مشاهده نسخه کامل
: اينجا طرف چيكار كرده؟
farokh007
10-08-2010, 10:25
سلام به همگي
تو عكس زير طرف روي eddge ها يه خط مشكي انداخته كه باعث شده رندرش شارپ بشه اين كارو تو اسكچاپ به راحتي ميشه انجام داد ولي تو مكس...
اگه كسي روششو ميدونه به منم بگين كه خيلي تو كفشم!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
reactor_master
10-08-2010, 11:18
اگه از موتور رندر وی ری استفاده کرده با نرم افزار کمکی Vray toon اینکارو انجام داده
این نرم افزار همراه وی ری نصب میشه و میتونید با زدن دکمه 8 توی مکس اونو لود کنید و با تنظیماتش بازی کنید
میتونید قطر و رنگ این خطوط را تغییر بدین ... و....
موفق باشید
farokh007
10-08-2010, 11:57
اگه از موتور رندر وی ری استفاده کرده با نرم افزار کمکی Vray toon اینکارو انجام داده
این نرم افزار همراه وی ری نصب میشه و میتونید با زدن دکمه 8 توی مکس اونو لود کنید و با تنظیماتش بازی کنید
میتونید قطر و رنگ این خطوط را تغییر بدین ... و....
موفق باشید
آقا دمت گرم!
بقيشون چين و به چه درد ميخورن؟
ميشه تو همين قسمت كاري كرد كه اين خط ها روي همه edgeها باشن؟
يا اصلا واير فريم رندر كرد؟(موتور رندر : وي ري)
reactor_master
10-08-2010, 13:04
من منظورتون از بقیه چی هستن رو دقیقا متوجه نشدم
اگه منظورتون از بقیه, همون بقیه موتور های رندر هست باید عرض کنم با بقیه تست نکردم
اصلا کار این نرم افزار کمکی اینه که روی همه لبه ها خط میندازه...
در واقع اینجوریه
رندر اصلی + شارپ شدن لبه ها
موفق باشید
mortezaon
10-08-2010, 13:13
سلام این نرم افزار تو وی ری هست یا باید جدا تهیه کنیم
اگه لینکی برای 3d max 2009 دارین ممنون میشم
.
reactor_master
10-08-2010, 14:46
گفتم که .. همراه وی ری نصب میشه
SevenART
10-08-2010, 19:19
این توی مایا هست ..
یه سربرگ داره به نام Toon ... توی اون قسمت یه گزینه هست که وقتی بزنی یه خط دور شکلت میکشه ...
کلا این را به نظر من با همون Toon هم رنگ آمیزی کرده ...
Wolf of aria
11-08-2010, 06:27
این توی مایا هست ..
یه سربرگ داره به نام Toon ... توی اون قسمت یه گزینه هست که وقتی بزنی یه خط دور شکلت میکشه ...
کلا این را به نظر من با همون Toon هم رنگ آمیزی کرده ...
گفتین سربرگی به نام toon داره ؟
میشه بیشتر توضح بدی ممنون میشم.:10:
smspersia
11-08-2010, 09:40
من خودم مایا کار می کنم (پس زیاد گیر بهم ندید )
این نو رنگ امیز اسمش تون هست -اینم براتون تو اینترنت سرچ کردم !
مکس کارای عزیزاول این ویدیو رو ببینید بعد به ادامه مطلب توجه فرمایید؟:27:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اینم اموزش به صورت کاملا تصویری
3ds Max toon and contour shader tutorial
Toon shader and contour shader tutorial for 3ds Max
Toon shader and contours shader for mental ray® for 3DSMax®
David Lanier 3D hereby grants to you a royalty-free, non-exclusive license to possess and to use the
following shaders for both commercial and non-commercial purposes.
NO WARRANTY: THE SOFTWARE AND ANY OTHER MATERIALS PROVIDED BY DAVID LANIER 3D TO YOU HEREUNDER ARE PROVIDED "AS IS."
DAVID LANIER 3D DISCLAIMS ALL WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, THE IMPLIED WARRANTIES
OF TITLE, MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT.
** Use them at your own risks **
Download :
Mental ray shader for 3DSMax 7+
Image realized with our shader, courtesy of Andy Alesik :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Tutorial :
Set the .mi file in the directory 3dsmax7or8 \ mentalray \ shaders_autoload \ include
And the .dll in : 3dsmax7or8 \ mentalray \ shaders_autoload \ shaders
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
The directories are indentical for Max 7 and 8.
Set mental ray® as the default render engine.
Now open the material editor and click on Standard (left arrow) and choose a mental ray® material (right arrow).
Your material editor becomes now :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Click on the button on the right of Surface and choose dl3d_toon_shader(DL3D) like this :
You can now edit the shader's parameters :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
The parameters are :
- Ka : coefficient for ambient color
- Kd : coefficient for diffuse color
- Ks : coefficient for specular color
- roughness : coefficient to set the roughness of the surface for specular reflexions (the highest is the roughness the more centered is the specular reflexion)
- ambientcol : ambient color
- diffusecol : diffuse color
- specularcol : specular color
- fractalnoise : adds fractal noise on specular and diffuse color (more like a test for fun than a must have feature).
This toon shader discretize the coefficient linked to specular and diffuse reflexions. For that purpose, it uses 3 floating numbers in the range [0, 1]
- lim1 : lowest limit (all under lilm1 has a black color)
- lim2 : medium limit
- lim3 : highest limit
- mode : integer that can be 0, 1 or 2, it is used to filter the lights used for rendering. (0 = use all ights, 1 = use only lights specified in the following array, 2 = use all lights but those mentionned in the following array)
- array : array of lights if mode is set to 1 or 2.
Then go up one level to retrieve the mental ray® material :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
And click on the contour shader and select dl3dtoonshader_contour(DL3D) :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Your material editor becomes :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
The parameters are :
- color : the color of the contour of 3D objects.
- width : width of the contour
- silhouette : if checked, we draw only the silhouette of the object (the contour lines that are interior to the object are not drawn)
Then, you have to setup the rendering parameters this way :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Then check the Contours enable check box.
And click on on the Contour Contrast button and choose "dl3d_contour_contrast_function(DL3D)" shader like this :
Now click on the Contour Store button and choose "dl3d_contour_store" :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
The dl3d_contour_store shader has no parameters.
The dl3d_contour_contrast shader has editable parameters. To edit them, drag and drop the button dl3d_contour_contrast_function on on the slot of the material editor. Then choose instance for your modifications to be applied on the shader in the renderer options.
The dl3d_contour_contrast parameters are :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
This shader is used to set which pixels are going to bedrawn as contour using the color from the dl3dtoonshader_contour(DL3D) shader.
- deltaangle : is the angle in degrees between 2 faces, if this angle is higher than deltaangle we consider this pixel as part of the contour.
- zdelta : is the delta Z into the Z buffer to consider 2 pixels as part of the contour.
- density : floating number in the range [0,1], let you set the density of the contour drawing.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Finally, assign the contour shader here :
Assign the mental ray® shader on one or several objects and render.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Images :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
farokh007
11-08-2010, 11:20
من منظورتون از بقیه چی هستن رو دقیقا متوجه نشدم
اگه منظورتون از بقیه, همون بقیه موتور های رندر هست باید عرض کنم با بقیه تست نکردم
اصلا کار این نرم افزار کمکی اینه که روی همه لبه ها خط میندازه...
در واقع اینجوریه
رندر اصلی + شارپ شدن لبه ها
موفق باشید
بالا سر vray toon يكي ديگم هست;vray sphere fade اما من كاربردشو نفهميدم چون بعد از رندر يك صفحه خاكستري تحويل گرفتم
در ضمن منظورم از همه edge ها اين بود كه روي مثلا يه پلان كه تعداد سگمنتاش 2*2 باشه به غير از لبه هاي بيروني روي اين سگمنتام خط بندازه تا بشه ازش به عنوان يه متريال استفاده كرد!
farokh007
11-08-2010, 11:26
راسي كسي روش رندر كردن واير فريم رو تو وي ري بلد نبود؟
اساتید محترم 3D لطفا همکاری کنید :31:
آخه منم یه همچین سوالی دارم[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
AMIRAnime
17-08-2010, 03:00
اقایان اقایان اقایان
خواهشن راهنمایی اشتباه نکنید بندگان خدا رو
آقا شما روی موتور منتال ری اگه تخصص داشته باشی خیلی سادست
عزیزم شما به خطوط کانتور توی منتال ری احتیاج داری
شما باید یه camera داشته باشی و در لبه camera effects در پنجره render scene به موتور منتال حالی کنی که خطوط کانتور رو برام رندر کن.
یه بار که با کانتور ها کار کنی دستگیرت می شه همه چی
عزیزان من موتور منتال ری با وی ری برابری می کنه انقدر خودتونو در گیر v-ray نکنید چون ابر کامپیوتر می خواد مثل render farm
اقایان اقایان اقایان
خواهشن راهنمایی اشتباه نکنید بندگان خدا رو
آقا شما روی موتور منتال ری اگه تخصص داشته باشی خیلی سادست
عزیزم شما به خطوط کانتور توی منتال ری احتیاج داری
شما باید یه camera داشته باشی و در لبه camera effects در پنجره render scene به موتور منتال حالی کنی که خطوط کانتور رو برام رندر کن.
یه بار که با کانتور ها کار کنی دستگیرت می شه همه چی
عزیزان من موتور منتال ری با وی ری برابری می کنه انقدر خودتونو در گیر v-ray نکنید چون ابر کامپیوتر می خواد مثل render farm
یکم بیشتر توضیح میدی؟ با این کانتور چی کار کنم؟ 3تا دکمه داره رو هر کدوم میزنم پنجره انتخاب مپ میاد که توش یه مپ بیشتر نیست. راستی مگه با متریال ink's paint نمیشه همچین کاری کرد؟
AMIRAnime
22-08-2010, 15:21
همه چیزهایی که برات می زارم مکتوبشم هست
AMIRAnime
22-08-2010, 16:14
1- موتور رندرم منتال کن
2- F10 بزن و m بزن
3- متریال ادیتورو بزار کنار رندر ستاپ
4-کنار کلید رندر رویه لبه preset کلیک کن از منوی باز شده mental.ray.hidden.line.contours انتخاب کن
حالا به منتال ری حالی کردی که کانتور رو رندر بگیره
5-حالا همون ستا دکمرو که گفتی بگیر بکش بنداز روی ستا گوی متریالت
6-F9
7_ لذت ببر
حالا حالا ها تنضیمات داره ولی کلش همینه
میتونی با Arch & dsign تو رلوت mentalray connection روی دکمه contour کلیک کنی و simpel رو انتخاب کنی
دیگه بقیش با خودت
یه کتاب معرفی می کنم بخرید بدرد می خوره
منتال ری ویرایش دوم
انتشارات پویاگران
ترجمه رسول نصیری
سلام به همه.:n18:
این تاپیک واسه خیلی وقت پیشه اما من تازه دنبال رندر گرفتن وایرفریم با ویری بودم تازه دیدمش. چیزی که میخواستم اینجا پیدا نکردم اما از یه فروم انگلیسی راهشو پیدا کردم. اینجا میذارم اکه بعدا کسی دنبالش میگشت و کارش به این تاپیک رسید بدردش بخوره .
این vray toon که دوستان گفتن درسته آره دور آبجکتها تو رندر یه وایر رسم میکنه اما من دنبال این بودم رو کل وایرای آبجکت یه خط رسم بشه.
برای اینکار باید تو متریال ویری که به آبجکتا میدین از مپ VrayEdgeTex استفاده کنین تنظیمات ساده ایم داره.
عکس رندر یه صحنه با Vray Toon و VrayEdgeTex رو بهمراه تصویر محیط مکس و رندر عادی ویری براتون گذاشتم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
اینم راه استفاده از VrayEdgeTex تو پنجره MaterialEditor . اونایی که بلدن ببخشن دیگه...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.