PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سنگینی حجم کار (مکس)



smspersia
17-10-2010, 08:33
داخل نرم افزار مکس وقتی یه ابجکت با تعداد ورتکسهای بالا رو باز می کنی -دیگه نمی شه داخل محیط به راحتی حرکت کرد -


ممنون میشم اگه کمکم کنید

pezhmax
17-10-2010, 09:12
خوب بستگی به سیستمت داره. تو محیط کار بیشتر بار محاسباتی صحنه رو کارت گرافیکه. برای کار با مکس تو صحنه های شلوغ باید کارت گرافیکی قوی داشته باشی. البته تا حدی میتونی با مدیریت صحنه افت فریم رو جبران کنی.

smspersia
17-10-2010, 12:13
خوب بستگی به سیستمت داره. تو محیط کار بیشتر بار محاسباتی صحنه رو کارت گرافیکه. برای کار با مکس تو صحنه های شلوغ باید کارت گرافیکی قوی داشته باشی. البته تا حدی میتونی با مدیریت صحنه افت فریم رو جبران کنی.

ممنون دوست عزیز
این سوالو واسه دوستم هست -می دونم سیستمشو تقریبا 3 تومن گرفته سه چهار ما ه هم نمیشه

مثلا تو مایا می تونی مقدار فضای رو که دوربین نمایش می ده رو کم کنی یا داخل لایه های مایا میشه یه کار کرد که فقط وایر نمایش بده اونم نه جوریه که رم اشغال بشه

من این کارا رو تو مکس می خوام
بازم ممنون

pezhmax
17-10-2010, 12:32
راستش من خودم مایا کار میکنم. نمیدونم تو مکس دقیقا چه کارایی میشه کرد.
مایا برای مدیریت صحنه ابزارهای خیلی خوبی داره. میدونم مکس هم یه سیستم لایه بندی داره ولی کار باهاشو نمیدونم چه جوریه. یا مثلا نمیدونم این امکان view port 2.0 به مکس هم اضفه شده یا نه.

HOMAYOON.F
17-10-2010, 15:47
اینجا رو ببین:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

ویرایش:


مثلا تو مایا می تونی مقدار فضای رو که دوربین نمایش می ده رو کم کنی

اگه درست منظورتو گرفته باشم، تو مکس هم همچین امکانی به نام Viewport Clipping داریم!
با رایت کلیک رو اسم ویوپورت و تیک زدن گزینه ی Viewport Clipping این امکان فراهم میشه که با جابجایی دو فلش (مثلث کوچیک زرد رنگ) که سمت راست ویوپورت ظاهر میشن میدان دید رو کم و زیاد کرد!

meysam 3d
20-10-2010, 20:47
خوب فرمان hid و onhid که هست برای همین کار استفاده میشه
دوم اینکه باید ببینی طرفی که داره کار میکنه حرفه ایه یا نه چون خیلیا به روش های مدل سازی وارد نیستن ورتکس زیاد تراز نیاز تولید میکنن
و سوم در فرامین اسموس شما مقدار اسموس رو دو جا میتونی تنظیم کنی یکی برای ویوپرت و یکی برای رندر شما میتونی او قسمتی که واسه رندره رو زیاد بگیری که فقط موقع رندر محاسبه مشیه و ویو پرت رو معمولا 1 یا 0 بزاری.
همین چیزای کوچیک رو که رعایت کنی کلی سود کردی

SSS_HHH_OOO
21-10-2010, 19:57
روشای زیادی هست برای سبک کردن صحنه موقع کار
مثلا:

اجسامی که ثابت هستن و نمیخوای تغییری توشون بدی (مثل درخت یا چیزای دیگه که قرار نیست تغییر کنن) رو کلیک راست کن و برو تو properties و تیک display as box بزن
اینطوری اجسام زیادی رو میتونی کاری کنی که تو ویوپورت مثل یه مکعب نشون بده و صحنه کلی سبک بشه
میتونی خیلی از چیزا رو hide کنی
خیلی از دستورای مکس یه تیک دارن که وقتی بزنی عملیاتشونو موقع رندر انجام میده
توی مدیفیر ها میتونی برای بعضی چیزا مثل turbo smooth که حجم کارو زیاد میکنن کلیک راست کنی و off in viewport رو بزنی تا فقط موقع رندر اعمال بشن