PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : رینگ اسپرت و ترمز ABS!



amirata71
20-06-2010, 15:09
به نظر شما وقتی که رینگ های فابریک خودرویمان را با رینگ های اسپرت تعویض می کنیم باید در ECUخودرو نیز تغییر ایجاد کنیم؟ :2:

Penryn
20-06-2010, 20:57
به نظر شما وقتی که رینگ های فابریک خودرویمان را با رینگ های اسپرت تعویض می کنیم باید در ECUخودرو نیز تغییر ایجاد کنیم؟ :2:
ببین اگه فقط لاستیک پهن تر و بقولی اسپرت بندازی نه مشکلی نداره
اشکال وقتی ایجاد میشه که ارتفاع لاستیک زیاد شه اونوقت حتی کیلومتر شمار و دورسنج موتور هم اعدادی غیر واقعی نشون میده ولی سیستمهای ایمنی مثل ABS و ESP ممکنه بطور عادی مشکلی تو کارکردشون ایجاد نشه مگه اینکه از رفتار ماشین متوجه شی.مثلاً ببینی ماشین شتاب یا پایداریش افت کرده معلوم میشه تنظیمات ECU بهم خورده.بهم خوردن تنظیمات ECU در این حالت حتی ممکنه با تغییر لاستیکها با انواع دقیقاً مشابه خودش هم پیش بیاد!
تو کشورای پیشرفته تر که مراکز تخصصی سرویس آنلاین دارند و البته با ماشینهای پیشرفته, با فشار دادن یک دکمه بالای سرت جای آفتابگیر بلافاصله به اپراتورهای مرکز سرویس تخصصی وصل میشی و با سوال و جواب راهنماییت میکنند و حتی در همون حالت ECU را واست چک میکنه و در صورت نیاز تنظیماتش را درست میکنه! ولی تو ایران حتماً باید حضوری بری نمایندگی که دیاگ با برنامه ی مخصوص ماشینت را داره و کلی بسورفی و شاید واسه کلاسش چند روزیم ماشینتو بخوابونن!

D r i v e r
21-06-2010, 05:54
اول یاد بگیریم هر تاپیکی رو در جای درستش ایجاد کنیم
دوم هم برای هر چیزی تاپیک ایجاد نکنیم
در ضمن افت شتاب خودرو هنگام استفاده از رینگ های بزرگتر و لاستیک های پهن تر به دلیل ECU نیست
به دلیل اضافه شدن شعاع چرخ هست که باعث افت شتاب میشه
توی 206 ها و تا جایی که میدونم تندر 90 ها(دقیق مطمئن نیستم) میشه سایز رینگ و لاستیک رو برای ECU تعریف کرد که از خطای به وجود اومده جلو گیری کنه
اگه از رینگ های سبک تر و یه خورده بزگتری استفاده کنیم نه تنها ترمزگیری دچار اختلال نمیشه بلکه بهتر هم عمل میکنه
تاپیک به دلایلی که گفتم قفل میشه
-----------------------------------
تاپیک رو موقتا باز میکنم تا توضیحاتی ارائه بشه و بعدم قفلش میکنم تا شاید ادغام بشه