SevenART
04-05-2010, 18:19
سلام بر همگی..
خوب ما که داریم Help مایا را ترجمه می کنیم بزار یه تاپیک هم بزنیم هر مردم حالشو ببرن ... :27:
فصل اول : Maya Basic
Work With Maya
کار کردن با مایا
مایا برنامه قدرتمندی است برای ایجاد طرحهای سه بعدی ،از جمله مدلسازی ، انیمیشن سازی ، جلوه های ویژه ، بازی و شبیه سازی .
کار شما در مایا به طور کلی در دسته بندی های زیر قرار می گیرد :
1- مدلسازی ،Polygons (چند ضلعی ها) ،NURBR و Subdivision Surface مدلهای مختلف هستند که هر کدام نقاط قوت خود را دارند .
Polygons ، به شما اجازه می دهد که یک مدل چندضلعی ساده با خصوصیت ساختاری بالا بسازید .
NURBS ،به راحتی به شما اجازه می دهد که یک سطح صاف ایجاد کنید .سطوحی با کنترل بالا .
subdivision surface ، به شما اجازه می دهد سطوحی ایجاد کنید که در مراحل بالاتر با داده های سرباز حد اقل بتوانید آن را ویرایش کنید ،
2- Charachter riging ، بیشتر انیمیشن ها شامل "کاراکتر"می باشند .کاراکتر مدلهای مفصلی هستند از قبیل انسان ، حیوان ، ربات یا هر چیز دیگری که به وسیله ی مفصل بندی حرکت می کنند . مایا به شما اجازه می دهد که اسکلت داخلی برای کاراکترها تعریف کنید و همچنین به آنها پوست بدهید رای ایجاد حرکات واقعی به همراه تغییر شکل .
3- Animation (پویا نمایی)
4- Dynamics, fluids, ( دینامیک ، ماسعات ) و دیگر جلوه های شبیه سازی ،مایا شامل مجموعه ای جامع از این ابزاها برای شبیه سازی جلوه های جهان واقعی مانند آتش ، انفجار ، مایعات ، مو وخر ،فیزیک برخورد اشیا و ... می باشد .
5-Painting and paint effects. (نقاشی و جلوه های رنگ) ، مایا شامل سیستم باور نکردنی برای استفاده از تبلت (یا ماوس) در یک صفحه بوم دو بعدی که به طور مستقیم در فضای سه بعدی به شکل هندسی تبدیل می شود و امکانات دیگری که بی حد و حصر می یاشد .
6- Lighting, Shading, and Rendering (نورپردازی ، سایه زنی و رندرینگ) هنگامی که شما بخواهید که یک عکس یا یک فیلم از صحنه خود داشته باشید و ارائه دهید از این ویژگی استفاده می کنید .
The Maya interface
رابط مایا
در حال حاضر که مایا باز است شما در ابتدا باید شکل ظاهری آن را درک کنید .
بهترین راه برای شروع ، ابتدا یاد گیری ابزارهای اساسی و پس از آن یادگیری ابزارهای اضافی است که شما به آن نیاز دارید .
آغاز یادگیری تسط بعضی از ابزارهای اصلی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
The Maya workspace
فضای کاری مایا
در فضای کاری مایا است که شما بسیاری از کارها را در آن انجام می دهید :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هنگامی که شما برای اولین باز مایا را باز می کنید ، فضای کاری به صورت پیشفرض بر روی پنجره(یا پانل) پرسپکتیو می باشد .
اجزای دیگر پانل پرسپکتیو:
- برچسب "persp" که در پایین پانل نمایش داده می شود که نشانگر آن است که شما بر روی پرسپکتیو قرار دارید .
- منو بار که در سمت چپ بالای پانل قرار دارد . این منو به شما اجازه دسترسی به ابزارها و توابع مربوط به آن پانل خاص را می دهد .
- شبکه ، که با دو خط متقاطع پررنگ در وسط پانل نمایش داده می شود . این مکان مرکزی به نام "origin" خوانده می شود . origin مرکز جهان سه بعدی مایا است و تمام ارزشهای جهت دار اجسام در این مکان انجام می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-axis indicator در پایین گوشه سمت چپ پانل که نشان می دهد در چه جهتی از x ، y ، z از مایا قرار دارید . این بسیار مفید است برای شما که اولین بار به دنیای تریدی قدم می گذارید . (کلا می تونه به شما کمک شایانی در درک تریدی بکنه .(در مایا AXIS های مختلف به رنگهای مختلف است . X به رنگ قرمز ،Y به رنگ سبز و Z به رنگ آبی می باشد .)
Main Menu bar
منوی اصلی
نوار منوی اصلی در بالای صفحه مایا در زیر نوار عنوان قرار دارد .در مایا منوها گروه بندی شده اند .منویی باز شونده که ابزار و اقلامی را در دسترس شما قرار می دهد که در بالای رابط کاربری قرار دارد .
قسمتهای منوی بازشونده : Animation, Polygons, Surfaces, Rendering, and Dynamics
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما با انتخاب ماژول مناسب از زیر منو می توانید به منو های مختلفی در منو باز دسترسی پیدا کنید . همانطور که بین ستهای مختلف سوئیچ می کنیدقسمتی از ،سمت راست منو بار تغییر می کند اما قسمت سمت چپ باقی می ماند چون این قسمت برای تمامی ستها مشترک است .سمت چپ منو شاملFile, Edit, Modify, Create, Display, and Window.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1-به طور مثال از منوی کشویی Animation را انتخاب کنید .سمت راست منو تغییر میکند به عنوان مثال Animate, Deform, Skeleton, Skin, and so on, appear. .
2- با استفاده از مازول انتخاب منو ف منوی چند ضلعیها ( Polygons) را انتخاب کنید .
3-منوی اصلی در حال حاضر تغییر کرده بر روی Polygons . به طور مثال , Mesh, Edit Mesh, and so on, appear.
برای ایجاد یک شیء 3D بدوی از مجموعه منوی چندضلعیها
1- به Create > Polygon Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
2- از منوبار انتخاب کنید Create > Polygon Primitives > Cube .
حالا ایجاد یک مکعب (cube) در وسط origin .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Status Line
خط وضعیت
خط وضعیت در واقع به طور مستقیم در زیر نوار منو صفحه اصلی ، شامل انواع اقلام ، که اکثر آنها در مدل سازی یا کار با اشیاء در مایا استفاده می شود .
بسیاری از موارد Status Line ها توسط آیکون های گرافیکی نشان داده شده.آیکون های مورد استفاده اغلب برای صرفه جویی در فضا و اجازه برای دسترسی سریع به ابزار هستند.
در این درس شما با برخی از مناطق Status Line آشنا می شوید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما قبلا هم برای اولین بار در مورد خط وضعیت آموخته اید : ماژول انتخاب منو .
گروه دوم از دور آیکون ها مربوط به صحنه است و برای ایجاد ، باز کردن و ذخیره از صحنه مایا استفاده می شود.
گروه 3 و 4 از دکمه برای کنترل و چگونگی استفاده می شود .شما می توانید اشیاء و اجزاء از اشیا را انتخاب کنید. شما بیشتر در مورد مجموعه ای از اشیاء در درس بعد یاد بگیرند. (این سوم وچهارم تو مایا 2009 فرق می کنه جاشون .. دقت کن )
گروه 5 از آیکون ها جهت کنترل نحوه چفت شدن برای اشیاء و اجزاء مورد استفاده قرار می گیرد. شما شروع به استفاده از این ابزار در درس بعد در این فصل می کنید .
بخش آخر شامل 3 دکمه است که برای نشان دادن یا مخفی کردن ویرایشگرها استفاده می شود،از جمله ویژگی تدوین (Attribute Editor) ، باکس کانال (Channel Box) ، لایه ویرایشگر (Layer Editor) و ابزار تنظیمات(Tool Settings).صفحه نمایش به طور پیش فرض Channel Box و Layer Editor را نشان می دهد. هنگامی که شی را ایجاد می کنید ، برای مثال مکعب ، اطلاعاتی که در مورد شی است در Channel Box نمایش در داده می شود .شما خواهید آموخت که از Channel Box چگونه استفاده کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای سازمان بهتر در خط وضعیت ، همه دکمه ها آیکون ها را به گروه های که شما می توانید گسترش و یا فروپاشی نمایید نشان داده شده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Shelf
قفسه
قفسه به طور مستقیم زیر خط وضعیت قرار گرفته است.قفسه مایا برای ذخیره سازی ابزارها و آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید یا برای استفاده سفارشی مفید است.(یک نوع میان بر است برای استفاده از آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید ) .شما می توانید ابزار مورد استفاده تان را در محل که دسترسی راحت تری است نگه دارید. مایا برای استفاده شما از قبل به پیکربندی برخی از اقلام در قفسه پرداخته است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای ایجاد یک شی با استفاده از ابزار از قفسه
1- از قفسه ، تب surface را انتخاب کنید تا ابزار مفید واقع شده در آن نمایش داده شوند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1- به Create > NURBS Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
2- از قفسه ، آیکون کره NURBS که در چپ قرار دارد را با یک کلیک انتخاب کنید.
3- مایا یک شکل ابتدایی از کره در وسط مانند موقعیت مکعب ایجاد می کند .
نکته:
شما می توانید ماوس خود را بر روی آیکن برده و یک لحظه نگه دارید ، سپس نام آیکن مورد نظر در زیر آن به صورت زبر نمایش داده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در صحنه شما ، در حالی که در حالت wireframe قرار داشته باشید ، کره ای که شما ایجاد کرده اید به رنگ آبی نیروی دریایی می باشد اما هنگامی که آن را انتخاب می کنید به رنگ س.ب.ز روشن نمایش داده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Selection اشیاء و اجزاء به مایا نشان می دهد که این آیتم خاص است که توسط ابزار و یا عملی که متعاقبا تحت تاثیر قرار داده شده است.همانطور که شما با مایا کار می کنید ،آیتمهایی را انتخاب خواهد می کنید و آیتم های زیادی را دی سلکت می کنید(یعنی از حالت انتخاب در می آورید).شما در این فصل در درسهای آبنده خواهید آموخت که چگونه می توانید آبجکتها را انتخاب یا دی سلکت کنید.
برخی اطلاعات عددی به نظر می رسد که در Channel Box editor در سمت را چپ رابط کاربری قرار دارد . این اطلاعات عددی مربوط به x,y و z (جابجایی) translation و (چرخش ) rotation و (بزرگ و کوچک کردن ، پوسته پوسته کردن)scaling برای شیء فعال (انتخاب شده)می باشد . در حال حاضر مقادیر x,y و z مساوی با صفر می باشد این نشانگر این است که شیء مورد نظر در مبدا مختصات قرار دارد . جعبه کانال (Channel Box) برای مشاهده و ویرایش در چنین مقادیری مفید می باشد . شما از این باکس در این فصل استفاده خواهید کرد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای نمایش / عدم نمایش Channel Box
برای مخفی کردن / نمایش دادن Channel Box بر روی Show/Hide Channel Box icon درانتهای سمت راست خط وضعیت کلیک کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب ما که داریم Help مایا را ترجمه می کنیم بزار یه تاپیک هم بزنیم هر مردم حالشو ببرن ... :27:
فصل اول : Maya Basic
Work With Maya
کار کردن با مایا
مایا برنامه قدرتمندی است برای ایجاد طرحهای سه بعدی ،از جمله مدلسازی ، انیمیشن سازی ، جلوه های ویژه ، بازی و شبیه سازی .
کار شما در مایا به طور کلی در دسته بندی های زیر قرار می گیرد :
1- مدلسازی ،Polygons (چند ضلعی ها) ،NURBR و Subdivision Surface مدلهای مختلف هستند که هر کدام نقاط قوت خود را دارند .
Polygons ، به شما اجازه می دهد که یک مدل چندضلعی ساده با خصوصیت ساختاری بالا بسازید .
NURBS ،به راحتی به شما اجازه می دهد که یک سطح صاف ایجاد کنید .سطوحی با کنترل بالا .
subdivision surface ، به شما اجازه می دهد سطوحی ایجاد کنید که در مراحل بالاتر با داده های سرباز حد اقل بتوانید آن را ویرایش کنید ،
2- Charachter riging ، بیشتر انیمیشن ها شامل "کاراکتر"می باشند .کاراکتر مدلهای مفصلی هستند از قبیل انسان ، حیوان ، ربات یا هر چیز دیگری که به وسیله ی مفصل بندی حرکت می کنند . مایا به شما اجازه می دهد که اسکلت داخلی برای کاراکترها تعریف کنید و همچنین به آنها پوست بدهید رای ایجاد حرکات واقعی به همراه تغییر شکل .
3- Animation (پویا نمایی)
4- Dynamics, fluids, ( دینامیک ، ماسعات ) و دیگر جلوه های شبیه سازی ،مایا شامل مجموعه ای جامع از این ابزاها برای شبیه سازی جلوه های جهان واقعی مانند آتش ، انفجار ، مایعات ، مو وخر ،فیزیک برخورد اشیا و ... می باشد .
5-Painting and paint effects. (نقاشی و جلوه های رنگ) ، مایا شامل سیستم باور نکردنی برای استفاده از تبلت (یا ماوس) در یک صفحه بوم دو بعدی که به طور مستقیم در فضای سه بعدی به شکل هندسی تبدیل می شود و امکانات دیگری که بی حد و حصر می یاشد .
6- Lighting, Shading, and Rendering (نورپردازی ، سایه زنی و رندرینگ) هنگامی که شما بخواهید که یک عکس یا یک فیلم از صحنه خود داشته باشید و ارائه دهید از این ویژگی استفاده می کنید .
The Maya interface
رابط مایا
در حال حاضر که مایا باز است شما در ابتدا باید شکل ظاهری آن را درک کنید .
بهترین راه برای شروع ، ابتدا یاد گیری ابزارهای اساسی و پس از آن یادگیری ابزارهای اضافی است که شما به آن نیاز دارید .
آغاز یادگیری تسط بعضی از ابزارهای اصلی :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
The Maya workspace
فضای کاری مایا
در فضای کاری مایا است که شما بسیاری از کارها را در آن انجام می دهید :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هنگامی که شما برای اولین باز مایا را باز می کنید ، فضای کاری به صورت پیشفرض بر روی پنجره(یا پانل) پرسپکتیو می باشد .
اجزای دیگر پانل پرسپکتیو:
- برچسب "persp" که در پایین پانل نمایش داده می شود که نشانگر آن است که شما بر روی پرسپکتیو قرار دارید .
- منو بار که در سمت چپ بالای پانل قرار دارد . این منو به شما اجازه دسترسی به ابزارها و توابع مربوط به آن پانل خاص را می دهد .
- شبکه ، که با دو خط متقاطع پررنگ در وسط پانل نمایش داده می شود . این مکان مرکزی به نام "origin" خوانده می شود . origin مرکز جهان سه بعدی مایا است و تمام ارزشهای جهت دار اجسام در این مکان انجام می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-axis indicator در پایین گوشه سمت چپ پانل که نشان می دهد در چه جهتی از x ، y ، z از مایا قرار دارید . این بسیار مفید است برای شما که اولین بار به دنیای تریدی قدم می گذارید . (کلا می تونه به شما کمک شایانی در درک تریدی بکنه .(در مایا AXIS های مختلف به رنگهای مختلف است . X به رنگ قرمز ،Y به رنگ سبز و Z به رنگ آبی می باشد .)
Main Menu bar
منوی اصلی
نوار منوی اصلی در بالای صفحه مایا در زیر نوار عنوان قرار دارد .در مایا منوها گروه بندی شده اند .منویی باز شونده که ابزار و اقلامی را در دسترس شما قرار می دهد که در بالای رابط کاربری قرار دارد .
قسمتهای منوی بازشونده : Animation, Polygons, Surfaces, Rendering, and Dynamics
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما با انتخاب ماژول مناسب از زیر منو می توانید به منو های مختلفی در منو باز دسترسی پیدا کنید . همانطور که بین ستهای مختلف سوئیچ می کنیدقسمتی از ،سمت راست منو بار تغییر می کند اما قسمت سمت چپ باقی می ماند چون این قسمت برای تمامی ستها مشترک است .سمت چپ منو شاملFile, Edit, Modify, Create, Display, and Window.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1-به طور مثال از منوی کشویی Animation را انتخاب کنید .سمت راست منو تغییر میکند به عنوان مثال Animate, Deform, Skeleton, Skin, and so on, appear. .
2- با استفاده از مازول انتخاب منو ف منوی چند ضلعیها ( Polygons) را انتخاب کنید .
3-منوی اصلی در حال حاضر تغییر کرده بر روی Polygons . به طور مثال , Mesh, Edit Mesh, and so on, appear.
برای ایجاد یک شیء 3D بدوی از مجموعه منوی چندضلعیها
1- به Create > Polygon Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
2- از منوبار انتخاب کنید Create > Polygon Primitives > Cube .
حالا ایجاد یک مکعب (cube) در وسط origin .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Status Line
خط وضعیت
خط وضعیت در واقع به طور مستقیم در زیر نوار منو صفحه اصلی ، شامل انواع اقلام ، که اکثر آنها در مدل سازی یا کار با اشیاء در مایا استفاده می شود .
بسیاری از موارد Status Line ها توسط آیکون های گرافیکی نشان داده شده.آیکون های مورد استفاده اغلب برای صرفه جویی در فضا و اجازه برای دسترسی سریع به ابزار هستند.
در این درس شما با برخی از مناطق Status Line آشنا می شوید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما قبلا هم برای اولین بار در مورد خط وضعیت آموخته اید : ماژول انتخاب منو .
گروه دوم از دور آیکون ها مربوط به صحنه است و برای ایجاد ، باز کردن و ذخیره از صحنه مایا استفاده می شود.
گروه 3 و 4 از دکمه برای کنترل و چگونگی استفاده می شود .شما می توانید اشیاء و اجزاء از اشیا را انتخاب کنید. شما بیشتر در مورد مجموعه ای از اشیاء در درس بعد یاد بگیرند. (این سوم وچهارم تو مایا 2009 فرق می کنه جاشون .. دقت کن )
گروه 5 از آیکون ها جهت کنترل نحوه چفت شدن برای اشیاء و اجزاء مورد استفاده قرار می گیرد. شما شروع به استفاده از این ابزار در درس بعد در این فصل می کنید .
بخش آخر شامل 3 دکمه است که برای نشان دادن یا مخفی کردن ویرایشگرها استفاده می شود،از جمله ویژگی تدوین (Attribute Editor) ، باکس کانال (Channel Box) ، لایه ویرایشگر (Layer Editor) و ابزار تنظیمات(Tool Settings).صفحه نمایش به طور پیش فرض Channel Box و Layer Editor را نشان می دهد. هنگامی که شی را ایجاد می کنید ، برای مثال مکعب ، اطلاعاتی که در مورد شی است در Channel Box نمایش در داده می شود .شما خواهید آموخت که از Channel Box چگونه استفاده کنید.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای سازمان بهتر در خط وضعیت ، همه دکمه ها آیکون ها را به گروه های که شما می توانید گسترش و یا فروپاشی نمایید نشان داده شده است.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Shelf
قفسه
قفسه به طور مستقیم زیر خط وضعیت قرار گرفته است.قفسه مایا برای ذخیره سازی ابزارها و آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید یا برای استفاده سفارشی مفید است.(یک نوع میان بر است برای استفاده از آیتم هایی که معمولا استفاده می کنید ) .شما می توانید ابزار مورد استفاده تان را در محل که دسترسی راحت تری است نگه دارید. مایا برای استفاده شما از قبل به پیکربندی برخی از اقلام در قفسه پرداخته است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای ایجاد یک شی با استفاده از ابزار از قفسه
1- از قفسه ، تب surface را انتخاب کنید تا ابزار مفید واقع شده در آن نمایش داده شوند .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1- به Create > NURBS Primitives > Interactive Creation و اطمینان حاصل کنید که کنار این *Interactive Creation تیکی نداشته باشد . برای این درس از این گزینه نباید استفاده شود .
2- از قفسه ، آیکون کره NURBS که در چپ قرار دارد را با یک کلیک انتخاب کنید.
3- مایا یک شکل ابتدایی از کره در وسط مانند موقعیت مکعب ایجاد می کند .
نکته:
شما می توانید ماوس خود را بر روی آیکن برده و یک لحظه نگه دارید ، سپس نام آیکن مورد نظر در زیر آن به صورت زبر نمایش داده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در صحنه شما ، در حالی که در حالت wireframe قرار داشته باشید ، کره ای که شما ایجاد کرده اید به رنگ آبی نیروی دریایی می باشد اما هنگامی که آن را انتخاب می کنید به رنگ س.ب.ز روشن نمایش داده می شود .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Selection اشیاء و اجزاء به مایا نشان می دهد که این آیتم خاص است که توسط ابزار و یا عملی که متعاقبا تحت تاثیر قرار داده شده است.همانطور که شما با مایا کار می کنید ،آیتمهایی را انتخاب خواهد می کنید و آیتم های زیادی را دی سلکت می کنید(یعنی از حالت انتخاب در می آورید).شما در این فصل در درسهای آبنده خواهید آموخت که چگونه می توانید آبجکتها را انتخاب یا دی سلکت کنید.
برخی اطلاعات عددی به نظر می رسد که در Channel Box editor در سمت را چپ رابط کاربری قرار دارد . این اطلاعات عددی مربوط به x,y و z (جابجایی) translation و (چرخش ) rotation و (بزرگ و کوچک کردن ، پوسته پوسته کردن)scaling برای شیء فعال (انتخاب شده)می باشد . در حال حاضر مقادیر x,y و z مساوی با صفر می باشد این نشانگر این است که شیء مورد نظر در مبدا مختصات قرار دارد . جعبه کانال (Channel Box) برای مشاهده و ویرایش در چنین مقادیری مفید می باشد . شما از این باکس در این فصل استفاده خواهید کرد .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای نمایش / عدم نمایش Channel Box
برای مخفی کردن / نمایش دادن Channel Box بر روی Show/Hide Channel Box icon درانتهای سمت راست خط وضعیت کلیک کنید .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]