ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش ساخت کاراکتر فانتزی



HOMAYOON.F
05-07-2010, 15:32
سلام به همه... :11:
با توجه به اینکه خیلی از کاربرا دوست دارن با برنامه های سه بعدی چیزهای مختلفی بسازن و یکی از این چیزها کاراکتر(حالا هر نوعش) هستش و من خودم به این مقوله خیلی علاقه دارم تصمیم گرفتم آموزش ساخت یه کاراکتر ساده رو اینجا بذارم:
کاراکتری که قراره بسازیم رو میتونید در تصویر پایین ببینید:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

آموزش با برنامه ی 3ds max هستش. و در کنار توضیحات، عکس و فایل خود برنامه ی مکس(max.) و فایل فرمت obj. رو هم قرار میدم. ورژن برنامه ی مکس من 2009 هستش!

هر گونه نظر یا پیشنهادی دارید همینجا بگید تا روند آموزش و یادگیری به بهترین نحو صورت بگیره.

امیدوارم در این تاپیک لحظات خوبی رو بگذرونید. :40:

.ir.
05-07-2010, 15:52
آقا دیونتم اگر این کارو انجام بدید :18::40:
متاسفانه من در فروم 3بعدی فقط میبینم دوستان حرفه ای با هم دیگه در ارتباط هستن و فقط امثال خودشون رو تحویل میگیرن و از همین موضوع هم ناراحتم به هر حال تا رفقایی مثل شما هست باید این کمبود رو جبران کنید در فروم :11:
فقط خواهشی که از شما دارم اینه که توضیحات کالی در مورد این آموزش بدید تا مبتدیهایی مثل من دعات کنن موفق باشید

Borhan72
05-07-2010, 16:05
آفرين همايون...
خيلی كار خوبی ميكنی....
شايد با اين آموزشت منم يه چيزی ياد گرفتم....
ولی ميگم مكست 2009هه؟؟؟ 2008 نداری؟؟؟
اگرم آموزش خوبی بشه خودم جمع آوريش ميكنم و بصورت يه PDF ميدمش بيرون :46:

HOMAYOON.F
05-07-2010, 17:02
آقا دیونتم اگر این کارو انجام بدید
متاسفانه من در فروم 3بعدی فقط میبینم دوستان حرفه ای با هم دیگه در ارتباط هستن و فقط امثال خودشون رو تحویل میگیرن و از همین موضوع هم ناراحتم به هر حال تا رفقایی مثل شما هست باید این کمبود رو جبران کنید در فروم
فقط خواهشی که از شما دارم اینه که توضیحات کالی در مورد این آموزش بدید تا مبتدیهایی مثل من دعات کنن موفق باشید
از نظرت ممنونم دوست عزیز... :40:
اگه جایی از آموزش نامفهوم بود میتونی سوالاتت رو بپرسی تا جواب بگیری.


آفرين همايون...
خيلی كار خوبی ميكنی....
شايد با اين آموزشت منم يه چيزی ياد گرفتم....
ولی ميگم مكست 2009هه؟؟؟ 2008 نداری؟؟؟
اگرم آموزش خوبی بشه خودم جمع آوريش ميكنم و بصورت يه PDF ميدمش بيرون
مرسی برهان جان...
راستش تو که نیازی نیست فایل مکس رو بگیری! فایل رو واسه تنظیم بلوپرینت یا تغییر جزئیات میذارم که تو خودت اینکاره ای... :46:

SevenART
05-07-2010, 17:24
همایون کارت درسته .. ولی جون من عکس عکسی بزار .. چون حوصله خومدم ندارم ... می خوام هم یاد بگیرم .. جووووووووونه من .. تازه اینطوری راحت تره ... شات شاته کارت را عکس بزاری و یه توضیح بدی ..

منونتم

HOMAYOON.F
05-07-2010, 17:28
خب دوستان مرحله ی اول رو شروع میکنیم.
قبل از هر چیز از تصویری که داریم باید بلوپرینت درست کنیم. بلوپرینت هم که میدونید چیه، به تصاویرِ نماهای مختلف از مدلی که میخوایم بسازیم بلوپرینت میگن!
واسه این مدل ما فقط به دو نمای روبرو(FRONT) و کِنار یا بغل (SIDE) نیاز داریم! چون مدل جزئیات زیادی نداره فقط همین دو نما کافیه. البته در طول مدلینگ همیشه یه گوشه ی چشمی به بقیه ی نماها هم داریم.
خب مدل شیت(همون عکسی که تو پست اول گذاشتم) رو به فتوشاپ میبریم و نماهای روبرو و کنار رو ازش جدا میکنیم و هر کدوم رو به صورت یه فایل مجزا ذخیره میکنیم. من قبلاً این کار رو کردم و اونها رو در آدرس پایین آپ کردم. میتونید استفاده کنید:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

بعد از آماده کردن بلوپرینت، برنامه ی مکس رو اجرا کرده و در نمای FRONT یه PLANE به طول و عرض پیکسلهای عکسمون از نمای روبرو ایجاد میکنیم. در تصویر پایین به گزینه 1 توجه کنید. مکان FRONT PLANE رو مثل گزینه ی 2 تنظیم میکنیم. حالا واسه نسبت دادن تصویر نمای روبرو، با زدن کلید M از کیبرد، متریال ادیتور رو باز میکنیم و فایل مورد نظر رو انتخاب و تنظیماتش رو مانند گزینه ی 3 انجام میدیم و در نهایت عکس رو به PLANE نسبت میدیم.
حالا در نمای RIGHT یه PLANE دیگه واسه تصویر کاراکتر از نمای کنار ایجاد میکنیم. طرز کار دقیقاً مثل ساخت FRONT PLANE هستش، فقط به طول و عرض PLANE و تعداد پیکسلهای طول و عرض عکس توجه کنید.
فایل MAX. تا اینجای کار رو تو همون فایل فشرده ی بالا گذاشتم. شما فقط باید تو متریال ادیتور عکسها رو آدرس دهی کنید.
میتونستم فایل آماده به همراه آدرس دهی صحیح رو به صورت آرشیو قرار بدم، اما چون هدف آموزشه بهتره خودتون این کارو کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اگه تا اینجای کار، سوالی هست بپرسید.
بعد از این مرحله میریم سراغ مدلینگ.
روش مدلینگ BOX MODELING هستش و از کله ی کاراکتر شروع میکنیم.

ZOHAA
06-07-2010, 08:52
مرسی همایون،آموزشت عالیه
حسابی دنبال همچین چیزی بودم[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Farzad.wow
06-07-2010, 09:22
مرسی همایون
کاره خیلی خوبی رو داری میکنی

بچه ها فک میکنم این تاپیکو خوده همایون ادامه بدش و کسی نطر نده خیلی بهتر میشه
مرسی

HOMAYOON.F
06-07-2010, 12:48
همایون کارت درسته .. ولی جون من عکس عکسی بزار .. چون حوصله خومدم ندارم ... می خوام هم یاد بگیرم .. جووووووووونه من .. تازه اینطوری راحت تره ... شات شاته کارت را عکس بزاری و یه توضیح بدی ..

منونتم
مرسی، همین کار رو میکنم.


مرسی همایون،آموزشت عالیه
حسابی دنبال همچین چیزی بودم


خواهش میکنم.خوشحالم که میتونم کمک کوچیکی بکنم.


مرسی همایون
کاره خیلی خوبی رو داری میکنی

بچه ها فک میکنم این تاپیکو خوده همایون ادامه بدش و کسی نطر نده خیلی بهتر میشه
مرسی

بَه استاد...
با نظرت موافقم. اما اگه کسی سوالی داره بپرسه. واسه تشکر از دکمه ی تشکر استفاده کنید. :دی
مرسی...
.................................................. ...
خب تا چند ساعت دیگه ادامه ی کار رو میذارم.
فقط اگه واقعا تا اینجای کار سوالی واستون پیش نیومده و نشون دهنده ی این باشه که تا اینجاشو خوب بلدید جای خوشحالی داره.
یه نکته هم بگم که بلوپرینتهامون تو صحنه سایزشون یکی نیست اما کاملا با هم همخوانی دارن. اگه دقت کنید، از قسمت بالا کاملا با هم Align هستن اما از پایین بلوپرینت Side یه خورده پایین تره که اصلا مشکلی نیست!
منتظر ادامه باشید...

HOMAYOON.F
06-07-2010, 15:48
شروع مدلینگ;
ساخت کله:
در نمای پرسپکتیو یه باکس با سگمنتهای 1 واسه طول و عرض و ارتفاع درست کنید.(اندازش واسه این بلوپرینتها تقریباً 35 طول، 30 عرض و 40 ارتفاع هستش.)
مختصات 0 .0 .0 رو واسش در نظر بگیرید.
حالا اونو بالا بکشید تا به کله ی کاراکتر در بلوپرینتمون برسه.
اگه اندازه ی باکس شما مناسب نیست، میتونید با ابزار scale سایز تقریبیش رو به اندازه ی سر دربیارید. زیاد بهش گیر ندید چون بعداً درستش میکنیم.
سایز و مکان باکس که مشخص شد انتخابش کنید و روی اون راست کلیک کنید و گزینه ی Convert to => Convert to editable poly رو انتخاب کنید تا قابلیت ویرایش پیدا کنه!
از این مرحله به بعد ابزارهایی که بیشترین استفاده رو از اونها میکنیم اینان:

Connect: که جهت اتصال دو یا چند Vertex یا Edge بکار میره.
Cut: که واسه برش Polygon و Edge استفاده میشه.
Extrude: با این ابزار یه حجم جدید از مودهای Vertex و Edge و Border و Polygon استخراج میکنیم.
Chamfer: از این ابزار، هم واسه نرم کردن گوشه ها و زوایای مدل استفاده میشه و هم جهت تکثیر Vertexها و Edgeها و Borderها.
Target Weld: با این ابزار ورتکسهای مورد نظرمون رو به هم جوش میزنیم.

خب به سراغ باکس رفته و در نمای Front و در مود Edge یکی از edge های افقی رو انتخاب و دکمه ring رو میزنیم.(گزینه ی 1)( راه ساده تر اینه که با کلیک و دراگ کردن موس، از بالا به پایین بکشیم تا همه ی edge های افقی انتخاب بشن). بعد بوسیله ی ابزار Connect، باکس رو به دو قسمت مساوی چپ و راست تقسیم میکنیم. (گزینه ی2)
نیمه ی سمت چپ(در نمای front، ورتکسهای سمت چپ) رو حذف و از پنل مودیفای، مودیفایر Symmetry رو به باکس نسبت میدیم. (گزینه ی3) الان شکل باکس دوباره به حالت اول برگشته با این تفاوت که هر تغییری در نیمه ی سمت راست بوجود بیاد به صورت خودکار به نیمه ی سمت چپ هم اعمال میشه. با اینکار در وقت بسیار صرفه جویی میشه و دقت هم بالاتر میره.
در پنل مودیفای دکمه ی Show End Result رو فعال میکنیم تا به صورت رئال تایم، تغییرات نهایی رو در کل کار و با اعمال تمام مودیفایرهای فعال، در صحنه ببینیم.( دقت کنید که در یکی از مودهای ادیتیبل پولی باشید: Vertex, Edge...) (گزینه ی 4)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در این مرحله با اضافه کردن edge، این باکس ساده رو شبیه به شکل کلی سر میکنیم.
اما اگه دقت کنید به خاطر حجم و رنگ باکس ما نمیتونیم بلوپرینت رو ببینیم. پس باید یه کاری کنیم که همزمان با کار کردن روی باکس، بلوپرینت رو هم ببینیم. واسه اینکار کلیدهای Alt+X رو همزمان با هم بزنید! اینجوری میشه داخل و پشتِ باکس رو دید.(اگه با زدن این کلیدها جواب نگرفتید باید این کارها رو کنید:
روی باکس کلیک راست، و گزینه ی Object Properties رو بزنید. مث شکل پایین.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

یه کادر باز میشه که تو شکل پایین میبینید. حالا گزینه ی 1 رو فعال و تیک گزینه ی 2 رو هم بزنید و بعد (گزینه ی 3) Ok کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

خب برمیگردیم به باکس. الان با جابجایی ورتکسها، باکس رو به کله ی کاراکتر شبیه تر میکنیم.(شکل پایین)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در این قسمت باید با ابزار connect چندتا edge اضافه کنیم. پس در نمای سمت راست، edgeهای عمودی رو انتخاب، و کلیک راست میکنیم، و بر روی مربع کوچیک کنار ابزار connect کلیک میکنیم.
یه کادر باز میشه که ما باید تنظیمات مورد نیازمون رو توش اعمال کنیم:
یکی از تنظیمات تعداد سگمنتهای مورد نظرمون هستش که عدد دلخواه رو باید به گزینه ی Segments بدیم. در اینجا ما عدد 2 رو میدیم. پس دو edge اضافه میشه.
'گزینه ی بعدی Pinch ، که فاصله ی بین این edgeهایی که میخواییم درست کنیم رو تعیین میکنه.
گزینه ی بعد Slide، که مکان edgeها رو تعیین میکنه.
از ترکیب گزینه های بالا میشه تو مدلسازیِ مدلهای مختلف، edgeهای مناسبی ایجاد کنیم.
پس مقادیر مورد نیاز ما اینها هستن:
Segments 2
Pinch 0
Slide 0
حالا Ok کنید.
بازم با جابجایی ورتکسها، شکل سر رو بهتر کنید:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این بار در نمای سمت راست، edgeهای افقی رو انتخاب و با ابزار connect، یک edge اضافه کنید. بازم ورتکسهای جدید رو شکل دهی کنید:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

در نمای front به ادجهای افقی یک ادج اضافه، و مکان ورتکسها رو متناسب با بلوپرینت تغییر بدید:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


.............................................
خب اینم تا اینجای کار. اضافه کردن جزئیات، مث بینی و گوش و گردن و ... می مونه واسه جلسه ی بعد.
اگه پیشنهادی واسه بهتر شدن نحوه ی آموزش و توضیحات دارید لطفاً دریغ نکنید.
مطمئناً هر جلسه نسبت به جلسات بعدی سرعت کار بیشتر میشه. چون جلسات اولیه واسه توضیح دادن ابزارها و نحوه ی انجام کارها یه خورده وقت میگیره.
اینم فایل مکس و آبجکت کار تا این مرحله:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

تا اطلاع ثانوی موفق باشید... :دی

HOMAYOON.F
10-07-2010, 15:37
ادامه ی مدلینگ;
جزئیات کله:

در نمای Right با استفاده از ابزار connect کار رو با اضافه کردن یک edge عمودی و دو edge افقی ادامه میدیم، و ورتکسها رو مثل شکل پایین جابجا میکنیم:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا اگه دقت کنید میبینید که تعداد ورتکسهای قسمت گردن یه خورده زیاد شدن. واسه کم کردنشون از ابزار Target Weld استفاده میکنیم. روش کار اینجوریه که در مود ورتکس کلیک راست کرده و گزینه ی Target Weld رو انتخاب میکنیم. رو ورتکس اولی یه کلیک میکنیم، میبینم که یه خط چین به دنباله ی علامت موس کشیده میشه،حالا رو ورتکس دومی یه کلیک میکنیم. اینجوری ورتکس اولی به دومی جوش میخوره و عملاً حذف میشه. راههای دیگه ای هم واسه حذف ورتکس هست، اما در اینجا Target Weld خیلی مناسب و ساده تره.
مثل عکس پایین ورتکسهای اضافی رو با جوش زدن به ورتکسهای مورد نیاز حذف میکنیم:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بعد نوبت به گردن کاراکتر میرسه. واسه اینکار از ابزار Extrude استفاده میکنیم.
به مود Polygon میریم و با کلیک راست، Extrude رو انتخاب میکنیم. روی اون پولیگانی که گردن باید از اونجا شروع بشه کلیک میکنیم و آروم موس رو، به بالا میکشیم. در شکل پایین میبینیم که یه حجم جدید از اون پولیگان ساخته میشه.(یا به عبارتی استخراج میشه!)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اما این حجم به اون شکلی که ما میخوایم نیست!!
پس باید دست بکار بشیم و شکلش رو تغییر بدیم.قبل از هر چیز، اون پولیگانی رو که در عکس پایین مشخص کردم حذف میکنیم، چون بهش نیاز نداریم!!:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

و بعد ورتکسها رو مث شکل پایین جابجا میکنیم:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا نوبت به بینی مدل میرسه. باز هم مثل ساخت گردن، بینی رو هم به همون روش Extrude میکنیم. و پولیگان اضافه ای که در قسمت داخلی بوجود میاد رو حذف میکنیم و ورتکسها رو شکل میدیم:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا با ابزار connect یک edge اضافه میکنیم تا شکل بهتری پیدا کنه:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بعد از بینی، نوبت به گوش میرسه، که مثل روشهای قبلی، با ابزار Extrude ، حجمش رو بوجود میاریم، با connect یه edge اضافه میکنیم و با جابجایی ورتکسها، شکل مناسب بهش میدیم:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

خب تا اینجا بیس ناقص مدل که اسمود نشده رو ساختیم. حالا یه مودیفایر TurboSmooth به مدل اضافه میکنیم تا ببینیم شکل نهایی چطور شده! TurboSmooth باعث نرم شدن مدل و حالت طبیعی نسبی به اون میشه. بعد از این کار، یه رنگ مناسب پوست، یا مث رنگ بلوپرینت، واسه کله انتخاب میکنیم تا حس بهتری بوجود بیاد:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

................................................

دوستان اینم تا اینجای کار.
فقط یه توضیح مختصر واسه اینکه ادامه ی آموزش یه خورده طول کشید بدم، اونم اینکه این چند روز خیلی سرم شلوغ بود با این حال دو بار شروع به نوشتن کردم و تا نصفه پیش اومدم، اما هر بار متن آموزش پرید و منم دلسرد واسه دوباره نویسی. حتی این بار هم هرچی نوشتم پرید اما یه جوری برگردوندمشون!!
به هر حال، امیدوارم استفاده کنید و سوالی اگه پیش میاد بپرسید یا پیشنهادی اگه دارید بگید.

کارمون هنوز ادامه داره، پس این تاپیک رو فراموش نکنید...
مرسی...

lord arthas
13-07-2010, 13:36
عالیه و فوق العاده است

ZOHAA
14-07-2010, 14:02
مرسی همایون [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تا اینجاش که کار منم مثل مال تو شده[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

lord arthas
14-07-2010, 20:01
ادامه بده خیلی خوبه

saaaraaa
19-07-2010, 16:32
مرسی مرسی از تاپیک خیلی خوبت...[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اما هیچکدوم از عکس ها برای من باز نمیشه... همش فیلتره :|[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

برهان...بدو سریع برای پی دی اف کردن این تاپیک دست بکار شو [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بدو بدو

evil2012
19-07-2010, 19:20
چه باحاله!

ادامه بده

عکسات واسه منم نمیاد

یه جا بهتر اپ کن


برهان...بدو سریع برای پی دی اف کردن این تاپیک دست بکار شو [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]بدو بدو

از برهان مظلوم تر پیدا نکردین!!!

Borhan72
19-07-2010, 19:20
باشه حتمآ...
يه كم سرم شلوغه ولی قول ميدم PDF بشه حتمآ...

Borhan72
20-07-2010, 10:47
پس همايون كوشی؟؟؟
كاملش كن ميخوام PDF اش كنم....
بدو زود باش :46:
تا اينجای كارو درست كردم...
منتظرم كامل كنیش تا همه رو با هم بذارم واسه دانلود...

king of the kings
20-07-2010, 11:16
خیلی توپه ..افرین ..
اگه pdf بشه که خیلی عالی می شه ..

Borhan72
20-07-2010, 17:53
تا اينجاش رو من درست كردم...
منتظر همايونم كه بقيشو آموزش بده...

HOMAYOON.F
20-07-2010, 18:37
دوستان ممنونم از همراهیتون... :11:
شرمنده چند روزی نبودم! آخه سایت به هیچ روشی واسم باز نمیشد!!!! بعد از اون هم یه خورده سرم شلوغ شد! :20:
حتماً منتظر ادامه ی آموزش باشید...
مرسی... :40:

Borhan72
20-07-2010, 18:59
فقط اگه ميتونی فايل قسمت سوم رو هم برای دانلود بذار... :11:

HOMAYOON.F
20-07-2010, 19:26
فقط اگه ميتونی فايل قسمت سوم رو هم برای دانلود بذار...

مرسی برهان جان از یادآوریت... :40:

اینم فایل مکس و آبجکت:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

.:PAR3A:.
20-07-2010, 22:44
خیلی خوب آموزش میدی من با آموزش Digital Tutors نتونستم این قدر مثل مدل اصلیش در بیارم خیلی باحاله!

HOMAYOON.F
03-08-2010, 14:58
دوستان با عرض شرمندگی، چون من دیگه نیستم و نمیتونم ادامه ی آموزش رو بذارم، چندتا فایل max. از چند کاراکتر که قبلاً ساختم رو گذاشتم که دیدنشون خیلی میتونه کمک در یادگیریه ساختشون کنه.
کاراکترها رو در تصویر پایین میتونید ببینید:


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اینم خود فایلها که فشرده شدن با حجم 496 KB:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

.....................
ابزارهای مهم رو که یاد گرفتید. همه ی کاراکترها، حتی اون پیچیده ترینهاشون هم با همین ابزارها ساخته میشن. مابقیه کار مهارت و تجربه ی شما در استفاده از ابزارهاست که با تمرین زیاد به دست میاد.
واسه اضافه کردن ادج از کانکت و اضافه کردن حجم، مث حجم دست که از بدن خارج میشه و حجمهای بینی، گوش، گردن، انگشتها، پاها و کلا هر حجمی از اکسترود استفاده میشه.

امیدوارم که این فایلها بتونن کمکی هر چند کوچیک به شما علاقمندان بکنن و با تمرین و پشتکار خودتون کاراکترهای خیلی زیبا و واقعی بسازید...

موفق باشید... :11:

HF