ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : تجربیات من در زمینه ترکینگ



www_3d_boy
28-06-2010, 20:05
در آخرین کارم به تجربهای تازه ایی در زمینه ترکینگ دست پیدا کردم که میخوام با شما دوستان در میان بزارم .
ابتدا این فیلم بود .
که بشکل عجیبی تکان دوربین - چرخش دوربین و حرکت دوربین بشکل دایره ایی و shake در آن هر برنامه ایی رو عاجز میکنه !
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 803 در 450 پيکسل است.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و مسئله بعد اون آدمیه که بدجوری نصف صحنه رو گرفته و توی برنامه باید نصف صفحه ماسک بشه .البته این اتفاق برای bojoue خواهد بود.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 777 در 449 پيکسل است.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا مشکل اصلی اینجا پیش میاد که در بهترین شکل ممکن object شما ایستایی کامل رو در صحنه نخواهد داشت ...یعنی شی من که می بایستی کاملا سرجاش بمونه حدود 10 سانتیمتر حرکت میکنه .
راستی سایه رو یادتون نره چون اگه یادتون بره تو بوجو حرکت میکنه کار خراب میشه .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا من بایستی کلی فکر میکردم چکار کنم !
چاره بسیار راحت اما یکم فکر میخواد تا بهش برسی !
بایستی شکل را بصورت دستی در مکس با حرکت دوربین هماهنگ کنید ...یعنی همین کار که من میکم.
ولی کار یکم سخته یعنی شما بایستی چندباری مدام پریویو بگیرید و حی نگاه کنید تا مچ بشه کامل .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بهیچ عنوان حرکتها دیده نمیشن و بنظر میرسه شی ما کاملا روی زمین چسبیده .
اگر مشاهده کنید علاوه بر حرکت در محور x باید توجه کنید من حرکت rotate رو هم اضافه کردم.
من به تجربه قابل توجهی رسیدم که میخوام شماها هم بدونید .
در چنین صحنه هایی برنامهای ترکینگ چرخش دوربین به سمت شی را متوجهه نمیشن و دلیلش 2 بعدی بودن فیلم بنابراین من مجبورم بصورت دستی اینکار انجام بدم . یعنی وقتی دوربین در فیلم می چرخید شی من نمی چرخید .... اگه متوجهه نشدین باید تجربه کنید.
ن در فیلم جدیدم دارم به جربیات تازه ایی میرسم که دوست دارم شما هم بهره مند شید.[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
باور کنید اگه کم باشه اصلا محسوس نیست.
nدوستان توجه کنید این فقط پریو و من هفته دیگه قسمت کامپوزیتو اگه درخواست بود توضیح میدم.
می بخشید این آموزش برای سطح ابتدایی نبود واسه همین همه چیزو کلی گفتم تا به موضوع اصلی برسم. اگه کسی سوال داره بپرسه .

G LADIATOR
28-06-2010, 22:51
خوب من فکر کنم بهتر بود که شما واسه اینکار از ترکینگ AE استفاده نمیکردید. به نظر من ترکینگ AE بیشتر به درد ادیت های نهایی کار می خوره....

اگه از Match Mover استفاده کنید خیلی راحت تر هستید و دیگه نیازی نیست که آبجکت ها رو تکون بدید یا بچرخونید... و کارتون خیلی راحت تر میشه...

ولی در مورد AE تمام چیزایی که گفتید درسته....ممنون که وقت خودتون رو گذاشتید تا به ما هم اطلاعات کار خودتون رو بدید...
واقعا اگه همه مثل شما بیان و تجربیات خودشون رو با بقیه به اشتراک بزارن خیلی خوب میشه...

www_3d_boy
29-06-2010, 12:41
خوب من فکر کنم بهتر بود که شما واسه اینکار از ترکینگ AE استفاده نمیکردید. به نظر من ترکینگ AE بیشتر به درد ادیت های نهایی کار می خوره....

اگه از Match Mover استفاده کنید خیلی راحت تر هستید و دیگه نیازی نیست که آبجکت ها رو تکون بدید یا بچرخونید... و کارتون خیلی راحت تر میشه...

ولی در مورد AE تمام چیزایی که گفتید درسته....ممنون که وقت خودتون رو گذاشتید تا به ما هم اطلاعات کار خودتون رو بدید...
واقعا اگه همه مثل شما بیان و تجربیات خودشون رو با بقیه به اشتراک بزارن خیلی خوب میشه...


دوست من ایکاش یه بار میخوندی مطالب کامل .... من فقط از عکسهای افترافکت استفاده کردم ...
مگه میشه از ترکینگ افتر واسه چنین حجمه کاری استفاده کرد؟:18:ترکینگ افتر پر از خطاست و تحمل چنین حجمی از حرکات دوربین نداره و نمیتونه حرکتهایی در محور هم x y z رو تشخیص بده و لرزش هم نداشهته باشه.
ترکینگ اینکار بوسیله برنامه boujo انجام شده که چنیدین بار در طول نوشتهایم به اون اشاره کردم و گفتم که من فقط از افتر واسه عکس استفاده کردم. و با تمام این احوال باز هم اشاره کردم که مشکل بوجو و برنامهای ترکینگ در ترک کردن چیه .

ممنون از نظرت:11:

G LADIATOR
29-06-2010, 13:56
آهان....
خوب من متن رو کامل خونده بودم.....ولی این عکسا مخم رو کشوندن یه طرف دیگه :31:

ولی بازم نفهمیدم....
اگه از Boujou استفاده کردید...پس دیگه چرا تو مکس مدلتون رو تکون دادی ؟:-؟
قاعدتا دیگه نباید نیازی به حرکت دادن دوباره آبجکت باشه.....

www_3d_boy
29-06-2010, 15:58
خوب دیگه واسه همینه که نوشتم تجریبات من در زمینه ترکینگ ....... شما اگه بازم متن کامل بخونی متوجهه میشی چرا بوجو توانایی درک حرکتهایی رو نداره و نه بوجو نه هیچ برنامه ایی در دنیا نمی تونه بعضی حرکات دوربین بخونه مگه بوسیله سیستم جدید real studio که بوسیله حرکت سنسوری در رایانه ای حرکت دوربین ثبت میشه ولی برای من و شما که جز نرم افزار چیزی در اختیار نداریم ، بعض ضعفه هستن که تنها در خلال کارهویدا میشن مثل همین کار من .

ehsan_nekooee
29-06-2010, 16:24
خب نمیشه به جای این برنامه ها موقع فیلمبرداری حواسمون باشه دوربین حرکت نابجا و نا معقولی نکنه؟

G LADIATOR
29-06-2010, 17:46
خب نمیشه به جای این برنامه ها موقع فیلمبرداری حواسمون باشه دوربین حرکت نابجا و نا معقولی نکنه؟
با اجازه استاد.....

خوب نمیشه که دوربین تکون نخوره....
اگه دورین خشک و ساده باشه که فیلم دیگه از جالبی در میاد...همه جالبیش به حرکت دوربین هست...
گذشته از جالبی....شما فرض کن تو یه فیلم یه ادم داره با یه روبات بزن بکوب میکنه.....غیر ممکنه دوربین بخواد ثابت باشه....

ولی من هنوز نفهمیدم چرا باید آبجکت رو حرکت داد.....فک کنم بهترین کار اینه که یه تست کامل بزنم و در عمل ببینم که جریان چیه...

ehsan_nekooee
29-06-2010, 17:55
خب بوژو با free move و nodal دوربین که مشکلی فک کنم نداشته باشه. اگه با اینا مشکل داره پس دیگه به چه دردی می خوره؟:20:
من منظور ایشون از حرکت دایره ای شکل دوربین رو دقیقا متوجه نشدم.

www_3d_boy
29-06-2010, 23:21
خب گویا مشکل بوجو و برنامهای ترکینگ رو بد توضیح دادم:41:

ببینید چشم ما همه چیزو 3 بعدی می بینه یعنی اینکه در چشم ما فاصله ها با عمق میدان مشخص نمیشن بلکه دو تا شم ما با فاصله ای که از هم دارن فاصله بین اشیا رو متوجهه میشن ...... امااااااااااااااا ... دوربین فقط یه عدسی پس تصاویر دوربین 2 بعدی خواهد بود بنابران وقتی دوربین شما قرار دور یک جسم خیالی بچرخ در واقع برنامه حالت چرخش به سمت اونو بطور کامل تشخیص نمیده البته در صورتی که مثل کار من چرخش در حدود 30 درجه باشه (بیشتر امتحان نکردم).دلیلش هم اینه که درسته بوجو بنظ میرسه نقاطش رو بصورت بعد دار میزاره اما این بعد بیشتر یک فرضیه واسه برنامه اس و در اینجاس که تو کار چرخش رو اعمال نمیکنه و مجبور میشیم دستی اعمال کنیم.....
اما دوستان توی 2 سالی که با بوجو آشنا شدم و دارم باهاش کار می کنم هیچ وقت یه حرکت پیچیده رو درست ترکینگ نمیکنه واسه همین ترکینگ بسیار بسیار به تجربه نیاز داره .
و در مورد حرکت دوربین ehsan جان ...من اصلا اینکارو دارم میسازم تا ببینم تا چه حد میشه به ترکینگ اعتماد کرد...
هنوز پلانهای درگیری شروع نشده در ائنجا تکانهای دوربین بسیار شدید تر خواهد بود...
بالاخره باید یاد بگیرم .
این کار اول من در کامپوزیت نیست اما این پیچیده ترینشونه .

G LADIATOR
30-06-2010, 03:06
خوب ما اگه یه چشممون رو ببندیم باز هم سه بعدی میبینیم و بعد اجسام رو درک میکنیم...

آقا من رفتم که تست کامل زدم تو Match Mover
دوربین حدودا 200 درجه می چرخید از سمت راست به چب و بر میگشت دوباره....
حدود 90 درجه هم میچرخید به سمت بالا و پایین...
البته اینو خودم یه ویدئو رندر کردم و بعد بردمش واسه ترکینگ....

بعد از اینکه ترکینگش کردم یه آبجکت ساده هرمی شکل گذاشتم روی ویدئو و بدون اینکه دیگه چیزی رو تغییر بدم وقتی پلی میکردم دوربین کاملا به درستی دور جسم تکون میخورد و فیلم پشت سرش هم که پلی بود....

در واقع من هیچ مشکلی داخلش ندیدم....آبجکت کاملا فیت ویدئو بود....

یه پرویو هم ازش گرفتم کیفیتش خیلی کم شد به خاطر فشرده سازیش...دوباره رفتم یه پرویو دیگه بگیرم برنامه هنگ کرد بسته شد :31:

اگه خواستید تا بزارمش ببینید....

ehsan_nekooee
30-06-2010, 07:21
آهان، متوجه شدم، مثل اینکه GLADIATOR با Match mover جواب گرفته

آره، بزار ببینیم چه طور شده

www_3d_boy
30-06-2010, 08:56
خب من تا بحال با match movie کار نکردم ولی الان شما منو مجاب کردی ..... چون بازم میگم بوجو همیشه واسه من مشکلات چند سانتیمتری داشته

G LADIATOR
30-06-2010, 10:56
اینه:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

G LADIATOR
30-06-2010, 11:08
فک کنم شما واسه ترکینگ..خود ترک ها رو هم روی زمین گذاشته باشید هم روی نوک درخت ها....البته شاید....
به نظرم اگه ترک ها رو فقط روی یه سطح قرار بدید اینجوری نشه....یعنی تو این ویدئو شما، ترک ها باید فقط روی زمین باشن...

واسه بهتر شدنش هم به نظرم 7/8 تا میله رنگی بکوبید تو زمین تا چند تا نقطه متمایز با محیط داشته باشید. بعد از اینکه کارتون و رندر نهاییتون کاملا تموم شد این نقطه ها رو به راحتی میشه با افتر افکت برداشت.

میدونم که شما چون تو این رشته فعالیت داشتید همه این چیزایی که گفتم رو بهتر از من میدونید....منم تاحالا یه تجربه درست حسابی تو این زمینه نداشتم که بخوام با اطمینان حرفی بزنم.....

فقط چون بحثش پیش اومده بود گفتم یه چیزی گفته باشم که به کار بچه های دیگه هم بیاد.

www_3d_boy
30-06-2010, 12:31
بابت لینک ممنون..... توی بوجو خودش نقاط مشخص میکنه مگه اینکه دستی اینکارو کنیم که معمولا خوب در نمی اد .
نمی دونم حالا match movie دستی اینکارو میکنه و خوب جواب میده ؟ اگه اینطوره من باید بوجورو واقعا بزارم کنار.
و ممنون بابت لینک دارم دان میکنم .

G LADIATOR
30-06-2010, 16:38
خوب منم با بوجو کار نکردم....نمیدونم بوجو بهتره یا Match Movie .
ولی MM هم مثل بوجو هر دو حالت دستی و اتومات رو داره....
توی MM هم وقتی دستی میزنی بد بختی های خودش رو داره....ولی خوب میشه باهاش کنار اومد.....

وقتی اتومات میاد ترکینگ میکنه همه جا رو ترک میزاره و این میشه همون بحثی که شما گفتید...یعنی دیگه نرم افزار نمیتونه تشخیص بده که مثلا یه جسم چون جلو تر بوده داره سریع تکون میخوره و یک جسم دیگه چون تو آسمون بوده پس کمتر تکون میخوره....
البته به نظر من اینجوریه...شاید اشتب از من باشه...شایدم نه...

ولی وقتی خودمون فقط روی یک سطح یکسان مثل زمین یا روی یه میز رو ترکینگ میکنیم دیگه نرم افزار میتونه پرسپکتیو رو به درستی درک کنه...


Match Movie هم واسه شرکت اتودسک هست و جدیدا همراه مایا اونو مجانی میده ..... اگه مایا رو اکتیو کرده باشی اونم اکتیو میشه خودکار...

www_3d_boy
01-07-2010, 10:34
از توضیحاتت خیلی ممنون عالی بود
من مایا کار نمیکنم ....

smspersia
01-07-2010, 10:47
خوب منم با بوجو کار نکردم....نمیدونم بوجو بهتره یا Match Movie .
ولی MM هم مثل بوجو هر دو حالت دستی و اتومات رو داره....
توی MM هم وقتی دستی میزنی بد بختی های خودش رو داره....ولی خوب میشه باهاش کنار اومد.....

وقتی اتومات میاد ترکینگ میکنه همه جا رو ترک میزاره و این میشه همون بحثی که شما گفتید...یعنی دیگه نرم افزار نمیتونه تشخیص بده که مثلا یه جسم چون جلو تر بوده داره سریع تکون میخوره و یک جسم دیگه چون تو آسمون بوده پس کمتر تکون میخوره....
البته به نظر من اینجوریه...شاید اشتب از من باشه...شایدم نه...

ولی وقتی خودمون فقط روی یک سطح یکسان مثل زمین یا روی یه میز رو ترکینگ میکنیم دیگه نرم افزار میتونه پرسپکتیو رو به درستی درک کنه...


Match Movie هم واسه شرکت اتودسک هست و جدیدا همراه مایا اونو مجانی میده ..... اگه مایا رو اکتیو کرده باشی اونم اکتیو میشه خودکار...

یکی دو تا سوال راجب Match Movie
1- این کجای مایا هست بعدش چه فرمت های ویدیوی رو باز میکنه فقط ویو (WAV)
2- میشه یه کمی بیشتر راجبش توضیح بدی
3- فرقش با این چیه ؟یکیاند autodesk matchmover
4- یه لینک اموزشی سراغ نداری -

ممنون میشم اگه کمک کنی

G LADIATOR
01-07-2010, 11:54
خوب MM روی خود مایا نیست....
منظور من این بود که جدیدا در کنار مایا این برنامه رو هم اتودسک گذاشته که شما وقتی مایا رو نصب میکنی میتونی اون رو هم اگه خواستی نصب کنیو با خریدن مایا و اکتیو کردنش اون هم اکتیو میشه و واسه خارجکیا صرفه جویی میشه :31:
روی خود مایا نیست....به صورت کاملا جدا نصب میشه....
آره این دقیقا همون: Autodesk Match Mover هست...
البته در کنار مایا هم Match Mover رو گذاشتن هم یه برنامه دیگه واسه کامپوزیت که اسمش تا ورژن قبلی: Toxik بود ولی از الان دیگه اسمش رو گذاشتن : Autodesk Composite .

آموزش که سراخ ندارم ازش.....ولی کار باهاش خیلی خیلی ساده هست و یه هلپ کوچیک هم داره که کار آدم رو راه میندازه.....
برنامه ساده و کوچیکی هست....

فرمت هایی که قبول میکنه هم بیشترش واسه عکس هست و چیزی که من دیدم واسه ویدئو این بود که فقط فرمت MOV رو قبول میکنه...
حالا من زیاد با این برنامه کار نکردم...شاید پلاگینی چیزی داشته باشه که فرمت های دیگه رو هم قبول کنه...ولی من بعدی میدونم :31:

www_3d_boy
02-07-2010, 10:56
دقیقا مثل mokey .اسه افتر نصب میشه واسه ماا