مشاهده نسخه کامل
: پروژه تیونینگ پراید :
hesamkowsar
06-09-2010, 12:06
دوستان به کمک شما میخوام تو موتور ماشین دست ببرم و تقویتش کنم...الان نمیدونم باید از کجا شروع کنم...
ولی میخوام اول چیزهایی رو عوض کنم که هزینه کمتر و تاثیر بیشتر داره...
جناب درایور که همیشه راهنمای ما بودن.از بقیه شما دوستان هم دعوت میکنم کمک کنید...:20:
فکر میکنم قسمت برقی مثل کویل و وایر و ... شروع خوبی باشه...یا سیستم هوا رسانی
راستی مصرف سوخت زیادی بالا نره...:46:
farshad bugatti
06-09-2010, 16:23
قبل از تیون باید رو پایداری پراید کار کنی مثلا با انداختن تایر 185 - 13 / 60 چسبندگی پراید نسبتا تضمین میشه و در کنار این اگه کمی هم ارتفاع بزنی هم استیل ماشین بهتر میشه و هم هندلینگش خوب میشه.
حالا من زیاد رو قیافه ماشین نظر نمیدم چون نمیخوام خرج زیاد بالا بره! مثلا تعویض اینه و سپر ها و ... خیلی اسپرت تر میشه.
لوازم اولیه برای تیون هم که من دوستم تو کار تیون هستش و اینا رو اول پیشنهاد میده : فیلتر هوای اسپرت و هدرز و استرس بار و یک دست هم شمع سوزنی پلاتینیوم دار و یک سری کارای جزئی مثل برداشتن منبع کاتالیزور مقدمه کاره و اگه بگید بودجتون برای تیون چقدره میتونم پیشنهاد های زیادی مثل تراش دادن سر سیلندر و نصب میل سوپاپ اسپرت و خیلی چیزای دیگه رو بدم ، در ضمن تیون کردن داخل ماشین هم جداست مثلا عوض کردن فرمان و دسته دنده و رو پدالی و صفحه کیلومتر و صندلی اسپرت و .... که باهاشون کاری ندارم! چون من اول از موتورش شروع میکنم اگه خواستی اسپرت کردن داخل و خارج ماشین رو هم میگم.
این هدرز و استرس بار چین؟؟؟یه توضیح میدی و چقدر هزینه داره؟؟
hesamkowsar
06-09-2010, 18:44
منظور از پروژه تیونینگ پراید موتورش هست...بدنه اینا الان لاستیک 175...رینگ اسپرت...استرس بار hp ..ارتفاع زده شده...لوازمی..
فیلتر k&n و وایر اسپرت بزودی...
هدرز چه تاثیری تو قدرت موتور داره...و مصرف سووووووووووووخت...!!!
D r i v e r
06-09-2010, 22:08
منظور از پروژه تیونینگ پراید موتورش هست...بدنه اینا الان لاستیک 175...رینگ اسپرت...استرس بار hp ..ارتفاع زده شده...لوازمی..
فیلتر k&n و وایر اسپرت بزودی...
هدرز چه تاثیری تو قدرت موتور داره...و مثرف سووووووووووووخت...!!!
هدرز :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ببین هدرز کمک میکنه که خروج دود بهتر و راحت تر صورت بگیره
و موتور ماشین خنک تر کار کنه و از دماش کاسته بشه
نکته ی دیگه ای که میخوام بگم اینه که کسی که میخواد دست به موتور ماشین بزنه حتما برای کل کل کردن این کار رو میکنه
و این یعنی اینکه باید بیخیال مصرف سوخت بشه
شما وقتی از هدرز استفاده کنی در حالت عادی نه تنها مصرف ماشینت بالا نمیره بلکه شاید کاهش هم پیدا کنه!
چون یه بار اضافی رو از دوش موتور برمیداری
به قول یه دوستی مصرف زیر پات هست!
هرچی بیشتر پدال رو فشار بدی مصرفت هم میره بالاتر
کارهای خوبی انجام دادی
پیشنهادم اینه که زیاد پولتو برای خرید شمع خرج نکن
فقط سعی کن تمیز باشن و از فیلر گیریشون کن
برای اینتک هم (مکش هوا) میتونی از فیلتر اسپرت استفاده کنی
ولی قبلا هم گفتم باید با تجربه جایی رو پیدا کنی که حداکثر ارتباط با هوا و مخصوصا هوای خنک رو داشته باشه
به هیچ وجه نباید پشت رادیاتور باشه و تا حد امکان ازش دور باشه
اگه با یه خورده صدای اضافی از اگزوز مشکل نداری پیشنهاد میکنم هدرز رو بگیری(صدا خیلی کم تغییر میکنه) و بعد بقیشو لوله استیل 1.5 اینچ یا 2 اینچ بکشی
و منبع آخر هم با انواع منبع اسپرت موجود در بازار عوض کنی ولی عوض کردن منبع بسته به نوعش صداهای مختلفی رو در بر داره
اگه اینا ارضات تکرد باید بری سراغ باز کردن سر سیلندر و دستکاری کردن اون ;)
hesamkowsar
07-09-2010, 09:49
مرسی درایور جان...
تو خود موتور که نمیخوام دست ببرم...همین هدرز فکر کنم گزینه خوبیه...قیمتش حدودن چنده...؟واسه پراید هست؟
یه سوال در مورد توربو شارژر....تو سایت ایستگاه یدونه دیدم الکتریکی بود و قیمتش باید ارزون باشه...میخواستم ببینم توربو واسه ماشین حدودا چنده؟
من تو ملت تو ویترین یه مغازه دیدم ...اما فکر کنم واسه ماشین سنگین بود...!!!!
D r i v e r
07-09-2010, 18:38
داش قیمت این هدرز چنده؟؟
مرسی درایور جان...
تو خود موتور که نمیخوام دست ببرم...همین هدرز فکر کنم گزینه خوبیه...قیمتش حدودن چنده...؟واسه پراید هست؟
یه سوال در مورد توربو شارژر....تو سایت ایستگاه یدونه دیدم الکتریکی بود و قیمتش باید ارزون باشه...میخواستم ببینم توربو واسه ماشین حدودا چنده؟
من تو ملت تو ویترین یه مغازه دیدم ...اما فکر کنم واسه ماشین سنگین بود...!!!!
امیر حسین هستم :11:
میثاق که ایرانی هم هست 150 تومن حدودا
گفتم که هدرز خالی تاثیر آنچنانی نداره
باید تخلیه دود رو کلا بهبود ببخشین که هدرز هم قسمتی ازش میشه ;)
توربو برقی اصلا فکرش هم نکن
چون همش کشکه
در مورد توربو
بحث نسبتا طولانی داره و فقط خود توربو نیست و اینو بدون دردسر داره و اینکه موتور فابریک پراید پزینه مناسبی برای توربو کردن نیست
وگرنه خود توربو قیمت آنچنانی نداره(خود توربو به تنهایی )
farshad bugatti
07-09-2010, 22:10
اصلا اگه بخواین توربو بزارین رو پراید به نظر من شدنی نیست! اگه هم بشه باید از هفت خان رستم رد بشین! حالا اونم جور در بیاد یا نه!
به نظر من اگه یک تقویت سطحی میخواین اون چیزایی که منو امیر بهش اشاره کردیم عالیه وگر نه کارای زیادی میشه رو پراید کرد مثلا تعویض موتور که خیلی کار خطرناکی هستش!
rami_hemi
07-09-2010, 22:17
1- توربو کردن به این راحتی نیست امیر جان گفتن
2-همونتور که امر عزیز گفت موتور استاندارد پیراید آنچنان مورد خوبی برای توربو کردن نیست مگر اینکه شما بخو اید ماشین رو گازسوز بکنید با یه توربو کوچیک موتور ماشین بهتر کار میکنه که اونم مشکلات زیادی داره
کلا موتور پراید نه به خاطر حجم پایینش بلکه به خاطر ضعف کلی زیاد جالب نمیشه
مثلا شما حداکثر توانی که از این موتور میتونید بگیرید 120-140 اسب میشه اونم با کلی هزینه از جمله تغییراتی در سیلندر سر سیلندر پیستون میلنگ و خیلی قطعات دیگه که به نظرم هزینه 2-3 میلیونی زیاد هم جالب نمیشه تو وضعی که شاید با کمی هزینه روی موتور مزدا یا فورد همین توان رو و یا بیشتر رو به راحتی میشه ازشون گرفت و نصب این موترو به جای کار روی موتور خود پراید بهتر هستش
اگه نمیخواین زیاد روش کار کنین و فقط به بهسازی متور فکر میکنید اون دیگه موردی نداره که کمی لاوزمی کردن موتور برای بهبود کارکرد موتور
اون روز من خودم چند تا سوال از یکی از اساتید فن پرسیدم در مورد مصرف بهینه و بهترین پرفرمنس گفتن که بهترین پرفرمنس همیشه بهترین مصرف رو هم داره .
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.