PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Portal 2



صفحه ها : [1] 2 3

havas_1980
21-09-2010, 19:35
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Portal 2


سازنده: Valve Corporation
ناشر: Valve Corporation

موتور: Source

نویسنده: Jay Pinkerton ،Chet Faliszek ،Erik Wolpaw
موسیقی: Jonathan Coulton

ژانر: Sci-Fi First-Person Shooter
مد: Cooperative ،Single-Player

پلتفرم ها: PlayStation 3 ،Xbox 360 ،PC
تاریخ انتشار: April 18, 2011

درجه: ESRB: E

سیستم مورد نیاز: Minimum

OS: Windows 7 / Vista / XP
CPU: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 (or higher) or AMD64X2 (or higher)
RAM: 1GB XP / 2GB Vista
HDD: At least 7.6 GB of Space
Video Card: must be 128 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 2.0b
(ATI Radeon X800 or higher / NVIDIA GeForce 7600 or higher / Intel HD Graphics 2000 or higher)
Audio: DirectX 9.0c compatible

وب سایت: ThinkWithPortals.com

__________________

پیروزی غیر منتظره

Narbacular Drop محصول 2005، Nuclear Monkey Software - تیمی هفت نفره از دانشجویان موسسه تکنولوژی DigiPen - یک بازی شوتر اول شخص اما به صورت معمایی محیطی محض در دنیایی فانتزی بود که کوشش یک پرنسس برای فرار از سیاه چال را به تصویر می کشید. سیاه چال مجموعه ای از تله و معما ها را در خود داشت که بازیکن فقط با استفاده از سیستم پرتال آنها را حل می کرد و فاقد هر گونه اسلحه می بود. بازیکن می توانست پرتالی در مناطقی مجاز ایجاد کند و بعد اقدام به ایجاد پرتال دیگری در یک منطقه مجاز دیگر کند که در صورت ورود به یکی از پرتال ها از پرتال دیگر خارج می شد.

ایده خوش فکر به کار رفته در این بازی از چشمان تیزبین Valve، سازنده سری Half-Life دور نماند. بنابراین بلافاصله در همان سال، Valve به Nuclear Monkey Software، پیشنهاد کار داد تا عنوانی پرجزئیات تر از پروژه قبلیشان - Narbacular Drop - خلق کنند، اما این کار با احتیاط انجام گرفت. هر قدم از کار با حداقل ریسک برداشته شد. تیم کوچک نگه داشته شد. دارایی های گرافیکی دنیای Half-Life، مجددا مورد استفاده قرار گرفت. سپس محصول نهایی، Portal، به عنوان بخشی از Orange Box در سال 2007 برای Xbox 360 ،PC و PlayStation 3 منتشر شد.

داستان Portal حدودا بین سالهای 2020 الی 2029، چند سال بعد از حوادث Half-Life 2 و اپیزود هایش، رخ می داد و درون آزمایشگاه های شرکت اپرچر (Aperture Laboratories)، واقع در کلیولند، اوهایو، ایالات متحده آمریکا، را به تصویر می کشید که مکان تحقیق و توسعه بر روی پروژه ای به نام پرتال بود. قهرمان این بازی سوژه تست مونثی بنام چل (Chell) - برگرفته از مدل الیشیا گلایدول (Alésia Glidewell) - بود که با پیغام گلادوس (GLaDOS)، سیستم عامل کامپیوتر مرکزی آزمایشگاه های اپرچر، کاراکتر دشمن اصلی - با صدای الن مکلین (Ellen McLain) - بیدار می شد. چل می بایست به کمک وسیله پرتال دستی علوم اپرچر (Aperture Science Handheld Portal Device که به مخفف ASHPD گفته می شد) معماهایی را که، گلادوس، در 19 اتاق تست برایش در نظر گرفته بود، حل می کرد و در صورت حل تمامی معماهای اتاقهای تست، به جایزه اش که یک کیک بود می رسید.

سرمایه برگشت. کسب 76 جایزه که 37 تای آن جایزه بازی سال بود، موفقیت غیر قابل انکار Portal را به دنیا نشان داد. Portal بر خلاف عناوین دیگر Valve، بوده، و هنوز هم است، Valve می دانست Portal چیزی خاص می باشد، اما انتظار آن را نداشت که این بازی خلاق و نو آورانه به یک عنوان پر طرفدار و محبوب تبدیل شود. خواهش طرفداران چه بود؟

بیشتر می خواستند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به اتاقهای تستی که صد ها سال پیش آنرا رد کرده بودید دوباره گذرتان می افتد. اینجا اتاق تست شماره 04 است.


"Portal بسیار کوتاه بود، چون یک آزمایش بود،" داگ لمباردی (Doug Lombardi)، نايب‌ رئيس بخش بازاریابی Valve توضیح می دهد. "ما Portal را در کنار Half-life 2: Episode 2 و Team Fortress 2، که موفقیتشان تضمین شده بود قرار دادیم. ما Portal را اختیار داشتیم، اما هیچ فکری در مورد واکنش مردم نداشتیم، با اینکه همگی معتقد بودیم ایده خوبی دارد. نتایجی که حاصل شد خارج از تصور ما بود... Portal یک آزمایش بود اما Portal 2 یک بازیست."

__________________

تسلیم شدن برای مهمانی

پس از اینکه چل معماهای آخرین اتاق تست را حل می کند، گلادوس به او تبریک گفته و صحن دریافت جایزه را برایش آماده می کند، گودال آتشی که چل به آرامی به داخلش حرکت داده می شد. گلادوس تضمین می کند که "تمام تکنولوژی های اپرچر تا 4000 درجه کلوین سالم باقی می ماند!"، چل با استفاده از اسلحه پرتال از این مهلکه فرار می کند. "به خاطر موفقیت شما بسیار بسیار خوشحالیم. پس به افتخار این موفقیت بزرگ یک مهمانی مهیا کرده ایم. دستگاه را بر روی زمین قرار دهید سپس به روی شکم دراز بکشید طوری که دستهایتان به طرفین باز باشد. یک راهنما به زودی به پیشتان خواهد آمد تا شما را به مهمانی ببرد. هیچ تلاشی برای ترک مکان تست انجام ندهید..." اما این صحبت ها فایده ایی بر تصمیم چل ندارد و او راه خود را از میان تاسیسات، بخشهای پشتیبانی و دفاتر کار خالی که در مجاور اتاق های تست قرار دارند، پیدا می کند. در بعضی نقاط هم پیام های نقاشی شده ایی وجود داشت که مسیر درست را برایش نشان می داد.

تلاش گلادوس برای منصرف کردن چل با تهدید به صدمه جسمی و اظهارات گمراه کننده برای اینکه چل راه نادرستی را در پیش بگیرد ناکام مانده و در نهایت، چل به محوطه بزرگی که گلادوس در آن قرار دارد می رسد. گلادوس با قول یک مبادله صحبتش را ادامه می دهد، اما در همین حین یکی از گوی های شخصیتی (Personality Cores) - ربات هایی مستقل کروی شکل با هوشی پیشرفته - که به گلادوس محکم هستند جدا می شود؛ چل آنرا برداشته و به درون کوره آشغالسوزی که در آن محوطه قرار دارد می اندازد. گلادوس معلوم می سازد که چل فقط یک گوی اخلاقیات را نابود کرده، گویی که کارمندان اپرچر ظاهرا بعد از سرکشی گلادوس و پرکردن محوطه با گاز سمی عصب گرا، آنرا نصب کرده بودند، اما حالا با این کار چیزی برای منع گلادوس از انجام دوباره این کار وجود ندارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


ویتلی راهنمای شما برای معرفی اجمالی گیم پلی Portal 2 می باشد.


شمارش معکوس 6 دقیقه ایی شروع می شود. چل در همین مدت گوی های باقیمانده گلادوس را جدا کرده و می سوزاند، در حالی که گلادوس هم با مجموعه ای از طعنه ها و توهین ها سعی در دلسرد کردن چل دارد. بعد از نابودی آخرین گوی، همه چیز به هم ریخته و به فضای خارج کشیده می شود. سرانجام بازی با صحنه خوابیده بودن چل کنار بقایای گلادوس در مقابل ورودی آزمایشگاه های اپرچر به پایان می رسید که در ماه مارس 2010 از طریق یکی از پچ های رسمی منتشر شده، صحنه کشیده شدن بدن چل توسط یک ربات - که فقط صدایش شنیده می شد - به آن اضافه گردید. شاید این ربات همان نگهبانی بود که به گفته گلادوس مامور شده بود چل را دستگیر کند.

__________________

هنوز هم زنده

داستان Portal 2 چند صد سال پس از پایان بازی اصلی رخ می دهد. در حالی که به نظر می رسد چل صدمه ندیده و باز هم در خوابی طولانی به سر می برد، آزمایشگاه های اپرچر خیلی وضع خوبی ندارد. صدها سال پس از انفجار، هیچ کس در این اطراف نبوده است که به تعمیر آزمایشگاه ها بپردازد. گیاهان به درون نفوذ کرده اند و اتاق های تست، ظاهری پوسیده دارند. پس از گذشت این همه مدت پای کسی به این آزمایشگاه های متروک باز نشده است. اما تنهایی شما پایان میابد، وقتی که متوجه حضور گروه اندکی از گوی های شخصیتی می شوید که در غیاب گلادوس پیشرفت کرده بودند. در پایان Portal، اتاقی نشان داده شده بود که کیکی را بر روی یک میز نشان می داد، روی این کیک شمعی روشن قرار داشت، و صفوفی از گوی ها بیدار شده بودند. این گوی ها مانند همان گوی هایی بودند که چل آنها را از بدن گلادوس جدا و سوزانده بود.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


به خاطر یک اشتباه گلادوس هم بیدار شد. خود را آماده کنید تا وارد اتاق های تست دیگری شوید.


طی این مدت زمان سپری شده، گوی ها بخش هایی از آزمایشگاه ها را به عنوان مکان اصلی فعالیت خود برگزیده بودند، در حالی که فقط در مسیر ریل های سقفی آزمایشگاه ها امکان حرکت داشتند. ویتلی (Wheatley) - با صدای استفان مرچنت (Stephen Merchant) - یکی از همین گوی ها ست که نگران شرایط رو به وخامت آزمایشگاه ها بوده و از اینکه خود را مجبور به حرکت در مسیر این ریل ها می بیند دیگر خسته شده است.

او می خواهد خودش را جدا کند، اما نگران از این است که سقوطش منجر به بروز صدمه شود. همچنین از این می ترسد که مدت کوتاهی پس از جدا شدنش بمیرد، چون به او و احتمالا تمامی گوی ها این صحبت که بعد معلوم می شود دروغی بیش نبوده گفته شده بود. ویتلی سپس متوجه وجود چل شده، و تصمیم می گیرد او را از خواب بیدار کند با این فکر که چل می تواند امنیتش را تامین سازد. برای متقاعد کردن چل، ویتلی اطلاعات خود را بابت راه فرار در اختیار او می گذارد و سپس در نزدیکی خرابه های اتاق تست 07 خود را از ریل جدا می کند.

سفر دو نفره چل و ویتلی، که یک ضرب حرف می زند، شروع شده و آنها راه خود از میان امکانات از بین رفته و به شدت آسیب دیده طی می کنند. جلوتر ویتلی ثابت می کند وسیله بسیار مفیدیست، هنگامیکه خود را به پورت های مختلف، که در سراسر آزمایشگاه ها پراکنده هستند وصل می کند، تا به چل اجازه عبور از موانع دهد.

آنها سرانجام به اتاق استوانه ای شکل بزرگی می رسند که صد ها سوئیچ در آن به چشم می خورد، و مملو از آواریست که راهشان را مسدود کرده است. ویتلی چل را آگاه می کند که شاید یکی از سوئیچ ها کلید فرار آنها باشد. وقتی چل خود را در پیدا کردن سوئیچ مربوطه ناتوان می بیند، در عوض ویتلی را در داخل پورتی دیگر قرار می دهد تا اون این کار را برایش انجام دهد. تقریبا همان لحظه، در نتیجه یک اشتباه کف اتاق که معلوم می شود یک آسانسور بوده به سمت بالا به حرکت درمی آید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تنها راهی که در اینجا می شد مکعب کانونی را از پایین به بالاترین نقطه کشید استفاده از پرتو ی کششی ست.


ویتلی سعی می کند که این قضیه را حل کند. " یه پسورد وجود داره! خوبه. هکش می کنم، مشکلی نیست. خب... AAAAAA؟ خب، خوبه، این نبود. AAAAAC؟ فکر نمی کنم... صبر کن، B رو نگفتم، گفتم؟ بهتره اینا رو بنویسیم... قلم داری؟ ... آهای؟ " اما آسانسور به بالا رسیده بود و چل خود را در محوطه مخروب بزرگی می دید که کالبد گلادوس مقابل چشمانش آرام آرام در حال بیدار شدن بود. گلادوس فوری چل را شناخت. پس از پایان صبحت یکطرفه و کوتاه گلادوس، چل مجبور می شود برای بار دیگر به سمت اتاق های تست دیگری، که معماهایی سخت تر و متفاوت تر را نسبت به قبل شامل می شوند، روانه شود.

__________________

فکر کردن درباره پرتال ها

Portal 2 خیلی کمتر به این صورت است که پرتالی بر روی نقاط مخصوص ایجاد و از آن عبور کنید و اینکه از اشیا محدودی برای پیش بردن راهتان استفاده کنید. عناصری زیادی برای بهبود گیم پلی به Portal 2 اضافه شده است. مدت زمان بازی نسبت به قبل طولانی تر شده و گیم پلی پیچیده و سخت تر شده اما در حدی نیست که بسیار سخت باشد. بازی طوریست که بازیکن حین پیشروی احساس کند واقعا باهوشست و لذت کافی را از سر و کله زدن با معماها ببرد.

اسلحه پرتال شما در این دنباله بدون تغییر باقی مانده است زیرا Valve به این باور رسید که حفظ دو پرتال همچنان بهترین راه برای برقراری ارتباط با محیط است. بازی اول از یک سیستم آموزشی قدم به قدم با تکرار بهره می برد که در این بازی هم وجود دارد. بازیکن ویژگی های اشیا را یاد می گیرد و جلوتر با ترکیب آنها آشنا می شود. جعبه ایی که بر روی دکمه مخصوصی می تواند قرار گیرد. صفحات زاویه داری که اشاره به سکوی پرش دارد. اما این ترکیبات در حد بازی قبل نیست، بلکه به دلیل رویکرد جدید برای طراحی محیط تا حدی زیادی در Portal 2 گسترش یافته است.

دنیای Portal مجموعه ای از محدودیت ها را برای ایجاد پرتال در خود داشت - می توانستید پرتالی در سطوحی ویژه ایجاد کنید اما در مکان دیگر نمی توانستید. این بخش ها حفظ شده است، اما حالا ماهیت سطوح می تواند تغییر کند تا نشان دهنده راه شما باشد و دیگر نیروهای فیزیکی هم وجود دارد که به خوبی می شود از آنها بهره برد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وجود لیزرها و امکان هدایت آنها به کمک مکعب های کانونی از عناصر جدید Portal 2 می باشد.


در ادامه دمو، Valve ما را به اتاقهای تستی رساند که مکانیزم های جدیدی را نشان دهد. یکی از بخش های جدید، دریچه های بادی (Pneumatic Diversity Vents) - متصل به شبکه ایی لوله کشی شده - بودند که می توانستند اشیا مختلف را از طریق مکش و جریان هوای شدید به نقاطی تعیین شده بفرستند. با قرار دادن پرتال زیر دریچه لوله و دیگری در مجاور یک تیر بار، این تهدید بلافاصله به داخل لوله مکیده شده و از بین رفت. در طول دمو، این عمل را در اتاق تست که کف آن با اشیا پر شده بود به کار بردیم. وقتی چل پرتال در مرکز اتاق ایجاد کرد، مانند گرداب تمامی اشیا به درون آن کشیده شد. کانال های گشت (Excursion Funnels)، پرتو های کششی بودند که به شیوه ایی مشابه عمل می کردند. به رنگ آبی روشن متشکل از حلقه های آبی تیره که می توانند با پرتال ترکیب شده و چل یا اشیاء را به مناطق غیر دسترس حمل کنند. پل های پرتویی (Projected Bridges) - مکان قابل عبور اما نور شکل - موارد جدید دیگری هستند که آنها هم می توانند از طریق پرتال هدایت شوند.

رنگ کردن یکی دیگر از بخشهای پر اهمیت اضافه شده توسط Valve است که به بازیکن این اختیار را می دهد ویژگی سطوح را تغییر دهد. ژل پیشرانش (Propulsion Gel) اولین رنگ بود که نشان داده شد. در اواخر دمو به یک سالن تست رسیدیم که سطح آن با ماده نارنجی رنگی پوشیده شده بود. پس از بررسی، دریافتیم که قدم زدن بر روی این سطوح باعث می شود که چل همان لحظه سرعت حرکت بسیار بالایی داشته باشد و نتیجه آن این شد که او مسافتی طولانی را در سریعترین زمان ممکن طی کرد و به دورترین نقطه مورد نظر در سالن رسید. با قرار دادن پرتال زیر دریچه ایی که رنگ از آن خارج می شد و پرتال دیگری در دیوار، توانستیم سطوح مناطق ویژه ای را رنگ کاری کرده و سپس با سرعتی بالا از یک مانع عبور کنیم و خود را به نقطه ایی که قبلا غیر قابل دسترس بود برسانیم.

رنگ نوع دومی، ژل دافع (Repulsion Gel) هم در یکی دیگر از معماها معرفی شد. خصوصیت رنگ آبی به این صورت بود که مانند ترامپولین یعنی تور های آکروبات عمل می نمود یعنی هر جسمی که آن را لمس می کرد از خود می راند. دو دیوار رنگ کاری شده موازی در دو طرف شکاف بزرگی قرار داشت، چل با پرش زیگزاگی به سمت چپ و راست سراسر شکاف را طی کرد. کمی بعد رنگ کاری یک مکعب انباری (Weighted Storage Cube) باعث شد که آن سراسر اتاقی را طی کرده، شیشه را شکسته و تیر باری را در مسیر خود خراب کند. گیم پلی معرفی شده توسط این دو نوع رنگ به تنهایی مبهوت کننده بود، و Valve اشاره داشت که این بخش پتانسیل بالایی دارد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


با ریختن ژل آبی بر روی تیر بارها آنها دیگر سر جای خود بند نخواهند شد.


مکعب های کانونی (Weighted Pivot Cubes) - که شبیه به مکعب های انباری اما در اندازه کوچکتر بوده و سطوحی بازتابنده دارد - این اختیار را به بازیکن می دهد که پرتوهای باریک لیزری سرخ رنگ را به مکان مورد انتظار بازیکن هدایت کند و به نوعی اسلحه چل هم محسوب می شوند. صفحات هوایی (Aerial Faith Plates) سکوهای قرار گرفته بر روی زمین هستند که می توانند هر جسمی و حتی خود چل را در خط حرکت قوسی یا عمودی به هوا پرتاب کنند. توپ های انباری (Weighted Storage Balls) هم آخرین مورد از ویژگی های جدید بوده که از بابت عملکرد دقیقا مانند مکعب های انباری هستند، اما به جای اینکه روی دکمه ها قرار بگیرند در جایگاه های ویژه سطل مانندی جفت می شوند.

__________________

تو و من و گلادوس، می شویم سه

گیم پلی CO-OP به طور غیر قابل انکاری با اهمیت ترین بخش اضافه شده برای Portal 2 است، و یک کمپین CO-OP کامل را شامل می شود. از آنجا که چل هیچ همراهی انسانی در Portal 2 ندارد، به ناچار در کمپین CO-OP هم حضور ندارد. در عوض، Valve دو کاراکتر جدید خلق کرده است. ربات هایی دو پا که یکی مدل اصلاح شده یک گوی با چشمی آبی رنگ، با نام آبی ست و دیگری یک تیر بار (Sentry Gun) با چشمی نارنجی رنگ، که بالطبع نامش نارنجی ست.

هر بازیکن در این عملیات مشترک یک اسلحه پرتال به همراه دارد و می تواند از پرتال های ایجاد شده همراهش استفاده کند که پرتالهای خلق شده آبی، آبی روشن و نیلی ست و پرتالهای خلق شده نارنجی، قرمز و نارنجی می باشد. در حالی که کمپین تک نفره مغز بازیکن را به چالش می کشد و روی راحتی را از آن می گیرد، اما بازیکن در کمپین CO-OP راحت تر پیشروی می کند. این بخش بیشتر سرگرم کننده است نه اینکه به شکل کمپین تک نفره پیچیده باشد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آبی و نارنجی، ستارگان بخش CO-OP هستند.


ارتباط کلید بخش CO-OP است، بنابراین Valve برای کمک در این باره چندین ویژگی مفید را پیاده سازی نموده است. همانند سری بازی های Left 4 Dead - دیگر محصولات Valve - قابلیت دو تصویر در یک صفحه (Split screen) برای کسانی که ترجیح می دهند روی یک مبل کنار هم نشسته و بازی کنند، و قابلیت تصویر در تصویر، برای بازی از راه دور قابل دسترس می باشد.

به جای ارتباط صوتی، Valve سیستمی به نام Ping، که فرمان دادن به صورت مفهومی می باشد را معرفی کرده است. شما می توانید منطقه ای را برای بازیکن دیگر علامت گذاری کنید که پرتالی برایتان ایجاد کند. به جای تلاش زیاد برای توصیف مکان مورد نظر، شما فقط آن نقطه را هدف گرفته، و دکمه مخصوصی را برای نشانه گذاری می زنید. نتیجه اینکه هر دو با این روش کار آمد می توانید معماها را سریع و بدون اتلاف وقت انجام دهید.

کمپین با جدا بودن دو بازیکن در دو راهرو چسبیده به هم و شیشه ایی، که در بعضی نقاط شیارهایی افقی بر رویش قرار داشت آغاز می گردید. بازیکنی که در راهروی سمت راست قرار داشت در نهایت به یک مانع شیشه ای می رسید، اما این را می دید دو نقطه مشخص یکی در آن سوی مانع و دیگری در طرف خودش وجود دارد که می توان بر رویشان پرتال ایجاد کرد. بنابراین این دو نقطه را برای بازیکن دیگر نشان می داد که او پرتال ها را برایش ایجاد کند. بازیکن سمت راست مانع را رد می کرد اما این بار بازیکن دیگر با همان مانعی رو به رو می شد که بازیکن سمت راست با آن مواجه شده بود. حالا این بار بازیکن سمت راست به کمکش آمد و درنهایت توانستند این قسمت را به پایان برسانند.

در اتاقی دیگر می بایست لیزری را در یک لحظه به دو نقطه مشخص هدایت می کردیم اما در رساندن لیزر به کمک مکعب کانونی یکی از نقاط بین دو بلوک قرار گرفته بود و نقطه دیگر پشت یکی از بلوک ها قرار داشت. با استفاده از چهار پرتال که در هر دو سوی بلوک ها ایجاد کردیم توانستیم لیزر را به هر دو نقطه برسانیم و از دیگر اتاق، که متعاقب آن باز می شد خارج شویم. در اتاق بعدی، کار پیچیده بود و دو بازیکن جدا از یکدیگر بودند. یک بازیکن از مکعب کانونی برای تغییر مسیر لیزر به جایگاه های متعدد و پراکنده استفاده می کرد، که هر جایگاه تعدادی از موانع خطرناک را از سر راه بازیکن دیگر برمی داشت. بسیاری از این خطرات، بلوک های بتنی عظیمی بودند که با میخ آراسته شده بودند و می توانستند بازیکن را از دو طرف پرس کنند، اما با برخورد یکباره لیزر توسط بازیکن اول به جایگاه های مخصوص حرکتشان متوقف می شد.

__________________

از آزمایش تا عنوانی درجه یک

با وجود مدت زمانی طولانی تر، عناصر معمایی تازه، و کمپین جدید دو نفره، Portal 2 به راستی شایسته این بود که به صورت یک بازی مستقل در نظر گرفته شده و با قیمتی کامل عرضه شود. آنچه که تا به حال از این دنباله به نمایش درآمده، نوید یک بازی کاملا برجسته و بی عیب و نقص است که بدون هیچ شکی در میان عناوین مطرح سال 2011 قرار می گیرد، و چه بسا می تواند برترین عنوان سال لقب گیرد.

__________________

منابع

GameInformer / آوریل 2010 / نشریه شماره 204

Half-Life.Wikia.com

ترجمه ... هومان س. ( havas_1980 ) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

__________________

تریلرها

Meet Wheatley | Size: 43.00 MB
download.gametrailers.com/gt_vault/12821/t_portal2_wheatleyswit_gp.flv

Excursion Funnel | Size: 15.74 MB
download.gametrailers.com/gt_vault/12821/t_portal2_pax10_excursionfunnel_gptrailer.flv

Aerial Faith Plate | Size: 18.17 MB
download.gametrailers.com/gt_vault/12821/t_portal2_gc10_faithplate_gptrailer.flv

Thermal Discouragement Beam | Size: 11.98 MB
download.gametrailers.com/gt_vault/12821/t_portal2_pax10_thermaldiscouragementbeam_gptraile r.flv

Pneumatic Diversity Vent | Size: 14.04 MB
download.gametrailers.com/gt_vault/12821/t_portal2_pax10_pneumaticdiversityvent_gptrailer.f lv

Repulsion Gel | Size: 22.43 MB
download.gametrailers.com/gt_vault/12821/t_portal2_gc10_repulsiongel_gptrailer.flv

Propulsion Gel | Size: 13.59 MB
download.gametrailers.com/gt_vault/12821/t_portal2_pax10_propulsiongel_gptrailer.flv

Bots | Size: 21.09 MB
download.gametrailers.com/gt_vault/12821/t_portal2_pax10_coop.flv

.

amin 2010
21-09-2010, 19:39
هومان جان دمت غیژژژ بابت تاپیک . نسخه اول بهترین بازی فکری بود که روی کنسول هاانجام دادم کلا کل پک orange box رو تحت الشعاع قرار داده بود

Spaniuly
21-09-2010, 19:45
چیزی که من رو شیفته خودش می کنه جلوه های بصری کاملا متفاوت این بازی هست. من تا حالا این عناصر فانتزی ترکیبی به شکلی که توی این بازی دیده می شه رو ندیده بودم گرچه عناصر به کار رفته توی بازی از عناصر رئال تشکیل نشده اما یک تجربه عالی از قرار گرفتن توی یک محیط خاص فانتزی چیزی هست که شاید کمتر کسی اون رو توی قالب یک گیم تجربه کرده باشه

دستت طلا هومان اطلاعات فوق العاده ای در اختیارمون گذاشتی. ممنونم ازت

B3HZ@D
21-09-2010, 19:58
ممنون هومان جان
اولین بار که این بازی رو دیدم تریلرهایی بود که از اون توی ماهواره و کانال game network یا game one پخش میشد
اون موقع به شدت علاقه داشتم این بازی رو امتحان کنم ولی از اونجایی که کنسول نداشتم تو کف موندم
ولی این دفعه 100% میریم تو کارش...
گرافیکش که خیلی عالیه...با این که بازی یک کم حالت فانتزی داره ولی کیفیت آبجکتها خیلی بالاست

4039
21-09-2010, 20:21
زحمت کشیدی هومان جان داستان جالبی داره این بازی آدمو یاد فیلم CUBE مکعب هزار تو میندازه .
در ضمن توی تریلر پنجم یک فاصله بین F و L افتاده .

havas_1980
21-09-2010, 20:27
زحمت کشیدی هومان جان داستان جالبی داره این بازی آدمو یاد فیلم CUBE مکعب هزار تو میندازه .
در ضمن توی تریلر پنجم یک فاصله بین F و L افتاده .
دکمه ویرایش رو که می زنی, می بینی اونجاش اصلا فاصله ایی نیست! لغو می کنی برمی گرده! :eh:

4039
21-09-2010, 20:36
دکمه ویرایش رو که می زنی, می بینی اونجاش اصلا فاصله ایی نیست! لغو می کنی برمی گرده! :eh:

خب خوبه دیگه اینم یک نوع معماست که باید خودت حلش کنی . خودمونیم فکر نمیکردم به این سرعت متوجه منظورم بشی معلوم میشه فکر خلاقی داری مثل خودم :31:. این دفعه تلگرافی تر صحبت میکنم .
کلا منم به معما علاقه زیادی دارم یاد رزیدنت ایول دو و سه بخیر .

Sam Fisher 11
23-09-2010, 02:00
بابا تاپیک حرفه ای
بابا پر محتوا
بابا تاپیک شیک
چه عجبی بالاخره تاپیکو زدی : دی

یکشو من رو 360بازی کردم همون که تو هاف لایف دو اپیزود دو بود. از خوده هاف لایف بیشتر بهم فاز داد! کلا با بازی هایی که یه قدم رو به جلوئن یا یجور سبک متفاوتن خیلی حال میکنم... چه از نظر گیم پلی یا گرافیکیو بصری... مثل saboteur، mirror's edge ، Fahrenheit ، alan wake و همین پرتال!
یکش فوق العاده بود اما وقتی تریلرهای این یکی رو میبینم حس خوبی بهم دست نمیده حسی که شماره یک داد رو بهم منتقل نمیکنه. یجورایی پس میزنه ... خیلی انگار معناگرا شده: دی زیادی انگار همه چی پیچیده شده و قاطی پاتی... همون یک هم خیلی وقتا میرفت رو مخت چون بعضی وقتا که گیر میکردی حس عجز و ناتوانی زیادی میکردی ولی این یکی خیلی بدتره، حس میکنی رو هیچ چیز تسلط نداری و محیط زیادی بزرگه... زیادی از شماره یک دور شده و شده یه گیم پرجزییات و شلوغ پلوغ...که کاش اینطوری نمیشد...
میدونم valveها منتظر نظر من نبودن فقط حسمو بیان کردم: دی

+
بازم ممنون هومی جون بابت تاپیک... شب بیداری های این چند وقتت ثمر داد: دی

GAM3-OV3R
23-09-2010, 16:18
چه بازیه عجیبیست!!!!هر کی عکسهاش رو نگاه کنه فکر می کنه باید در و دیوار رو کنترل کنه!

halflife g
07-01-2011, 15:56
در کنفرانس CES مشخص شد که این بازی با حسگر move و razor قابل بازی خواهد بود...... .move حسگر اختصاصی کنسول ps3 و razor حسگر شرکت intel هست که بصورت مغناطیسی کار می کنه........ .

BMW.M3_E46
07-01-2011, 18:11
در کنفرانس CES مشخص شد که این بازی با حسگر move و razor قابل بازی خواهد بود...... .move حسگر اختصاصی کنسول ps3 و razor حسگر شرکت intel هست که بصورت مغناطیسی کار می کنه........ .


یعنی برای PC ؟؟؟!!!
به صورت مغناطیسی کار میکنه رو میشه بیشتر توضیح بدین!

halflife g
25-01-2011, 15:07
یکی از 5 بازی برتر 2011 و مطمینا کاندیدای goty سال آینده دو ماه دیگه قرار بیاد اونوقت تاپیکش فقط دو صفحه جلو رفته......تاسفناکه...... .

چند خبر:


1-بازی دو نوع مسیر و مراحل متفاوت خواهد داشت یکیش قسمت single player یکی هم قسمت coop که در اون توسط دو ربات دوست داشتنی به نام های آبی و نارنجی باید مراحل رو پشت یر بذارید.


2-میتونین مراحلی رو واسه خودتون طراحی کنید و موانع اون مراحل رو خودتون حل کنید.(قابلیت level desighinig که واسه هر 3 نسخه هست)


3-نسخه ps3 این بازی با pc کراس هستن یعنی اگه نسخه ps3 رو بخرین کد steam به شما داده میشه و میتونید با دوستتون که پشت pc هست بازی بکنید..............مایکروسافت مثه اینکه این شرط کراس بودن رو نپذیرفته چون نخواسته live رو کراس کنه.


4-بازی پیچیده خواهد بود ولی سخت نخواهد بود. چون خیلی ها نتونسته بودن شماره 1 رو به پایان برسونن و پایانش رو از یوتیوب دیده بودن در نتیجه در این شماره بالانس بیشتری برقرار شده.


اینم چند تا عکس از بخش دو نفره یا coop:



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

.
.

vahidgame
25-01-2011, 15:35
مرسی مراد جان


یکی از 5 بازی برتر 2011 و مطمینا کاندیدای goty سال آینده دو ماه دیگه قرار بیاد اونوقت تاپیکش فقط دو صفحه جلو رفته......تاسفناکه...... .
البته به نظرم اگه صفحه های تاپیک کم باشه ولی پست ها همه تخصصی و مفید باشه خیلی بهتر از اینه که 200 صفحه باشه ولی همش پست های بی مورد باشه
ولی باز این تاپیک باید خیلی داغتر از اینی که هست باشه!
یه دفعه دیدین امسال در بین این همه شوتر بزرگ بهترین شد!
این Valve کلا کارش خیلی درسته


3-نسخه ps3 این بازی با pc کراس هستن یعنی اگه نسخه ps3 رو بخرین کد steam به شما داده میشه و میتونید با دوستتون که پشت pc هست بازی بکنید..............مایکروسافت مثه اینکه این شرط کرای بودن رو نپذیرفته چون نخواسته live رو کراس کنه.
چه جوری همچین چیزی میشه؟ :31:
قبلا هم توی ps3 بازی هایی بودن که اینجوری باشن؟!

halflife g
25-01-2011, 18:09
چه جوری همچین چیزی میشه؟ :31:
قبلا هم توی ps3 بازی هایی بودن که اینجوری باشن؟!

میشه آره میشه........ .

کراس کردن بین پلتفرما به قصد بازی انلاین چیز شاخ و جدیدی نیس ولی مشکل اینجاس که مایکروسافت به خاطر آنلاین قدرتمند خودش و حفاظتی که از اون می کنه اجازه نمیده بازیهاش با pc یا کنسول ps3 کراس بشن و این باعث شد کراس کردن مد نشه....... .

یه زمانی واسه نسخه جدید ff هم اسکوار گفته بود به شرطی رو ایکس باکس بازی رو میاریم که مایکرو راضی به کراس بشه که اونم قبول نکرده بود.......... .


این کراس کردن خیلی جذاب.......فکر کن مثلا یکی تو pc داره با یکی تو ps3 یه مرحله از بازی رو رد می کنن چقدر حال میده.......:40:
.
.

SA.JJ.AD
30-01-2011, 03:32
دوستان این بازی دقیقا کی منتشر میشه ؟:20:با دیدن چند تا تریلر ازش بهش علاقه مند شدم ... (بهونه ای برای بالا اوردن تاپیک) :31:

vahidgame
30-01-2011, 03:49
تاریخ انتشارش همونیه که پست اول اشاره شده یعنی 18 آوریل
+
اونایی که شماره یک رو بازی نکردن خیلی توصیه میشه که حتما بگیرن
اگه خواستین از اینجا با حجم کم بگیرید:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

SA.JJ.AD
31-01-2011, 01:24
تاریخ انتشارش همونیه که پست اول اشاره شده یعنی 18 آوریل
+
اونایی که شماره یک رو بازی نکردن خیلی توصیه میشه که حتما بگیرن
اگه خواستین از اینجا با حجم کم بگیرید:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

اینو خودتم تست کردی ؟! خراب نیست ؟! دارم دانلود میکنما ...

SA.JJ.AD
11-02-2011, 21:00
شماره ی 1 این بازی تاپیک نداره نه ؟!:41:من از لینکی که این دوستمون گذاشته دانلودش کردم ولی یه جا گیر کردم نمیدونم چیکار کنم !؟ کسی این بازیو تا ته رفته ... میتونه مارو کمک کنه ؟! عکس بگیرم بزارم اینجا ؟!
.
در ضمن اگه شماره یک تاپیک داره یکی لطف کنه لینکشو بده ما که با جستجو چیزی پیدا نکردیم :20:
.
ممنون

havas_1980
11-02-2011, 21:57
شماره ی 1 این بازی تاپیک نداره نه ؟!:41:من از لینکی که این دوستمون گذاشته دانلودش کردم ولی یه جا گیر کردم نمیدونم چیکار کنم !؟ کسی این بازیو تا ته رفته ... میتونه مارو کمک کنه ؟! عکس بگیرم بزارم اینجا ؟!
.
در ضمن اگه شماره یک تاپیک داره یکی لطف کنه لینکشو بده ما که با جستجو چیزی پیدا نکردیم :20:
.
ممنون
شما تاپیکشو بزن و تو همون پست اولش سوالتو مطرح کن... :46:

BMW.M3_E46
11-02-2011, 23:12
Box Shot Portal 2
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Mehran-King
12-02-2011, 17:14
ویدیوی بازی :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



راستی روی PC منتشر میشه ؟

Killzone2
17-02-2011, 18:35
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


Valve گفت نسخه PS3 بازی Portal 2 از کنتلر Move پشتیبانی میکند.همچنین گفته شد امکان دارد نسخه PS3 از سایر دو کنسول دیگر دیرتر عرضه شود و این بازی بطور کامل Move از پشتیبانی میکند و تجربه ای جدید برایتان خواهد داشت .Portal 2 در تاریخ 22 آپریل در امریکا و 25 آپریل در بریتانیا برای سه پلتفرم PS3, 360 و PC منتشر میشود.

منبع:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

SA.JJ.AD
18-02-2011, 10:12
شماره یکشو دیروز تموم کردم - واقعا یه شاهکار بود :40:از دوستمون که لینکشو گذاشت و منو بهش جذب کرد خیلی ممنونم :31::40:
.
واقعا ایده ی خارق العاده ای به کار گرفته شده بود توش - جدیدا تو همه ی بازی های اول شخص فک میکنم میتونم یه پرتال پشت دشمن ایجاد کنم و یکی زیر پام و یهو از پشتش در بیام :31:
.
واقعا عالیه - پیشنهاد میکنم حتما قبل از شمره ی 2 این یکشو برید :40:چه پایانه باحالیم داشت :40:

vahidgame
23-02-2011, 05:10
خواهش می کنم....
هیچ وقت بازی بد به کسی معرفی نمی کنم :31:
شماره دو اون مطمئنا از یک هم بهتر خواهد بود و مشخصه پیشرفت داشته
از اون بازی های بی سر و صدا( حداقل در اینجا) هستش که یه جورایی میشه گفت که کولاک می کنه
+
این خبر پشتیبانی از Move هم ظاهرا تکذیب شد و پشتیبانی نمی کنه

SA.JJ.AD
27-02-2011, 04:33
خواهش می کنم....
هیچ وقت بازی بد به کسی معرفی نمی کنم :31:
شماره دو اون مطمئنا از یک هم بهتر خواهد بود و مشخصه پیشرفت داشته
از اون بازی های بی سر و صدا( حداقل در اینجا) هستش که یه جورایی میشه گفت که کولاک می کنه
+
این خبر پشتیبانی از Move هم ظاهرا تکذیب شد و پشتیبانی نمی کنه

اره . دو سه سال پیش یه جا (فک کنم مجله گیم بود) :31:مطالبی ازش خونده بودم و چشممو گرفته بود :31: !! اما چون دیگه جایی برای فروش و دانلود ندیده بودمش . فراموش کرده بودم :31:
.
تا اینکه شما لینکشو دادی :31:
.
من چند جا دیدم میگفتن این بازیو بدون راهنما نمیشه تموم کرد :18:
.
من فقط 1 جاشو نمیتونستم رد کنم که دوستمون havas_1980 راهنمایی کرد . اما اونم اگه یکم حوصله به خرج میدادم . راحت میفهمیدم باید چیکار میکردم :31:
.
ولی در عین پیچیدگی بازی . رو اعصاب نمیرفت !! مثلا جاهایی که وارد یه محوطه ی بزرگ میشدیم و پر از سکو . درو دیوارو تیرو لیزرو ... :31:بود . میگفتم بسم الله و شروع میکردم به ایجاد کردن پرتال :31:
.

این خبر پشتیبانی از Move هم ظاهرا تکذیب شد و پشتیبانی نمی کنه
.
حیف با move هم لذت بخش میشدا :20:
.
به هرحال شدیدا منتظر پرتال 2 هستیم :40:که از تریلر هاش معلومه که فوق العاده تر شده !!:40:

halflife g
01-03-2011, 18:55
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


به به ......چند تا عکس از این بازی در خلال نمایشگاه GDC که در حال برگزاری هستش منتشر شده که نشون میده با یکی از بهترین های امسال مواجهیم..... .همه چیز در اوج:40:

برای دیدن تصاویر به لینک زیر مراجعه کنید:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
.

MobinS
29-03-2011, 19:17
می دونم ربطی نداره ولی خب نمی دونم کجا بگم ولی باید بگم :
portal رو دانلود کردم. شاهکار بود. فوق العاده بود! واقعا عالی بود! طاقت انتظار برای نسخه ی دو اش رو نداشتم که دیدم دو هفته و نیم دیگه میاد! وحید مرسی بابت لینک دانلودش.
فقط تنها ایرادش کوتاه بودن بیش از اندازه ی بازی بود. در عرض 2 ساعت تمومش کردم. لول های اولش خیلی بیمزه بود. تازه لول 18 و 19 داشتم حال اصلی رو می کردم و یک کوچولو سخت شده بود. خیلی مشت شده بود.
دلم پورتال می خواد!!!!! کی حوصله داره دو هفته صبر کنه!!!
راستی بازی از کینکت پیشتیبانی نمی کنه؟؟؟

vahidgame
29-03-2011, 19:31
می دونم ربطی نداره ولی خب نمی دونم کجا بگم ولی باید بگم :
portal رو دانلود کردم. شاهکار بود. فوق العاده بود! واقعا عالی بود! طاقت انتظار برای نسخه ی دو اش رو نداشتم که دیدم دو هفته و نیم دیگه میاد! وحید مرسی بابت لینک دانلودش.
فقط تنها ایرادش کوتاه بودن بیش از اندازه ی بازی بود. در عرض 2 ساعت تمومش کردم. لول های اولش خیلی بیمزه بود. تازه لول 18 و 19 داشتم حال اصلی رو می کردم و یک کوچولو سخت شده بود. خیلی مشت شده بود.
دلم پورتال می خواد!!!!! کی حوصله داره دو هفته صبر کنه!!!
راستی بازی از کینکت پیشتیبانی نمی کنه؟؟؟
تقریبا هر کی اونو بازی کرده به شاهکار بودن بازی اعتراف کرده :دی
حالا توی شماره 2 پیشرفت قابل توجهی داشته و زمانش هم بیشتره و co op عالی هم داره که اینا دیگه بازی رو فوق العاده می کنه و به خاطر همینه که اونو مدعی goty می دونن! منم پیش بینی می کنم چند هفته دیگه که بازی منتشر شد همه رو سورپرایز کنه!
از کینکت هم پشتیبانی نمی کنه حداقل فعلا که چیزی گفته نشده

4870x2
30-03-2011, 02:24
من موندم کله Orange Box رو بازی کنین چی میگین؟: دی
اونم بکوب (17 ساعته تمومش کردم:|)

marmolak kocholo
08-04-2011, 20:13
بچه ها یه سری عکس جدید از بازی اومده... (البته بعضی هاش قدیمین!)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سایز اصلی :


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Portal 2 در تاریخ 18 آپریل در آمریکا و 21 اپریل در انگلستان برای 3 پلتفرم Xbox 360، PS3 و PC منتشر خواهد شد.

marmolak kocholo
12-04-2011, 22:16
بچه ها امروز آخرین تریلر بازی 2 Portal که مربوط به سری ویدئوهای Aperture investment می شد، پخش شد...
لینک این ویدئوهارو براتون می زارم و بهتون پیشنهاد می کنم حتما این ویدئوهارو بگیرید و نگاه کنید خیلی جالب درست کردن!!

Aperture Investment Opportunity 1: Panels

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدAperture Investment Opportunity 2: Bot Trust

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدAperture Investment Opportunity 3: Turrets

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدAperture Investment Opportunity 4: Boots

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

vahidgame
13-04-2011, 14:59
لینک های بازی نیومده؟
فکر کنم امروز فردا دیگه باید لینک های 360 بیاد
کم کم دیگه آماده یه شاهکار و یه مدعی جدی برای بهترین شوتر امسال باشید. یعنی هر عنوانی رو بدست اورد زیاد تعجب نکنید : دی

MobinS
13-04-2011, 18:03
بازی شنبه میاد. واسه پی سی هم یکشنبه.

4870x2
13-04-2011, 18:15
شوخی می کنین؟
بالاخره داره میادش؟
از مدت زمان بازی چیزی گفته نشده؟چند ساعته تموم میشه؟

MobinS
13-04-2011, 19:56
شوخی چیه. احتمال 90 درصد تا آخر هفته لیک میشه.
زمانشو خبر ندارم ولی خیلی زیاده. کامل سیر می کنه.

Yi Yi
14-04-2011, 21:04
از مدت زمان بازی چیزی گفته نشده؟چند ساعته تموم میشه؟
بنا بر wikipedia ، بازی از دو قسمت تک نفره و co-op تشکیل می شه که به پایان رسوندن هر قسمت حدود 6 ساعت طول می کشه. قسمت co-op رو هم می شه در یک کامپیوتر و بدون نیاز به اینترنت به صورت split-screen انجام داد.

Leon-117
15-04-2011, 08:08
بازی برای Xbox360 لیک شد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Region Free
Wave 11
NO AP2.5

Amin.P30
15-04-2011, 11:58
برای PC هم بدون کرک اومد.





برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

amirpers
15-04-2011, 12:10
خوبه ، چند روز زودتر اومد.

Alex Fera
15-04-2011, 20:22
لینک دانلود بازی برای PS3 که سهیل جان زحمتشو کشیدن:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

vahidgame
16-04-2011, 04:07
اولین نقد بازی هم اومد و مجله PC Gamer امتیاز 9.4 رو به بازی داد همین طور جایزه Editor’s Choice رو هم گرفت
نقد این مجله رو الان نمیشه خوند و باید صبر کرد ماه دیگه توی شماره جدیدش بیاد!

پ.ن: پیش بینی می کنم بازی امتیازاش فوق العاده بالا باشه و از این امتیازای بالا زیاد بگیره. اصلا اسم Valve آدم رو یاد یه ابر شوتر می ندازه!

manuelcalavera
16-04-2011, 18:39
یادم میاد تمام ِ Vantage Point های سری ِ اولش رو
اول از همه Half-life بود ، بعد Opposing Force ، بعد Shift . . . خیلی خوب بودن ... الکی نیست Gorden Freeman شد All Time Hero . . .

SA.JJ.AD
17-04-2011, 04:37
آآآآ این شاهکار بالاخره منتشر شد ؟!:5:
.
حیف هنوز کرایسس و اساسین و ... رو تازه شروع کردم !:9:1 ماه دیگه فک کنم بتونم برسم به این :hmm: !!کلی عقب افتادم :41:
.
دوستانی که با بازی های معمایی حال نمیکنن !! پیشنهاد میکنم برا یه بار هم که شده تست کنن این شاهکارو که دیگه مشابهش پیدا نمیشه :8:

saeed_136915
17-04-2011, 09:29
آآآآ این شاهکار بالاخره منتشر شد ؟!:5:
.
حیف هنوز کرایسس و اساسین و ... رو تازه شروع کردم !:9:1 ماه دیگه فک کنم بتونم برسم به این :hmm: !!کلی عقب افتادم :41:
.
دوستانی که با بازی های معمایی حال نمیکنن !! پیشنهاد میکنم برا یه بار هم که شده تست کنن این شاهکارو که دیگه مشابهش پیدا نمیشه :8:

سلام هنوز منتشر نشده. این جمعه منتشر میشه :31::31:

Davood_titan
17-04-2011, 09:53
باید بازی خوبی باشه :8::8:

masoud93
17-04-2011, 10:06
من دیروز رفتم بیرون در کمال ناباوری بازی رو اورده بودن (شهرستان)

والا من که از بازی زیاد سر در نیوردم ...

فکر میکنم بیشتر فکری باشه ...

vegas
17-04-2011, 10:45
من دیروز رفتم بیرون در کمال ناباوری بازی رو اورده بودن (شهرستان)

والا من که از بازی زیاد سر در نیوردم ...

فکر میکنم بیشتر فکری باشه ...
اره بازی فکری هست و بیشتر جنبه پازل مانند داره شوتر اول شخص مثل COD نیست ...!!!

SA.JJ.AD
17-04-2011, 21:53
اره بازی فکری هست و بیشتر جنبه پازل مانند داره شوتر اول شخص مثل COD نیست ...!!!

:38:گل گفتی :38:

Amir 3d
17-04-2011, 22:53
سلام دوستان
این بازی واسه پی سی منتشر شده یا نه؟؟؟
اگه لینک نسخه قبلیش رو دارید بدید دانلود کنیم:31:نسخه 2 رو میخریم(همون رایتی خودمون:21:):27:

saeed_136915
17-04-2011, 23:39
سلام دوستان
این بازی واسه پی سی منتشر شده یا نه؟؟؟
اگه لینک نسخه قبلیش رو دارید بدید دانلود کنیم:31:نسخه 2 رو میخریم(همون رایتی خودمون:21:):27:

سلام به صورت رسمی منتشر نشده ولی می تونید دانلود کنید.
نسخه قبلی هم واسه PC ساخته نشد :37:

SA.JJ.AD
18-04-2011, 00:05
سلام دوستان
این بازی واسه پی سی منتشر شده یا نه؟؟؟
اگه لینک نسخه قبلیش رو دارید بدید دانلود کنیم:31:نسخه 2 رو میخریم(همون رایتی خودمون:21:):27:

منتشر که چه عرض کنم !:31:! اما بله این بازی برای pc میاد !! (تا چند روز دیگه بصورت مثلا رسمی:31:) - (مثه نسخه ی قبلی)

اینم لینک دانلود از تورنت این بازی با حجم کم و سرعت بالا که دوست عزیزمون جناب Vahidgame قرار داده بودن قبلا :46:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدپپیشنهاد میکنم قبل از شروع نسخه ی 2 حتما اینو برید !! که هرگز فراموشش نمیکنید از بس لذت بخشه (و البته خیلی کوتاهه !)

سوالی داشتید تو تاپیک نصفه و نیمه ی :31: شماره ی 1 این بازی مطرح کنید تا اینجا بهم نریزه !!! اینم ادرس تاپیک Portal 1


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


سلام به صورت رسمی منتشر نشده ولی می تونید دانلود کنید.
نسخه قبلی هم واسه PC ساخته نشد :37:

شما هم بهتره از همون لینک دانلود تورنت این بازیو دانلود کنید و حالشو ببرید :31: به جای گریه کردن :31::10:

Yi Yi
18-04-2011, 10:37
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



Tag: The Power of Paint نام بازی‌ای است که سازندگان Portal 2 ،ازش برای ساخت قسمت هایی از گیم پلی بازی که مربوط به استفاده از رنگ می‌شه، الهام گرفتند.
این بازی رو با حجم حدودا 50 MB می تونید از آدرس زیر دریافت کنید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدبنا بر سایت thesixthaxis.com ، قسمت Single Player بازی Portal 2 حداقل 10 ساعت طول می کشد.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Amir 3d
18-04-2011, 18:22
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




Tag: The Power of Paint نام بازی‌ای است که سازندگان Portal 2 ،ازش برای ساخت قسمت هایی از گیم پلی بازی که مربوط به استفاده از رنگ می‌شه، الهام گرفتند.
این بازی رو با حجم حدودا 50 MB می تونید از آدرس زیر دریافت کنید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

thesixthaxis.com : قسمت Single Player بازی Portal 2 حداقل 10 ساعت طول می کشد.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ممنون دوست عزیز:11:
این پورتال 2 که گذاشتی همینی که راجبش صحبت شده هست یا فرق داره !:13:
این لینکی که گذاشتی جهت اطلاع رسانی مربوط به بازی بوده یا دانلود :13:
اگه لینک دانلوده پس لینکش کوو پس:18:

Yi Yi
18-04-2011, 19:56
ممنون دوست عزیز[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این پورتال 2 که گذاشتی همینی که راجبش صحبت شده هست یا فرق داره ![ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این لینکی که گذاشتی جهت اطلاع رسانی مربوط به بازی بوده یا دانلود [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگه لینک دانلوده پس لینکش کوو پس[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در پست شماره‌ی 52 ، دو لینک وجود داره.
لینک اول مربوط می شه به آدرس دانلد بازی Tag: The Power of Paint
لینک دوم هم مربوط می شه به آدرس منبع خبر.

saeed_136915
18-04-2011, 20:01
منتشر که چه عرض کنم !:31:! اما بله این بازی برای pc میاد !! (تا چند روز دیگه بصورت مثلا رسمی:31:) - (مثه نسخه ی قبلی)

اینم لینک دانلود از تورنت این بازی با حجم کم و سرعت بالا که دوست عزیزمون جناب Vahidgame قرار داده بودن قبلا :46:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدپپیشنهاد میکنم قبل از شروع نسخه ی 2 حتما اینو برید !! که هرگز فراموشش نمیکنید از بس لذت بخشه (و البته خیلی کوتاهه !)

سوالی داشتید تو تاپیک نصفه و نیمه ی :31: شماره ی 1 این بازی مطرح کنید تا اینجا بهم نریزه !!! اینم ادرس تاپیک Portal 1


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



شما هم بهتره از همون لینک دانلود تورنت این بازیو دانلود کنید و حالشو ببرید :31: به جای گریه کردن :31::10:

ببخشین من که متوجه نشدم یعنی Portal 1 واسه PC اومده ؟؟!! اگه اومده من باید برم امروز خودکشی کنم که!!!
من منتظرم رسمی منتشر بشه CD Key بخرم واقعا حیفه این بازی رو کرک شده بازی کرد.

SA.JJ.AD
18-04-2011, 22:35
ببخشین من که متوجه نشدم یعنی Portal 1 واسه PC اومده ؟؟!! اگه اومده من باید برم امروز خودکشی کنم که!!!
من منتظرم رسمی منتشر بشه CD Key بخرم واقعا حیفه این بازی رو کرک شده بازی کرد.

بله عزیز اومده !! - چندین سال پیش هم اومده !! :27:بجای خودکشی دانلود کن و لذت ببر :31:
.
خیلی کوتاه هم هستش . تمومش که کردید بعد بیاید سر وقت پورتال 2 :8:

saeed_136915
18-04-2011, 22:45
بله عزیز اومده !! - چندین سال پیش هم اومده !! :27:بجای خودکشی دانلود کن و لذت ببر :31:
.
خیلی کوتاه هم هستش . تمومش که کردید بعد بیاید سر وقت پورتال 2 :8:

:18: :18::18::18::18::18::18::18::18:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Yi Yi
19-04-2011, 12:55
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



Portal is perfect. Portal 2 is not. It's something better than that
Eurogamer

بهترین بازی سال 2011 انتخاب شد!

امتیازها

Eurogamer: 10/10

OXM: 10/10

VideoGamer: 10/10

The Guardian: 5/5

IGN: 9.5/10

GameInformer: 95/100

NowGamer: 95/100

PC Gamer: 94/100

aramesh_61
19-04-2011, 13:23
آقا نسخه ی xbox و pc این بازی چه فرقی با هم دارن؟ کسی میدونه؟ ممنون

B.3.S.T
19-04-2011, 13:51
بهترین بازی سال 2011 انتخاب شد!

امتیازها

Eurogamer: 10/10

OXM: 10/10

VideoGamer: 10/10

The Guardian: 5/5

IGN: 9.5/10

GameInformer: 95/100

NowGamer: 95/100

PC Gamer: 94/100
واااااای خدااااا...!:18:
باور نکردنیه!من هنو بازی رو نگرفتم نمیدونم چه سبک و سیاقی داره ولی خیلی جالبه این امتیازات!فوق العاده جالبه!
احتمالآ اون نیم صدم که بهش کم دادن هم واسه تایم بازی هست!بازم مطمئن نیستم

779
19-04-2011, 13:59
والا من 3 روز پیش بازی رو گرفتم اما فکر نمیکردم این قدر امتیازا وحشتناک باشه!!!!:18:
آخه همون اول گیر کردم دیگه بازی نکردم :دی

MobinS
19-04-2011, 14:03
آقا نسخه ی xbox و pc این بازی چه فرقی با هم دارن؟ کسی میدونه؟ ممنون

فرقی نداره

وااای ! امتیاز هارو! من از همون اول هم به این بازی امیدوار بودم. جالبیش اینه که هنوز 6 صفحه از تاپیک جلو رفته و کسی این جا بازیش نکرده. حالا امتیاز هاشو با cod:bo که قبل از انتشارش 200 صفحه رفته بود جلو رو مقایسه کنید.
دقیقا بازی کم سروصداست ولی شاهکاره. من که فردا دستم میرسه. نمی تونم صبر کنم برای این شاهکار!!!

SA.JJ.AD
19-04-2011, 14:03
واااااای خدااااا...!:18:
باور نکردنیه!من هنو بازی رو نگرفتم نمیدونم چه سبک و سیاقی داره ولی خیلی جالبه این امتیازات!فوق العاده جالبه!
احتمالآ اون نیم صدم که بهش کم دادن هم واسه تایم بازی هست!بازم مطمئن نیستم

وحید شماره 1 شو نرفتی ؟! حتما قبلش اونو برو !! خیلی کوتاه و دیوانه کنندست از بس قشنگه !:31:! شدیدا توصیه میشه قبل از شروع 2 !! :40:

من که از هرچی گیم عقب افتادم !! تازه نصفه کرایسس 2 رو رفتم :41: ولی زودتر سفارش دادم تا اماده و دمه دست باشه :21::31:

Yi Yi
19-04-2011, 14:05
آقا نسخه ی xbox و pc این بازی چه فرقی با هم دارن؟ کسی میدونه؟ ممنون
1. متاسفانه در نسخه‌ی PC در حالت co-op ، نمیشه از split-screen استفاده کرد. ولی در Xbox360 این ویژگی وجود داره.
2. گرافیک نسخه‌ی PC بهتره.
3. نسخه‌ی اریجینال PC از امکانات Steam بهره می بره. ( چه امکاناتی؟ )

marmolak kocholo
19-04-2011, 14:10
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


امتیازات بازی تا به الان:

Eurogamer – 10/10
IGN – 9.5/10
Game Informer – 9.5/10
PC Gamer – 94%
VGD – 9/10
The Guardian – 5/5
Looki.de (German) – 85%
Giant Bomb – 5/5
NowGamer (PS3) – 9.5/10
NowGamer (360) – 9.3/10
XG247 – 10/10
Videogamer – 10/10
Games Aktuell (German) – 9.5/10
GamingXP (German) – 91%
EG.de (German) – 10/10
EG.cz (Czech) – 9/10
MediaKick – A+
Playr – 8.5/10
CVG – 9.3/10

همون طور که انتظار می رفت!!
شاهــــــــــکار...

Leon-117
19-04-2011, 14:36
همون طور که انتظار می رفت!!
شاهــــــــــکار... یکم اونورتر شاهکار!
واقعا امتیازات بازی فوق العاده هستن...
بازی فقط 2 امتیاز زیر 9 داره....

hoomi_gta
19-04-2011, 15:06
رفقا لینک دانلود پرتال 1 و دارید؟

والو بازی بزنه معلومه بازی توپی میشه.

MobinS
19-04-2011, 16:52
لینک دانلود پورتال 1 چند صفحه ی پیش هست. بگرد :دی
بچه ها هنوز کسی نگرفته؟

vahidgame
19-04-2011, 17:01
من دو سه روز به نت دسترسی نداشتم حالا که اومدم اصلا از این امتیاز های بازی تعجب نمی کنم. کافیه فقط چند صفحه اول تاپیک رو یکم مرور کنید ....
از اول مشخص بود بازی برای میانگین بالای 9 ساخته شده و مثل خیلی شوتر ها هم خیلی پر سر و صدا نیست و به جای تبلیغات زیاد در عمل لیافت خودشو نشون میده....
مطمئن باشید کاربرای حرفه ای مثل مراد الکی نمی گفتن این بازی بدون شک جزو 5 بازی برتر امساله!
بعدشم خوشحالم صفحات تاپیک زیاد بالا نرفته! تا آخر سال کلا صفحات این تاپیک 20 تا باشه ولی کیفیتش بالا باشه خیلی بهتر از تاپیک های 200 صفحه ای پر از پست های زائده!

+

اینایی که گفتم قبلا تقریبا توی صفحه دوم تاپیک هم اشاره شده بود
در مورد لینک دانلود شماره یک هم توی صفحه دوم برید با حجم کم گذاشته شده

+


بچه ها هنوز کسی نگرفته؟
برای پی سی بیاد من سریع می گیرم تمومش می کنم و نقدش رو هم سریع می ذارم :دی



والا من 3 روز پیش بازی رو گرفتم اما فکر نمیکردم این قدر امتیازا وحشتناک باشه!!!!
آخه همون اول گیر کردم دیگه بازی نکردم
از امتیازا تعجب کردی؟ اسم شرکت رو ندیدی؟ واقعا باید گفت shame on you :دی
فکر کنم به روحیات کلاسیکت خیلی نمی خوره :دی
این که شوخی بود ولی برای کسایی که با این شرکت خیلی آشنایی ندارن میانگین امتیاز چند تا بازی خیلی بزرگ اونو می ذارم تا حساب کار دستتون بیاد:

Half-Life 9.6
Half-Life 2 9.6
Orange Box 9.6

Orange Box توی اون Portal هم بود و فکر کنم یکی از دلایل استقبال زیاد از اون همین Portal بود
این سه تا شوترن و خیلی سخته یه بازی توی metacritic امتیازش 9.6 باشه و بهترین شوتر ها هم نمی تونن همچین میانگین امتیازی داشته باشن!
Portal 2 هم پیش بینی می کنم به این امتیاز نزدیک باشه فعلا هم همونه یعنی 9.6 !

saeed_136915
19-04-2011, 17:02
کسی نمیدونه از کجا میشه CD-Key بازی رو خرید؟؟؟ g a m e - i r . c o m مثل اینکه تعطیل شده.

vahidgame
19-04-2011, 20:09
اینجا می تونید مقایسه باز در سه تا پلتفرم رو ببینید:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

سایز بزرگ هر کدوم رو ببینید دیگه مشخصه فقط حجمشون خیلی بالائه
در مورد این که من نظری ندارم و خودتون قضاوت کنید ولی از این عکسا نشون میده محیط های بازی هم خیلی متنوع شده

+


گیم اسپات فعلا فقط به نسخه Xbox 360 امتیاز 9 داد:

+ نویسندگی فوق العاده باهوش - مکانیک پورتال با عناصر جدید ترکیب شدند برای پازل های لذت بخش - بخش co-op بازی موقعیت های جذابی ایجاد می کنه - کارکتر های جدید شدیدا سرگرم کننده هستند

- لود های مکرر - map ها یا leaderboard ها چالشی برای القای بازی رقابتی ایجاد نمی کنند

بازی هیچ نشان بدی نگرفت و 9 نشان خوب هم تونست بگیره از جمله نشان های بامزه ، ادامه عالی ، داستان عالی ، گیم پلی برجسته و .....



دانلود ویدئوی نقد بازی توسط سایت گیم اسپات:

160mb

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


115mb


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


32mb

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


پیشنهاد می کنم اگه می تونید بگیرید این ویدئو ها که گیم اسپات برای نقد بازی ها می ذاره همیشه خیلی عالیه و بیشتر وقتا من می گیرم

+

میانگین امتیاز بازی در سه پلتفرم تا به الان:

PC 9.6
PS3 9.6
Xbox 360 9.4

البته برای نسخه 360 نقد بیشتر بوده به خاطر همین شاید یکمی پایینتر اومده
جالبه این مجله Edge که به همه بازی ها همین جوری 5 و 6 میده هم به بازی امتیاز 9 داده!

Layken
19-04-2011, 21:43
G4TV هم به هر سه نسخه بازی امتیاز...عالی 5/5 رو داده....

نکات مثبت..: قسمت سینگل پلیر جذاب ، بسیار بازی جذاب و مفرح چیدمان قوی پازل ها چالش برانگیز.
+
نورپردازی های بسیار قوی و زیبا که نشان دهنده گرافیک بالاست گیم پلی منحصر و معتاد کننده.


نکات منفی..: نکات منفی بازی زیاد قابل توجه نیستن
کمی پیچیدگی بیش از حد پازل ها و لود های زیاد..بازیبازهای تازه وارد کمی دشوار خواهد بود کخه به مرور با روال
بازی خو خواهند گرفت...
*******
تبریک میگم به Valve بازی فوق العاده ای دیگر...

City 17
19-04-2011, 22:03
به دوستانی که نسخه اول را بازی نکردن توصیه می کنم بعد از دانلود نسخه اول هر چه زودتر اون را به پایان برسونن و از ترانه!(Song) بسیار زیبا و متفاوتی که در حین Credits بازی پخش میشه لذت ببرن ...:20:
البته اگه با جزییات عناوین Half-Life آشنایی بیشتری داشته باشید حتما از متن جالب ترانه پایانی که با صدایی ربات-وار خوانده میشه لذت بیشتری می برید.

B.3.S.T
19-04-2011, 22:39
وحید شماره 1 شو نرفتی ؟!
نه والا...گیرم نیومد!
احتمالآ واسه pc تا آخر هفته شماره دو 100% میاد.البته امیدوارم چون بی صبرانه منتظرم ببینم بازی چه ساختار و ویژگیه خاصی داره که امتیازاتش تا به این حد خیره کننده هست!

SA.JJ.AD
20-04-2011, 05:02
نه والا...گیرم نیومد!
احتمالآ واسه pc تا آخر هفته شماره دو 100% میاد.البته امیدوارم چون بی صبرانه منتظرم ببینم بازی چه ساختار و ویژگیه خاصی داره که امتیازاتش تا به این حد خیره کننده هست!

دانلودش کن خوب :31: 700 مگ بیشتر نیست :20:

The Rover
20-04-2011, 08:35
این انتظار کی تموم میشه؟
بابا ما کارو زندگی داریم

havas_1980
20-04-2011, 09:02
بازی کم سروصداست ولی شاهکاره.نه اینکه ملتمون به طرز شدیدی اکشن بازه, طرف این جور بازیا نمیره!

TAG هم پیش غذای بسیار خوبی بودش برای این بازی... با وجود کوتاه بودنش لذت بردم ازش.
Valve کاملا هواسش به این کارهای انیستیتوی DigiPen هست و ایده ها رو فورا شکار میکنه.

TAG یه شوتر اول شخص معمایی محضه. در نقش کاراکتری هستیم بدون هویت, در پشت بامهای یه شهر سیاه و سفید فانتزی مانند خالی از سکنه. یه اسپری رنگ (در حکم اسلحه) داریم که سه تا رنگ براش قابل یافته و با کمک اونها باید راهمون رو پیش ببریم. سبز که قابلیت پرش رو به سطوح میده. قرمز هم قابلیت سرعت و آبی هم قابلیت چسبندگی رو میده. البته خود اسپری از اولش یه رنگ طوسی در خودش داره که رنگ های دیگه رو خنثی میکنه...

همونطور که Portal با ایده به کار رفته در Narbacular Drop ساخته شد, ویژگی رنگ ها در TAG هم که محصول یه کار دانشجویی 7 نفره (دقیقا عین Narbacular Drop) بود و جایزه هم برد در Portal 2 به کار گرفته شد. حیفه که برای TAG تاپیکی زده نشده تا به حال.


این انتظار کی تموم میشه؟
بابا ما کارو زندگی داریمدیروز کرک شد.

Amir 3d
20-04-2011, 11:56
Tag خوب بود ولی به قول دوست عزیزمون کوتاه بود من امروز پورتال 1 رو گرفتم میرم ببینم چطوریه دیروز تگ رو تموم کردم
کوتاه بود اما جالب بود:5:

aha2012
20-04-2011, 13:28
gamespotهم به بازی نمره ی عالی 9 از 10 داد.:20:

Amir 3d
20-04-2011, 15:25
دوستان شماره 1 شو الان تا آخر رفتم جالب بود مخصوصا کریدیت آخر ابتکاری بود (شعرش رو میگم)
حیف که خیلی معنیشو کم حالیم شد ولی شعرش جالب بود:31:
با تشکر از گنزو واکاشی زومای عزیز که این لینکا رو به من داد هر کی خواست از اینجا بگیره
فقط باید باید قبل از دریافت لینک ها فقط 40 ثانیه صبر کنید و دانلود کنید (لینک ها مستقیم هستند)
توجه :Portal 1 کرک شده است اما نصبی نیست:8:
پارت 1 295Mg

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
پارت 2 287Mg

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Masoud King
20-04-2011, 15:56
آخه اینم شد بازی... واقعا متاسفم

SA.JJ.AD
20-04-2011, 16:04
آخه اینم شد بازی... واقعا متاسفم


:18::18::18:

شوخی بود دیگه ؟! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

-
برا کی حالا متاسف هستی ؟! :21::31:

vahidgame
20-04-2011, 16:05
gamespotهم به بازی نمره ی عالی 9 از 10 داد.
فکر کنم منظورت نسخه pc و ps3 باشه چون اول صفحه قبل کامل به نسخه 360 اشاره شده بود :دی
الان توی metacritic و gamerankings و اینا بهترین بازی های تاریخ پی سی از نظر امتیاز رو می دیدم یکمی خندم گرفت آخه خیلی جالبه :دی
مخصوصا gamerankings ! اینا 5 تا بازی برتر تاریخ پی سی توی اون سایتن:

The Orange Box 95.82
Half-Life 2 95.31
Portal 2 94.92
Mass Effect 2 94.48
BioShock 94.44

یعنی از 5 بازی برتر تاریخ 3 تای اول برای ابر شرکت Valve و تازه از این 3 تا هم 2 تا Portal هستش!
توی metacritic هم تقریبا به این نزدیک بود. یعنی کلا این Valve باید هر چند سال یکبار یه بمبی بترکونه!
بازم میگم برعکس یه سری بازی ها که شرکتشون خوششون اومده هر سال یه شماره بیرون میده و فقط دنبال فروشن یه سری شرکت ها مثل Valve هر 3-4 سال یکبار یه بازی بیرون میده که جزو بهترین های تاریخ قرار بگیره و هر وقت بخوان بهترین های تاریخ رو بگن اسم اونا در صدر قرار می گیره و دیگه توی دنیای بازی های کامپیوتری جاودانه شدن
کلا منتظر گرفتن جایزه های رنگارنگ این بازی در آخر سال باشید و بازم مثل قبل میگم که ریلکس باشید و هیچ تعجبی نکنید :دی
امیدوارم فردا میرم دیگه بازی رو اورده باشن اصلا نمی تونم براش صبر کنم! عاشق این بازی های این مدلیم که پر از نوآورین
در یه کلام Valve با بازی هاش صنعت گیم رو داره جلو می بره کافیه مثلا از شماره یک Half Life تا به الان رو یه بار مرور کنید....



آخه اینم شد بازی... واقعا متاسفم
بله بله با این چیزایی که گفتم صد در صد همینیه که میگی :دی

Masoud King
20-04-2011, 16:17
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

شوخی بود دیگه ؟! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

-
برا کی حالا متاسف هستی ؟! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]شرمنده برا اسپم دیدم خیلی خوشحالید گفتم یه چیزی بگم جو عوض شه : دی


بازم میگم برعکس یه سری بازی ها که شرکتشون خوششون اومده هر سال یه شماره بیرون میده و فقط دنبال فروشن یه سری شرکت ها مثل Valve هر 3-4 سال یکبار یه بازی بیرون میده که جزو بهترین های تاریخ قرار بگیره و هر وقت بخوان بهترین های تاریخ رو بگن اسم اونا در صدر قرار می گیره و دیگه توی دنیای بازی های کامپیوتری جاودانه شدننه بابا اینطوری هم نیست همین L4D سال 2008 اومد و L4D 2 سال 2009 که البته هر دوشون خیلی خوب بودن.

در مجموع VALVE فقط خوراکش شوتر هست و به نظرم بهترین چیزی که دادن بیرون The Orange Box بود ... واقعا همه چیز توش بود

aha2012
20-04-2011, 20:34
موفق شدم بازیو انجام بدم
همون اول بازی هیچ دمویی نشون نداد و یه راست رفت تو بازی.این حرکت خیلی بیخود بود
بازی روال تکراری داره و این منو خسته میکنه
البته من از بازیهای فکری خیلی خیلی خوشم میاد و چون اینم یه جورایی فکریه بهم چسبید
گرافیک بازی که تو آفسایده
در کل 9 زیادیشه
شاید یه کم دیگه برم جلوتر بیشتر خوشم بیاد

SevenCity
21-04-2011, 00:48
بچه ها بازیو میخوام دانلود کنم!
شوتر یعنی چی؟ بعد شوتر معمایی یعنی چی؟ :31:

B.3.S.T
21-04-2011, 03:41
شوتر معمایی یعنی چی؟
یعنی شوتر معمایی دیگه!: دی

Alireza.M67
21-04-2011, 10:20
بچه ها بازیو میخوام دانلود کنم!
شوتر یعنی چی؟ بعد شوتر معمایی یعنی چی؟ :31:

شوتر به بازیهایی می گن که توش شوت میزنن مثل فوتبال ، معماییشم یعنی ترکیبتو خودت باید بچینی :31: (شوخی)
--
شوتر به بازی ای می گن که توش تیراندازی داره .
معمایی هم یعنی باید معما های داخل بازی رو حل کنی و یه راهی به مرحله بعد پیدا کنی .
توی شماره یک شما 2 تا اسلحه داشتی که هر کدوم یه نوع دریچه روی در و دیوار ایجاد می کردن که شما باید از توی این دریچه ها رد میشدی و مرحله رو تموم میکردی
این شماره رو هنوز بازی نکردم ولی قطعا اینم مثل قبلیشه .:10:

aha2012
21-04-2011, 10:21
معماهای این بازی خیلی جالبن ولی اصلا به درد شوتر نمیخوره.نمیدونم چرا

SA.JJ.AD
21-04-2011, 10:34
باید اینجوری مینوشتی:46: :
.
معماهای این بازی خیلی جالبن ولی به نظرم اصلا به درد شوتر نمیخوره.نمیدونم چرا

Amir 3d
21-04-2011, 10:54
معماهای این بازی خیلی جالبن ولی اصلا به درد شوتر نمیخوره.نمیدونم چرا
خوب اگه تفنگ پرتال نمیداشتی چطوری میخواستی معماهاشو حل کنی:27:
مثلا می خواستی به جای تفنک چماغ لیزری داشتی:31:
اینو دوست نداری برو ماشیناریوم بازی کن یا سایبرییا (یادش بخیر سایبریای 2 خیلی باحال و اعصاب خورد کن بود:40:)

manuelcalavera
21-04-2011, 11:04
جایی توی تهران هست که Skidش رو آورده باشه ؟

aha2012
21-04-2011, 19:08
خوب اگه تفنگ پرتال نمیداشتی چطوری میخواستی معماهاشو حل کنی:27:
مثلا می خواستی به جای تفنک چماغ لیزری داشتی:31:
اینو دوست نداری برو ماشیناریوم بازی کن یا سایبرییا (یادش بخیر سایبریای 2 خیلی باحال و اعصاب خورد کن بود:40:)
من نگفتم چرا تفنگ داره گفتم دوربینش به درد اول شخص نمیخوره.منظورم این بود
حالا چرا میزنی....................
در ضمن اون ماچینریوم هم بازیش کردم و خیلی فاز داد


یه مرحله گیر کردم:help:
اونجایی هستی که دنبال اون رباط آبیه میری بعد یهو همه جا دیوار میشه و نمیتونی رد شی و 3 تا رباط تیر انداز هم هست.باید چیکار کنم؟یه دیوار هم بیشتر نداره
میگه یه صداهایی میاد ولی نمیدونه کجاست

City 17
21-04-2011, 22:13
جالبه که :

Metacritic score for the PC version is 95 out of a 100 right now, the reviews from actual, rank-and-keyboard gamers are less than outstanding ,75 out of 100 for the PC version

با این وجود که ریتینگ بازی بسیار بالا ارزیابی شده ولی نمره خوبی از کاربران PC نگرفته 75/100
بعضی از کاربران در نظرات خودشون ادعا کردن که بازی بسیار کوتاهه که حتی میشه اون را در عرض 4 ساعت به پایان رسوند!!
که البته این در صورتی هست که شما بدون مکث از ابتدا تا انتها را طی کنید.
و به عقیده اکثر اونها بازی از کنسول Port شده. نمونه ای از دلایل کاربران برای اثبات این ادعا:

PC gamers really got the shaft. I mean it's obviously made with consoles in mind. You can't even change the amount of portals you can look through, and you're stuck with being able to see through them twice unlike the large amount you were allowed to set in the first game

ولی به نظر می رسه که این نظرات مغرضانه هستند و دلایل خارجی دیگری باعث چنین نظرات مخالف و نمرات پایینی از سوی کاربران PC شده از جمله اینکه برای هر DLC باید یهایی جداگانه پرداخت کنند و این در حالیه که کاربران PC به چنین مواردی عادت ندارند و برای همین به حاشیه پرداختند و دلایلی از این دست.

hosseincode2008
21-04-2011, 23:40
اين قضيه خيلي جالبه! يه نفر براي اينكه اثبات كنه بازي از كنسول به پي سي پورت شده به پيامي كه موقع سيو بازي حتي در نسخه پي سي مياد اشاره كرده يعني اين جمله كه هنگام سيو شدن لطفا "كنسول" خود را خاموش نكنيد!

aha2012
22-04-2011, 17:41
من اینجا گیر کردم نمیدون مرحله چنده
1-دیوارهایی که یهو ظاهر میشن و هیچ راهی نداری که بری
2-دو تا پورتال آبی و نارنجی باز کردم(تنها دیواریه که میتونی روش پورتال باز کنی)
3-اون رباط آبیه یه چشم بهم گفت از این رباط تیراندازها استفاده کنم.ولی نمیدونم دقیق کجا
4-همون دو تا پورتالها با نمای زووم
5-یه لوله ی شیشه ای
6-این چیه؟به این ربط داره؟
ممنون



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

vahidgame
22-04-2011, 18:25
جالبه که :
Metacritic score for the PC version is 95 out of a 100 right now, the reviews from actual, rank-and-keyboard gamers are less than outstanding ,75 out of 100 for the PC version
با این وجود که ریتینگ بازی بسیار بالا ارزیابی شده ولی نمره خوبی از کاربران PC نگرفته 75/100
بعضی از کاربران در نظرات خودشون ادعا کردن که بازی بسیار کوتاهه که حتی میشه اون را در عرض 4 ساعت به پایان رسوند!!
که البته این در صورتی هست که شما بدون مکث از ابتدا تا انتها را طی کنید.
و به عقیده اکثر اونها بازی از کنسول Port شده. نمونه ای از دلایل کاربران برای اثبات این ادعا:
PC gamers really got the shaft. I mean it's obviously made with consoles in mind. You can't even change the amount of portals you can look through, and you're stuck with being able to see through them twice unlike the large amount you were allowed to set in the first game
ولی به نظر می رسه که این نظرات مغرضانه هستند و دلایل خارجی دیگری باعث چنین نظرات مخالف و نمرات پایینی از سوی کاربران PC شده از جمله اینکه برای هر DLC باید یهایی جداگانه پرداخت کنند و این در حالیه که کاربران PC به چنین مواردی عادت ندارند و برای همین به حاشیه پرداختند و دلایلی از این دست.


قضیه چیه؟!
اتفاقا امتیاز های سه پلتفرم یکسانه و جالبه توی پی سی امتیاز زیر 9 اصلا نداره!
منظور از این که میگی نمره خوبی از کاربرای پی سی نگرفته چیه؟!
اگه منظور امتیاز یوزر های metacritic هستش که باید بگم که در یه کلام چرت ترین جایی هست که امتیاز داده میشه!
چون بیشتر اینا براساس منطق و اینا نیست. الان همین پورتال 2 برای کنسول میانگین امتیازش توی اون 7.2 و 7.3 هستش و برای بازی های بزرگ دیگه هم می تونید روی دورو بر 4 و 5 حساب کنید! یعنی در یه کلام هیچ منطقی در اون وجود نداره . ولی مثلا برای کاربرای سایتای دیگه به این صورت نیست و اونا معمولا اینجوری کشکی امتیاز نمیدن و کافیه یه نگاهی بندازید....


من اینجا گیر کردم نمیدون مرحله چنده
باید صبر کنی من بازیو برم بعد راهنمایی می کنم :دی

aha2012
22-04-2011, 19:01
خودم تونستم ردش کنم.
دستم درد نکنه:31:

lMlOlHlSlElNl
22-04-2011, 19:01
بهترین بازی ایه که در چند قرن اخیر کردم:31:
منو یاد فیلم مکعب میندازه

Layken
22-04-2011, 19:39
اگه منظور امتیاز یوزر های metacritic هستش که باید بگم که در یه کلام چرت ترین جایی هست که امتیاز داده میشه! وحید منظورت اینه که این سایت metacritic چرته..؟؟؟
اگه همینه منظورت که همیشه معیار اولویت امتیازات بازی هارو از همین سایت مگه نمیگفتی..؟؟
********
********
+
وحید مسیر سبز دیدی رفتی تو حسش ها نگو نه..:31:
این سربازی بد چیزیه نزدیک که میشه ادم این طوری میشه...:27::10:




CheatCC 4.7 of 5.0



GameStar (91/100)
GameReactor UK - 9/10
Videogamesdaily - 9/10
GaintBomb:5/5
battlestrats:9.5/10
1UP : +A

hosseincode2008
22-04-2011, 20:09
قضیه چیه؟!
اتفاقا امتیاز های سه پلتفرم یکسانه و جالبه توی پی سی امتیاز زیر 9 اصلا نداره!
منظور از این که میگی نمره خوبی از کاربرای پی سی نگرفته چیه؟!
اگه منظور امتیاز یوزر های metacritic هستش که باید بگم که در یه کلام چرت ترین جایی هست که امتیاز داده میشه!
چون بیشتر اینا براساس منطق و اینا نیست. الان همین پورتال 2 برای کنسول میانگین امتیازش توی اون 7.2 و 7.3 هستش و برای بازی های بزرگ دیگه هم می تونید روی دورو بر 4 و 5 حساب کنید! یعنی در یه کلام هیچ منطقی در اون وجود نداره . ولی مثلا برای کاربرای سایتای دیگه به این صورت نیست و اونا معمولا اینجوری کشکی امتیاز نمیدن و کافیه یه نگاهی بندازید....
عزيزم اين يه اقدام نمادينه براي نشون دادن اعتراض
در مورد چندين بازي ديگه هم قبلا اين اتفاق افتاده و مورد توجه هم قرار گرفته...

City 17
22-04-2011, 21:23
قضیه چیه؟!
اتفاقا امتیاز های سه پلتفرم یکسانه و جالبه توی پی سی امتیاز زیر 9 اصلا نداره!
منظور از این که میگی نمره خوبی از کاربرای پی سی نگرفته چیه؟!
اگه منظور امتیاز یوزر های metacritic هستش که باید بگم که در یه کلام چرت ترین جایی هست که امتیاز داده میشه!
چون بیشتر اینا براساس منطق و اینا نیست. الان همین پورتال 2 برای کنسول میانگین امتیازش توی اون 7.2 و 7.3 هستش و برای بازی های بزرگ دیگه هم می تونید روی دورو بر 4 و 5 حساب کنید! یعنی در یه کلام هیچ منطقی در اون وجود نداره . ولی مثلا برای کاربرای سایتای دیگه به این صورت نیست و اونا معمولا اینجوری کشکی امتیاز نمیدن و کافیه یه نگاهی بندازید....


البته که معمولا یوزر های متاکریتیک نمرات نا مناسب و بعضا احساسی می دن. در اینجا بیشتر نوع انتقادات و واکنشی که کاربران داشتن مد نظره از جمله پورت بودن و یا کوتاه بودن بازی و ... که البته در مورد پورت بودن به نظر می رسه باید تا حدودی بهشون حق داد ولی اعتراض به کوتاه بودن بازی خصوصا در اون حد وارد نیست و دلایل خارجی دیگری از جمله هزینه های حاشیه ای و جذب سرمایه و بازار فروش بیشتر و ... برای بعضی از کاربران PC سخت اومده که در چنین نظراتی خودش را نشون میده.
البته برای افرادی مثل من و شما که نسخه کپی و همه DLC و ... را با خیال راحت استفاده می کنیم از سرمون هم زیاده:31: و دیگه نیازی به وارد شدن به چنین حوزه هایی نداریم...


عزيزم اين يه اقدام نمادينه براي نشون دادن اعتراض
در مورد چندين بازي ديگه هم قبلا اين اتفاق افتاده و مورد توجه هم قرار گرفته...

دقیقا ... اگه بخواهیم خلاصه مطلب را در یک عبارت بگیم باید بگیم حرکت اعتراضی نمادین!

779
22-04-2011, 23:04
واقعا باید به مغزه کسی که بازی رو ساخته 100000 آفرین گفت... ( الان تو شوکه تموم شدنه بازیم... )

vahidgame
23-04-2011, 04:20
حید منظورت اینه که این سایت metacritic چرته..؟؟؟
اگه همینه منظورت که همیشه معیار اولویت امتیازات بازی هارو از همین سایت مگه نمیگفتی..؟؟
********
********
+
وحید مسیر سبز دیدی رفتی تو حسش ها نگو نه..:31:
این سربازی بد چیزیه نزدیک که میشه ادم این طوری میشه...:27::10:


حامد جدا خیلی باحالی :دی :10:
سربازی رو خوب اومدی :دی
ولی من هیچ وقت نمیگم امتیازی که توی metacritic ثبت میشه و در اصل میانگین بازی هاست چرته! اتفاقا اونو خیلی قبول دارم
دقت کنی گفتم یوزر های metacritic که یه قسمت جدایی از اون سایته که کاربران اون امتیاز میدن و میانگینش نوشته میشه و به نظرم چرته...


عزيزم اين يه اقدام نمادينه براي نشون دادن اعتراض
در مورد چندين بازي ديگه هم قبلا اين اتفاق افتاده و مورد توجه هم قرار گرفته...

البته که معمولا یوزر های متاکریتیک نمرات نا مناسب و بعضا احساسی می دن. در اینجا بیشتر نوع انتقادات و واکنشی که کاربران داشتن مد نظره از جمله پورت بودن و یا کوتاه بودن بازی و ... که البته در مورد پورت بودن به نظر می رسه باید تا حدودی بهشون حق داد ولی اعتراض به کوتاه بودن بازی خصوصا در اون حد وارد نیست و دلایل خارجی دیگری از جمله هزینه های حاشیه ای و جذب سرمایه و بازار فروش بیشتر و ... برای بعضی از کاربران PC سخت اومده که در چنین نظراتی خودش را نشون میده.
البته برای افرادی مثل من و شما که نسخه کپی و همه DLC و ... را با خیال راحت استفاده می کنیم از سرمون هم زیاده و دیگه نیازی به وارد شدن به چنین حوزه هایی نداریم...
این چیزایی که شما میگین رو فرض می گیریم درسته
خب اولا چرا اون یوزرا به نسخه کنسول همین بازی هم امتیاز پایینتری دادن؟
دوما به نظرتون اصلا این امتیازا با عقل جور درمیاد؟! مثلا این نمونش:

The Elder Scrolls IV: Oblivion 7.5
World of Warcraft 7.0

من به خاطر اینا میگم که واقعا اون قسمت چرته و اصلا بحث کردن در موردش کاملا اشتباهه!


واقعا باید به مغزه کسی که بازی رو ساخته 100000 آفرین گفت... ( الان تو شوکه تموم شدنه بازیم... )
خوبه
اولش یه جوری توی تاپیک پست دادی گفتم حتما از اون روحیات کلاسیکت دور شدی :دی

MobinS
23-04-2011, 18:24
امروز داشتم بازی های جدیدمو که رسیدن چک می کردم ، هر کدومو 5 دقیقه می رفتم. ولی تا رفتم توی پورتال لامصب نرفتم بیرون. یعنی نمیشد بری بیرون. واقعا اعتیاد آوره. مثل نسخه ی قبلیش فوق العاده است. من فکر می کردم که چون ایده تکراریه بازی تکراری از آب در میاد ، ولی دیدم نه. واقعا قشنگ ساختن. 100000000 آفرین ( خواستم روی دست شایان بزنم :دی ) به valve

SA.JJ.AD
23-04-2011, 20:46
این TAG هم خداییش دسته کمی از این پرتال نداره ها !:31:!:40: یکم ساپورت مالی میکردن تیم سازندشو و یه بازی با حداقل استاندارد های روز میساختن و بیشتر روش کار میکردن . فوق العاده میشد !! هرچند با این شدت کوتاهی و گرافیک و موزیک های فانتزیش هم خیلی بهم چسبید !! 4 بار تموم کردم !! سر بار اخر !! دیگه سریع بودم ! خیلی عالی بود !:31:! :40::8:کلا در حین بازی حالو هوای پرتال بهم دست میداد :20:

aha2012
23-04-2011, 21:29
درسته بازی گرافیک مالی نداره و بعضی جاهاش تکسچرها هم نیست ولی عجیب قشنگه
معماهاش واقعا زیباست بعضییاش هم که مخ میترکونه:20:

City 17
24-04-2011, 11:53
این چیزایی که شما میگین رو فرض می گیریم درستهلابد بعدش می خوای از برهان خلف استفاده کنی ... :31:


این چیزایی که شما میگین رو فرض می گیریم درسته
خب اولا چرا اون یوزرا به نسخه کنسول همین بازی هم امتیاز پایینتری دادن؟اگه پست قبلیمو درست خوانده باشی می بینی که من هم نگفتم این نمرات مهم اند. مساله انتقادات و نظراتی بوده که در مورد بازی صورت گرفته که اگه ریزتر اون نظرات را بخوانی متوجه میشی که پایه و اساس این انتقادات به مواردی خارج از GamePlay بازی مربوط میشه. در ضمن گفتم که برای مایی که بدون دغدغه تعداد نامحدودی بازی همراه همه DLCs دانلود می کنیم این بجث ها کاملا بی ارزشه.


دوما به نظرتون اصلا این امتیازا با عقل جور درمیاد؟! مثلا این نمونش:

The Elder Scrolls IV: Oblivion 7.5
World of Warcraft 7.0
اتفاقا مثال های مناسبی زدی. باید بگم که با این بازی ها جزو اولین بازی هایی بودن که وضعیت مشابهی را برای فروش DLC و ... داشتن مثلا توی مورد اول باید با Oblivion's expensive Horse Armor و موارد مشابه اون آشنا باشی که برای یک زره اضافی هم از آدم پول قابل توجهی می گیرن:31: و چون چنین مواردی اون موقع و شاید حتی الآن برای PC جا نیفتاده بوده هضمش برای کاربران سخت بوده. ولی در عین حال خود عدد نمرات یوزرها لزوما بیس درستی نداره باید دید عوامل نارضایتی اونها چیه...

و در نهایت: شکی نیست که بازی بسیار حوش ساخت , کم نقص و از اون مهمتر متفاوته. این بحثا همه به حاشیه های بازی مربوط میشدن.

MobinS
24-04-2011, 16:27
امروز هم کلی بازی کردم. بعضی جاهاش 1 ساعت گیر می کردم... ولی مثل مردم خودم حل کردم و به طرف واکترو نرفتم.
یک حسی بهم می گه چند حالت داره واسه تموم کردن بازی. این طور نیست؟ مثلا اونجایی که باید فرار می کردی ( مرحله ی 21 ) میشد فرار نکنی/؟ آخه یک اچیومنت داد!!! خیلی سوال مهمیه برام. یا جلوترشم همین طوری بود.

omidtb
24-04-2011, 17:11
سلام کسی تونسته کواپ نسخه کرکی رو بازی کنه؟

Layken
24-04-2011, 17:43
واقعیتش اینه که معماهایی بسیار ساده داره...به چپتر 6 در عرض چیزی حدود یک ساعت رسیدم یعنی تا به حال سختترینشون 3 دقیقه وقتمو گرفته...

aha2012
24-04-2011, 19:46
واقعیتش اینه که معماهایی بسیار ساده داره...به چپتر 6 در عرض چیزی حدود یک ساعت رسیدم یعنی تا به حال سختترینشون 3 دقیقه وقتمو گرفته...
باباااااااااااااااا............ .....:31:
آفرین حامد.آره معماهاش فان و بامزس.زیاد فکر آنچنانی ای نمیخواد ولی بعضیاش یه ریزه کاری ای داره

hesam_g59
24-04-2011, 20:52
شماها الان روی pc دارید بازی میکنید/؟؟؟؟ پس چرا مشهد نیومده؟؟؟؟
یکی میگه کرکش مشکل داره..یکی اصلا نمدونه چی هس؟؟؟ !!!

aha2012
24-04-2011, 20:57
نه رو pc بازی نمیکنیم

MobinS
24-04-2011, 21:34
معماهاش تا چپتر 5 ساده است بابا. تازه شروع میشه :دی
عین نسخه ی قلبی که تازه داشت از مرحله ی 19 اش شروع میشد :دی
حامد وقتی چپتر های آخر هر کدوم یک ساعت گیر کردی می فهمی :دی

marmolak kocholo
24-04-2011, 23:20
من تا دو روز پیش چپتر 8 بودم یه مشکلی پیش اومد دیگه بازی نکردم الان هم چند دقیقه نشستم رفتم چپتر 9.
بازی معرکس واقعا حقشه بهش بگیم شاهکار!!! من هرچقدر دارم بیشتر بازی می کنم بیشتر لذت می برم!!!
بازم می گم چیزی از یه شاهکار بودن کم نداره!!
من به بازی نمره ی 10/10 می دم :31:!!
بچه ها من با لپ تاپ و پی سی الان تست کردم حالت Co-Op با نسخه ی کرک شده قابل بازی هستش، تو پست بعدی آموزشش رو میزارم...

B.3.S.T
24-04-2011, 23:24
شماها الان روی pc دارید بازی میکنید/؟؟؟؟ پس چرا مشهد نیومده؟؟؟؟
یکی میگه کرکش مشکل داره..یکی اصلا نمدونه چی هس؟؟؟ !!!

دقیقآ...
گند زده به اعصاب من این قضیه...
دیگه واقعآ مسخره بازی رو pc کلافه کننده شده:hmm:

marmolak kocholo
24-04-2011, 23:42
روش استفاده از حالت Co-Op در بازی Portal 2 برای نسخه ی PC


کسی که می خواد هاست یا سرور بشه:
1. فقط کافیه پرت 27015 رو کامپیوترش باز کنه یا از Hamachi و Tunngle استفاده کنه.

کسی که می خواد به هاست کانکت بشه:
2. برای کانکت شدن به سرور باید کنسول رو داخل بازی باز کنه و متن زیر رو تایپ کنه:

Connect HostIP or HAMACHI/Tunngle IP
مثال: Connect 192.168.1.2

کسی که هاست شده:
3. برای استارت دادن بازی با مپ دلخواه، داخل بازی کنسول رو باز کنید و متن زیر رو تایپ کنید:

Map MAPNAME
مثال: Map mp_coop_catapult_2.bsp

------------
کل مپ هارو تو Spoil زیر براتون گذاشتم:

"mp_coop_start"ا(First map of chapter 1)
"mp_coop_lobby_2"
"mp_coop_doors"
"mp_coop_race_2"
"mp_coop_laser_2"
"mp_coop_rat_maze"
"mp_coop_laser_crusher"
"mp_coop_teambts"

"mp_coop_fling_3"ا(First map of chapter 2, have to load this map after completing coop_teambts or else it will just restart coop_start)
"mp_coop_infinifling_train"
"mp_coop_come_along"
"mp_coop_fling_1"
"mp_coop_catapult_1"
"mp_coop_multifling_1"
"mp_coop_fling_crushers"
"mp_coop_fan"

"mp_coop_wall_intro"ا(First map of chapter 3)
"mp_coop_wall_2"
"mp_coop_catapult_wall_intro"
"mp_coop_wall_block"
"mp_coop_catapult_2"
"mp_coop_turret_walls"
"mp_coop_turret_ball"
"mp_coop_wall_5"

"mp_coop_tbeam_redirect"ا(First map of chapter 4)
"mp_coop_tbeam_drill"
"mp_coop_tbeam_catch_grind_1"
"mp_coop_tbeam_laser_1"
"mp_coop_tbeam_polarity"
"mp_coop_tbeam_polarity2"
"mp_coop_tbeam_polarity3"
"mp_coop_tbeam_maze"
"mp_coop_tbeam_end"

"mp_coop_paint_come_along"ا(First map of chapter 5)
"mp_coop_paint_redirect"
"mp_coop_paint_bridge"
"mp_coop_paint_walljumps"
"mp_coop_paint_speed_fling"
"mp_coop_paint_red_racer"
"mp_coop_paint_speed_catch"
"mp_coop_paint_longjump_intro"
"mp_coop_credits"


نکته 1: تو مرحله ی 2 وقتی دوست شما آیپی شمارو برای کانکت شدن وارد کرد، شما باید سریعا مپ رو استارت بدید چون بعد از چندبار reconnect شدن DC میشه...


نکته 2: اگه شما وارد بازی شدید و نتوسنید کنسول رو باز کنید باید کارهای زیر رو انجام بدید
یک Shortcut جدید از بازی درست کنید و مسیرشو به شکل زیر وارد کنید:

F:\Program Files (x86)\Valve\Portal 2\portal2.exe" -console"

وارد بازی بشید و مراحل بالا رو دنبال کنید...

SA.JJ.AD
25-04-2011, 00:02
شماها الان روی pc دارید بازی میکنید/؟؟؟؟ پس چرا مشهد نیومده؟؟؟؟
یکی میگه کرکش مشکل داره..یکی اصلا نمدونه چی هس؟؟؟ !!!



دقیقآ...
گند زده به اعصاب من این قضیه...
دیگه واقعآ مسخره بازی رو pc کلافه کننده شده:hmm:

منم همین مشکلو داشتم و فروشنده ها همه از دم عقب مونده بودن و الان هم هستن :27: !! اما یه یه سالی میشه اینترنتی خرید میکنم ! خلاص شدم :13:
.
100% پیشنهاد میشه :20:به روز - ارزون و راحت :27:
+
ویرایش :دی

Reza Azimy_RW
25-04-2011, 12:14
سلام
دوستم رفته بگیره پرتال 1 رو بهش انداختن :31:
مشکلی نیست 1 رو میرم بعد 2 . ولی خوب خیلی زده حال بود !

MobinS
25-04-2011, 13:58
بهتر. یکو بازی کنی بهتره/

Reza Azimy_RW
25-04-2011, 19:17
دوستان شایدم همون 2 باشه ها ؟
حجمه بازی 4.96 گیگ
اوله بازی هم یه مکعب میاد که باید با E برش داری بزاریش رویه یه دکمه دایره تا در باز شه ؟
منوش هم مثله هالف لایفه
یکه یا دو ؟

Yi Yi
25-04-2011, 19:33
دوستان شایدم همون 2 باشه ها ؟
حجمه بازی 4.96 گیگ
اوله بازی هم یه مکعب میاد که باید با E برش داری بزاریش رویه یه دکمه دایره تا در باز شه ؟
منوش هم مثله هالف لایفه
یکه یا دو ؟
یـــــــــــــــــــــک

marmolak kocholo
25-04-2011, 20:19
این بازی هم تموم شد، واقعا پرتال 2 شاهکاری بیش نبود...
بازی لذتی داشت که مدت ها هیچ بازی این طوری به من حال نداده بود...
پایان بازی هم بسیار زیبا بود جوری که آدم تا یه مدت تو کفه تموم شدنه بازیه!!!
مطمئنا Portal 2 یکی از زیباترین، جذابترین و به یادماندنی ترین بازی های تاریخ هست!
Valve هم با این بازی نشون داد که هنوز یکی از بزرگترین کمپانی ها در صنعت گیم ـه...
دیگه چیزی نمی گم چون واقعا زبان در وصف این بازی ناتوانه!
امیدوارم شما هم مثل من از این بازی لذت ببرید!
(بریم تو کار Co-Op ):31:

779
25-04-2011, 22:13
البته این بازی بیشتر به لحاظه امتیازی نمراته بالایی گرفته... اما من که خاطره ای از بازی در یادم نمیمونه... جز شاهکاری فکری... نسبت با سایبریا که هنوز که هنوزه 10000 تا ازش خاطره دارم یکم کم میاره...

aha2012
26-04-2011, 00:19
خب ما هم بازیو تموم کردیم
بازیه جالبی بود.بیشتر با معماهاش حال کردم تا خود بازیو گرافیکو گیم پلی
موزیک بازی خوب کار شده بود
مرحله ی آخر هم خیلی قشنگ بود
آهنگ آخر بازی هم خیلی قشنگ بود مخصوصا با صدای رباتی(خیلی چسبید)
حالا دنبال یه نفر هستم تا مولتیشو بزنم:20:
در کل نمره ی من به بازی(البته به معماهاش 8.5 هست)

آخرش هم یه award داد که خیلی قشنگ بود(خودتون ببینید)

بازیو حتما امتحان کنید تا یه کم مختون باز شه:31:

SA.JJ.AD
26-04-2011, 00:54
بازیه جالبی بود.بیشتر با معماهاش حال کردم تا خود بازیو گرافیکو گیم پلی
موزیک بازی خوب کار شده بود
مرحله ی آخر هم خیلی قشنگ بود

در کل نمره ی من به بازی(البته به معماهاش 8.5 هست)


بله دیگه مراحل تانک سواری و سینه خیز و کلید های ترکیبی و ... نداشت متاسفانه !!

aha2012
26-04-2011, 00:56
بله دیگه مراحل تانک سواری و سینه خیز رفتن نداشت متاسفانه !!
دقیقاااااااااااااان:13:

sam_sali
26-04-2011, 00:58
شاهکار،شاهکار،شاهکار!!!!
کاش میتونستم کلمه بهتری واسه توصیف این بازی پیدا کنم!فقط از صمیم قلبم میگم:دستتون درد نکنه بچه های Valve!شاهکار زدید!خسته نباشید!
امتیاز من 11 از 10!!!!

manuelcalavera
26-04-2011, 11:04
البته این بازی بیشتر به لحاظه امتیازی نمراته بالایی گرفته... اما من که خاطره ای از بازی در یادم نمیمونه... جز شاهکاری فکری... نسبت با سایبریا که هنوز که هنوزه 10000 تا ازش خاطره دارم یکم کم میاره...
معلومه بازیهایی مثل Grim Fandango یا Syberia چیزهای دیگه ای هستند اما این بازی هم خیلی خاطره انگیز بود ...
اصلا" شخصیت های GLaDOS ، Weathley و یا حتی اون Cave Johnson ِ دیوانه با اون اسکل بازیاش خودشون آخر شخصیت پردازی بودن ، همینطور صداهاشون ...

vahidgame
26-04-2011, 15:23
این بازی هم تموم شد، واقعا پرتال 2 شاهکاری بیش نبود...
بازی لذتی داشت که مدت ها هیچ بازی این طوری به من حال نداده بود...
پایان بازی هم بسیار زیبا بود جوری که آدم تا یه مدت تو کفه تموم شدنه بازیه!!!
مطمئنا Portal 2 یکی از زیباترین، جذابترین و به یادماندنی ترین بازی های تاریخ هست!
Valve هم با این بازی نشون داد که هنوز یکی از بزرگترین کمپانی ها در صنعت گیم ـه...
دیگه چیزی نمی گم چون واقعا زبان در وصف این بازی ناتوانه!
امیدوارم شما هم مثل من از این بازی لذت ببرید!


شاهکار،شاهکار،شاهکار!!!!
کاش میتونستم کلمه بهتری واسه توصیف این بازی پیدا کنم!فقط از صمیم قلبم میگم:دستتون درد نکنه بچه های Valve!شاهکار زدید!خسته نباشید!
امتیاز من 11 از 10!!!!
به به لذت بردیم اینا رو دیدیم
امیدوارم از این گیمر ها بازم توی این فروم پیدا بشن :دی
قدر بازی های ابر شرکت Valve رو اون خارجی ها می دونن که توی لیست بهترین بازی های تاریخ راحت اسم دو سه تا بازی اونو میارن...
اگه کسی بتونه توی سبک FPS شرکتی رو پیدا کنه که عملکرد بهتری نسبت به Valve داشته جایزه داره!
البته پیشنهاد می کنم نگردین و شرکتی پیدا نمی کنین! چون سری هایی مثل Half-Life و Portal و Counter-Strike و Team Fortress همه جایزه ها رو خیلی راحت درو می کنن از بهترین شوتر های تاریخ و بهترین بازی های دهه گرفته تا بهترین بازی های کل تاریخ!
در مورد Portal هم من تعجب می کنم بعضی دوستان اینجوری اظهار نظر می کنن! همون شماره یکش که کوتاه بود کلی ریزه کاری داشت. مثلا همین دیالوگ هایی که توی بازی گفته میشه خودش کلی عمیقه. تو شماره یک کلی دیالوگ جالب میشد پیدا کرد این شماره هم صد در صد همینه و تازه بهتر هم شده
فکر کنم ضعف در زبان انگلیسی هم در اینکه ایرانی ها به این جور باز ها اون جور که باید بها نمیدن تاثیر به سزایی داره
همه سایت ها از داستان و شخصیت پردازی و دیالوگ های بازی تعریف کردن و مطمئنا اینجور ابر شاهکار ها در عمل حقانیت خودشونو نشون میدن....

Layken
26-04-2011, 18:03
وحید در مورد دیالوگها عالیه حرف نداره بعضا جملاتی گفته میشه ادم حریت میمونه.
ولی صدا گذاری رو پسند ندارم...رسما انقدر حرف میزنه اون رباطه + اون یکی رباط که زن بود چی بود...باعث شد که
در قسمت صدا ، صدای حرف زدن رو خاموش یا به کل قطع کنم چون بد جوری رفته رو مخم.....
موزیک هم که نداره ....:31:

manuelcalavera
26-04-2011, 18:32
در ادامه ی گفته های وحید ؛
یه مقاله داشتم راجع به Storyline ِ همین Crysis 2 میخوندم ... یه قسمتیش اومده بود با half-life ها مقایسه کرده بود تا یادمون بندازه گرافیک و ژانگولر بازی هایی که توی کرایسس هست ، همه ی ماجرا نیست
اینم لینکش ، حتما" بخونید ...

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
این دولوپر تلویحا" گفته ، این داستان هست که بازی ها رو خاص و بیاد موندنی کرده . چیزی که تدریجا" میشه بهش رسید ، تکنولوژی ( و در نتیجه ش گرفیک ِ بالا ست ) ، اما چیزی که در هر دوره ای دست یافتن بهش بیش از حد سخته ، داستان و شخصیت پردازیهاشه . ( شما نگاه کنید که هنوز شخصیت ِ Rhett Butler ، توی Gone with the wind بعد از هفتاد سال هنوز خاطره انگیز و مثال زدنیه اما نصف ِ فیلمای پر هزینه ی همین امسال ، بعد از بیرون اومدن از سینما فراموش میشن )

شما اگر Wikia های Half-life رو بخونید ، میبینید که چقدر این دنیا عظمت داره و حتی از روی بورد هایی که از کنارشون بدون توجه رد میشیم ، میشه اتفاقات رو از سال ِ 1946 دنبال کرد
خلاصه ش که ، زیاد در فرومی که نصف ِ بحث ها اینه که حالا این بازی پورت از کنسول هست یا نه ، اینجور بحث ها به عنوان زائده به حساب میاد ، در صورتی که باید بر عکس باشه

779
26-04-2011, 21:51
معلومه بازیهایی مثل Grim Fandango یا Syberia چیزهای دیگه ای هستند اما این بازی هم خیلی خاطره انگیز بود ...
اصلا" شخصیت های GLaDOS ، Weathley و یا حتی اون Cave Johnson ِ دیوانه با اون اسکل بازیاش خودشون آخر شخصیت پردازی بودن ، همینطور صداهاشون ...

Weathley و Glados و Cave شخصیت هایه خوبی بودند اما به هیچ عنوان نمی تونند به شخصیت هایه بازیه Syberia برسند! هنوز صحنه ی مرگ Oscar تویه Syberia 2 تو خاطرمه که چقدر واسش گریه کردم!!
مشکله این بازی از نظره من یک چیزیه! البته مشکل نیست در واقع!
بازی اصلا معماهاش کاملا فرق دارند! وقتی حل میکنی به جایه اینکه لذت ببری فقط سازنده رو با اون عقلش تشویق میکنی!! چون واقعا بعضی از معماهایه بازی شاهکار بودند!
اما تویه این سبک بازی ها ! یک روند حماسی ای وجود داره داستان!! روندی بسیار زیبا که آدم دوست داره همینطوری پیش بره! معماها خیلی جذاب تر و مختلف ترند! محیط ها بازند پس معماها سخت ترند! دقت کنین! یک قسمت از بازی که با Glados حرف میزدیم معماها فضاهایه تکراری داشتند. اصلا آخرش واقعا داشتم خسته میشدم که بازی به خوبی با یک حرکت همه ی اینا رو جبران کرد.
اما در اون سری از بازی ها ( حالا سریشو نمیدونم چون من فقط عاشق سایبریا شدم :دی ) کلا معماها مفهوم دارند! اینجا همش میگه تست ... تست ... تست ... تست ... بابا خستم کردین دیگه!! اونجا 4 تا Cut Scene میبینی لذت میبری از انجام اون کار... صحنه هایه به یاد ماندنی و منظره هایه فوق العاده ی Syberia هیچ موقع از یادم نمیره...
حالا کدوم صحنه از این بازی در یاده شما هست؟
ببین اگه حرفام دروغ بود بزنین تو سرم.:دی

manuelcalavera
27-04-2011, 00:39
Weathley و Glados و Cave شخصیت هایه خوبی بودند اما به هیچ عنوان نمی تونند به شخصیت هایه بازیه Syberia برسند! هنوز صحنه ی مرگ Oscar تویه Syberia 2 تو خاطرمه که چقدر واسش گریه کردم!!
مشکله این بازی از نظره من یک چیزیه! البته مشکل نیست در واقع!
بازی اصلا معماهاش کاملا فرق دارند! وقتی حل میکنی به جایه اینکه لذت ببری فقط سازنده رو با اون عقلش تشویق میکنی!! چون واقعا بعضی از معماهایه بازی شاهکار بودند!
اما تویه این سبک بازی ها ! یک روند حماسی ای وجود داره داستان!! روندی بسیار زیبا که آدم دوست داره همینطوری پیش بره! معماها خیلی جذاب تر و مختلف ترند! محیط ها بازند پس معماها سخت ترند! دقت کنین! یک قسمت از بازی که با Glados حرف میزدیم معماها فضاهایه تکراری داشتند. اصلا آخرش واقعا داشتم خسته میشدم که بازی به خوبی با یک حرکت همه ی اینا رو جبران کرد.
اما در اون سری از بازی ها ( حالا سریشو نمیدونم چون من فقط عاشق سایبریا شدم :دی ) کلا معماها مفهوم دارند! اینجا همش میگه تست ... تست ... تست ... تست ... بابا خستم کردین دیگه!! اونجا 4 تا Cut Scene میبینی لذت میبری از انجام اون کار... صحنه هایه به یاد ماندنی و منظره هایه فوق العاده ی Syberia هیچ موقع از یادم نمیره...
حالا کدوم صحنه از این بازی در یاده شما هست؟
ببین اگه حرفام دروغ بود بزنین تو سرم.:دی
اول از همه سیب و پرتغال رو که نمیشه مقایسه کرد . اگه صحبت ِ شما راجع به معماها هست ، که اصلا" این نوع معما ها ربطی به بازی های ادونچر نداره .
دوم اینکه سایبریا ، یک دنیای جذاب بود که همه شون در کنار هم شما رو محسور میکرد ( تازه گریم فندنگو بخاطر سورئال بودنش بدتر هم بود ) ، اما این بازی هست که تک تک ِ عناصر یک شخصیت ِ خاص رو به شما منتقل میکنن . حتی Turret ها هم انگار قلب و روح دارن

vahidgame
27-04-2011, 03:43
Weathley و Glados و Cave شخصیت هایه خوبی بودند اما به هیچ عنوان نمی تونند به شخصیت هایه بازیه Syberia برسند! هنوز صحنه ی مرگ Oscar تویه Syberia 2 تو خاطرمه که چقدر واسش گریه کردم!!
مشکله این بازی از نظره من یک چیزیه! البته مشکل نیست در واقع!
بازی اصلا معماهاش کاملا فرق دارند! وقتی حل میکنی به جایه اینکه لذت ببری فقط سازنده رو با اون عقلش تشویق میکنی!! چون واقعا بعضی از معماهایه بازی شاهکار بودند!
اما تویه این سبک بازی ها ! یک روند حماسی ای وجود داره داستان!! روندی بسیار زیبا که آدم دوست داره همینطوری پیش بره! معماها خیلی جذاب تر و مختلف ترند! محیط ها بازند پس معماها سخت ترند! دقت کنین! یک قسمت از بازی که با Glados حرف میزدیم معماها فضاهایه تکراری داشتند. اصلا آخرش واقعا داشتم خسته میشدم که بازی به خوبی با یک حرکت همه ی اینا رو جبران کرد.
اما در اون سری از بازی ها ( حالا سریشو نمیدونم چون من فقط عاشق سایبریا شدم :دی ) کلا معماها مفهوم دارند! اینجا همش میگه تست ... تست ... تست ... تست ... بابا خستم کردین دیگه!! اونجا 4 تا Cut Scene میبینی لذت میبری از انجام اون کار... صحنه هایه به یاد ماندنی و منظره هایه فوق العاده ی Syberia هیچ موقع از یادم نمیره...
حالا کدوم صحنه از این بازی در یاده شما هست؟
ببین اگه حرفام دروغ بود بزنین تو سرم.:دی
شایان نمی دونم چرا بعضی وقتا فکر می کنم این آواتارت خودتی! :دی
آخه یه بازی ادونچر کلاسیک مثل سایبریا چه ربطی به یه بازی اکشن اول شخص معمایی داره؟!!!
این دو تا سبک کلا از همه نظر با هم فرق دارن و نباید با هم اونا رو مقایسه کرد و عین این می مونه که بیای نارگیل رو با موز مقایسه کنی
در مورد پرتال هم من این همه نقد های منتقد های سایت های معتبر رو دیدم همه از داستان و شخصیت پردازی و دیالوگ ها و معماهای بازی کلی تعریف می کردن و نکات مثبت بازی رو هم همینا می دونستن. اتفاقا بازی رو هم خیلی زیاد به یاد ماندنی می دونستن....
در مورد دیالوگ ها حتی همین شماره یک که دو ساعت بیشتر نبود کلی نکته داشت و باید قشنگ به اونا دقت می کردیم تا نکته هاشو می دیدیم. ولی یه نفر که زیاد توجه نکنه و اینا براش مهم نباشه نمی تونه اونا رو ببینه....
نمی دونم شاید جدیدا مثل همین آواتارت چند تا بازی فان رفتی به خاطر همین تو حس توجه کردن به دیالوگ ها و اینا نیستی!
در کل باید دیدتو باز کنی و ببینی چرا مثلا یه بازی رو همه منتقد های بزرگ سایت ها و مجلات معتبر اونو جزو بهترین بازی های تاریخ می دونن....

City 17
27-04-2011, 10:54
Weathley و Glados و Cave شخصیت هایه خوبی بودند اما به هیچ عنوان نمی تونند به شخصیت هایه بازیه Syberia برسند!

یکی از علت ها به نظرم طولانی بودن سری سایبریا بود که باعث شد بیشتر با شخصیت ها درگیر بشیم. شخصیت هایی مثل Momo که در اوایل بسیار مرموز و رفته رفته بسیار دوست داشتنی شد...



هنوز صحنه ی مرگ Oscar تویه Syberia 2 تو خاطرمه که چقدر واسش گریه کردم!!

آی گفتی ... :19:

مشکله این بازی از نظره من یک چیزیه! البته مشکل نیست در واقع!
بازی اصلا معماهاش کاملا فرق دارند! وقتی حل میکنی به جایه اینکه لذت ببری فقط سازنده رو با اون عقلش تشویق میکنی!! چون واقعا بعضی از معماهایه بازی شاهکار بودند!
اما تویه این سبک بازی ها ! یک روند حماسی ای وجود داره داستان!! روندی بسیار زیبا که آدم دوست داره همینطوری پیش بره! معماها خیلی جذاب تر و مختلف ترند! محیط ها بازند پس معماها سخت ترند! دقت کنین! یک قسمت از بازی که با Glados حرف میزدیم معماها فضاهایه تکراری داشتند. اصلا آخرش واقعا داشتم خسته میشدم که بازی به خوبی با یک حرکت همه ی اینا رو جبران کرد.
اما در اون سری از بازی ها ( حالا سریشو نمیدونم چون من فقط عاشق سایبریا شدم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ) کلا معماها مفهوم دارند! اینجا همش میگه تست ... تست ... تست ... تست ... بابا خستم کردین دیگه!! اونجا 4 تا Cut Scene میبینی لذت میبری از انجام اون کار... صحنه هایه به یاد ماندنی و منظره هایه فوق العاده ی Syberia هیچ موقع از یادم نمیره...
حالا کدوم صحنه از این بازی در یاده شما هست؟
ببین اگه حرفام دروغ بود بزنین تو سرم.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به نظر من در پورتال با توجه به فضا سازی و جریان متفاوت و محدودیت هایی که که این فضا ایجاد می کنه شخصیت پردازی بسیار سخت تره ولی با این همه تیم سازنده به نحو احسن از پس این محدودیت ها بر اومدن و یک تجربه کاملا متفاوت را برای گیمر ها ایجاد کردن و فقط باید گفت "دست مریزاد!"
در عین تفاوت های ساختاری در سبک این دو بازی برای مقایسه معما ها در سایبریا و پورتال با توجه به شرایط و آزادی عملی که در محیط های مختلف سایبریا وجود داشت طبیعیه که برای اکثر افراد خاطره انگیزتر خواهد بود ولی پورتال با تعریف کردن یک فضای جدید و متفاوت قوانین معمول حاکم بر معماها را دگرگون کرد و بار دیگه نشون داد که عرصه بازی های کامپیوتری چه دامنه وسیعی داره و به نظر من همین تفاوت باعث خاطره انگیز بودن اون میشه .

p30worldapm
27-04-2011, 23:39
چه جوری می شه توی Tag سیو کرد؟

779
28-04-2011, 00:00
با اینکه نمیشه با این بازی در افتاد و منم نمیفتم... اما مطمئنا بازی از لحاظ فنی این نمرات رو گرفته...
بحث من بیشتر رو شخصیت پردازی و محیط متنوع هست تا گیم پلی!
ببینید من مطمئنم که بیشتر سایت ها به خاطره اون معماهایه شاهکار نمره دادند. خوب ! اما محیط ها یک جوری بودن... اصلا برام خیلی سری تکرار شدند!! دقت کنین! از این آسانسور به اون آسانسور تست... این یک سورپرایز ... اون نمیدونم چیه و ... تا جایی که به Cave رسیدیم واقعا خسته شدم از محیط!!اما جایه Cave هم باز محیط ها تکراری... اما این تیکه آخر که دیگه میخواستم بازی سریع تموم شه داشتم بالا میاوردم وقتی برگشتیم دوباره!! البته خوب اون آخر صحنه هایه هیجانی هم بود...
شخصیت پردازی بسیار خوب بود. مخصوصا Wealthy که خیلی باحال بود. اما یک احساسی بهت دست میداد! این اواخر بازی اصلا حس نمیکردی که جدیه! کلا فان بود مثلا میگفت میخوام بکشمت اصلا میخندیدم من :دی
یا Glados !! خیلی بی احساس صحبت میکرد! با این بی احساسیش شخصیت خیلی خوبی داشت! اصلا انگار خاصیتش همین بی احساسیش بود :دی ولی خوب صداش رو اعصاب بود!
Cave هم که کلا نمیشه زیاد جزوه شخصیت ها حساب کرد چون کلا 2 ساعت هم باهاش رابطه نداشتیم...
حالا مثلا اینا رو بخوایم با سایبریا مقایسه کنیم!!!!!!! ( باز نگین سبک ها فرق داشته و دو نسخه بود و ... چون ربطی نداره ).
زمین تا آسمون فرق دارن. شخصیت هایه مرموز!! جذاب! واقعا من مثلا به شخصیت اسکار جذب شدم . طوریکه واقعا دوسش داشتم! یعنی واقعا واقعا دارم میگم که شخصیتی مثله اون ندیده بودم ( البته خوب طبیعتا سنمم اون زمان کم بود و بیشتر تاثیر گذاشت ) وقتی مرد واقعا از تهه دل گریه کردم! تا چند ساعت اشک تو چشمام بود. به این میگن شخصیت پردازیه ناب! نمیگم Portal 2 بد بود شخصیت هاش اما واقعا نمیرسه به همچین شخصیت هایی.
از نظره من محیط های بازی بعده یک مدت تکراری شد... حالا هرکی موافقه دستا بالا :دی ( البته میدونم هیچ کی موافق نیست الان وحید میریزه سرم نه این FPS فکری و ... )

SA.JJ.AD
28-04-2011, 00:35
چه جوری می شه توی Tag سیو کرد؟

قابلیت سیو نداره !:27:کلا کاره نیم ساعت یا حداکثر 1 ساعته !! نیاز به سیو نیست :46:

vahidgame
28-04-2011, 16:11
من از دیروز عصر که بازی رو گرفتم خیلی زیاد نرفتم ولی سریع به چپتر 5 رسیدم
نمی خوام بگم حرفه ایم ولی احساس می کنم این که سه بار شماره قبلی رو رفتم تاثیر داشته که اینقدر راحت معماها رو حل می کنم :دی
بعد جالبه من فکر می کردم بازی 5 تا چپتر داره به خاطر همین تعجب کردم گفتم اینم که اندازه شماره قبلی طول می کشه! ولی بعدش رفتم نگاه کردم دیدم 9 تا چپتره و خیلی هم خوشحال شدم :دی
تا اینجا که تقریبا نصف بازی رو رفتم بازی فوق العاده بوده. اصلا احساس نمیشه معماها تکرارین و تک تک معماها برای من خاطره انگیز بودن چون فوق العاده زیرکانه طراحی شدن و واقعا به قول شایان باید به هوش سازنده ها صد هزار آفرین گفت! دیالوگ ها هم خیلی عالین و پیشرفت داشتن. گرافیک هم پیشرفت خیلی خوبی داشته و به نظرم در حد 9 هست که حتی سایت ign به گرافیک پی سی 9.5 داده! صدا و موزیک هم راضی کننده بودن و یه سری جاها واقعا حرفه ای کار شدن که جالبه ign به این قسمت 10 داده!
در کل پیشرفت در بازی رو آدم به طور واضح می بینه و اصولا هدف Valve همیشه همینه که قدمی رو به جلو داشته باشه....
تا اینجا امتیاز بخوام بدم بین 9 تا 9.5 میدم که نصف اصلی دیگه بازی که مونده رو برم همین طور co- op فکر کنم امتیاز فوق العاده بهش بدم
شک نکنید حداقل توی پی سی جزو 3 بازی برتر امساله این چیزی که میگم رو داشته باشید آخر سال شما رو می بینیم :دی....

+

این قسمت Extras رو هم ببینید چیزای جالبی پیدا می کنید
مثلا توی یه ویدئو نشون داده که کفش ها چه جورین که از 100 متری می افتیم هیچی نمیشه




با اینکه نمیشه با این بازی در افتاد و منم نمیفتم... اما مطمئنا بازی از لحاظ فنی این نمرات رو گرفته...
بحث من بیشتر رو شخصیت پردازی و محیط متنوع هست تا گیم پلی!
ببینید من مطمئنم که بیشتر سایت ها به خاطره اون معماهایه شاهکار نمره دادند. خوب ! اما محیط ها یک جوری بودن... اصلا برام خیلی سری تکرار شدند!! دقت کنین! از این آسانسور به اون آسانسور تست... این یک سورپرایز ... اون نمیدونم چیه و ... تا جایی که به Cave رسیدیم واقعا خسته شدم از محیط!!اما جایه Cave هم باز محیط ها تکراری... اما این تیکه آخر که دیگه میخواستم بازی سریع تموم شه داشتم بالا میاوردم وقتی برگشتیم دوباره!! البته خوب اون آخر صحنه هایه هیجانی هم بود...
شخصیت پردازی بسیار خوب بود. مخصوصا Wealthy که خیلی باحال بود. اما یک احساسی بهت دست میداد! این اواخر بازی اصلا حس نمیکردی که جدیه! کلا فان بود مثلا میگفت میخوام بکشمت اصلا میخندیدم من :دی
یا Glados !! خیلی بی احساس صحبت میکرد! با این بی احساسیش شخصیت خیلی خوبی داشت! اصلا انگار خاصیتش همین بی احساسیش بود :دی ولی خوب صداش رو اعصاب بود!
Cave هم که کلا نمیشه زیاد جزوه شخصیت ها حساب کرد چون کلا 2 ساعت هم باهاش رابطه نداشتیم...
حالا مثلا اینا رو بخوایم با سایبریا مقایسه کنیم!!!!!!! ( باز نگین سبک ها فرق داشته و دو نسخه بود و ... چون ربطی نداره ).
زمین تا آسمون فرق دارن. شخصیت هایه مرموز!! جذاب! واقعا من مثلا به شخصیت اسکار جذب شدم . طوریکه واقعا دوسش داشتم! یعنی واقعا واقعا دارم میگم که شخصیتی مثله اون ندیده بودم ( البته خوب طبیعتا سنمم اون زمان کم بود و بیشتر تاثیر گذاشت ) وقتی مرد واقعا از تهه دل گریه کردم! تا چند ساعت اشک تو چشمام بود. به این میگن شخصیت پردازیه ناب! نمیگم Portal 2 بد بود شخصیت هاش اما واقعا نمیرسه به همچین شخصیت هایی.
از نظره من محیط های بازی بعده یک مدت تکراری شد... حالا هرکی موافقه دستا بالا :دی ( البته میدونم هیچ کی موافق نیست الان وحید میریزه سرم نه این FPS فکری و ... )


آخه شایان اصلا برام قابل درک نیست که یه شوتر و ادونچر به هم ربط داشته باشن!
توی سایبریا یه محیط کاملا گسترده با کارکتر های مختلف وجود داره که ما وظیفه داریم با گشتن در دنیای اون معماهای مختلف رو حل کنیم که بیشتر اونا نیاز به وسایلی که دارن که در جاهای مختلف بر می داریم
ولی حالا پرتال رو در نظر بگیریم. در هر قسمت یه معماییی وجود داره که باید کلیدش رو پیدا کرد که بیشتر اونا با پرتال آبی و نارنجی قابل حله یعنی پرتال هایی که شلیک می کنیم که اسم بازی هم روشه شوتر!

در مورد شخصیت ها هم توقع داری یه بازی در یه محیط نسبتا کوچیک که شخصیت اصلی هم اصلا حرف نمی زنه شخصیت ها چه طوری باشن؟! انصافا در این فضا و شکل شمایل شرکتی دیگه هست بتونه همچین بازی با اینجور شخصیت پردازی خلق کنه؟
سایبریا هم برای من خیلی به یاد ماندنی بود و چند بار هر دو شماره اونو تموم کردم ولی به نظرم باید هر بازیو نسبت به سبک و فضای خودش در نظر گرفت. این که سایبریا فلان شخصیتش خیلی به یاد ماندنی بود که دلیل نمیشه. پس منم بگم موریگان تو da از GLaDOS بهتره؟! :دی
فکر کنم بیشتر منظورت اینه که شخصیت های پرتال زیاد فان نیستن و یعنی باید یه چیزی مثل آواتارت توی بازی قرار می دادن تا قشنگ وری فان میشد :39:
من خوشم میاد که تو ادونچر باز و نقش آفرینی باز و اینا هستی ولی کلا گیر سه پیچ دادی به این Valve ولم نمی کنی :دی
جدا آخه یه سری چیزا خیلی به هم ربط ندارن. الان مثلا توی بازی های نقش آفرینی و ماجرایی دیالوگ های زیادی رد و بدل میشه ولی مثل توی شوتر ها همچین چیزی وجود نداره و مرسوم نیست که اینطوری باشه و به خاطر همین معمولا شخصیت هایی که باهاشون بیشتر صحبت می کنیم و اونا رو بیشتر می شناسیم به یاد ماندنی تر میشن
من هنوز بازیو تموم نکردم ولی بعید می دونم بعد از تموم کردن اون هیچ سکانس به یاد ماندنی توی ذهنم نمونه!

779
28-04-2011, 20:45
خوبه دیگه به محیط هایه تکراری گیر ندادی یعنی قبول کردی :دی
آره فهمیدم قضیه چیه. در مورده سبک بازی که حق با تویه من حرفی هم نمیزنم.
اما خوب بحث شخصیت پردازی رو که به وسط بکشیم نمیتونیم واقعا بگیم بازی شاهکاره! واقعا نمی تونیم بگیم. میتونیم؟
البته بازی در نوعه خودش عالیه و منم حرفی توش اصلا ندارم و اینی که دارم میگم هم نکاتی هست که احساس کردم بد هست. نکات خوب اینقدر زیاده ! منم راحت میتونم بیام خوبی هایه بازی رو بگم 500 نفرم ازم تشکر کنن! نمی تونم؟:دی
ولی خوب... نچسبید بازی!! یعنی امتیازه ارزشی بازی حتی طوریکه IGN هم گفته پایینه! خداییش هم پایینه.مثلا من اصلا دلم نمیخواد که 2باره بازی رو برم و دلیلی هم نمیبینم که برم. چون چیزه دیگه ای نداره! اتفاقا وقتی به فکره دوباره رفتنش میفتم اعصابم از اون محیط ها خورد میشه. به نظره من که در مورده محیط ها کم کاری شده... با اینکه بازی Sci-Fi هست اما خوب ME هم هست اما محیط ها رو ببین! همش تاریک و یک جایه بسته و این اتاق و اون اتاق یک صحنه ی زیبا تو بازی هم نیست... از اینش خیلی خیلی بدم اومد. شخصیت پردازی هم اگه با Syberia نسنجیم با 4 تا بازیه شوتر میشه سنجید. مثله همین Halo ! البته یکم سنگینه :دی
البته من که دیگه بحث نمی کنم چون بازی یک سبک کاملا جداییه و رقیب هم نداره تو سبکه خودش که بشه مقایسه کرد.
ولی من مطمئنم وحید... تو عاشق و دلباخته ی Valve هم نباشی :دی صحنه ای از این بازی نخواهد بود که تا آخر عمر در کنارت بمونه... جوه بازی اینقدر تو دل برو نیست و بیشتر آدم رو از خودش دور میکنه... این تنها مشکل واقعیه بازی تو سبکه خودش هست!

SA.JJ.AD
28-04-2011, 20:53
خوبه دیگه به محیط هایه تکراری گیر ندادی یعنی قبول کردی :دی
آره فهمیدم قضیه چیه. در مورده سبک بازی که حق با تویه من حرفی هم نمیزنم.
اما خوب بحث شخصیت پردازی رو که به وسط بکشیم نمیتونیم واقعا بگیم بازی شاهکاره! واقعا نمی تونیم بگیم. میتونیم؟
البته بازی در نوعه خودش عالیه و منم حرفی توش اصلا ندارم و اینی که دارم میگم هم نکاتی هست که احساس کردم بد هست. نکات خوب اینقدر زیاده ! منم راحت میتونم بیام خوبی هایه بازی رو بگم 500 نفرم ازم تشکر کنن! نمی تونم؟:دی
ولی خوب... نچسبید بازی!! یعنی امتیازه ارزشی بازی حتی طوریکه IGN هم گفته پایینه! خداییش هم پایینه.مثلا من اصلا دلم نمیخواد که 2باره بازی رو برم و دلیلی هم نمیبینم که برم. چون چیزه دیگه ای نداره! اتفاقا وقتی به فکره دوباره رفتنش میفتم اعصابم از اون محیط ها خورد میشه. به نظره من که در مورده محیط ها کم کاری شده... با اینکه بازی Sci-Fi هست اما خوب ME هم هست اما محیط ها رو ببین! همش تاریک و یک جایه بسته و این اتاق و اون اتاق یک صحنه ی زیبا تو بازی هم نیست... از اینش خیلی خیلی بدم اومد. شخصیت پردازی هم اگه با Syberia نسنجیم با 4 تا بازیه شوتر میشه سنجید. مثله همین Halo ! البته یکم سنگینه :دی
البته من که دیگه بحث نمی کنم چون بازی یک سبک کاملا جداییه و رقیب هم نداره تو سبکه خودش که بشه مقایسه کرد.
ولی من مطمئنم وحید... تو عاشق و دلباخته ی Valve هم نباشی :دی صحنه ای از این بازی نخواهد بود که تا آخر عمر در کنارت بمونه... جوه بازی اینقدر تو دل برو نیست و بیشتر آدم رو از خودش دور میکنه... این تنها مشکل واقعیه بازی تو سبکه خودش هست!

درسته . اما اینا همش فقط نظر شخصی شماست :20:
.

جوه بازی اینقدر تو دل برو نیست و بیشتر آدم رو از خودش دور میکنه... این تنها مشکل واقعیه بازی تو سبکه خودش هستکاملا بر عکس :thumbsdowشماره یکش که حسابی تو دل رفته بود :31:و به جای دور کردن حسابی هم جذبمون کرده بود :31: ( اتفاقا منم با بازی هایی که همش تو محیطه بسته هستن حال نمیکنم !! میشه گفت متنفرم:2: !! اما این معلوم نیست چی داره که اتفاقا لذتش به همون اتاق های تستشه :wac:)

وای دوباره چشمم خورد به اواتارت:2: :16::16:[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

779
28-04-2011, 21:03
درسته . اما اینا همش فقط نظر شخصی شماست :20:
.
کاملا بر عکس :thumbsdowشماره یکش که حسابی تو دل رفته بود :31:

وای دوباره چشمم خورد به اواتارت:2: [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

از جوه بازی واقعا خوشت میاد!!!!:18::18::18::18:
آخه اون چیه که خوشت بیاد! اصلا چی داره که خوشت بیاد!

خوبه عوض نمیکنم تا حرست درآد.

Layken
28-04-2011, 21:05
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 72.jpg&size=article_large


حدود پنج سال پیش Valve بسته ای ارئه داد که در ان بسته 3 بازی وجود داشت که نسخه اپیزود دوم بازی نیمه جان 2 hilflife 2 در ان قرار داشت این بسه ،بسته نارنجی نام داشت اما بازی های داخل ان رنگ ان را به رنگین کمانی هفت رنگ تبدیل کرده بودن چون واقعا هر یک از بازی های داخل ان یک ایده و خلقی نوین در کنار شوتر اول دنیا نیمه جان قرار گرفته بود valve به نوعی میشه گفت از این روش به خوبی استفاده کرد و توانست در زیر سایه Hlielife دو بازی دیگر را نیز به رخ یا نمایش بکشاند که یکی از انها Portal نام داشت که معیارهای یک شوتر را در زمینه تفکرات و به کار بردن هوش بازیباز به چالش کشید و خودی نشان داد در واقع موفقیت Portal مدیون نیمه جان خواهد بود که شاید اگر این عنوان به تنهایی ارائه میشد به موفقیت این چنین تبدیل نمیشد و حتی قسمت دوم این بازی نیز با این روند عالی رورو نمیشد این روند خوب تا جایی ادمه داشت که شرکت valve تا چند ماه پیش نسخه اول رو رایگان در سایت برای کاربران و بازیبازان این بازی قرار داد تفکرات زیادی ایجاد شد کمپانی مثل Valve کار عجیبی انجام داده شوکه ، و تعجب برانگیزی از اولویت های منتقدان و بازیبازان بود زیرا که کمپانی Valve در این امکان گزینه پول را نادیده گرفته بود و دو بسته ای بسیار زیبا برای این بازی ارائه کرده بود سیل عظیمی از بازیبازان برای دانلود این بازی روانه شد تا جایی که مرزهای میلیونی دانلود رو گذشت ...در روند نسخه رایگان بازی در سکانس پایانی ناگهان بازیبازان نمایی از یک صحنه رو میبینن که پورتال 2 هم در راه خواهد بود یکی از بهترین راه های تبلیغ دیگه برای همه معلوم شده بود که قصد Valve از این کار چی بود و خواست به همه نشان دهد که قسمت دومی از این بازی هم ساخته خواهد شد در واقع هدف اصلی این بود که نسخه اول رو به طور رایگان در اختیار قرار داد که حتی اونهایی که نتوانسته بودن بازی رو دنبال کنن و امتحان کنن به طور رایگان از بازی بهره مند شوند و بدانن که نسخه دومی هم در راه است تا این که چندی پیش نسخه جدید و قسمت دوم این بازی اما این بار نه در یک بسته رنگی بلکه به صورت کاملا پک کاملا در دسترس قرار گرفت همانطور که انتظار میرفت بازی همه اون معیارهای خوب را دارد و دارای رقابت با بازی های روز را دارد که حتی جوایز نفیسی هم دریافت کرده بود


گیم پلی...:
چیزی جز دو تا حفره از اول تا اخر نخواهید داشت اماکاناتی که در حد تصورات زیاد باشد نخواهید داشت فقط یک اسلحه ای در دست که از دید اول شخص تا عنوان شوتر اول شخص هم برای ان نام گذاری شود خواهید داشت اما این سلاح این بار به جای شلیک گلوله فقط دو گلوله ایجاد میکند ان هم در دو رنگ ابی و قرمز که باعث ایجاد حفره هایی می شود اما این حفره ها یک امکان کاملا خاص رو دارند این که می تواند شخص بازیباز را پورتال کند یعنی پنجره ای از دید شخص به نقطه ای دیگر که فرد خود ان را ایجاد کرده است میبرد خواه برخلاف جاذبه زمین باشد خواه روی سقف برعکس یا عمود منصف باشد اون که واضح هست اینه که کار خودشو انجام میده این اسلحه و این ایجاد کردن ها باعث میشه تا شما راه خود را باز کرده و مرحله هارو یکی یکی طی کنید اما این راه رد کردن ها نیاز به سوزاندن فسفر دارد از نوع سلول های مغزی مشه گفت اگر قسمت اول رو بازی کرده باشید زیاد به مشکل بر نخواهید خرد معماها تا نصف بازی کاملا ساده و بی دردسر هستن یک طیف بی الایش از جابجه کردن و پرت شدن را دارند تا این که در نیمه راه باید اون سلول هارو به کار بندازید ولی انها هم اون تمرکز زیاد را ندارد گیم پلی بازی در میان و بعد راه با امکانات کمکی نیز همراه میشود تا به همراه اسلحه فضایی جالب ایجاد کنند معماها واقعا عالی و در نوع سادگی بسیار پیچیده کار شدند واقعا فکر سازنده برای ساخت همچین مواردی جای تحسین دارد اما دقت نکرده که شاید جذابیت کافی را ندارند شور و شوق حل کردن در بازیباز در حد کافی نیست حتی ان طو رکه بعد از حل کردن معما نگاهی به عقب بندازند ندارند احساس میشه که امری ضروری بود که باید انجام میگرفت و شده و مهم نیست گیم پلی حتی تم معتاد کننده هم ندارد بعد از نیم یا کمتر از یک ساعت نیاز بع خارج شدن از بازی احساس میشه که خب همگی بستگی به روحیات ان لحظه گیمر دارد ممکن است گیمری سلول های مغزش مدتی طولانی هست نسوخته و به کار نگرفته و مدتها در پشت بازی بماند ولی خب باز جذابیت حل کردن معماها بسیار سیر نزولی دارد نکته دیگر این که هیچ گونه بسته سلامتی در بازی نیاز نیست چون در این شوتر شخصیت بازیباز اصلا اسیب نمیبیند مگر د رمواردی که در اب بیوفتد که بدون هیچ گونه حرکتی یهو میبینید که صفحه لود شد و میدونید که بعله ما در اب خفه شدیم یا چند رباط هایی که در میان بازی خطری ایجاد خواهئید کرد که به مرور عادی خواهد شد....پورتال واقعا گیم پلی خوبی دارد و مدیون معماهاش و این حفره های خوبش هستش....


امتیاز...:9

***********************************

گرافیک...:

موتور گرافیکی Valve برای ان دسته از افرادی که نیمه جان را تجربه کرده باشن کاملا اشناست همه ترتیب قدیمی این بار با بهینه شدن بسیار زیبا تکسترهای خوب بافت ها عالی رنگ پردازی فوق العاده و نور پرداز ی ناشی از نور رباطها...
ولی اون چیزی رو نداشت که انتظار داشتم هیچ گونه تمایز خاص با اتفاقی که گرافیک رو به رخ بکشه در بازی نیست کلا واو به ایجاد اهن الات و لوله کشی در بازهاش علاقه داره که بیشتر محیطهای بازی و لوکیشن هاش با این تم بود که به مرور تکراری و یک حالت خاصی بد برای گیمر ایجاد میکند..

امتیاز..: 9

**************************************

موزیک و صدا...:

در کل صداهای زیادی در طول بازی نخواهید شنید جز رباطی که همیشه در کنار شماست و یک صدای زن که کلماتی چوت عالی بود حرف نداشت این رو حل کن و....که در کنار وراجی های رباط کناریمون کاملا موضل میشه به هیچ که خودم بعد از مدتی صدای بازی رو به کل قطع کردم و فقط قسمت موزیک مونده بود که به لطف سبک بازی موزیکی در بازی وجود نداشت خود شخصیت هم که مثل فریمن هنوز نتوانستند لب به سخن باز کنند.

امتیاز..: 8.5

****************************************

جذابیت ...:

رباط ها پس از از بین رفتن گلادوس Chell رو با خود میبرن او بعد از خواب طولانی در یک اتاق بیدار می شود و متوجه اوضاع می شود رباطی کوچک که به یک راه های ریلی وصل است وارد می شود و او را راهنمایی میکند داستان بازی رویدادهای جدید را نشلن میدهد chell متوجه می شود که برخی چیزها هنوز تغییر نکرده و باید جوابگوی معماهایی نیز باشد که برابر با زنده ماندن او خواهد بود بازی بسیار زیبا ادامه میابد و پایانی عالی نیز دارد روایت داستان حتی بسیار بهتر و برتر از قسمت اول هستش بیشتر اکثر داستان با دیالوگ همراه هستش و هیچ نقطه کات سکانسی که برای روایت داستان وجود داشته باشد نیست فقط و فقط دیالوگ ان هم اگر توانستید گوش بدهید

امتیاز..:9

***********************************

بازی خیلی خوبی بود شاهکار نمیتونم بگم ولی فوق العاده میشه گفت چون معماهای بسیار عظیم و د رخور توجهی داشت مدتها بود که مغزمون در همچین خوب ورزیده شدنه و معمای انچنانی در بازی ها نداشتیم که Valve با این اثر ما را از اسارت نجات داد...

امتیاز کل...: 9

marmolak kocholo
28-04-2011, 22:04
وحید نمی دونم چرا کلا با پستات خیلی موافقم و حال می کنم!! حرفی برای گفتن نمیزاری...
وحید و دوستان دیگه Co-op بازی رو از دست ندید که وحشتناک شاهکاره ! عین خود بازی!! یه چیز عجیبی هست فقط باید بازی کنید تا بفهمید من دارم چی میگم، الان چپتر 3 رو تموم کردیم، کلا 5 تاچپتر هم داره، تا نیمه های چپتر 3 به بعد دیگه سخت میشه و خیلی هم لذت بخش...
شایان جان سوالی چیزی برات پیش اومده بگو بهت جواب بدم!(با توجه به پست 144)، صحنه های بازی تک تکشون تو ذهنمه! مگه میشه از یاد آدم بره آخه!! در مورد جو بازی واقعا نمی دونم چرا اینو گفتی، اتمسفر بازی فوق العاده بود!
---
در مورد این پست بالایی: اگه یه امتیاز منفی یا چیزی کنار این تشکر بود بی شک از اون استفاده می کردم.

MobinS
29-04-2011, 11:24
بچه ها من دیروز با داداشم co-op رو تموم کردیم. بسی حالداد. خیلی مشت ساختن. واقعا نیاز به فکر و کار گروهی شدید داره. اصلا طرز فکر کردن رو باید عوض کرد. واقعا فوق العاده بود.
دو روز پیش چپتر 9 رسیدم ، حیفم اومد تموم کنم. امروز دیگه تمومش می کنم و نقد هم می نویسم. ولی از قبل بگم که خیلی مشت بود!

The Rover
29-04-2011, 11:45
اول اینو بگم تا حد زیادی با نظر شایان موافقم
گیم خوبیه اما برخلاف نظر بعضیا نمیتونه goty باشه
شخصا حتی یه لحظه تجربه ناب skyrim رو با این پرتال عوض نمیکنم :20:

virus2009
29-04-2011, 19:10
سلام دوستان
من دنبال Portal 1 بودم که صفحه زیر رو پیدا کردم
یک لینک 800 مگابایتی داره
همین رو دانلود کنم درسته یا اینکه چیز دیگه ای هم باید دانلود کنم .....؟؟؟؟؟؟؟
اگه لینک دیگه ای سراغ دارید چه بهتر.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدممنون میشم زودتر جواب بدید:11:

City 17
29-04-2011, 19:38
نمی خوام بگم حرفه ایم ولی احساس می کنم این که سه بار شماره قبلی رو رفتم تاثیر داشته که اینقدر راحت معماها رو حل می کنم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

وحید حوصله ای داشتی ها!!
بگیم یه بار واسه آشنایی با بازی. یه بار هم واسه خواندن Developer Commentary و توجه بیشتر به جزئیات ولی سه بار اراده آهنینی می طلبیده. باید بهت یه خسته نباشید بگم با این تلاش شبانه روزی ... :دی

B.3.S.T
29-04-2011, 20:53
من اینجا رو نمیدونم چیکار باید کرد!

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

؟

MobinS
29-04-2011, 21:34
من اینجا رو نمیدونم چیکار باید کرد!

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

؟


بگیر یک پورتال زیر پات بساز ، یکی دیگه رو زیر لوله ی سفید بذار. اون ژله های سفید می چسبن به سقف. حالا یک پرتال بساز زیر لوله ی آبی ، یکی روی سقف تا زمین آبی شه. عقب ترش هم آبی هست دیگه. حالا برو پایین ، پایین رو نارنجی کن. بعدش دور خیز کن برو تو آبی تا بپیری جلو، هر جا خوردی یک پورتال نارنجی بساز اونجا ، یکی آبی هم بالاش اونجایی که کجه بساز تا پرتاب شی . بعدش می خوری به آبیه ، دوباره می خوری به این آبی که الان ساختی و پرت میشی اونور. همین

aha2012
29-04-2011, 21:46
چی گفتی مبین؟؟؟؟؟:31::31:

virus2009
29-04-2011, 22:51
سلام دوستان
من دنبال Portal 1 بودم که صفحه زیر رو پیدا کردم
یک لینک 800 مگابایتی داره
همین رو دانلود کنم درسته یا اینکه چیز دیگه ای هم باید دانلود کنم .....؟؟؟؟؟؟؟
اگه لینک دیگه ای سراغ دارید چه بهتر.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدممنون میشم زودتر جواب بدید:11:

کسی نبود به ما بگه Portal: Prelude چیه ...؟؟؟


می خوام امشب دانلود کنم.

---------------------------------------------
پ.ن :
حالا چرا این Free هست ناقصه یا کامله ... ؟؟؟ :20:
--------------------------------------------------
پ.ن 2 :
DLC بود :41:
کسی لینک دانلود نداره>؟

B.3.S.T
30-04-2011, 03:51
نقد بازی Portal 2
بعد از چیزی حدود 5 ساعت بازی تمام شد!شاید این تایم واسه این بازی کمی زیاد به نظر برسه ولی به جرآت یکی از پازل محور ترین بازیهایی بود که تا بحال تجربه کردم!بازی کاملآ با یک نوآوری و وجه خاص نسبت به سایر شوترها شروع میشه طوری که به نوع روایت داستانیش می خندین و احساس می کنید مناسب واسه وقت گذاشتن نیست اما همه ی بازی همین داستان فان و معما گونش هست و سازنده و مغز متفکر این بازی Valve تمام جوانب یک گیم به معنای واقعی رو تو بازی به نمایش گذاشته.واقعآ جای آفرین داره با کمترین ابتکار تو طراحی محیط بهترین نتیجه رو از یک بازی گرفت.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گرفیک:احتمالآ شاید خیلی از منتقدان باید به گرفیک بازی نمره پایینی میدادن ولی کاملآ اشتباهه که البته اینچنین هم نشد و نمره ی عالی از این لحاظ از سوی منتقدان گرفت که دلایل خودش رو داره.محیط بازی کاملآ ساده و با کمترین افکت گذاری طراحی شده و نمیشه ایرادی به گرافیک گرفت شاید نوع روایت داستانی و محیطی که قرار بوده بازی درش جریان داشته باشه اینگونه بوده که ساده و بی آلایش باشه.هر چند در بعضی از لول های بازی(محیطهای تاریک)نور پردازی به شکلی چشم نواز دیده میشد.به نظرم تنها ایرادی که تو گرافیک بازی دیدم هر چند زیاد مهم نبود,فیزیک ضعیش بود که حرکت و همه ی اجسام غیر قابل دسترس بود و محدود به مواردی خاص بود.9/10

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

گیم پلی:در مورد گیم پلی بازی میشه گفت دقت زیادی شده بود تا به نوعی جبران کمبود تنوع تغییر پذیری سلاح احساس نشه.نوع سلاحی که باهاش پرتال ایجاد می کردید فقط قادر به 3 کار مختصر و مفید بود که باز میشه گفت تمام روال گیم پلی بازی به همین 3 حالت خلاصه میشد.باز از نظر من این یک کار در عین حال جالب و عالی به حساب میاد که با کمترین امکانات شما یک بازی رو با تمام جوانب فکریش میتونستین انجام بدین.شما در حین اینکه به حل پازلهای بازی فکر می کنید باید کنترل بازی رو به بهترین و سریعترین شکل ممکن کنترل کنید.هماهنگ کردن هوش و سرعت عمل تو بازی حرف اول رو میزد طوری که در بعضی لول ها در زمین و هوا باید تصمیم گیری واسه ایجاد مسیر پرتال می کردید!9/10

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

داستان پردازی و صدا گذاری:به نظرم یکی از عواملی که باعث شد این بازی به یکی از محبوبترینهای هفته های اخیر در بیاد همین آیتم بود:داستان پردازی قوی و فان: دی!نوع دیالوگها و صداگذاری شخصیتها بسیار متناسب با این سبک و باعث ایجاد شدن محیط جوک مانند خودش یکی از ویژگیهای جذب گیمر به ادامه بازی هست.بازی از اتاقی ساده شروع و به محیطی که حتی فکرشم نمی کنید خاتمه پیدا می کنه و به نوعی لول آخر بازی نوعی شوک وارد می کنه که چی بود و چی شد!(نظر شخصی:موزیک آخر بازی خنده دار ترین و جوک ترین چیزی بود که تا حالا تو تمام بازیهای کامپیوتری شنیده بودم: دی) 10/10



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



شما از آسانسوری که معلوم نیست چند هزار کیلومتر زیر زمینه!: دی سوار میشین و یکی یکی با رد کردن مراحل به بالاترین نقطه کره زمین میرسید و تازه میفهمین نصف روز رو سر کار بودین و 2 ساعتی به خودتون می خندین که کجا بودین و چی کار داشتین انجام میدادین!: دی

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نتیجه: گیم بسیار سر گرم کننده و همراه با معماها و پازلهای زیبا و جذاب که می تونه حسابی مختون رو بکار بگیره!البته در کنار این شما گیمی به مراتب متفاوت رو تجربه می کنید که شاید تا بحال حتی به این سبک فکر هم نکردید.امیدوارم همه از این بازی نهایت لذت رو ببرن.موفق باشید

امتیاز نهایی: 9.5/10

havas_1980
30-04-2011, 08:54
سلام دوستان
من دنبال Portal 1 بودم که صفحه زیر رو پیدا کردم
یک لینک 800 مگابایتی داره
همین رو دانلود کنم درسته یا اینکه چیز دیگه ای هم باید دانلود کنم .....؟؟؟؟؟؟؟
اگه لینک دیگه ای سراغ دارید چه بهتر.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدممنون میشم زودتر جواب بدید


کسی نبود به ما بگه Portal: Prelude چیه ...؟؟؟


می خوام امشب دانلود کنم.

---------------------------------------------
ممنون دوستان خودم فهمیدم
حالا چرا این Free هست ناقصه یا کامله ... ؟؟؟ قبل داستان Portal رو به تصویر میکشه که شامل 19 اتاق تسته. البته عنوانیه غیر رسمی ... فقط فریه. مشکلی نیست.

virus2009
30-04-2011, 09:00
قبل داستان Portal رو به تصویر میکشه که شامل 19 اتاق تسته. البته عنوانیه غیر رسمی ... فقط فریه. مشکلی نیست.

ممنون
نصبش کردم فایل exe برای اجرا کردن نداشت انگار که DLC بود

vahidgame
30-04-2011, 12:21
اول اینو بگم تا حد زیادی با نظر شایان موافقم
گیم خوبیه اما برخلاف نظر بعضیا نمیتونه goty باشه
شخصا حتی یه لحظه تجربه ناب skyrim رو با این پرتال عوض نمیکنم
اون که آره بازی های بزرگ دیگه ای هم توی راهن
ما میگیم مدعی goty هست نمیگیم که حتما میشه!
اکثر منتقد ها هم همینو میگن و چیز عجیبی نیست که یه بازی با این امتیاز ها مدعی بهترین بازی سال باشه


سلام دوستان
من دنبال Portal 1 بودم که صفحه زیر رو پیدا کردم
یک لینک 800 مگابایتی داره
همین رو دانلود کنم درسته یا اینکه چیز دیگه ای هم باید دانلود کنم .....؟؟؟؟؟؟؟
اگه لینک دیگه ای سراغ دارید چه بهتر.

شما صفحه دوم همین تاپیک رو برو یه لینک دانلود گذاشته شده که کاملا سالمه و همه از اون گرفتن....


وحید حوصله ای داشتی ها!!
بگیم یه بار واسه آشنایی با بازی. یه بار هم واسه خواندن Developer Commentary و توجه بیشتر به جزئیات ولی سه بار اراده آهنینی می طلبیده. باید بهت یه خسته نباشید بگم با این تلاش شبانه روزی ...
از یه عاشق توقع دیگه ای نمی تونی داشته باشی :دی
من حتی تازگی ها دوباره half life که برای 13 سال پیشه رو دارم میرم با اینکه خیلی قدیمیه ولی خیلی حال میده :دی
کلا روحیاتم خیلی کلاسیکه و بر خلاف شایانم که به چیزای فان خیلی علاقه داره و حتی روی آواتار و امضاش هم این تاثیر گذار بوده! :دی....
به نظرم برای شوتر ها مهم گیم پلیه که توی بازی های Valve این قسمت به بهترین شکلش طراحی میشه

+

نقد وحید هم خیلی عالی بود

+

بازی همچنان در هر سه پلتفرم میانگین امتیازش 9.5 هست و هیچ تکونی نخورده و به نظر می رسه که دیگه از این پایینتر نیاد
این دو نکته داره یکی اینکه برای یه شوتر همچین امتیازی خیلی بالائه و حتی توی کل تاریخ کمتر شوتری تونسته تا این امتیاز برسه! نکته دوم هم اینکه توی پی سی بازی از این نظر ششمین باز برتر تاریخه و توی چند سال اخیر کمترین بازیی توی پی سی تونسته به همچین میانگین امتیازی نزدیک بشه!

vegas
30-04-2011, 12:34
به نظر من هم با این امتیاز های فوق العاده و فروش خوب بعید نیست GOTY هم بشه ...

SevenCity
30-04-2011, 13:02
نصب کردم 11.4 گیگ شده!
زیاد نیست واسه این بازی؟ :18:
این بازی زبان قوی میخواد؟

Layken
30-04-2011, 13:06
نصب کردم 11.4 گیگ شده!
زیاد نیست واسه این بازی؟ :18:
این بازی زبان قوی میخواد؟

زبان نمی خواد فقط مخ می خواد...فکرتو به کار بگیری...در عین این که بسیار ساده هستن و هیچ گونه مشکی نخواهی داشت

pedram_sad
30-04-2011, 13:54
دوستان این بازی رو 60 فریم قفله ؟
بالاتر نمیره ؟

aha2012
30-04-2011, 14:14
نصب کردم 11.4 گیگ شده!
زیاد نیست واسه این بازی؟ :18:
این بازی زبان قوی میخواد؟
برای منم 11.4 گیگ شده
زیادیشو چی بگم.آخه مالتیو و سینگلو و یه چندتا extra داره
به قول دوستان هم زبان مهم نیست مخ مهمه:31:

City 17
30-04-2011, 17:02
از یه عاشق توقع دیگه ای نمی تونی داشته باشی
من حتی تازگی ها دوباره half life که برای 13 سال پیشه رو دارم میرم با اینکه خیلی قدیمیه ولی خیلی حال میده
کلا روحیاتم خیلی کلاسیکه و بر خلاف شایانم که به چیزای فان خیلی علاقه داره و حتی روی آواتار و امضاش هم این تاثیر گذار بوده! ....
به نظرم برای شوتر ها مهم گیم پلیه که توی بازی های Valve این قسمت به بهترین شکلش طراحی میشهاحسنت. جان کلام را گفتی. واقعا که ممتازه. همون نسحه اول را در طول این سال ها 3 بار تموم کردم و هر دفعه لذت بردم و سازنده هاش را تحسین کردم. آخرین بارش هم همین پارسال بود ...
جدا که بنچمارک واسه بازی های 1st Person Shooter سری Half-Life هست.
هر وقت تموم شد یه سری به Blue shift & Opposing Force بزن تا روحیاتت بیشتر تغدیه بشن :31:
باید بگم که منم روحیاتم کلاسیکه و هر از گاهی بر میگردم و یه مروری رو بازی های کلاسیک قدیم و جدید میکنم:دی
راستی شنیده بودم که قرار بود همون نسخه اول را با انجین جدید احیا کنن , شاید هم شایعه بوده. نمیدونم. چیزی در این مورد می دونی؟

Arrowtic
30-04-2011, 18:02
رو 64 بیت اجرا میشه؟ویندوز سون

779
30-04-2011, 18:02
از یه عاشق توقع دیگه ای نمی تونی داشته باشی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من حتی تازگی ها دوباره half life که برای 13 سال پیشه رو دارم میرم با اینکه خیلی قدیمیه ولی خیلی حال میده [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کلا روحیاتم خیلی کلاسیکه و بر خلاف شایانم که به چیزای فان خیلی علاقه داره و حتی روی آواتار و امضاش هم این تاثیر گذار بوده! [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به نظرم برای شوتر ها مهم گیم پلیه که توی بازی های Valve این قسمت به بهترین شکلش طراحی میشه


بله دیگه میگم قاطی کردی نگو نه :دی
خوبه من اول گفتم روحیاتم کلاسیکه ها :دی میای تقلید میکنی :دی؟
الان تو چه چیزی گیم پلی مهم نیست وحید؟
دوستانی که میگن جوه بازی خوبه بیان از خودم بپرسم من با روابط ریاضی بهشون اثبات میکنم که نه خوب نیست!
آخه با اون همه محیط تکراری چجوری جوه بازی خوبه؟ واقعا بازی میکنین چه حسی بهتون دست میده؟ همینو بگین؟( کسایی که تموم کردن ) تویه اون محیط هایه کسل کننده مخصوصا تویه Laboratory که واقعا رو اعصابه!! حالا 4 تا رباط گزاشتن که مثلا داره تعمیرات میشه! از بازی ای که کلا توش 2 مدل محیط به کار رفته شده بود چه انتظاری میشه داشت؟ البته خوب یک سری خوبی هم بود مثلا تمامیه رباط ها صحبت میکردن که این خودش روح میبخشه به بازی اما در کل چیزه خاصی نداشت. از این اتاق به اون اتاق دیوار هایه سفید!! و آسانسور و روز از نو و روزی از نو.

aha2012
30-04-2011, 18:29
رو 64 بیت اجرا میشه؟ویندوز سون
ویندوز منم همینه و عین باقلوا اجرا شد:31:

havas_1980
30-04-2011, 22:25
آخه با اون همه محیط تکراری چجوری جوه بازی خوبه؟ واقعا بازی میکنین چه حسی بهتون دست میده؟ همینو بگین؟( کسایی که تموم کردن ) تویه اون محیط هایه کسل کننده مخصوصا تویه Laboratory که واقعا رو اعصابه!! حالا 4 تا رباط گزاشتن که مثلا داره تعمیرات میشه! از بازی ای که کلا توش 2 مدل محیط به کار رفته شده بود چه انتظاری میشه داشت؟ البته خوب یک سری خوبی هم بود مثلا تمامیه رباط ها صحبت میکردن که این خودش روح میبخشه به بازی اما در کل چیزه خاصی نداشت. از این اتاق به اون اتاق دیوار هایه سفید!! و آسانسور و روز از نو و روزی از نو.


اینجا همش میگه تست ... تست ... تست ... تست ... بابا خستم کردین دیگه!! اونجا 4 تا Cut Scene میبینی لذت میبری از انجام اون کار... صحنه هایه به یاد ماندنی و منظره هایه فوق العاده ی Syberia هیچ موقع از یادم نمیره...
حالا کدوم صحنه از این بازی در یاده شما هست؟
ببین اگه حرفام دروغ بود بزنین تو سرم.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]انتظار داری تو محیطهای ازمایشگاه و بسته و دور از دسترس با چیزهای متفاوتی رو به رو بشی و تک و تنها نباشی؟ شهر بازی نیست که... بلطبع محیط رنگ های مشخص و ثابتی باید داشته باشه. اشکالت اینه که محیط رو همه چی میبینی. اون در و دیواره که تکراریه نه تجهیزات و امکانات. اولش پرتال گان میگیری دستت. جلوتر کار کردن با لیزر ها رو یاد میگیری. بعدش با پل های پرتویی رو به رو میشی. فرار میکنی و برو تا آخر... این ذره ذره اومدن امکانات و تجهیزاته که تکراری بودن در و دیوار رو - که موردیه غیر قابل تغییر - خنثی میکنه. متفاوت بودن و بکر بودن پازل ها ست. دیالوگ ها و ترک های صوتی به حق زیباست. موسیقی کم تعداد ولی تاثیر گذار اونه... تو اگه محیط این بازی برات نچسبه پس همین حس رو نسبت به بازی TAG هم داری!

گیر هم دادی به نبود صحنه های سینمایی... مشخصه که هیچ وقت خوشت نمیاد که صحنه های سینمایی رو از دید خودت داشته باشی. این اساس کار ولو هست. همه چی از دید بازیکن دنبال میشه. من خودم با سکانس افتاتحیه و اختتامیه این بازی شدیدا حال کردم. مراحل فرار هم که بخش لاینفک بازیهای ولو هست در این بازی هم به زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده بود. بازی به خوبی شروع شد و به خوبی هم تموم. کاملا راضیم کرد... اما... اما... فقط من دو تا ایراد تونستم از بازی بگیرم. یکی لودینگشه. دیگری هم موزیک آخر بازیه که در حد موزیک بازی قبل نبود. بهتره بگم یه درجه پایین تر از عالی... 9.5 نمره منه به این بازی.

بقیه رو نمیدونم میزنن تو سرت یا نه ولی خودم به محض دیدنت یه فاتالیتی اجرا میکنم روت! :31:

saeed_136915
30-04-2011, 22:30
سلام دوستان من اینجا موندم کسی میدونه باید چیکار کنم ؟؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

.:PAR3A:.
30-04-2011, 22:33
خیلی نامردین!!! دهات ما کرایسیس 2ــش رو به زور آوردن چه برسه به پورتال!!! یکی می تونه این بازی 1و2ــش رو واسم بپسته؟؟؟ هزینش هر چی باشه اوکیه :دی مر30 ;)

aha2012
30-04-2011, 22:38
سلام دوستان من اینجا موندم کسی میدونه باید چیکار کنم ؟؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ّبله میدونیم
باید یه پورتال درست کنی دقیقا اونجایی که موج آب میاد،بعدش یه پورتال دیگه هم درست کنی دقیقا روی دیوار روبروییت(البته قبلش باید بری اونور)
بعدش دکمه رو میزنی ژله آبی میریزه رو موج آبیه بعدش موجو سریع قطع کن تا یه کم ژله روی زمین جلوی پات باشه
بعدش دوباره موجو فعال میکنی و میری رو ژله و با موج میری اون طرف
وقتی رسیدی اون طرف میری روی دکمه تا موج آبی برعکس بشه و بشه قرمز
ژله آبی ها که تو موج برعکس هستند باید تقریبا برسند به منبع موج
بعدش سریع یه پورتال درست میکنی بالای دیواری که 3 تا ربات هستند بعد دوباره سریع پاتو از رو دکمه بردار تا موج به حالت اول برگرده
حالا موجو قطع میکنی تا ژله آبی ها بریزه روی سر رباتها
بعدش هم که تابلو هست
امیدوارم متوجه شده باشی

saeed_136915
30-04-2011, 22:48
ّبله میدونیم
باید یه پورتال درست کنی دقیقا اونجایی که موج آب میاد،بعدش یه پورتال دیگه هم درست کنی دقیقا روی دیوار روبروییت(البته قبلش باید بری اونور)
بعدش دکمه رو میزنی ژله آبی میریزه رو موج آبیه بعدش موجو سریع قطع کن تا یه کم ژله روی زمین جلوی پات باشه
بعدش دوباره موجو فعال میکنی و میری رو ژله و با موج میری اون طرف
وقتی رسیدی اون طرف میری روی دکمه تا موج آبی برعکس بشه و بشه قرمز
ژله آبی ها که تو موج برعکس هستند باید تقریبا برسند به منبع موج
بعدش سریع یه پورتال درست میکنی بالای دیواری که 3 تا ربات هستند بعد دوباره سریع پاتو از رو دکمه بردار تا موج به حالت اول برگرده
حالا موجو قطع میکنی تا ژله آبی ها بریزه روی سر رباتها
بعدش هم که تابلو هست
امیدوارم متوجه شده باشی

:18::18::18::18: بابا ایول چطوری اینو پیدا کردی ؟؟؟ :24::24::24: مخ من دیگه داره کم میاره. ممنون

The Rover
30-04-2011, 22:57
سعید جان
جلوتر بری خیلی آسونتر میشه

aha2012
30-04-2011, 23:00
:18::18::18::18: بابا ایول چطوری اینو پیدا کردی ؟؟؟ :24::24::24: مخ من دیگه داره کم میاره. ممنون
خواهش میکنم قابلی نداشت:20::20:

نیما هم راست میگه بری جلوتر آسون میشه

779
30-04-2011, 23:32
انتظار داری تو محیطهای ازمایشگاه و بسته و دور از دسترس با چیزهای متفاوتی رو به رو بشی و تک و تنها نباشی؟ شهر بازی نیست که... بلطبع محیط رنگ های مشخص و ثابتی باید داشته باشه. اشکالت اینه که محیط رو همه چی میبینی. اون در و دیواره که تکراریه نه تجهیزات و امکانات. اولش پرتال گان میگیری دستت. جلوتر کار کردن با لیزر ها رو یاد میگیری. بعدش با پل های پرتویی رو به رو میشی. فرار میکنی و برو تا آخر... این ذره ذره اومدن امکانات و تجهیزاته که تکراری بودن در و دیوار رو - که موردیه غیر قابل تغییر - خنثی میکنه. متفاوت بودن و بکر بودن پازل ها ست. دیالوگ ها و ترک های صوتی به حق زیباست. موسیقی کم تعداد ولی تاثیر گذار اونه... تو اگه محیط این بازی برات نچسبه پس همین حس رو نسبت به بازی TAG هم داری!

گیر هم دادی به نبود صحنه های سینمایی... مشخصه که هیچ وقت خوشت نمیاد که صحنه های سینمایی رو از دید خودت داشته باشی. این اساس کار ولو هست. همه چی از دید بازیکن دنبال میشه. من خودم با سکانس افتاتحیه و اختتامیه این بازی شدیدا حال کردم. مراحل فرار هم که بخش لاینفک بازیهای ولو هست در این بازی هم به زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده بود. بازی به خوبی شروع شد و به خوبی هم تموم. کاملا راضیم کرد... اما... اما... فقط من دو تا ایراد تونستم از بازی بگیرم. یکی لودینگشه. دیگری هم موزیک آخر بازیه که در حد موزیک بازی قبل نبود. بهتره بگم یه درجه پایین تر از عالی... 9.5 نمره منه به این بازی.

بقیه رو نمیدونم میزنن تو سرت یا نه ولی خودم به محض دیدنت یه فاتالیتی اجرا میکنم روت! :31:

هومن من بحثم سره محیط بود تو میای چند مورد از 100000 مورد خوبه بازی رو برام میگی؟:دی
خوب منم میدنم! من کی گفتم بازی تنوعه گیم پلی نداره؟ اتفاقا از اوله بازی تا آخره بازی منتظره بهانه بودم که بازی تکراری شه! حتی یک تست! اما نشد که نشد ضایع شدم :دی
اما محیط! قبول کن خیلی خیلی خیلی تکرارین! چه ربطی به شهره بازی داره؟:دی آقا 2 تا! دیگه فوقش محیط هایه خارج از برنامه رو بگیم! 3 تا محیطه که تو 2تاش بیشتر بودیم و تویه یکیش 70% مراحل! حالا به نظرت نمی تونستم محیط ها رو قشنگ تر و زیبا تر کنند؟ نمیتونستند مثلا یک تست از بازی رو بزارن تویه آزمایشگاه تحقیق بر رویه خزه هایه دریایی :دی؟ نمیتونستن 4 تا چیزه متنوع بزارن که از اون سادگی در بیاد؟ من به یک جایه بازی رسیدم یکم داشت از یک جایی آب میومد و اولین بار با لیزر روبرو میشدی! اونجا! اون محیطش خوب بود! اما دوباره ناامیدم کرد... اصلا هربار که رنگ و بویه محیط ها یادم میاد یک جوری میشم. آخه ظلمه! خیلی تکراری بودند! مثلا نمیشد یک جا بجایه آسانسور پله باشه؟!! :دی یا مثلا یک اتفاقی واسمون میافتاد میرفتیم تو تست بعدی؟ باید همش اون آسانسور رو از اول تا آخر بازی ببینیم؟!!! میدونم الان میگی این چیزایه جزئی... اما به خدا همینا رو اعصابه من پیاده روی میکردند:دی مشکل اینکه بچه ها فنه Valve شدند ( حتی درصده فنشونم از R* بودنه من بیشتره :دی نمونش وحید که فکر کنم از Valve پول میگیره :دی ) نمیبینن! هومن نمیدونم چرا تویه فرهنگ ایرانی اینکه هرکی حرفه خودشو میزنه و حرفی که درسته رو قبول نمیکنن!! آخه آزمایشگاه که میگی ازش 1000 تا جا میتونن بسازن! مثلا میتونستن یک شیشه به بیرون بزارن که دارن Turret تولید میکنن ( یک جاش بود اما تویه تست هایه بازی نبود تویه روند داستانی بود ) یا اینکه داشت اونجا خراب میشد یک سری وسایل اضافی میزاشتن اون وسط حداقل کم کمه اینقدر محیط هایه تمیز ( البته همشون تمیز نبودن ) با رنگ سفید آزمایشگاهی رو اعصابت نره!
باور کن اگه میخواستن میتونستن هزار تا عمل رویه محیط انجام بدن. اما مطمئنم که وقتشو نکردن به محیط هایه بازی یا همون لودینگ هایه بازی برسن. از بس اون پازل هاشون رو با مغز طراحی کردن :دی ( این پازل بالایی رو من خودم شانسی حل کردم :دی )

saeed_136915
30-04-2011, 23:46
بالاخره تمومش کردم :31:
آخرشو خیلی حال کردم (همون ماه و فضا واینا). در کل من به کل بازی از 10 ، 10 میدم. یعنی تا حالا با هیچ بازیی اینقدر حال نکرده بودم

saeed_136915
30-04-2011, 23:52
هه هه اینو دیدین ؟؟؟
HalfLife 2 : Portal !!!!

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Layken
01-05-2011, 00:00
اصلا مگه نمیشد محیط بازی رنگی تر باشه.....میبردن تو فضای خیلی باز تر ادم دلش باز بشه....از بس لوله کاری داره این valve تو بازیهاش هستش که ادم خسته میشه....می تونستن مثل گفته هومن که شهر بازی رو مثال زد :31:جای بازی رو ببرن اصلا شهر بازی یه فضای خالی از شهر بازی با هزار تا ایتم که میشد پورتال ایجاد کرد.....بازی حتی سورپرایز انچنان خفنی نداشت جز اون سانس اخر...
مثلا حین بازی معما حل میکنی یهو یه اتفاق با حال میوفتاد ادم شوکه میشد میتونستن ادرنالین رو خیلی بالا ببرن ولی کلا مشکل خود من نبود هیجان بود از اول تا اخر همش احساس خواب الودگی داشتم تنها سانس هایی که از خواب پریدم صحنه های فرار بود که اونم زود تموم میشه .....
در مورد پازل ها هم شایان من کلا شانسی نداشتم به جز یکی که کمی وقتمو گرفت باقی سر راست میرفتم پیک موتوری بودم حتی پیش خودم طراحی پازل کردم میگفتم اخه جناب سازنده اینجاشو چرا این طوری کردی ....
ولی تنها مشکل اینه که بازی رقیب نداره تکه..نمیشه مثال زد یا مقایسه کرد..بنابراین اون لپ مطلب در تنگنا میمونه...
اقا ما زیاد حرف زدیم...:31:

The Rover
01-05-2011, 09:28
واقعا میشه HL با پرتال رفت؟

saeed_136915
01-05-2011, 09:37
واقعا میشه HL با پرتال رفت؟

آره میشه :31: توی اون لینک پایینی که گذاشتم نوشته چطوری :31::31::31::31:

pedram_sad
01-05-2011, 14:47
دوستان این بازی رو 60 فریم قفله ؟
بالاتر نمیره ؟
رو این تنظیمات فریم ثابت 62 بود اصلا کم نمیشه

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

همه چیز رو خاموش کردم شد 322
Res رو کردم 1280 شد 611
اینم داستانه source engine

SA.JJ.AD
01-05-2011, 15:19
اون رو 60 قفل شدن دلیلش فعال بودن گزینه ی Wait for vertical sync هست !! که اگه کارت نسبتا قوی دارید و بالاتر از 60 همش فریم ریتتون میچرخه فعالش کنید تا قفل شه رو 60 و لذت ببرید :20:!!
.
بالاتر از 60 اصلا قابل درک با چشم نیست که میخوایید حالا 300 باشه یا ... :31: کلا تو همه ی بازی ها اگه کارتتون فریم بالای 60 میده با تنظیمات بالا Sync رو فعال کنید تا توپ شه :20:وگرنه اونجوری تو یه صحنه فریمتون 190 مثلا هست بعد یه جا تو صحنه ی شلوغ میشه 70 یکم ازار دهنده میشه :20:
+
60 فیکس عالیه :20:

vahidgame
01-05-2011, 17:26
راستی شنیده بودم که قرار بود همون نسخه اول را با انجین جدید احیا کنن , شاید هم شایعه بوده. نمیدونم. چیزی در این مورد می دونی؟
من که چیزی نشنیدم


خیلی نامردین!!! دهات ما کرایسیس 2ــش رو به زور آوردن چه برسه به پورتال!!! یکی می تونه این بازی 1و2ــش رو واسم بپسته؟؟؟ هزینش هر چی باشه اوکیه :دی مر30 ;)
خب شما راحت می تونی از بعضی سایت ها بازیو بخری مثل این:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




هومن من بحثم سره محیط بود تو میای چند مورد از 100000 مورد خوبه بازی رو برام میگی؟:دی
خوب منم میدنم! من کی گفتم بازی تنوعه گیم پلی نداره؟ اتفاقا از اوله بازی تا آخره بازی منتظره بهانه بودم که بازی تکراری شه! حتی یک تست! اما نشد که نشد ضایع شدم :دی
اما محیط! قبول کن خیلی خیلی خیلی تکرارین! چه ربطی به شهره بازی داره؟:دی آقا 2 تا! دیگه فوقش محیط هایه خارج از برنامه رو بگیم! 3 تا محیطه که تو 2تاش بیشتر بودیم و تویه یکیش 70% مراحل! حالا به نظرت نمی تونستم محیط ها رو قشنگ تر و زیبا تر کنند؟ نمیتونستند مثلا یک تست از بازی رو بزارن تویه آزمایشگاه تحقیق بر رویه خزه هایه دریایی :دی؟ نمیتونستن 4 تا چیزه متنوع بزارن که از اون سادگی در بیاد؟ من به یک جایه بازی رسیدم یکم داشت از یک جایی آب میومد و اولین بار با لیزر روبرو میشدی! اونجا! اون محیطش خوب بود! اما دوباره ناامیدم کرد... اصلا هربار که رنگ و بویه محیط ها یادم میاد یک جوری میشم. آخه ظلمه! خیلی تکراری بودند! مثلا نمیشد یک جا بجایه آسانسور پله باشه؟!! :دی یا مثلا یک اتفاقی واسمون میافتاد میرفتیم تو تست بعدی؟ باید همش اون آسانسور رو از اول تا آخر بازی ببینیم؟!!! میدونم الان میگی این چیزایه جزئی... اما به خدا همینا رو اعصابه من پیاده روی میکردند:دی مشکل اینکه بچه ها فنه Valve شدند ( حتی درصده فنشونم از R* بودنه من بیشتره :دی نمونش وحید که فکر کنم از Valve پول میگیره :دی ) نمیبینن! هومن نمیدونم چرا تویه فرهنگ ایرانی اینکه هرکی حرفه خودشو میزنه و حرفی که درسته رو قبول نمیکنن!! آخه آزمایشگاه که میگی ازش 1000 تا جا میتونن بسازن! مثلا میتونستن یک شیشه به بیرون بزارن که دارن Turret تولید میکنن ( یک جاش بود اما تویه تست هایه بازی نبود تویه روند داستانی بود ) یا اینکه داشت اونجا خراب میشد یک سری وسایل اضافی میزاشتن اون وسط حداقل کم کمه اینقدر محیط هایه تمیز ( البته همشون تمیز نبودن ) با رنگ سفید آزمایشگاهی رو اعصابت نره!
باور کن اگه میخواستن میتونستن هزار تا عمل رویه محیط انجام بدن. اما مطمئنم که وقتشو نکردن به محیط هایه بازی یا همون لودینگ هایه بازی برسن. از بس اون پازل هاشون رو با مغز طراحی کردن :دی ( این پازل بالایی رو من خودم شانسی حل کردم :دی )

تا دیروز نداشتن صحنه های ماندگار بازی رو ازش ایراد می گرفتی حالا از محیط ها !
آزمایشگاه خزه های دریائی؟! نکنه منظورت اینه که از Blobfish توی بازی استفاده می کردن؟ :دی خب رک باش دیگه بگو :دی
شماره یک رو بازی کنی پس چی میگی؟! محیط های بازی که توی این شماره خیلی متنوع تر و جالب تر شدن. هر جوری حساب کنی این محیط ها برای یه بازی با این سبک و سیاق کاملا مناسبه و اگه تنوع در محیط ها رو یه بخش از گیم پلی بازی در نظر بگیریم اون 9 می گیره. حالا شاید برای یه بازی دیگه همچین محیط هایی بود خیلی پایینتر می گرفت و بستگی به سبک و سیاق بازی داره. مثلا در مورد da2 این مشکل نبودن تنوع در محیط های بازی وجود داره و با توجه به سبکی که داره این ایراد بهش کاملا وارده....
بعدشم چرا بحث رو الکی طولانی می کنیم؟ اینجوری که تو میگی یعنی بازی یه سری مشکلات اساسی داره و یعنی امتیاز خیلی بالایی نباید بهش داد. خب واقعیت هم همینه؟! اگه این مشکلات اساسی که تو میگی وجود داشت میشد همچین امتیازایی بازی بگیره؟! یعنی فقط به خاطر اینکه معماها خیلی عالی بودن بازی تونسته تا 9.5 برسه؟! همچین چیزی اصلا میشه؟!
نمیگم بازی هیچ مشکلی نداره چون هیچ بازی بدون مشکل نمیشه ولی مشکلات خیلی کوچیک داره که اکثرش هم همونیه که هومان گفت که اون چنان مشکلات خاصی نیستن که در کیفیت کلی بازی اثر منفی بذارن.... مطمئنا منتقد های این همه سایت معتبر تک تک این چیزا رو توی نقداشون در نظر می گیرن پس الکی نمیشه یه بازی اینجوری امتیاز بگیره و اینی که میگی وقت نکردن یه سری کارا توی بازی انجام بدن هم پس نمی تونه درست باشه....
در نتیجه نظری که تو داری قابل احترامه و اشکالی نداره نظرتو بگی ولی این فقط می تونه یه نظر شخصی باشه و نمیشه گفت واقعیت هم همینه....


بقیه رو نمیدونم میزنن تو سرت یا نه ولی خودم به محض دیدنت یه فاتالیتی اجرا میکنم روت! :دی
من که ببینمش یه فاتالیتی می زنم که می پزمش بعد تبدیل میشه به Blobfish ! :دی

pedram_sad
01-05-2011, 18:03
اون رو 60 قفل شدن دلیلش فعال بودن گزینه ی Wait for vertical sync هست !! که اگه کارت نسبتا قوی دارید و بالاتر از 60 همش فریم ریتتون میچرخه فعالش کنید تا قفل شه رو 60 و لذت ببرید :20:!!
.
بالاتر از 60 اصلا قابل درک با چشم نیست که میخوایید حالا 300 باشه یا ... :31: کلا تو همه ی بازی ها اگه کارتتون فریم بالای 60 میده با تنظیمات بالا Sync رو فعال کنید تا توپ شه :20:وگرنه اونجوری تو یه صحنه فریمتون 190 مثلا هست بعد یه جا تو صحنه ی شلوغ میشه 70 یکم ازار دهنده میشه :20:
+
60 فیکس عالیه :20:بله دوست عزیز این مطالب رو میدونستم باز هم ممنون از شما
ولی من منظورم بیشتر فریم دهی موتور فوق العاده source شرکت valve بود

درسته مثل موتور های دیگه چرم مانند و تیره و تار نیست اما گرافیک مطلوب و چشم نوازی داره
و در عین حال فریم دهی عالی
به خصوص برای سیستم های نسبتا ضعیف تر یک مزیته
همون چیزی که زمان عرضه Hlaf life 2 هم خیلی ها خوششون اومد و شکر کردن و راضی بودن

خود بازی رو هم من فعلا اومدم chapter 3

دوستان بخش های مختلف هر چپتر اون عددی که روی دیورا مینویسه تعداد تست های اون چپتر هست که باید pass کنیم ؟
مثلا برای chapter 2 بود 22 تا
chapter اول زده بود 17 تا ولی کمتر بود اونی که player بازی میکرد

The Rover
01-05-2011, 18:15
چرا نمیخواین حرفای شایان رو قبول کنین؟
مگه چی میگه؟
میگه همین مسائل کوچیک بازی رو از تبدیل شدن به یه شاهکار باز میداره :20:
که به نظرم حرف درستیه
بازی خیلی ازینی که هست میتونست بهتر باشه

marmolak kocholo
01-05-2011, 19:18
من نمیدونم دوستانی که این نظرات رو درباره ی محیط و فضای بازی می دن شاید اصلا بازی رو درک نکرده باشن!
از نظر من اتمسفر یا بهتره بگیم محیط بازی هرچی به غیر از این بود خیلی بی معنی می شد! یعنی ساختار بازی کلا میرفت زیر سوال...
اون فضای مکانیکی با دستگاه های خاص خودش، ماشین های مختلف و ربات هاش واقعا حس دیگه ای رو به آدم میده تا بیاد یه مرحله تو کوه و دشت باشه!!(که اصلا نمیشه برای این بازی) یعنی کلا ساختار بازی بر این بنا نهاده شده که یه تم ماشینی داشته باشه! باید به گروه لول دیزاین بازی تحسین گفت!
شایان خود شما تو حرفات گفتی منتظر بودم بازی تکراری بشه ولی نشد! از یه طرف هم میگید محیط ها تنوع نداشت و تکراری بود...!
محیط تو بازی کارش اینه که شما خسته نشید یا بازی تکراری نشه و براتون جذاب تر باشه، وقتی شما می گید بازی برام تکراری نشد یعنی این قسمت مشکل نداشت دیگه!
وحید هم درست میگه! مطمئن باش اگه یک درصد این درست بود این همه سایت تو ریویو هاشون حتما اینو می گفتن! شاید یکم داری سخت گیری می کنی یا این که یه پیش زمینه ی خیلی فانی از داشتی و این بعد بازی کردن برآورده نشد، نمی دونم...
اواسط بازی به بعد دیگه فضای بازی کلا عوض میشه و برای مدتی تنوع زیادی تو گیم پلی ایجاد میشه و انگاری آدم داره تو زمان حرکت می کنه( با رد کردن معماهای جدید و بالا اومدن ) (این حس واقعا به من دست می داد وقتی به دیوارهای نگاه می کردم و تاریخ هارو می خوندم!! یا وقتی Cave شروع می کرد به صحبت کردن توضیح بخشی از اتفاقاتی که تو اون زمان افتاده بوده...!)

البته صد در صد نظر شخصی شما محترمه ولی نظر من هم این بود و مشکلی تو این بخش واقعا احساس نکردم!

vahidgame
01-05-2011, 19:34
چرا نمیخواین حرفای شایان رو قبول کنین؟
مگه چی میگه؟
میگه همین مسائل کوچیک بازی رو از تبدیل شدن به یه شاهکار باز میداره :20:
که به نظرم حرف درستیه
بازی خیلی ازینی که هست میتونست بهتر باشه
نیمای عزیز تو واقعا پستا رو کامل می خونی؟! :دی
فکر کنم باید در تعریفتون از شاهکار تجدید نظر کنید. اگه این FPS با میانگین امتیاز فوق العاده 9.5 شاهکار نیست پس کرایسیس 2 و کیلزون 3 و .... که حداقل یه امتیاز پایینترن حتما اونا دیگه شاهکار واقعین درسته؟!
حتی بازی های سبک هایی مثل اکشن ماجرایی که معمولا به خاطر نوع بازیشون عامه پسند ترن و معمولا امتیاز بالاتری می گیرن اگه میانگینشون 9.5 بشه اونا رو مدعی بهترین بازی سال می دونن و بهشون هم شاهکار نمیگن بلکه میگن ابر شاهکار!
حالا که یه شوتر تونسته تا این حد امتیازش برسه دیگه هر چی در موردش بگیم کم گفتیم!
یادم باشه به منتقدای سایت های مختلف که امتیاز 9.5 و 10 به بازی دادن بگم تجدید نظر کنن و یکمی پایینتر امتیاز بدن و اونا کاملا در ضلال و گمراهی آشکارن....
من دیگه در این مورد بحثی نمی کنم حتی اگه پستم نقل قول بشه چون چیزای مهمتری میشه اینجا گفت و آمار خیر کننده بازی خودش جوابگوی همه چی هست....

havas_1980
01-05-2011, 19:36
دوستان بخش های مختلف هر چپتر اون عددی که روی دیورا مینویسه تعداد تست های اون چپتر هست که باید pass کنیم ؟
مثلا برای chapter 2 بود 22 تا chapter اول زده بود 17 تا ولی کمتر بود اونی که player بازی میکرداون اتاق های تستی که تو Chapter 1 هست مربوط میشه به بازی اول که اونا رو طی کرده بودیم و الانه به صورت خرابه هستن. برای ترغیب احساساته!

The Rover
01-05-2011, 20:10
باید جنبه بحث داشت
نمی شه فقط گفت بازی عالیه
جلوی یه گفتگوی منظقی رو میگیرید و همین چیزا باعث میشه بار فنی تاپیک بیاد پایین

hesam_g59
01-05-2011, 20:10
امروز گرفتمش و کلی هم جلو رفتم
تا اینکه موندم یه جاش....
اون قسمت که میرسه به مخازن گازوئیل( بنزین) ... و یه پل خیلی دور اونطرف هست... چی کار باید کرد؟

aha2012
01-05-2011, 21:30
امروز گرفتمش و کلی هم جلو رفتم
تا اینکه موندم یه جاش....
اون قسمت که میرسه به مخازن گازوئیل( بنزین) ... و یه پل خیلی دور اونطرف هست... چی کار باید کرد؟
عکس بذار تا بشه کمک کرد

Layken
01-05-2011, 21:42
نیمای عزیز تو واقعا پستا رو کامل می خونی؟! :دی
فکر کنم باید در تعریفتون از شاهکار تجدید نظر کنید. اگه این FPS با میانگین امتیاز فوق العاده 9.5 شاهکار نیست پس کرایسیس 2 و کیلزون 3 و .... که حداقل یه امتیاز پایینترن حتما اونا دیگه شاهکار واقعین درسته؟!
حتی بازی های سبک هایی مثل اکشن ماجرایی که معمولا به خاطر نوع بازیشون عامه پسند ترن و معمولا امتیاز بالاتری می گیرن اگه میانگینشون 9.5 بشه اونا رو مدعی بهترین بازی سال می دونن و بهشون هم شاهکار نمیگن بلکه میگن ابر شاهکار!
حالا که یه شوتر تونسته تا این حد امتیازش برسه دیگه هر چی در موردش بگیم کم گفتیم!
یادم باشه به منتقدای سایت های مختلف که امتیاز 9.5 و 10 به بازی دادن بگم تجدید نظر کنن و یکمی پایینتر امتیاز بدن و اونا کاملا در ضلال و گمراهی آشکارن....
من دیگه در این مورد بحثی نمی کنم حتی اگه پستم نقل قول بشه چون چیزای مهمتری میشه اینجا گفت و آمار خیر کننده بازی خودش جوابگوی همه چی هست....

وحید من باهات موافقم...ولی ....عزیز....از اول تاپیک تا الان همش داری امتیاز امتیاز میکنی...اگر واقعا با امتیاز داری مقایسه میکنی ،اگر واقعا همه چی در عالم بازی رو امتیاز دهی میبینی موضوع فرق میکنه کلا بحث عوض میشه...چون نه این بازی هر جایی من دقت میکنم در یک جمله ای که می نویسی بیشترش امتیاز امتیاز هستش اگر واقعا المان انخابت امتیاز هستش که هیچ بحث جدا درسته Portal 2 یکی از بهترین بازی های تاریخ دنیای گیم هستش رو دستش نیومده و نخواهد امد تمام شد رفت اصلا اسم پورتال رو باید با طلا نوشت چون تعداد بازی هایی که با این امتیاز دهی هستند ماشالله همش 10 هستش نیست نداریم اصلا اصلا یکی یدونه بود همین پورتال بود اومد رفت.

من یه بار در یکی از تاپیک ها در مورد این که یک بازی چگونه لقب شاهکار میگیره توضیح مفصل دادم....خودت خوندی پس تو رو نمیگم وحید جان ولی احتمالا باقی دوستان نخوندن و تصوراتشون کاملا متمایز هستش.

وحید جان الان من نقل و قول کردم جواب نمیدیم باشه گفتم بحث تموم بشه....بشینیم ببینیم کدوم بحث مهم دیگری به وجود خواهد امد...که تا الان بین همه بازی ها بوده و اینجا نبوده......؟؟
:10:

779
01-05-2011, 22:32
وحید از تو بعید بود!!!
بازی یک بازیه Puzzle Platform هست چه ربطی به Crysis و Killzone و کلا سبکه شوتر داره؟!! نکنه Portal ساختن شوتینگ میخواد :دی


تا دیروز نداشتن صحنه های ماندگار بازی رو ازش ایراد می گرفتی حالا از محیط ها !
آزمایشگاه خزه های دریائی؟! نکنه منظورت اینه که از Blobfish توی بازی استفاده می کردن؟ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] خب رک باش دیگه بگو [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شماره یک رو بازی کنی پس چی میگی؟! محیط های بازی که توی این شماره خیلی متنوع تر و جالب تر شدن. هر جوری حساب کنی این محیط ها برای یه بازی با این سبک و سیاق کاملا مناسبه و اگه تنوع در محیط ها رو یه بخش از گیم پلی بازی در نظر بگیریم اون 9 می گیره. حالا شاید برای یه بازی دیگه همچین محیط هایی بود خیلی پایینتر می گرفت و بستگی به سبک و سیاق بازی داره. مثلا در مورد da2 این مشکل نبودن تنوع در محیط های بازی وجود داره و با توجه به سبکی که داره این ایراد بهش کاملا وارده....
بعدشم چرا بحث رو الکی طولانی می کنیم؟ اینجوری که تو میگی یعنی بازی یه سری مشکلات اساسی داره و یعنی امتیاز خیلی بالایی نباید بهش داد. خب واقعیت هم همینه؟! اگه این مشکلات اساسی که تو میگی وجود داشت میشد همچین امتیازایی بازی بگیره؟! یعنی فقط به خاطر اینکه معماها خیلی عالی بودن بازی تونسته تا 9.5 برسه؟! همچین چیزی اصلا میشه؟!
نمیگم بازی هیچ مشکلی نداره چون هیچ بازی بدون مشکل نمیشه ولی مشکلات خیلی کوچیک داره که اکثرش هم همونیه که هومان گفت که اون چنان مشکلات خاصی نیستن که در کیفیت کلی بازی اثر منفی بذارن.... مطمئنا منتقد های این همه سایت معتبر تک تک این چیزا رو توی نقداشون در نظر می گیرن پس الکی نمیشه یه بازی اینجوری امتیاز بگیره و اینی که میگی وقت نکردن یه سری کارا توی بازی انجام بدن هم پس نمی تونه درست باشه....
در نتیجه نظری که تو داری قابل احترامه و اشکالی نداره نظرتو بگی ولی این فقط می تونه یه نظر شخصی باشه و نمیشه گفت واقعیت هم همینه....


شماره یک رو بازی کردم . دلیل نمیشه چون شماره یک هم اینطوری بود محیط هاش تنوع کم تر بشه!
آخه مشکل تو وحید اینکه داری نمره دهیه این بازی رو با بازی هایه سبک هایه دیگه مقایسه میکنی! همینجایه که به مشکل میخوری! همینطور که گفتم بازی Puzzle Platform هست پس اساس نمره دهی به معماها و پازل ها هست.
آره اگه بازیه Action Advanture بود باز یک چیزی.
تو برو تو IGN ببین Lasting Appeal شده 7.5 که به نظره من کم تر هم میتونست بشه. ( حالا چون نمره بازی 9.5 خواست بشه زیاد کم ندادن بهش ).
منم تمامه بحثم سره اینکه بازی عالیه اما واقعا ارزشش واسه یک باره و اونطور نیست که خاطرش تا آخر عمر در دل ها بمونه. 100 گفتم بازم میگم بازی از لحاظ فنی این نمره رو گرفته.


من نمیدونم دوستانی که این نظرات رو درباره ی محیط و فضای بازی می دن شاید اصلا بازی رو درک نکرده باشن!
از نظر من اتمسفر یا بهتره بگیم محیط بازی هرچی به غیر از این بود خیلی بی معنی می شد! یعنی ساختار بازی کلا میرفت زیر سوال...
اون فضای مکانیکی با دستگاه های خاص خودش، ماشین های مختلف و ربات هاش واقعا حس دیگه ای رو به آدم میده تا بیاد یه مرحله تو کوه و دشت باشه!!(که اصلا نمیشه برای این بازی) یعنی کلا ساختار بازی بر این بنا نهاده شده که یه تم ماشینی داشته باشه! باید به گروه لول دیزاین بازی تحسین گفت!
شایان خود شما تو حرفات گفتی منتظر بودم بازی تکراری بشه ولی نشد! از یه طرف هم میگید محیط ها تنوع نداشت و تکراری بود...!
محیط تو بازی کارش اینه که شما خسته نشید یا بازی تکراری نشه و براتون جذاب تر باشه، وقتی شما می گید بازی برام تکراری نشد یعنی این قسمت مشکل نداشت دیگه!
وحید هم درست میگه! مطمئن باش اگه یک درصد این درست بود این همه سایت تو ریویو هاشون حتما اینو می گفتن! شاید یکم داری سخت گیری می کنی یا این که یه پیش زمینه ی خیلی فانی از داشتی و این بعد بازی کردن برآورده نشد، نمی دونم...
اواسط بازی به بعد دیگه فضای بازی کلا عوض میشه و برای مدتی تنوع زیادی تو گیم پلی ایجاد میشه و انگاری آدم داره تو زمان حرکت می کنه( با رد کردن معماهای جدید و بالا اومدن ) (این حس واقعا به من دست می داد وقتی به دیوارهای نگاه می کردم و تاریخ هارو می خوندم!! یا وقتی Cave شروع می کرد به صحبت کردن توضیح بخشی از اتفاقاتی که تو اون زمان افتاده بوده...!)

آقا کسی نگفت فضایه بازی عوض شه :دی من حتی نگفتم از تو آزمایشگاه بیاد بیرون ( که میومد بهتر بود ) حالا کی گفت تو کوه و دشت باشه؟ خیلی میتونست تنوع داشته باشه! خیلی! از خیلی یک چیزی اونورتر ! یعنی جا واسه متنوع شدن بازی در حده ... چمیدونم یک بازی ای بود دیگه :دی آخه هر تستی لودینگ داره! واقعا مثلا اگه هر 2 تا تست یا روندی در یک جایه خاصی بود بازی سوپر شاهکار میشد. یعنی 10 هم واسش کم بود :دی
ایراد لودینگ هم به همین ربط داره! آخه بازی ای که میخواد دوباره یک محیط تکراری لود کنه چه نیازی به این همه لودینگ داره؟! واقعا من بعضی جاها فکر میکردم به یک Area جدید وارد میشدم. اما به قوله معروف پا میخوردم :دی
در ضمن من داشتم در مورده معماها میگفتم تکراری نشدن ( که جایه حرفی هم توش نیست ) نه در مورده محیط بازی اشتباه متوجه شدی عزیز.

B.3.S.T
01-05-2011, 23:35
خب دیگه کافیه این بحث فقط من یه چیزی بگم خلاص:دی
الان یه عده دارن بازی رو شاهکار می دونن به خاطر امتیازاتش یه عده بازی رو شاهکار دیدن به خاطر پازلها و معماهاش و کلآ سبک جدیدش که این مورد رو خودمم 100% موافقم اما یه عده بازی رو فقط کامل نمیبینن چون محیط رو تکراری یا بعضی ها میگن بازی تنوع مراحل کم بوده.الان به نظرم همه دارن عقاید شخصیشون رو میگن و به نظرم هیچ عیبی نداره.به هر حال 5تا انگشت با هم برابر نیستن و هر کدومشون یه اندازن در حالی که کنار همدیگن..دقیقآ مثل ما که همه گیمریم و هر کدوم نظر متفاوتی داریم راجب بازی.
در کل بحث رو زیادی جدی گرفتین:دی خسته هم نباشید بعضی مطالب مفید بود تو نظرات..

halflife g
02-05-2011, 00:25
خوب من کلا در جریان فروم نیستم و اومدم یه پستی بدم و برم........

این بحثو اونروز هم با هومان داشتیم بحث می کردیم ..... .

ببینید:

اولا در مورد شخصیتها که با سایبریا مقایسه کردین اصلا قابل مقایسه نیس چون تعداد شخصیت های اون بازی و سبک و فضاش کاملا متفاوته

دوما در مورد محیطهای بازی همین نگهداشتن بازی تو محیط لابراتوار و اینجور جاها خیلی به ثبات جو بازی کمک کرده .........این بازی اتمسفر خاصی داره و باید توش همیشه حس تنهایی و کنترل شدن از طریق دستگاه و هوش مصنوعی بهتون دست بده .......تو اگه بری وسط جنگل این حس بهت دست میده؟؟؟بری وسط مثلا جنگل ژل سفید رنگ بندازی رو محیط دیگه کی بهت حس تحت کنترل بودن توسط هوش مصنوعی بهت دست میده؟؟
استودیو والو با ساختن بازی هاف لایو 2 اثبات کرده که خدای ساخت تنوع مراحل هستش ولی تو این بازی تنوع فقط در قسمت محدودی هستش که کار درست رو کرده والو ........ .

سوما این بازی و محیط مرتبط به جریانات شرکت بلک مسا هستش و اتفاقاتی که به اونجا مربوط و تو بازی هاف لایف بوده(تو بازی چند بازی بهش اشاره میشه)............کلا لابراتوار هم چند صد متر زیر زمین ......حالا انتظار داری زیر زمین چه محیطهایی باشه ؟؟؟؟

چهارما هیجان این بازی متناسب با گیم پلی بازی هستش که این بازی به زیبایی اونو داره.........مگه لازمه حتما واسه هیجان مسلسل بگیری دستت؟هیجان به زیبایی با حل مسایل و گهگاهی فرار به گیمر تزریق میشه


پنجما در مورد اون نمره 7.5 سایت ign در مورد Lasting Appeal بازی کاملا مشخصه که این بازی باید از این لحاظ نمره کمی بیاره چون وقتی تو یه معما رو حل می کتی دفعه دوم واست جذابیتی نداره که...."معما چو حل گشت اسان شود":31:مثه شوترا نیس که اسلحه بگیزی دستت وهزار بار یه نفرو بکشی........بازیهای معمایی کشش واسه بازی کردن دفعه دوم ندارن..... .


ششما شخصیت پردازی و دیالوگای این بازی فوق العادس چه glados و چه weathley که عالی کار شدن و فوق العاده پر محتوا و خنده دار هستن........مقدار دیالوگای این دو شخصیت سر به فلک می کشه

موزیک هم مثه بقیه کارهای والو بیشتر الکترونیکی هستش و خوب کار شده
گیم پلی و داستان هم که نیازی به توضیح نداره........ .

+

تنها مشکل بازی میشه همین لودینگ اعصابخرد کن


+


این بازی فوق العاده عالی از آب دراومده ...........همه شرکتهای بازیسازی باید ار والو یاد بگیرن که چطوری باید یه بازی جدید رو با یه اتمسفر ناب ساخت........مطمینا یکی از سرسخت ترین مدعی های گوتی امسال خواهد بود

+

راستی کسایی هم که میگن معماها اسون بوده بهتره حتما بخش دو نفره رو بازی کنن که فوق العاده عالی هستش و تا حد قابل توجهی سختتر از بخش تکنفره...... .

.
.

Layken
02-05-2011, 00:38
دیگه مراد پست بده همه چی تمومه لپ مطلب رو گفت....اقا جم کنید بریم...:31:

SA.JJ.AD
02-05-2011, 00:48
خوب ما هم بالاخره با تاخیر این بازیو نصب کردم !! :40:واقعا بعد از اون پایان شماره ی قبلی با خودم داشتم میگفتم چه زود تموم شد و تو کفش بودم :31: ...
.
بعد از چند ماه الان که شماره ی 2 رو شروع کردم . در یک کلام نابود شدم :18:از بس لذت بخش بود برام !! اینقد جذاب بود که همون اولین بار بعد از نصبو اجرا یک ساعتو خورده ای با چشم خاب الود بازی کردم :40:واقعا محشر بود . فوق محشر شده !!:40:دوست ندارم هرگز تموم شه :40:
.
موتر گرافیکی بازی واقعا ارتقای خوبی پیدا کرده و موزیک ها و جو بازی همگی چندین برابر از شمارهی قبلی محشر تر و قوی تر شدن !!:40:
.
در مورد دوستانی که با دادن لقب شاهکار به بازی مخالفن ! قبول دارم !! این بازی برای مخاطب عام ممکنه جذابیت انچنانی نداشته باشه !! شاهکار عام به امثال Red dead Redemption میگن که هر سلیقه ای رو میتونه به وجد بیاره !:20: اما خوب هدف تیم سازنده چیزه دیگه ای بوده و هست !!

در موردی دوستانی که به بازی بیخودی خورده میگیرن !! فقط یه چیز میگم = قصد جسارت ندارم !! اما لیاقت همچین بازی خاص و فوق العاده ای رو ندارید !!:20:نظر شخصیتونو بگید . نه اینکه بازیو با دیدگاه به ظاهر حرفه ای بکوبید ! :13:
.
بنظرم بهتره تو همین وضعیت valve بازیو نگه داره و تغییرات انچنانی ایجاد نکنه !! چرا که با دخالت سلیقه های جانبی !! بازی مزخرف میشه !! نمونه همچین اتفاقاتی هم کم نیفتاده !! بازی های قدیمی و خوبی که به خاطر جذب مخاطب بیشتر (مخصوصا مدعیان Core Gamer بودن :27:) سبکشون تغییرات کلی کرد و دیگه نابود شدن و محبوبیتشون رو از دست دادن .
.
و جمله ی اخر اینکه ... بهتره هر بازی و سبکی تو محدوده ی خودش بمونه و سبک ها و سلیقه ها با هم مخلوط نشن . چون که همین ها باعث شده تموم بازی ها روز به روز شبیه هم و تکراری شدن !! و همین مسئله باعث شده همه ی بازی کننده ها تو یه سطح نسبی از بازی ها لذت ببرن !! درسته که اینجا ایرانه و بازی ها 1000 تومنه و همه ی بازی هارو باید بخریم و تموم کنیم !!:31: اما خوب .... بعضی جاها باید رعایت کنیم :20:

vahidgame
02-05-2011, 12:12
دیگه مراد پست بده همه چی تمومه لپ مطلب رو گفت....اقا جم کنید بریم...:31:حامد جون صد در صد باهات موافقم :31:
خیلی خوشم اومد مراد عزیز با این پستش دیگه هیج حرفی رو باقی نذاشت
من گفتم بحث تموم بشه به خاطر این بود که بحث خیلی طولانی شده بود و کل تاپیک در مورد این بود در صورتی که خیلی سایت های خارجی مثلا الان میان در مورد یه سری چیزای مخفی و نکته های بازی میگن!
منم دیروز بازیو تموم کردم به زودی یه نقدی هم می ذارم

The Rover
02-05-2011, 12:42
خب اول کی از نکات مخفی و Easter Egg ها شروع می کنه؟

p30worldapm
02-05-2011, 13:04
کسی در مورد داستان بازی چیزی ننوشته؟
من قسمت قبل رو داشتم بازی می کردم که ویندوزم خراب شد و سیو هام پرید! می شه بگین آخرش چی شد؟ داستان این چی؟ اون اولش چی می گفتن؟ خارجی حرف می زدن یه زیرنویس هم نداشت!:31:

779
02-05-2011, 20:46
OK منم دیگه بحث نمیکنم اینجا فنه Valve بیش از اندازه زیاده.

-------------
میگم این بخش دو نفره چجوریه؟ من فردا با یکی از دوستام میخوام برمش اونطور که استاد مراد Half Life :دی گفت باید قشنگ باشه. امیدوارم همونطور که گفتی مراد از بخشه تکنفره سخت تر باشه ( البته احتمالا چون کاره گروهیه مشخصا سخت تره )

Layken
02-05-2011, 21:18
OK منم دیگه بحث نمیکنم اینجا فنه Valve بیش از اندازه زیاده.

-------------
میگم این بخش دو نفره چجوریه؟ من فردا با یکی از دوستام میخوام برمش اونطور که استاد مراد Half Life :دی گفت باید قشنگ باشه. امیدوارم همونطور که گفتی مراد از بخشه تکنفره سخت تر باشه ( البته احتمالا چون کاره گروهیه مشخصا سخت تره )
سخت که اگه اون یکی رفیقت هم مثل خودت باشه زیاد سخت نیست ولی لذت بخشه....همکاری خوبی هستش تو قسمت دو نفری...و برمیگرده به گیم پلی خوبش...

marmolak kocholo
02-05-2011, 22:22
بچه ها همونجور که وحیدجان هم اشاره کردند خیلی از سایت ها الان دارن در مورد یه سری چیزهای مخفی تو بازی صحبت می کنن منم تو این پست می خوام استارتشو بزنم تا شاید یکم بحث ها تخصصی تر بشه.

تو تریلر Turrets که Valve قبل از انتشار بازی اونو پخش کرده بود و تو قسمت Extras بازی هم بود یه سری نکات جالب مشاهده می شد!
تو تایم 0:36 این ویدئو و چند صدم ثانیه بعدش دو تا عکس نشون میده که یه سری اسکی(ASCII) و مورس نوشته شده، با هم دیگه اولین عکس رو بررسی می کنیم:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

3 خط اول وقتی دیکد می شن عبارت و جمله ی زیر بدست میاد:

Here's Da Beens, Dougtato:

تو 3 خط بعدی هم عبارت زیر بعد دیکد کردن مشخص میشه:

You found many.
Find the rest.MiKaXs FTW

که با هم میشن:

Here's Da Beens, Dougtato:
You found many.
Find the rest.MiKaXs FTW

خط اول یعنی Here's Da Beens, Dougtato: هنوز مشخص نشده چه معنی میده!(یه سری حدس ها زده شده ولی...) خط های بعدی هم که مشخصه.

بعد از 3 خط اول یکم که پایین تر میایم میرسیم به یه فرمول یا معادله که عبارت اول مربع تو خالی(که اگه دقت کنید پشتش یه ربات هست) به اضافه ی آلفا و ضربدر 162 میشه، خط بعدش هم نوشته "..." که بیشتر شبیه کد مورس میاد، و میشه حرف "S"، و اگه بخوایم به جای اون مربع خالیه بزاریم عبارت میشه:
"S + a x16 x13"
که هنوز مشخص نیست چه معنی میده یا اصلا یعنی چی !!؟؟


میرسیم به فریم بعدی که عکس زیر نمایان میشه:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

این خط هم که کدهای اسکی هستند بعد از دیکد عبارت زیر رو تشکیل میدن:

Also... superdinoman's mom

کلا این چند خط با هم جملات زیر رو تشکیل میدن:

Here's Da Beens, Dougtato:
You found many.
Find the rest.MiKaXs FTW
Also... superdinoman's mom

شما نظری در این باره ندارید!؟
البته اینم بگم چیزهای دیگه ای هم هستش(چیزهای مخفی!!) که تو مراحل خود بازی هست و سعی می کنم دربارشون صحبت کنم.
تو پست بعدی هم به احتمال زیاد در مورد Super 8 اطلاعاتی در اختیارتون قرار میدم...

779
02-05-2011, 22:43
تا شاید یکم بحث ها تخصصی تر بشه.

الان بحث ها در مورده خوشگلیه شخصیت اصلی بود دیگه؟
بحث Easter Egg هایه بازی از کی تا حالا شده بحث هایه تخصصی که ما نمیدونستیم!! الان بحثه گیم پلی و محیط ها و ... تخصصی نیستن Easter Egg ها تخصصین؟
ok آقایه متخصص ادامه بدین. ( به یک جا امیدوار بودم اونم P30World بود که اونم اینطوری شد. Ok از این به بعد میام 50 مورد نکته ی خوب بازی ها رو میگم 60 نفر تشکر کنن تعداد تشکر هام بره بالا! اصلا بحث کردن بی فایده ی... )

.:PAR3A:.
02-05-2011, 22:57
فک نکنم ... به جای خالی ربطی داشته باشه... فکر کنم مال x13 هست

maziarb
02-05-2011, 23:07
این بازی اصن چیه؟ هدفش چیه؟ دشمنش کیه؟ خودش کیه؟ من فک میکردم halflife سه هستش، مثل هال لایف اولش شلنگ تو کلشه، کلاً سردر نیوردم، هی سوراخ درست میکنه وقتی ازتوش رد میشی دوباره برمیگردم جایی که بودم، :16: ،باگ به این بزرگی!(جالبه آپدیت 1و2 هم ریختم!)
اومدم از شما راهنمایی بگیرم، halflife3 کی میاد؟

SA.JJ.AD
03-05-2011, 00:28
این بازی اصن چیه؟ هدفش چیه؟ دشمنش کیه؟ خودش کیه؟ من فک میکردم halflife سه هستش، مثل هال لایف اولش شلنگ تو کلشه، کلاً سردر نیوردم، هی سوراخ درست میکنه وقتی ازتوش رد میشی دوباره برمیگردم جایی که بودم، :16: ،باگ به این بزرگی!(جالبه آپدیت 1و2 هم ریختم!)
اومدم از شما راهنمایی بگیرم، halflife3 کی میاد؟

پیشنهاد میکنم شما با این حالتون کلا بیخیال بازی شید :39:

hesam_g59
03-05-2011, 10:27
این بازی اصن چیه؟ هدفش چیه؟ دشمنش کیه؟ خودش کیه؟ من فک میکردم halflife سه هستش، مثل هال لایف اولش شلنگ تو کلشه، کلاً سردر نیوردم، هی سوراخ درست میکنه وقتی ازتوش رد میشی دوباره برمیگردم جایی که بودم، :16: ،باگ به این بزرگی!(جالبه آپدیت 1و2 هم ریختم!)
اومدم از شما راهنمایی بگیرم، halflife3 کی میاد؟
وای مردم از خنده.... ببخشید ... ولی خیلی خنده دار بود :27::27::27::27:
عزیزم.. اون که باگ نیست... اصل بازی همون سوراخ کردن های توی دیقاله :31::31::31:

اساتید.. من اینجا موندم... چطوری برم روی اون پل روبرویی؟؟؟ ( مخازل گازوئیل)

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

havas_1980
03-05-2011, 10:32
اساتید.. من اینجا موندم... چطوری برم روی اون پل روبرویی؟؟؟ ( مخازل گازوئیل)

یه پرتال باید روی سطح شیب دار پشت سرتون درست کنین. یه پرتال هم ته آسانسور. یعنی از بالای اسانسور میپرین پایین و بعدش پرت میشین طرف مقابلتون.


OK منم دیگه بحث نمیکنم اینجا فنه Valve بیش از اندازه زیاده.


به یک جا امیدوار بودم اونم P30World بود که اونم اینطوری شد. Ok از این به بعد میام 50 مورد نکته ی خوب بازی ها رو میگم 60 نفر تشکر کنن تعداد تشکر هام بره بالا! اصلا بحث کردن بی فایده ی... شایان! مگه کسی انکار کرد این لود کردن های بازی عیبشه؟ خوبه هم من تایید کردم و هم مراد. غیر این بود؟... این از این.

اومدی انگشت گذاشتی که محیطهای تکراری داریم و مثالهای هم برای برطرف شدنش زدی. من این یه مورد رو هم انکار نمیکنم اما اینکه این تکراری بودن باعث کسل شدن من بشه نه. اینطور احساسی نداشتم. رو اعصاب هم نبود. اونو عیب هم نمیدونم. مراد هم مطمئنا نظر من رو داره... اما صحبتم اینه که وجود این محیط های تکراری لازمه اتمسفر بازیه. (مشابه محیطهای تکراری رو میتونم FEAR مثال بزنم که همش با محیطهای بسته و اداری و تاسیسات شکل مواجه بودیم. اما اون بازی هم برای من به هیچ وجه کسل کننده نبود و عیبم تلقی نمیشد.) در ادامه اش هم میگی میتونستن هزار تا عمل رویه محیط انجام بدن. اما مطمئنم که وقتشو نکردن به محیط هایه بازی برسن. من موندم آخه چطوری با این اعتماد میایی میگی وقتشو نکردن؟! ایجاد محیط بازی به این شکل از دید سازنده ها, خواست اونا بود. هدف اونا بود. به این دلیل که محیط بازی اول هم به همین شکل بود.

یه جا صحبت کردی که بازی ارزش تکرار نداره و تو خاطره ها نمیمونه. ارزش تکرار نداشتنش که تاییدش میکنم. اما اینکه که میگی تو خاطره نمیمونه, نه. پذیرفتنی برای من یکی نیست. اگه ملاک به یاد موندن بازی تو خاطره از دید تو تکرار بازی باشه (خودت میگی من که نگفتم!) پس Syberia هم نباید بمونه تو خاطره. Lasting Appeal اش هم 6 بود یعنی کمتر از این بازی.

hosseincode2008
03-05-2011, 12:13
این بازی اصن چیه؟ هدفش چیه؟ دشمنش کیه؟ خودش کیه؟ من فک میکردم halflife سه هستش، مثل هال لایف اولش شلنگ تو کلشه، کلاً سردر نیوردم، هی سوراخ درست میکنه وقتی ازتوش رد میشی دوباره برمیگردم جایی که بودم، [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ،باگ به این بزرگی!(جالبه آپدیت 1و2 هم ریختم!)
اومدم از شما راهنمایی بگیرم، halflife3 کی میاد؟
جوک تاریخ
آقا حیفه این جمله رو یکی ترجمه کنه بفرستیم بره N4G حتما 3000 تا داغ میشه
= ))

B.3.S.T
03-05-2011, 13:11
هی سوراخ درست میکنه وقتی ازتوش رد میشی دوباره برمیگردم جایی که بودم، ،باگ به این بزرگی!(جالبه آپدیت 1و2 هم ریختم!)
شما اصلآ حرکتم می کنی وقتی از اون سوراخا درست می کنی می خوای از توشون رد بشی!!!: دی
وقتی حرکت نکنی میشه اله کلنگ!:دی

City 17
03-05-2011, 14:10
مثل هال لایف اولش شلنگ تو کلشه، هال لایف چیه؟ شلنگ تو کلشه ... :12: شما ادامه بده حتما موفق میشی.

هی سوراخ درست میکنه وقتی ازتوش رد میشی دوباره برمیگردم جایی که بودم، [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ،باگ به این بزرگی!(جالبه آپدیت 1و2 هم ریختم!) مشکل احتمالا از کرکتونه ...
چون وقتی از توش رد میشی باید بره جایی که سوراخ اولی بود نه همونجایی که هستین. :دی

باید بگم که شما واژگان جدیدی را به این بازی عرضه کردید : شلنگ و هال لایف و کلش ...
اینا یه بخشی از همون نکات مخفی این بازین ...

MobinS
03-05-2011, 14:26
این بازی اصن چیه؟ هدفش چیه؟ دشمنش کیه؟ خودش کیه؟ من فک میکردم halflife سه هستش، مثل هال لایف اولش شلنگ تو کلشه، کلاً سردر نیوردم، هی سوراخ درست میکنه وقتی ازتوش رد میشی دوباره برمیگردم جایی که بودم، :16: ،باگ به این بزرگی!(جالبه آپدیت 1و2 هم ریختم!)
اومدم از شما راهنمایی بگیرم، halflife3 کی میاد؟

من می گم شما یک متنی بنویس راجع به این باگ بازی ، بعدش بفرست برای valve ، ما بچه های پی سی ورلد هم ساپورتت می کنیم. خیلی بده که چنین باگ بزرگی بازی داره! تازه جالبیش اینه که 2 تا آپدیت دادن هنوز باگه رو ورنداشتن...
حتما این کارو بکن ... خیلی هم مصرم که این کار رو بکنی.
با تشکر فراوان برای اطلاع رسانی این باگ بزرگ:11:

marmolak kocholo
03-05-2011, 14:29
الان بحث ها در مورده خوشگلیه شخصیت اصلی بود دیگه؟
بحث Easter Egg هایه بازی از کی تا حالا شده بحث هایه تخصصی که ما نمیدونستیم!! الان بحثه گیم پلی و محیط ها و ... تخصصی نیستن Easter Egg ها تخصصین؟
ok آقایه متخصص ادامه بدین. ( به یک جا امیدوار بودم اونم P30World بود که اونم اینطوری شد. Ok از این به بعد میام 50 مورد نکته ی خوب بازی ها رو میگم 60 نفر تشکر کنن تعداد تشکر هام بره بالا! اصلا بحث کردن بی فایده ی... )
داداش شما انگاری به خودتم گیر میدی! من چیزی نگفتم که شما اینطوری موضع می گیری!
بله تخصصیه یا حداقلش ادامه بحث هارو تخصصی میکنه و بحث های الکی تموم می شه منم قصدم همین بود از دادن این پست، صحبت در مورد Easter Egg ها از نظر شما مشکل داره !؟

erfandj
03-05-2011, 23:40
عجب بازیه شاخیه نمرشو همه سایتا 10 دادن.
اونوقت mortal combat هفت گرفته.

sepadl71
04-05-2011, 01:09
با سلام
چجوری باید این بازی رو 2 نفری بازی کرد؟
راهنمایی کنید

The Rover
04-05-2011, 08:42
منم می خواستم بپرسم
رو pc میشه 2 نفره بازی کرد؟

marmolak kocholo
04-05-2011, 12:38
منم می خواستم بپرسم
رو pc میشه 2 نفره بازی کرد؟

با سلام
چجوری باید این بازی رو 2 نفری بازی کرد؟
راهنمایی کنید

بله میشه، تو پست اول تاپیک زیر توضیح دادم:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Benygh
04-05-2011, 19:12
من یه جایی هستم بعد از منفجر کردن مخزن گاز سمی که بعد توسط لوله مکشی به اونجا برده شدم و بعد که از پله ها بالا رفتم و ... الان جلوم یک دره سبز رنگ موجوده ولی باز نمیشه :(
راهی هم برای پرتال و ... وجود نداره ...
نمیدونم مشکل از کجاست ... کسی این مشکل رو داشته ؟

یافتم ... ممنونم.

MobinS
04-05-2011, 19:39
حالا که یافتی هیچی. ولی فکر کنم در نصفه باز میشه. باید از لای در یک پورتال درست کنی بعدش رد شی. آره؟

ramin martinez
05-05-2011, 11:11
یه سوال از کسایی که بازی تموم کردن چه اتفاق بعد از این قسمت می افته مال من چند ثانیه بعد از بازی میاد بیرون آپدیت هم نصب کردم درست نشد خیلی ضدحال بعد از این همه بازی کردن

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Mool Tee
05-05-2011, 15:53
سلام. یه سوال در مورد بازی دارم.شخصیتی که ما با اون بازی می کنیم کیه؟

hadi beiki
05-05-2011, 18:36
یه سوال از کسایی که بازی تموم کردن چه اتفاق بعد از این قسمت می افته مال من چند ثانیه بعد از بازی میاد بیرون آپدیت هم نصب کردم درست نشد خیلی ضدحال بعد از این همه بازی کردن

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
منم اینجوریه!!

matrix_3s
05-05-2011, 18:59
واسه منم همینطور.....!!!!!!!

MobinS
05-05-2011, 18:59
یه سوال از کسایی که بازی تموم کردن چه اتفاق بعد از این قسمت می افته مال من چند ثانیه بعد از بازی میاد بیرون آپدیت هم نصب کردم درست نشد خیلی ضدحال بعد از این همه بازی کردن

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

واسه منم همینطور.....!!!!!!!

منم اینجوریه!!
بازی تموم شده عزیزم . خسته نباشی


سلام. یه سوال در مورد بازی دارم.شخصیتی که ما با اون بازی می کنیم کیه؟
یکخانوم که ببرای انجام آزمایش به آزمایشگاه آپاچه اومده. فکر کنم اسمش هم کیت باشه.

matrix_3s
05-05-2011, 19:01
بازی تموم شده عزیزم . خسته نباشی
بازی تموم میشه دلیل نمیشه که از بازی بپره بیرون........

marmolak kocholo
05-05-2011, 20:01
یکخانوم که ببرای انجام آزمایش به آزمایشگاه آپاچه اومده. فکر کنم اسمش هم کیت باشه.
اولا آپاچه نه، اَپرِچِر
دوما اسم شخصیت اول Chell بود نه کیت!!
(چه جوری بازی رو تموم کردی!؟:31:)
دوستانی که بعد از تموم شدن، بازیشون کرش میشه آخرین پچ یعنی 1.3 رو دانلود و نصب کنن!
اگه اونم جواب نداد از تو Option بازی، Windowed رو انتخاب کنن، دیگه مشکلی پیش نمیاد...

ramin martinez
05-05-2011, 21:00
دوستانی که بعد از تموم شدن، بازیشون کرش میشه آخرین پچ یعنی 1.3 رو دانلود و نصب کنن!
اگه اونم جواب نداد از تو Option بازی، Windowed رو انتخاب کنن، دیگه مشکلی پیش نمیاد...

دست درد نکنه جواب داد
یه اسم ایرانی تو credits بود علیرضا رزم پوش کسی می دونه کیه؟


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

MobinS
06-05-2011, 09:36
اولا آپاچه نه، اَپرِچِر
دوما اسم شخصیت اول Chell بود نه کیت!!
(چه جوری بازی رو تموم کردی!؟:31:)
دوستانی که بعد از تموم شدن، بازیشون کرش میشه آخرین پچ یعنی 1.3 رو دانلود و نصب کنن!
اگه اونم جواب نداد از تو Option بازی، Windowed رو انتخاب کنن، دیگه مشکلی پیش نمیاد...

اون که اشتباه تایپی بود.
اسمش هم گفتم که دقیقا یادم نیست!:دی

resident_evil
06-05-2011, 13:45
قسمت Coop بازی واقعا فوق العادست ! نقص نداره . فوق العاده جالب و خنده دار . ترکیدیم از خنده واقعا این 2 تا روبات بسیار فان هستن : دی من تا اینجا تنها ایرادی که تو بازی دیدم Loadingهای زیاد و اعصاب خورد کنش هستن ! کلا اگر Coop بازی نکردین یا آفلاین یا آنلاین با یکی بازی کنین که بی نظیره

MobinS
06-05-2011, 15:27
نوید قرار بود یاهم بریما! چرا نیومدی عزیز برادر؟ ( الان داشتم دوباره مارمولک رو نگاه می کردم :دی)

Electronic-Arts
06-05-2011, 18:11
سلام دوستان من بعد از حدودا یه ربع از بازی پرت میشم بیرون با این وضع همش باید سیو کنم ٫ چیکار کنم؟

marmolak kocholo
06-05-2011, 20:51
قسمت Coop بازی واقعا فوق العادست ! نقص نداره . فوق العاده جالب و خنده دار . ترکیدیم از خنده واقعا این 2 تا روبات بسیار فان هستن : دی من تا اینجا تنها ایرادی که تو بازی دیدم Loadingهای زیاد و اعصاب خورد کنش هستن ! کلا اگر Coop بازی نکردین یا آفلاین یا آنلاین با یکی بازی کنین که بی نظیره
ای ی ی ی ی خدا از دهنت بشنوه!! از اولی که بازی اومد دارم هی می گم این Coop رو از دست ندید و از این حرفا ...

سلام دوستان من بعد از حدودا یه ربع از بازی پرت میشم بیرون با این وضع همش باید سیو کنم ٫ چیکار کنم؟
تاپیک مشکلات:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
-----------------------

بچه ها یه پستر زیبا که طراح Valve آقای Tristan Reidford اونو طراحی کرده که وقعا زیباست، اگه دقت کنید پستر شبیه پستر های فیلم های دهه ی 70 هستش:31:(از خودم نمی گما !!)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Electronic-Arts
06-05-2011, 21:31
یه سوال دیگه من اینجا گیر کردم چیکار کنم؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

MobinS
06-05-2011, 22:37
یه سوال دیگه من اینجا گیر کردم چیکار کنم؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یک پورتال بساز روی دیواری که موج آبی روش ختم میشه. یکی دیگه بساز این ور پرتگاه. برو توش تا بری اون طرف. بعدش دکمه رو بزن تا جعبه بیوفته. دقیقا همونجا روبروش پرتال بساز تا ایندفعه جعبه بیوفته توی این موج. حالا به صورت بعلاوه یکی دیگه روی اون یکی دیوار بزن. دوباره همین کار رو تکرار کن تابرسی اون طرف. حالا یکی پرتال بالای موج بساز. یکی روی زمین. از توی زمین با جعبه برو تا بخوری توی موج آبی. حالا یک پرتال رو سر موج آبی بساز و یکی رو دقیقا روی دیار روبروی در بساز تا تغییر مسیر بدین به سمت در . به در که رسیدی جعبه رو وردار و برو پایین. جعبه رو بذار روی دکمه و از بگذر.

ahmadblue
07-05-2011, 17:44
من تو این مرحله گیر کردم لطفا یکی کمک کنه

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Electronic-Arts
07-05-2011, 20:14
سلام من تو اون مرحله که باید اون روبات رو نابود کنیم گیر کردم وقتی اون بمبا رو به سمت خودش پرت میکنم چشمش کنده میشه ولی نمیدونم کجا باید نابود کنم چشم رو

havas_1980
07-05-2011, 20:52
من تو این مرحله گیر کردم لطفا یکی کمک کنه


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یه پرتال جایی که ژل آبی برخورد میکنه درست میکنین, یه پرتال هم رو به رو روی اون دیوار سفید دست چپ. (تو عکس) نتیجه اینکه اون سطح شیب دار سمت راست, آبی میشه. بعدش اون پرتال روی دیوار رو حفظ میکنین و یه پرتال اون پایین درست میکین. میپرین تو پرتال و با سرعت به سطح شیب دار آبی برخورد میکنین و پرت میشین اون بالا, دست چپ....


سلام من تو اون مرحله که باید اون روبات رو نابود کنیم گیر کردم وقتی اون بمبا رو به سمت خودش پرت میکنم چشمش کنده میشه ولی نمیدونم کجا باید نابود کنم چشم رویه سری گوی هایی میاد (در سه نوبت) که اونا رو باید بگیرین و وصل کنین به ویلی (همون ربات)...

Electronic-Arts
07-05-2011, 22:09
یه سری گوی هایی میاد (در سه نوبت) که اونا رو باید بگیرین و وصل کنین به ویلی (همون ربات)...
موقعی که چشمش کنده میشه هیچ چیزی نمیاد و هیچ اتفاقی هم نمیافته فقط یکی از چشم هاش رو زمین افتاده

pedram_sad
07-05-2011, 22:45
ما هم بازی رو امروز تمام کردیم
گفتنی ها رو دوستان گفتن
باحال بود کلا

فقط 2 تا چپتر به شدت حالم رو بد کرد که تا چد ساعت تهوع داشتم
چپتر 6 و 7

هنوزم تا اسم portal 2 یادم میاد یاد این 2 چپتر و اون بپر بپر ها میافتم و..

havas_1980
07-05-2011, 23:07
موقعی که چشمش کنده میشه هیچ چیزی نمیاد و هیچ اتفاقی هم نمیافته فقط یکی از چشم هاش رو زمین افتادهرو زمین که نمیفته. رو هوا هس که خودتون میرین میگیرینش... اولیش زرده. بعدش سبز و بعدشم بنفش...

اصلا مگه تو چپتر 9 گیر نکردین؟

panther99
08-05-2011, 00:57
آقا میشه یه کم در مورد این بازی یه توضیح مختصری بدید ؟؟؟!!! کلا چه سبکیه ؟؟؟؟؟ واقعا جذابه این بازی ؟؟؟؟؟ راحت میشه بازی کرد ؟؟؟؟؟ با چه بازیی میشه مقایسه کرد ؟؟؟؟؟؟ اگه بازیه ردیفیه ما هم بریم بگیریم ؟؟؟!! فکر نکنم تا حالا مثل این بازی رو بازی کرده باشم !!!

SA.JJ.AD
08-05-2011, 02:00
آقا میشه یه کم در مورد این بازی یه توضیح مختصری بدید ؟؟؟!!! کلا چه سبکیه ؟؟؟؟؟ واقعا جذابه این بازی ؟؟؟؟؟ راحت میشه بازی کرد ؟؟؟؟؟ با چه بازیی میشه مقایسه کرد ؟؟؟؟؟؟ اگه بازیه ردیفیه ما هم بریم بگیریم ؟؟؟!! فکر نکنم تا حالا مثل این بازی رو بازی کرده باشم !!!

اون همه مطلب و توضیح تو پست اول تاپیک برای شما و امثال شما قرار گرفته شده دیگه عزیز :46:

Electronic-Arts
08-05-2011, 12:24
رو زمین که نمیفته. رو هوا هس که خودتون میرین میگیرینش... اولیش زرده. بعدش سبز و بعدشم بنفش...

اصلا مگه تو چپتر 9 گیر نکردین؟
فهمیدم فقط یه سوال دیگه , چرا ویلی دشمنمون شد؟

Fusi0n
08-05-2011, 13:34
این بخش جریانش چی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

MobinS
08-05-2011, 14:25
این بخش جریانش چی
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این جاش که آسونه. گوشه سمت راست بالا روی دیوار یک پورتال بساز و برو اون بالا ، بعدش روی سکو سمت چپ یکی دیگه بساز ، یکی هم روی زمین. ، بعدش بپر پایین تا پرتاب شی.

SA.JJ.AD
08-05-2011, 14:51
از مدت ها پیش روشن شده بود که یک محتوای دانلود شدنی برای پرتال 2 عرضه خواهد شد، تنها زمان آن اعلام نشده بود.
حالا شرکت سازنده ی این بازی، والو که در کارنامه اش بازی های خوش ساختی همانند نیمه جان1 و 2 دیده می شود، اعلام کرده که در محتوای دانلود شدنی شماره ی 1 برای بازی پرتال2، حفره های تازه وجود خواهند داشت و همچنین بازی کنندگان باید با درجه ی سختی تازه ای سر و کله بزنند که بسیار چالش برانگیز خواهد بود.
گفته می شود این محتوای دانلود شدنی، برای تابستان آماده خواهد شد؛ آن هم برای سه پلت فرم PC، ایکس باکس360 و پلی استیشن3.
نکته ی جالب این است که این محتوا، نه تنها برای PC، بلکه برای دو پلت فرم دیگر هم رایگان خواهد بود.:8:
+
واقعا دمه والو گرم :40::31:

منبع:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Fusi0n
08-05-2011, 20:14
این جاش که آسونه. گوشه سمت راست بالا روی دیوار یک پورتال بساز و برو اون بالا ، بعدش روی سکو سمت چپ یکی دیگه بساز ، یکی هم روی زمین. ، بعدش بپر پایین تا پرتاب شی.
اینا که مشخص ولی مسیر خروج کجاست کدوم سمت باید برم ؟ اون در جلو تو تصویر برای خروج ؟

aha2012
08-05-2011, 20:24
اینا که مشخص ولی مسیر خروج کجاست کدوم سمت باید برم ؟ اون در جلو تو تصویر برای خروج ؟
دقیقا اینجا که هستی پشت سرت آرم لودینگه که وسطش خالیه؟؟
باید بری بالای بالا بعدش یه سکو هست که موربه یه پورتال اونجا درست کن و یکی هم روی زمین
از بالا بپر تا از دیوار موربه پرت شی و از دایره رد شی تا برسی به خروج
دیوار موربه هم درست سمت راستته(تو عکس)

SA.JJ.AD
08-05-2011, 20:47
حذف شود ................................