PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ارتباط جلوه های ویژه فیلم های سینما با گرافیک سه بعدی کامپیوتر ؟



ehsan_
15-08-2010, 14:11
سلام به برو بچه های گرافیک سه بعدی :20:

یک سوالی داشتم که بدجوری دنبال جوابش هستم

در ساخت فیلم های تخیلی مثل AVATAR طراحان فیلم و طراحان جلوه های ویژه فیلم از چه ابزارهایی برای ساخت چنین فیلمی استفاده می کنن

چه برنامه هایی رو استفاده می کنن بیشتر ؟

فکر نکنم از راه دیجیتال پیتینگ و طرح دستی که مبنای اون هست استفاده کنن ؟:13: درسته ؟:5:

Warden
15-08-2010, 14:24
فکر نکنم از راه دیجیتال پیتینگ و طرح دستی که مبنای اون هست استفاده کنن ؟[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](19).gif درسته ؟[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](11).gif


بر عکس تفکرت اتفاقا از همینا استفاذه میکنن
بجز مواردی که
مث فیلم کینگ کونگ و ارباب حلقه ها از ماکت زیاد استفاده میکنن
برا ابزارهای دیجیتالی هم که استفاده میشه
راستش میشه گف تا حدی همینایی هستش که تو ایران هم استفاده میشه
اما .... در خیلی از موارد برا کاهش خطا ها و سختی ها و تقویت یه سری از تکنیک ها
از برنامه هایی استفاده میشه که توسط برنامه نویسای یه شرکت نوشته میشه
به عنوان مثال در فیلم اواتار از برنامه Mary استفاده شده که مختص Texture Paint هستش
و یا masive که اولین بار در ارباب حلقه ها برا تولید جمعیت انبوه و هوش مصنوعی استفاده شده
امیدوارم توضیحاتم کافی باشه

ehsan_
15-08-2010, 22:30
ممنون دوست عزیز


بر عکس تفکرت اتفاقا از همینا استفاذه میکنن مثلا شخصیت بارلوگ (تصویر پایین توی ارباب حلقه ها ) از دیجیتال پیتینگ استفاده می کنن ؟(چون با ماکت نمیشه)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بعد چه برنامه هایی اونو به حرکت در میارن ؟

زمان گذشته وقتی یک کارتون می خواستن....اگه با سرعت 40 فریم اون باید اجرا میشد
تقریبا ده ها نقاشی مثل هم رو پشت سر هم اجرا می کردن و طبیعتا اونها رو با دست طراحی می کردن

حالا که با دیجیتال پیتینگ یک شخصیت رو طراحی می کنن چطور اون رو به حرکت در میارن ؟

(من توی فتوشاپ و کمی هم فلاش کارهای مختفی انجام دادم...دیجیتال پیتینگ رو شروع کردم و حالا می خوام بزنم توی کار 3dmax و بعد هم کم کم انیمیشن:11:)

pezhmax
16-08-2010, 08:53
نمیشه یه نرم افزار خاص رو نام برد و گفت همه جلوه های ویژه فیلمها رو با اون میسازن.
به طور کلی تو بخش جلوه های ویژه کامپیوتری چند دسته نرم افزار استفاده میشه. نرم افزارهایی برای ساخت مدل های مجازی و ایجاد جزئیات، نرم افزارهای انیمیشن، نرم افزارهای ساخت جلوه های ویژه بصری، نرم افزارهای composition.

در بخش مدلینگ و جلوه های ویژه نرم افزارهای Maya, SoftImage, Houdini تو صنعت فیلم از بقیه بیشتر استفاده میشن.
برای ساخت بافتهای طبیعی و ساخت جزئیات مدل هم نرم افزارهای Zbrush, MARI, Mudbox بیشتر مورد استفاده هستن.
تو بخش انیمیشن هم ,Maya, Motion Builder, Massive, Endorphine , MatchMover, Boujo بیشتر مورد استفاده هستن.
برای composition و Digital Painting هم از نرم افزارهایی مثل autodesk Composite, Nuke, After effect , Fusion بیشتر استفاده میشه.

میبینی که طیف وسیعی از نرم افزارها و تخصصها برای ساخت چنین صحنه هایی لازمه.


این لینک بخش showcase نرم افزار مایاست. توضیحات کوتاهی راجع به استفاده از این نرم افزار تو فیلمها هستش :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید