کردن زبانهای دیگر به دامنه های اینترنتی هدفی که برای دسترسی آسان همه کاربران اینترنت به این شبکه بین المللی به واقعیت تبدیل شده 11 سال کار تخصصی را در پی داشته است.

C0OPeR
14-05-2010, 18:06
از نظر فنی، کد یک دامنه برپایه Ipv4 به صورت 23 بیت بوده (از 4 عدد تشکیل شده است) که هر یک از این اعداد با یک نقطه 8 بینی از هم جدا می شوند. به این ترتیب حداکثر ارزش این کدها می تواند به 256 برسد.


32 بیت هستش ! فکر کنم اشتباه تایپی بوده :دی



در اینجا در مورد مسئله مهاجرت از یک استاندارد به یک استاندارد جدید یک مسئله باقی می ماند: آیا سیستم عاملهای ویندوز، یونیکس، لینوکس و مک می توانند ظرف چند سال آینده از Ipv6 حمایت کنند و مرورگرهایی که درحال حاضر پنجره های وب را می گشایند می توانند سایتهایی را که برپایه این استاندارد جدید قرار گرفته اند تشخیص دهند؟

خیلی وقته این اتفاق افتاده :20:

mahdishata
08-06-2010, 10:50
ایتنا - برآورد کارشناسان حاکی از آن است که به دلیل محدودیت در تعداد IP addressهای اینترنتی، در 18 ماه آینده تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات نوینی که قادر است به اینترنت متصل شود، روند نزولی خواهد داشت.

«اینترنتی که ما می شناسیم، به زودی با بن‌بست مواجه خواهد شد.»
Daniel Karrenberg از کارشناسان ارشد سازمان RIPE NCC می‌گوید: «اینترنتی که ما می‌شناسیم، بیش از این امکان رشد نخواهد داشت.»
وی تاکید کرد البته این بدان معنا نیست که اینترنت از کار خواهد افتاد، بلکه این هشدار به مفهوم محدودیت در ورود تجهیزات جدید به آن قلمداد می‌گردد.

RIPE NCC سازمانی است که در زمینه اختصاص IP address در اروپا فعالیت می‌کند.
بنا به گزارش CNN برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سپتامبر سال 2011 بزرگ‌ترین بسته آدرس‌های اینترنتی ارائه خواهد شد، که این بدان معناست که چند ماه پس از آن تاریخ، هیچ IP address جدیدی وجود نخواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است که با همه این تفاصیل، اگر همگی با سرعت کافی وارد میدان شویم، برای این مشکل راه حلی خواهیم یافت.

در حال حاضر اینترنت از پروتکل آی‌پی نسخهٔ ۴ (IPv4) استفاده می‌کند که 4 میلیارد آدرس اینترنتی منحصر به فرد را تحت پوشش خود دارد و این روند به سرعت در حال رشد است.

به طور قطع در دهه 1970 رقم چهار میلیارد آمار بسیار بالایی بود، اما اکنون مشخص شده است که IPv4 دارای محدودیت است و نمی‌تواند پاسخگوی میلیاردها آدرسی باشد که بعدها مورد نیاز خواهد بود.

با این حال نباید ناامید شد. IPv6 جایگزین مناسبی برای IPv4 است.

قطعاً IPv6 یکی از بزرگ‌ترین و فراگیرترین تغییراتی است که بر روی ساختارهای پایه‌ای اینترنت اعمال شد.
این پروتکل از یک سو دارای ظرفیت ارائه تريليون‌ها آدرس اینترنتی منحصر به فرد بوده و از سوی دیگر اکنون آماده بهره‌برداری است.

ولی اینجا مشکل دیگري رخ می‌نماید، و آن اینکه بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان صنایع، در تطبیق خود با این پروتکل، آهسته عمل می‌کنند.

به نظر می‌رسد شرکت‌ها و سازمان‌ها، عمق این مشکل را جدی نگرفته اند و به جای اینکه با جدیت دست به کار شوند، بیشتر مشغول تماشا هستند.

Daniel Karrenberg می‌گوید: گمان من آن است که بسیاری از آنها وقتی IPv4 را ترک می‌گویند که بسیار دیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌دانند که (چنین) مشکلی وجود دارد ولی تبدیل این دانش به گام‌های عملی و راهکارهای تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

joe_satriani
21-06-2010, 10:26
در تقويم ماياها پيش‌بيني شده که سال 2012 نقطه پايان دنياست. عده ‌اي تصور مي‌ کنند که در اين تاريخ يک تغيير کلي در ساختار عالم اتفاق مي ‌افتد و دنيا دگرگون مي ‌شود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين در حالي است که کارشناسان به تازگي پيش‌ بيني کرده‌ اند آخرين آدرس‌ هاي اينترنتي در 9 سپتامبر سال 2011 منتشر خواهد ‌شد و يک سال بعد از اين تاريخ يعني در سال 2012 تمام ظرفيت آدرس‌ هاي موجود در اينترنت تمام مي ‌شود.

آخرين آدرس‌ هاي اينترنتي در 9 سپتامبر سال 2011 منتشر خواهد ‌شد

به گفته کارشناسان، کمتر از 18 ماه ديگر آدرس‌ هاي اينترنتي با محدوديت بزرگي مواجه خواهد شد، البته تا آن زمان طرح ‌هاي جديدتري براي آدرس‌ دهي در اينترنت تصويب مي‌ شود، اما بسياري از شرکت‌ ها و کشورها خيلي دير با آن سازگار شده و به ساختار جديد روي مي‌ آورند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مي ‌دانيم كه هر ابزاري براي اتصال به اينترنت به يک آدرس IP نياز دارد، زيرا تنها در اين صورت است که مي ‌توان مطمئن بود هر ايميل يا پيامي به شخص مورد نظرمان ارسال مي‌ شود.

مخزني کوچک

ساختار اينترنت تنها بر پايه چهارمين نسخه طرح نشاني ‌دهي پروتکل (IPv4) مبتني است که اين پروتکل ظرفيت چهار ميليارد آدرس را دارد. البته ظرفيت نسخه ششم آن (IPv6) ظرفيت چند تريليون آدرس اينترنتي را خواهد داشت.
به هر حال بايد گفت که رشد اينترنت با توجه به محدوديت آدرس‌ دهي که به مخزني کوچک تشبيه شده، به زودي با چالش بزرگي مواجه خواهد شد. در دهه 1970 چهار ميليارد آدرس اينترنتي با توجه به تعداد کاربران آن موقع، رقم مناسبي بوده،‌ اما با رشد سريع وب در گستره جهاني، اين نشاني ‌هاي آنلاين گويي ته کشيده‌ اند.
رشد وب به حدي بوده که تنها هفت درصد يعني 300 ميليون نشاني از چهار ميليارد نشاني دست نخورده باقي مانده و به پيش ‌بيني کارشناسان، اين مخزن تا آوريل سال 2012 تهي از نشاني خواهد شد. اين در حالي است که مرجع واگذاري اعداد اينترنتي (IANA)، که سرپرستي فضاي نشاني ‌هاي اينترنتي را بر عهده دارد اوايل ماه مه، دو بخش اعظم اين نشاني ‌‌ها را واگذار کرد. واگذاري اين 17 ميليون نشاني از مخزن جهاني يعني که عملا نشاني ‌هاي زيادي در اينترنت باقي نمانده است.

چين، مهم ‌‌ترين دليل براي انتقال به IPv6

رشد انفجاري تعداد کاربران اينترنت در چين را مي ‌توان مهم‌ ترين عامل ضرورت انتقال به پروتکل نسخه ششم اينترنت دانست.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آلکس پاوليک (Alex Pawlick)، مدير ارشد Ripe NCC، سازمان توزيع آدرس ‌هاي IP در اروپا مي ‌گويد: عمده پيش‌ بيني ‌ها بيانگر تهي شدن مخزن نشاني‌ هاي اينترنتي است. وي مي ‌افزايد: ده سال پيش بر اين باور بوديم که ته کشيدن اين نشاني ‌ها در آينده‌ اي بسيار دور اتفاق مي‌ افتد. در حالي که آخرالزمان نشاني‌ هاي اينترنتي 18 ماه آينده پيش‌ بيني شده، برخي از اين هراس دارند که مبادا سرعت اختصاص اين نشاني‌ ها با گذر زمان بيشتر شود.
در اين مورد بايد گفت سازمان واگذاري اعداد اينترنتي در سال 2009 حدود هشت بخش بزرگ از آدرس‌ هاي مبتني بر پروتکل IPv4 را اختصاص داد، در حالي که ميزان تخصيص اين نشاني ‌ها در صد روز اول سال 2010 حدود شش بخش بوده است.

برنامه‌ هاي اوليه

تريفور ديويس، مدير ارشد فناوري شرکت ISP Timico مي ‌گويد: اولين راهکاري که در برابر اين چالش مي ‌توان اتخاذ کرد، جيره‌ بندي آدرس‌ هاي اينترنتي مبتني بر پروتکل IPv4 است.
وي مي ‌افزايد: به اين معني که ديگر شرکت ‌ها و کاربران نمي ‌توانند آدرس‌ هاي بيشتري درخواست کنند، مگر اينکه ثابت کنند شديدا به آنها نياز دارند. وي عنوان مي ‌کند: درست است که IPv4 و IPv6 مي ‌توانند به موازات هم زندگي کنند، اما شواهد نشان مي ‌دهد که اين حوزه چندان هم عاري از چالش نيست.
به نظر مي ‌رسد که فرآيند انتقال هر آدرس به فرمت ديگر زمان بسيار زيادي صرف خواهد کرد.
به گفته ديويس، مگر اينکه بيشتر ISPها (ارايه‌ دهندگان اينترنت) از حالا براي سازگار شدن با IPv6 اقدام کنند.


تبیان

c30tehran
21-06-2010, 10:42
چه جالب اصلا فکر نمی کردن به زودی ipv4 تموم بشه یک اختلال واقعی حتما رخ می ده
مخصوصا که xp از ipv4 استفاده می کنه

ashoor
21-06-2010, 11:58
اين در حالي است که کارشناسان به تازگي پيش‌ بيني کرده‌ اند آخرين آدرس‌ هاي اينترنتي در 9 سپتامبر سال 2011 منتشر خواهد ‌شد و يک سال بعد از اين تاريخ يعني در سال 2012 تمام ظرفيت آدرس‌ هاي موجود در اينترنت تمام مي ‌شود.
احتمالا خیلی پیچیده تر از این حرف ها باشه مثلا ناسا پیش بینی کرده که در سال 2013 یه طوفان خورشیدی ایجاد میشه که منجر به قطع برق بسیاری از نقاط دنیا میشه
منبع :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

mahdishata
21-06-2010, 12:06
بالاخره یه جور باید سرگرمی درست بشه
یه بار سال دوهزار و از کار افتادن همه سیستمها وصفر شدن تاریخ کامپیوترهاو...
حالا هم این

senaps
21-06-2010, 12:10
وقتی کارای مایا ها و نوستراداموس رو میزاری کنار هم،و وقتی که میبینم دیروز در ابتدای تابستون،توی ایلام یه دفعه وضعیت هوات تغییر میکنه و بارون میباره!!!!
وقتی این همه بد بختی رو میبینم،فک می کنم که قراره که تموم بشه!!!!
ولی اعتمادی و اعتباری بهش نیست! و مسلما 2012 اخرش نیست!

Andaron
24-06-2010, 00:51
می خواید جوا یوالات رو پیدا کنید برید سراغ نشانه آخر الرمان

mahdishata
22-09-2010, 08:14
شرکت فناوری اطلاعات ایران برای مهاجرت از IPv4 به IPv6 گروه ضربت تشکیل داد.

به گزارش عصر ارتباط، این گروه که متشکل از نمایندگانی از شرکت مخابرات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت و مرکز تحقیقات مخابرات ایران است، قرار است ساز و کارهای مهاجرت به نسخه ششم IP را تدوین کنند.

با افزایش شمار دستگاه‌هایی كه به اینترنت متصل می‌شوند، آدرس‌های IPv4 به سرعت رو به پایان هستند که این معضل بزرگان اینترنت دنیا را به شدت نگران کرده و بارها نسبت به کمبود آدرس‌های اینترنتی که ممکن است به ایجاد بازار سیاه در فضای آدرس‌های IPv4 منتهی شود، هشدار داده‌اند.

بر همین اساس شرکت فناوری اطلاعات ایران نیز به عنوان متولی و بازوی اجرایی فناوری اطلاعات در کشور بر آن شده است تا ساز و کارهای مهاجرت به نسخه 6 آدرس‌های IP را تعیین کند.

با روند کنونی پیش‌بینی می‌شود تا 257 روز دیگر و در تاریخ 26 ماه مه سال 2011 آدرس‌های IP نسخه4 به پایان برسد. به طوری که اکنون تنها نزدیک به 208 میلیون و 840 آدرس IP نسخه4 که کمتر از پنج درصد آدرس‌های موجود در دنیا است، باقی مانده است.

علی‌اصغر انصاری معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات ایران در این باره به خبرنگار ما گفت: «آدرس‌های IPv4 از سال آینده در تمام دنیا به پایان می‌رسد و ایران نیز باید دیر یا زود به IPv6 مهاجرت کند.»

او افزود: «در شرکت فناوری اطلاعات ایران مانند همه جای دنیا گروه ضربتی برای این کار تشکیل شده که نمایندگان شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات ایران و مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای تصمیم‌گیری در آن حضور دارند.»

انصاری گفت: «این گروه قصد دارد برنامه‌ریزی جامعی برای طرح مهاجرت تدوین کند که برای این کار به زودی اعضای چند دانشگاه نیز به این گروه اضافه خواهند شد.»

او از برگزاری مناقصه‌ای برای انتخاب مشاور طرح مهاجرت از IPv4 به IPv6 خبر داد و گفت: «مشاور این طرح برای انجام بهتر امور و با دقت بیشتر در کنار گروه ضربت قرار خواهد گرفت.»

انصاری در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شرکت فناوری اطلاعات ایران، هوواوی را به عنوان مشاور و مجری این کار انتخاب کرده است، این موضوع را رد کرد و گفت: «هنوز مناقصه برای انتخاب مشاور برگزار و نهایی نشده و قرار است مشاور طرح تجربه خود را برای اجرای این کار با کمترین هزینه در اختیار ما قرار دهد.»

گروه ضربت جلسات اولیه برای تعیین خط مشی، شرح وظایف اعضا و توانمندی‌های آن را برگزار کرده و به زودی دستور کار طرح مشخص می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات ایران، گفت: «اجرای این طرح یک پروژه زمان‌بر است که همزمان با انجام کارهای مقدماتی، برنامه‌ریزی‌های مرتبط با آن نیز انجام می‌شود.»

او ادامه داد: «ایران استفاده از تجربه IPv6 را در شبکه علمی کشور دارد و در صورتی که IPv6 بخواهیم به ایران می‌دهند. در گذشته نیز از IPهای نسخه6 استفاده کرده‌ایم.»

انصاری گفت: «همگرایی دو شبکه IPv4 و IPv6 تنظیمات و ملاحظات فنی نیاز دارد تا به طور همگن و همسان از هر دو شبکه استفاده کنیم که برای این کار طرح مهندسی و مهاجرت را طرح‌ریزی می‌کنیم.»

او افزود: «وقتی آدرس‌های IPv4 تمام ‌شد تنظیماتی روی DNS انجام می‌شود تا روترها IPv6 را ساپورت کنند. برای این کار باید یکسری مباحث کانالینگ انجام شود و هماهنگی نیز بین IPv4 و IPv6 داشته باشیم تا این دو نسخه آی‌پی همزمان با هم کار کنند.»

پس از اتمام آدرس‌های IPv4 توسعه شبکه‌های دیتا روی IPv6 صورت خواهد گرفت و RIPE نیز آدرس‌های IP نسخه 6 را در اختیار کشورها خواهد گذاشت.

انصاری از بیان میزان بودجه اختصاص یافته و هزینه‌های پیش‌بینی شده برای مهاجرت از IPv4 به IPv6 خودداری کرد و گفت: «گروه ضربت در حال محاسبه هزینه‌ها است تا گروه پروژه‌ها را تعریف و هر شرکتی نسبت به فراخور کار خود نسبت به تامین بودجه آن اقدام خواهد کرد.»

پروتكل IPv4 از آدرس‌های 32 بیتی استفاده می‌كند كه پشتیبانی وب از حدود 3/4 میلیارد آدرس را امكان‌پذیر می‌كند. درحالی كه IPv6 از آدرس وب 128 بیتی استفاده می‌كند كه ظرفیت میلیاردها آدرس جدید را دارد.

به دنبال تلاش کشورها برای مهاجرت به IPv6 و خروج از بحرانی که اتمام آدرس‌های IPv4 ممکن است برای کشورها ایجاد کند، RIPE حمایت خود را از هرگونه تلاشی برای گسترش IPv6 به خصوص در کشورهای در حال توسعه، اعلام کرده است.

Ezel
15-01-2011, 12:20
8 ژوئن IPv6 رسما آزمایش می شود




بزرگترین سایتهای دنیا به توافق رسیده اند که روز 8 ژوئن اینترنت پروتکل IPv6 را در سطح جهانی آزمایش کنند.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


8 ژوئن 2011 روز آزمایش جهانی پروتکل IPv6 خواهد بود. بزرگترین وب سایتهای دنیا به توافق رسیده اند که در این روز عملکرد جانشین IPv4 را در مقیاس وسیع و در سطح بین المللی آزمایش کنند.


در این روز که World IPv6 Day نامگذاری شده است شرکت کنندگان این آزمایش که در میان آنها نامهایی چون گوگل و یاهو به چشم می خورد حمایت کامل خود را از ترافیک IPv6 مورد محک قرار می دهند.


به گزارش خبرگزاری مهر، سازگاری و استفاده از IPv6 از ماه جاری (ژانویه) اجباری شده است. آخرین اطلاعات نشان می دهد که تنها کمتر از 5 درصد از آدرسهای IPv4 برای استفاده باقیمانده اند و بنابراین توسعه دهندگان اینترنت باید سیستمهای خود را با عملکردهای پروتکل جدید سازگار کنند.


IPv4 از یک فضای آدرس برابر با 32 بیت برای حدود 3/4 میلیارد آدرس IP برخوردار است. این در حالی است که نسخه 6 اینترنت پروتکل از یک فضای آدرس 128 بیت برخوردار بوده و بنابراین می توان حداکثر 660 هزار میلیارد میلیارد آدرس IP را برپایه آن ایجاد کرد.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Ezel
05-02-2011, 14:54
آدرس‌هاي اينترنتي در IPv4 تمام شد



همان طور كه از قبل پيش بيني شده بود با واگذاري دو بلوك باقي مانده در آدرس‌هاي IPV۴ به مركز منطقه‌اي ثبت آدرس اينترنتي در منطقه آسيا – اقيانوسيه ديگر هيچ آدرس IP در نسخه چهارم براي واگذاري وجود ندارد.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




طي چند ماه آينده آدرس‌هاي باقيمانده توسط اين مراكز بين اپراتورها و عرضه‌كنندگان خدمات توزيع مي‌شود.

برخي معتقدند اين يكي از مهمترين رويدادها در تاريخ استفاده از اينترنت است.

توسعه تلفن‌هاي متصل به اينترنت، سيستم‌هاي قرائت گر الكترونيك و ساير تجهيزات باعث شده است كه روند كاهش آدرس‌هاي IPV۴ و متعاقبا روند استقبال از نسخه‌ بعدي آدرس‌هاي الكترويكي (IPV۶) تسريع يابد.

در اين نسخه جديد از يك سيستم مدرن شماره‌گذاري استفاده مي‌شود و ظرفيت بسيار بيشتري براي واگذاري آدرس‌هاي اينترنتي وجود دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

meysam2145
05-02-2011, 18:36
با این حساب اگه کسی بخواد یه دامنه ثبت کنه! چه میکنه تا ارائه و به کار گیری رسمی ip v6 !؟؟؟
حتما بازار سیاه راه می افته!![ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Arash4484
05-02-2011, 18:49
با این حساب اگه کسی بخواد یه دامنه ثبت کنه! چه میکنه تا ارائه و به کار گیری رسمی ip v6 !؟؟؟
حتما بازار سیاه راه می افته!![ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اولن بلوکها تموم شدن. توی بلوکها هزاران آدرس خالی وجود داره(البته اونم تا همون حوالی ژوئن دخلش بیاد)
(مثل اینکه کانکسهای حاوی لباس ورودشون به کشوری متوقف بشه ولی تا مدتها لباس در کانکسهای پیش از این وارد شده وجود داره)

دومن کمی جنجال خبریه امروز و 3 ماه و 257 روز و... از دست این خبرنویسها :31: باد کردنش مثل Y2K .
حالا کدوم شرکتی لنگ آدرسه؟ مساله از نظر آینده فنی تکنولوژی مطرحه نه امروز و فردا.
بحث روزی که هر دیوایس و موبایل و پی سی و .... یک ادرس بخاد . البته این مساله بسیار بسیار مهم و سرنوشت سازه .ولی اضطرار به این شکل که مطرح میشه نیست . و مدتهاست که پشتیبانی پلتفرمهای مختلف از سرویس دهنده ها تا سیستم عاملها و مرورگرها ازش آغاز شده...

اگر فرضن توی این 1-2 سال تا سویچ همه آدرسها به IpV6 کسی آدرس بخاد و ظرفیت IpV4 100% فول باشه . به ایشون از طریق IpV6 آدرس تخصیص داده میشود و وی باید کمی صبر کند تا سرویس عمومی شود. همین.

در نهایت کاربرها همون حروف اسم سایت را همچنان بجای این اعداد میبینند....

R O O T
10-02-2011, 10:15
كشورها براي IPv6 آماده نيستند

كارشناسان مي‌گويند كشورهاي مختلف جهان آمادگي لازم جهت استفاده از پروتكل اينترنت نسخه 6 (IPv6) را كسب نكرده‌اند.

به گزارش ایسنا طي چند روز اخير اعلام شد ظرفيت آدرس‌هاي اينترنتي در پروتكل اينترنت نسخه‌ي 4 (IPv4) به پايان رسيده است و بايد از نسخه‌ي جديد IPv6 استفاده شود.

كارشناسان مي‌گويند اين نگراني وجود دارد كه كشورهاي مختلف زيرساخت‌هاي شبكه‌اي خود را براي پشتيباني از (IPv6) ارتقا نداده باشند و سازمان‌ها، نهادها و مردم عادي براي ايجاد آدرس‌هاي اينترنتي جديد با مشكل مواجه شوند.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــ


دامنه‌هاي جديد به زودي مي‌آيند


سازمان نظارت بر نام‌ها و شماره‌هاي اينترنتي (ICANN) اعلام كرد: همزمان با راه‌اندازي پروتكل اينترنتي نسخه‌ي 6 (IPv6) نام‌هاي دامنه‌ جديد نيز ايجاد خواهند شد.

به گزارش ایسنا طي چند روز اخير با اعلام تمام شدن ظرفيت آدرس‌هاي اينترنتي در پروتكل اينترنتي نسخه 4 (IPv4) هم اكنون همه‌ جا صبحت از ورود پروتكل اينترنتي نسخه 6 (IPv6) براي ايجاد ميليون‌ها آدرس جديد اينترنتي است.

سازمان نظارت بر نام‌ها و شماره‌هاي اينترنتي (ICANN) اعلام كرد: انتظار مي‌رود نام‌هاي ‌ دامنه‌جديد مانند .videos,.music.movie,…"" ايجاد شود.

هم اكنون نام‌هاي دامنه جديدي كه پيشنهاد شده‌اند عبارتند از: .bike, .car, .earth, .film, .free, .hotel, .love, .money, .movie, .music, .phone, .shop, .videos, .web و 103 نام دامنه ديگر.

در حال حاضر د ر اينترنت نزديك به 202 ميليون آدرس اينترنتي با نام دامنه‌ي com.و net. وجود دارد كه50 درصد از آدرس‌هاي اينترنتي را تشكيل مي‌دهند.

هم اكنون نزديك به 305 نام دامنه مانند .com در اينترنت وجود دارد.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید