ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یه سوال در مورد Wire parameter



reactor_master
14-08-2010, 08:49
سلام به همه

من یه مشکلی توی ریگ کردن یه ربات پیدا کردم

سوالم رو کلی میپرسم

به فرض شما یه Attribute به شی کمکی تون اعمال میکنید
میرید توی Wire parameter و از اتربیوت اون میخواین که با محور y جسم ارتباط پیدا کنه

مثلا وقتی پارامتر (Attribute) کم یا زیاد شد جسم هم تو محور Y حرکت کنه

تو حالت معمولی اینجوری درسته

اما همه چیو برگردونید به حالت اول
جسممون رو کمی بپرچونم مثلا تو محور Z
جوری بشه که وقتی مخواییم تو محور Y حرکتش بدیم برین تو حالت Local بعد حرکتش بدیم

امیدوارم تا اینجا متوجه شده باشین

مشکل من اینه که نمیدونم چرا وقتی میخوام از این به بعد همون عملیات Wire parameter رو اعمال کنم روی محور local Y حرکت نمیکنه و فکر میکنه که رو حالت View میخوام حرکتش بدم
میخوام وقتی Attribute رو کم یا زیاد میکنم جسمم تو امتداد خودش توی محور Y تغییر کنه

برای این کار رفتم pivot رو هم تغییر دادم ... اما نمیدونم وقتی connect میکنم توی Wire parameter چرا روی حالت Local حرکت نمیده ... اینکار pivot رو ریست کردن

اولش فکر میکردم یه Experssion توی Wire palameter هست که مثلا بگه آقا تو محوری که تنظیم شده local حرکت کن
اما توی هلپ مکس رفتم اما فرمول خاصی رو در نظر نگرفتن

حتما یه راهی هست

دوستان خواهشا کسی میدونه کمک کنه که کارم بد جووری گیر کرده
خیلی خیلی ممنون

Mostafa 3D
14-08-2010, 12:30
البته مطمئن نیستم ولی فکر کنم شما اول باید آبجکتتون رو FreezTransform بکنید و بعد WireParam ...

HOMAYOON.F
14-08-2010, 14:23
با سلام...
خب راستش من دقیقاً متوجه مشکلتون نشدم! اما با توجه به برداشت خودم از سوالتون اینو میگم شما تست کنید:
دو تا باکس درست می کنیم.
میخوایم با move کردنِ باکس 2 در محور y ، باکس 1 در محور x جابجا (move) بشه!
اگه به صورت عادی پیش بریم و با وایر پارامترز این دستورات رو بدیم همه چیز درست میشه. اما مشکل زمانی به وجود میاد که ما باکس 2 رو rotate کنیم و بعد از اون بخوایم در جهتِ محور local جابجاش کنیم! اونوقت جواب نمیده! (فکر میکنم تا اینجاش همین مشکل شماست!!)
خب، واسه حلش ما میاییم یه dummy درست میکنیم و با باکس 2 align میکنیم.
بعد باکس 2 رو به دامی لینک میکنیم.
حالا هر وقت خواستیم باکس 2 رو بچرخونیم به وسیله ی دامی میچرخونیمش و واسه جابجایی کافیه خود باکس 2 رو در جهت محور لوکال y حرکت بدیم. اونوقت همه چی سر جای خودش به درستی حرکت میکنه!
امیدوارم خوب توضیح داده باشم...

reactor_master
14-08-2010, 16:23
ممنون از دوستان
اما مشکل بنده فراتر از این حرفا بود
خوشبختانه با یکی از اساتید بزرگ ایران مکاتبه کردم و مشکلم رو به آسونی حل کرد
------
یه سوال دیگه داشتم که تازه به مشکل برخوردم
چون سوال طرح کردنش سخته یه مثال میزنم

فرض کنیم یه کره ایجاد میکنیم
با 30 تا سگمنت
با ادیت پلی تبدیلش میکنیم
یکی از Face ها رو انتخاب میکنیم
و ازش Deattach میکنم

حالا اگه دقت کنید میبینی که چه تو حالت local باشید view نمیتونید این تیکه رو نسبت به مرکز دایره حرکت بدید

متوججه شدید؟

اینا نکته هایی هست که من به مشکل برخوردم

این دوستمون هم الان نیست...

اگه دوست داشتین به سایتش سر بزنید و کاراشو نگاه کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

p30worldapm
14-08-2010, 20:37
اگه می شه اون اولی رو بگو چه جوری درست کردی؟ من هم این مشکل رو داشتم.

برای سوال دوم هم از اون لیست بقل scale گزینه pick رو انتخاب کن بعد روی کره کلیک کن.
بعد از سمت راست همون لیست، آخری رو انتخاب کن. بعد هر چی رو بچرخونی، حول محور کره می چرخه.

reactor_master
14-08-2010, 21:03
عزیز باید آنلاین باشی بهت بگم
چون من یه چیزی بگم برات سوال پیش میاد و هی باید پست بزنیم
تو سایت فروشگاه آدی من هست(پشیتیبانی)

در مورد جوابت هم که منم خودم اینوم میدونستم اما این راه در واقع align کردن Orientation اجسام هست

وقتی که Orientationجسم مادر مشکل داشته باشه خوب دیگه بچه رو هم Orientation کنی (هم محور) اینگار اینکه pivot رو ریست کردی

p30worldapm
14-08-2010, 22:30
من همیشه آنلاینم! فقط نمی دونم آی دی من چیه!
حالا شما لطف کن بگو ان شاالله که مشکلی پیش نمیاد اگر هم اومد خوب دوباره لطف کن، لطفا!

اون دو جمله آخرت رو اصلا نفهمیدم اگه واضح تر بگی بفهمم مشکلش چی بوده شاید بتونم کمک کنم. اصلا کسی چیزی رو به کسی لینک نکرده بود هر وقت هم بخوای درست می شه. تازه اگر هم لین کرده باشی با انیمیت کردن می تونی هر وقت خواستی دوباره از لینک خارجش کنی و دوباره لینکش کنی این جوری می تونی اون کره رو بچرخونی تا جسمت حول کره بچرخه.

البته دو تا راه دیگه هست یکی اینکه از منوی انیمیشن > کانسترینتس > سورفیس کانسترینت رو انتخاب کنی(در حالی که اون تیکه جدا شده از کره انتخاب شده) بعد روی کره کلیک کنی بعد از توی پانل موشن اون رو، روی سطح کره حرکت بدی.

یکی دیگه هم اینکه ...
تا قبل از اینکه شروع کنم یادم بود ولی نمی دونم چی شد! شرمنده.

reactor_master
14-08-2010, 23:21
من حرفی از لینک نزدم
در مورد انیمیشن کانستریینت به کار من مربوط نمیشه
این یه بحث پیچیدست که نمیشه هی اینجا مطرح کرد

خواستی یه آدی بساز
حرف بزنیم

موفق باشی

SETJ
15-08-2010, 20:35
reactor_master عزیز این مشکل شما مثل مشکلی است که در ایجاد حرکت چرخ دنده ایجاد می شود. اگر دو چرخ دنده را بخواهیم با همین اصلاحگر حرکت دهیم باید در خلاف جهت هم بچرخند که اینطور نمشودو البته من یکبار اتفاقی موفق به ساخت این چرخ دنده هاشدوم و الان هم مشغول کار بر روی همین موضوع هست. اگر به نتیجه رسیدم حتمادر همین تاپیک توضیح مشکل شما را خواهم گذاشت.

SETJ
15-08-2010, 20:50
reactor_master عزیز اینطور که من کار کردم ومتوجه شدم. مثل اینکه باید تنظیمات wire parameters رو بر اساس محور های view انتخاب کنی نه بر اساس اون چیزی که local نشون میده. این راه رو امتحان کن اگر نتیجه نداد اونوقت مراحل کارت رو برای من بذار تابررسی کنم و جواب بدم.

reactor_master
16-08-2010, 11:46
ممنونم اما من این مشکلم رو زود حل کردم ...
مشکل الانم این نیست...
----
مشکلم اینه :
من یه دایره دارم
یکی از این فیس ها رو جدا میکنم
بعدش پیوت جسم جدا شده رو Center میکنم

حالا من میخوام تو محور Y یا X حرکتش بدم
میخوام localحرکت کنه
یعنی تو امتداد مرکز همون کره ای که ازش جدا کردم

SETJ
16-08-2010, 13:52
reactor_master عزیز عکس زیر رو دانلود کن ببینم منظورت رو درست فهمیدم. اگه درست بود بگو تا توضیح بدم.:20:

SETJ
16-08-2010, 13:55
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

p30worldapm
16-08-2010, 20:59
ممنونم اما من این مشکلم رو زود حل کردم ...
مشکل الانم این نیست...
----
مشکلم اینه :
من یه دایره دارم
یکی از این فیس ها رو جدا میکنم
بعدش پیوت جسم جدا شده رو Center میکنم

حالا من میخوام تو محور Y یا X حرکتش بدم
میخوام localحرکت کنه
یعنی تو امتداد مرکز همون کره ای که ازش جدا کردم
این رو که گفتم امتحان نکردی؟

اول یه دامی گذاشتم تو صفحه بعد اون رو الاین کردم با کره به طوری که پیوت هاشون رو هم باشن. بعد دامی رو لوک ات کردم به سمت جسم جدا شده. حالا اون اولین چیزی که گفتم و خودت هم بلد بودی رو که یادته می تونی به جای لوکال پیک رو بزنی و دامی رو انتخاب کنی.بعد جسم رو انتخاب کن حالا جسم رو می تونی تو همون مسیری که می خوای حرکت بدی

هرجاش مشکل داشتی بگو.

*Forgotten*
16-08-2010, 21:54
ممنون از دوستان
اما مشکل بنده فراتر از این حرفا بود
خوشبختانه با یکی از اساتید بزرگ ایران مکاتبه کردم و مشکلم رو به آسونی حل کرد
------
یه سوال دیگه داشتم که تازه به مشکل برخوردم
چون سوال طرح کردنش سخته یه مثال میزنم

فرض کنیم یه کره ایجاد میکنیم
با 30 تا سگمنت
با ادیت پلی تبدیلش میکنیم
یکی از Face ها رو انتخاب میکنیم
و ازش Deattach میکنم

حالا اگه دقت کنید میبینی که چه تو حالت local باشید view نمیتونید این تیکه رو نسبت به مرکز دایره حرکت بدید

متوججه شدید؟

اینا نکته هایی هست که من به مشکل برخوردم

این دوستمون هم الان نیست...

اگه دوست داشتین به سایتش سر بزنید و کاراشو نگاه کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



خوب این استاد بزرگ میتونست یه سایت فارسی بزنه, نه اینکه این خارجیا هم خیلی منبع کم دارند ایشون هم سایت انگلیسی زده وقتی حالو وضع ایرانیا اینجوری باشه پیشرفتم بدست نمی یاد:41:

من خودم با کلی مکافات مکس اسکریپتو یاد گرفتم و دارم یاد میگیرم

*Forgotten*
16-08-2010, 22:09
اگه بخایم یکی از این اساتید مکس اسکریپتو بهتون معرفی کنم که همت بزرگی کرد و یه سایت در مورد اسکریپت نویسی در مکس زد
آقا وحید بود معروف به geo vahid

حدود سه سال پیش که اسکریپت نویسی رو شروع کردم سایت ایشون کمک بسیار بزرگی بود تو او بی منبعی که به سرعت پیش رفت کردم

اینم سایتش


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

سایتش چند سالی هست که بحال خودش رها شده ولی لینکهای دانلودش هنوز کار میکنند (فک کنم)
برای کسانی که اسکریپت نویسی رو دوست دارند این سایت میتونه کمک بزرگی باشه