مشاهده نسخه کامل
: یک ماشین با پتانسیل بالا برای تیون کردن و اسپرت کردن؟
bibak_fa
16-10-2010, 08:10
سلام.
دوستان دنبال یه ماشین خوب برای خودمم که برای کارای روزانه خوب باشه.
هدفم از خرید ماشین رانندگی تو شهر و همچنین مسافرت میباشد.
از طرفیم میخوام به مرور زمان اگه در توانم بود به ماشین برسم و اسپرت کنم و تیون کنم.....یعنی میخوام ماشین مورد نظر از نظر تیون کردن پتانسیل بالایی داشته باشه و دستم باز باشه.
من 17 میلیون پول دارم و نهایتن میتونم برسونمش به 20 میلیون تومان
اگه خواستم مگان بخرم از نمایشگاه ها به صورت شرایطی میگیریم که یه مقدار از پول ماشینو میدی باقی را هر دو ماه یک بار.....
برای خرید لوگان یا نقد میگیرم یا ثبت نامی.....
برای ماکسیما هم که بابام یه ماکسیما داره و گذاشتش تو شرکت یکی از اشنا ها.جای مطمعنیه و بار ها خودم رفتم و دیدم که ماشین فقط صبح ها یکی رو میبره و ظهر ها بر میگردونه.....پس ماشین خوبیه و مشکلی نداره
و در نهایت خواستم بگم که پول را در نظر نگیرین و فقط با توجه به نیازها نظر بدین.
ممنون
rami_hemi
16-10-2010, 09:07
منظور از تیونینگ تا چه حدی
ماشین روزمره با این توصیفات فقط لوگان که میتونه تا حد زیادی هم تیون بشه لوازم افتر مارکتش هم تازگیها زیاد شده
ولی اگه واقعا دنبال ساختن ماشینی با تواناییهای بالا هستی مگان 2000 میتونه گزینه بهتری باشه
البته هزینه تیون همچین ماشینی اون هم تیون از نوع کاملا حرفه ای میتونه بالا باشه
ولی ماکسیما موتوری ذاتا توامندتر که دستت رو توی تقویتش باز گذاشته ولی خب به خاطر اندازه های برگش توی سرعتهای بلا دینامیکش میتونه مشکل ساز باشه
من نظرم روی مگان هستش چون موتور 2000 سی سی اون به خاطر سابقه بالایی که توی اروپا داره لوازم افتر مارکت بیشتری داره
در کل هر سه ماشین به نظرم جای کار دارن ولی مگان جای کار بیشتری میتونه داشته باشه .لوگان هزینه کمتری رو با نتایج جالب میتونه داشته باشه ولی هیچوقت اندازه یه مگان تیون شده جواب نمیده ماکسیما موتور مستعدی داره ولی هزینه بیشتری نسبت به دو تای دیگه میتونه داشته باشه
emadrhmt
16-10-2010, 15:02
دوست عزیز در اینکه ماشینهای فرانسوی (حداقل مدلهای موجود درایران از رنو 5 بگیرید تا...) همه شان قابلیت اسپرت شدن بالایی دارند شکی نیست.
ماکسیما به نظر من به عنوان ماشین روزمره خیلی به صرفه نیست مگراینکه افراد یک خانواده رو بخواد جابجا کنه. هزینه نگهداری و اسپرت کردنش هم مطمئنا بالاتره. گرچه جای مانور زیادی داره.
اما مگان ماشینیه که ظاهرش تقریبا مورد پسند همه هست و اگر محدودیت مالی نباشه انتخاب بهتریه نسبت به دوتای دیگه.:11:
bibak_fa
18-10-2010, 18:21
پس مگان گزینه ی بسیار بهتری میباشد؟
حالا اگه پولم رسید مگان در غیر این صورت لوگان
نظرتون در مورد مگان دست دو چیه؟
meto_895
18-10-2010, 20:59
اولا فکر جالبی داری که میخوای اسپورت کنی
به نظر من پرشیا یا زانتیا خیلی خوبه بخصوص زانتیا چون این دوتا ماشین از نظر قیافه هم اسپورت بهشون میاد
اللبته که اسپورت به هر ماشینی میاد
ماشین های دیگه هم میتونی انتخاب کنی
مگان هم برای اسپورت خیلی خوبه چون ظاهرش خیلی جالب و قشنگ برای اسپورت
ولی دوروست خیلی خوب نیست ولی رنگ مشکی برای اسپورت خیلی خوبه
امیدوارم یه ماشین خوب بخری و خیلی زیبا اسپورتش کنی
yassin_car
17-11-2010, 22:30
می توانید به فکر ماکسیما با اقساط 3 ساله و ماهیانه 760 هزار تومان از نمایندگی هم باشید.من گونه ی دستی آن را پیشنهاد
می کنم.ماکسیمای دستی در شرایط استاندارد در 6.5 ثانیه به 96 و در 7.2 ثانیه به 100 می رسد و به دلیل گشتاور زیاد در دور های
پایین در مقایسه با جرم بدنه در شتاب گیری های ثانویه امثال آزرا را به راحتی knock out کند.از نظر موتوری به طور نیازی به تیون ندارد
و فقط اگر از اکسل بند در عقب استفاده کرده و و چرخ هایی با پهنای 225 میلی متر(بدون تغییر شعاع رینگ)روی آن بیندازید می توانید
با تحمّل 0.82 جی شتاب جانبی 0.04 از آزرا هندلینگ بهتری داشته باشید.اگر با دور 2500 برانید مصرف آن در شهر12 و در جادّه 8
می شود که برای چنین قابلیتی اصلا" بالا نیست و بد نیست بدانید که تیون ماشین های دیگر مصرف آن را به همین حد می رساند.
farshad bugatti
17-11-2010, 23:14
می توانید به فکر ماکسیما با اقساط 3 ساله و ماهیانه 760 هزار تومان از نمایندگی هم باشید.من گونه ی دستی آن را پیشنهاد
می کنم.ماکسیمای دستی در شرایط استاندارد در 6.5 ثانیه به 96 و در 7.2 ثانیه به 100 می رسد و به دلیل گشتاور زیاد در دور هایپایین در مقایسه با جرم بدنه در شتاب گیری های ثانویه امثال آزرا را به راحتی knock out کند.از نظر موتوری به طور نیازی به تیون نداردو فقط اگر از اکسل بند در عقب استفاده کرده و و چرخ هایی با پهنای 225 میلی متر(بدون تغییر شعاع رینگ)روی آن بیندازید می توانید با تحمّل 0.82 جی شتاب جانبی 0.04 از آزرا هندلینگ بهتری داشته باشید.اگر با دور 2500 برانید مصرف آن در شهر12 و در جادّه 8 می شود که برای چنین قابلیتی اصلا" بالا نیست و بد نیست بدانید که تیون ماشین های دیگر مصرف آن را به همین حد می رساند.
اگه دوستان وقت کنن پست های شما رو بخونن 99% پیشنهاد های شما ماکسیما هست!
تا 100 میلیون هم شما ماکسیما رو پیشنهاد میکنید!
در حالت دستی 0 تا 100 اون 7.8 ثانیه هست که با وضعیت بنزین در ایران کمتر از 9 نمیاد!
دلیل گشتاور زیاد در دور هایپایین در مقایسه با جرم بدنه در شتاب گیری های ثانویه امثال آزرا را به راحتی knock out کند
ازرا گشتاورش تو دور پایین تری از ماکسیما بدست میاد و البته نزدیک به 10 نیوتون بیشتر!
قدرت موتور ازرا هم باز 8 اسب بیشتره!
از نظر موتوری به طور نیازی به تیون نداردو فقط اگر از اکسل بند در عقب استفاده کرده و و چرخ هایی با پهنای 225 میلی متر(بدون تغییر شعاع رینگ)روی آن بیندازید می توانید با تحمّل 0.82 جی شتاب جانبی 0.04 از آزرا هندلینگ بهتری داشته باشید
اگه تو ازرا هم ازچرخ های پهن استفاده بشه هندلینگش بهتر میشه! همیشه در موقع مقایسه هر دو ماشین باید در شرایط استاندارد مقایسه بشه!
اگر با دور 2500 برانید مصرف آن در شهر12 و در جادّه 8
می شود که برای چنین قابلیتی اصلا" بالا نیست و بد نیست بدانید که تیون ماشین های دیگر مصرف آن را به همین حد می رساند.
یه ماشین رو نمیشه که همیشه تو دور موتور 2500 روند! کلا ماکسیمامصرفش خیلی زیاده! بخصوص این جدیدا هم که در کنار کیفیت خیلی بد بنزین واقعا دیگه یه پمپ بنزین میخواد که به ماشینت بچسبونی!
magi1991
17-11-2010, 23:48
می توانید به فکر ماکسیما با اقساط 3 ساله و ماهیانه 760 هزار تومان از نمایندگی هم باشید.من گونه ی دستی آن را پیشنهاد
می کنم.ماکسیمای دستی در شرایط استاندارد در 6.5 ثانیه به 96 و در 7.2 ثانیه به 100 می رسد و به دلیل گشتاور زیاد در دور های
پایین در مقایسه با جرم بدنه در شتاب گیری های ثانویه امثال آزرا را به راحتی knock out کند.از نظر موتوری به طور نیازی به تیون ندارد
و فقط اگر از اکسل بند در عقب استفاده کرده و و چرخ هایی با پهنای 225 میلی متر(بدون تغییر شعاع رینگ)روی آن بیندازید می توانید
با تحمّل 0.82 جی شتاب جانبی 0.04 از آزرا هندلینگ بهتری داشته باشید.اگر با دور 2500 برانید مصرف آن در شهر12 و در جادّه 8
می شود که برای چنین قابلیتی اصلا" بالا نیست و بد نیست بدانید که تیون ماشین های دیگر مصرف آن را به همین حد می رساند.
ماکسیما عمرأ به ازرا برسه!!!
yassin_car
18-11-2010, 00:30
اگه دوستان وقت کنن پست های شما رو بخونن 99% پیشنهاد های شما ماکسیما هست!
تا 100 میلیون هم شما ماکسیما رو پیشنهاد میکنید!
در حالت دستی 0 تا 100 اون 7.8 ثانیه هست که با وضعیت بنزین در ایران کمتر از 9 نمیاد!
ازرا گشتاورش تو دور پایین تری از ماکسیما بدست میاد و البته نزدیک به 10 نیوتون بیشتر!
قدرت موتور ازرا هم باز 8 اسب بیشتره!
اگه تو ازرا هم ازچرخ های پهن استفاده بشه هندلینگش بهتر میشه! همیشه در موقع مقایسه هر دو ماشین باید در شرایط استاندارد مقایسه بشه!
یه ماشین رو نمیشه که همیشه تو دور موتور 2500 روند! کلا ماکسیمامصرفش خیلی زیاده! بخصوص این جدیدا هم که در کنار کیفیت خیلی بد بنزین واقعا دیگه یه پمپ بنزین میخواد که به ماشینت بچسبونی!
در موتور ترند شتاب جانبی اینفینیتی آی30 0.82 اعلام شده که شاید این رقم بدون اعمال تغییرات باشد.لینکی از
آزرای3.3 پیدا نکردم ولی این رقم برای 3.8 آن 0.78 جی اعلام شده.
مصرف آی سی 11.7 و 8.3 در شهر و اتوبان اعلام شده از ارقام از تبدیل mpg به l/100km به دست آمده. از آن جایی
که جرم آن در همان لینک 1494 اعلام شده و ماکسیمای دستی در ایران 1390 کیلو است،باید از هر کدام از این
ارقام 0.5 لیتر کم کنید.تازه آی30 اتومات است و ماکسی دستی و باز حدود 0.5 لیتردیگر باید کم کنیم.یعنی حدود
10.5 و 7.5 .نسبت تراکم ماکسی10 می باشد که برای بنزین ایران مناسب است که در عمل مصرف تجربی آن
همان 12 و 8 بود که گفتم و مالکین آن هم این ارقام را تایید می کنند.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبله گشتاور آزرا اندکی بیشتر است ولی در عوض ماکسیما 250 کیلو سبک تر است و از طرفی ضریب دنده های
آزرا به شکل ناشیانه ای طرّاحی شده اند.
میانگین 2000 و 3000 می شود2500!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
در لینک زیر هم 0-96 ماکسیمای دستی سال2000 6.7 ذکر شده.ماکسیمای ایران با آن پلت فرم مشترک دارد و از طرفی 5 اسب قوی تر،80 کیلو سبک تر و 0.01 ضریب پسار بهتری دارد.
آیا این 3 قلم نمی تواند به آن کمک کند تا در 6.5 ثانیه به 96 (7.2 برای0-100 ) برسد؟!!!
بد نیست یک بار دیگر به لینک آزرای 3.8 نگاه بیندازید. می بینید در رکورد400 متر ماکسی لینک زیر فقط 0.1 کند تر است!با این حساب گونه ی دستی موجود در کشور یکی دو دهمی از آزرای 3.8
باید سریع تر باشد.چه رسد به مدل 3.3؟
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
شما جز مگان و مزدا3قدیمو جدید و همینطور هیوندا ای30! به چیزی فکر نکن....که خدای اسپرت کردن میشن خیالت جمع....
hasanmotori
18-11-2010, 13:36
واسه اسپورت کردن سراتو کوپ عالیه البته همین جوریشم خودش اسپورته ولی خب بدرد خانواده نمیخوره ... قیمت حدود 41 تومن
اگه میخای خانوادگی هم باشه سراتو 4 در بگیر 39 تومن
مزدا 3 و بقیه ماشینایی که دوستان گفتن هم هست
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منم با کیا کوپ موافقم......
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.