PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : راهنمایی برای تبدیل متریال تایل به ادیت پلی...



architect_1851
02-08-2010, 17:36
سلام دوستان خوب هستین؟:10:
ای مام بد نیستیم همه چی آرومه...
نمیدونم همچین کاری شدنیه یا نه-میخام برای ریل درآوردن متریال کامپوزیت(ورقه های آلومینیوم) به جای بامپ یا دیسپلیس خود ورقه ها رو مدل کنم بعد بشون متریال بدم اگه از دوستان کسی از دوستان راهنمایی کنه چه جور میشه این کارو با تبدیل مستقیم تایل به ادیت پلی کرد ما رو غافلگیر محبتش کرده...

Mostafa 3D
02-08-2010, 17:43
چـــــی ؟؟
من که متوجه نشدم چی شد

architect_1851
03-08-2010, 10:53
چـــــی ؟؟
من که متوجه نشدم چی شد


ببینید میخایم برای نمای ساختمان متریال کامپوزیت بسازیم, کامپوزیتو که دیدین از یه سری ورقه های آلومینیوم در ابعاد مختلف مثلا 1*1 ساخته شده بین هر دو قطعش یه درز چند میلیمتری هست برای نشون دادن این درزها میشه از تنظیمات خود متریال استفاده کرد مثلا از قسمت بامپ, یه تایل بش بدیم و ابعاد تایلو تنظیم کنیم یا با دیسپلیس این کارو بکنیم که از این دو روش زیاد خوشم نمیاد بامپ وقتی نور بش میخوره اندازه خطوط افقی عمودی با هم متفاوت نشون میدن, دیسپلیس هم که خیلی زمان رندرو زیاد میکنه و مقرون به صرفه نیست!
یه راه دیگه هم واسه ساختن اون شیارا اینه که اونارو دستی مدل کنیم که خیلی زمان بره.
یه راهم میگن وجود داره ولی من بلد نیستم اینه که با یه modifier میشه این کارو کرد تو اون مدیفایر ما به جسم مورد نظر مثلا یک box یک تایل نسبت میدیم و بعد اون تایلو رو باکس تنظیم میکنیم تا ابعاد کامپوزیت مورد نظرمون دربیاد بعد با روش هایی خطوط روی باکس رو که فقط تکسچر هستند تبدیل به شیار هایی روی باکسمون میکنیم .آیا این کار شدنیه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

باور کنین از این ساده تر بلد نیستم توضیح بدم....!

smspersia
03-08-2010, 11:04
بولین نیست؟؟

با ابزار بولین می تونی یه جسمو از جسمه دیگه کم ، اضافه و... کنی

meysam 3d
03-08-2010, 16:51
سلام حالا شد! دوست من از اول همون دو خط بالا رو مینوشتی میفهمیدیم دیگه اینقدرام... :27:
اگه من بودم از همون روش اولی که گفتی استفاده میکردم ولی حالا من نیستم و کار شما هم دقیقتره
یه روش دیگه هم من توصیه میکنم اگه به کارت اومد دعامون کن
شما باکس مدل ساختمون رو رسم کنید و تعداد سگمنت هارو مناسب کارت بگیر
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

مدلتو آماده می کنی و با ابزار slice ساختمون رو قسمت قسمت کن مثل زیر

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

edgi های جدید رو انتخاب میکنی

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اکسرود رو میزنی و از داخل زیادش میکنی

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برا اینکه داخلش چهارگوش بشه یه بار chamfer رو میزنی و زیادش میکنی

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

امیدوارم به دردت خورده باشه تابع دیسپلیس از مدیفایر ها هم میشه ولی تعداد سگمنت ها باید زیاد باشه

architect_1851
03-08-2010, 20:05
بولین نیست؟؟

با ابزار بولین می تونی یه جسمو از جسمه دیگه کم ، اضافه و... کنی


نه ولی ممنون از نظرتون

architect_1851
03-08-2010, 20:10
[QUOTE=meysam 3d;5237652]سلام حالا شد! دوست من از اول همون دو خط بالا رو مینوشتی میفهمیدیم دیگه اینقدرام... :27:
اگه من بودم از همون روش اولی که گفتی استفاده میکردم ولی حالا من نیستم و کار شما هم دقیقتره
یه روش دیگه هم من توصیه میکنم اگه به کارت اومد دعامون کن

ممنون رفیق پیر شی
روش خوبیه تو فکرشم ولی اینم همون ساختن دستیه تایلاست و واسه شکل های پیچیده و شکلهایی که از کد ایمپورت میکنیم(با سگنمنت کم) کارو مشکل میکنه یه نمونه از کامپوزیتامو گذاشتم تو گالری اونجا میتونین ببینین
ممنون

AMIRAnime
17-08-2010, 13:56
سلام .
من به عنوان کسی که 11 ساله دارم modeling می کنم راهی ساده تر و بهتر از edit poly که میثم جان گفته بود نمیبینم.
همیشه یادتون باشه فایلهایی که از نرم افزارهای برداری دیگه مثل (کد) وارد ترد مکس می شن یا مش هستن و یا نربز و این هم متریال دهی تو سخت می کنه هم ویرایش مدلتو .
اگه می خوای فایل کد مدل کنی نمای تاپ مدلتو بیار تو مکس و تو مکس به اون بهد بده .
در کل این تظر شخصی من بود و هیچ لزومی بر اعمال این نظر نیست.