ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آشنايي با نرم افزار Massive و كاربردهاي آن



sadeghgun
03-07-2010, 23:45
آشنايي با نرم افزار Massive و كاربردهاي آن


مشخصات فني و ساختاري نرم افزاري Massive

شبيه سازي جمعيت

"ماسيو" نرم افزار تخصصي ساخت انبوه جمعيت يا به عبارتي ديگر سياهي لشگر است اين نرم افزار اولين بار در نيوزلند به سفارش پيتر جكسن (كارگردان سه گانه حماسي ارباب حلقه ها)و براي ساخت سياهي لشكر هاي صحنه هاي نبرد در اين فيلم توسط استيفان رگليوس طراحي و ساخته شد رگليوس در واقع با ساخت ماسيو كمك بزرگي به شركت وتا ديجيتال در ساخت جلوه هاي تصويري ارباب حلقه ها كردكه سه سال پياپي برنده جايزه اسكار بهترين جلوه هاي تصويري براي همين فيلم شد
پس ازآن رگليوس بسته نرم افزاري خود را تكميل تر ساخت و ان را به نرم افزار تخصصي براي ساخت جلوه هاي تصويري تبديل كرد به وسيله اين نرم افزار مي توان هزاران نمونك (ماكت) را به صورت واقع گرايانه شبيه سازي كرد كه هر كدام به طور جداگانه مي توانند حركت كنند از ديگر قابليت هاي ماسيو مي توان به توانايي شبيه سازي لباس ، شبيه سازي حركت هاي مختلف بدن و انتقال و شبيه سازي داده هاي حركتي ثبت شده اشاره كرد علاوه بر قابليت هاي فوق در اين نرم افزار انواع سپاهي لشگرهاي مختلف به صورت پيش ساخته آماده استفاده هستند كه از جمله آن ها مي توان به جمعيت داخل استوديو، لشگريان در حال نبرد با جمعيت در حال رفت و آمد در خيابان را نام برد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


در ساخت اين سپاهي لشگرها از الگوريتم با منطق فازي (fuzzy logic) استفاده مي شود استفاده از اين الگوريتم موجب شده تا بتوان بر روي هر كدام از مخلوقات ساخته شده كنترل داشت و حركت و نحوه رفتار و واكنش هاي آن ها را واقع نمايانه طراحي و مديريت كرد براي طراحي واكنش هاي يك شخصيت بايد به چند نكته توجه كرد؛ اين كه او چه كاري يا حركتي را چگونه و به چه نحوي انجام مي دهد؟ اين واكنش ها و رفتار ها بايد ثاتير برانگيز و واقع نمايانه باشد؛ مثلا دويدن به طرف يكديگر ، حالت خستگي يا شادي آن ها. براي كنترل بر روي اين واكنش ها مي توان فريم اصلي (Key Frame) تعريف كرد يا از داده هاي ثبت حركت (motion capture) استفاده كرد از شخصيت هايي كه به اين صورت طراحي مي شوند مي توان به عنوان سياهي لشكر وبه تعداد بسيار زياد در صحنه هاي مختلف استفاده كرد در حالي كه هر كدام از شخصيت هاي سياهي لشكر رفتاري يكتا و منحصر به فرد داشته كه با ديگري متفاوت است .
در حال حاضر نرم افزار ماسيو در دو بسته جداگانه با نام هاي massive prime و massive jet قابل دسترسي است علاوه بر دو بسته فوق بسته هاي كتابخانه ماسيو كه مجموعه اي است از انواع شخصيت هاي گوناگون و بسته آموزشي اين نرم افزار نيز در بازار موجود است در ادامه به بررسي اين دو بسته نرم افزاري مي پردازيم .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



massive prime
از ساختار طراحي درختي درطراحي آن استفاده شده است اين نرم افزار به كاربر امكان استفاده بر همكنشي از نرم افزار و ابزارهاي آن را داده و كاربر به وسيله ان مي تواند شخصيت ها را متناسب با خواسته خود طراحي سازد، حتي حركت لباس شخصيت ها را ميتوان متناسب با حركت هاي آن ها و عكس العمل هايشان طراحي و پياده سازي كرد ساختار حركتي- درختي ويرايشگر اين نرم افزار امكان ارتباط مستقيم ويرايشگر را با داده هاي ثبت حركت و فريم هاي اصلي برقرار مي سازد خصوصيات اين ويژه اين نسخه نرم افزار عبارتند از :
ويرايشگر درختي – حركتي: اين ويرايشگر براي طراحي حركت نمونك ساخته شده مورد استفاده قرار ميگيرد حركت طراحي شده به عنواني يكي از بخش هاي ساخت نمونك در سيستم ثبت شده و بدين تربيت ديگر قسمت هاي نمونك بر مبناي آن ساخته مي شوند خروجي به دست آمده از اين ويرايشگر براي ثبت داده هاي حركتي مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. داده هاي ساخته شده اين ويرايشگر با داده هاي ثبت حركتي و فريم هاي اصلي مرتبط بوده . مي توانند با قسمتي كه اصطلاحا (( مغز سيستم)) ناميده مي شود ، ارتباط داشته باشند.
ويرايشگر مغزي : ويرايشگر مغزي به كاربر اين امكان را مي دهد كه آزادانه متناسب با حركت نمونك خود ، لباس و حركت لباس او را طوري طراحي كند كه نيازي به برنامه نويسي نداشته باشند.
افزايش قابليت ها: همچون ديگر برنامه هاي با كد باز (open source) مي توان توانايي هاي نرم افزار فوق را با برنامه نويسي به زبان هاي c يا c++ افزايش داد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بدلكارهاي جذاب: دراين نرم افزار بخشي با نام بدلكارهاي وجود دارد كه با كمك اين قابليت ميتوان عمليات بدلكاري را كه مورد نظر فيلمساز است به صورت ثبت داده هاي حركتي تهيه كرد و سپس اين داده ها را به سيستم وارد و ان را روي شخصيت ها پياده سازي كرد.
ويرايشگر لباس: اين نرم افزار قابليت و امكان طراحي دقيق و موشكافانه انواع لباس ها را فراهم مي سازد به وسيله اين ويرايشگر به راحتي مي توان انعطاف پذيري لباس ها (مانند حركت در باد) يا لطافت و ضخامت آن ها را طراحي و شبيه سازي كرد.
ويرايشگر حركتي: امكان ورود داده هاي تصويري مختلف را به سيستم فراهم ساخته و مي توان تصاوير را به طور مستقيم تدوين و اصلاح كرد.
قابليت سازگاري به ديگر نرم افزار هاي ساخت جلوه هاي تصويري: ماسيو با نرم افزار مايا سازگار بوده و داده هاي ساخته شده آن ها را به عنوان ورودي دريافت كرده و مي تواند بر روي آن ها نيز تغييرات انجام دهد.

Massive jet
اين نرم افراز توانايي طراحي و پياده سازي انواع پويانمايي (انيميشين) و جلوه هاي تصويري را دارا بوده و به طور مستقيم از كتابخانه ماسيوكه شامل نمونه هاي پيش ساخته و اماده است ميتواند استفاده كند اين خصوصيت كارايي، موثر بودن و انعطاف پذيري نرم افزار را افزايش مي دهد . به دليل داشتن پردازشگر قوي، عمليات رندر كردن و ساخت تصوير با سرعت بيشتري انجام مي پذيرد . خصوصيات ويژه اين نسخه نرم افزار عبارتند از:
- مشخصات و ويژگي هاي دوربين فيلمبرداري به سيستم داده مي شود تا نرم افزارمطابق با اين ويژگي ها شبيه سازي حركت و زواياي دوربين را انجام دهد.
- امكان دسترسي سريع به نمونههاي از پيش ساخته شده از كتابخانه يا برنامه ماسيو پرايم
- وارد كردن مشخصات نور محل فيلمبرداري (لوكيشن) و تنظيم نور شخصيت هاي ساخته شده بر مبناي آن .
- امكان ساخت هر نمونك به صورت سه بعدي و عمليات رندر سه بعدي.
معرفي نمونه هاي از پيش ساخته شده موجود دركتابخانه نرم افزار
نمونه هاي متحرك: دراين كتابخانه براي هر مدل، انواعي از حركت ها (دويدن ، قدم زدن ، راه رفتن ) با حس هاي مختلف نمايشي وجود دارد كه كاربر مي تواند متناسب با نوع كار خود از آن ها استفاده كند.
نمونه هاي ورزشگاهي: همان طور كه از نامش پيداست، از اين مدل ها در شبيه سازي انواع مختلف افراد حاضر در ورزشگاه ها و درحالت هاي گوناگون استفاده مي شود.
نمونه هاي پركننده فضا: براي پركردن فضاهاي شلوغ همانند بازار و فروشگاه با پس زمينه هاي محواز اين مدل ها استفاده مي شود كه هر كدام از آن ها حالت هاي عادي نظير راه رفتن ، صحبت با تلفن همراه يا صحبت با اطرافيان را دارند.
نمونه هاي خشن و ويرانگر:
از اين مدل ها براي صحنه هاي زد و خورد خياباني، تظاهرات و هجوم جمعيت درحال فرار استفاده مي شود.
نمونه هاي جنگجو: مجموعه اي از مدل هاي جنگجوي مسلح به شمشير يا ديگر ادوات جنگي كه براي صحنه هاي نبرد مورد استفاده قرار مي گيرند.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بسته آموزشي نرم افزار ماسيو
اين بسته براي آموزش كاربران و استفاده هر چه سريع تر آن ها از امكانات نرم افزار طراحي شده است دراين بسته هنرجويان گام به گام استفاده از واسط كاربري (user interface) را اموخته و با الگوريتم منطق فازي كه مبناي طراحي اين نرم افزار است اشنا ميشوند .
همان طور كه پيش تر اشاره شد، ماسيو اولين بار براي ارباب حلقه ها مورد استفاده قرارگرفت و از آن به بعد، به نرم افزار موردعلاقه هاليوود تبديل و در ساخت بسياري از فيلم ها استفاده شده است همچون ماجراهاي نارنيا، كينگ كنگ ، پرچم هاي پدرانمان، اراگون و رقص بنگوئن ها .

1- منطق فازي ، فناوري جديدي است كه شيوه هايي را كه براي طراحي و مدلسازي يك سيستم نيازمند رياضيات پيچيده و پيشرفته است با استفاده از مقادير زباني و دانش فرد خبره جايگزين مي سازد مفهوم منطق فازي توسط دكتر لطفي زاده (استاد ايراني دانشگاه بركلي) ارايه شده و نه تنها به عنوان روش شناسي كنترل ارائه شده بلكه راهي براي پردازش داده ها، بر مبناي مجاز كردن عضويت گروهي كوچك به جاي عضويت گروهي دسته اي به حساب مي آيد به جهت نارسا و ناپسند بودن قابليت رايانه هاي ابتدايي تا دهه هفتاد اين فرضيه در سيستم هاي كنترلي به كار برده نشد پروفسور لطفي زاده اين طور استدلال كرده كه بشر به ورودي ها ي اطلاعاتي دقيق نيازي ندارد؛ بلكه قادر است تا كنترل تطبيقي را با سرعت بالايي انجام دهد پس اگر ما كنترل كننده ها ي بازخورد را در سيستم ها طوري طراحي كنيم كه بتواند داده هاي مبهم را دريافت كند اين داده ها مي توانند به طور ساده تر و موثرتري در اجرا به كار برده شوند.

منبع
irancg.com

sadeghgun
03-07-2010, 23:56
فیلمهای نمونه:
The Tale of Despereaux
Framestore CFC

The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor
Digital Domain

The Dark Knight
Framestore CFC

WALL•E
Pixar

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian
Framestore CFC

Speed Racer
Digital Domain

Leatherheads
CIS Hollywood

10,000 BC
Moving Picture Company

I Am Legend
Sony Pictures Imageworks

The Golden Compass
Rhythm & Hues

Vantage Point
CIS Vancouver

Resident Evil: Extinction
Mr. X Inc.

Talk to Me
Mr. X Inc.

Harry Potter and the Order of the Phoenix
Double Negative

Ratatouille
Pixar

Die Hard 4
Digital Dimension

Evan Almighty
Rhythm & Hues

Pirates of the Caribbean: At World's End
Digital Domain

The Reaping
CIS Hollywood

Blades of Glory
CIS Vancouver, Soho VFX

300
Animal Logic

Bridge to Terabithia
Weta Digital

Music and Lyrics
Brainstorm Digital

Taxi 4
Duboi

Night at the Museum
Rhythm & Hues

We Are Marshall
CIS Hollywood

Letters From Iwo Jima
Digital Domain

Charlotte's Web
Digital Dimension

Eragon
Weta Digital

Deja Vu
Asylum FX

Happy Feet
Animal Logic

Flags of our Fathers
Digital Domain

One Night with the King
8X

Jet Li's Fearless
Menfond

Renaissance
Attitude Studio

World Trade Center
Double Negative

Talladega Nights
Digital Dimension, Zoic Studios

The Any Bully
DNA

The Fast & the Furious: Tokyo Drift
Rhythm & Hues

X-Men: The Last Stand
Framestore CFC, Weta Digital

Poseidon
CIS Hollywood

The Promise
Centro Digital Pictures

The Lion, The Witch & The Wardrobe
Rhythm & Hues

King Kong
Weta Digital

Elektra
Rhythm & Hues Studio

I, Robot
Weta Digital

The Lord of the Rings: Return of the King
Weta Digital

The Lord of the Rings: The Two Towers
Weta Digital

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Weta Digital

M Like Mother
04-07-2010, 01:40
کسی با این برنامه کار کرده؟

p30worldapm
04-07-2010, 10:59
لینک دانلود آخرین ورژن؟ لطفا!
لینک دانلود آموزش؟ لطفا تر!

www_3d_boy
04-07-2010, 16:31
جالب من یه آموزش ویدوئی کامل این مجموعه رو دان کردم ولی دلتون صابون نزنید دوستان برنامه ساده ای نیست و یک برنامه ای که شما باید بصورت تخصصی یاد بگیرید منظورم اینکه اینطور نیست بگید من مکسو بلدم و بوجو هم بهاش کار می کنم . این برنامه یکم تخصصی و پیچیدس اما فوق العاده مخوف و عالی

Mostafa 3D
04-07-2010, 19:16
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Massive Prime 3.5.5 | 27 Mb


Massive is the premier simulation and visualization solution system for generating and visualizing realistic crowd behaviors and autonomous agent driven animation for a variety of industries, including film, games, television, architecture, transportation, engineering, and robotics. Using Massive, an animator, engineer or robot developer designs characters with a set of actions and reactions to what is going on around them.

Massive 3.5.5

Features
* 3228: FBX support - export skeletons and motion
* 4828: ox oy channels for agent space segment orientation
* 4858: Cloth collision on selective joints
* 5000: RenderMan flip v texture coord switch

Bug fixes
* 4605: Agents do not deactivate correctly under some conditions
* 4919: Symmetry calculations are incorrect
* 4928: Hair OBJ file for immediate render was written to wrong place
* 4936: Issues with run_program.exe in windows
* 4941: massive_mray crash in windows if the paramStr is too long
* 4943: lane.w doesn't update correctly
* 4944: lane.w doesn't read actual width of lane
* 4954: painting brush goes off terrain and massive hangs
* 4980: spring collisions don't work with ODE
* 4984: Moving main massive window resets scroll location of variables viewer
* 4987: locator should go back to the original position when freed
* 4992: Browse dialog does not work
* 5010: cannot force override action using the motion tree
* 5011: cloth, hair and dynamics start frame

3228 FBX support - export skeletons and motion.
There is a "fbx" new option for the output sim data type in the sim dialog.

4828 ox oy channels for agent space segment orientation.
This new feature provides input channels for getting the agent space
orientation of a segment.

4858 Cloth collision on selective joints
The "collisions" button in the segment node dynamics tab, has been
replaced with two buttons labelled "rbd" and "cloth". This enables rigid body dynamic collisions and cloth collisions to be seperately avtivated per segment.

5000 RenderMan flip v texture coord switch.
By default Massive flips the v coord on output to RenderMan renderers, so that texture maps appear the same way up in the render as they do in Massive, Maya and Mental Ray. This is necessary because RenderMan renderers use the upper left corner of a texture map as 0,0 whereas most other 3D software uses the lower left corner as 0,0. Now it is possible to switch this flipping off by setting the MASSIVE_RMAN_FLIPV environment variable to 0. Note that if the
MASSIVE_RMAN_FLIPV environment variable does not exist or is set to 1 Massive will flip the v-coords as per usual.


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

p30worldapm
04-07-2010, 22:45
جالب من یه آموزش ویدوئی کامل این مجموعه رو دان کردم ولی دلتون صابون نزنید دوستان برنامه ساده ای نیست و یک برنامه ای که شما باید بصورت تخصصی یاد بگیرید منظورم اینکه اینطور نیست بگید من مکسو بلدم و بوجو هم بهاش کار می کنم . این برنامه یکم تخصصی و پیچیدس اما فوق العاده مخوف و عالی
از کجا دانلود کردی؟

Borhan72
04-07-2010, 23:20
از کجا دانلود کردی؟

رفيق پست بالاييتو يه نيگا بنداز ;)

ali_kh_377
05-07-2010, 00:15
کسی با این برنامه کار کرده؟
آره کار کردم.


جالب من یه آموزش ویدوئی کامل این مجموعه رو دان کردم ولی دلتون صابون نزنید دوستان برنامه ساده ای نیست و یک برنامه ای که شما باید بصورت تخصصی یاد بگیرید منظورم اینکه اینطور نیست بگید من مکسو بلدم و بوجو هم بهاش کار می کنم . این برنامه یکم تخصصی و پیچیدس اما فوق العاده مخوف و عالی
برنامه انچنان مشکلی هم نیست.منطق خاص خودش رو داره که اون هم منطق فازیه.کسانی که مایل به یادگیری این نرم افرار هستند حتمن (باز هم تاکید می کنم حتمن :13:) قبل از یادگیری این نرم افزار به یادگیری منطق فازی بپردارند.بعد از فهم این منطق متوجه می شید که یادگیری این برنامه به اون سختی هایی که میگن هم نیست.من خودم هم ابتدا همین نظر رو داشتم ولی فهم منطق فازی خیلی به من کمک کرد به طوری که الان دارم شبیه سازی پروژه پایانی دانشگاه رو با مسیو انجام می دم.
شاید در آینده نزدیک هم وقت کردم اموزش های این نرم افزار رو به فارسی برای دوستان بزارم.

p30worldapm
05-07-2010, 10:15
رفيق پست بالاييتو يه نيگا بنداز ;)
پست بالایی که خود نرم افزار هست!
این آقا گفته بود که آموزشش رو دانلود کردم، من هم گفتم از کجا.

منطق فازیه چیه؟
از کجا بفهمم چیه؟

ehsan_nekooee
05-07-2010, 12:38
پست بالایی که خود نرم افزار هست!
این آقا گفته بود که آموزشش رو دانلود کردم، من هم گفتم از کجا.

منطق فازیه چیه؟
از کجا بفهمم چیه؟

منطق فازی شاخه ای از هوش مصنوعیه که پروفسور لطفی زاده اون رو ابداع کردند و با این کار یک انقلاب بزرگ در علم هوش مصنوعی به وجود آوردند.

تعریف مختصر: به طور معمول تعریفی که ما در علم کامپیوتر در مورد حقیقت یک گزاره داریم درست بودن یا غلط بودن مطلق هست. روشن یا خاموش. صفر یا یک. آقای لطفی زاده اومدن تعریف دیگه ای از واقعیات انجام دادن و فضای بین درست و غلط رو هم تعریف کردن. فرض کنید یک گزاره می تونه 80 درصد درست باشعه و 20 درصد غلط.

p30worldapm
05-07-2010, 13:15
منطق فازی شاخه ای از هوش مصنوعیه که پروفسور لطفی زاده اون رو ابداع کردند و با این کار یک انقلاب بزرگ در علم هوش مصنوعی به وجود آوردند.

تعریف مختصر: به طور معمول تعریفی که ما در علم کامپیوتر در مورد حقیقت یک گزاره داریم درست بودن یا غلط بودن مطلق هست. روشن یا خاموش. صفر یا یک. آقای لطفی زاده اومدن تعریف دیگه ای از واقعیات انجام دادن و فضای بین درست و غلط رو هم تعریف کردن. فرض کنید یک گزاره می تونه 80 درصد درست باشعه و 20 درصد غلط.
حالا سوال اینجاست که درست و غلط بودن یه گزاره چه ربطی به یه برنامه گرافیکی داره!

pezhmax
05-07-2010, 16:45
massive یه برنامه گرافیکی نیست. برای شبیه سازی جمعیت و هوش مصنوعی بازیکنان صحنه هستش.

altair
05-07-2010, 19:49
شنیدم تو بازی Assassins Creed هم ازش استفاده کرده بودن یه چند هفته پیش هم شب های چهارشنبه بهرام عظیمی و مهمانش تو برنامه دو قدم مانده به صبح از این نرم افزار تو فیلم های ارباب حلقه ها و اواتارحرف زدن یادمه حدود پنج سال پیش وقتی پشت صحنه لوتر رو دیده بودم یه چیز جالب توش این بود که خود مخترعشم از این هوش مصنوعی که ساخته تعجب کرده بود .

altair
05-07-2010, 20:36
حالا سوال اینجاست که درست و غلط بودن یه گزاره چه ربطی به یه برنامه گرافیکی داره!
دوستمون یه توضیح مفید کوتاه دادن حالا برو تو ویکی یه سرچ بکن منطق فازی، جوابت کاملا اونجاست اگه حوصله نداری اینو بگم که به این دلیل تو ماسیو تاثیر زیادی داشت چون هر شخصیتی هوش مصنوعی داره و این خودش یه شاهکاره چون ماشین فقط اعداد رو میفهمه و یه سری اطلاعات از پیش داده شده، ولی ذهن انسان میتونه ه در مورد هر چیزی فکر کنه تصمیم بگیره شک کنه و کارشو انجام بده و میخوان کاری کنن که ماشین ها هم مثل ذهن انسان بشه و این کار تا حدودی تو ماسیو شده.

www_3d_boy
05-07-2010, 22:19
بله دوستان من هم همینو مگم ...این برنامه یه برنامه تخصصی که مثلا میشه یکی 5 سال از عمرش فقط صرف یاد گیری اون کنه ....تازه حالا مونده من توی یه فیلمی خوندم که فقط یه سری متخصص آورده بودن از مسیو بتونن یه رندری بگیرن که حجمش واسه خروجی کم باشه .... بله منم بعد از 8 سال مکس کار کردن و 4 سال کار کامپوزیت الان میگم افترافکت به اون سختی که همیشه فکر میکردم نیست چون الان میتونم در عرض 1 ساعت یه ساختمون توی واقعیت منفجر کنم....کی میگه سخته؟

ali_kh_377
06-07-2010, 23:04
تصور کنيد يک روز مطلع مي‌شويد، نمايشگاه پوشاکي در گوشه‌اي از شهر برپا شده است و تصميم مي‌گيريد، يک روز عصر به اتفاق خانواده سري به اين نمايشگاه بزنيد. چون محل نمايشگاه کمي دور است، از اتومبيل استفاده مي‌کنيد، اما وقتي به محل نمايشگاه مي‌رسيد، متوجه مي‌شويد که عده زيادي به آنجا آمده‌اند و پارکينگ نمايشگاه تا چشم کار مي‌کند، پر شده است.
اما چون حوصله صرف وقت براي پيدا کردن محل ديگري جهت پارک اتومبيل نداريد، با خود مي‌گوييد: <هر طور شده بايد جاي پارکي در اين پارکينگ پيدا کنم.> سرانجام در گوشه‌اي از اين پارکينگ محلي را پيدا مي‌کنيد که يک ماشين به طور کامل در آن جا نمي‌شود، اما با کمي اغماض مي‌شود يک ماشين را در آن جاي داد، هرچند که اين ريسک وجود دارد که فضاي عبور و مرور ديگر خودروها را تنگ کنيد و آن‌ها هنگام حرکت به خودرو شما آسيب برسانند. اما به هرحال تصميم مي‌گيريد و ماشين خود را پارک مي‌کنيد.
بسيارخوب! اکنون بياييد بررسي کنيم شما دقيقاً چه کار کرديد؟ شما دنبال جاي توقف يک اتومبيل مي‌گشتيد. آيا پيدا کرديد؟ هم بله، هم نه. شما در ابتدا مي‌خواستيد ماشين را در جاي مناسبي پارک کنيد. آيا چنين عملي انجام داديد؟ از يک نظر بله، از يک ديدگاه نه. در مقايسه با وقت و انرژي لازم براي پيدا کردن يک مکان راحت براي توقف خودرو، شما جاي مناسبي پيدا کرديد. چون ممکن بود تا شب دنبال جا بگرديد و چنين جايي را پيدا نکنيد. اما از اين نظر که اتومبيل را در جايي پارک کرديد که فضاي کافي براي قرارگرفتن ماشين شما نداشت، نمي‌توان گفت جاي مناسبي است.
اگر به منطق کلاسيک در علم رياضيات مراجعه کنيم و اين پرسش را مطرح نماييم که قبل از ورود به پارکينگ چند درصد احتمال مي‌داديد جايي براي پارک‌کردن پيدا کنيد، پاسخ بستگي به اين دارد که واقعاً چه تعداد مکان مناسب (فضاي کافي) براي توقف خودروها در آنجا وجود داشت؟ اگر به حافظه خود رجوع کنيد، شايد به ياد بياوريد که هنگام ورود به پارکينگ و چرخيدن در قسمت‌هاي مختلف آن، گاهي خودروهايي را مي‌ديديد که طوري پارک کرده‌اند که مکان يک و نيم خودرو را اشغال کرده‌اند. بعضي ديگر نيز کج و معوج پارک کرده بودند و اين فکر از ذهن شما چندبار گذشت که اگر صاحب بعضي از اين خودروها درست پارک ‌کرده بودند، الان جاي خالي براي پارک کردن چندين ماشين ديگر هم وجود داشت.




به اين ترتيب علم رياضيات و آمار و احتمال در مواجهه با چنين شرايطي قادر به پاسخگويي نيست. اگر قرار بود بر اساس منطق صفر و يک يا باينري کامپيوتر، روباتي ساخته شود تا اتوميبل شما را در يک مکان مناسب پارک‌ کند، احتمالش کم بود. چنين روباتي به احتمال زياد ناکام از پارکينگ خارج مي‌شد. پس شما با چه منطقي توانستيد اتومبيل خود را پارک‌ کنيد؟ شما از منطق فازي استفاده کرديد.
مي‌پرسم <هوا ابري است يا آفتابي؟> پاسخ مي‌دهي: نيمه‌ابري. مي‌پرسم <آيا همه آنچه که ديروز به من گفتي، راست بود؟> پاسخ مي‌دهي: بيشتر آن حقيقت داشت. ما در زندگي روزمره بارها از منطق فازي استفاده مي‌کنيم.
واقعيت اين است که دنياي صفر و يک، دنيايي انتزاعي و خيالي است. به ندرت پيش مي‌آيد موضوعي صددرصد درست يا صددرصد نادرست باشد؛ زيرا در دنياي واقعي در بسياري از مواقع، همه‌چيز منظم و مرتب سرجايش نيست.

www_3d_boy
07-07-2010, 13:27
اگه می تونستم 3 باز ازت تشکر میکردم ..

jigil900
09-03-2011, 18:22
سلام..اقا روش نصبش چجوریه.. من گیر کردم.. لطفا کمک کنید..
قدم به قدم نصب رو لطفا توضیح دهید.. ممنــــــ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ــــ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ـــــ [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ـــــون...
البته اگه کسی به این تاپیک سر بزنه...

dani666v
25-08-2012, 11:52
آموزش ماسیو ;)
Massive Prime v2.0 (Training Video Tutorials)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

meysam 3d
26-08-2012, 22:26
کرک شده این برنامه فکر نمیکنم پیدا بشه دوستان!
این برنامه تحت شدید ترین تدابیر امنیتی عرضه میشه قیمت فوقوآده زیادی هم داره تازه پروژه ای هم فروخته میشه یعنی فقط در یک پروژه میشه ازش استفاده کرد بنابراین این نرم افزار کار منو شما نیست.

meysam 3d
26-08-2012, 22:42
ali_kh_377 ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]) جان بخاطر مطلب مفیدت (بااینکه ذکر منبع نکرده بودی) بسیار ممنون

ali_kh_377
27-08-2012, 01:24
این نرم افزار کار منو شما نیست.
اینجوریام که می گی نیست.