PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اخبار مربوط به خودرو های ساخت و مونتاژ داخل ( سال 1389 )



D r i v e r
26-04-2010, 00:12
سلام
خوب از این به بعد اخبار مربوط به سال 1389 رو در این تاپیک قرار میدیم
موفق باشین :11:

D r i v e r
27-04-2010, 23:05
/عملكرد ايران خودرو در سال ‌١٣٨٨/
وانت پيكان باردو پرتيراژترين خودرو توليدي بود

بررسي عملكرد شركت ايران خودرو در سال گذشته نشان مي‌دهد كه بهترين بخش عملكرد اين شركت مربوط به توليد وانت پيكان باردو بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اين اساس ايران خودرو بايد در 12 ماه سال گذشته 95 هزار و 110 دستگاه وانت پيكان باردو توليد مي‌كرد كه معادل 116 هزار و 703 دستگاه از اين خودرو را توليد و 123 درصد از برنامه توليد خود را در اين زمينه محقق كرده است.
ايران خودرو در چهار بخش ديگر نيز جلوتر از برنامه توليدي بود. بر اين اساس سال گذشته توليد خودروهاي سمند، پژو 405، پژو 206 و پژو پارس از برنامه سال ايران خودرو پيش افتاد.
اما بدترين بخش عملكرد ايران خودرو در سال گذشته مربوط به توليد تندر90 بود.
ايران خودرو سال قبل تنها 20 درصد از برنامه توليد اين خودرو معادل هفت هزار و 847 دستگاه را محقق كرد. اين شركت بايد در اين مدت 40 هزار و دو دستگاه تندر90 توليد مي‌كرد.
همچنين درصد تحقق برنامه ايران خودرو در زمينه توليد خودروهاي پژو روآ، سوزوكي و سواري مرسدس بنز نيز در 12 ماهه 1388 به ترتيب 64، 87 و 42 درصد بود.



1389/02/07

ISNA

D r i v e r
27-04-2010, 23:07
/عملكرد سايپا در سال ‌١٣٨٨/
زانتيا جور بعضي‌ها را كشيد!



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





در حالي كه بهترين بخش عملكرد شركت سايپا در سال گذشته مربوط به توليد زانتيا بود، بدترين بخش عملكرد همين شركت نيز به توليد سايپا 231 (مينياتور) اختصاص يافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي كه در 12 ماه سال گذشته سايپا 121 درصد از برنامه توليد زانتيا را محقق كرد، در همين مدت فقط يك درصد از برنامه توليد مينياتور محقق شد و البته آن هم به صورت آزمايشي .
سايپا بايد در سال گذشته 12 هزار دستگاه زانتيا توليد مي‌كرد كه موفق به توليد 14 هزار و 537 دستگاه از اين خودرو شد، با اين وجود در 12 ماه سال قبل توليد مينياتور بايد به 15 هزار دستگاه مي‌رسيد كه فقط 114 دستگاه از آن توليد شد.
سايپا در اسفند سال گذشته بايد 50 دستگاه مينياتور توليد كرد، در حالي كه برنامه توليد آن پنج هزار و 250 دستگاه بود.
سايپا همچنين در سال گذشته 296 هزار و 580 دستگاه انواع پرايد توليد و 105 درصد از برنامه توليد اين خودرو را محقق كرد.
درصد تحقق برنامه توليد ريو نيز در اين مدت به 94 درصد معادل 16 هزار و 991 دستگاه رسيد.




1389/02/07

ISNA

omid lp
18-05-2010, 17:43
طرحی جدید برای جایگزین پیکان

خبرگزاري فارس- قائم‌مقام مديرعامل ايران‌خودرو از طرح جديد اين شركت براي بررسي چهار مدل خودروي جديد ساخت چين، كره و يك كشور اروپايي به منظور توليد در ايران خبر داد و گفت:


خودروي جايگزين پيكان از بين اين خودروها انتخاب خواهد شد.ميرجواد سليماني اظهار داشت: بررسي‌هاي لازم براي توليد خودروي جديد جايگزين پيكان در حال انجام است و هم‌اكنون چند مدل مختلف خودرو در دست بررسي است. وي ادامه داد: يك مدل از اين خودروها، توليد كشور چين است كه موفق به دريافت مجوز و تاييديه‌هاي لازم از سوي سازمان استاندارد، وزارت صنايع و سازمان حفاظت محيط‌زيست شده است. وي ادامه داد: اقدامات لازم براي دريافت تاييديه سازمان‌ها جهت توليد مدل‌هاي ديگر خودرو نيز در حال انجام است، هرچند بعضي از اين خودروها تاكنون موفق به دريافت برخي مجوزها شده‌اند. وي در واكنش به برخي انتقادات صورت گرفته نسبت به توليد خودروي چيني در كشور به دليل احتمال پايين بودن كيفيت گفت: ما در مورد خودروي چيني نيز مانند ساير نمونه‌ها برخورد مي‌كنيم، ولي با توجه به وجود يك ذهنيت منفي در جامعه نسبت به خودروي چيني بايد دقت بيشتري در اين مورد اعمال شود. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مذاكره براي توليد خودروي چيني جايگزين پيكان منتفي شده است يا خير؟ نيز گفت: اين بحث منتفي نشده، ما هم‌اكنون در حال بررسي خودروهاي مختلف هستيم و هنوز مذاكرات جدي شروع نشده است. سليماني در خصوص توليد يك خودروي جديد تحت برند پژوي فرانسه در ايران نيز اظهار داشت: شركت پژو شريك تجاري ايران‌خودرو محسوب مي‌شود و به همين دليل قطعا براي توليد مدل‌هاي جديد خودرو با يكديگر مذاكره خواهيم داشت. وي با اشاره به آغاز توليد «پژو 206‌اي» در ايران گفت:‌ در حال حاضر بحث توليد خودروي جديدي تحت برند پژو مطرح نيست.

D r i v e r
18-05-2010, 23:00
سلام
تاپیکش قبلا ایجاد شده
فقط باید مهم بشه و با تاپیک شما ادغام بشه
اخبار مربوط به خودرو های ساخت و مونتاژ داخل ( سال 1389 ) ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
قفل میشه تا ادغام بشه و مهم بشه
با تشکر

omid lp
20-05-2010, 15:53
روابط‌عمومی سایپا - مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، افزايش قيمت خودروهاي توليد اين شركت را نادرست اعلام و تاكيد كرد: هرگونه افزايش قيمتي در اين خصوص از سوي سايپا رد مي‌شود.
نعمت‌الله پوستين‌دوز با بیان این مطلب افزود: به محض ابلاغ مصوبه شوراي سياستگذاري خودرو مبني بر اين‌كه هرگونه افزايش قيمت بايد براساس سياست‌هاي اين شورا اتخاذ شود، قيمت تمامي خودروهاي توليدي سايپا به حالت اوليه بازگردانده شد.
وي با توضيح اين كه در برخي رسانه‌ها درخصوص افزايش قيمت خودرو ريو اخباري منتشر شده بود، تصريح كرد: براساس مطالعات بازار، قيمت ريو 500 هزار تومان افزايش پيدا كرد كه به محض اعلام وزارت صنايع و معادن، قيمت اين خودرو به حالت اوليه آن بازگردانده شد.
او با اشاره به اين‌كه تمام كساني كه تا قبل از اعلام وزارت صنايع و معادن نسبت به خريد ريو از اين شركت اقدام كرده‌اند، مي‌توانند مابه‌التفاوت قيمت خريداري شده خود را دريافت كنند، اظهار كرد: اين مبلغ به تدريج و با صدور چك به آنها عودت مي‌شود.
وي در ادامه گفت: خريداران مي‌توانند براي دريافت ما به التفاوت ياد شده، به نمايندگي‌هايي كه خودرو خود را خريداري كرده‌اند، مراجعه كنند.
وي در ادامه به وضعيت ساير توليدات اين شركت اشاره كرد و افزود: روند توليدات اين شركت طبق سال گذشته صورت مي‌گيرد و هيچ گونه افزايشي صورت نگرفته است.

omid lp
22-05-2010, 19:16
پارس‌خودرویی‌ها در شرایطی به زودی «قشقایی»، محصول شاسی‌بلند نیسان‌موتورز ژاپن را روانه بازار کشور می‌کنند که هنوز قیمت قطعی آن مشخص نیست و این موضوع، محل اختلاف مسوولان پارس‌خودرو و نمایندگان فروش اين شركت است.
آن طور که شنیده می‌شود، مسوولان پارس‌خودرو قیمتی 54 میلیون تومانی را برای قشقایی در نظر گرفته‌اند، حال آنکه نمایندگان فروش این شرکت معتقدند این شاسی بلند ژاپنی باید در نهایت با نرخی معادل 45 میلیون تومان روانه بازار شود.
به اعتقاد نمایندگی‌های فروش پارس‌خودرو، عرضه قشقایی با نرخ 54 میلیون تومان، به صلاح نیست و نتایج مثبتی را در فروش، عاید پارس‌خودرو نخواهد کرد.از آن سو نیز مسوولان پارس‌خودرو قصد دارند با عرضه قشقایی که ظاهرا نتایج بررسی‌های انجام شده در زمینه بازار آن، مثبت بوده، نهایت استفاده را ببرند و درآمد بالایی از این حیث کسب کنند.
اختلاف‌نظر در زمینه تعیین قیمت «قشقایی» در شرایطی است که پارس‌خودرو ماجرایی مشابه که به تجربه‌ای ناکام برای شرکت تبدیل شد را نیز از سر گذرانده است.این شرکت دو سال پیش نیز محصولی دیگر از نیسان را با نام «مورانو» وارد بازار کشور کرد، اما به دلیل قیمت بالایی که برای این خودرو در نظر گرفت، «مورانو» با مشکل فروش روبه‌رو شد و نتوانست انتظارات پارس‌خودرویی‌ها را برآورده کند.پارس‌خودرویی‌ها قیمتی 74 میلیونی را برای «مورانو» در نظر گرفته بودند، حال آنکه نمونه 64 میلیونی این خودرو نیز در بازار موجود بود و همین امر سبب شد تا «مورانو» به توفیق قابل ذکری در بازار خودرو کشور نرسد.حال در این شرایط اگر پارس‌خودرو بر قیمت 54 میلیون تومانی «قشقایی» اصرار کند، هیچ بعید نیست این خودرو نیز به سرنوشت «مورانو» دچار شده و به فروش مناسبی دست پیدا نکند.مسوولان پارس‌خودرو سال گذشته از «قشقایی» رونمایی کردند و این محصول قرار است تحت لیسانس نیسان‌موتورز ژاپن در پارس‌خودرو به مونتاژ برسد.نام این شاسی‌بلند نیسان، برگرفته از ایل بزرگ و اصیل «قشقایی» ایران است.
دنیای اقتصاد

omid lp
22-05-2010, 19:35
ایران‌خودرو: قرار نیست از پروژه تندر کنار برویم

خبرگزاري فارس- قائم‌مقام مديرعامل ايران‌خودرو گفت: بحث كنار گذاشتن ايران‌خودرو از پروژه تندر 90 مطرح نيست.
ميرجواد سليماني در مورد پيشنهاد ارائه شده از سوي كارگروه توليد خودرو سازمان گسترش مبني بر تمركز توليد تندر 90 در كارخانه پارس‌خودرو گفت:
بحث كنار گذاشتن ايران‌خودرو از پروژه تندر 90 مطرح نيست و برخي افراد دست‌اندركار، ايده‌هاي خود را در مورد تمركز توليد مطرح كرده‌اند، ولي بايد ديد در نهايت چه تصميمي گرفته مي‌شود. به گفته سليماني، فعلا تصميمي مبني بر كنار گذاشتن ايران‌خودرو از پروژه تندر 90 اتخاذ نشده است. وي در پاسخ به اين سوال كه طبق برنامه‌ريزي اعلام شده از سوي ايران‌خودرو قرار بود توليد تندر 90 اين شركت تا بهمن سال گذشته روزانه به 120 دستگاه برسد، دليل عدم تحقق اين امر چيست؟ اظهار داشت:‌ توليد يك محصول متناسب با برنامه توليد آن انجام مي‌شود، ممكن است در برخي ماه‌هاي سال تعداد توليد يك مدل خودرو كاهش يابد و در ماه‌هاي ديگر افزايش يابد. وي با بيان اينكه هم‌اكنون روزانه 60 تا 70 دستگاه تندر 90 توسط ايران‌خودرو توليد مي‌شود گفت: برنامه توليد تندر به صورت روزانه، هفته‌اي و ماهانه مشخص شده و توليد بر اساس آن صورت مي‌گيرد.

omid lp
22-05-2010, 20:04
نصب موتور tu5 روی پژو 405

براي نصب موتور كم مصرف و استاندارد يورو 3 :
پژو 405 مجوز تاييد نوع موسسه استاندارد را اخذ كرد.

به گزارش خبرخودرو ، پژو 405 مجوز تاييديه نوع را از موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران دريافت كردو اين محصول به موتور كم مصرف تي يو 5 تجهيز مي شود .
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، كيوان وزيري نماينده مدير عامل ايران خودرو دراخذ گواهي نامه استاندارد هاي خودرو با بيان اين مطلب گفت : ايران خودرو و در راستاي تحقق هدف هاي ارتقاي كيفي محصول و ارتقاي سطح آلايندگي و كاهش مصرف سوخت، پژو 405 را با موتور كم مصرف تي يو 5 روانه بازار خواهد كرد .
وي گفت: اين اقدام از سال گذشته آغاز شده و پس از انجام عمليات لازم، مجوز نصب موتور تي يو 5 بر روي پژو 405 از سوي موسسه استاندارد صادر شده است.
نماينده مدير عامل افزود: تمام كاليبراسيون و فرايندهاي مهم و اجباري در خصوص نصب موتور تي يو 5 روي 405، با همكاري و نظارت مستقيم پژو انجام و با پشتيباني فني و مهندسي تمامي موارد، تاييديه پژو در اين خصوص وجود دارد .
وزيري كاهش 30 درصدي در مصرف سوخت 405 را از نتايج نصب موتور جديد بر روي اين محصول ذكر كرد و گفت: از نيمه دوم سال جاري نصب موتور تي يو 5 بر روي 405 آغاز مي شود.
نماينده مدير عامل در اخذ گواهي نامه استانداردهاي خودرو، از صدور تاييديه نوع موسسه استاندارد براي پژو 405 با موتور ايكس يو 7 نيز خبر داد و اظهار داشت: هم زمان با برنامه ريزي و شروع اقدامات براي نصب موتور جديد بر روي 405، و در پي انجام آزمون هاي لازم در مراكز معتبر اروپايي، تاييديه نوع براي موتور جاري نيز از سوي موسسه استاندارد صادرشده كه بر اساس آن اين محصول، در حال حاضر نيز استانداردهاي 51 گانه را پوشش مي دهد.
وي برخورداري از فناوري پيشرفته و زمان بر بودن تامين قطعات لازم را عاملي دانست كه موجب مي شود، ايران خودرو تجهيز 405 به موتور تي يو 5 را نه به يك باره بلكه در يك برنامه زمان بندي و مرحله اي انجام دهد.
وزيري موتور تي يو 5 را مستلزم تامين بنزين با اكتان بالا دانست و گفت: با نصب موتور جديد، 405 استاندارد يورو 3 را تامين خواهد كرد.
اين مقام مسوول يادآور شد: ايران خودرو به وعده خود وفا كرده تمامي آزمون هاي لازم در جهت اخذ مجوز تاييديه نوع از موسسه استاندارد در سال 88 انجام گرفته و ضمن انجام تست ها در مراكز معتبر جهاني، مسوولان و بازرسان موسسه استاندارد نيز از خط توليد 405 بازديد كردند كه موافقت و تاييد مقامات اين موسسه حاصل اين اقدامات است.

mehdi-2009
23-05-2010, 18:42
نصب موتور tu5 روی پژو 405

براي نصب موتور كم مصرف و استاندارد يورو 3 :
پژو 405 مجوز تاييد نوع موسسه استاندارد را اخذ كرد.

به گزارش خبرخودرو ، پژو 405 مجوز تاييديه نوع را از موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران دريافت كردو اين محصول به موتور كم مصرف تي يو 5 تجهيز مي شود .
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، كيوان وزيري نماينده مدير عامل ايران خودرو دراخذ گواهي نامه استاندارد هاي خودرو با بيان اين مطلب گفت : ايران خودرو و در راستاي تحقق هدف هاي ارتقاي كيفي محصول و ارتقاي سطح آلايندگي و كاهش مصرف سوخت، پژو 405 را با موتور كم مصرف تي يو 5 روانه بازار خواهد كرد .
وي گفت: اين اقدام از سال گذشته آغاز شده و پس از انجام عمليات لازم، مجوز نصب موتور تي يو 5 بر روي پژو 405 از سوي موسسه استاندارد صادر شده است.
نماينده مدير عامل افزود: تمام كاليبراسيون و فرايندهاي مهم و اجباري در خصوص نصب موتور تي يو 5 روي 405، با همكاري و نظارت مستقيم پژو انجام و با پشتيباني فني و مهندسي تمامي موارد، تاييديه پژو در اين خصوص وجود دارد .
وزيري كاهش 30 درصدي در مصرف سوخت 405 را از نتايج نصب موتور جديد بر روي اين محصول ذكر كرد و گفت: از نيمه دوم سال جاري نصب موتور تي يو 5 بر روي 405 آغاز مي شود.
نماينده مدير عامل در اخذ گواهي نامه استانداردهاي خودرو، از صدور تاييديه نوع موسسه استاندارد براي پژو 405 با موتور ايكس يو 7 نيز خبر داد و اظهار داشت: هم زمان با برنامه ريزي و شروع اقدامات براي نصب موتور جديد بر روي 405، و در پي انجام آزمون هاي لازم در مراكز معتبر اروپايي، تاييديه نوع براي موتور جاري نيز از سوي موسسه استاندارد صادرشده كه بر اساس آن اين محصول، در حال حاضر نيز استانداردهاي 51 گانه را پوشش مي دهد.
وي برخورداري از فناوري پيشرفته و زمان بر بودن تامين قطعات لازم را عاملي دانست كه موجب مي شود، ايران خودرو تجهيز 405 به موتور تي يو 5 را نه به يك باره بلكه در يك برنامه زمان بندي و مرحله اي انجام دهد.
وزيري موتور تي يو 5 را مستلزم تامين بنزين با اكتان بالا دانست و گفت: با نصب موتور جديد، 405 استاندارد يورو 3 را تامين خواهد كرد.
اين مقام مسوول يادآور شد: ايران خودرو به وعده خود وفا كرده تمامي آزمون هاي لازم در جهت اخذ مجوز تاييديه نوع از موسسه استاندارد در سال 88 انجام گرفته و ضمن انجام تست ها در مراكز معتبر جهاني، مسوولان و بازرسان موسسه استاندارد نيز از خط توليد 405 بازديد كردند كه موافقت و تاييد مقامات اين موسسه حاصل اين اقدامات است.



خوب خدا را شکر بالاخره پس از قرنها انتظار ایرانخودرویی ها تصمیم گرفتین یه تکونی به خودشون بدن ( البته احتمالا اینم واسه اینه که فکر کنم از مهر یا تیر امسال همه خودرو سازها باید حداقل استاندارد یورو 3 را برای محصولاتشون کسب کنند.):41:

سعید6
27-05-2010, 12:48
اگه اینجوری باشه تندر 90 چه بلایی سرش میاد ؟

farshad bugatti
27-05-2010, 16:53
نصب موتور tu5 روی پژو 405
براي نصب موتور كم مصرف و استاندارد يورو 3 :
پژو 405 مجوز تاييد نوع موسسه استاندارد را اخذ كرد.

ایران خودرو دیگه خودش میبینه که دوران موتور xu7 گذشته حالا به فکر افتاده تا این موتور رو کم کم کنار بزاره اما چون هنوز از ماشین هایی مثل 405 و پرشیا اسقبال خوبی میشه ناچارن میتونه به جای خودشون موتورشون رو عوض بکنه و چاره ای نداره جز موتور tu5 که این روزا کم کم روی 70 درصد محصولاتش استفاده میکنه! و اینطور پیش بره معلومه که پرشیا رو هم با موتور xu7 دیگر تولید نخواهد کرد..!

errmii
04-06-2010, 18:24
تحویل خودرو به مشتریان تسریع می‌شود

اجرای سیستم مکانیزه در مدیریت تحویل ایران خودرو، مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن خودرو خویش را از پارکینگهای این شرکت دریافت می‌کنند.

به گزارش مهر، علی اصغر سرائی نیا معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: با اجرای این سیستم تمامی خودرو های موجود در پارکینگ ها به سرعت شناسائی و در کمترین زمان ممکن قابل تحویل به مشتریان است.

وی هدف از اجرای طرح سیستم مکانیزه در مدیریت تحویل را کاهش هزینه های نگهداری خودرو در پارکینگ ها و شناسایی خودروهایی که بیش از زمان تعیین شده در این پارکینگ ها مانده است، عنوان کرد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به اینکه در سال جاری از طریق افزایش ظرفیت حمل ریلی هزینه های حمل خودرو کاهش می یابد، یادآور شد: ظرفیت بارگیری محصولات توسط تریلر ها نیز باید افزایش یابد.

وی افزود: درصدد هستیم تا شناسنامه خودرو از طریق پست به دست مشتریان برسد که با تحقق این امر بسیاری از مشکلات مشتریان ومسوولان نمایندگی های مجاز برطرف می شود.

سرایی نیا گفت: امسال باتوجه به افزایش فروش 110 هزار دستگاهی نسبت به سال گذشته، بخش تحویل ایران خودرو مسوولیت سنگینی را بر عهده دارد و تمامی کارکنان مدیریت تحویل سعی کنند در سال جاری طرح های جدیدی را برای جلب رضایت مشتریان پیشنهاد دهند.

سرایی نیا خاطرنشان کرد: سیستم معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو از حالت سنتی به سیستم مدرن در حال تغییر است.

errmii
06-06-2010, 13:07
تيبا چه زماني وارد بازار مي‌شود؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قائم مقام گروه خودروسازي سايپا گفت: خودرو سواري تيبا (مينياتور) اواسط تابستان امسال بتدريج به خريداران تحويل مي‌شود.

محمد سعيد فلاحي در گفت و گو با ايرنا افزود: اين خودرو کمتر از 10 ميليون تومان قيمت دارد و تا پايان پاييز تمام خودروهاي پيش فروش شده تيبا به مشتريان تحويل مي‌شود.

وي به احتمال بروز تاخير در تحويل خودرو تيبا به مشتريان اشاره کرد و يادآور شد: به تمام خريداران خودرو سواري تيبا، که احتمالا با تاخير خودرو خود را تحويل خواهند گرفت طبق قرارداد في مابين، سود مشارکت در سرمايه‌گذاري دريافت مي‌کنند.

فلاحي با بيان آنکه گروه خودرو سازي سايپا در نظر دارد در سال جاري بيش از 850 هزار دستگاه خودرو توليد کند، تصريح کرد: با راه‌اندازي سايپا کاشان امسال حدود 120 هزار دستگاه سواري در اين مجتمع خودروسازي توليد مي‌شود.

فلاحي در خصوص جايگزيني خودرو سواري زانتيا، گفت: توليد اين خودرو در سايپا به تدريج کاهش خواهد يافت و در حال حاضر با طرف‌هاي خارجي در حال مذاکره هستيم تا به موقع خودرو سواري مناسبي جايگزين خودرو زانتيا شود.

errmii
06-06-2010, 13:08
نخستین خودروی تمام خاتم دنیا رونمایی می شود

هنرمندان صنایع دستی در شهر شیراز خودرویی با بدنه خاتم تولید کرده اند که در تمام قسمتهای داخلی آن نیز از صنایع دستی استفاده شده است.

به گزارش مهر، تهمینه دانیالی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امروز یکشنبه در نشست خبری برنامه های هفته صنایع دستی گفت: این خودرو با نام "golden one" با ظاهر کاملا خاتم کاری شده روز 24 خرداد در محوطه باز سالن اجلاس سران کشوهای اسلامی همزمان با هفته صنایع دستی رونمایی می شود.

رونمایی از این خودرو با حضورمسئولان کشوری و هنرمندان صنایع دستی، در حاشیه همایش تجلیل از هنرمندان صنایع دستی انجام می شود.

omid lp
09-06-2010, 22:46
ایران‌خودرو پژو 405 را با موتور کم‌مصرف TU5 روانه بازار می‌کند.

طبق اخبار رسیده، تعداد محدودی از این محصول، اواسط تیر ماه امسال به مشتریان عرضه خواهد شد، این البته در شرایطی است که پژو 405 کم‌مصرف، حدود 200 هزار تومان از مدل فعلی این خودرو گران تر خواهد بود.</B>


ایران خودرو در حال حاضر تولید آزمایشی پژو 405 مجهز به موتور TU5 را آغاز و چندی دیگر نیز نسبت به تولید انبوه آن، اقدام می‌کند.
پژو 405 در حال حاضر یکی از پرمصرف‌ترین خودروهای داخلی است، اما در عین حال پرتیراژترین محصول ایران‌خودرو نیز به شمار می‌رود، به نحوی که این شرکت سال گذشته نزدیک به 150 هزار دستگاه از این محصول را به تولید رساند.
به نظر می‌رسد ایران‌خودرو قصد دارد با نصب موتور TU5 روی 405، به انتقادات موجود از مصرف سوخت بالای این خودرو، پایان داده، بدین وسیله ادامه تولید این یادگار قدیمی شرکت پژو را ضمانت کند.
پژو 405 هم‌اکنون در بازار با نرخ 13 میلیون و 100 هزار تومان در مدل معمولی بنزین سوز به فروش می‌رسد، بنابراین اگر تغییر قیمتی که برای مدل مجهز به موتور TU5 آن، در نظر گرفته شده، قطعی باشد و بیشتر نشود، 405 کم‌مصرف نرخی برابر با 13 میلیون و 300 هزار تومان خواهد داشت.
TU5 یکی از موتورهای کم‌مصرف شرکت پژو به شمار می‌رود که ایران‌خودرو آن را قبلا در سمند نیز نصب کرده است.</B>

سعید6
10-06-2010, 19:33
پیش فروش جدید از چه تاریخیه ؟

farshad bugatti
14-06-2010, 15:25
یه تعداد تو اوایل تیر قراره تحویل داده بشه که 200 هزار تومان از مدل معمولی گرونتره!

payamf1
16-06-2010, 12:48
میشه در مورد مگان هم بگید. قیمت؟ شرایط فروش و پیش فروش پارس خودرو؟ لیزینگ؟

hamed malekpour
16-06-2010, 22:19
تمركز توليد تندر 90 منتفي است

توليد تندر 90 به هيچ وجه در يكي از شركت هاي توليد كننده اين خودرو متمركز نمي شود. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ستاد خبري گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب عنوان كرد: امكان توليد تندر 90 در يكي از شركت هاي ايران خودرو يا پارس خودرو وجود ندارد.

اين ستاد ضمن تكذيب شايعات تمركز توليد تندر، اظهار داشت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته توليد اين خودرو در هر دو شركت ادامه خواهد داشت.

اين گزارش مي افزايد: مباحث مطروحه در خصوص تمركز توليد اين خودرو غيركارشناسي است، زيرا فاقد توجيه فني و اقتصادي بوده و از منظر قانوني نيز ايرادات متعددي دارد.

از سوي ديگر در آستانه واگذاري سهام ايران خودرو و سايپا، طرح اين مباحث سبب گمراه شدن خريداران بالقوه اين دو شركت خواهد شد.

اين ستاد تاكيد كرد: با توجه به محدوديت هاي قانوني و سرمايه گذاري هاي انجام گرفته، تندر 90 مانند گذشته در ايران خودرو و در پارس خودرو توليد و به بازار عرضه خواهد شد.

اين در حالي است كه اخباري در خصوص تمركز توليد تندر 90 در رسانه ها مطرح شده است.

سعید6
16-06-2010, 22:30
تندر90 ايران خودرو 5/2 نمره جلو افتاد

به گزارش خبرخودرو ، براساس ارزيابي صورت گرفته درهفته گذشته از سوي شركت بازرسي استاندارد و كيفيت ايران، خودرو تندر 90 ايران خودرو با كسب نمره منفي 30، از نظر كيفيت 5/2 نمره نسبت به پارس خودرو جلو افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس كيانوش پورمجيب معاون كيفيت گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت : براساس ارزيابي شركت مذكور، نمره منفي تندر90 پارس خودرو 5/32 است.

وي افزود: تندر90 ايران خودرو درهيچ يك از پنج آيتم فنر بندي تعليق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهيزات الكتريكي و صدا هاي غير عادي نمره منفي را اخذ نكرده و درعين حال درآيتم هاي رنگ، تزئينات داخلي و خارجي نيز نمره منفي كمتري نبست به رقيب داشته است.

پورمجيب تاكيد: بكارگيري دقيق استانداردهاي سخت گيرانه شركت رنو فرانسه اين دستاورد را براي ايران خودرو در پي داشت كه نسبت به رقيب خود يعني پارس خودرو موفقيت بهتري در ارتقاي كيفيت تندر90 بدست آوريم.

وي خاطر نشان ساخت: كارشناسان رنوي فرانسه در بازديد هاي ادواري از ايران خودرو نيز روند پيشرفت در ارتقاي كيفيت تندر 90 را مورد تاكيد قرار داده اند.

معاون كيفيت ايران خودرو تصريح كرد : اين شركت درحال حاضر به مدت دوهفته درحال گذراندن مميزي رسمي كيفيت از سوي شركت رنو است.

پورمجيب تاكيد كرد: گارانتي پنج ساله خوردگي بدنه و رنگ تندر90 ايران خودرو از جمله شاخص هاي توانمنديهاي اين شركت در بكارگيري استاندارد هاي كيفيت رنو فرانسه است.

ياد آور مي شود براساس آ خرين ارزيابي روزگذشته شركت بازرسي استاندارد و كيفيت ايران ، خودرو تندر90 ايرانخ ودرو موفق به كسب رتبه خيلي خوب كيفيت +a شد و نمره منفي اين خودرو به 5/22 رسيد .

hamed malekpour
16-06-2010, 22:52
پياده سازي سيستم E.R.P براي اولين بار در صنعت خودروسازي كشور

با رشد فناوري و افزايش انتظارات بازار، فرآيند هاي كهنه پاسخ گوي سيستم هاي صنعتي نيست و براي عرضه محصولات و خدمات با كيفيت مورد نظر مشتري بايد سيستم E.R.P در تمامي واحد هاي گروه صنعتي ايران خودرو تسري يايد. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مهندس جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در مراسم آغاز اجراي سيستم E.R.P دراين گروه صنعتي با بيان اين مطلب، خواستار توسعه اين سيستم برنامه ريزي نوين در تمامي واحدهاي متعلق به گروه صنعتي ايران خودرو شد.

وي با شاره به اين كه سيستم E.R.P ، نرم افزاري است كه با راه اندازي كامل آن، امكان رديابي لحظه اي كمي و كيفي محصول و مواد و قطعات فراهم مي شود، اظهارداشت: بيشتر شركت هاي خودرو سازي دنيا از اين سيستم بهره مي برند.

وي افزود: دسترسي به اطلاعات، مديران را در تصميم گيري براي كاهش هزينه ها و قيمت تمام شده محصول و در نتيجه توسعه بازارها كمك مي كند لذا اجراي كامل سيستم E.R.Pدر گروه صنعتي ايران خودرو از اهميت بالايي برخوردار است.

مهندس نجم الدين با اشاره به مصوبه جديد وزارت صنايع مبني بر اختصاص بخشي از توليد به صادرات، گفت: حضور در بازار جهاني براي ايران خودرو حياتي است اما بايد بتواند با كاهش قيمت تمام شده به كمك دست يابي به سيستم هاي اطلاعاتي يكپارچه، با رقباي كاركشته، هماوردي كند.

وي بهره گيري از سيستم هاي اطلاعاتي يكپارچه را عاملي دانست كه مديريت را نسبت به موجودي قطعات و سفارش ها، فروش، ضايعات، كيفيت و انتظارات مشتري آگاه و درتصميم گيري ها به او كمك مي كند واظهارداشت: توليد بدون اطلاعات در يك فضاي كور و بدون توجه به سليقه مصرف كنندگان صورت مي گيرد كه اين امر در عصر اطلاعات جايگاهي ندارد.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، مختل شدن توليد، نگه داري حجم عظيمي از قطعات در انبار و توقف سرمايه در گردش را از عواقب نبود سستم اطلاعاتي يكپارچه از وضعيت سازندگان دانست كه ضمن بالا بردن هزينه ها، قدرت سرمايه گذاري را نيز كاهش مي دهد.

مهندس نجم الدين، اجراي سيستم برنامه ريزي در معاونت تندر را مورد تقدير قرار داد و گفت: در بسياري از سازمان ها به يك باره مبالغ بالا صرف می شود و به كارهايي مبادرت مي ورزند كه نتيجه اي هم ندارد اما اين كار در ايران خودرو با احتياط و مرحله به مرحله انجام شده كه نشان دهنده هوشمندي سازمان است.

وي تاكيدكرد: اجراي سيستم E.R.P هزينه ها را 15 درصد كاهش مي دهد و از طريق دسترسي به سيستم فروش و خدمات پس از فروش، پايش مداوم شاخص هاي كيفيتي مانند سي 100 و پي پي ام امكان پذير می شود.

شايان ذكر است، پياده سازي سيستم E.R.P يا برنامه ريزي منابع سازماني در ايران خودرو از سال 84 آغاز شده و در معاونت هاي مالي و تندر اجرایی شده است .

cao-cao
22-06-2010, 13:19
راه اندازی خط پراید x100 در سایپا
این خط که به پراید بهینه سازی شده معروفه 3 ماهی هست کار میکنه ولی از اول تیر یعنی امروز به طور رسمی تولید رو اغاز میکنه سفارش ماه چیش قطعات به ما 5200 ست بود که با این احتسای 5000 تا تو ماه پیش تولید شده قراره طبق اعلان سازه گستر سایپا این خودرو یه مرور زمان جاگزین پراید gtx بشه فرق انچنانی نداره یکمی رنگ دکوراسیون داخلیش عوض شده که با عکس تو قطهات که ما تولید میکنی منشون میدم تو اینده

cao-cao
22-06-2010, 13:26
وي تاكيدكرد: اجراي سيستم E.R.P هزينه ها را 15 درصد كاهش مي دهد و از طريق دسترسي به سيستم فروش و خدمات پس از فروش، پايش مداوم شاخص هاي كيفيتي مانند سي 100 و پي پي ام امكان پذير می شود
پی پی ام یعنی قطهات تولیدی شما در 6 ماه گذشته تقسیم بر میزان برگشتی خودرو ساز به سازنده ضربدر میلیون
تو سایپا پی پی ام سازنده باید زیر 500 باشه اگه بیشتر باشه باید اقدام اصلاحی انجام بده

mehdi-2009
24-06-2010, 13:59
سلام دوستان فکرکنم شماهم خبر کاهش قیمت سمند lx را که مدیرعامل ایران گاری اعلام کرد را شنیده باشین کسی میدونه کاهش قیمت کی میخاد عملی بشه؟؟

cao-cao
28-06-2010, 11:47
تو سامیار کاشان داره یه خودرو تولید میکنن به اسم مروارید که همون هاچ بکه خودمونه با یکمی تغییرات ایرانی
فعلا همین خبری بود که از همکارای سامیار رسید چیزه خاصی مد نظرم نیست

pooria.rio
28-06-2010, 12:59
سلام دوستان فکرکنم شماهم خبر کاهش قیمت سمند lx را که مدیرعامل ایران گاری اعلام کرد را شنیده باشین کسی میدونه کاهش قیمت کی میخاد عملی بشه؟؟

باش تا صبح دولتت بدمد...
دلت خوشه ها
خدا گنه بالا نره ،نمیخواد بیاد پایین

wichidika
03-07-2010, 16:58
معاون سيستم جامع توليد ايران خودرو گفت: به منظور پاسخگويي به نياز بازارهاي داخلي و خارجي از ابتداي سال جاري تا كنون (از اول فرودين تا 11 تيرماه) 12 هزار و 321 دستگاه پژو206 صندوق‌دار توليد و عرضه شده است.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، حسين نجاري ضمن تكذيب شايعه توقف توليد 206 صندوق‌دار اظهار داشت: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 60درصد رشد را نشان مي‌دهد.
وي ميزان توليد پژو206 اس.دي طي مدت مشابه سال گذشته را 7 هزار و 686 دستگاه عنوان كرد.
معاون سيستم جامع توليد ايران خودرو تاكيد كرد: اين شركت 4 هزار و 635 دستگاه پژو 206 صندوق دار بيشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته توليد كرده است

meto_895
05-07-2010, 17:28
به دلیل کم بودن قطعات تولید ال 90 مدل e1 تا یک مدت قطع شده است

cao-cao
05-07-2010, 17:35
قرار بود تولید زانتیا از اول تیر قطع بشه ولی امروز صبح تو خط داشت مونتاژ میشد خط قدیم سایپا بود

GAME-GTR
06-07-2010, 01:20
قرار بود تولید زانتیا از اول تیر قطع بشه ولی امروز صبح تو خط داشت مونتاژ میشد خط قدیم سایپا بود

شاید مال کسایی بوده که قبلا ثبت نام کردن.

cao-cao
06-07-2010, 07:07
شاید مال کسایی بوده که قبلا ثبت نام کردن.

والا تو برنامه تولیدی که به ما اعلام کرده بودن همون ثبت نامیا تا اون موقع تموم میشد :10:

cao-cao
06-07-2010, 14:42
تولید این هفته سامیار کاشان 1850 دستگاه ایکس 100 هستش که در 3 شیفت کاری هر روز به جز جمعه در هر شیفت 100-105 دستگاه تولید میشه

cao-cao
06-07-2010, 15:13
طبق برنامه اعلام شده سایپا برای این همفته
زانتیا 240 دستگاه
اس 81 42 دستگاه
GTXزيمنس 1382 دستگاه
GTXزيمنس با فرمان هيدروليك 582
پراید زيمنس132 522
پراید زيمنس 132 دوگانه سوز 198
ريو 542
پراید GTXزيمنس دوگانه سوز غيرميكسري 2392
غيرميكسري با فرمان هيدروليكGTXزيمنس دوگانه سوز 500
پراید زيمنس 132 با ترمزABS 500
زيمنس 132 با ترمزABSوفرمان هيدروليك 350
دوستان اگه خواستن بگن که تولید روزانه رو هم به تفکیک بگم

aban366
06-07-2010, 21:24
سلام
چند روز پیش رفتم یکی از نمایندگی های ایران خودرو تا در مورد ثبت نام 206SD V10 بپرسم خودم الان V8 دارم میخواستم دوگانه بگیرم که گفتن 4ماه تولید نمیشه جریان چیه کسی میدونه؟

Amin-Nasim
07-07-2010, 13:54
طبق برنامه اعلام شده سایپا برای این همفته
زانتیا 240 دستگاه
اس 81 42 دستگاه
GTXزيمنس 1382 دستگاه
GTXزيمنس با فرمان هيدروليك 582
پراید زيمنس132 522
پراید زيمنس 132 دوگانه سوز 198
ريو 542
پراید GTXزيمنس دوگانه سوز غيرميكسري 2392
غيرميكسري با فرمان هيدروليكGTXزيمنس دوگانه سوز 500
پراید زيمنس 132 با ترمزABS 500
زيمنس 132 با ترمزABSوفرمان هيدروليك 350
دوستان اگه خواستن بگن که تولید روزانه رو هم به تفکیک بگم

زیمنس و غیر میکسری یهنی چه ؟

hamed malekpour
15-07-2010, 10:19
مدير عامل سابق رنو پارس خبرداد :

كيفت تندر90 ايران خودرو بي همتا است

به واسطه برخوراری از خطوط تولیدی مدرن و کارکنان آگاه و آموزش دیده، کیفیت تندر 90 ایران خودرو تحسین برانگیز است [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ژان میشل کربل مدیرعامل سابق رنو پارس با بیان این مطلب، اظهار داشت: کیفیت تندر 90 در ایران و به خصوص تندر90 ايران خودرو بی همتا است و این خودرو امروز به عنوان یک محصول بسیار با کیفیت در بازار شناخته شده است.

وی افزود:کیفیت این محصول، نتیجه تلاش مشترک مهندسان ایران خودرو و رنو پارس است و دست یابی به 60 درصد خودکفایی تندر 90، نشان دهنده آینده درخشان همکاری های مشترک است.

کربل نسبت به افزایش تولید تندر در ایران اظهار خوشبینی کرد و گفت: هر چند ایده اولیه تولید 200 هزار دستگاه در سه سال واقع بینانه نبود، اما حضور 150 هزار تندر در خیابان های ایران امیدوار کننده است.

مدیر عامل سابق رنوپارس تیم تولید تندر را بسیار آموزش دیده، آگاه و حرفه ای خواند و نسبت به یافتن راهکارهایی برای افزایش تولید تندر درآینده اظهار امیدواری کرد.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی ایران و فرانسه گفت: رنو و ایران خودرو منافع مشترک بسیاری دارند و دست یابی به این منافع، مستلزم تسهیل فرایندها و پیچیدگی ها است.

کربل، قابلیت های ایران خودرو در تولید خودروهای مختلف و برخورداری از افراد آگاه و متخصص را ستود و گفت: پروسه تولید هر خودروی جدید، پنج تا ده سال کار می برد و در سال های پیش رو، تندر پایه مناسبی برای ادامه کار و تولید خودروهای دیگر خواهد بود.

حمیدرضا تقوی نژاد معاون استراتژیک ایران خودرو نیز در مراسم خداحافظی کربل، دوران مدیریت وی در رنو پارس را دارای دشواری های بسیار دانست و گفت: ایران خودرو برای ادامه همکاری با رنو برنامه دارد.

وی ایران خودرو را در مباحث مربوط به تندر بسیار جدی توصیف کرد و گفت: در هفته های گذشته مذاکرات خوبی بین ایران خودرو و رنو انجام شده و امید به نتیجه بخش بودن آن بسیار زیاد است.

جمشید ایمانی قائم مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو نیز دراین مراسم، مشکلات دو جانبه ، نحوه انتخاب قطعه سازان و نحوه تامين قطعات و تغییرات نرخ ارز را از دلایل اصلي عدم دست یابی به تیراژ تولید و تغییر سگمنت قیمتی تندر دانست و اظهار امیدواری کرد، انتقال اطلاعات و تجارب به مدیر عامل جدید و هیات مدیره رنوپارس، دست یابی به ظرفیت های سالانه بیش بینی شده در برنامه تجاری تندر را ممکن سازد.

وی عرضه خودرو هاي جديد برروي پلتفرم ايكس 90سبب تنوع و افزايش تولیدخواهد شد مهم برشمرد و گفت: قطعه سازان همکار تندر، مي بايست توان تامين قطعات را متناسب با ظرفيت دوكارخانه را داشته باشند .

جواد دهنادی قائم مقام مدير عامل ايران خودرو درتوليد نیز در این زمینه اظهار داشت: سه سال پیش مشکلات بسیاری در زمینه تندر وجود داشت که با صعه صدر ژان میشل کربل، به درستی حل شد.

وی منطبق شدن نظرات دو طرف همکاری را امری دشواری دانست و گفت: هر چند هدف های اولیه و اصلی محقق نشد، اما مسیر همواری برای توسعه و ادامه همکاری ها شکل گرفته که امیدواریم از آن استفاده مناسب به عمل آید.

hamed malekpour
15-07-2010, 10:26
رشد 45 درصدی فروش ایران خودرودر جنوب شرق کشور

معاون بازار يابي و فروش ايران خودرو از آهنگ رشد طرح جايگزيني خودرو هاي فرسوده خبرداد و گفت : 70 درصد از تولیدات ایران خودرو به طرح جایگزینی خودرو های فرسوده اختصاص خواهد یافت. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش ايكو پرس ، علي اصغر سرايي نيا معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو درهمايش هم انديشي بازاريابي و فروش نمايندگي هاي جنوب شرق كشور با بيان اين مطلب گفت : فروش محصولات ایران خودرو در جنوب شرق کشوردر سال 88نسبت به سال 87 ؛ 45 درصد رشد داشته است.

وي افزود : نمایندگی های فروش ایران خودرو به تفکیک در کرمان 41 درصد ،سیستان وبلوچستان 49 درصد و استان هرمزگان با 50 درصد رشد روبه رو شده اند.

سرايي نيا با اشاره به اینکه پژو 405 ،وانت OHVGوپارس معمولی از جمله محصولات پرفروش ایران خودرو در این مناطق به شمار می رود:اظهارداشت : برنامه هایی تدوین شده تا نیاز مردم این منطقه به خودرو های مذکور در ماه های آینده تامین شود.

وی بابیان این که وانت پیکان ارزانترین وکاراترین خودرو کشور است گفت: آمارها نشان می دهد، وانت پیکان جزو خودرو های پرفروش ایران خودرو در منطقه جنوب شرق کشور است.

براساس اين گزارش ، رئيس دفتر منطقه ای کرمان در این همایش با ارائه گزارشی از وضعیت فروش ایران خودرو در منطقه جنوب شرق کشور یادآورشد:در سال 88سه خودرو سمند ال ایکس EF7 با رشدی معادل 710 درصد ،206 اس دی V20 با رشدی معادل 326 درصد ووانت پیکان نسبت به سال 87 با رشدی معادل 253 درصد بیشترین رشد فروش منطقه را داشته اند.

این گزارش خاطرنشان ساخت : نمایندگی های 4301، ،4121و4314 به ترتیب رتبه 1 تا 3 فروش محصولات ایران خودرو در منطقه جنوب شرق کشور را کسب کرده اندو

میزان فروش محصولات ایران خودرو در منطقه جنوب شرق کشور نسبت به فروش در کل کشور 6 درصد بود و برنامه فروش فوری اقساطی موفق ترین برنامه فروش درمنطقه جنوب شرق كشور بوده است.

jkhfgf3@yahoo.com
18-07-2010, 18:17
به گزارش خبرخودرو، مدیر فروش و بازاریابی سایپا از تولید 120 هزار دستگاه خودرو در سایت کاشان خبر داد و گفت : در حال حاضر دو خودروی سایپا 111و تیبا در سایت کاشان در حال تولید است به طوری که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری حدود 120 هزار دستگاه خودرو در این سایت تولید می شود.


فرامرز طاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرخودرو، با اشاره به اینکه سایت کاشان بزرگترین کارخانه تولیدی در خاورمیانه است افزود : سایت کاشان از کارخانجات مجهزی است که امکان تولید خودرو های جدید با هزینه تولید بسیار پایین در آن فراهم بوده، کما اینکه جهت تولید انواع مختلف پراید نیز در این کارخانه مشکلی وجود ندارد.


وی در ادامه تعداد خودروی پیش فروش شده تیبا را حدود 10 هزار دستگاه عنوان کرد و افزود :از آنجا که شرکت سایپا ، همواره به دنبال جلب رضایت مشتریان است تعدادی از خودروهای ثبت نام شده تیبا را با شرایط مناسب تبدیل نمود که تا کنون 2 هزار نفر در این طرح شرکت کردندبه طوری که با شرایط مناسب و با توافق و رضایت مشتریان این تبدیل انجام گرفت.


طاهری افزود : با تدابیری که اندیشیده شده ، خودروی تیبا ، مهر یا آبان ماه سال جاری به صورت انبوه وارد بازار خواهد شد و قیمت این خودرو با همان قیمتی است که قبلاً اعلام شده است .


وی علت تأخیر در عرضه تیبا را ، تأکید مدیریت سایپا بر ارائه با کیفیت این خودرو عنوان کرد و افزود : از آنجا که خودروی تیبا ، محصولی استراتژیک برای سایپا است و مدیریت گروه همواره بر ارائه بی نقص و با کیفیت این خودرو تأکید بسیاری داشتند ، به همین جهت اقدامات بسیاری در ارتباط با کیفیت این خودرو انجام گرفته و تعداد زیادی نیز تولید و عرضه گردید که هم اکنون در واحدهای مختلف کیفی در حال استفاده بوده تا چنانچه ایراد خاصی داشته باشد ، برطرف و خودروی تیبا با شرایط عالی و ویژه تحویل مشتریان شود.


توقف فروش فوری سایپا 111 به دنبال استقبال چشمگیر خریداران


وی در ادامه از عرضه 1300 دستگاه سایپا 111 در دو تیپ مختلف خبر داد و گفت : خوردوی سایپا 111 در سال جاری در دو تیپ ارائه گردید به طوری که، مدل قدیم آن حدود 1300 دستگاه تولید و عرضه شد و سایپا 111 جدید نیز در نمایشگاه ارومیه عرضه آن آغاز گردید .


وی افزود: سایپا 111 جدید تغییراتی را نسبت به 111 قدیم دارد به طوری که تریم داخلی آن تغییراتی یافته و پروژه X100 نیز بر روی آن اجرا و از نظر استانداردها نیز کل استاندارد های اجباری را پاس نموده است.


وی گفت: در حال حاضر بر روی خودروی سایپا 111 ترمز ABS نصب می باشد و تنها ایربگ نصب نگردیده که در آینده نزدیک این امکان نیز در این خودرو فراهم خواهد شد.


مدیر فروش و بازاریابی سایپا با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروی سایپا 111 از بازار خوبی برخوردار است ، تصریح کرد : قیمت این خودرو تغییر چندانی با پراید هاچ بک نداشته و هم اکنون در حدود 8 میلیون و 800 هزار تومان است به طوری که از نظر قیمت با خودروهای هم کلاس خودش بسیار تفاوت دارد.


طاهری در خصوص میزان تولید سایپا 111 در سال جاری گفت: شرایط بازار میزان تولید این خودرو را تعیین می نماید ولی در برنامه است که این خودرو ، به میزانی تولید شود تا تقاضای بازار را پوشش دهد.


وی با اشاره به فروش فوری سایپا 111 افزود: تا به امروز فروش فوری سایپا 111 انجام می شد اما به دلیل استقبال بسیار زیاد از این خودرو ، از روز گذشته فروش فوری این خودرو متوقف گردید.

jkhfgf3@yahoo.com
18-07-2010, 18:17
قیمت سهام سایپا به 675 تومان افزایش یافت

به گزارش خبرخودرو، معاون سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری سهام سایپا در بورس گفت: عرضه سهام شرکت سایپا در هفدهمین روز کاری به مبلغ ۶۷۵ تومان از سوی خریداران افزایش یافت .

سیدمهدی عقدایی درادامه گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو افزود: تا زمانی که پیشنهادهای جدید قیمت از سوی خریداران این خودروسازی بزرگ داخلی ارائه شود رقابت همچنان ادامه پیدا خواهد کرد حتی اگر یکسال به طول بینجامد.

وی در خصوص نزدیکی زمان مجتمع عمومی سالیانه سایپا با توجه به اینکه عرضه سهام آن همچنان ادامه دارد، گفت: با توجه به نزدیکی مجمع عمومی سالیانه سایپا چنانچه سهام در بورس به فروش نرسد تا مدت زمان قانونی که امکان دارد برگزاری مجمع به تعویق خواهد افتاد در غیر این صورت با توجه به اتمام فرصت، معامله متوقف خواهد شد و پس از آن قیمت گذاری جدید انجام و مجددا آگهی فروش سهام داده می شود که معتقدم دیگر کار به ارائه مجدد نخواهد کشید و در همین مرحله به پایان می رسد.

وی در خصوص ورود سازمان تامین اجتماعی به عرصه رقابت گفت: در این رابطه نظر خاصی ندارم ولی همانطور که می دانید ورود این سازمان برای خرید سهام سایپا بر طبق مصوبه دولت صورت گرفته است و از نظر قانونی یعنی قانون اصل 44 مجلس، نهادهای عمومی غیر دولتی می توانند تا 40 درصد سهم بازار را خریداری نمایند بنابراین هیچ منعی راجع به این قضیه وجود ندارد و در همین راستا سازمان خصوصی سازی و هیچ یک از افراد دیگر نمی توانند خلاف این قانون عمل کنند مگر اینکه قانون تغییر کند .

معاون سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری سهام در قبال رد دیون دولت گفت: از لحاظ قانونی عمل به این مصوبه و قانون لازم الاجراست زیرا قانون گذار اجازه داده است که نهادهای عمومی غیردولتی می توانند بابت رد دیون دولت سهم دریافت کنند که در قانون قبلی این تسریع صورت نگرفته بود ولی در بودجه سال 89 این مورد تسریع هم شده است بنابراین امری واضح و روشن است.

وی در پایان گفت: زمانی که قانون گذار اجازه ورود این سازمان ها برای خرید سهام را می دهد پس منطبق با خصوصی سازی واقعی است ما نیز باید به عنوان سازمان خصوصی سازی این قانون را اجرا کنیم.

jkhfgf3@yahoo.com
18-07-2010, 18:18
30 تيرماه، مجمع عمومي صاحبان سهام ايران خودرو

به گزارش خبرخودرو ، مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام شركت ايران خودرو روز چهارشنبه 30 تيرماه سال جاري در سالن اجتماعات ساپكو برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، دستور جلسه مجمع، استماع گزارش فعالیت هيأت مديره در سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1388، قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني برای عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1388، بررسی و تصويب صورت هاي مالي تلفیقی گروه و شرکت ایران خودرو (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1388است.

انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانوني، انتخاب روزنامه كثيرالانتشار براي درج آگهي هاي شركت و ساير مواردي كه اتخاذ تصميم آن در صلاحيت مجمع عمومي عادي است از ديگر دستورات جلسه مجمع عمومي ساليانه صاحبان سهام شركت ايران خودرو مي باشد.

jkhfgf3@yahoo.com
18-07-2010, 18:18
به دنبال بازار نگران کننده خودرو :
نمایشگاه های خودرو تعطیل می شوند

به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران از وضعیت نگران کننده بازار خرید وفروش خودرو خبر داد و گفت:در هفته های اخیر بازار خودرو به حالت نیمه تعطیل در آمده است و در صورت ادامه این شرایط صاحبان نمایشگاهها مجبور به تعطیلی خواهند شد.

حسین اردوخانی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به شرایط بسیار بد خرید و فروش خودرو افزود:در این مدت بازار خرید و فروش خودروهای داخلی و وارداتی با رکود چشم گیری مواجه گردیده است به همین جهت نماشگاه داران خودرو در شرایط بسیار نامناسبی قرار گرفته اند.

وی با ابراز نگرانی از تعطیلی اتحادیه صنف نمایشگاه داران گفت:آمار بالای خودرو در کشور ،کمبود نقدینگی و شرایط نامناسب اقتصادی و در نهایت وضعیت بنزین در کشور از جمله مواردی است که دست به دست یکدیگر داده و بازار بسیار نگران کننده ای را بوجود آورده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در ادامه در خصوص تغییر وضعیت بازار خودرو در آینده گفت :این موضوع بستگی به شرایط بازار خودرو در آینده دارد و باید در این خصوص تامل نمود.

mehdi-2009
19-07-2010, 11:09
صدرنشینی ماکسیما ادامه دارد
بر اساس آخرین رده بندی با کیفیت ترین خودروهای کشور توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودرو ماکسیما باز هم به عنوان با کیفیت ترین خودرو کشور شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی پارس خودرو، پس از کسب موفقیتهای منحصر به فرد خودروی ماکسیما طی 9 سال گذشته، همچون اخذ دائمی رتبه اول کیفی ترین خودرو کشور، ثبت نمرۀ منفیِ صفر، به مفهوم عدم ثبت هرگونه ایراد ظاهری و عملکردی و کسب مفهوم مطلق کیفیت و رضایت مشتری، خودرو ماکسیما باز هم در آخرین آدیت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تاریخ 8/4/1389 الی 14/4/1389 باز هم به عنوان با کیفیت ترین خودرو کشور دست یافت.
بر اساس این گزارش تندر90 شرکت پارس خودرو نیز در جدول ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با کسب 3/3 امتباز منفیِ کمتر، در مکان سوم جدول و بالاتر از محصول تولیدی شرکت ایران خودرو قرار گرفت.
در این گزارش آمده است: بر اساس آخرین ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تندر90 شرکت پارس خودرو بدون دارا بودن نمره منفی در معیارهای فنربندی، سیستم های تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، فرمان، ترمز، سیستم های الکتریکی و تزئینات داخلی و خارجی، در معیار بدنه نیز بالاتر از رقیب ایران خودرویی خود قرار داشته و ضمن حضور در سطح کیفی A+ باز هم در زمره بهترین خودروهای ساخت داخل قرار گرفت.

omid lp
20-07-2010, 16:41
قائم‌مقام مديرعامل ايران‌خودرو در مورد وضعيت توليد تندر-90 در ايران‌خودرو، با رد موضوع تمركز توليد تندر-90 در پارس‌خودرو گفت: قرارداد توليد تندر- 90، قرارداد مهمي است و نمي‌توان آن را يك شبه تغيير داد.</B>
ميرجواد سليماني با بیان این مطلب افزود: توليد تندر-90 يك موضوع كلان است و به راحتي نمي‌توان در مورد آن تصميم‌گيري كرد.
وي با بيان اينكه قرارداد توليد تندر-90 را نمي‌توان يك شبه تغيير داد، افزود: بحث تمركز توليد تندر مطرح نيست.
سليماني با بيان اينكه در حال حاضر روزانه 80 تا 90 دستگاه تندر-90 توسط ايران‌خودرو توليد مي‌شود، گفت: اين رقم از شهريور ماه، روزانه به 150 دستگاه خواهد رسيد.
قائم‌مقام مديرعامل ايران‌خودرو با بيان اينكه قرار نبود تمركز توليد تندر- 90 صورت‌گيرد، اظهار داشت: رييس كارگروه خودرو سازمان گسترش، فردي وابسته به اين سازمان است كه بر اساس ديدگاه‌هاي خود، يكسري مسائل را در زمينه توليد تندر مطرح كرده است.
وي ادامه داد: موارد مطرح شده در مورد تمركز توليد تندر-90 در پارس‌خودرو براساس ديدگاه‌هاي رييس كارگروه خودروي سازمان گسترش عنوان شده كه ناشي از ديدگاه‌ها و كار وي است.
محمدرضا روشني‌مقدم، رييس كارگروه خودروي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران خرداد ماه از تصميم‌گيري انجام شده براي تمركز توليد تندر-90 در شركت پارس‌خودرو خبر داده بود.
وي با اشاره به تهيه طرحي براي تجديدنظر در وضعيت توليد تندر-90 گفته بود: در طرح جديد ضعف‌هاي قبلي برطرف و مسووليت تامين قطعه به شركت‌هاي داخلي واگذار خواهد شد.
وي با بيان اينكه اجراي پروژه تندر- 90 با عملكرد نامناسب شركت رنوپارس روبه‌رو بود، معتقد است: داخلي‌سازي تندر- 90 باعث افزايش قيمت اين خودرو و كند شدن روند تامين قطعات آن شد.
از سويي مسيح تفرشي، مديرعامل شركت پارس‌خودرو اواخر خرداد ماه با اشاره به امضاي توافقنامه تمركز توليد تندر-90 در شركت پارس‌خودرو توسط اعضاي هيات مديره ايران‌خودرو و سايپا گفته بود: مصوبه تمركز توليد تندر-90 در پارس‌خودرو (زيرمجموعه سايپا) از سوي سازمان گسترش به دو شركت خودروساز ابلاغ شد.
در همين حال ايران‌خودرو با تكذيب شايعات مربوط به تمركز توليد تندر در يك كارخانه خودروسازي مدعي شد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته توليد اين خودرو در هر دو شركت ادامه خواهد داشت.
خبرگزاري فارس

omid lp
21-07-2010, 14:58
یک ماه از ابلاغ طرح تمرکز تولید تندر-90 از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گذشت؛ اما هنوز خبری از اجرای ابلاغیه مذکور نیست.</B>

مسکوت ماندن طرح مذکور در حالی که در همان ابتدا کارشناسان تمركز را بهترین راهکار برای باز کردن گره از مشکلات تندر-90 عنوان کرده بودند؛ اما با گذشت یک ماه، ابلاغ این طرح نه تنها گره‌ای از تولید این خودرو باز نکرد، بلکه موجب بروز اختلاف میان شرکت‌های خودروساز نیز شد که این اختلاف گره کور دیگری را در مسیر تولید این خودرو به وجود آورد. مخالفت ایران‌خودرو به عنوان یکی از تولید‌کنندگان تندر-90 با طرح مذکور از سويي و سکوت طولانی مدت وزارت صنایع و معادن در خصوص طرح تمركز از سوی دیگر را می‌توان از جمله دلایل تاخیر و یا مسکوت ماندن طرح مذکور دانست.
سکوت طولانی مدت وزارت صنایع موجب شد تا شرکت ایران‌خودرو به عنوان شرکت کنار گذاشته شده از تولید تندر-90 بارها اجرای این طرح را غیرممکن اعلام کند؛ اما موضع این شرکت در قبال طرح تمرکز تندر-90 به نپذیرفتن این طرح منتهی نشد؛ به طوری که روز گذشته قائم‌مقام مديرعامل این شرکت خبر از منتفی شدن طرح مذکور داد.
ميرجواد سليماني در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در حالی خبر از منتفی شدن تمرکز تولید تندر-90 داد که به گفته یکی از مسوولان سازمان گسترش طرح مذکور منتفی نشده و تصمیمات در خصوص تمرکز تولید تندر-90 همان تصمیمات پیشین است.
این مقام مسوول در ادامه عنوان می‌کند: در این خصوص باید وزارت صنایع اعلام نظر کند که از سوی این وزارت خانه نیز هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده است.
ظاهرا شکستن قفل سکوت وزارت صنایع و معادن و اعلام موضع رسمی این وزارتخانه در خصوص طرح تمرکز تولید تندر-90 تنها راه باز کردن این گره است؛ چرا که اظهارات قائم مقام شرکت ایران‌خودرو نشان دهنده آن است که ظاهرا کارگروه خودرو سازمان گسترش مورد تایید وي نمی باشد؛ كما اين كه سليماني در گفت‌و‌گو با فارس رييس كارگروه خودرو سازمان گسترش، را فردي وابسته به اين سازمان (سازمان گسترش) دانسته كه براساس ديدگاه‌هاي خود، يكسري مسائل را در زمينه توليد تندر مطرح كرده است.
وي در ادامه عنوان کرده: موارد مطرح شده در مورد تمركز توليد تندر-90 در پارس‌خودرو براساس ديدگاه‌هاي رييس كارگروه خودروي سازمان گسترش عنوان شده است.
اظهارات سلیمانی در حالی است که در ابلاغیه طرح تمرکز تولید تندر-90 امضای هدایت رییس سازمان گسترش نیز به چشم می‌خورد و از سوی دیگر ابلاغیه مذکور در ابتدای امر از سوی روابط عمومی وزارت صنایع و معادن ابلاغ شد که این امر بیانگر آن است که تمرکز مورد تایید رییس سازمان گسترش نیز می‌باشد، هرچند طبق ماده 129 قانون تجارت امضای هدایت به دلیل اینکه وی رییس هر دو هیات‌مدیره ایران‌خودرو و سایپا به حساب می‌آید در خصوص انتقال اموال معتبر نیست؛ که این امر موجب شده تا اجرای طرح مذکور به اعلام موضع رسمی وزارت صنایع وابسته شود.
به گفته یکی از مسوولان شرکت پارس‌خودرو وزارت صنایع پس از ابلاغیه اولیه هنوز موضع خود را در خصوص طرح مذکور تغییر نداده است؛ به همین دلیل طرح تمرکز پس از اتمام سازوکارها آغاز خواهد شد.
انتظار برای اعلام نظر از سوی وزارت صنایع در شرایطی است که این وزارتخانه نیز چندی پیش به طور رسمی اعلام کرد که ابلاغ تمرکز تولید تندر-90 به این وزارتخانه مربوط نمي‌شود. به گفته مسوولان این وزارتخانه در گذشته خودروسازان دولتي بودند و سازمان گسترش تمام سهام اين شركت‌ها را در اختيار داشت که این امر موجب می‌شد تا بتوان برای خودروسازان تصميم‌گيري كرد؛ اما امروز بايد متناسب با شرايط و وضعيت سهامداران تصميم‌گيري شود. هرچند مسوولان وزارت صنایع ابلاغ این طرح را خارج از حیطه وظایف این وزارتخانه اعلام کردند؛ اما این نکته حائز اهمیت اين است که ابلاغیه مذکور اولین بار بر خروجی سايت این وزارتخانه قرار گرفت و پس از آن سازمان گسترش ابلاغیه مذکور را به نقل از این وزارتخانه منتشر کرد.
مشکلات به وجود آمده بر سر راه تمرکز تولید تندر-90 موجب شد تا کلاف پیچیده تولید این خودرو در کشور پیچیده‌تر شود؛ چراکه پس از ابلاغ طرح سازمان گسترش و وزارت صنایع در این خصوص سکوت کردند که این اقدام آنها سردرگمی هرچه بیشتر این طرح را به همراه داشته است؛ به طوری‌که طی این مدت بارها خبر توقف طرح از سوی مسوولان شرکت ايران‌ خودرو منتشر شد، هرچند این مقام مسوول در شرکت پارس‌خودرو معتقد است حذف طرح مذکور بعید خواهد بود؛ چراکه معاون وزیر (هدایت رییس سازمان گسترش) با طرح مذکور موافقت کرده و حذف طرح به معنی در نظر نگرفتن امضای وی خواهد بود که این امر موجب می‌شود تا در طرح‌های مشابه نیز امضای وی تاثیرگذار نباشد.
از سوي ديگر علي محمدي‌زاده، مدير ارتباطات شرکت پارس‌خودرو، نیز روز گذشته با اعلام اینکه موضوع تمرکز توليد تندر-90 از تصميم گيري دو شرکت خودروسازي خارج است و نياز به تصميم‌گيري‌هاي مديريت کلان صنعت کشور دارد، می‌گوید: همان طور که تصميم‌گيري اشتراک در توليد تندر-90 در ابتداي عقد قرارداد اين خودرو توسط وزارت صنايع و معادن، و ايدرو گرفته شده بود، اکنون نيز بحث تمرکز يا عدم تمرکز توليد اين خودرو از عهده و توان شرکت‌هاي خودروسازي خارج بوده و يک تصميم بالادستي است و گمان نمي کنم مخالفت‌هاي گاه و بي‌گاه برخي مسوولان که جايگاه تصميم گيري نيز ندارند مانع اجرا و عملياتي شدن مصوبه قانونی يک مرجع تصميم گيرنده شود.
محمدي زاده ادامه داد: تصميم‌گيري سازمان گسترش و وزارت صنايع در رابطه با تمرکز توليد بي‌شک در جهت برطرف کردن نقايص موجود در اين قرارداد و افزايش شمارگان توليد و بازدهي کيفي اين خودرو است و به نظر مي‌رسد هر دو خودروسازي بايد با شکيبايي و بردباري و بدون ايجاد تنش در بازار خودرويي کشور به مسائل صنعتي خود پرداخته و تصميم‌گيري‌هاي کلان را به صاحبان اصلي صنايع واگذار کنند.
دنیای اقتصاد

omid lp
22-07-2010, 20:17
در حالی که رکود بازار خودرو طی سه ماه اخیر، چندان کاهش قیمت‌ها را به همراه نداشت، به نظر می‌رسد در هفته آینده همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی خودروسازان، نمودار قیمت در بازار، رشد کرده و بین 100 تا 200 هزار تومان به قیمت خودروهای داخلی افزوده شود.


ایران‌خودرو و سایپا از ابتدای هفته آینده، رسما به خواب تابستانی می‌روند که این موضوع به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، باعث صعود قیمت‌ها خواهد شد.
به گفته آنها، این تعطیلات به دلیل آنکه تولید و عرضه خودروهای داخلی را کاهش می‌دهد، افزایش قیمت این خودروها را در پی خواهد داشت.
آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، چون در حال حاضر حجم خودروهای موجود در بازار مناسب به نظر می‌رسد، افزایش قیمت ناشی از تعطیلات، بیشتر از 200 هزار تومان نخواهد بود، مگر آنکه به دلیل بحران بی برقی، خودروسازان بر تعطیلات خود بیفزایند.در این صورت، احتمال آنکه قیمت خودروها تا مرز نیم میلیون تومان نیز رشد کند، بعید نیست.در حال حاضر بیشتر خودروهای داخلی در مقایسه با هفته گذشته، تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده‌اند و در این بین تندر-90 و پژو 206 صندوق دار به دلیل کمبود عرضه به بازار، با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند.
از آن سو البته زانتیا، 200 هزار تومان کاهش قیمت را در مقایسه با هفته گذشته تجربه کرد.
باز هم رشد قیمت تندر-90
گویا قرار نیست تندر-90 کوتاه آمده و از قیمت آن کاسته شود. تندر که تولید آن به عکس نامش، کند است، این هفته در مقایسه با هفته گذشته، حدود 300 هزار تومان گران شد.
در حال حاضر این محصول در مدل E1 مجهز به ترمز ضدقفل، قیمتی برابر با 13 میلیون و 700 هزار تومان دارد و مدل E2 آن نیز با نرخ 15 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
فعالان بازار معتقدند، روند کند تولید و تیراژ پایین، عامل اصلی رشد قابل توجه قیمت تندر-90 است، مخصوصا اینکه تندر هم‌اکنون بیش از پیش در بازار خودرو ایران جا افتاده و همین موضوع، استقبال بیشتر مشتریان را در پی داشته است.
به هر حال وقتی عرضه خودرویی به بازار، با تقاضای آن، تناسبی نداشته باشد، افزایش قیمت، موضوعی اجتناب‌ناپذیر بوده و تندر-90 نیز از این قاعده مستثنا نیست.
V8 به نرخ 17 میلیون رسید
اما دیگر خودرویی که در کنار تندر-90، این هفته با افزایش قیمت روبه‌رو شده، پژو 206 صندوق‌دار V8 است.
این خودرو که ظاهرا مانند دیگر مدل 206 صندوق‌دار، با مشکل تولید مواجه است، این هفته حدود نیم میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. در حال حاضر V8 با قیمت 17 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.
این در شرایطی است که V9، دیگر مدل پژو 206 صندوق دار، نرخی برابر با 19 میلیون و 500 هزار تومان دارد.
این خودرو، فول‌ترین مدل صندوق‌دارهای پژو 206 به حساب می‌آید و به دنده‌اتومات نیز مجهز است.
V20، ساده‌ترین مدل پژو 206 صندوق‌دار نیز هم‌اکنون دیگر در بازار موجود نبوده و بنابراین اطلاعات چندانی در مورد قیمت آن وجود ندارد.
206 تیپ 2، زیر قیمت کارخانه
اما نگاهی نیز به قیمت سایر مدل‌های پژو در بازار خودرو ایران بیندازیم. در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 مجهز به ترمز ضد قفل، با قیمتی زیر نرخ کارخانه به فروش می‌رسد.
کارشناسان معتقدند، عرضه زیاد پژو 206 از یک سو و رشد تقاضا برای تندر-90 از سوی دیگر، دلیل اصلی پایین‌تر بودن قیمت بازار 206 در مقایسه با نرخ کارخانه‌ای آن است.
در حال حاضر این خودرو با قیمت 14 میلیون و 50 هزار تومان خرید و فروش می‌شود، حال آنکه نرخ کارخانه‌ای آن، 14 میلیون و 220 هزار تومان است.پژو 206 در مقایسه با هفته گذشته، تغيیر قیمت خاصی را تجربه نکرده، که این موضوع شامل حال پژو 405 و پارس نیز می‌شود.هم‌اکنون پژو 405 بنزین سوز نرخی برابر با 13 میلیون و 100 هزار تومان دارد و پارس بنزینی نیز با قیمت 17 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد.
پژو روآ هم که مانند 206، پایین‌تر از نرخ کارخانه قیمت دارد، هم‌اکنون در مدل بنزین سوز خود، هشت میلیون و 350 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در خانواده سمند نیز مدل LX بنزینی آن، 15 میلیون تومان قیمت دارد و سورن نیز 16 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. سمند معمولا با تغیير قیمت چندانی در بازار خودرو مواجه نمی شود.
زانتیا ارزان شد
اگرچه عروس فرانسوی سایپا این هفته 200 هزار تومان ارزان شد؛ اما به گفته فعالان بازار، این کاهش قیمت، هفته آینده جبران می‌شود. زانتیا در حال حاضر 27 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد که با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای سایپا، قیمت این خودرو اواسط هفته آینده رشد خواهد کرد. همچنین با توجه به خروج زانتیا از خط تولید سایپا طی آینده نزدیک، پیش‌بینی می‌شود نرخ این محصول تا مرز 30 میلیون تومان نیز صعود کند.ارزانی زانتیا در شرایطی است که دو محصول دیگر سایپا این هفته را آرام و بدون افت و خیز خاصی در قیمت، پشت سر گذاشتند.در حال حاضر پراید بنزین سوز، با قیمت هفت میلیون و 750 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پراید پرتیراژترین خودرو داخلی به شمار می‌رود و کارشناسان معتقدند با توجه به عرضه مناسب آن به بازار، این خودرو در جریان تعطیلات هفته آتی، در مقایسه با سایر خودروها، افزایش قیمت کمتری را تجربه خواهد کرد.از پراید که بگذریم، ریو نیز بدون تغییر قیمت خاصی در هفته جاری، 13 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد.
نرخ شاسی‌بلندهای داخلی
از دو شاسی بلند مونتاژی بازار خودرو کشور نیز یادی کنیم.
در حال حاضر، سوزوکی گرند ویتارا که در ایران‌خودرو خراسان به مونتاژ می‌رسد، در مدل دنده‌ای، نرخی برابر با 36 میلیون تومان دارد و مدل اتومات آن نیز با قیمت 40 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. نیسان رونیز پارس‌خودرو نیز هم‌اکنون قیمتی برابر با 31 میلیون و 500 هزار تومان دارد.

hamed malekpour
22-07-2010, 20:42
چه خبر خوبی؟

omid lp
22-07-2010, 22:13
چه خبر خوبی؟


اینم یه خبر خوب که مثل همیشه نمیشه روش حساب کرد

در شرایطی که مسائل سیاسی، رابطه شرکت‌های آمریکایی و ایرانی را با یکدیگر محدود کرده، رییس انجمن قطعه‌سازان پیگیر تولید «جیپ» به عنوان یکی از برندهای صنعت خودروسازی ایالات متحده، در ایران است.


به گفته یک منبع آگاه، مذاکرات طرفین، در مقطعی بسیار خوب پیش رفته و حتی زمینه برای ورود «برند جیپ» به ایران، فراهم شده، اما فعلا مذاکرات متوقف است.
این موضوع در شرایطی است که رییس انجمن قطعه‌سازان هم اکنون به دلیل بیماری، خارج از کشور به سر می‌برد و این موضوع یکی از دلایل توقف مذاکرات با مسوولان جیپ به شمار می‌رود. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های آمریکایی به رغم سیاست‌های دولت آن كشور، به فعالیت در ایران تمایل دارند و ظاهرا «جیپ» نیز از این قائده مستثنی نیست.
«جیپ» كه يكي از برندهاي معروف خودروسازي آمريكا به حساب مي‌آيد، پيشترها نيز در ايران به نام آهو مونتاژ مي‌شد كه بايد منتظر ماند و ديد آيا باز هم ميهمان خودروسازي ايران مي‌شود؟

omid lp
24-07-2010, 11:03
قائم‌مقام محصول و كيفيت ايران‌خودرو از طراحي و توليد يك خودروي جديد در كلاس D با مشاركت ايران‌خودرو و شركت پژو فرانسه خبر داد.
</B>

ميرجواد سليماني در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس با بيان اينكه ايران‌خودرو براي توليد يك خودروي جديد با شركت پژو در حال مذاكره است، اظهار داشت: توليد اين خودرو از مرحله طراحي تا انتها به طور مشترك توسط ايران‌خودرو و شركت پژو انجام خواهد شد.
وي با بيان اينكه مطالعات مربوط به توليد خودروي مشترك ايران‌خودرو و پژو در حال انجام است، افزود: اين خودرو داراي يك پلت‌فرم جديد است و در كلاس D توليد خواهد شد.
وي تاكيد كرد: در صورت مثبت بودن نتايج بررسي‌هاي فني و اقتصادي و تاييد هيات‌مديره ايران‌خودرو، توليد خودروي مشترك با پژو پس از گذشت 18 ماه آغاز خواهد شد.
خبرگزاري فارس

omid lp
24-07-2010, 17:06
به گزارش خبرخودرو ، مدیر اجرایی شرکت مهندسی بازرگانی سایپا (ستکو) ضمن معرفی برنامه های این شرکت اظهار داشت : شرکت ستکو طرح جایگزینی خودروهای دست دوم با خودروهای نو را با ارائه تسهیلات در دستور کار خود دارد و نکته قابل ذکر آنکه این طرح از ابتدای هفته گذشته آغاز شده است.

سید کاظم اشجاعی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : طرح واردات CBU خودرو توسط سایپا از سال گذشته آغاز و در این راستا نیز 500 دستگاه خودرو C5 وnew C5 وارد کشور و به مشتریان تحویل گردیده است.

وی با بیان اینکه سهم این شرکت از نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور بین 140 تا 150 هزار دستگاه بوده است بیان داشت : پیش بینی شده طبق ارزیابی صورت گرفته 300 دستگاه خودرو سفارشی تا پایان سال در شبکه نمایندگی ها توزیع شود.

مدیر اجرایی ستکو گفت : در بحث اجرای جایگزینی خودروهای نو با دست دوم با کارخانه های خودروسازی عامل در خصوص تأمین به موقع سفارشات با مسائلی مواجه بودیم که امید می رود با شروع مجدد طرح و اعطای تسهیلات به خریداران طرح مذکور با موفقیت روبرو شود.

شجاعی با اشاره به تحویل 600 تا 700 دستگاه خودرو به متقاضیان جایگزینی خودروهای نو با دست دوم تصریح کرد : مهمترین عاملی که باعث شده تا کنون طرح موفق نباشد عدم جلب نظر گروههای تأمین کننده خودرو در این طرح است اما با توجه ویژه ای که در دو ماه اخیر به این طرح شده است امید می رود روند رو به رشدی رادر اجرای این طرح شاهد باشیم.

وی آپشن های نصب شده بر روی خودروهای سفارشی را اینگونه عنوان کرد: از جمله آپشن ها رنگ اسپرت ، دزدگیر تصویری و غیر تصویری ، سیستم صوتی و تصویری ، سنسور دنده عقب و ... می باشد که تا حد زیادی در عملکرد خودرو تأثیر گذار است.

شجاعی گفت : افزودن آپشنها چیزی حدد 850 هزار تومان بر قیمت خودروهای می افزاید وباید متذکر شویم نصب آپشن تا کنون بر روی پراید و ریو و تندر 90 صورت گرفته است ضمن آنکه یاد آور می شود 350 دستگاه خودرو سفارشی تحویل متقاضیان شده است.

مدیر اجرایی ستکو با بیان اینکه این کار در صورت اجرا در این شرکت از مزایای خاصی برخوردار است اضافه کرد : قیمت ها برای نصب آپشن ها در این شرکت بین 5 تا 10 درصد نازل تراز شرکتهای دیگر بوده ، گارانتی خودرو به قوت خود باقی خواهد ماند و طراحی و نصب آپشن دراین شرکت تخصصی و متناسب با نوع خودرو انجام می شود.

شجاعی افزود : طرح تعویض خوردوهای دست دوم با نو از سال گذشته در شیراز و اصفهان نیز آغاز شده است و امید می رود در آینده نزدیک حداقل در هر شهر یک نمایندگی مجری این طرح باشد و نکته قابل ذکر آنکه تاکنون از آغاز طرح 800 دستگاه خودرو نو با دست دوم جایگزین شده اند.

hamed malekpour
25-07-2010, 11:21
ايران خودرويي ها با 23 مدل خودرو به نمايشگاه مشهد مي آيند

گروه صنعتي ايران خودرو دردهمين نمايشگاه بين المللي صنعت خودرو وابسته مشهد علاوه برارائه دستاورهاي جديد در طراحي مهندسي ، تحقيقات و آموزش ، 23 مدل انواع خودرو سواري و تجاري را به نمايش مي گذارد . [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش ايكو پرس ، اين نمايشگاه از سيزدهم مردادماه سال جاري به مدت 5 روز برگزار مي شود و ايران خودرو در اين اوردگاه توانمندي هاي خود را در طراحي و توليد خودروو قطعه سازي و خدمات پس از فروش با 220 شركت داخلي و خارجي به رقابت مي پردازد .

گروه صنعتي ايران خودرو در سالن فردوسي و در فضاي بالغ بر چهارهزار متر مربع به همراه شركت هاي وابسته خود ،محصولاتي از جمله ، از پژو 207 آي فول آپشن ، سمند اس اي . سورن اي ال ايكس . سوزوكي گراند ويتارا 4/2 ليتر ، 405 با موتور تي يو 5 . پارس فاز دو با موتور تي يو 5 ، تندر 90 فاز دو با دنده اتوماتيك . تندر 90 با موتور ديزلي ، پژو 407 فول آپشن ، اتوبوس 457 ، اتوبوس شهري مگاترانس ، كاميونت جديد هيوندايي ، آ مبولانس اسپرينتر. اكسور 1843با كاربري تانكر سوخت و سواري بنز. نيز، بخشي از محصولات ايران خودروهستد كه دراين نمايشگاه درمعرض ديد عموم قرار مي دهد .

براساس اين گزارش ، شركت ساپكو ، ايساكو ، ايران خودرو ديزل ، آپكو. ايران خودرو خراسان ، دفتر منطقه اي مشهد ، شركت گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو نيز به همراه معاونت بازاريابي و فروش ايران خودرو و مديريت رنگ دراين نمايشگاه حضور فعالي دارند .

در نمايشگاه بين المللي خودرو مشهد ، تعدادي از نمايندگي هاي فروش و خدمات پس از فروش خودروهاي سبك و سنگين ايران خودرو نيز در طول نمايشگاه اقدام به فروش محصولات با شرايط و يژه و ارايه خدمات مورد نياز به مشتريان خواهند كرد.

همچنين تمهيداتي درنظر گرفته شده است تا شماري از شركت هاي قطعه سازي تحت پوشش ساپكو نيز در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت .

دراين گزارش آمده است ، ايران خودرو با برخورداري از يك پايگاه توليد مهم و راهبردي در استان خراسان رضوي به نام شركت ايران خودر خراسان كه امسال بيش از يكصد و سي هزار دستگاه خودرو توليد خواهد كرد و از اعتبار روز افزوني در اين استان و در مناطق شمال شرقي كشور برخوردار است



در اين نمايشگاه 25 نمايندگي از صنايع خودروسازي و قطعه كشورهاي المان مالزي . هند . امارات . انگليس. ژاپن . فرانسه . چين . كره جنوبي . لهستان حضور دارندو زمينه هاي فعاليت شركت كنندگان در زمينه هاي خودروسازي . خدمات پس از فروش .طراحي و مهندسي . نشريات تخصصي . ماشين الات و صنايع مرتبط با صنعت خودروسازي مي باشد.

mehdi-2009
25-07-2010, 11:42
تکلیف تندر-90 پس از برگزاري مجمع سازمان گسترش و شرکت سایپا در اواخر مرداد ماه مشخص خواهد شد.</B>

مجید هدایت، رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع روز گذشته در حالی مشخص شدن تکلیف تندر-90 را به برگزاری مجامع موکول کرد که در حال حاضر نزدیک به یک ماه از ابلاغ طرح تمرکز تولید تندر-90 در شرکت پارس خودرو می‌گذرد، اما اجراي طرح مذکور به دلیل مخالفت شرکت ایران خودرو یکی از تولیدکنندگان تندر-90 هم اکنون در ‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. هدایت همچنين در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا در ادامه اظهار داشت: هنوز در خصوص پيشنهاد تمركز توليد اين خودرو تصميم‌گيري نشده است. اظهارات رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ایران مبنی بر عدم تصمیم‌گیری در خصوص پیشنهاد تمرکز تولید تندر-90 در حالی است که 25 خرداد ابلاغیه طرح مذکور از سوی سازمان تحت تابعه وی به شرکت‌های خودروسازی ابلاغ شده بود که این امر نشان‌دهنده اتمام طرح تمرکز تولید در شرکت پارس‌خودرو است. هدايت در ادامه در خصوص نظر شرکت‌های خودروساز و شرکت رنو در خصوص طرح تمرکز تولید می‌گوید: همه از جمله دو شركت خودروساز ايراني (ايران‌خودرو و سايپا) و شركت خارجي (رنو) علاقه‌مند به اعمال مديريت واحد و استفاده از امكانات متمركز در اجراي پروژه تندر-90 هستند؛ اما تصميم‌گيري در اين باره پس از برگزاري مجمع سازمان گسترش اعلام مي‌شود.
اظهارات مطرح‌شده مبنی بر موافقت شرکت‌های خودروسازی در حالی که پس از ابلاغ طرح مذکور شرکت ایران‌خودرو با طرح مذکور مخالفت کرد و علاوه بر آن طرح مذکور را نیز امضا نکرد که این امر بیانگر مخالفت شرکت‌های خودروساز با طرح تمرکز است. وي همچنين با اشاره به اينكه تاكنون راهكارهاي مختلفي براي اجراي پروژه تندر-90 پيشنهاد شده كه برخي از آنها نيز فعال شده‌اند، افزود: ايدرو روي كليه مراحل كارشناسي پروژه تندر-90 نظارت داشته و بعد از بررسي‌هاي لازم نظر خود را به وزارت صنايع و معادن اعلام مي‌كند و ابلاغ نهايي به عهده وزارتخانه است. </B>

cao-cao
26-07-2010, 12:34
سایپا و ایران خودرو از شنبه تا جمعه 8 تعطیل شدند تعطیلات تابستانیما هم الان تو تعطیلاتیم :دی

meto_895
01-08-2010, 21:57
تولید ال90 به دلیل وارد نشدن قطعات این ماشین متوقف شد.

تمام متقاضیان این ماشین منتظر دریافت خودروی خود هستند این خبر در گوگل وجود نداشت

cao-cao
02-08-2010, 06:46
تولید ال90 به دلیل وارد نشدن قطعات این ماشین متوقف شد.

تمام متقاضیان این ماشین منتظر دریافت خودروی خود هستند این خبر در گوگل وجود نداشت

دوست من میشه منبع خبرتون رو بگید من دیروز پارس خودرو بودم خط داشت کار میکرد
اگرم بخواد متوقف بشه پارس خودرو تو انبارش تا 2-3 ماه دیگه قطعه داره

mehdi-2009
03-08-2010, 16:07
تندر رکورد 16 میلیونی را زد

گروه خودرو- ظاهرا طرح تمرکز تولید نیز نتوانست گره گشای مشکل تندر- 90 شود؛ چرا که قیمت این خودرو برای اولین بار در سالهای اخیر روز گذشته در بازار آزاد به بالاترين حد خود رسيد.</B>
به گفته فعالان بازار خودرو کمبود این خودرو در بازار موجب شده تا قیمت تندر- 90 مدل 2 E به بیش از 16 میلیون تومان برسد به‌طوری که هم‌اکنون تندر مدل 2 E تولیدی ايران خودرو در بازار آزاد 16 ميليون و 150 هزار تومان و توليدی پارس خودرو نيز 16 ميليون و 300 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود.
رشد قیمت این خودرو در بازار آزاد در حالی که تندر- 90 پیش از این با نرخ 13 ميليون و 900 هزار تا 14 ميليون و 200 هزار تومان از سوی شرکت‌های خودروسازی پیش فروش مي‌شد که با توجه به قیمت جدید مي‌توان گفت تندر 90 مدل 2 E طی روزهای گذشته رشد يك میلیونی تومانی را تجربه کرده است.
علاوه بر تندر- 90 مدل 2 E قیمت مدل E1 این خودرو نیز نسبت به روزهای گذشته رشد 200 هزار تومانی را تجربه کرد؛ به طوری‌که در حال حاضر هر دستگاه تندر- 90 مدل E1 مجهز به ترمز ضد قفل 14با قیمت ميليون و 100 هزار تومان و نوع بدون ترمز ضد قفل اين خودرو با قیمت در حدود 13 ميليون و 700 هزار تومان در بازار معامله مي‌شود. رشد قیمت مدل E1 این خودرو در حالی است که پیش فروش این مدل از تندر -90 نیز با قیمتی در حدود 11 ميليون و 600 هزار تومان توسط شرکت‌های خودروساز صورت مي‌گرفت.
افزایش بی‌سابقه قیمت این خودرو در حالی است که چندی پیش طرح تمرکز تولید تندر- 90 به منظور برطرف شدن مشکلات این خودرو از سوی سازمان گسترش تصویب شد؛ طرحی که به منظور افزایش تیراژ و در نهایت کاهش قیمت این خودرو مصوب شد؛ اما طرح مذکور نیز نتوانست گره از مشکل این خودرو باز کند.
دنیای اقتصاد

</B>

Maziar_69
03-08-2010, 18:13
تندر رکورد 16 میلیونی را زد

گروه خودرو- ظاهرا طرح تمرکز تولید نیز نتوانست گره گشای مشکل تندر- 90 شود؛ چرا که قیمت این خودرو برای اولین بار در سالهای اخیر روز گذشته در بازار آزاد به بالاترين حد خود رسيد.</B>
به گفته فعالان بازار خودرو کمبود این خودرو در بازار موجب شده تا قیمت تندر- 90 مدل 2 E به بیش از 16 میلیون تومان برسد به‌طوری که هم‌اکنون تندر مدل 2 E تولیدی ايران خودرو در بازار آزاد 16 ميليون و 150 هزار تومان و توليدی پارس خودرو نيز 16 ميليون و 300 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود.
رشد قیمت این خودرو در بازار آزاد در حالی که تندر- 90 پیش از این با نرخ 13 ميليون و 900 هزار تا 14 ميليون و 200 هزار تومان از سوی شرکت‌های خودروسازی پیش فروش مي‌شد که با توجه به قیمت جدید مي‌توان گفت تندر 90 مدل 2 E طی روزهای گذشته رشد يك میلیونی تومانی را تجربه کرده است.
علاوه بر تندر- 90 مدل 2 E قیمت مدل E1 این خودرو نیز نسبت به روزهای گذشته رشد 200 هزار تومانی را تجربه کرد؛ به طوری‌که در حال حاضر هر دستگاه تندر- 90 مدل E1 مجهز به ترمز ضد قفل 14با قیمت ميليون و 100 هزار تومان و نوع بدون ترمز ضد قفل اين خودرو با قیمت در حدود 13 ميليون و 700 هزار تومان در بازار معامله مي‌شود. رشد قیمت مدل E1 این خودرو در حالی است که پیش فروش این مدل از تندر -90 نیز با قیمتی در حدود 11 ميليون و 600 هزار تومان توسط شرکت‌های خودروساز صورت مي‌گرفت.
افزایش بی‌سابقه قیمت این خودرو در حالی است که چندی پیش طرح تمرکز تولید تندر- 90 به منظور برطرف شدن مشکلات این خودرو از سوی سازمان گسترش تصویب شد؛ طرحی که به منظور افزایش تیراژ و در نهایت کاهش قیمت این خودرو مصوب شد؛ اما طرح مذکور نیز نتوانست گره از مشکل این خودرو باز کند.
دنیای اقتصاد

</B>


16 میلیون و سیصد؟؟؟؟؟ :18::18::18::18:
دلمون به قیمت این خوش بود تو این وانفسای خودرو ایران.
ظاهرا اینم داره میشه یکی مثل پارس - 405 - 206 تیپ 2 و....

mehdi-2009
04-08-2010, 07:46
به قول فرشاد تندر تا 20میلیون هم جاداره نسبت به پارس و 405 و....

Maziar_69
04-08-2010, 11:03
به قول فرشاد تندر تا 20میلیون هم جاداره نسبت به پارس و 405 و....

نظر خودمم همینه.
واسه همین گفتم اونم شد مثل 405 و اینا دیگه. :دی
قیمت همشون کاذب هست.
ولی تندر خیلی خوب بود خدایی قیمتش که اونم داره اینجوری میشه.

خوش بحال کسایی که پیش فروش گرفته بودن. الان حدود 3 میلیون سود میکنن!!! :18:

omid lp
04-08-2010, 14:38
تندر90 این روزها در شرایطی قیمت بالای 16 میلیون تومان را تجربه می‌کند که به گفته یکی از مسوولان فروش خودروسازان، دلیل این افزایش قیمت، کنار آمدن مشتریان با قیافه تندر است.

به گفته او، بسیاری از مشتریان ایرانی از مدت‌ها پیش کیفیت تندر را می‌پسندیدند، اما ظاهر تندر، بخشی از آنها را از خرید این خودرو منصرف می‌کرد، حال آنکه هم‌اکنون این دسته از مشتریان نیز به نوعی با قیافه تندر-90 کنار آمده‌اند.
این مقام مسوول تاکید می‌کند: همین موضوع سبب شده تقاضای تندر-90 در بازار افزایش پیدا کند و نابرابری اين تقاضا با تندرهای عرضه شده به بازار، رشد قیمت شدید این خودرو را دربر داشته است. اظهارات وی در شرایطی است که بنا بر شنیده‌ها، خط تولید تندر-90 علاوه بر یک هفته‌ای که به دلیل تعطیلات تابستانی خودروسازان، به خواب رفت، یک هفته قبل از آن نیز خوابیده بود.
در واقع تندر-90 که به خودی خود تیراژ بالایی ندارد، دو هفته نیز هیچ تولیدی نداشته و این موضوع نیز یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت این روزهای تندر است. در این مورد، نمایشگاهداران خودرو پایتخت معتقدند که هم‌اکنون حجم تقاضا برای تندر-90، حدود یک و نیم برابر میزان عرضه این خودرو به بازار است.
آنها معتقدند اگر تعادلی میان این عرضه و تقاضا برقرار نشود، قیمت تندر پایین نخواهد آمد، به نحوی که یا باید تقاضا را به واسطه عرضه خودروهای دیگر در محدوده قیمتی تندر، کاهش داد یا به تیراژ تولید و میزان عرضه آن افزود.
تندر-90 در حال حاضر قیمتی بالغ بر 16 میلیون و 300 هزار تومان در مدل فول خود دارد.
دنیای اقتصاد

---------- Post added at 03:35 PM ---------- Previous post was at 03:31 PM ----------

---------- Post added at 03:38 PM ---------- Previous post was at 03:35 PM ----------



ایسنا- تعرفه واردات خودرو در منطقه آزاد اروند در حالي از دوم شهريور ماه به مدت 34 روز 50 درصد كاهش خواهد يافت كه به گفته‌ معاون گمرك كشور، اين خودروهاي وارد شده تا شعاع 40 كيلومتري اروند مي‌توانند تردد داشته باشند.

معاون امور گمركي گمرك كشور در این مورد توضيح مي‌دهد: اين تصميم‌گيري در داخل خود منطقه بوده است؛ البته مصوبه‌اي از هيات وزيران وجود دارد كه اجازه داده از منطقه اروند با پلاك منطقه، خودروهايي با اين تعرفه كمتر وارد شوند و در شعاع 40 كيلومتري اين منطقه تردد كنند. محمدرضا نادري ادامه مي‌دهد: بنابراين خود منطقه مي‌داند چقدر پلاك كرده است و اصلا نياز هست كه بيشتر يا كمتر شود و اين را بايد از خود منطقه پرسيد. نادري در اين مورد متذكر مي‌شود: اگر اين خودروها از آن حد مدنظر بيرون بروند، پليس آنها را متوقف مي‌كند كه البته اين ديگر به گمرك مربوط نيست و با هماهنگي خود منطقه و نيروي انتظامي است.

omid lp
05-08-2010, 13:30
ريیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص مهلت وزارت صنایع برای تدوین آیین‌نامه اجرایی کیفیت خودرو گفت:</B>
آيین‌نامه استراتژی کیفیت خودرو پس از تصویب مجلس به تایید شورای نگهبان رسیده و توسط ريیس مجلس ابلاغ و 15 روز پس از آن اجرایی می‌شود.
سیدحسین هاشمی افزود: با توجه به اهمیت این قانون و طرح زمانی آن چنانچه در محدوده زمانی مشخص شده برای اجرای این آیین‌نامه، تاخیر ایجاد شود مجلس نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: کارهای مربوط به قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که در مجلس هفتم به تصویب رسید نیز نهایی شده و امیدواریم همزمان با قانون ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی اجرای آن صورت بگیرد تا رضایت مشتری که اصلی‌ترین هدف تولیدکننده می‌باشد به نتیجه مطلوب‌تری نزدیک شود که در این صورت با اجرای همزمان این دو قانون شاهد اثرات مثبت آن در کیفیت خودروهای داخلی خواهیم بود.

omid lp
15-08-2010, 20:00
خبرگزاري موج – نايب‌رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: قانون خودرو در راستاي حمايت از توانمندي‌هاي:31: اين صنعت تغيير مي‌كند.</B>
رضا رحماني با اشاره به توانمندي‌هاي صنعت خودروسازي اظهار داشت: براي اصلاح قانون خودرو و موانعي كه در اين زمينه وجود دارد، بايد تحولاتي صور گيرد.
وي با تاكيد بر استقبال مجلس از تغيير قانون خودرو اضافه کرد: پس از 20 سال بايد متناسب با تحولات دنيا تغييراتي در قانون خودرو كشور صورت گيرد و نظرات جديد جمع‌بندي شود و با توجه به نظرات جمع‌بندي شده قوانين جديد به تصويب برسد.

omid lp
18-08-2010, 11:41
به گزارش خبرخودرو، شرکت رنو پارس با همکاری نزدیک ایران خودرو و پارس خودرو، برای جلب رضایت حداکثری مشتریان ، اقدام به تکمیل تجهیزات تندر 90 کرده است .
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، این بهبودها بر روی تندر 90 بر مبنای تقاضای بازار و در جهت همگامی با سایر رقبا به اجرا گذاشته شده است .


نصب سیستم پخش صوتی رادیو و CD به جای رادیو کاست، نصب سیستم ABS بر روی مدل E1CP از جمله این تغییرات است.


لازم به ذکر است نصب این سیستم برای رعایت قوانین جدید سازمان ترافیک و مؤسسه استاندارد بوده است و موجب شده مدل E1CP از موقعیت بسیار برتری در میان رقبا برخوردار شود.

همچنین از دیگر تغییرات اعمال شده می توان به نصب دسته جدید تعویض دنده که از ارگونومی و طرح زیباتری به نسبت نمونه پیشین برخوردار است اشاره کرد.


معرفی دو رنگ جدید برای بدنه. رنگ قرمز آتشین و رنگ بژ شنی که در کنار سایر رنگ های پیشین جذابیت بیشتری برای نسل جوان ایجاد می کند ، از جمله بهبودهایی است که برای خودروی تندر 90 به اجرا در آمده است.

shifter
18-08-2010, 20:44
توليد خودرو سمند SE با ويژگي هاي عملكردي و رفاهي مطلوب از شهريورماه سال جاري آغاز مي شود .

به گزارش ايكو پرس، حسين نجاري معاون سيستم جامع توليد ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: قرار است درسال جاري بيش از 8 هزار دستگاه از اين خودرو توليد و روانه بازار شود .

وي تاكيد كرد: درصورت استقبال مشتريان از سمند اس اي اين شركت برنامه اي براي افزايش تيراژ توليد اين محصول را دارد .

نجاري خاطر نشان ساخت: سمند SE باويژگی های فنی و رفاهی مطلوب حاصل يک سال تلاش گروهی از کارشناسان باتجربه ايران خودرو می باشد.

معاون سيتم جامع توليد تصريح كرد: بيش از 30 مورد تغييرات بر روی سمند SE در مقايسه با خودروی فعلی سمند به منظور بهبود عملکرد سِستمهای مختلف انجام شده است . در اين پروژه با در نظر گرفتن فاکتورهای قيمتی , سطح کيفيت خودرو ارتقاء يافته است .

وی از ديگر تغييرات سمند اس ای را رفع مشکلات مونتاژ ,کاهش وزن , افزايش ايمنی وامنيت تغييرات ظاهری در چراغهای عقب و قسمت عقب خودرو ,و پنل جلو داشبورد عنوان كرد .

نجاري ادامه داد: در آينده نزديک استفاده از سيستم مولتی پلکس در اين محصول موجب خواهد شد تا خودروی مذکور از يک سيستم برقی پيشرفته برخوردار گردد.

Maziar_69
18-08-2010, 21:37
به جز عوض کردن چراغ و طرح داشبورد چی کار دیگه بلدن؟
خسته شدیم دیگه از این لگن ها.
حداقل اون رانا رو بدن بیرون...

فقط پالونشو عوض میکنن آخرش اسم اس ای - ال ایکس - ای ال - سورن - سال و از این دری وریا میزارن...

برای حمایت از اینا واردات خودرو رو متوقف کردن؟

amirata71
26-08-2010, 15:45
راسته که تولید آوانته متوقف شده؟

mehdi-2009
07-09-2010, 11:43
پژو 206 تيپ5 باز مي‌گردد


ایسنا - ايران‌خودرو پژو206 تيپ5 را دوباره به خط توليد بازگرداند.
</B>
اين خودرو که حدود چهار سال از خط توليد ايران‌خودرو به دور مانده بود، بار ديگر قرار است توليد شود. در حالي اين خودرو طي مدت اخير توليد نمي‌شد که تقاضاي بالايي نيز براي آن وجود داشت. شايد مهم‌ترين دليل بازگشت اين خودرو افزايش تقاضا براي خودروهاي كم مصرف بوده؛ چراكه پژو206 تيپ 5 علاوه بر موتور كم مصرف، داراي موتور پرقدرت 110 اسب بخار است. اين خودرو كه از موتور 1600 سي.سي بهره مي‌برد، داراي دو كيسه ايمني هوا (ايربگ) سرنشينان جلو است. البته فروش اينترنتي هم براي آن در حال انجام است.
طبق اعلام، تحويل اين خودرو با قيمت تمام شده 16 ميليون تومان براي آبان و آذر ماه در نظر گرفته شده كه مشتريان مي‌توانند تا پايان شهريور ماه مبلغ هشت ميليون و 900 هزار تومان به عنوان پيش‌پرداخت براي تحويل خودرو در موعد ياد شده واريز و سود مشاركت 18 درصدي دريافت كنند.

cao-cao
07-09-2010, 13:42
از اول دی ماه تولید پراید gtx متوقف میشه و پرایدا همه پراید بهینه سازی شده میشه الان سامیار کاسان و یه خط از سایپا دارن پراید بهینه x100 میزنن و خط 2 و پارس خودرد همچنان gtx
و اینکه بالاخره تولید زانتیا متوقف شد و از دیروز دیگه تو خط تولید نیومد حالا تا کی ادامه دار باشه خدا میدونه
دوباره رفتم خط خبر میدم

hamed malekpour
10-09-2010, 20:31
از اول دی ماه تولید پراید gtx متوقف میشه و پرایدا همه پراید بهینه سازی شده میشه الان سامیار کاسان و یه خط از سایپا دارن پراید بهینه x100 میزنن و خط 2 و پارس خودرد همچنان gtx
و اینکه بالاخره تولید زانتیا متوقف شد و از دیروز دیگه تو خط تولید نیومد حالا تا کی ادامه دار باشه خدا میدونه
دوباره رفتم خط خبر میدم
مگه زانتیا چشه که دیگه تولید نمی کنند؟

EngineeR EhsaN
11-09-2010, 09:42
مگه زانتیا چشه که دیگه تولید نمی کنند؟

اگه قصد خروج خودروهاي قديمي رو دارن ماشيناي قديميتر از زانتيا رو هم داريم ، احتمالا بخاطر فروش كم ميخوان اين كار رو بكنن

iran-1389
16-09-2010, 12:32
با وجود رکود بازار خودرو
زانتیا گران شد، ریو گران مي‌شود


گروه خودرو- اگرچه ماه رمضان به پایان رسیده و بیشتر ایرانی‌ها برنامه مسافرت را برای این روزهای پایانی تابستان در نظر گرفته‌اند، اما بازار خودرو کشور همچنان بی‌رمق و کم مشتری است.</B>
آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت مي‌گویند، با وجود آغاز مسافرت‌هاي روزهای پایانی تابستان، میزان استقبال مشتریان از بازار، تفاوت چندانی با یکی دو ماه گذشته نکرده است.
در این بین به جز یکی دو مورد به خصوص زانتیا، نمودار قیمت‌ها نیز تفاوت خاصی نداشته و تغییری در آن دیده نمی شود.
صعود نرخ زانتیا
عروس فرانسوی سایپا این روزها با توجه به آنکه آخرین روزهای حضورش در جاده مخصوص را مي‌گذراند، حسابی در مسیر گرانی افتاده است.
زانتیا که سایپا اول پاییز را به عنوان تاریخ خروج آن در نظر گرفته و برخی شنیده‌ها از توقف تولید آن خبر مي‌دهند، هم‌اکنون 28 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.
فعالان بازار معتقدند این خودرو هنوز هم ظرفیت افزایش قیمت را داشته و نرخ آن به 30 میلیون تومان نیز خواهد رسید.
قرارداد سایپا و سیتروئن برای تولید زانتیا به پایان رسیده و به همین دلیل این عروس فرانسوی باید با جاده مخصوص وداع کند.
ریو گران مي‌شود
با اعلام شرکت کیا مبنی بر توقف صادرات محصولاتش به ایران، ریو نیز با مشکل قطعه روبه‌رو و تولید آن مختل خواهد شد.
این محصول مونتاژی سایپا طی همین یکی دو هفته نیز حدود 200 هزار تومان گران شده و هم‌اکنون با نرخ 13 میلیون 750 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود.
فعالان بازار معتقدند، با توجه به تصمیم شرکت کیا، ریو با مشکلاتی در تولید مواجه مي‌شود و در نتیجه قیمت آن نیز صعود خواهد کرد.
نگرانی پراید!
در حال حاضر بسیاری از مشتریان با شنیدن خبر توقف صادرات محصولات کیاموتورز به ایران، نگران قیمت پراید هستند و گمان مي‌برند این خودرو ارزان، گران خواهد شد.
این موضوع در شرایطی است که به گفته فعالان بازار، صعود قیمت پراید به دلیل تحریم شرکت کیا، بسیار بعید به نظر مي‌رسد.
آنها معتقدند چون بیشتر قطعات این خودرو در داخل به تولید مي‌رسد، نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد.
در حال حاضر پراید بنزین سوز با همان قیمت چند ماه اخیر خود؛ یعنی هفت میلیون و 750 هزار تومان به فروش مي‌رسد.
کمی ارزانی برای سمند
بازار سمند که معمولا با ثبات است، این هفته تغییری کوچک را به خود دید.
LX که مدل محبوب سمند به شمار مي‌رود، 100 هزار تومان ارزان شد و هم‌اکنون با قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. این در حالی است که سورن با همان نرخ 16 میلیون و 600 هزار تومان خود به فروش مي‌رسد. ایران خودرویی‌ها قرار است چندی دیگر دو مدل دیگر سمند به نام‌هاي SE و ELX را نیز روانه بازار کنند.
البته صحبت از بازگشت دوباره سمند سریر نیز در میان است.
بازار با ثبات پژو
نگاهی به بازار پژو بیندازیم؛ بازاری که تغییر و تحول خاصی را در هفته جاری تجربه نکرد.
هم‌اکنون پژو 405 بنزینی با قیمت 13 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود و پژو پارس بنزین سوز نیز 17 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد. پژو 206 نیز که مجهز به ترمز ضدقفل (ABS) است، 14 میلیون تومان خرید و فروش مي‌شود. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، پژو روآهای مدل قدیمی را تقریبا کسی نمی خرد و هم‌اکنون مدل جدید (پایه گازسوز) آن، با قیمتی حدود 5/10 میلیون تومان در بازار به فروش مي‌رسد.
تندر، فعلا آرام
بازار تندر-90 فعلا آرام است و تغییر قیمت خاصی در آن مشاهده نمی‌شود. هم‌اکنون تندر E2 در مدل پارس خودرویی خود، قیمتی برابر با 16 میلیون تومان دارد و همتای ایران خودرویی‌اش نیز 15 میلیون و 700 هزار تومان به فروش مي‌رسد. تندر E1 پارس خودرو نیز 14 میلیون تومان به فروش مي‌رسد و E1 ایران خودرو نیز 300 هزار تومان ارزان‌تر خرید و فروش مي‌شود.
دنیای اقتصاد

mehdi-2009
26-09-2010, 13:24
جمع‌آوری خط تولید زانتیا

خبرآنلاین- با عقب نشینی مسوولان سایپا قرار شد تا از اول مهر دیگر خودرویی به نام زانتیا در خط تولید سایپا تولید نشود.
به نظر می‌رسد قرعه ترک تولید خودرو بالاخره به نام سایپا و جمع‌آوری خط تولید زانتیا خورد چرا که با عقب نشینی مسوولان سایپا قرار شد تا از اول مهر دیگر خودرویی به نام زانتیا در خط تولید سایپا تولید نشود.</B>
این خبری بود که بعد از واکنش‌های منفی مسوولان سایپا در مورد توقف تولید نوعی از خودرو در این خودروسازی از سوی مرتضی شفیعی، معاون مهندسی وکیفیت شرکت سایپا عنوان شد تا همگان بدانند به جای پرایدی که تنها حداقل‌های استانداردهای خودرویی را رعایت می‌کند و همچنان با فیس لیفت‌های جدید تولید خواهد شد، خودروی تقریبا مناسب این خودروسازی باید از رده خارج شود. شفیعی علت خروج زانتیا را عدم تولید این خودرو در فرانسه و مشکلات تامین قطعات یدکی این خودرو خواند و معتقد است که تامین 50 درصدی قطعات این خودرو از فرانسه موجب شده تا دست سایپایی‌ها در تامین قطعات این خودرو بسته شود و تصمیم به خروج این خودرو از لیست تولیدی خود بگیرند. خودروی زانتیا تولیدی در ایران در سال 1993 میلادی وارد خط تولید شرکت سیتروئن فرانسه شد و پس از آن در سال 2001 میلادی این خودرو به خط تولید شرکت سایپا پیوست، اما توقف تولید این خودرو در شرکت سیتروئن موجب شد تا تامین قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو با مشکلاتی مواجه شود به طوری که خروج این خودرو در دستور کار شرکت سایپا قرار گرفت. از سوی دیگر یکی از بحث‌های مدیران سایپا در طی دو سال گذشته که جایگزینی خودروی مناسب به جای زانتیا بوده است. بحثی از ابتدا حول محور سیتروئن گشت به طوری که در ابتدا بحث فیس لیفت جدید زانتیا بود که قرار شد در انتهای 88 وارد فاز تولیدی شود و البته بحث دو خودروی جدید دیگر از این خانواده بود. در این راستا، به گفته یک منبع موثق، با خروج زانتیا از خط تولید سایپا دو خودرو NEW C4 از محصولات شرکت سیتروئن و CERATO از محصولات شرکت کیا جایگزین این خودرو خواهند شد.
حالا یه سوال پیش میاد مگه کیاموتورز ایران را تحریم نکرده؟؟؟؟؟؟؟؟

mehdi-2009
28-09-2010, 17:09
فروش پژو405 با موتور TU5 آغاز شد

روابط عمومي ايران‌خودرو - معاون بازاريابي و فروش ايران‌خودرو با اشاره به اينکه عرضه خودروهاي کم‌مصرف جزو سياست‌هاي ايران خودرو است، خاطرنشان كرد: فروش پژو405 با موتور کم‌مصرف TU5 آغاز شده است. </B>
علي اصغر سرايي‌نيا اظهار كرد: فروش ايران خودرو در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزايش يافت. همچنين ثبت نام براي خودرو در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد رشد داشته است.
وي به سهم فروش هر يک از خودروهاي توليدي اين شرکت اشاره و اظهار كرد: پژو405 با 29 درصد در رتبه اول فروش، سمند، وانت باردو و پژو206 به ترتيب رتبه‌هاي بعدي سهم فروش ايران خودرو را به دست آوردند.
او تصريح کرد: تنوع فروش و فراهم شدن بسترهاي سرمايه‌گذاري مطمئن در ايران خودرو موجب شد كه نقدينگي اين شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزايش يابد.

feizol65
29-09-2010, 12:06
سلام. جالب بود.

mehdi-2009
30-09-2010, 10:10
تندر، ارزان و زانتیا و ریو گران شدند
رکود طلایی در بازار خودرو

گروه خودرو- در روزهايي كه گران شدن طلا و افزايش نرخ ارز بازار كسب و كار عده‌‌اي را در تهران تعطيل و يا نيمه تعطيل كرده است، بازار خودرو نیز از این «تعطیلی طلایی» بی‌نصیب نمانده و بیش از پیش به رکود آن افزوده شده است.</B>
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] (javascript:PopupPic('2190/16-01.jpg '))
آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت عنوان می‌کنند، ظاهرا جو رواني حاصل از شرايط موجود در بازار ارز و سكه تهران هرچند اندک، اما به هر حال بر بازار خودرو نیز تاثیر گذاشته است.
این موضوع البته در شرایطی است که بازار خودرو کشور، ماه‌ها است با تحریم مشتریان روبه‌رو است و خریدوفروش در آن، رونقی ندارد.با این وجود، البته نمودار کلی قیمت خودروهای داخلی به جز یکی دو مورد، کاهش خاصی را تجربه نکرده و حتی برخی خودروها با افزایش قیمت نیز مواجه شده‌اند. از بازار خودروهای خارجی نیز خبر می‌رسد که با محدود شدن واردات آنها به کشور، قیمت این نوع خودروها نیز رشدی چند میلیون تومانی را تجربه کرده است.با این‌حال، بازار وارداتی‌ها نیز کم‌رمق و کم مشتری به نظر می‌آید.
تندر ارزان شد
خودرو سرکش بازار کشور، این روزها آرام شده و با کاهش قیمت روبه‌رو است.
تندر-90 مدل E2که چندی پیش نرخی بالای 16 میلیون تومان را نیز در بازار تجربه کرد، طی یکی دو هفته گذشته حدود 200 هزار تومان ارزان‌تر به فروش رسید.
نکته قابل توجه اینکه در حال حاضر اختلاف قیمت تندر پارس خودرو و ایران خودرو، به 350 هزار تومان در بازار رسیده است.هم اکنون تندر پارس خودرو در مدل E2ا15میلیون و 850 هزار تومان بوده و مدل ایران خودرویی این محصول نیز 15 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. تندر E1 پارس خودرو نیز 14 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد، حال آنکه E1 ایران‌خودرویی‌ها 13 میلیون و 850 هزار تومان خریدوفروش می‌شود.
ظاهرا عرضه بیشتر تندر به بازار، کاهش قیمت این خودرو را در پی داشته است.
افزایش قیمت زانتیا و ریو
با وجود اینکه سایپایی‌ها اعلام کرده‌اند زانتیا هنوز از خط تولید آنها خارج نشده، اما بازار خودرو چیز دیگری می‌گوید.
عروس فرانسوی سایپا که آخرین روزهای میهمانی‌اش در جاده مخصوص را می‌گذراند، طی یکی دو هفته گذشته، با افزایش قیمتی چند صد هزار تومانی روبه‌رو شده است. زانتیا هم اکنون با نرخ 29 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.فعالان بازار، خبر توقف تولید زانتیا را دلیل اصلی افزایش قیمت این خودرو می‌دانند.زانتیا پس از این خبر، تاکنون حدود دو میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.
از زانتیا که بگذریم، ریو نیز تحت تاثیر موضوع توقف صادرات شرکت کیاموتورز کره به ایران، این روزها افزایش قیمت را به خود می‌بیند.
این محصول کره‌ای، در پی انتشار این خبر، تا به امروز 300 هزار تومان گران شده و هم اکنون با نرخ 13 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد.ریو البته سابقه دار بوده و پیش‌ترها نیز به دلایل مختلف از جمله کمبود قطعات تولیدی، افزایش قیمت را تجربه و نرخ آن به مرز 15 میلیون تومان نیز نزدیک شده بود.سایپایی‌ها اعلام کرده‌اند، توقف صادرات کیا به ایران، فقط شامل خودروهای کامل (CBU) شده و بخش قطعات را در بر نمی‌گیرد.
به گفته آنها، تولید ریو مصون از این اقدام کیاموتورز خواهد بود!گرانی زانتیا و ریو در شرایطی است که پرتیراژترین محصول سایپا و البته خودروسازی ایران، روزهای آرامی را در بازار سپری می‌کند.پراید که پرفروش‌ترین و ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به حساب می‌آید، هم‌اکنون در مدل بنزین سوز با همان نرخ چند ماه گذشته خود؛ یعنی هفت میلیون و 750 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
کاهش قیمت 207
پژو 207 آی، میهمان فرانسوی و تازه وارد ایران‌خودرو پس از سپری‌کردن روزهایی گران، طی یکی‌دوهفته جاری با کاهش قیمت روبه‌رو شد. 207 که جدیدترین محصول ایران خودرو به شمار می‌رود و عرضه کم آن باعث گرانی‌اش در بازار است، در مقایسه با روزهای ابتدایی عرضه به بازار، حدود 700 هزار تومان ارزان شده و هم اکنون با نرخ 17 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.این موضوع البته در شرایطی است که 207 همین حالا هم یک میلیون و 300 هزار تومان با نرخ کارخانه‌ای خود فاصله دارد.ظاهرا ایران خودرویی‌ها برای آنکه بازار پژو206 تحت تاثیر قرار نگیرد، قصد دارند «207 آی» را در تیراژی نسبتا پایین (20 هزار دستگاه در سال) به تولید برسانند. کاهش قیمت 207 در شرایطی است که دیگر میهمانان پژویی بازار (به استثنای پژو 407) ثبات قیمت را به خود می‌بینند.هم‌اکنون پژو 206 تیپ 2 قیمتی برابر با 14میلیون تومان دارد و پژو 405 بنزینی نیز 13 میلیون و 100 هزار تومان خریدوفروش می‌شود.در بخش صندوق‌دارها نیز، پژو 206 مدل V8درحال‌حاضر با نرخ 17 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد.V9 نیز که دنده اتومات است، قیمتی برابر با 19 میلیون و 500 هزار تومان دارد.
از بازار پارس نیز خبر می‌رسد که مدل بنزین‌سوز این خودرو در حال حاضر با نرخ 17 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
محدودیت واردات به کام ماکسیما
آن‌طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت می‌گویند، محدود شدن واردات خودروهای خارجی به کشور، بازار ماکسیما را تکان داده و فروش این خودرو را دو سه برابر کرده است.
ظاهرا مشتریان ایرانی با توجه به محدودیت واردات خودروهای خارجی، به سمت خودروهای لوکس داخلی رفته‌اند و از همین رو ماکسیما با رشد فروش روبه‌رو شده است.این موضوع البته نرخ ماکسیما را دستخوش تغییر خاصی نکرده و این مونتاژی پارس خودرو هم‌اکنون 39 میلیون و 275 هزار تومان در مدل اتومات قیمت دارد.نوع دنده‌ای این خودرو نیز دیگر مونتاژ نمی‌شود.
جهش چند میلیونی وارداتی‌ها
سری هم به وارداتی‌ها بزنیم.اگرچه خودروهای وارداتی طی چندماه گذشته و به دلیل محدودیت واردات، با رشد قیمتی چند میلیونی روبه‌رو شده اند، اما به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، مشتریان به این بازار نیز روی خوش نشان نمی‌دهند. ظاهرا با وجود کم شدن خودروهای خارجی در بازار، مشتریان تمایل چندانی به خرید آنها ندارند.دلیل این موضوع احتمالا از آن جهت است که مشتریان می‌ترسند با توجه به محدودیت واردات، در آینده با مشکل تامین قطعات خودروهای خارجی مواجه شوند.در حال حاضر تویوتا اوریون که 55 میلیون قیمت داشت، 62 میلیون تومان به فروش می‌رسد و نرخ تویوتا کمری نیز به 52 میلیون تومان رسیده است.هیوندایی آزرا نیز 56 میلیون تومان قیمت دارد و سوناتا نیز با نرخ 46 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.همه این خودروها طی چند ماه گذشته بین چهارتاپنج میلیون تومان گران شده‌اند. </B>
دنیای اقتصاد

A R E S
01-10-2010, 18:18
پراید مدل 89 کمترین قیمتش توی سال جاری چنده؟ کمترینش چقدر بود و بیشترینش چقدر امسال با توجه به شرایط اقتصادی که پشت سر گذاشتیم قیمت پراید آیا نوسان کرد؟ در نهایت سوال اخرم اینه که قیمت روز پراید صفر 89 چقدر هست؟

farshad bugatti
01-10-2010, 23:05
پراید مدل 89 کمترین قیمتش توی سال جاری چنده؟ کمترینش چقدر بود و بیشترینش چقدر امسال با توجه به شرایط اقتصادی که پشت سر گذاشتیم قیمت پراید آیا نوسان کرد؟ در نهایت سوال اخرم اینه که قیمت روز پراید صفر 89 چقدر هست؟
اگه میخواین به جواب سوالتون سریع برسید لطفا در تاپیک خودش بپرسید:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

hamed malekpour
10-10-2010, 19:03
سليماني اعلام كرد:

تمامي محصولات ايران خودرو به سيستم اي بي اس مجهز شد

تمام محصولات سواري ايران خودرو مجهز به سيستم ضد قفل ترمز و با رعايت استاندارد هاي 55 گانه به بازار عرضه مي شود. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به گزارش ايكوپرس، مهندس ميرجواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در کيفيت و توسعه محصول در نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي با بيان اين مطلب، گفت: بيش از 160 طرح ارتقاي کيفيت در زمينه هاي مختلف در سال جاري در دستور کار ايران خودرو قرار گرفته است.

وي با اشاره به تشکيل شوراي عالي کيفيت در ايران خودرو اظهار داشت: اين شورا داراي پنج کميته فرعي است که به طور مرتب جلساتي را در مورد ارتقاي کيفيت در بخش هاي مختلف از جمله محصول، قطعات و خدمات پس از فروش برگزار مي کنند.

سليماني افزود: تمامي فراينده هاي کيفيت در اين نشست ها مورد بررسي قرار مي گيرد و اميد مي رود که مشتريان ايران خودرو به زودي شاهد جهش کيفي در محصولات و خدمات اين شرکت باشند.

قائم مقام محصول و کيفيت ايران خودرو افزود: براساس گزارش هاي شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد که بر روند فعاليت هاي کيفي خودرو سازان نظارت مي کند، در پنج ماه اول سال جاري کيفيت محصولات ايران خودرو در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته، بالغ بر 25 درصد رشد داشته و بيشتر محصولات ايران خودرو در سطح خيلي خوب قرار گرفته اند.

وي کاهش مصرف سوخت را يک هدف مهم در استراتژي ايران خودرو عنوان کرد و گفت: استفاده از موتور پايه گاز سوز و موتور تي يو 5 از جمله راهکارهاي ايران خودرو براي کاهش مصرف سوخت محصولات توليدي است.

وي ميانگين مصرف سوخت در اين محصولات را 2/7 ليتر در صد کيلومتر عنوان کرد و گفت: ايران خودرو با اجراي برنامه هاي مختلف اين ميزان را کاهش خواهد داد.

سليماني افزود: قطعات بيشتر محصولات ايران خودرو در داخل كشور تامين و توليد مي شود و بر اساس برنامه تدوين شده تا پايان سال جاري ساخت داخل پژو 206 به 97 درصد افزايش مي يابد و به همين دليل تغييرات نرخ ارز تاثيري در برنامه توليد ايران خودرو ندارد.

وي انواع سيستم هاي هيبريد را شامل ميکروهيبريد، مايلد هيبريد و فول هيبريد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مدل ميکروهيبريد در ايران خودرو توسعه يافته که مهم ترين ويژگي آن توقف و حرکت است، اين خودرو نمونه سازي شده و تست هاي آن تا دو ماه ديگر بعد تمام و با اخذ استانداردهاي لازم توليد آن شروع مي شود و تمامي قطعات اين خودرو ساخت داخل است.

سليماني در خصوص استاندارد روآ گفت: روآ تمامي استانداردهاي 51 گانه را تامين کرده و از دو سال پيش نيز به جاي آردي در ايران خودرو روآ توليد مي شود.

وي افزود: از آن جا که پايه وانت باردو پيکان است، بخشي از استانداردهاي 51 گانه را تامين نمي کند و در صورتي که بخواهيم اين کار را بکنيم، سرمايه گذاري بزرگي مي طلبد. لذا تصميم گرفتيم وانت ديگري را جايگزين وانت پيکان کنيم و براي اين کار برنامه هاي لازم تهيه شده و به زودي اين محصول طراحي و در برنامه توليد قرار مي گيرد.

mehdi-2009
10-10-2010, 19:48
سورن جديد چند روز ديگر مي‌آيد

روابط عمومی ایران خودرو - همزمان با فرارسيدن ميلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) اولين سري از خودروهاي سورن ELX تحويل مشتريان مي‌شود. علي‌اصغر سرايي‌نيا معاون بازار يابي و فروش ايران خودرو، در بازديد از دهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت با بيان مطلب گفت: اين خودرو علاوه بر زيبايي داراي کيفيت و تجهيزات ايمني بالايي است. به گفته وي علاوه بر سورن ELX دو خودرو جديد پارس LX و سمند SE در سال جاري توليد و تحويل مشتريان مي‌شود.</B>

iran-1389
10-10-2010, 19:53
قیمتش چنده ااین سورن elx

hamed malekpour
11-10-2010, 14:53
ایران خودرو خراسان به جرگه صادرکنندگان خودرو پیوست

در چارچوب اهداف صادراتي گروه صنعتي ايران خودرو ، اولین محموله صادراتی سایت ایران خودرو خراسان به تعداد 570 دستگاه خودرو سواری به مقصد کشور های خاورمیانه حمل می شود [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
محمد مهدي سيادت مديرعامل ايران خودرو خراسان با بيان اين مطلب تاكيد كرد: درمجموع 3هزار و 70 دستگاه خودرو سواری طی شش ماهه دوم سال جاری از سایت ایران خودرو خراسان به بازار های هدف صادراتی ایران خودرو ارسال خواهد شد .

وي افزود: توانمندي ايران خودرو خراسان در ارتقاي هر چه بيشتر كيفيت خودرو موجب شده است تا اين سايت در زمره شركت هاي اقماري گروه صنعتي ايران خودرو براي صادرات درنظر گرفته شود.

سیادت در همين حال خبر داد كه در آ ينده نزديك خودروي گراندویتارا نيز در شمول خودروهاي صادراتي اين سايت به كشورهاي منطقه قرار خواهد گرفت .

مديرعامل ايران خودرو خراسان همچنين تاكيد كرد كه توسعه بازارهاي صادراتي ايران خودرو زمينه هاي رشد كمي و كيفي توليدات اين شركت را بيش از هر زمان ديگري فراهم خواهد آورد .

وی تاکید کرد : در سال جاري طبق برنامه بيش از 130هزار دستگاه خودرو در این سایت توليد

می شود .

omid lp
12-10-2010, 17:35
اگرچه قرار بود وزارت صنایع در قالب «آیین‌نامه ارتقای کیفیت خودرو»، هر سه ماه یکبار گزارش مبسوطی در مورد روند کیفی خودروهای داخلی، به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، اما با وجود گذشت بیش از سه ماه از ابلاغ این آیین‌نامه، هنوز گزارشی به بهارستان نرسیده است.
عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن اشاره به این موضوع گفت: به وزارت صنایع بابت تاخیر صورت گرفته تذکر خواهیم داد.
حمیدرضا فولادگر با اشاره به اینکه عدم ارسال گزارش روند کیفی خودروهای داخلی به مجلس، در جلسه امروز کمیسیون صنایع مطرح خواهد شد، گفت: وزارت صنایع باید هر سه ماه یکبار، گزارش روند کیفیت خودروهای تولید داخل را به مجلس ارائه کند، اما هم اکنون شاهد تاخیر در این موضوع هستیم و باید تذکر لازم را به مسوولان وزارت صنایع در این مورد بدهیم.
وی تاکید کرد: موضوع تاخیر در ارسال گزارش کیفیت خودروها، امروز در کمیسیون صنایع مطرح و در دستور کار جلسه هفته آینده قرار خواهد گرفت.گفته های فولادگر در شرایطی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چند ماه پیش در ازای لغو مصوبه «کاهش تعرفه واردات خودرو»، مصوبه‌ای دیگر به نام «ارتقای کیفیت خودروهای داخلی»، در نظر گرفتند. طبق این مصوبه که بیش از سه ماه از ابلاغ آیین‌نامه آن می گذرد، خودروسازان داخلی باید در عوض تثبیت تعرفه 90 درصدی، بر کیفیت محصولات تولیدی خود بیفزایند. از آن سو وزارت صنايع و معادن نیز جدولی پنج ساله را برای کاهش تعرفه واردات خودرو متناسب با میزان رشد کیفی خودروسازان، تدوین می کرد. این وزارت همچنین موظف شد که هر سه ماه یکبار، گزارشی از میزان رشد کیفیت خودروهای تولید داخل را به نمایندگان مجلس ارائه کند.این گزارش در شرایطی هنوز ارائه نشده که به گفته فولادگر، گزارش ارتقای خدمات پس از فروش نیز هنوز به دست نمایندگان مجلس شورای اسلامی نرسیده است.
دنیای اقتصاد

hamed malekpour
12-10-2010, 22:59
خدمات پس از فروش ايران‌خودرو رشد خوبي دارد

ايساكو در تمام شاخص‌های خدمات پس از فروش، روند مناسبي داشته و اين حاصل فعاليت‌هاي موثر، كارآمد، اثرگذار و اعتماد متقابل نمايندگي‌ها و مديريت اين شركت است. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
علي‌اصغر يوسف‌نژاد نماينده مردم ساري و عضو كميسيون تلفيق و سخنگوي كميسيون صنايع و معان مجلس شوراي اسلامي، ساماندهي مشتريان، نمايندگي‌ها و تامين كنندگان را كاري دشوار واقدامات انجام شده توسط مهندس نجم‌الدين در مدت تصدي مديرعاملي ايران‌‌خودرو را موثر و مفيد ارزبابی کرد.

وی که از شرکت ایساکو دیدن می کرد، افزود: جنبه عملياتي و ميداني كار نجم الدین و سعي در حذف هزينه‌‌هاي اضافي و حاشيه‌اي سربار، باعث شده در اين مدت كم ايران‌خودرو بتواند در شاخص‌هاي مالي و كيفيت خودرو رشد والايي داشته باشد.

يوسف‌نژاد روند صنعت خودروسازي را رو به رشد دانست و گفت: هر چند با شرايط متعالي فاصله داريم، ولي در كنار اقدامات خوبي كه در صنعت قطعه‌سازي، توليد، كيفيت و خدمات پس از فروش انجام شده، بايد توجه كرد كه توان خودروسازي در كشور كه تابع سياست‌هاي اصلي دولت است، به خوبي هدايت شده است.

این نماینده مجلس یادآور شد که توان مديريتي و دانش فني صنعت خودرو در نزد برخی مسوولان ناشناخته است و اين ظرفيت‌ها بايد از راه برگزاري سمينار، همايش و جلسات انتقال اطلاعات، بيشتر به نمايندگان مجلس و مسوولين نظام معرفي شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت شاخص‌هايی چون قيمت، كيفيت، مصرف سوخت و ميزان آلايندگي و از همه مهمتر خدمات پس از فروش، گفت: هرچند نقدهایی در مورد میزان مراجعه به شبکه مطرح است، اما در تمام اين موارد، سير صعودي حاصل شده است.

hs30
18-10-2010, 23:09
تندر 90 پارس خودرو ارزان شد

شرکت پارس خودرو، خودروهای تندر90 ای دو لوکس تولیدی خود را ارزان کرد. در حال حاضر محصول تندر90 ای دو لوکس بنزینی با گیربکس معمولی شرکت پارس خودرو به قیمت کارخانه 128 میلیون و 257 هزار و 819 ریال فروخته می شود.
شرکت پارس خودرو، خودروهای تندر90 ای دو لوکس تولیدی خود را ارزان کرد.
در حال حاضر محصول تندر90 ای دو لوکس بنزینی با گیربکس معمولی شرکت پارس خودرو به قیمت کارخانه 128 میلیون و 257 هزار و 819 ریال فروخته می شود.
براساس این گزارش، همین خودرو در اسفندماه 1387 به قیمت کارخانه 128 میلیون و 400 هزار ریال فروخته می شده است.
با این تفاسیر شرکت پارس خودرو محصول تندر90 ای دو تولیدی خود را 142 هزار و 181 ریال نسبت به سال 1387 ارزان تر کرده است.
هم اکنون بهای نقدی این خودرو با بیمه شخص ثالث، 1.5 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 1.5 درصد عوارض، لوازم و خدمات، هزینه پست، خدمات شماره گذاری و سه درصد مالیات و عوارض شماره گذاری، 140 میلیون و 950 هزار ریال برای خریداران تمام می شود.
یادآور می شود: بهای محصول فوق در اسفندماه سال 1387 نیز 139 میلیون و 135 هزار و 605 ریال برای خریداران تمام می شده است.

منبع : عصر خودرو

hs30
20-10-2010, 15:27
تيتر خبر: دعوتنامه تکمیل وجه خودرو تندر 90 مدل E2+LP با موعد تحویل مهر ماه صادر شد

تاريخ ارسال خبر: چهار شنبه , 28 مهر 1389

بدینوسیله به اطلاع می رساند نمایندگان محترم می توانند از تاریخ 27 /7/89 به منظور دریافت دعوتنامه تکمیل وجه خودرو تندر 90 مدل E2+LP با موعد تحویل مهر ماه 89 ( پیش کد BU3 صرفا" رنگ سفید ) به سايت پارس خودرو مراجعه نموده و حداکثر تا تاریخ 01/8/89 تمام دعوتنامه ها را صادر و به مشتریان ابلاغ نمایند .

ضمنا" حداکثر مهلت تکمیل وجه توسط مشتری تا تاریخ 10 /8/89 می باشد

mehdi-2009
21-10-2010, 14:52
همزمان با رکود بازار خودرو
شماره‌گذاری تندر E0 متوقف شد

گروه خودرو- اگرچه این روزها بازار خودرو کشور‌،پاییزی پاییزی است‌، اما در این بین خبر توقف مجدد شماره‌گذاری «تندر E0»‌، احتمالا بازار این محصول را در روزهای پیش‌رو دستخوش تغییر خواهد کرد.</B>
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] (javascript:PopupPic('2207/16-01.jpg '))
آنطور که خبر مي‌رسد‌، هم اکنون نیروی انتظامي‌به دلیل عدم نصب ترمز ضد قفل (ABS) روی تندر -90 مدل E0‌، این محصول را شماره‌گذاری نمي‌کند. این موضوع در شرایطی است که تولید E0 در هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو به دلیل استقبال كم مشتریان‌، تیراژی اندک داشته و هیچ بعید نیست این محصول به زودی از خط تولید خودروسازان حذف شود.از سوی دیگر، اگرچه نصب ترمز ضدقفل روی «تندر E0»‌، به ایمنی آن افزوده و به حفظ جان سرنشینان این خودرو کمک مي‌کند‌، اما خودروسازان معتقدند با این کار‌، قیمت E0 بالا رفته و تولید آن، توجیه خود را از دست مي‌دهد. به گفته آنها اگر قرار بر تولید تندر E0 با ترمز ضدقفل باشد‌، بهتر است که به جای این محصول‌، تیراژ مدل‌هاي E1 و E2 تندر-90 بیشتر شود. این موضع خودروسازان نشان مي‌دهد که آنها دیگر تمایلی به ادامه تولید E0 ندارند‌، چرا که مشتریان‌، دیگر مشتری این مدل تندر نیستند. در حال حاضر طبق آخرین آمار منتشر شده‌، تولید تندر-90 روی روال نسبتا مناسبی افتاده و تامین قطعات‌، سریع تر و سهل‌تر از گذشته انجام مي‌شود. همچنین در بازار نیز قیمت تندر فعلا تغییر و تحول خاصی را تجربه نکرده و حدود یک ماه است که نرخ این محصول در هر سه مدل خود‌، از ثباتی نسبی پیروی مي‌کند. البته اختلاف قیمت بین تندرهای ایران خودرو و پارس‌خودرو همچنان برقرار است‌، به نحوی که در حال حاضر تندر E2 پارس خودرو با نرخ 15‌میلیون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رسد‌، اما همتای ایران خودرویی آن‌، قیمتی برابر با 15‌میلیون و 500 هزار تومان دارد. E1 نیز در مدل پارس خودرویی‌، 13 میلیون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رسد‌، اما E1 ایران خودرو با نرخ 13 میلیون و 500 هزار تومان خرید‌و‌فروش مي‌شود. این داستان اختلاف قیمت‌، در مدل E0 نیز به شکلی خفیف تر به چشم مي‌آید‌، به نحوی که E0 پارس خودرو 11 میلیون و 600 هزار تومان به فروش مي‌رسد‌، اما تندر ایران خودرو قیمتی برابر با 11 میلیون و 400 هزار تومان دارد.
ریو کمي ‌گران شد
اما از تندر بگذریم و سری هم به سایر محصولات موجود در بازار خودرو ایران بزنیم. آنطور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت مي‌گویند‌، در این هفته ریو 100 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و هم‌اکنون با نرخ 13 میلیون و 800 هزار تومان به فروش مي‌رسد. مدل اتومات این کره‌ای مونتاژی نیز 16 میلیون و 300 هزار تومان است‌ که البته چندان در بازار موجود نیست. رشد اندک قیمت ریو در شرایطی است که هموطن آن‌، پراید‌، مدت‌ها است ثبات قیمت را تجربه مي‌کند. هم‌اکنون مدل بنزینی این خودرو‌، هفت میلیون و 750 هزار تومان قیمت دارد.
زانتیا گران شد و ارزان!
زانتیا اگرچه در این هفته نرخ 31 میلیون‌تومان را نیز در بازار خودرو تجربه کرد‌، اما به دلیل تحویل 100 دستگاه از این محصول به ثبت نام کنندگان‌، نرخ این خودرو به قیمت قبلی خود بازگشت. در حال حاضر زانتیا با قیمت 29 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. ظاهرا سایپایی‌ها تنها 100 دستگاه دیگر از عروس فرانسوی خود را به تولید خواهند رساند و پس از آن‌، با زانتیا وداع مي‌کنند.
نگاهی نیز به بازار ایران خودرویی‌ها بیندازیم‌، بازاری که تقریبا به جز پژو 206 صندوق‌دار V8‌، سایر اعضای آن هفته باثباتی را پشت سر گذاشتند. V8 هم اکنون با توجه به افزایش قیمت 100 هزار تومانی خود‌، نرخی برابر با 16 میلیون و 600 هزار تومان دارد.V9 نیز به عنوان فول‌ترین مدل پژو 206 صندوق دار‌، با قیمت 19 میلیون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد. در میان مدل‌‌های هاچ‌بك 206 نیز‌، مدل تیپ 2 با قیمت 14 میلیون تومان خریدوفروش مي‌شود. این محصول به ترمز ضدقفل (ABS) مجهز است. ایران خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند تولید پژو 206 تیپ 5 را باز هم از سر خواهند گرفت.
عدم شماره‌گذاری مورانوی 2010
اگرچه مورانوی 2010 مانند تندر E0 مشکل ترمز ضدقفل ندارد‌، اما هم اکنون این خودرو نیز به دلیل عدم کسب مجوزهای لازم‌، فعلا شماره‌گذاری نمي‌شود. البته آن طور که پارس‌خودرویی‌ها مي‌گویند‌، مشکل این خودرو به زودی حل شده و شماره‌گذاری آن انجام خواهد شد. این محصول ژاپنی‌، 83 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. </B>

hs30
02-11-2010, 21:18
جهش کیفی در محصولات پارس خودرو

شرکت پارس خودرو با به کارگیری سیستم های جدید کیفی دنیا همچون سیستم خودکنترلی"SELF CONTROL" به زودی شاهد جهش کیفی در تمام محصولات خود خواهد بود.

شرکت پارس خودرو با به کارگیری سیستم های جدید کیفی دنیا همچون سیستم خودکنترلی"SELF CONTROL" به زودی شاهد جهش کیفی در تمام محصولات خود خواهد بود.
مجتبی استاد رحیمی معاون تضمین کیفیت شرکت پارس خودرو، با اعلام این خبر گفت: این شرکت در راستای افزایش توان کیفی محصولات خود و دستیابی به سطوح بالاتر کیفیت در بین خودروسازان داخلی و خارجی، سیستم خود ارزیابی " SELF CONTROL " را در تمام محصولات خود پیاده سازی و اجرا می کند.
وی افزود: این مکانیزم بر مبنای سیستم شرکت های پیشرفته خودروسازی دنیا همچون رنو- نیسان پایه ریزی شده و بومی سازی و اجرای آن برای اولین بار در شرکت پارس خودرو آغاز شده است.
استاد رحیمی ادامه داد: شرکت پارس خودرو به عنوان شرکت پیشرو در راستای پیاده سازی سیستم های نوین تولید و کیفیت در صنعت خودروسازی کشور، با اجرای سیستم خود کنترلی گامی مهم برای افزایش سطح رضایت مشتریان و تحویل خودرو بدون عیب برداشته است.
معاون تضمین کیفیت شرکت پارس خودرو بیان کرد: در این سیستم که یکی از به روز ترین روش های تولیدی-کیفی دنیاست، کیفیت محصول خروجی از ایستگاه های کاری در هر مرحله توسط اپراتور مربوطه بر اساس استانداردهای سخت گیرانۀ کیفی و مهندسی تحت کنترل قرار می گیرد و اطمینان از کیفیت محصول در حین فرآیندتولید تضمین می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به گسترده بودن سیستم خودکنترلی، ارزیابیِ تمام محصولات تولیدی بر عهده اپراتور های تولید است و فرآیندهای تولید توسط متخصصین تضمین کیفیت در همان ایستگاه کاری و یا در سطح سالن تولیدی کنترل می شود و این فرآیند ضمن تکمیل فعالیت کیفی اپراتورها، ضریب اطمینان کیفیت محصول را پیش از تحویل به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
استاد رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت پارس خودرو با پیاده سازی سیستم های پیشرفته همانند سیستم خودکنترلی، ضمن تحکیم جایگاه خود به عنوان کیفی ترین خودروسازی کشور، با تولید محصولات با کیفیتی همچون تینا، قشقایی، مگان 2000cc و تندر90 همواره به دور از بزرگنمایی های تبلیغاتی به تولید خودروهای جدید و روز دنیا با شمارگان و کیفیت بالا ادامه می دهد.

mehdi-2009
04-11-2010, 13:07
افزایش قیمت 5/2 میلیون تومانی مزدا3

گروه خودرو- این هفته اگرچه اتفاق خاصی در بازار خودرو کشور رخ نداد و نمودار قیمت‌ها تغییر و تحول خاصی را به خود ندید‌، اما «گروه بهمن» مدل جدید مزدا3 را گران کرد.</B>
آن طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت مي‌گویند‌، بازار همچنان در رکود به سر برده و مشتریان علاقه خاصی به خرید خودرو از خود نشان نمي‌دهند. ظاهرا این اوضاع‌، روند همیشگی پاییز است و در این فصل کلا خرید و فروش خودرو به رکود مي‌رود و معمولا نیز تا اواخر زمستان (شب عید)‌، این رکود ادامه مي‌یابد.
البته امسال با توجه به در پیش بودن اجرای رسمي‌قانون یارانه‌ها و افزایش قيمت بنزین‌، رکود بازار شکلی ویژه به خود گرفته است‌، به نحوی که بخشی از مشتریان‌، برای خرید خودرو در انتظار مشخص شدن سرنوشت نهایی بنزین هستند. رکود فعلی بازار خودرو در شرایطی است که ظاهرا اوضاع فروش خودروسازان‌، شرایط طبیعی خود را داشته و به عکس بازار‌، رکودی در آن به چشم نمي‌آید.
افزایش قیمت مزدا3
اما نگاهی به نمودار قیمت‌ها در بازار خودرو بیندازیم و ابتدا از «گروه بهمن» و محصول این شرکت به نام مزدا3 جدید شروع کنیم. این خودرو که چند وقتی از ورود آن به خیابان‌های کشور مي‌گذرد‌، به یک‌باره دو میلیون و 500 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و هم‌اكنون 44 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. «گروه بهمن» یکی از شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی به حساب مي‌آید‌، که برخی از محصولات شرکت مزدای ژاپن را در کشور به مونتاژ مي‌رساند.
از گروه بهمن بگذریم و سری به محصولات ایران خودرو بزنیم. در این بین هم‌اكنون پژو 206 تیپ2 که ترمز ضدقفل (ABS)نیز دارد‌، با قیمت 14 میلیون تومان خرید و فروش مي‌شود. در بین مدل‌های پژو 206 صندوق دار نیز، V8 در حال حاضر 16 میلیون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد که این موضوع از ثبات قیمت این خودرو حکایت مي‌کند. هم‌اكنون 206 صندوق دار V9 نیز 19 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.
به گفته فعالان بازار‌، در حال حاضر پژو 405 پرتیراژترین محصول ایران خودرو‌، بدون تغییر خاصی در قیمت‌، 13 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد و نوع دوگانه سوز آن نیز 14 میلیون و 600 هزار تومان به فروش مي‌رسد. سمند نیز که معمولا بازار با ثباتی دارد، هم‌اكنون در مدل LX بنزینی، قیمتی برابر با 15 میلیون تومان دارد و مدل سورن آن نیز با نرخ 16 میلیون و 600 هزار تومان به فروش مي‌رسد.LX دوگانه سوز هم در حال حاضر با قیمت 16 میلیون و 150 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود.
این خودرو همچنین با موتور پایه گازسوز «EF7» نیز به تولید مي‌رسد‌ که قیمتی برابر با 17 میلیون و 200 هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر مي‌رسد که این خودرو در مدل بنزینی‌، 17 میلیون و 100 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود و نوع دوگانه سوز آن نیز‌، 18 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد.
ثبات در قیمت محصولات سایپا
نگاهی نیز به قیمت سایپایی‌ها بیندازیم. به جز زانتیا که شرایطی خاص دارد‌، دو محصول دیگر سایپا فعلا روزهای با ثباتی را در بازار پشت سر مي‌گذارند. در حال حاضر‌، پراید بنزین سوز با قیمت هفت میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود و نوع دوگانه سوز آن نیز هشت میلیون و 900 هزار تومان قیمت دارد.
ریو نیز با قیمت 13 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. این قیمت البته به مدل دنده ای ریو مربوط است و نوع اتومات آن 16 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. اما سری هم به زانتیا بزنیم‌، خودرویی که این روزها تا جایی که توانسته‌، گران شده است. با توجه به اینکه تولید زانتيا در سایپا به پایان رسیده‌، اين خودرو طی دو سه ماه گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرده است. این محصول هم‌اكنون 30 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد.
نبض آرام تندر
طی یک ماه گذشته‌، تندر-90 روزهای نسبتا آرامي‌را پشت سر گذاشته است‌، به نحوی که با افزایش تولید این خودرو، نه تنها رشد قیمت آن متوقف شده‌، بلکه سیر نزولی نیز به خود مي‌بیند. در حال حاضر تندر-90 در مدل E1‌، که ظاهرا بازار خوبی هم دارد‌، با قیمت 13 میلیون و 700 هزار تومان به فروش مي‌رسد. این قیمت البته به مدل پارس خودرویی E1 مربوط بوده و نوع ایران خودرویی این محصول‌، حدود 300 هزار تومان ارزانتر خرید و فروش مي‌شود. تندر E2 نیز در مدل پارس خودرویی‌، با نرخ 15 میلیون و 600 هزار تومان به فروش مي‌رسد‌، اما همتای ایران خودرویی آن 15 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.
آنطور که خبر مي‌رسد‌، ظاهرا هنوز شماره‌گذاری تندر-90 مدل E0‌، به دلیل عدم نصب ترمز ضدقفل (ABS) متوقف است. </B>

دنیای اقتصاد

ba maram
04-11-2010, 19:50
دوستان میشه از طرح عید تا عید(قربان-غدیر) ایران خودرو چه تغییری با الان داره؟؟؟
کسانی ک اطلاعی دازن بگن لطفا!!!!!!!!
ممنون همتون

سعید6
06-11-2010, 10:19
سایپانیوز: مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تلاش می کنیم با استفاده از تجربیات خودروسازان جهانی، ضمن کسب بازار، ارتقای برند سایپا را رقم بزنیم.


به گزارش سایپا نیوز مهندس نعمت الله پوستین دوز مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید شرکت پارس خودرو که با حضور جمع کثیری از مدیران ارشد گروه و کارکنان شرکت پارس خودرو برگزار شد، با اشاره به ظرفیت سازی شرکت پارس خودرو گفت: شرکت پارس خودرو از تولیدکنندگان خودروهای لوکس است که با آمدن پراید توانست با تاسیس سالن های مونتاژ و رنگ جدید ظرفیت سازی خود را برای تولید خودروی تندر 90 گسترش دهد.
وی همچنین به همکاری خودروسازان بزرگ و معتبر خارجی دنیا با یکدیگر اشاره کرد و گفت: امروزه تمام شرکت های معتبر خارجی به سمت ادغام شدن و همکاری پیش می روند و شاهدیم که رنو و نیسان با حفظ برندشان در زنجیره ارزش مشترک کار کرده و مزیت رقابتی خود را ارتقاء داده اند.
وی تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا نیز باید با استفاده از تجربیات این شرکت های بزرگ معتبر جهانی، به افزایش تولید و سهم بازار و تنوع محصولات جدید بپردازد.

پوستین دوز اضافه کرد : از مدیران این مجموعه می خواهیم تا تمرکز فعالیت ها را سرلوحه برنامه های خود قرار داده تا در بازار رقابتی که هر روز قوانین و مقررات آن سخت تر و مشتریان آن آگاه تر و قدرت خریدشان بیشتر و بازار سیال تر می شود ضمن ایجاد نگاهی استراتژیک، از موازی کاری جلوگیری کرده و در هزینه های خود صرفه جویی کنند.
وی با تعریف کسب و کارهای جدید و اجرای مطلوب آنها گفت: کسب و کار در حوزه خودروهای تجاری، خودروهای سواری و کسب و کارهای مرتبط با این دو حوزه در زنجیره تولید خودرو را باید پوشش دهیم و از ظرفیت های گروه خودروسازی سایپا و ارتقای برند سایپا به همراه بهره گیری از تجارب و نظرات سایرین در جهت پیشبرد اهداف این مجموعه صنعتی گام برداریم.
بر اساس همین گزارش علی ملک مدیر عامل جدید شرکت پارس خودرو نیز ضمن قدردانی از تلاش های مدیران سابق این شرکت، گفت : مشتری مداری و تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب مبنای کار ما در شرکت پارس خودرو است که در این برنامه ها از تمام همکاران و مدیران می خواهیم تا با همت و همدلی و همفکری نام نیکی از خود به جایی گذاشته و ما را در این راه یاری نمایند.

ba maram
07-11-2010, 12:13
از اساتید محترم تقاضا میشه بیان و جواب بدن

mehdi-2009
08-11-2010, 12:50
تاخیر در ورود جایگزین‌های زانتیا

گروه خودرو - یک ماه و نیم از زمان توقف تولید زانتیا مي‌گذرد‌، اما هنوز جایگزین این خودرو وارد خطوط تولید شرکت سایپا نشده است.</B>
هرچند به گفته مسوولان شرکت سایپا، کیا سراتو و سیتروئن C3 به عنوان جایگزین زانتیا در نظر گرفته شده اند‌، اما ظاهرا طولانی شدن پروسه تغییر خطوط تولید از سویی و مواضع اخير شركت كيا توليدكننده سراتو از سوی دیگر موجب شده تا ورود این دو خودرو به خطوط سایپا با مشکلاتی مواجه شود. اين در حالي است كه به گفته یک منبع مطلع در سایپا مذاکرات برای ورود کیاسراتو و سیتروئن C3 به اتمام رسیده است.به گفته این منبع مطلع، سراتو تا آخر سال جاری وارد خط تولید سایپا خواهد شد‌، سیتروئن C3 نیز نیمه اول سال آینده به خطوط تولید این شرکت ملحق مي‌شود.
این منبع مطلع در پاسخ به این پرسش که CBU سراتو و سیتروئن C3 چه زمانی وارد کشور خواهند شد نیز اظهار كرد: کیا سراتو محصول شناخته شده ای در کشور است به همین دلیل ورود این خودرو به صورت CBU در دستور کار شرکت قرار ندارد‌، اما سيتروئن C3 به صورت CBU اردیبهشت ماه سال آینده و به منظور بازار سنجی وارد بازار خواهد شد.ظاهرا شرکت سایپا در تلاش است که دو خودرو مذکور را با فاصله قیمتی در حدود 5 میلیون تومان وارد بازار کند که با این شرایط سراتو با قیمتی در حدود 32 تا 33 میلیون تومان و سیتروئن C3 نیز با قیمتی در حدود 27 تا 28 میلیون تومان در بازار عرضه خواهند شد.
زانتیا تولیدی در ایران در سال 1993 میلادی وارد خط تولید شد و پس از آن در سال 2001 میلادی به خط تولید شرکت سایپا پیوست، اما توقف تولید این خودرو در شرکت سیتروئن موجب شد تا تامین قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو با مشکلاتی مواجه شود، مشکلاتی که در نهایت به توقف تولید این خودرو در مهر ماه منجر شد. </B>

Amin-Nasim
08-11-2010, 16:52
تاخیر در ورود جایگزین‌های زانتیا

گروه خودرو - یک ماه و نیم از زمان توقف تولید زانتیا مي‌گذرد‌، اما هنوز جایگزین این خودرو وارد خطوط تولید شرکت سایپا نشده است.</B>
هرچند به گفته مسوولان شرکت سایپا، کیا سراتو و سیتروئن C3 به عنوان جایگزین زانتیا در نظر گرفته شده اند‌، اما ظاهرا طولانی شدن پروسه تغییر خطوط تولید از سویی و مواضع اخير شركت كيا توليدكننده سراتو از سوی دیگر موجب شده تا ورود این دو خودرو به خطوط سایپا با مشکلاتی مواجه شود. اين در حالي است كه به گفته یک منبع مطلع در سایپا مذاکرات برای ورود کیاسراتو و سیتروئن C3 به اتمام رسیده است.به گفته این منبع مطلع، سراتو تا آخر سال جاری وارد خط تولید سایپا خواهد شد‌، سیتروئن C3 نیز نیمه اول سال آینده به خطوط تولید این شرکت ملحق مي‌شود.
این منبع مطلع در پاسخ به این پرسش که CBU سراتو و سیتروئن C3 چه زمانی وارد کشور خواهند شد نیز اظهار كرد: کیا سراتو محصول شناخته شده ای در کشور است به همین دلیل ورود این خودرو به صورت CBU در دستور کار شرکت قرار ندارد‌، اما سيتروئن C3 به صورت CBU اردیبهشت ماه سال آینده و به منظور بازار سنجی وارد بازار خواهد شد.ظاهرا شرکت سایپا در تلاش است که دو خودرو مذکور را با فاصله قیمتی در حدود 5 میلیون تومان وارد بازار کند که با این شرایط سراتو با قیمتی در حدود 32 تا 33 میلیون تومان و سیتروئن C3 نیز با قیمتی در حدود 27 تا 28 میلیون تومان در بازار عرضه خواهند شد.
زانتیا تولیدی در ایران در سال 1993 میلادی وارد خط تولید شد و پس از آن در سال 2001 میلادی به خط تولید شرکت سایپا پیوست، اما توقف تولید این خودرو در شرکت سیتروئن موجب شد تا تامین قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو با مشکلاتی مواجه شود، مشکلاتی که در نهایت به توقف تولید این خودرو در مهر ماه منجر شد. </B>

CBU یعنی چی

mehdi-2009
09-11-2010, 11:00
CBU یعنی چی

یعنی ماشین را مستقیم از خارج کشور وارد کنند......

omid lp
10-11-2010, 19:16
با وجود رشد تولید وزارت صنایع از صدور مجوز فروش تندر-90 خودداری مي‌کند.

ظاهرا قرار نیست حاشیه‌های تندر-90‌، حتی در روزهایی که مشکلات تولید آن کاهش یافته‌، پایان یابد.
[[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این روزها در حالی که تولید تندر-90 روند مناسبی در دو شرکت تولید کننده دارد و تامین قطعات آن سریع‌تر و کم‌دردسرتر از گذشته انجام مي‌شود، وزارت صنایع در اقدامی‌، مانع از پیش فروش و فروش فوری تندرهای تولیدی شده است.
آن‌طور که خبر مي‌رسد‌، این وزارت درخواست خودروسازان برای پیش فروش یا فروش فوری تندر-90 را نپذیرفته و از صدور مجوز در این مورد خودداری مي‌کند. این موضوع در شرایطی است که ظاهرا انبار خودروسازان به خصوص ایران خودرو‌، پر شده از تندرهای تولیدی و اتفاقا تعهدی نیز برای آنها وجود ندارد.
استدلال وزارت صنایع
هرچند پیگیری‌های خبرنگار ما برای پرسیدن اصل ماجرا از مسوولان وزارت صنایع به جایی نرسید‌، اما آن‌طور که برخی منابع آگاه خبر مي‌دهند‌، وزارت صنایع به دلیل وجود برخی تعهدات باقیمانده تندر‌، از صدور مجوز پیش فروش و فروش فوری برای این خودرو امتناع مي‌کند. به اعتقاد مسوولان این وزارت‌، چون هنوز برخی تعهدات تندر انجام نشده‌، صلاح نیست تعهدات جدیدی ایجاد شود. ظاهرا تصمیم وزارت صنایعی‌ها در مورد عدم صدور مجوز تندر‌، خیلی هم جدی است‌، چراکه خودروسازان تاکنون چند بار برای این کار نامه‌نگاری کرده‌اند‌، اما نتیجه لازم را بدست نیاورده‌اند. آن‌طور که به نظر مي‌رسد‌، وزارت صنایع به این راحتی‌ها در این مورد کوتاه نیامده و تا تعهدات باقی‌مانده تندر-90 به اتمام نرسد‌، خبری از صدور مجوز جدید فروش این خودرو نخواهد بود.
تعهدات جزئی خودروسازان
اقدام وزارت صنایع در عدم صدور مجوز برای فروش تندر-90 و استدلالی که در این مورد دارد، در شرایطی است که به گفته خودروسازان‌، تعهدات باقیمانده تندر‌، بسیار جزئی بوده و آن قدر نیست که نتوان تعهدات جدیدی برای این خودرو ایجاد کرد. آن‌طور که ایران خودرویی‌ها عنوان مي‌کنند‌، تعهدات باقیمانده از تندر‌، مربوط به مدل‌های دوگانه‌سوز این خودرو بوده و اتفاقا چند صد دستگاه بیشتر نیست. پارس خودرو نیز اگرچه ظاهرا هنوز تعهداتی در مدل بنزین سوز تندر-90 دارد‌، اما ظاهرا بسیار جزئی است.
خودروسازان چه کرده‌اند؟
احتمالا با خواندن مطالب بالا‌، این پرسش برای شما هم پیش آمده که اگر تندر-90 تعهدات اندکی داشته و وزارت صنایع نیز مجوز فروش آنها را به خودروسازان نمي‌دهد‌، پس تندرهای تولیدی کجا هستند؟ آیا در انبار مانده و ناخواسته احتکار شده‌اند‌، یا به طریقی روانه بازار شده و به فروش رسیده‌اند؟
آن‌طور که ایران خودرویی‌ها مي‌گویند‌، هم اکنون مدت‌هاست تندرهای تولیدی این شرکت‌، بی‌آنکه تعهدی داشته باشند مستقیما روانه انبار مي‌شوند. در واقع ایران خودرو در اقدامي‌ناخواسته و به دلیل عدم صدور مجوز فروش تندر توسط وزارت صنایع‌، تندر را در انبارهای خود احتکار کرده است. ظاهرا در حال حاضر بیش از هزار دستگاه تندر-90 در انبارهای این شرکت خاک مي‌خورد و ایران خودرویی‌ها نسبت به این موضوع معترض هستند. این ماجرا در شرایطی است که پارس خودرویی‌ها توانسته‌‌اند تعدادي از تندرهاي خود را به فروش برسانند.
فرصتی برای شکستن قیمت تندر
اگرچه وزارت صنایع با عدم صدور مجوز فروش تندر-90‌، باعث احتکار این محصول در انبار خودروسازان شده‌، اما به نظر مي‌رسد این اقدام‌، خود به خود فرصتی را برای شکستن قیمت تندر-90 در بازار ایجاد کرده است. این خودرو در حال حاضر با تفاوت قیمتی بین 5/1 تا 2 میلیون تومان نسبت به قیمت کارخانه‌، در بازار به فروش مي‌رسد‌، که این موضوع به دلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا است. تندر-90 به خاطر کیفیت مناسبی که دارد‌، از تقاضای بالایی در بازار خودرو کشور برخوردار است‌، اما چون عرضه آن به حد تقاضا نیست‌، اختلاف زیادی بین قیمت کارخانه‌ای و بازار این خودرو به چشم مي‌آید. به گفته کارشناسان‌، در این شرایط اگر مجوز فروش تندر صادر شده و این خودرو به جای انبار‌، روانه بازار شود‌، قیمت آن قطعا شکسته خواهد شد‌، چراکه تا حدی تقاضا با عرضه همخوانی پیدا خواهد کرد.
یکی از نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت در این مورد مي‌گوید: همواره هرگاه عرضه خودرو کمتر از تقاضای آن باشد‌، شکاف قیمتی به وجود آمده و قیمت بازار بيشتر از کارخانه مي‌شود. وی با تاکید بر اینکه هم اکنون عرضه و تقاضای تندر-90 با هم نمي‌خواند‌، تاکید مي‌کند: اگر حتی چند ده دستگاه تندر روانه بازار شود‌، قیمت این خودرو شکسته خواهد شد‌، چه رسد به آنکه ناگهان چند صد دستگاه از آن به بازار بیاید. به گفته وی‌، عرضه هر چه بیشتر تندر‌، قیمت این خودرو را تا حد چند صد‌هزار‌تومان پایین خواهد آورد. در حال حاضر تندر-90 مدل E2 قیمتی برابر با 15 میلیون و 700 هزار تومان دارد و مدل E1 آن نیز 13 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش مي‌شود.
تندر طی یکی دو ماه گذشته و پس از آنکه رکورد قیمت 5/16 میلیون تومان را نیز به ثبت رساند‌، روندی نزولی در قیمت را آغاز کرد و با این حساب فرصتی بسیار مناسب برای شکستن هر چه بیشتر قیمت این خودرو‌، به واسطه عرضه آن به دست آمده است. در واقع اگر در این شرایط نزولی‌، به یکباره چند صد دستگاه تندر-90 وارد بازار شود‌، قیمت این خودرو به شکلی اساسی و قابل توجه شکسته خواهد شد.
دوران سر به راهی تندر
اما حال که از بازار تندر-90 صحبت به میان آمد‌، سری هم به جاده مخصوص بزنیم و ببینیم اوضاع تولید این خودرو چگونه است. آمار هفت ماهه امسال‌، حکایت از رشد تولید بسیار زیاد تندر -90 در هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو دارد و آن‌طور که خودروسازان مي‌گویند‌، روند تامین قطعات بهتر از گذشته در حال انجام است. معاون تندر-90 ایران خودرو در این مورد تاکید مي‌کند: در حال حاضر تولید روزانه تندر ما به 95 دستگاه در روز رسیده است. محمدرضا معتمد با بیان اینکه هدف‌گذاری روزانه تندر ایران خودرو‌، 100 دستگاه است‌، مي‌گوید: طی هفته‌های آتی‌، تولید روزانه تندر به 120 دستگاه در روز خواهد رسید. به گفته وی‌، پس از تغییرات مدیریتی در شرکت رنوپارس (تامین‌کننده قطعات تندر)‌، روند تامین قطعات وضعیت بهتری را پیدا کرده است. گفته‌های معتمد در شرایطی است که پیش از این گاهی تولید تندر به دلیل کمبود و نبود قطعات‌، به طور کامل متوقف مي‌شد و خط آن مي‌خوابید.
توقف شماره‌گذاری تندر
بهتر شدن اوضاع تولید تندر-90 در شرایطی است که این خودرو باز هم با ایست پلیس مواجه و شماره‌گذاری آن متوقف شده است. آن‌طور که خبر مي‌رسد‌، پلیس راهور ناجا از صبح روز دوشنبه‌، شماره‌گذاری هر سه مدل تندر-90 را متوقف کرده و این ماجرا هنوز هم ادامه دارد.
داستان از آن قرار است که وزارت صنایع همواره برای شماره‌گذاری انواع خودرو‌، نامه‌نگاری‌هایی با راهور ناجا انجام و بدین وسیله استاندارد خودروها را مورد تایید قرار مي‌دهد. در واقع پلیس با توجه به نامه‌ نگاری وزارت صنایع‌، اقدام به شماره‌گذاری خودروها مي‌کند. این موضوع در شرایطی است که نامه‌نگاری مذکور‌، دارای زمانبندی خاصی بوده و هرگاه مدت قید شده در آن‌، به اتمام برسد‌، راهور ناجا شماره‌گذاری خودروها را به حالت تعلیق در مي‌آورد. طبق شنیده‌ها‌، هم‌اکنون تندر-90 نیز به همین دلیل از شماره‌گذاری بازمانده و ظاهرا تا نامه نگاری جدیدی صورت نگیرد‌، این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.
توقف شماره‌گذاری تندر در شرایطی که قیمت آن در بازار رو به نزول رفته‌، احتمالا باز هم موجبات صعود قیمت این خودرو را فراهم خواهد آورد. چندی پیش نیز مدل E0 این خودرو به دلیل عدم نصب ترمز ضدقفل‌، با توقف شماره‌گذاری روبه‌رو شد‌، اما سایر مدل‌های تندر مشکل خاصی در این مورد نداشتند.
دنیای اقتصاد

hs30
21-11-2010, 14:48
رییس مرکز شماره‌گذاری ناجا:
با تمدید مجوزها ، شماره‌گذاری تندر 90 ادامه می یابد

عصر خودرو: رییس مرکز شماره گذاری نیروی انتظامی با بیان اینکه شماره گذاری خودرو «ال 90» در حال انجام است، علت توقف مقطعی شماره گذاری این خودرو را اتمام مهلت مجوزهای موسسه استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو به نقل از ایسنا سرهنگ محمدرضا غلامی با بیان اینکه مجوزهای صادره از سوی موسسه استاندارد و سازان حفاظت محیط زیست ملاک پلیس برای شماره گذاری خودروهاست، افزود: این مجوزها دارای محدوده زمانی است و بر این اساس در سیستم شماره گذاری وارد می‌شود که هر خودرویی تا چه زمانی مجوز شماره گذاری دارد.

وی افزود: پس از اتمام این مهلت سیستم به طور اتوماتیک نسبت به توقف شماره‌گذاری خودرو اقدام خواهد کرد.

رییس مرکز شماره گذاری نیروی انتظامی با اشاره به اینکه چندی پیش مهلت مجوز شماره گذاری خودرو «ال 90» از سوی موسسه استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست به اتمام رسید، گفت: بر این اساس سیستم به صورت اتوماتیک شماره گذاری این خودرو را متوقف کرد و شرکت تولید کننده نیز مجددا با دریافت مجوز از مراجع ذیربط و ارائه آن به پلیس راهنمایی و رانندگی، مهلت شماره گذاری خودروی خود را تمدید کرد.

غلامی در خاتمه با اشاره به اینکه هم اکنون شماره گذاری خودروی ال 90 در حال انجام است به ایسنا گفت: بر اساس مجوز ارائه شده توسط موسسه استانداردو سازمان حفاظت محیط زیست خودروی ال 90 تا 31 فروردین ماه سال 1390 مجاز به شماره‌گذاری است و پس از آن شرکت تولیدکننده در صورت تمایل برای ادامه شماره گذاری باید مجوز خود را تمدید کند.

hs30
23-11-2010, 12:21
تيتر خبر: دعوتنامه خودروی E2LP با موعد تحویل آذر 89 صادر گردید.

تاريخ ارسال خبر: سه شنبه , 2 آذر 1389

دعوتنامه تکمیل وجه خودرو تندر 90 ای دو لوکس (موعد تحویل آذر89 با پیش کد BQ8 به رنگ سفید) از تاریخ 02/09/89 حداکثر تا تاریخ 05/09/89 صادر گردیده است.

ضمناً حداکثر مهلت تکمیل وجه توسط مشتری تا تاریخ 14/09/89 می باشد.

mehdi-2009
27-11-2010, 11:07
آلودگی هوا بر رکود بازار خودرو دامن زد
تندر - 90 و دوگانه‌سوزها گران شدند

گروه خودرو- آلودگی هوا و تعطیلات آخر هفته، به رکود بازار دامن زد، تا نمایشگاه‌داران پایتخت، روزهای آرام‌تر از آرامی را در فصل زرد تجربه کنند.</B>
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] (javascript:PopupPic('2235/16-01.jpg '))
آن‌طور که فعالان بازار مي‌گویند، آلودگی شدید هوای پایتخت و متعاقب آن، تعطیلی ناگهانی روز چهارشنبه هفته گذشته، بر رکود خرید و فروش خودرو افزود و از حجم مشتریان کاست. این موضوع در شرایطی است که برخی خودروهای داخلی مانند ریو، تندر، پارس و پراید دوگانه سوز، با رشد قیمت روبه‌رو شده و تا 300‌هزار تومان گران شدند.
نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت عنوان مي‌کنند، با نزدیک شدن اجرای رسمی قانون هدفمندی یارانه‌ها، بازار دوگانه سوزها و کم مصرف‌ها داغ شده و افزایش قیمت آنها در هفته‌هاي پیش رو دور از ذهن نیست.
رشد قیمت ریو و زانتیا
اما نگاهی نیز به قیمت خودروهای داخلی انداخته و ببینیم تغییرات آنها در روزهای اخیر به چه شکل بوده است. ابتدا از سایپا و کره ای مونتاژی آن شروع کنیم. ریو که معمولا نوسان قیمت زیادی دارد، در هفته گذشته نیز از نوسان در امان نماند و قیمت آن افزایش پیدا کرد. این خودرو که ظاهرا در حال حاضر با مشکل تامین قطعات روبرو است، رشد قیمتی تدریجی و ششصد‌هزار تومانی را تجربه کرده و هم‌اکنون 14‌میلیون و 300‌هزار تومان قیمت دارد. از آن سو زانتیا نیز که چندی پیش با سایپایی‌ها وداع کرد، باز هم به رشد قیمت خود ادامه داد و 300‌هزار تومان گران شد. این خودرو که پس از 10 سال از جاده مخصوص رفت، در حال حاضر 31‌میلیون تومان خرید و فروش مي‌شود. سایپایی‌ها اعلام کرده‌اند تا پنج سال آینده قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز زانتیا را برای مالکان این خودرو تامین خواهند کرد. به گفته فعالان بازار، رشد قیمت زانتیا مقطعی و به دلیل توقف تولید آن است، به نحوی که پس از مدتی نمودار قیمت این خودرو رو به نزول خواهد رفت.
رشد قیمت پراید و پارس دوگانه‌سوز
طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها، این هفته بالاخره قانون هدفمندی یارانه‌ها رسما به اجرا در مي‌آید و در این شرایط، خودروهای دوگانه‌سوز نیز با رشد تقاضا و البته افزایش قیمت مواجه شده‌اند. آن طور که نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت مي‌گویند، در حال حاضر پراید دوگانه سوز با جهشی 200‌هزار تومانی، 9‌میلیون و 100‌هزار تومان به فروش مي‌رسد، حال آنکه مدل بنزینی آن همچنان هفت‌میلیون و 750‌هزار تومان قیمت دارد. از آن سو پژو پارس دوگانه‌سوز نیز که نزدیک به 300‌هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده، هم اکنون 18‌میلیون و 400‌هزار تومان خرید و فروش مي‌شود.پارس بنزینی نیز کماکان 17‌میلیون و 100‌هزار تومان قیمت دارد. همچنین سمند پایه گازسوز (مجهز به موتور پایه گازسوز EF7) نیز اگرچه هم اکنون 17‌میلیون و 200‌هزار تومان قیمت دارد، اما به گفته فعالان بازار، با اجرای قانون یارانه‌ها قیمت آن افزایش خواهد یافت. در جریان اجرای این قانون، قیمت بنزین چند برابر خواهد شد و در این شرایط سوخت گاز مي‌تواند تا حدی نیاز مردم را در تامین سوخت خودرو برطرف کند. البته آن طور که گفته مي‌شود، قیمت گاز نیز افزایش چشمگیری را با اجرای قانون یارانه‌ها تجربه خواهد کرد. جدای از دوگانه سوزها، خودروهای کم مصرف نیز متاثر از اجرای این قانون، با افزایش تقاضا و احتمالا رشد قیمت مواجه خواهند شد.
همین حالا نیز خودرویی مانند پژو 206 تیپ‌2 که نسبت به بیشتر خودروهای داخلی، بنزین کمتری مي‌بلعد، 50‌هزار تومان گران شده و 14‌میلیون و 100‌هزار تومان قیمت دارد. نکته قابل توجه در مورد 206 تیپ 2 این است که قیمت بازار این خودرو، 130‌هزار تومان نسبت قیمت کارخانه‌ای آن کمتر است.
تندر گران شد
اگرچه بالاخره مجوزهای لازم برای ادامه شماره‌گذاری تندر-90 از سوی نهادهای مربوطه صادر شد، اما مدل E0 این خودرو همچنان به دلیل عدم نصب ترمز ضدقفل، با توقف شماره‌گذاری روبه‌رو است. این موضوع سبب شده که قیمت E0 در بازار رشدی 400‌هزار تومانی را تجربه کرده و به 11‌میلیون و 600‌هزار تومان برسد. همچنین تندر E1 نیز که ظاهرا با مشکل تامین قطعات روبرو است، 200‌هزار تومان رشد قیمت را تجربه و هم اکنون 14‌میلیون تومان به فروش مي‌رسد. این در شرایطی است که تندر E2 تغییر قیمت خاصی را در یکی دو هفته گذشته به خود ندیده و در حال حاضر با همان قیمت 15‌میلیون و 600‌هزار تومان خود خرید و فروش مي‌شود. </B>

hs30
27-11-2010, 11:43
پارس خودرو واحد پیشرو در صنعت خودرو کشور شد

عصر خودرو: شرکت پارس خودرو، عنوان واحد پیشرو در صنعت خودرو کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» این شرکت در ششمین جشنواره قهرمانان صنعت، با کسب عنوان برترین واحد پیشرو در صنعت خودرو و قطعات وابسته کشور برگ زرین دیگری به افتخاراتش افزود.

در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره قهرمانان صنعت، شرکت پارس خودرو توانست لوح و تندیس این جشنواره را با عنوان "واحد پیشرو در صنعت خودرو و قطعات وابسته کشور" از وزیر صنایع و معادن دریافت کند.

ششمین جشنواره قهرمانان صنعت یک آذرماه امسال در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما و با حضور وزیر صنایع و معادن، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از صنعتگران و فعالان اقتصادی کشور برگزار شد.

hamed malekpour
30-11-2010, 14:04
به زودی :

انطباق سمند با موتوردیزل ملی آغاز می شود

با تامين بودجه لازم براي ادامه پروژه موتور ملي ديزل سواري ايران خودرو از سوي وزارت نفت، انطباق سمند با اين موتور به زودي آغاز مي شود [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مهندس ميرجواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو درکيفيت و توسعه محصول با بيان اين مطلب و با تاکيد بر آمادگي ايران خودرو براي انجام اين کار به بهترين نحو، گفت: براي تغييرات خودرويي، يک نمونه سمند در مرکز طراحي و توسعه محصولات جديد ايران خودرو و براي آزمون هاي موتوري ، نيز يک خودرو در مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو به موتور ديزل مجهز شده اند.

وي افزود: طراحي موتور ديزل يک و نيم سال پيش در پروژه اي با نام اي اف دي توسط مرکز تحقيقات موتور ايران خودرو شروع شد و تا کنون 10 دستگاه موتور ديزل نمونه سازي شده است.

قائم مقام مدير عامل ايران خودرو ، شرکت آلماني اي وي ال شرک را شريک ايپکو در اين پروژه عنوان و تصريح کرد که بخش عمده نمونه سازي توسط ايپکو انجام شده است .

سليماني، رادياتور، اينترکولر، شلنگ هاي آب و هيدروليک فرمان، دسته موتورها، اگزوز، گيربکس و ايزولاسيون محفظه موتور را از مواردي عنوان کرد که براي انطباق با موتور ديزل در خودرو سمند تغيير کرده است.

وي مصرف سوخت پايين را از مزاياي موتور ديزل عنوان کرد و گفت: اين موتور 16 سوپاپ، داراي حجم يک و نيم ليتر، توان 120 اسب و گشتاور 256 نيوتن متر است و در هر صد کيلومتر در چرخه ترکيبي، پنج و تيم ليتر گازوييل مصرف مي کند و گشتاور بالا در دور پايين براي جاده هاي ايران که شيب زياد دارد، خيلي خوب عمل مي کند.

سليماني عملکرد و توان سمند مجهز به موتور ملي ديزل را بسيار مناسب دانست و گفت: قبلا هزار دستگاه پژو 206 ديزل توليد و به بازار ترکيه صادر شده، اما توان و عملکرد سمند مجهز به موتور ملي ديزل به مراتب بالاتر است.

قائم مدير عامل درکيفيت و توسعه محصول ، تقويت سيستم ترمز را از ديگر اقدامات انجام شده بر روي سمند براي نصب موتور ديزل عنوان کرد و گفت: نسبت دنده ها نيز به زودي مشخص و نهايي مي شود.

وي تامين سوخت گازوييل مناسب را يک زير ساختار مهم براي توليد انبوه خودروهاي ديزلي عنوان کرد و گفت: مقدار گوگرد موجود در گازوييل بر اساس استاندارد جهاني، بايد 50 پي پِي ام باشد

اين مقام مسوول با اشاره به جلسات مشترک با شرکت بهينه سازي مصرف سوخت، اظهار داشت: با تلاش هاي وزارت نفت، سوخت مناسب تهيه شده و تنها موضوعي که باقي مانده، جلوگيري از افزايش غلظت سوخت و توزيع آن در جايگاه هاي بنزين است که تا سال 91 انجام خواهد شد.

وي استاندارد زيست محيطي موتور ملي ديزل سواري ايران خودرو را استاندارد يورو 5 عنوان کرد .

mehdi-2009
04-12-2010, 14:43
محدودیت زماني شماره‌گذاری چند خودرو

گروه خودرو- پلیس راهور ناجا در شرایطی شماره‌گذاری تندر-90‌، رونیز و پیکاپ را از سر گرفته است که این موضوع موقتی بوده و خودروهای مذکور تا مدت زمان محدودی مجوز شماره‌گذاری خواهند داشت.</B>
آن طور که خبر مي‌رسد‌، پارس خودرویی‌ها تنها تا پایان آذر ماه جاری‌، مجاز به شماره‌گذاری نیسان رونیز و پیکاپ خواهند بود و از ابتدای دی‌، پلاک‌گذاری این دو محصول باز هم به حالت تعلیق در مي‌آید.
رونیز اوایل آذر ماه به دلیل عدم نصب ترمز ضدقفل (ABS)‌، با توقف شماره‌گذاری روبه‌رو شد و پلاک‌گذاری نیسان پیکاپ نیز به همین علت‌، اواخر آبان ماه گذشته به حالت تعلیق درآمد.
پلیس راهور همچنین اگرچه شماره‌گذاری هر سه مدل تندر-90 را نیز از سر گرفته‌، اما مجوز پلاک‌گذاری این خودرو نیز تنها تا اول اسفند ماه امسال معتبر است. مدل E0 تندر اواخر آبان ماه جاری‌، به دلیل نداشتن ترمز ضدقفل‌، با توقف شماره‌گذاری مواجه شد.
این در شرایطی است که چندی بعد شماره‌گذاری مدل‌های E1 و E2 تندر نیز به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم از سوی نهادهای مربوطه از جمله وزارت صنایع‌، متوقف شد.
خودروسازان تا پایان آخرین روز بهمن ماه امسال‌، مجاز به شماره‌گذاری تندر-90 هستند و پس از آن باید باز هم به دنبال کسب مجوز برای ادامه این شماره‌گذاری باشند. </B>
دنیای اقتصاد

hamed malekpour
07-12-2010, 11:01
تحولي بزرگ در ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو با مشارکت و همدلی واحدهای مختلف شرکت از طریق برگزاری جلسات هم اندیشی، برنامه بهبود جهشی کیفیت در سال 89 را با تعریف 160 پروژه ارتقای کیفیت محصولات، قطعات و مجموعه ها، 58 برنامه ارتقای کیفیت زیر ساخت ها و 27 برنامه ارتقای کیفیت خدمات و ابلاغ به واحدهای ذیربط، آغاز کرده است.



به گزارش ایکو پرس، در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی برلزوم بهبود جهشی کیفیت محصولات و خدمات شرکت های خودروساز و همچنین دستیابی به اهداف آیین نامه ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و مجموعه های مرتبط و تحقق آیین نامه ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش که توسط وزارت صنایع و معادن تدوین و ابلاغ شده است، گروه صنعتي ايران خودرو با تشكيل كميته عالي كيفيت در تلاش براي ارتقاي مستمر اين مهم است، به نظر می رسد تمام امکانات بزرگ ترين خودروساز خاورميانه برای تحقق اهداف تعريف شده بسیج شده است. وجه پر رنگ این جهش کیفی مشهود، ارتقای كيفيت و افزایش بهره وری همراه با اجتناب از صرف هزینه های سنگین است، اتفاقی که در سایه برنامه ریزی، اعتقاد، اراده و تعهد مدیریت ارشد ايران خودرو رخ داده است.

براساس این گزارش ، در ابتداي سال جاري کمیته عالی ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش برای عملیاتی کردن برنامه های بهبود جهشی با حضور مهندس نجم الدين، مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو، قائم مقام ها و مدیران عامل شرکت های تابعه اصلی تشکیل و به صورت رسمی کار خود را آغازکرد. این کمیته تاکنون 17 جلسه و 214 مصوبه داشته است كه در بیشتر آنها مهندس نجم الدین شخصا حضور و رياست جلسه را بعهده داشته است. این میزان تعهد و جدیت بیانگر اهمیت و ضرورت تحقق برنامه های بهبود جهشی کیفیت و همچنین محقق شدن آیین نامه ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و مجموعه های مرتبط و آیین نامه ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش از منظر مدیرعامل و سایر مدیران ارشد گروه صنعتي ايران خودرو است.

دستاورد ها و مصوبات

دراین گزارش آمده است ، از مهمترین دستاورد های مصوبات این کمیته، تصویب حداقل بودجه های مورد نیاز و ضروري برای سرمایه گذاری و اجرای برنامه های بهبود جهشی کیفیت در بخش های خدمات پس از فروش، تولید، قطعات و مجموعه ها، فروش و سیستم های اطلاعاتی؛ راهبري كلان جهت بهبود کیفیت رنگ سپرهای مهرکام پارس؛ راهبري كلان جهت بهبود دیفرانسیل محورسازان (خوروی روآ)؛ بهبود گیربکس خودروهای 405، پارس و سمند؛ راهبري كلان دراعطای تعداد 370 نمایندگی و افتتاح 100 نمایندگی تاکنون در راستای تحقق اهداف آیین نامه ارتقای خدمات پس از فروش به تعداد 350 نمایندگی تا پایان سال 89؛ افزايش كيفيت قطعات و مجموعه ها جهت كاهش نياز به تعويض در خدمات پـــــس از فروش است.

براساس این گزارش ، راهبري كلان درپیاده سازی سیستم جامع ردیابی قطعات از تامین تا خدمات پس از فروش (شناسنامه خودرو) برای 35 قطعه و تعمیم آن به 70 قطعه و 600 بچ تا پایان بهمن ماه سال 1389؛ پیاده سازی سیستم ردیابی خدمات فروش (انجام شده است) و خدمات پس از فروش (تا پایان بهمن ماه انجام خواهد شد)؛ راهبري و تصویب برنامه زمان بندی موثر در جهت ارتقای مشخصه های کلیدی شاخص رضایتمندی مشتریان (CSI) در بخش های کیفیت اولیه و دوام محصولات، فروش و خدمات پس از فروش که دارای درصد پایین بوده اند و نقش به سزایی در افزایش رضایت مشتریان داشته اند. به عنوان مثال: در بخش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش، ارتقای تاخیر درسود مشارکت و تاخیر در تحویل را شاهد بودیم .

از دیگر مصوبات این کمیته ، فراهم سازی بستر مناسب به منظور امکان رسید قطعی قطعات و مجموعه ها پس از استفاده روی خودروها که ارتقای کیفیت محصولات تحویلی به مشتریان را به همراه خواهد داشت؛ راهبري در جهت ارتقای گرید سیستمی سازندگان و همچنین ارتقای عملکردی قطعه – سازنده مطابق اهداف تعیین شده در آیین نامه ارتقای خودروها؛ افزایش دوره گارانتی خودروها به مدت دو سال و 40 هزار کیلومتر در راستای تحقق هدف آیین نامه ارتقای خدمات پس از فروش؛ راهبري در جهت تضمین قطعات تعویضی در دوره تضمین و تعهد (گارانتی و وارانتی) در شبکه خدمات پس از فروش خودرو بر اساس آییین نامه ابلاغی ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و مجموعه ها توسط وزارت صنایع و مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو از دیگر دستاورد های کمتیه عالی ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش است.

مديريت نظارت و پیگیری مصوبات

به گزارس ایکوپرس، به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای به موقع و کامل مصوبات بر اساس برنامه زمان بندی و دستیابی به اهداف آیین نامه های مصوب وزارت صنایع و برنامه های بهبود جهشی کیفیت، نمایندگانی از حوزه های مرتبط ساپکو (4 نفر)، ایساکو (4نفر)، کیفیت (4 نفر) و سیستم ها (3 نفر) در سطح کارشناسان خبره و مطلع بعنوان بازرسان ويژه به دبیر کمیته معرفی و به صورت مستقل زیر نظر کمیته عالی ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش نسبت به ارزیابی میزان اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده توسط واحدهای متولی اقدام و نتایج را به کمیته عالی گزارش می کنند.

پنج زير كميته

این گزارش می افزاید: کمیته عالی ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش گروه صنعتي ایران خودرو دارای پنج زیر کمیته اصلی برای پیگیری و عملیاتی کردن مصوبات و حصول اطمینان از تحقق برنامه بهبود است.

اين زير كميته ها شامل ارتقای کیفیت تولید و محصولات گروه، ارتقای خدمات پس از فروش گروه، ارتقای کیفیت فروش محصولات گروه، ارتقای فرآیند، سیستم ها و ساختار و فناوری اطلاعات گروه، ارتقای کیفیت قطعات و مجموعه های اصلی خودرو مي باشد كه تاکنون در مجموع 85 جلسه و 649 مصوبه در زمینه هاي تخصصي مذكور داشته اند.

hamed malekpour
10-12-2010, 11:55
در سی و سومین سالگرد تاسیس

ايساكو ركورد فروش را شكست

شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو(ايساكو)، در آبان ماه و براي بار دوم در سال جاري، ركورد فروش خودرا شكست.



محمدرضا بابایي ـ مديرعامل ايساكو، با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: فروش سال جاري که تاكنون محقق شده 25 درصد نسبت به فروش مدت مشابه سال گذشته رشد کرده و اهداف فروش شركت محقق شده است.


بابایی يادآور شد: با وجود کارشکنی برخي عرضه كنندگان در عرضه قطعات اصلي، ايساكو نه تنها توانست ميزان فروش قطعات اصلي خود را افزايش دهد، بلكه ركورد فروش شركت كه امسال وارد سي و سومين سالگرد تاسيس خود شده براي دومين بار پياپي در سال جاري بهبود یافت.


وي با اشاره به اين كه معمولا ركورد فروش در ماه‌هاي پاياني سال به خصوص اسفند هر سال شکسته می شود، وعده داد كه ايساكو تا پايان سال تمامي سعي خود را براي افزايش فروش بيشتر قطعات اصلي محصولات گروه صنعتي ايران خودرو در شبكه به كار بندد.


مدیر عامل ایساکو گفت: محدوديت‌هاي اعمال شده از سوي ساير كشورها، هيچ خللی در تهيه و توزيع قطعات يدكي ایساکو ایجاد نکرده و با وجود افزايش برخي هزينه‌ها، قيمت قطعات يدكي ايساكو در سراسر كشور يكسان بوده و افزايش نیافته است.


وی دسترسي مناسب و سريع به قطعات يدكي با كيفيت در سراسر كشور را هدف این شرکت و فروش قطعات اصلي و رضايت هرچه بيشتر مشتريان ايران خودرو از قطعات دريافتي را دغدغه‌ عمده ایساکو عنوان کرد.


وي به مشتريان توصيه كرد، براي جلوگيري از هرگونه سوء استفاده از اقلام ايساكويي، اقلام مورد نياز خود را حتما از شبكه نمايندگي‌ و فروشگاه‌هاي مجاز ايساكو تهيه كنند.

hamed malekpour
11-12-2010, 11:57
5 هزار دستگاه پژو 207 آي به بازار عرضه شد

استقبال بازار از پژو 207آي باعث شده بيش از پنج هزار دستگاه از اين محصول در بازار ايران به فروش برسد.



مهندس ميرجواد سليماني قائم مقام ايران خودرو در حوزه کيفيت و محصول با بيان اين مطلب، گفت: 207 آي به دليل برخورداري از زيبايي و ظاهر جذاب، در بين مشتريان به ويژه جوانان محبوبيت ويژه اي پيدا کرده است.
وي تقاضاي بازار براي اين محصول را بيش از ميزان عرضه ذکر کرد و اظهار داشت: روزانه حدود 200دستگاه از اين خودرو توليد مي شود .
سليمانی پيش بيني کرد تا پايان سال جاري 15 هزار دستگاه پژو 207 آي در اين شرکت توليد و روانه بازار مي شود .
قائم مقام محصول و کيفيت ايران خودرو فروش ويژه نقدي و اقساطي و چک را از جمله روش هاي فروش 207 آي دانست و اظهار داشت: در بين سايت هاي توليدي اين خودرو در سراسر دنيا، محصول ايران خودرو به موتور تي يو 5 مجهز است که قويترين موتور در اين کلاس خودرو به شمار مي رود.
وي كيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو ، سيستم قطع سوخت در مواقع ضروري و فرمان تاشونده در هنگام تصادف از جلو را از جمله تجهيزات ايمني و رفاهي 207 آي نام برد و اظهار داشت: اين محصول از سويچ همراه با ريموت كنترل ، قفل مركزي و ايموبيلايزر نيز برخوردار است.
مهندس سليماني با اشاره به عرضه اين خودرو در آپشن هاي گوناگون به خواست مشتري، گفت: در صورت فراهم آمدن شرايط لازم و اقتصادي بودن، در مورد صدور آن به بازار هاي جهاني نيز تصميم گيري خواهد شد.
قائم مقام محصول و کيفيت ايران خودرو ميزان ساخت داخل 207 آي در شروع توليد را بيش از 65 درصد عنوان کرد که تا 90 درصد افزايش خواهد يافت .
وي از توليد پژو 207 آي صندوق دار از سال آينده خبرداد و اظهارداشت : پژو 207 آي، ضمن برخورداري از دو نوع گيربكس دستي و اتوماتيك، كليه استاندارد هاي روز جهان را تامين كرده و تاييد نوع از اتحاديه اروپا و استاندارد يورو 3 با قابليت ارتقا به استاندارد يورو 4 را داراست .

wichidika
11-12-2010, 14:17
/جزييات تجارت خودرو در هشت ماهه امسال/
* بهاي هر خودروي صادراتي ايران ‌٦٢٠٠ دلار
* صادرات ‌٢٠ هزار دلار قطعات خودرو به افغانستان

در هشت ماهه امسال در مقابل 617 ميليون دلار واردات خودرو به كشورمان، 206 ميليون دلار خودرو نيز صادر شده كه اين ميزان‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند صعودي داشته‌ است.
از جمله نكات قابل توجه ديگر در اين آمار صادرات 20 هزار دلار قطعات خودرو به افغانستان است و قيمت هر خودروي صادراتي ايران طي اين مدت شش هزار و 200 دلار بوده است.
به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طي اين مدت، بيش از 30 هزار و 207 خودرو با وزن 48 هزار و 513 تن به ارزش بيش از 617 ميليون دلار وارد كشور شده كه 1.53 درصد از ارزش كل واردات كشورمان طي اين مدت است.
اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته، 23 هزار و 93 خودرو با وزن 36 هزار و 40 تن به ارزش بيش از 463 ميليون دلار وارد بود كه 1.42 درصد از ارزش كل واردات را شامل مي‌شد.
با اين آمار گمرك بنابراين ميزان واردات خودرو در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال 88 از نظر تعداد، وزن و ارزش به ترتيب 30 ، 34 و 33 درصد افزايش يافته است.
* افزايش 50 درصدي واردات C.K.D
در زمينه قطعات منفصله براي ساخت و مونتاژ خودرو (C.K.D) نيز در هشت ماهه نخست امسال، 186 هزار و 219 تن به ارزش يك ميليارد و 877 ميليون دلار با سهم 4.66 درصدي از ارزش كل واردات به كشور، وارد كشورمان شده كه نسبت به مدت مشابه سال 88، به ميزان 52 درصد از نظر وزن و 50 درصد از نظر ارزش افزايش داشته است.
اين ميزان در هشت ماهه سال گذشته، 121 هزار و 988 تن به ارزش يك ميليارد و 253 ميليون دلار و سهم 3.84 درصدي از ارزش كل واردات كشور بود.
* بيشترين خودروي وارداتي، از كشور كره‌ است
كشورهاي جمهوري كره، امارات متحده عربي و كويت سه كشور عمده مبدا واردات خودرو در هشت ماهه سال 89 بوده‌اند.
اين كشورها به ترتيب 49 ، 23 و هفت درصد از نظر تعداد و 40 ، 29 و هفت درصد از نظر ارزش كل واردات خودرو به ايران سهم داشتند.
همچنين سه كشور جمهوري كره، ژاپن و آلمان نيز كشورهاي عمده توليدكننده خودروهاي وارداتي طي اين مدت بوده‌اند كه به ترتيب 65، 19 و چهار درصد از نظر تعداد و 54 ، 24 و 11 درصد از نظر ارزش كل واردات خودرو به ايران در هشت ماهه نخست امسال سهم داشته‌اند.
سه كشور فرانسه، ژاپن و چين نيز كشورهاي عمده توليدكننده قطعات منفصله (C.K.D) وارداتي به كشورمان بوده‌اند كه به ترتيب 27، 18 و 21 درصد از نظر وزن و 37 ، 24 و 10 درصد از نظر ارزش كل واردات C.K.D به ايران سهم داشته‌اند.
* افزايش 34 درصدي صادرات خودرو
به گزارش ايسنا، همچنين در هشت ماهه امسال 33 هزار و 16 خودرو با وزن 33 هزار و 281 تن به ارزش بيش از 206 ميليون دلار از كشورمان صادر شده كه 1.20 درصد از ارزش كل صادرات كشورمان محسوب مي‌شود.
اين ميزان در مدت مشابه سال 88، معادل 24 هزار و 172 خودرو با وزن 25 هزار و 380 تن به ارزش بيش از 153 ميليون دلار بود كه 1.18 درصد از ارزش كل صادرات كشور محسوب مي‌شد.
طبق اين اعلام گمرك، بنابراين ميزان صادرات خودروي كشور در هشت ماهه سال 89 نسبت به مدت مشابه در سال 88، از نظر تعداد، وزن و ارزش به ترتيب 36 ، 31 و 34 درصد رشد داشته است.
* افزايش 32 درصدي صادرات C.K.D
در زمينه قطعات منفصله براي ساخت و مونتاژ خودرو (C.K.D) نيز در هشت ماهه نخست امسال هزار و 934 تن به ارزش 11 ميليون دلار از اين محصول صادر شده كه سهم 0.07 درصدي از ارزش كل صادرات كشور داشته است.
اين ميزان نسبت به مدت مشابه در سال 88 از نظر وزن و ارزش به ترتيب 17 و 32 درصد افزايش داشته است.
در هشت ماهه سال گذشته در اين بخش هزار و 641 تن به ارزش هشت ميليون دلار صادرات داشتيم كه سهم 0.07 درصدي از ارزش كل صادرات كشور را داشت.
*هر خودروي صادراتي ايران؛ 6200 دلار
بر اين اساس در هشت ماهه امسال، قيمت هر خودروي صادراتي ايران شش هزار و 249 دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 1.85 درصد كاهش داشته است.
در هفت ماهه امسال اين قيمت شش هزار و 97 دلار بوده كه اين آمار نشان مي‌دهد قيمت هر خودروي صادراتي ايران در آبان ماه نسبت به مهر ماه امسال افزايش يافته است.
در نيمه نخست امسال نيز قيمت هر خودروي صادراتي ايران پنج هزار و 977 دلار اعلام شده بوده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 1.05 درصد كاهش داشت.
* صادرات 20 هزار دلار قطعات خودرو به افغانستان
سه كشور عراق، جمهوري عربي سوريه و ونزوئلا نيز كشورهاي عمده مقصد صادرات خودرو در هشت ماهه امسال بودند كه از نظر تعداد، از كل صادرات خودرو كشورمان به ترتيب 88 ، 7.54 و 2.55 درصد و از نظر ارزش به ترتيب 90 ، 5.16 و 2.04 درصد سهم داشته‌اند.
همچنين سه كشور جمهوري عربي سوريه، ونزوئلا و افغانستان نيز هركدام با سهم 74 ، 24 و 0.35 درصدي از وزن كل صادرات قطعات منفصله خودرو، عمده كشورهاي مقصد صادرات قطعات منفصله براي ساخت و مونتاژ خودرو در هشت ماهه ابتدايي امسال بوده‌اند.
سهم ارزشي اين سه كشور از كل صادرات قطعات منفصله خودرو نيز به ترتيب 64، 35 و 0.18 درصد بوده است.
بر اين اساس، حضور افغانستان در ليست كشورهايي كه بيشترين صادرات قطعات خودرو به آن‌هاست براي اولين بار بوده كه طي اين مدت، ميزان صادرات قطعات خودرو به افغانستان شش تن به ارزش 20 هزار دلار بوده است.
انتهاي پيام

hamed malekpour
11-12-2010, 18:33
در سی و سومین سالگرد تاسیس

ايساكو ركورد فروش را شكست

شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو(ايساكو)، در آبان ماه و براي بار دوم در سال جاري، ركورد فروش خودرا شكست.



محمدرضا بابایي ـ مديرعامل ايساكو، با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: فروش سال جاري که تاكنون محقق شده 25 درصد نسبت به فروش مدت مشابه سال گذشته رشد کرده و اهداف فروش شركت محقق شده است.


بابایی يادآور شد: با وجود کارشکنی برخي عرضه كنندگان در عرضه قطعات اصلي، ايساكو نه تنها توانست ميزان فروش قطعات اصلي خود را افزايش دهد، بلكه ركورد فروش شركت كه امسال وارد سي و سومين سالگرد تاسيس خود شده براي دومين بار پياپي در سال جاري بهبود یافت.


وي با اشاره به اين كه معمولا ركورد فروش در ماه‌هاي پاياني سال به خصوص اسفند هر سال شکسته می شود، وعده داد كه ايساكو تا پايان سال تمامي سعي خود را براي افزايش فروش بيشتر قطعات اصلي محصولات گروه صنعتي ايران خودرو در شبكه به كار بندد.


مدیر عامل ایساکو گفت: محدوديت‌هاي اعمال شده از سوي ساير كشورها، هيچ خللی در تهيه و توزيع قطعات يدكي ایساکو ایجاد نکرده و با وجود افزايش برخي هزينه‌ها، قيمت قطعات يدكي ايساكو در سراسر كشور يكسان بوده و افزايش نیافته است.


وی دسترسي مناسب و سريع به قطعات يدكي با كيفيت در سراسر كشور را هدف این شرکت و فروش قطعات اصلي و رضايت هرچه بيشتر مشتريان ايران خودرو از قطعات دريافتي را دغدغه‌ عمده ایساکو عنوان کرد.


وي به مشتريان توصيه كرد، براي جلوگيري از هرگونه سوء استفاده از اقلام ايساكويي، اقلام مورد نياز خود را حتما از شبكه نمايندگي‌ و فروشگاه‌هاي مجاز ايساكو تهيه كنند.

hamed malekpour
12-12-2010, 19:54
امضای قرارداد 355 هزار یورویی قالب های صنعتی ایران خودرو با فورد آلمان

شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو دومین قرارداد صادراتی طراحی و ساخت قالب به ارزش 355 هزار یورو با شرکت خودرو سازی فوردآ لمان امضا کرد .



به گزارش ایکو پرس، ساخت این قطعه برای جلوگیری از عبور گرما به داخل كابين در سپر حرارتي بين موتور و بدنه خودروي مدلTransit شركت خودروسازي فورد مورد استفاده قرار مي گيرد.

براساس این گزارش، پس از قرارداد 200 هزار يورويي شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو در شهريور ماه با شركت استاندارد کالیپ Standard Kalip تركيه، اين شركت موفق شد دومين قرارداد صادراتي طراحي و ساخت را در آذر ماه سال جاري با شركت خودروسازي فورد آلمان ببندد .

اين موفقيت كه حاصل سياستگذراي و پيگيري چندين ساله شركت برای دستيابي به بازارهاي جهاني بوده، با همت كارشناسان و متخصصان و برنامه ريزي هاي انجام شده، استمرار خواهد داشت.

hamed malekpour
13-12-2010, 12:39
تحریم ها ، اثری در همکاری خودروسازی ایران و کره ندارد

تحریم های اقتصادی ، تاثیری در همکاری خودروسازی ایران و کره نداردو هردو کشور درصدد توسعه روابط اقتصادی هستند .



"شین جونگ سوک" قائم مقام مدیر عامل شرکت "پوسکو"ی کره جنوبی با بیان این مطلب، گفت: هم شرکت های کره ای و هم دولت کره جنوبی در مورد توسعه روابط خودروسازی با ایران جدی هستند.

وی از گشایش یک حساب ویژه برای مبادلات پولی و رفع مشکلات مربوط به پرداخت ها خبر داد و گفت: این حساب توسط نماینده پوسکو در تهران باز شده تا روابط صنعتی و تجاری با قدرت و اطمینان بیشتری ادامه پیدا کند.

شین، نسبت به موفقیت آمیز بودن روابط دو جانبه اظهار اطمینان کرد و گفت: این که ایران خودرو و ساپکو موقعیت سیاسی دو کشور را درک می کنند، نشان دهنده بلوغ این مجموعه صنعتی است.

وی که برای اهدای جایزه بهترین مشتری به شرکت ساپکو به تهران آمده بود، افزود: شرکت تولید ورق فولاد "پوسکو" با 500 شرکت مختلف در سراسر جهان ارتباط تجاری دارد و امسال این جایزه را به پنج مشتری در سراسر جهان داده که یکی از آن ها شرکت ساپکو است.

قائم مقام شرکت پوسکو تعداد شرکت هایی را که تا کنون جایزه بهترین مشتری را از کمپانی پوسکو دریافت کرده اند، نزدیک به 30 شرکت عنوان کرد و گفت: شرکت های ساپکو و پوسکو از سال 1996 مبادلات تجاری دارند و رفتار شرکت ساپکو در این مدت نشان دهنده برخورداری از پختگی و دانش لازم برای فعالیت در سطح استانداردهای جهانی است.

وی که از خطوط تولید ایران خودرو نیز دیدن کرد، سطح اتوماسیون خطوط تولیدی ایران خودرو را شگفت انگیز توصیف کرد و اظهار داشت: تولید 40 خودرو در یک ساعت عدد بسیار خوبی است و نشان می دهد که ایران خودرو به درستی در خاورمیانه رتبه اول را دارا است.

شین با اشاره به شروع هم زمان صنعت خودروسازی در ایران و کره، اظهار داشت: ایران خودرو به عدد تولید قابل توجهی دست یافته، اما لازم است تنوع مدل ها را بیشتر کند که با وجود پروژه هایی مانند رانا و ان ایکس 7 عزم لازم برای این کار هم در ایران خودرو وجود دارد.

وی در مقایسه برند ایران خودرو با خودروهای آسیایی گفت: کیفیت محصولات ایران خودرو از برخی محصولات کشور های آسیایی بالاتر است.

hamed malekpour
19-12-2010, 14:51
برای اولین بادر درتاریخ صنعت ایران:

2تا 5 درصد قیمت محصولات ایران خودرو کاهش یافت

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درجمع رسانه های داخلی و خارجی اعلام کرد: در راستاي اجراي طرح تحول اقتصادي و قانون هدفمند کردن يارانه ها با همت مديران و کارگران دلسوز، 65 نوع محصول تولیدی این گروه صنعتی با 2 تا 5 درصد کاهش قیمت از امروز به بازار عرضه می شود.



به گزارش ایکو پرس، مهندس جواد نجم الدین با بیان این مطلب گفت: با اجراي اين قانون،موتورهاي پرمصرف از رده خارج مي شوند و خودروسازان به سمت توليد خودروهاي کم مصرف مي روند.

مهندس نجم الدین تصریح کرد: تلاش شركت ايران خودرو اين است كه خودروهاي كم مصرف توليد كند و برهمین اساس افزایش تولید دو نوع موتور كم مصرف ( ای اف 7 و تی یو 5) دردستور کار قرار گرفته و به مرور زمان تمام خودروهاي توليدي ایران خودرو مجهز به اين دو نوع موتور مي‌شوند.

وی تصریح کرد: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و آزادسازي قيمت‌ها‌، پيش بيني مي شود در بخش هاي صنعتي ميزان بهره وري نسبت به استانداردها و در مقايسه با ساير کشورهاي با وضع مشابه افزايش يابد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطر نشان ساخت: ایران خودرو درسال آينده، 75 درصد از خودروهاي توليدي خود را با موتورهاي كم مصرف به بازار عرضه خواهد کرد.

وی برنامه تولید این شرکت در سال جاری را 780 هزار دستگاه انواع خودرو سواری عنوان کرد و اظهارداشت: در سال جاری 40 هزار دستگاه خودرو به خارج صادر خواهیم کرد.

irinn65
20-12-2010, 02:53
5 هزار دستگاه پژو 207 آي به بازار عرضه شد

استقبال بازار از پژو 207آي باعث شده بيش از پنج هزار دستگاه از اين محصول در بازار ايران به فروش برسد.



مهندس ميرجواد سليماني قائم مقام ايران خودرو در حوزه کيفيت و محصول با بيان اين مطلب، گفت: 207 آي به دليل برخورداري از زيبايي و ظاهر جذاب، در بين مشتريان به ويژه جوانان محبوبيت ويژه اي پيدا کرده است.
وي تقاضاي بازار براي اين محصول را بيش از ميزان عرضه ذکر کرد و اظهار داشت: روزانه حدود 200دستگاه از اين خودرو توليد مي شود .
سليمانی پيش بيني کرد تا پايان سال جاري 15 هزار دستگاه پژو 207 آي در اين شرکت توليد و روانه بازار مي شود .
قائم مقام محصول و کيفيت ايران خودرو فروش ويژه نقدي و اقساطي و چک را از جمله روش هاي فروش 207 آي دانست و اظهار داشت: در بين سايت هاي توليدي اين خودرو در سراسر دنيا، محصول ايران خودرو به موتور تي يو 5 مجهز است که قويترين موتور در اين کلاس خودرو به شمار مي رود.
وي كيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو ، سيستم قطع سوخت در مواقع ضروري و فرمان تاشونده در هنگام تصادف از جلو را از جمله تجهيزات ايمني و رفاهي 207 آي نام برد و اظهار داشت: اين محصول از سويچ همراه با ريموت كنترل ، قفل مركزي و ايموبيلايزر نيز برخوردار است.
مهندس سليماني با اشاره به عرضه اين خودرو در آپشن هاي گوناگون به خواست مشتري، گفت: در صورت فراهم آمدن شرايط لازم و اقتصادي بودن، در مورد صدور آن به بازار هاي جهاني نيز تصميم گيري خواهد شد.
قائم مقام محصول و کيفيت ايران خودرو ميزان ساخت داخل 207 آي در شروع توليد را بيش از 65 درصد عنوان کرد که تا 90 درصد افزايش خواهد يافت .
وي از توليد پژو 207 آي صندوق دار از سال آينده خبرداد و اظهارداشت : پژو 207 آي، ضمن برخورداري از دو نوع گيربكس دستي و اتوماتيك، كليه استاندارد هاي روز جهان را تامين كرده و تاييد نوع از اتحاديه اروپا و استاندارد يورو 3 با قابليت ارتقا به استاندارد يورو 4 را داراست .

hamed malekpour
20-12-2010, 12:41
ایران خودرو با عرضه 14 محصول در نصف جهان

گروه صنعتی ایران خودرو درهفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو اصفهان با 14 مدل خودرو حضور ی فعالی دارد.



به گزارش ایکو پرس، گروه صنعتی ایران خودرو از سی ام آذر تا چهارم دی ماه امسال در هفتمین نماییشگاه بین المللی خودروی اصفهان پذیرای دیدار کنندگان است.

ایران خودرو دیزل، ساپکو، ایساکو، ایسیکو، آپکو و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، محصولات و فناوری های جدید خود را در فضایی بیش از دو هزار و 500 متر مربع در سالن نقش جهان به نمایش گذاشته اند.

این گزارش حاکی است؛ شرکت طراحی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) همراه با قطعه سازان بخش خصوصی و ایساکو همراه با دفتر منطقه ای اصفهان و نمایندگی های مجاز تحت پوشش در این نمایشگاه حضور دارد. شرکت ایسیکو نیز با سمندریل و سمند ترابر به هفتمین نمایشگاه بین الملللی خودروی اصفهان آمده و شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) اقلام و تجهیزات سفارشی را عرضه می کند.

براساس این گزارش ، سوزوکی فول آپشن، تندر 90 ای 2 فول آپشن، پژو 207 آی فول آپشن و وانت تندر 90 از جمله محصولات ایران خودرو در نمایشگاه اصفهان به شمار می رود که در این میان، وانت تندر برای اولین بار معرفی می شود.

ایران خودرو دیزل نیز محصولات تجاری سبک و سنگین خود شامل کامیون کمپرسی 2624، کشنده فراز، ون "ویتو"ی مرسدس بنز، ون "ویانو"ی مرسدس بنز آمبولانس اسپرینتر بنز، کامیونت جدید اچ. دی. 72، کامیونت مایتی یخچال دار و مینی بوس کروس را در نمایشگاه بین المللی اصفهان به نمایش در می آورد.

در هفتمین نمایشگاه بین المللی خودروی اصفهان، شرکت های پارس خودرو، بهمن، بهمن دیزل، آریا دیزل و هیوندای نیز شرکت می کنند.

این نمایشگاه از سی ام آذر تا چهارم دی ماه امسال از ساعت 15 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

سعید6
20-12-2010, 21:16
ایران خودرو اعلام کرد ماشیناش غیر از تندر 90 و 2تا دیگه ازماشیناشون 2 الی 5 درصد ارزون میشه حالا به نظرتون احتمال داره سایپا این 132 رو ارزون کنه ؟

hamed malekpour
22-12-2010, 19:54
کاهش قیمت محصولات ایران خودرو اعلام شد

با توجه به اعلام خبر كاهش 2 تا 5 درصدي محصولات ايران خودرو توسط مهندس نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، كاهش قيمت كليه محصولات اين شركت اعلام شد.




به گزارش ایکوپرس، در راستای حمایت از طرح هدفمند کردن یارانه ها لیست تغییرات قیمت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو اعلام شد.


این در حالی است که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در جمع رسانه های های داخلی و خارجی پیش از این خبر کاهش 2 تا 5 درصدی قیمت محصولات این گروه صنعتی را اعلام کرده بود.


وی اعلام کرده بود که در راستاي اجراي طرح تحول اقتصادي و قانون هدفمند کردن يارانه ها با همت مديران و کارگران دلسوز، 65 نوع محصول تولیدی این گروه صنعتی با 2 تا 5 درصد کاهش قیمت به بازار عرضه می شود.


با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و آزادسازي قيمت‌ها‌، پيش بيني مي شود در بخش هاي صنعتي ميزان بهره وري نسبت به استانداردها و در مقايسه با ساير کشورهاي با وضع مشابه افزايش يابد.


كليه مشتريان محترم ايران خودرو مي توانند با مراجعه به نمايندگي هاي مجاز اين شركت نسبت به خرید محصولات این شرکت با قیمت های جدید اقدام نمایند.


گفتنی است لیست کامل قیمت های قبلی و فعلی در ضمائم این خبر در دسترس می باشد.

hamed malekpour
31-12-2010, 20:50
برنامه هاي راهبردی ایران خودرو در افق 1404

ايران خودرو راهبردهاي کلان و استراتژي هاي خود را بر پايه چشم انداز 20 ساله کشور و با رويکرد حضور در بازارهاي جهاني تدوين و اجرا مي کند.



به گزارش ايكوپرس، ايران خودرو به عنوان بزرگترين و برترين خودروساز خاورميانه و يکي از پيشتازان صنعت ايران، راهبردهاي کلان و استراتژي هاي خود را بر پايه چشم انداز 20 ساله کشور و با رويکرد حضور در بازارهاي جهاني تدوين و اجرا مي کند، مهم ترين اين برنامه ها در ادامه می آید.

توليد

تیراژ تولید ایران خودرو در سال آینده 850 تا 900 هزار دستگاه است. به موازات تحقق این برنامه و برای کسب بازارهای جدید و تامین نیازهای آتی، کنترل مصرف سوخت و کاهش قیمت تمام شده دنبال می شود.

دستيابي به توليد بيش از یک ميليون دستگاه در سال 1393 و توليد بيش از یک و نیم ميليون دستگاه در چشم انداز 1404 راهبرد مهم ایران خودرو در حوزه تولید را تشکیل می دهد. بر همین اساس برنامه هایی تدوین شده که تا سال 1393 تولید ایران خودر در سایت های برون مرزی به بيش از 70 هزار دستگاه و در افق 1404 به بيش از 150 هزار دستگاه افزایش یابد.



صادرات

ایران خودرو حضور در بازارهای جهانی و توسعه سهم بازار جهانی را از راهکارهای مهم در بقای هر شرکت خودروساز و تحقق برنامه های تنوع محصول و ارتقای کیفیت می داند. لذا بر این اساس در چشم انداز 1393، حداقل 16 درصد از مجموع تولیدات خود را به صورت سی کی دی و سی بی یو به بازارهای جهانی صادر می کند. برای افق 1404 این میزان دست کم 30 درصد به صورت سی کی دی و سی بی یو خواهد بود.



توسعه محصول و پلتفرم

تا سال 1393 حداقل پنج محصول جديد شامل ون M59، رانا، NX7، NX8 و وانت سمند بر اساس پلتفرم هاي ارتقا يافته طراحي و توسعه داده می شود. در چشم انداز1404 نیز طراحي و توسعه دو پلتفرم کاملا جدید و 10 محصول جديد با بهره گيري از فناوری هاي روز جهان در برنامه ایران خودرو هدف گذاری شده است.



قواي محرکه

توسعه قوای محرکه روز جهانی از راهکار های ایران خودرو برای کاهش مصرف سوخت و کمک به توسعه پایدار است. در این راستا تعمیق ساخت داخل و افزایش تيراژ تولید موتورهاي استراتژيک EF7، TU5 و موتور 1.4 ايران خودرو برای تحقق تيراژ یک ميليون دستگاه تا سال 1395 از جایگاه مهمی در برنامه استراتژیک ایران خودرو برخوردار است.

برای ارتقای استاندارد آلايندگي به يورو 4 و 5، کاهش مصرف و دستيابي به ميانگين مصرف سوخت حدود هفت ليتر، ارتقای فناوری موتورهاي موجود شامل EF7 و TU5 و موتور 1.4 ايران خودرو در برنامه استراتژیک قوای محرکه مورد توجه است.

در این برنامه، طراحي و توسعه خانواده موتور ملي ديزل براي محصولات جاري و آتي و قابليت تطابق با استاندرادهاي آلايندگي يورو 4، 5 و 6 نیز از اهمیت ویژه برخوردار است.

در همین خصوص براي پلتفرم هاي جديد ايران خودرو و دستيابي به ميانگين مصرف سوخت کمتر از پنج ليتر و استاندارد آلايندگي يورو 5 و 6 دو کلاس موتور بنزيني و دو کلاس موتور ديزلي جديد در چشم انداز 1404 طراحي و توسعه داده می شود.

گيربکس هاي دستي و اتوماتيک جديد ايران خودرو از سال 1392 توسعه یافته و تا چشم انداز 1404 بر روي محصولات پلتفرم هاي جديد به کار گرفته می شود.



فناوری های نو

توسعه فناوری هیبرید به منظور کاهش مصرف سوخت، در ایران خودرو آغاز شده و نخستین خودروی مجهز به قوای محرکه میكروهیبرید به زودی به بازار می آید.

فناوری میکروهیبرید که کاهش حداقل 10 درصدی مصرف سوخت را در پی دارد، از سال هاي آينده و در محصولات کنونی و آتی به کار می رود و فناوري مايلد هيبريد که یک مرتبه بالاتر است و کاهش حداقل 20 درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد، در چشم انداز 1404 برای پلتفرم ها و موتورهاي جديد ايران خودرو هدف گذاری شده است.

فناوری هایی که منجر به کاهش وزن خودرو و در نتیجه مصرف سوخت آن می شود، نیز از دیگر رویکردهای ایران خودرو در به کارگیری فناوری های جدید است که برای کاهش 17 درصدی وزن خودروها در محصولات و پلتفرم هاي جديد ايران خودرو توسعه خواهد یافت.

توسعه فناوري هاي ايمني و ارتقای سهم الکترونيک در خودروها و پلتفرم هاي جديد و طراحي و توسعه سيستم هاي تله ماتيك (اطلاع رساني و مخابرات) نیز در این راستا در دستور کار است.

توسعه و تجاري سازي خودرو با به کارگیری فناوري نانو در شيشه، رنگ و كامپوزيت در ابتدا و به كارگيري آن در موتور، بدنه و الكترونيك و پلتفرم در گام هاي بعدي از دیگر رویکردهای ایران خودرو است و گام نخست آن در سورن مجهز به فناوری نانو عرضه شده است.



حوزه تامين

زنجیره تامین قطعات در تداوم و تحقق برنامه های افزایش تولید، نقش مهمی دارد و ایران خودرو به طور پیوسته راه های ارتقای زنجیره تامین را پیموده و دستاوردهایی را کسب کرده که افزایش منابع تامین و رهایی از وابستگی را در پی دارد. در این زمینه، براي اقلام کليدي در کوتاه مدت یک منبع پشتیبان در کنار منبع اصلي اختصاص یافته و یک ساختار و سازماندهي برای شبکه زنجيره تامين در بلند مدت تعریف شده است.

خودروسازی یک صنعت پیوسته از تامین قطعات تا خدمات پس از فروش را در بر دارد و با توجه به لزوم بهره گیری از توان قطعه سازان در تمام پروسه به طور هم زمان، همه طراحان به مشارکت در پلتفرم های جدید ایران خودرو دعوت شده اند.

بهره گيري از زنجيره تامين جهاني (Global Sourcing) از راهکارهای ارتقای زنجیره تامین به شمار می رود و در همین راستا، قابليت طراحي در تامين کنندگان رده یک ايران خودرو ایجاد و توسعه داده شده و توان سازندگان داخلی در زمینه توليد و کيفيت در سطح سازندگان جهاني براي توليد قطعات با حجم بيش از یک و نیم ميليون خودرو در چشم انداز 1404 برنامه ریزی شده است.

hamed malekpour
01-01-2011, 20:21
هشدار ايساكو نسبت به برداشتن كاتاليست اگزوز خودرو

ايساكو ضمن هشدار نسبت به هرگونه توصيه برخي تعميركاران به برداشتن قطعه کاتالیست اگزوز اعلام مي‌كند، كليه مشتريان محصولات ايران خودرو مي‌توانند براي دريافت اين قطعه و نصب آن به كليه نمايندگي‌هاي مجاز این شرکت در سراسر كشور مراجعه كنند تا از بروز هرگونه مشكل جلوگيري به عمل آيد.



به گزارش ایکو پرس ، رخي محدوديت‌ها در بازار و با توجه به برخي حساسيت‌ها بر روي قطعه کا تالیست کانور تور ايساكو تمهيدات لازم براي تامين آن در شبكه نمايندگان را در نظر گرفته و در صورت تقاضا نيز در اختيار آنها قرار خواهد گرفت .


بنا براین گزارش ، اين قطعه در برخي موارد و بنا به مشاوره غير صحيح برخي تعميركاران خودرو به مشتريان از سوي آنها برداشته مي‌شود، اين در حالي است كه اين كار علاوه بر معايبي كه در بلندمدت براي خودرو به وجود مي‌آورد، براي محيط زيست نيز مضرات زيادي به همراه خواهد داشت كه با توجه به وضعيت كنوني هواي تهران، اين مساله اهميت بيشتري مي‌يابد.


همچنین احتمال مي‌رود با توجه به موضوع هدفمندي يارانه‌ها اين موضوع اهميت بيشتري يابد؛ چرا كه بودن اين قطعه بر روي اگزوز موجب كمتر شدن مصرف سوخت مي‌شود.البته مشتريان بايد بدانند كه متوسط عمر اين قطعه چيزي حدود چهار سال است و پس از مدت زمان ياد شده بايد قطعه مورد نظر تعويض شود.

hamed malekpour
03-01-2011, 12:57
اعلام شرایط فروش دی ماه ایران خودرو

فروش ویژه دیماه ایران خودرو همراه با کاهش قیمت ها با شرایط نقد واقساط به اجرا درآمد.



به گزارش ایکو پرس ، شرکت ایران خودرو از ابتدای دیماه 30 محصول خود را بصورت نقد همراه با اعمال کاهش قیمت ها که از این تعداد 27 محصول آن به شکل اقساط در قالب 3 تا 4 چک به بازار عرضه می کند. این در حالی است که برای خودرو های 206 تیپ 5 و206 اس دی دوگانه سوز V2 تنها شرایط نقدی تعریف شده است.

سمند

در فروش دیماه ایران خودرو از خانواده خودرو ملی سمند ال ایکس 14،895 ،سورن مولتی پلکس با ترمز ABS؛کیسه ایمنی راننده 16.745 وسمند SE با ترمز ABS 13.350 ونیز سریرخودرو با قیمت 595/21 میلیون تومان وجود دارد. لازم به ذکر است تمامی خودرو های مذکور با اعمال کاهش قیمت محاسبه شده است.

پژو 405

ایران خودرو در دیماه 4 مدل 405 جی ال ایکس را با قیمت تعدیل شده به بازار عرضه می کند بطوریکه 405 با ایموبیلایزر همراه با ترمزABS 13.585 ،پژو 405 دوگانه سوز 14.585 ،پژو405 SLX با ایربگ 13.935 پژو405 با موتور کم مصرف (TU5) 13.775 را بصورت نقد واقساط راهی بازار می کند .

پژوپارس

در این ماه ایران خودرو قصد دارد 3مدل مختلف از پژو پارس را با قیمت جدید به بازار عرضه کند متقاضیان پژو پارس در این ماه پارس معمولی دو گانه سوز همراه با ترمزABS و ایموبیلایزر 18.745، پارس سال با ترمز ABS را 17.865 وپارس اتومات را19.825به بازار عرضه خواهد کرد.

پژو 206 صندوقدار

مشتریان ها حتما به نوع مدل 206 صندوقدارها توجه کنند چراکه برخی سودجویان در بازارآزاد از عدم آگاهی مشتریان سواستفاده کرده وقیمت برخی مدل های این خودرو را با مدل های گرانتر آن جابه جا می کنند.

بنابراین توجه داشته باشید ایران خودرو در این ماه 6 مدل از 206 صندوقدارها را با شرایط نقد و یا اقساط به بازار عرضه می کند. بطوریکه V20 (14.440 ) V1 (15.390)،V8( 16.540 )،V9(19.190) میلیون تومان با قیمت های جدید به بازار عرضه می شوند. همچنین نوع دو گانه سوز این خودرو ها نیز که به V2 معروف است نیز با ایربگ وبدون ایربگ (16.740)به بازار می آیند .

پژو 206 هاچ بک

فروش 206 هاچ بک نیزدر این ماه به 206 تیپ 2، تیپ 3،تیپ5 اختصاص دارد . البته 206 هاچ بک تیپ2 در 2 مدل با ABS ونیز تیپ 2 همراه با ABS وایربگ به بازار می آید. که نوع ایربگ دار آن با 100 هزار تومان بیشتر با قیمتی معادل 13 میلیون و 950هزار تومان روانه بازار خودرو می شود.

لازم به ذکر است 206 تیپ 6 یعنی همان اتومات هاچ بک در این ماه به بازار عرضه نمی شود.

سوزوکی گرندویتارا

سوزوکی گرندویتارا خودرو ژاپنی ایران خودرو نیز با 4 مدل همراه با قیمت های جدید به بازار می آید .قیمت کارخانه ای سوزوکی گرندویتارا دستی ساده معادل 38.110؛دستی فول 40.310؛اتومات 41.610و سوزوکی اتومات فول نیزمعادل44 میلیون تومان در این ماه از طریق نمایندگی های ایران خودرو به بازار عرضه می شود. البته تمامی این خودرو ها را می توان در قالب 4 چک خریدار

hamed malekpour
11-01-2011, 11:55
سربلندي خودروي ملي در آزمون های کیفی و عملکردی

شركت بازرسي و استاندارد ايران شاخص هاي سخت گيرانه اي براي گريد بندي خودروها دارد كه خوشبختانه اولين خودروي ملي ايران از اين ارزيابي ها سربلند بيرون آمد.



به گزارش ايكوپرس، سمند يا اسب طلايي روياهاي ايراني، نامي است كه بر نخستين خودروي سواري ايراني نهاده شده است.

اين خودرو، نتيجه تلاش هاي مهندسان و متخصصان ايراني صنعت خودرو و تجربه اي موفق در توليد خودروي سواري در ايران است كه توانمندي بالاي مهندسان ايراني را اثبات كرد.

سمند با هدف عرضه و رقابت در بازارهاي جهاني و با قابليت هاي متعددي كه آن را به راحتي رقابت پذير مي سازد، طراحي و ساخته شده است. بخشي از اين قابليت ها در طراحي مدرن و روزآمد اين خودرو نهفته و برخي نيز تكيه بر توان سازندگان داخلي قطعات اين خودرو دارد.

خط رباتيك توليد اين خودرو از نخستين خطوط پيشرفته توليد خودرو در ايران و خاورميانه به شمار مي رود. طراحي سمند از سال 1374 در ايران خودرو آغاز شد و اين خودرو به عنوان خودروي ملي ايرانيان به بازار عرضه شد.مالكيت معنوي اين خودرو به طور كامل از آن ايران خودرو بوده و همين مساله سبب شده كه اين شركت به عنوان يك خودروساز معتبر در خاورميانه شناخته شود و جايگاه خود را در رده بندي خودروسازان جهاني ارتقا بخشد. هم اكنون ايران خودرو بزرگترين خودروساز خاورميانه با بيش از 600 هزار دستگاه توليد سالانه خودروي سواري و مالك برند سمند، مي تواند اين خودرو را بدون كسب ليسانس از خودروسازان بزرگ جهان، صادر كرده و حتي ليسانس توليد اين خودرو را به كشورهاي ديگر دنيا عرضه كند. اين امر در كشورهای سوريه، سنگال، آذربایجان، بلاروس و ونزوئلا عملي شده است.

طراحي و ساخت خودروي سمند در پاسخ به تقاضاي رو به رشد خودرويي با كيفيت و طراحي مدرن در ايران آغاز شد و با تلاش و سرمايه گذاري ايران خودرو و بيش از 160سازنده قطعات و مجموعه هاي خودرويي به ثمر رسيد. توليد اين خودرو با تيراژ نزديك به 100هزار دستگاه در سال هم اكنون در 6مدل سمند معمولي، سمند LX، سمند سرير، سمند سال، سمند كار و سورن پيشرفته ترين محصول ایرانی به بازار هاي داخلي و خارجي عرضه شده است. برنامه ريزي ها براي توليد سالانه يك مدل جديد از سمند صورت گرفته و ايران خودرو قصد دارد درسال 89 سمند جدیدی را كه به دست مهندسان و كارشناسان توانمند اين شركت به بار نشسته، رونمایی کند.

خودروي سمند از استانداردهاي بالايي در زمينه آلايندگي، ايمني و عملكرد برخوردار است. سمند نخستين خودروي ايراني است كه توانست استاندارد يورو4 با موتور TU5 كه استاندارد روز اروپاست را كسب كند. اين خودرو با استفاده از فناوري هاي جديد و طراحي بر اساس اصول ارگونوميك، آسايش، ايمني و راحتي خاصي براي سرنشينان ايجاد مي كند. سمند آزمون های مختلف را براي كسب استانداردهاي اروپايي با موفقيت گذارنده و نتايج اين آزمون ها نشان داد كه اين خودرو از قويترين خودروهاي روز دنيا به شمار می رود.

نقطه قوت اصلي خودروي سمند طراحي زيباي بدنه و همچنين فضاي داخلي جادار و شكيل آن است. علاوه بر اين، خدمات پس از فروش گسترده اين خودرو در سراسر كشور به وسيله شركت ايساكو و در خارج از كشور از طريق نمايندگي هاي سازمان فروش و خدمات پس از فروش ايران خودرو از ديگر نقاط قوت سمند به شمار مي رود.

سمند تبديل روياي خودروساز شدن به واقعيت، تبلور اراده و تخصص مهندسان و متخصصان ايران خودرو و به منزله جهشي بزرگ در صنعت كشور ايران به شمار مي رود. اكنون سمند به سرعت راه خود را به بازارهاي منطقه و جهان مي گشايد و از آسياي ميانه تا حاشيه خليج فارس گرفته تا آفريقا، اروپا و آمريكاي لاتين در خيابان ها به چشم مي خورد. ايران خودرو به عنوان مالك برند سمند، تلاش بي وقفه اي براي روزآمد كردن، ارتقای کیفی، تجهيز و عرضه اين محصول با مدل هاي متنوع براي سليقه هاي گوناگون به منظور تامين سليقه هاي متفاوت مشتريان را آغاز كرده است.

سمند ديگر تنها يك خودرو نيست بلكه سمبل عزم و اراده متخصصان توانمند ايران است و براي ايرانيان يك افتخار ملي به شمار مي رود.

با ارزيابي هاي انجام شده از طرف شركت بازرسي و استاندارد ايران (سمند) خودروي ملي ايران كه صد در صد توليد آن داخلي است، براي نخستين بار در گريد كيفي خيلي خوب ( (Aقرار گرفت.

این براي نخستين بار در صنعت خودرو سازي كشور است که خانواده سمند در رده كيفي A قرار گرفته و با توجه به برنامه گروه صنعتي ايران خودرو كه امسال را سال جهش كيفي خوانده بود، يكي از مهمترين اهداف كيفي امسال كه افزايش جهش كيفيت خودروي ملي و ارتقاء سطح كيفي آن به گريد خيلي خوب (A) اعلام شده بود محقق گرديد.

در سال جاري برنامه ريزي هاي مدوني در زمينه افزايش كيفيت محصولات ايران خودرو انجام شد كه يكي از مهمترين آنها ارتقاي كيفيت خودروي ملي محسوب مي شود؛ پيش از اين نيز خودروهاي پژو 206، گرند ويتارا و تندر 90 در اين رده كيفي قرار داشتند.

اكثر خودروهايي كه در رده كيفي گريد A قرار دارند جزو خودروهاي وارداتي، مونتاژي و يا عرضه محدود هستند ولي خوشبختانه اكثر محصولات ايران خودرو و به ويژه خودروي سمند نيز به اين رده افزوده شد.

بيش از 30 زير پروژه در عرض كمتر از يك سال براي ارتقاي كيفيت خانواده سمند اجرا شده است و با توجه به افزايش توليد خانواده سمند این شرکت توانسته كيفيت اين محصول را به نقطه خيلي خوب برساند.

با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص ارتقاي كيفي محصولات ايران خودرو، در سال آينده بيش از 80 درصد توليدات اين شركت از جمله پژو 405 SLX در رده كيفي گريد A قرار مي گيرند.

شركت بازرسي و استاندارد ايران شاخص هاي سخت گيرانه اي براي گريد بندي خودروها دارد كه خوشبختانه اولين خودروي ملي ايران از اين ارزيابي ها سربلند بيرون آمد.

يقينا اين مهم با برنامه ريزي و نظارت دقيق مهندس جواد نجم الدين، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تحقق يافته و نشانگر جهش كيفي در محصولات ايران خودرو است.

سعید6
11-01-2011, 18:02
رده کیفی 132 اس ایکس اعلام شده ؟

hamed malekpour
13-01-2011, 10:50
رشد 20 درصدي فروش محصولات ايران خودرو

ایران خودرو در نه ماهه اول سال جاري بيش از 550 هزار دستگاه انواع خودرو سواري به فروش رساند که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد نشان مي دهد.



به گزارش ايكوپرس، علي اصغر سرائي نيا معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: در اين مدت پژو 405 با 27درصد، سمند با 16درصد، پژو 206 با 14درصد و وانت باردو با 14درصد به ترتيب پرفروش ترين محصولات ايران خودرو هستند.


وي ادامه داد: فروش ايران خودرو در مدت مشابه سال گذشته 450 هزار دستگاه بود که در سال جاري 100هزار دستگاه افزايش يافته است.


معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو خاطر نشان ساخت: در 9 ماه سال جاري، ثبت نام محصولات ايران خودرو با رشد 44درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 545 هزار دستگاه رسيده است.


سرایی نیا اظهارداشت : با توجه به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در ديماه سال جاري و برنامه ريزي هاي دقيق انجام شده در خصوص فروش محصولات ايران خودرو در همين راستا، افزايش فروش محصولات اين شركت در اين ماه موفقيتي بزرگ محسوب مي شود.


وی افزود : ايران خودرو در ماه جاري 43 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه كرده كه اين ميزان نسب به دی ماه سال قبل رشد 14 درصدي را نشان مي دهد.


معاون باز اریابی و فروش ایران خودرو ادامه داد: ايران خودرو در ديماه سال جاري تا روز گذشته، 43 هزار و 16 دستگاه خودرو به فروش رسانده كه اين آمار در سال قبل 37 هزار و 793 دستگاه بوده است.


وي گفت: تنوع روش هاي فروش در کنار تحويل به موقع خودرو، افزايش کيفيت محصولات ايران خودرو و احترام به خواسته هاي مشتري در افزايش فروش تاثير داشتند.

hamed malekpour
15-01-2011, 11:42
افزايش 109 درصدي ارزش بازار سهام ایران خودرو

ارزش بازار سهام گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ایران خودرو در 9 ماه سال 89 نسبت به سال گذشته به ترتیب بالغ بر 50 و 109 درصد افزایش یافته است.



به گزارش ايكوپرس، علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در نتيجه اجراي برنامه هاي منسجم توسط مديريت ارشد و بهبود شاخص هاي عملكردي بر بخش هاي مختلف عملياتي گروه صنعتی ایران خودرو و اعتماد سهامداران به برنامه ها و عملكرد شركت، ارزش بازار سهام گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ایران خودرو در 9 ماه سال 89 به ترتیب بالغ بر 50 و 109 درصد افزایش یافته است.


وی اظهارداشت : گروه صنعتی ایران خودرو با در اختیار داشتن 12 شرکت پذیرفته شده در بورس، 213 هزار و 408 نفر سهامدار دارد و بیشترین سهم از این تعداد، معادل 59 درصد کل سهامداران گروه، به شرکت ایران خودرو تعلق دارد. شرکت های گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ایران خودرو دیزل به ترتیب با 33 هزار و 338 نفر و 27 هزار و 757 نفر سهامدار رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند.


معاون اقتصادی ایران خودرو ، ارزش بازار کل بورس در آذر ماه 89 را 870 هزار و 18 میلیارد ریال و سهم ارزش بازار گروه صنعتی و شرکت ایران خودرو از این بازار را دو درصد و یک درصد ذکر کرد که مبلغ آن به ترتیب 22 هزار و 939 میلیارد و 16 هزار و 349 میلیارد ریال است.


مهری رشد ارزش بازار کل بورس نسبت به اسفند ماه 88 را 33 درصد عنوان کرد و یشترین رشد ارزش بازار گروه صنعتی ایران خودرو را متعلق به شرکت ایران خودرو دانست و افزود: شرکت صنعتی نیروی محرکه با 52 درصد رشد ارزش بازار نسبت به سال 1388 در رتبه دوم قرار دارد.


معاون اقتصادی ایران خودرو رشد ارزش بازار دیگر گروه های صنعتی فعال در خودرو سازي از جمله گروه صنعتی سایپا و گروه صنعتی بهمن در این دوره را به ترتیب 28 و 83 درصد ذکر کرد.


مهری افزود: بازار سرمایه ایران متشکل از 341 شرکت سهامی به ارزش 870 هزار و 18 میلیارد ریال و تعداد سهامداران حاضر در این بازار بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر است که 13 درصد از آن، در صنعت خودرو و قطعات و شش درصد در گروه صنعتی ایران خودرو هستند.


وی تعداد سهامداران ايران خودرو را 126 هزار و 450 نفر معادل سه درصد کل حاضران در بازار سرمایه، و 48 درصد از سهامداران گروه صنعت خودرو و قطعات ذکر کرد.


معاون اقتصادی ایران خودرو افزود: شاخص بازدهی سهام در دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 89، در کل بورس 45.5، صنعت خودرو 61.5، شرکت ایران خودرو 121، شرکت سایپا 63.5 و گروه بهمن 103 درصد بوده است.


مهری بیشترین بازدهی سهام گروه صنعتی ایران خودرو را با 121 درصد مربوط به شرکت ایران خودرو دانست و اظهار داشت: این شاخص در مورد شرکت های صنعتی نیروی محرکه و رينگ سازي مشهد که در رتبه های بعدی قرار دارند، به ترتیب 63.66 و 45 درصد است.


معاون اقتصادی ایران خودرو تصریح کرد: قيمت سهام ايران خودرو از 1238 ريال در آخرين روز كاري اسفند 1388 به مبلغ 2595 ريال در 30 آذر 1389 افزايش داشته و درصد ارزش افزوده به ارزش اسمی سهام صنعت خودرو در آذر ماه 89 بالغ بر 94.39 درصد بوده که در گروه صنعتی ایران خودرو 100، گروه سایپا 86 ،و گروه بهمن 98 درصد است.


وی درصد ارزش افزوده به ارزش اسمی شرکت ایران خودرو را 159 و شرکت سایپا 110 درصد در 30 آذرماه 89 عنوان کرد و گفت: بیشترین مبلغ ارزش افزوده سهام در گروه صنعتی ایران خودرو مربوط به شرکت ایران خودرو به مبلغ 10 هزار و 49 میلیارد ریال و ارزش افزوده سهام ایران خودرو نسبت به اسفند 88 ، 125 درصد رشدداشته است.


مهري اظهار داشت: سهام آزاد و شناور سال 1388 شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو توسط سازمان بورس و اوراق بهادار سنجش شده و میزان سهام آزاد و شناور در شش شرکت از 12 شرکت گروه، بیش از 20 درصد است كه می توانند با برخورداری از معافیت دو برابری مالیاتی موضوع ماده 143 ( ق م م )، سهامداران خود را از سود بیشتری برخوردار کنند.


معاون اقتصادی ایران خودرو، بیشترین سهام آزاد و شناور در این گروه را با 30 درصد متعلق به شرکت های ایران خودرو و ایران خودرو دیزل دانست و یادآور شد: این میزان در مورد شرکت های صنعتی محورسازان ایران خودرو و یاپکو، که در رتبه بعدی قرار دارند، 25 درصد است.


مهری با اشاره به قرار گرفتن نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو به همراه پنج شرکت دیگر در بازار دوم، بهبود نسبت مالکانه و ارتقای امتیاز رتبه بندی افشای اطلاعات به منظور ارتقای نماد به بازار اول را، از اولویت های این گروه صنعتی عنوان کرد.

hamed malekpour
15-01-2011, 11:43
افزايش 109 درصدي ارزش بازار سهام ایران خودرو

ارزش بازار سهام گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ایران خودرو در 9 ماه سال 89 نسبت به سال گذشته به ترتیب بالغ بر 50 و 109 درصد افزایش یافته است.



به گزارش ايكوپرس، علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در نتيجه اجراي برنامه هاي منسجم توسط مديريت ارشد و بهبود شاخص هاي عملكردي بر بخش هاي مختلف عملياتي گروه صنعتی ایران خودرو و اعتماد سهامداران به برنامه ها و عملكرد شركت، ارزش بازار سهام گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ایران خودرو در 9 ماه سال 89 به ترتیب بالغ بر 50 و 109 درصد افزایش یافته است.


وی اظهارداشت : گروه صنعتی ایران خودرو با در اختیار داشتن 12 شرکت پذیرفته شده در بورس، 213 هزار و 408 نفر سهامدار دارد و بیشترین سهم از این تعداد، معادل 59 درصد کل سهامداران گروه، به شرکت ایران خودرو تعلق دارد. شرکت های گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ایران خودرو دیزل به ترتیب با 33 هزار و 338 نفر و 27 هزار و 757 نفر سهامدار رتبه های دوم و سوم را در اختیار دارند.


معاون اقتصادی ایران خودرو ، ارزش بازار کل بورس در آذر ماه 89 را 870 هزار و 18 میلیارد ریال و سهم ارزش بازار گروه صنعتی و شرکت ایران خودرو از این بازار را دو درصد و یک درصد ذکر کرد که مبلغ آن به ترتیب 22 هزار و 939 میلیارد و 16 هزار و 349 میلیارد ریال است.


مهری رشد ارزش بازار کل بورس نسبت به اسفند ماه 88 را 33 درصد عنوان کرد و یشترین رشد ارزش بازار گروه صنعتی ایران خودرو را متعلق به شرکت ایران خودرو دانست و افزود: شرکت صنعتی نیروی محرکه با 52 درصد رشد ارزش بازار نسبت به سال 1388 در رتبه دوم قرار دارد.


معاون اقتصادی ایران خودرو رشد ارزش بازار دیگر گروه های صنعتی فعال در خودرو سازي از جمله گروه صنعتی سایپا و گروه صنعتی بهمن در این دوره را به ترتیب 28 و 83 درصد ذکر کرد.


مهری افزود: بازار سرمایه ایران متشکل از 341 شرکت سهامی به ارزش 870 هزار و 18 میلیارد ریال و تعداد سهامداران حاضر در این بازار بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر است که 13 درصد از آن، در صنعت خودرو و قطعات و شش درصد در گروه صنعتی ایران خودرو هستند.


وی تعداد سهامداران ايران خودرو را 126 هزار و 450 نفر معادل سه درصد کل حاضران در بازار سرمایه، و 48 درصد از سهامداران گروه صنعت خودرو و قطعات ذکر کرد.


معاون اقتصادی ایران خودرو افزود: شاخص بازدهی سهام در دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 89، در کل بورس 45.5، صنعت خودرو 61.5، شرکت ایران خودرو 121، شرکت سایپا 63.5 و گروه بهمن 103 درصد بوده است.


مهری بیشترین بازدهی سهام گروه صنعتی ایران خودرو را با 121 درصد مربوط به شرکت ایران خودرو دانست و اظهار داشت: این شاخص در مورد شرکت های صنعتی نیروی محرکه و رينگ سازي مشهد که در رتبه های بعدی قرار دارند، به ترتیب 63.66 و 45 درصد است.


معاون اقتصادی ایران خودرو تصریح کرد: قيمت سهام ايران خودرو از 1238 ريال در آخرين روز كاري اسفند 1388 به مبلغ 2595 ريال در 30 آذر 1389 افزايش داشته و درصد ارزش افزوده به ارزش اسمی سهام صنعت خودرو در آذر ماه 89 بالغ بر 94.39 درصد بوده که در گروه صنعتی ایران خودرو 100، گروه سایپا 86 ،و گروه بهمن 98 درصد است.


وی درصد ارزش افزوده به ارزش اسمی شرکت ایران خودرو را 159 و شرکت سایپا 110 درصد در 30 آذرماه 89 عنوان کرد و گفت: بیشترین مبلغ ارزش افزوده سهام در گروه صنعتی ایران خودرو مربوط به شرکت ایران خودرو به مبلغ 10 هزار و 49 میلیارد ریال و ارزش افزوده سهام ایران خودرو نسبت به اسفند 88 ، 125 درصد رشدداشته است.


مهري اظهار داشت: سهام آزاد و شناور سال 1388 شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو توسط سازمان بورس و اوراق بهادار سنجش شده و میزان سهام آزاد و شناور در شش شرکت از 12 شرکت گروه، بیش از 20 درصد است كه می توانند با برخورداری از معافیت دو برابری مالیاتی موضوع ماده 143 ( ق م م )، سهامداران خود را از سود بیشتری برخوردار کنند.


معاون اقتصادی ایران خودرو، بیشترین سهام آزاد و شناور در این گروه را با 30 درصد متعلق به شرکت های ایران خودرو و ایران خودرو دیزل دانست و یادآور شد: این میزان در مورد شرکت های صنعتی محورسازان ایران خودرو و یاپکو، که در رتبه بعدی قرار دارند، 25 درصد است.


مهری با اشاره به قرار گرفتن نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو به همراه پنج شرکت دیگر در بازار دوم، بهبود نسبت مالکانه و ارتقای امتیاز رتبه بندی افشای اطلاعات به منظور ارتقای نماد به بازار اول را، از اولویت های این گروه صنعتی عنوان کرد.

D r i v e r
15-01-2011, 17:43
لطفا اگه مطلبی رو میذارین حتما لینک خبر + منبعش رو هم قرار بدین
ممنون

hamed malekpour
17-01-2011, 14:32
رکورد تولید در ایران خودرو مازندران شکسته شد

با افزایش تولید روزانه به 30 دستگاه در 25 دی ماه جاری، رکورد تولید در ایران خودرو مازندران شکسته شد.



به گزارش ایکو پرس ، سید امید حسینی نژاد مدیرعامل ایران خودرو مازندران با بیان این مطلب، افزود: با ادامه این روند، میزان تولید ایران خودرو مازندران، تا پایان سال به سه هزار دستگاه بالغ خواهد شد.

وی تعداد خودروهای تولید شده از زمان شروع بهره برداری از سایت ایران خودرو در بابل تا کنون را 700 دستگاه خودرو شامل سریر، پارس سال و پارس ای ال ایکس مجهز به ایربگ راننده عنوان کرد و گفت: اولین پارس ای ال ایکس مجهز به ایربگ راننده 15 دی ماه در ایران خودرو مازندران تولید شد.

حسینی نژاد، سهم سریرو پارس از تولیدات امسال را، به ترتیب600 دستگاه و 2400 دستگاه عنوان کرد و افزود: ایران خودرو مازندران از شهریور ماه امسال آغاز به کار کرد و تا یک ماه پیش تنها سمند سریر در این مجموعه تولید می شد، اما از آن جا که سریر یک خودروی خاص با تیراژ محدود است، به منظور بهره برداری از ظرفیت تولید و با تصمیم مدیریت ارشد ایران خودرو مدل های پارس سال و پارس ای ال ایکس نیز به تولیدات سایت ایران خودرو مازندران اضافه شد.

مدیر عامل ایران خودرو مازندران تعداد تولید سال آینده این سایت را هفت تا 15 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید روزانه ایران خودرو مازندران قابل افزایش تا 40 دستگاه در یک شیفت کاری در روز است که به زودی این امر محقق خواهد شد.

وی اشتغال زایی مستقیم برای 130 نفر را از جمله نتایج ایجاد سایت ایران خودرو مازندران ذکر کرد و گفت: خطوط مونتاژ این مجموعه امکان تولید مدل های مختلف خودروهای سواری را دارد.

حسینی نژاد یادآور شد: ایران خودرو مازندران با سرمایه گذاری اولیه 15 میلیارد تومان و در مدتی کم تر از چهار ماه به بهره برداری رسیده و تماما متعلق به ایران خودرو است.

وی ایجاد این سایت را انگیزه مناسبی برای قطعه سازان منطقه عنوان کرد و گفت: استان مازندران رتبه چهارم را در زمینه قطعه سازی در کشور دارد و انتظار می رود با ایجاد سایت تولید ایران خودرو، شاهد رونق بیشتر صنایع قطعه سازی در منطقه باشیم.

مدیر عامل ایران خودرو مازندران توسعه فعالیت این سایت در این مدت را حاصل حمایت بی دریغ مدیریت ارشد ایران خودرو از این مجموعه دانست.
منبع ایران خودرو

mohamad skystar
23-01-2011, 23:14
لطفا اگه مطلبی رو میذارین حتما لینک خبر + منبعش رو هم قرار بدین
ممنون


منبع اخبار ایران خودرو>>>> [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منبع اخبار سایپا>>>>> [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

omid lp
28-01-2011, 19:31
روز گذشته اخبار و مصاحبه‌های زیادی مربوط به صنعت خودرو و خودروهای تولیدی، در سایت‌های خبری کشور به چشم می‌خورد.</B>
اخبار مربوطه، خروج خودروهای فرسوده را در برمی‌گرفت تا اجبار در اعمال استاندارد یورو 5 در صنعت خودرو. به‌طوری‌که قائم‌مقام معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از خروج 205 هزار خودروی فرسوده از ابتدای سال جاری خبر داده و سردار رحیمی رييس‌پليس راهور تهران نیز با اشاره به تردد چهار میلیون دستگاه خودرو در تهران عنوان کرده که معابر پايتخت تنها كشش حداكثر يك هفتم اين خودروها را دارند.
اما ريیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حاشیه جلسه هیات دولت طی مصاحبه‌ای از اجرایی شدن طرح جامع کاهش آلایندگی کلانشهرهای کشور با اولویت تهران از ابتدای سال آینده خبر داده است.
وی خارج کردن خودروهای اسقاطی، جدی گرفتن معاینه فنی خودروها، ارتقای استاندارد تولید خودرو، بهبود کیفیت سوخت مصرفی خودروها و غیره را از عمده محورهای طرح جامع کاهش آلایندگی کلانشهرها خوانده است.
اما محمد جواد محمدی‌زاده همچنین از منع تردد برخی از خودروها نيز خبر داده است، به طوری‌که وی عنوان کرده که به خودروهای تولید شده قبل از82 که بر اساس تشخیص مراکز معاینه فنی در نحوه احتراق مشکل داشته باشند اجازه تردد داده نخواهد شد. وی تاکید کرده که ‌بر اساس طرحی که از سال90 اجرا می‌شود خودروهای تولیدی قبل از سال82 در صورت نداشتن آلایندگی، اجازه تردد خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از یک میلیون خودروی آلاینده در کشور وجود دارد، گفت‌: اگر آلایندگی این خودروها در مراکز معاینه فنی احراز شود از رده خارج خواهند شد.
دنیای اقتصاد

isbn
31-01-2011, 13:05
افتتاح 32 نمایندگی جدید

در آستانه سي و دومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و در راستاي طرح توسعه شبكه خدماتي خودروسازان بر اساس مصوبه وزارت صنايع و معادن، 32 نمايندگي جدید به شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو افزوده می شود. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

محمد رضا بابایي مديرعامل شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو (ايساكو) با ذكر مطلب فوق گفت: افتتاح نمايندگي‌هاي فوق در راستاي فاز دوم توسعه شبكه خدماتي ايساكو در سال 1389 خواهد بود.

وي افزود: امسال تاكنون 145 نمايندگي خدماتي به بزرگترين شبكه خدمات پس از فروش خاورميانه افزوده شده و با افتتاح اين 32 نمايندگي نيز در توسعه ارايه خدمات و دسترسي مشتريان گروه صنعتي ايران خودرو گام بلندی برداشته می شود.

مدیر عامل ایساکو از برنامه وسیع برای توزيع قطعات استاندارد در سراسر شبکه خبر داد و گفت: از این نظر تا كنون از برنامه خود جلوتر بوده‌ايم.

بابایی با اشاره به اهمیت مواردی از قبیل توزيع و تخصيص زمان خدمات، نحوه استقرار خدمت دهندگان، سياست هاي مديريت و رفتار خدمت دهنده در كيفيت عملكرد خدمات گفت: توسعه شبكه نمايندگي هاي مجاز ايساكو، پاسخ گويي به مشتري را تسريع و کیفیت خدمات را بالا می برد.

وی افزود: برای ارائه خدمات چابك در شبكه خدماتي، امسال تمامي‌برنامه‌هاي پيش بيني شده در تجهيز توسعه نمايندگي ها و همچنين آموزش مهارت‌هاي فني تحقق يافته و ايساكو بسترسازي مناسبي براي ارايه خدماتي كيفي تر در سال آينده فراهم كرده است.

---------- Post added at 01:05 PM ---------- Previous post was at 01:04 PM ----------

مهندس نجم الدين در ديدار با خانواده هاي داغديده:

حق و حقوق تمام حادثه ديدگان پرداخت مي شود

حقوق تمام سانحه ديدگان چند روز گذشته ايران خودرو به طور كامل به خانواده جانباختگان و مجروحان پرداخت مي شود. [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش ايكوپرس، مهندس جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با حضور در منازل خانواده هاي جانباختگان حادثه ايران خودرو با آنان ابراز همدردي كرد و اظهار داشت: جانباختگان اين حادثه مانند فرزاندان ما هستند و اين حادثه باعث تاثر عميق اينجانب و تمام همكاران گرديد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خطاب به خانواده هاي داغديده كشته شدگان حادثه ايران خودرو گفت: تنها ناراحتي شما بايد نبود آن عزيزان باشد و نگران هيچ مشكلي نباشيد.

مهندس نجم الدين دستور داد يكي از اقوام درجه يك جانباختگان حادثه ايران خودرو در اين شركت استخدام شود.

وي همچنين در خصوص مجروحان اين حادثه اظهار داشت: حقوق و مزاياي تمام سانحه ديدگان اخير ايران خودرو به طور كامل به خانواده هاي آنان پرداخت مي شود.

نجم الدين با اشاره به كمك هاي شركت ايران خودرو به حادثه ديدگان اين شركت گفت: مرخصي استعلاجي با حقوق، پرداخت هزينه كامل درمان و دوره بهبود كامل استفاده از مزاياي ويژه براي سانحه ديدگان و ارتقاي درجه از كمك هاي ايران خودرو به سانحه ديدگان است.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو همچنين وضعيت جسمي و روحي سانحه ديدگان را خوب ارزيابي كرد و افزود: سانحه ديدگان در بهترين و مجهزترين بيمارستان هاي تهران بستري شده اند و به زودي با بدست آوردن سلامت كامل به شركت باز مي گردند.

نجم الدين با اشاره به برنامه هاي اين شركت براي جلوگيري از تكرار چنين حوادثي خاطر نشان كرد: با تدابير شديد امنيتي و جلوگيري از تردد كاميون ها از درب هايي كه كارگران رفت و آمد مي كنند،‌ جلوي تكرار اين حادثه تلخ را خواهيم گرفت.

گفتني است، سه شنبه شب گذشته ساعت 23:30 دقيقه، يك دستگاه كمپرسي بنز با تعدادي از كارگران ايران خودرو برخورد كرد و باعث كشته شدن چهار نفر و زخمي شدن 13 تن از پرسنل ايران خودرو شد كه هشت تن از مجروحين مداوا و پنج نفر ديگر بزودي از بيمارستان مرخص خواهند شد.

isbn
04-02-2011, 17:16
تندر90 ایران خودرو به رده کیفی خیلی خوب دست یافت


تندر90 ايران خودرو براي دومين ماه متوالي براساس ارزيابي هاي شرکت بازرسي به رده کيفي خيلي خوب A+) ) دست يافت كه نشان دهنده ثبات كيفي اين محصول مي باشد . [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش ایکو پرس داود خسروي مديرتوليد تندر90ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت : برنامه ريزي منسجم و مدون جهت بهبود مستمر و رسيدن به اهداف تعين شده محصول دردست اجرا مي باشد.

خسروي ادامه داد: درحال حاضر روزانه 60 دستگاه تندر در ايران خودرو توليد مي شود که بزودي به 95 دستگاه خواهد رسيد.

وي تصريح کرد : تا پايان سال جاري حدود20 هزار دستگاه تندر 90 توليد مي شود که تاکنون بيش از 15 هزار دستگاه از اين خودرو توليد و روانه بازار شده است .

مدير توليد تندر يادآور شد: ايران خودرو در سال گذشته حدود 7هزار 800دستگاه تندر توليد کرد.

وي درخصوص مدل فيس ليفت تندر90 گفت: هماهنگي هاي اوليه در اين خصوص صورت گرفته است و در صورت توافق نهايي مديريت ارشد ايران خودرو و مديرعامل رنو شرايط توليد تندر فيس ليفت فراهم است.

خسروي با اشاره به اينکه در کنار خودرو تندر 90تک سوز مدل دو گانه سوز آن نيز توليد مي شود گفت: توليد تندر دوگانه سوز در مدل هاي E1وE2 در ايران خودرو شروع شده ودرحال حاضر 20 درصدتوليدات جاري اين محصول بصورت دوگانه سوز توليد مي شود.


منبع: ایران خودرو

mohamad skystar
04-02-2011, 18:15
خدا برکت به رنو فرانسه بده که این فکرو کرد که بلاخره یکی از محصولات این رتبه رو بگیره.
اگه L90 نبود فکر کنم روآ اول میشد.:31:

isbn
07-02-2011, 18:56
آغاز تولید آزمایشی پژو پارس در ایران
خودرو فارس

کارخانه ایران خودرو فارس با ظرفیت تولید 30 هزار دستگاه پژو پارس در سال آماده بهره برداری است .
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

به گزارش ایکو پرس ، محمد جواد حبیبی مدیر عامل کارخانه ایران خودرو فارس با بیان این مطلب گفت : كه اين سايت به گونه اي طراحي شده است كه امكان توليد ساير محصولات از خانواده پژو 405 وجود دارد اما در مرحله اول پژو پارس در دستور توليد قرار دارد.

وی از شروع تولید آزمایشی خودرو پژو پارس دردهه مبارک فجر در کارخانه ایران خودرو فارس خبر داد و اظهارداشت : این سایت یکی از سایت های مهم داخل کشور است و در اه اندازی آن همه استاندارد های مورد نظر رعایت شده است .

حبیبی اظهارداشت: شركت كارخانجات مخابراتي ايران در شيراز شريك اصلي ايران خودرو در اين سايت به شمار مي رود و 49 درصد سهام شركت مذكور را در اختیار دارد .

گفتنی است قراراست کارخانه ایران خودرو فارس به زودی به بهره برداری برسد و این سايت در حوالي فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب شيراز قرار دارد .








مهندس نجم الدين خبر داد:

عرضه همزمان خودرو كم مصرف رانا در ايران و چهاره قاره جهان از سال آينده

دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو با نام تجاري «رانا» با حداکثر خودکفايي، داراي موتور كم مصرف و بدون وابستگي به کشورهاي خارجي درشهريورماه سال آينده همزمان درايران و در چهارقاره جهان عرضه مي شود.

به گزارش ايکو پرس، مهندس جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: رانا درراستاي توسعه برند ملي ايران خودرو با طراحي و استاندارد هاي روز، مناسب براي خانواده ، ارزان قيمت و دركلاس C خودرو صندوقدار تعريف شده است.

وي خاطر نشان ساخت: اين خودرو اولين خودرو ايراني درتطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پياده ((Pedestrian impact درهنگام تصادف است و همچنين قابليت اخذ استانداردهاي آلايندگي يورو 4 و 5 را دارد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تاكيد كرد: در راستاي كسب مزيت رقابتي در بازار هاي خارجي رانا علاوه بر استاندارد هاي روز اروپا جايگاه مطلوبي در رده بندي ايمني درميان خودرو هاي همكلاس بر مبناي معيار EUroNCAP چهار ستاره براساس سطح ايمني براي راننده، سرنشين بزرگسال، كودكان، برخورد با عابر پياده و تجهيزات ايمني دارد.

نجم الدين اظهارداشت: با طراحي و توسعه بخش عمده اي از زير مجموعه هاي پلتفرمي، رانا برروي پلتفرمي با مالكيت معنوي شركت ايران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

وي تصريح كرد: دومين خودرو با برند ملي ايران خودرو مجهز به سيتم مالتي پلکس، ترمز ضد قفل، کيسه هوا راننده و سرنشين و گيربکس ساخت داخل است.

نجم الدين تاکيد کرد: توليد رانا با موتور 1600 سي سي شروع مي شود و به تدريج به ساير خانواده موتور هاي ايران خودرو تجهيز خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه تيراژ كلي توليد خودرو رانا سالانه 150 هزار دستگاه است، خاطر نشان ساخت : 25 درصدتيراژ توليد اين خودرو به 20 كشور جهان صادر خواهد شد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اينکه درساخت خودرو رانا از بهترين قطعه سازان ايراني استفاده شده است، خاطر نشان ساخت: قراراست در سال آينده 15تا20هزار دستگاه رانا توليد و به بازار عرضه شود.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو مهمترين مزيت رانا را استفاده حداکثري از ثروت هاي گذشته و حال ايران خودرو، عدم وابستگي به شركت هاي خارجي، عمده اجزاي پلتفرم اين خودرو شامل موتور، سيستم تعليق و سيستم هاي برق و الكترونيك توسط متخصصان و طراحان ايران خودرو توسعه پيدا كرده است، عنوان کرد.

گفتني است اسم رانا، نو واژهاي پارسي و خوش آوا بوده و از حيث آوايي و نگارشي، اصوات و حروف مشتركي با نام كشور عزيزمان ايران دارد؛ همچنين رانا به قياس با خوانا، توانا و شنوا كه از بن مضارع و مصوت تشكيل شده است، به معناي توانايي راندن و قابل راندن تفسير مي شود.

mohamad skystar
07-02-2011, 19:04
عرضه همزمان خودرو كم مصرف رانا در ايران و چهاره قاره جهان از سال آينده






ای کاش اول تکلیف بازار ایران رو معلوم میکردن بعد به فکر صادرات و تولید در جاهای دیگه بودن.

سعید6
07-02-2011, 19:51
عرضه همزمان خودرو كم مصرف رانا در ايران و چهاره قاره جهان از سال آينده



خداکنه مثل برادر ناتنیش تیبا نشه حالا تیبا به ایرانیا بد قولی شد ولی حساب کن رانا رو به خارجی ها (افغانستان تاجیکستان ترکمنستان و.......) قول بدن و ندن....:27:

isbn
14-02-2011, 10:28
ایران خودرو برترین شرکت ایران شد

در سیزدهمین دوره رتبه بندی و انتخاب 300 شرکت بزرگ و 100 شرکت برتر ایران، شرکت ایران خودرو برترین شرکت ایران شد.


به گزارش ایکوپرس، در همایش معرفی شرکت های برتر ایران، مهندس جواد نجم الدین، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، لوح و تندیس برترین شرکت ایران را دریافت کرد.

ایران خودرو همچنین جوایزی در بخش های، بالاترین میزان فروش، بالاترین اشتغال زایی و بیش ترین سودآوری نیز دریافت کرد.

ایران خودرو در بخش اشتغال زایی با تعداد 60 هزار 338 نفر پرسنل رتبه نخست را کسب کرد.

در این دوره از ارزیابی شرکت های مختلف که از سوی سازمان مدیریت صنعتی انجام شده، شاخص های مختلف اقتصادی و در راس آن ها میزان فروش مورد ارزیابی قرار گرفته و ایران خودرو با دست یابی به 12 هزار و 792 میلیارد تومان (127924 میلیارد ریال) در سال 88 بالاترین میزان فروش را دارا بوده و در مرتبه نخست 300 شرکت برتر ایران قرار گرفته است.

همچنین در بخش بیشترین سودآوری با 11 هزار 560 میلیارد ریال سودآوری رتبه دوم را بدست آورد، این در حالی است که در سال گذشته این شرکت در این بخش رتبه هفتم را کسب کرده بود.

این در حالی است که ایران خودرو در دوره قبل رتبه دوم را در اختیار داشته و در سیزدهمین دوره با یک رتبه افزایش، به رتبه اول دست یافته است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سیزدهمین همایش معرفی شرکت های برتر ایران، شرکت ساپکو _(تامین کننده قطعات ایران خودرو) نیز با 610407 میلیارد ریال به مقام چهارم از نظر بیشترین میزان فروش دست یافته است.

این گزارش حاکی است ایران خودرو تبریز نیز به عنوان یکی از شرکت های تازه وارد در این ارزیابی ها، در بین پنج شرکت برتر از نظر رشد فروش قرار گرفته و همچنین گروه صنعتی ایران خودرو در بین 10 شرکت برتر از نظر میزان دارایی قرار گرفته است.

بر این اساس، ایران خودرو از نظر اشتغال زایی بالاترین رتبه و از نظر سودآوری دومین رتبه را در بین شرکت های ایرانی دارا است.

شایان ذکر است سازمان مدیریت صنعتی رتبه بندی سال 89 صد شرکت برتر ایران را بر اساس اطلاعات مالی سال 88 برای سیزدهمین سال متوالی انجام داده تا فضای روشن تری از کسب و کار اقتصادی کشور ارایه دهد.

گفتنی است این همایش با حضور وزرای صنایع و معادن، ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین آنها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

mohamad skystar
17-02-2011, 12:12
به گزارش ايكو پرس سردار حسين رحيمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در جريان بازديد از خطوط توليد ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: گروه صنعتي ايران خودرو در سال هاي اخير اقدامات گسترده اي براي افزايش كيفيت و ايمني محصولات خود انجام داده است.


وي ادامه داد: كاهش مصرف سوخت، كاهش ميزان آلايندگي خودروها و رعايت استانداردهاي جهاني از جمله ويژگي هاي گروه صنعتي ايران خودرو است.


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ توليد و نصب موتور ملي بر روي محصولات اين شركت و به خصوص سمند را بسيار ارزشمند خواند و خاطرنشان ساخت: امروز مي توانيم اعلام كنيم كه صنعت گران اين مرز و بوم به سمت توليد با كيفيت محصولات پيش مي روند.


سردار رحيمي تصريح كرد: پليس راهنمايي و رانندگي به عنوان چشم ناظر در ميان مردم مي تواند تعامل خوبي با خودروسازان و به خصوص گروه صنعتي ايران خودرو داشته باشد.


وي افزود: در حال حاضر بعد از بنز، بيشتر از پژو 206 به عنوان خودرويي مناسب در پليس راهنمايي و رانندگي استان تهران استفاده مي شود كه اميدواريم سورن اي ال ايكس بتواند به عنوان خودرو ملي به خواسته هاي اين سازمان جامه عمل بپوشاند.


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه اكثر كشور هاي دنيا بهترين خودرو خود را در اختيار پليس قرار مي دهند خاطرنشان ساخت: گروه صنعتي ايران خودرو نيز مي تواند با تغييراتي كه بر روي خودروهاي ويژه پليس مي دهد نياز ما را تامين كند.


در ادامه مهندس جواد نجم الدين مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ، عزم اين شركت را براي توليد خودروهاي با كيفيت و ايمن جدي دانست و گفت: در سال هاي اخير سرمايه گذاري هاي زيادي براي افرايش ايمني محصولات انجام داده ايم.


وي ادامه داد: نصب ترمز اي بي اس، نصب ايربگ و افزايش كيفيت محصولات اين شركت نمونه بارز اين امر مهم و حياتي است.


وي با بيان اينكه در سال جاري 250 نمايندگي به جمع نمايندگي هاي مجاز اين شركت اضافه مي شود افزود: چنانچه نمايندگي نتواند نياز هاي مشتريان را برآورده كند از گردونه نمايندگي هاي اين شركت حذف مي شوند.


مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تصريح كرد: با حس رقابتي كه بين نمايندگي هاي مجاز ايران خودرو به وجود آمده است همه آنها تلاش مي كنند براي بقاي خود خدمات بهتري به مشتريان ارائه دهند.


مهندس نجم الدين خاطرنشان ساخت: در سال آينده نيز 250 نمايندگي مجاز ديگر به جمع نمايندگي هاي اين شركت اضافه مي شود.


وي با تاكيد بر اينكه اين شركت از هر گونه راهنمايي و تعامل با پليس راهنمايي و رانندگي استقبال مي كند افزود: مديران و كارشناسان گروه صنعتي ايران خودرو از هيچ اقدامي براي ارتقاي ميزان كيفيت و ايمني خودروها دريغ نخواهند كرد.


گفتني است، در اين بازديد كه حدود پنج ساعت به طول انجاميد رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به همراه هيات همراه و مديران ارشد گروه صنعتي ايران خودرو از خطوط توليد پرس، موتورسازي، بدنه سازي و مونتاژ ايران خودرو بازديد كردند.

hamed malekpour
06-03-2011, 23:20
عزم ایران خودرو در ارتقای کیفیت، ستودنی است

در دیدار مدیران ارشد پژو – سیتروئن از ایران خودرو، دو شرکت، بر لزوم توسعه همکاری های دو جانبه در حوزه ارتقای کیفیت محصولات تاکید کردند.



فیلیپ پلتیه معاون کیفیت پژو– سیتروئن که به همراه جمعی از مدیران ارشد شرکت پژو از خطوط تولید ایران خودرو دیدن می کرد، عزم ایران خودرو در ارتقای کیفیت را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: این شرکت از پتانسیل بالایی برای رسیدن به سطح کیفیت خودروسازان بزرگ برخوردار است.


وی هدف از این دیدار را توسعه همکاری با ایران خودرو برای اجرای هرچه بهتر برنامه های کیفی این شرکت ذکر کرد.


پلتیه با اشاره به اهداف صادراتی ایران خودرو، تحقق سریع اهداف تعیین شده در حوزه کیفیت محصولات را رمز موفقیت این شرکت در بازار جهانی دانست و اظهار داشت: توجه به کیفیت محصول در پژو نیز چنان اهمیت دارد که این شرکت را در بین 10 خودروساز برتر جهان قرار داده است.


معاون کیفیت پژو – سیتروئن بزرگی مجموعه ایران خودرو و رعایت کامل استانداردهای آراستگی و پاکیزگی در این مجموعه را ستود و گفت: استفاده از آخرین فن آوری های روز دنیا و وجود تجهیزات مدرن و پیچیده ای که به خوبی در کار تولید هستند، نشان دهنده تخصص و توانمندی نیروی انسانی است.


پلتیه روند ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو را روزافزون توصیف کرد و افزود: استفاده از آخرین فن آوری ها، روند افزایش کیفیت را سخت تر و پیچیده تر می کند که به نوبه خود موفقیت ایران خودرو را در پیشبرد اهداف کیفیت در پی دارد.


در دیدار مدیران ارشد پژو از ایران خودرو، میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و محصول نیز از تحقق بخش بزرگی از اهداف افزایش تولید، کیفیت و ساخت داخل و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات خبر داد و اظهار داشت: ایران خودرو آمادگی دارد تا از تجارب شرکت بزرگی چون پژو در جهت افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصولات خود استفاده کند.


شایان ذکر است، هیات فرانسوی در دیدار چهار ساعته از ایران خودرو، خطوط پرس، بدنه سازی، مونتاژ، موتورسازی، ماشین کاری سیلندر و تکمیل کاری ایران خودرو را مشاهده و از نزدیک فرآیند تولید و کنترل کیفیت محصولات را مورد بررسی قرار داد.

hamed malekpour
06-03-2011, 23:20
عزم ایران خودرو در ارتقای کیفیت، ستودنی است

در دیدار مدیران ارشد پژو – سیتروئن از ایران خودرو، دو شرکت، بر لزوم توسعه همکاری های دو جانبه در حوزه ارتقای کیفیت محصولات تاکید کردند.



فیلیپ پلتیه معاون کیفیت پژو– سیتروئن که به همراه جمعی از مدیران ارشد شرکت پژو از خطوط تولید ایران خودرو دیدن می کرد، عزم ایران خودرو در ارتقای کیفیت را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: این شرکت از پتانسیل بالایی برای رسیدن به سطح کیفیت خودروسازان بزرگ برخوردار است.


وی هدف از این دیدار را توسعه همکاری با ایران خودرو برای اجرای هرچه بهتر برنامه های کیفی این شرکت ذکر کرد.


پلتیه با اشاره به اهداف صادراتی ایران خودرو، تحقق سریع اهداف تعیین شده در حوزه کیفیت محصولات را رمز موفقیت این شرکت در بازار جهانی دانست و اظهار داشت: توجه به کیفیت محصول در پژو نیز چنان اهمیت دارد که این شرکت را در بین 10 خودروساز برتر جهان قرار داده است.


معاون کیفیت پژو – سیتروئن بزرگی مجموعه ایران خودرو و رعایت کامل استانداردهای آراستگی و پاکیزگی در این مجموعه را ستود و گفت: استفاده از آخرین فن آوری های روز دنیا و وجود تجهیزات مدرن و پیچیده ای که به خوبی در کار تولید هستند، نشان دهنده تخصص و توانمندی نیروی انسانی است.


پلتیه روند ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو را روزافزون توصیف کرد و افزود: استفاده از آخرین فن آوری ها، روند افزایش کیفیت را سخت تر و پیچیده تر می کند که به نوبه خود موفقیت ایران خودرو را در پیشبرد اهداف کیفیت در پی دارد.


در دیدار مدیران ارشد پژو از ایران خودرو، میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و محصول نیز از تحقق بخش بزرگی از اهداف افزایش تولید، کیفیت و ساخت داخل و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات خبر داد و اظهار داشت: ایران خودرو آمادگی دارد تا از تجارب شرکت بزرگی چون پژو در جهت افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصولات خود استفاده کند.


شایان ذکر است، هیات فرانسوی در دیدار چهار ساعته از ایران خودرو، خطوط پرس، بدنه سازی، مونتاژ، موتورسازی، ماشین کاری سیلندر و تکمیل کاری ایران خودرو را مشاهده و از نزدیک فرآیند تولید و کنترل کیفیت محصولات را مورد بررسی قرار داد.

hamed malekpour
07-03-2011, 17:38
دکتر احمدی نژاد استارت پژوپارس را در فارس زد

خط تولید پژوپارس تجلی هنر و صنعت ایرانی توسط دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان در دیار فارس روز دو شنبه 16 اسفند سال جاری به بهره برداری رسید.



به گزارش ایکوپرس، دکتر محمود احمدی نژاد و هیات همراه، هم زمان با برگزاری جشنواره صنعت و معدن از فرایند تولید پژوپارس و طرح های توسعه سایت ایران خودرو فارس دیدن کردند.

بر اساس این گزارش، مهندس نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، گزارش مبسوطی از عملیات اجرایی سایت ایران خودرو فارس و برنامه های راهبردی این گروه صنعتی را به ریاست قوه مجریه ارایه داد که مورد استقبال دکتر احمدی نژاد قرار گرفت.

ایده توسعه پایگاه تولید خودرو در اضلاع کشور در دولت نهم و دهم شکل گرفت و تداوم یافت و اصل خصوصی سازی در صنعت خودرو نهادینه شد.

در این گزارش آمده است، ایران خودرو فارس پنجمین سایت تولیدی ایران خودرو است که در راستای سیاست های دولت مبنی بر تمرکز زدایی، ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در استان ها ایجاد شده است.

ظرفیت سالانه تولید این سایت 30 هزار دستگاه است و خطوط تولیدی آن به گونه ای طراحی شده که قابلیت تولید محصولات خانواده 405 و سمند را دارد.

بر اساس این گزارش، در فاز نخست سایت ایران خودرو فارس، زمینه اشتغال 300 نفر به طور مستقیم فراهم شده و توان قطعه سازی در استان فارس را ارتقا خواهد داد.

hamed malekpour
09-03-2011, 15:36
شکسته شدن رکورد تولید در شرکت نیرومحرکه

شرکت نیرومحرکه ایران خودرو با تولید 348 هزار و 584 قطعات موتور و قوای محرکه خودرویی از آغاز تا هفتم بهمن ماه امسال، رکورد تولید سال گذشته خود را شکست.



محمد حسن محمد زاده مدیر عامل شرکت صنعتی نیرومحرکه با بیان این خبر گفت: تا پایان امسال، این تعداد به 731 هزار قطعه و مجموعه های موتور و قوای محرکه افزایش خواهد یافت.

وی مجموع تولید سال گذشته این شرکت را 523 هزار و 503 قطعه و رشد تولید 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 22 درصد و رشد مونتاز در این مدت نسبت به سال گذشته را 60 درصد ذکر کرد.

محمدزاده افزود: ارزش فروش شرکت نیرومحرکه در نیمه اول سال گذشته 1098 میلیارد ریال و در نیمه اول امسال 1564 میلیارد ریال بوده که 42 درصد رشد نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت نیرومحرکه تولید پیش بینی شده این شرکت تا پایان سال جاری را 731 هزار قطعه شامل 480 هزار قطعه برای 405، 154 هزار قطعه 206 و و 97 هزار قطعه باردو ذکر کرد.

وی افزود: شرکت نیرومحرکه به تولید انواع موتوسیکلت، قطعات و مجموعه گیربکس 206، 405 و روآ می پردازد و به منظور توسعه سبد محصول و کسب درآمد بیشتر، تولید چرخ دنده های پراید، گیربکس بی. ای. یک.، گیربکس باردو، گیربکس توربوشارژ ای. اف. هفت. و گیربکس میکروهیبرید را در برنامه دارد.

محمدزاده تامین قوای محرکه و قطعات خودرو با فناوری روزآمد بر پایه دانش فنی و حفظ محیط زیست در فرایندی ارزش آفرین و سودآور را ماموریت شرکت نیرومحرکه عنوان و اظهار کرد: این شرکت در چشم انداز پنج ساله خود در نظر دارد بزرگ ترین طراح و سازنده گیربکس خودروهای سواری، تولید کننده اصلی گیربکس اتوماتیک و تولید کننده سایر قوای محرکه و قطعات خودرو کشور بوده و به صدور انواع گیربکس نیز بپردازد.

مدیر عامل افزود: شرکت نیرو محرکه در فضایی به وسعت 207 هزار و 413 متر مربع و 102 هزار و 320 متر مربع زیربنا در سال 64 تاسیس شده و در سال 65 به تولید انواع موتورسیکلت های گازی و دنده ای تحت لیسانس شرکت پیاژیو ی ایتالیا پرداخته است.

وی تعداد کارکنان شرکت نیرومحرکه را 1875 نفر در 33 کارگاه تولیدی و تعداد ماشین آلات آن را 796 دستگاه شامل 197 دستگاه ماشین آلات سی ان سی عنوان کرد و گفت: این شرکت در سال 69 تولید انبوه موتورگازی براوو، در سال 71 تولید انبوه موتورسیکلت وسپا مدل پی ایکس 200 ، درسال 72 تولید چرخ دنده های گیربکس پیکان، در سال 73 تولید موتورسیکلت های چهارزمانه، در سال 78 تولید سیلندر و سرسیلندر 405، در سال 79 مونتاژ گیربکس 405، درسال 80 تولید گیربکس آردی و در سال 82 راه اندازی خط مونتاژ 206، بهینه سازی طرح گیربکس آردی با طرح ان ام آی، اخد تاییدیه قطعات گیربکس 405 از شرکت پژو، راه اندازی ماشین آلات اوپل و کوره های عملیات حرارتی و استقرار سیستم آی ام اس را شروع کرده است.

وی افزود: تولید گیربکس 405 در سال 83 و تاسیس مرکز جامع علمی کاربردی نیرومحرکه و دریافت گواهی نامه تعهد به تعالی ای اف کیوام در سال 84 از دستاوردهای این شرکت به شمار می رود.

مدیر عامل نیرومحرکه کسب رتبه دوم گواهی نامه اشتهار به سرآمدی و تقدیرنامه در سرآمدی ای اف کیوم در سال 85 ، رتبه نهم تقدیرنامه برای تعالی سازمانی در سال 86 و کسب عنوان واحد نمونه تحقیق و توسعه و رتبه چهارم جایزه ملی بهره وری در سال 87 و تندیس بلورین تعالی سازمانی در سال 88 را از موارد مهم در کارنامه این شرکت به شمار آورد و گفت: سال جاری نیز به عنوان واحد نمونه تحقیق و توسعه و سیستم های تعالی در روز صنعت و معدن معرفی شد ه است.

محمدزاده حمایت از تامین کنندگان داخلی، مشارکت با رقبای داخلی و خارجی، کاهش قیمت تمام شده و افزایش فروش، ارتقای دانش و مهارت نیروی انسانی و استفاده بهینه از سخت افزار و ارتقای برند نیرومحرکه را از استراتژی های مهم این شرکت دانست و اظهار داشت: شرکت های ناپکو، میانرو، تولیدی نیرومحرکه و اشتاد ایران، شرکت های تابعه این شرکت هستند.

mrcivil
11-03-2011, 10:42
عزم ایران خودرو در ارتقای کیفیت، ستودنی است

در دیدار مدیران ارشد پژو – سیتروئن از ایران خودرو، دو شرکت، بر لزوم توسعه همکاری های دو جانبه در حوزه ارتقای کیفیت محصولات تاکید کردند.



فیلیپ پلتیه معاون کیفیت پژو– سیتروئن که به همراه جمعی از مدیران ارشد شرکت پژو از خطوط تولید ایران خودرو دیدن می کرد، عزم ایران خودرو در ارتقای کیفیت را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: این شرکت از پتانسیل بالایی برای رسیدن به سطح کیفیت خودروسازان بزرگ برخوردار است.


وی هدف از این دیدار را توسعه همکاری با ایران خودرو برای اجرای هرچه بهتر برنامه های کیفی این شرکت ذکر کرد.


پلتیه با اشاره به اهداف صادراتی ایران خودرو، تحقق سریع اهداف تعیین شده در حوزه کیفیت محصولات را رمز موفقیت این شرکت در بازار جهانی دانست و اظهار داشت: توجه به کیفیت محصول در پژو نیز چنان اهمیت دارد که این شرکت را در بین 10 خودروساز برتر جهان قرار داده است.


معاون کیفیت پژو – سیتروئن بزرگی مجموعه ایران خودرو و رعایت کامل استانداردهای آراستگی و پاکیزگی در این مجموعه را ستود و گفت: استفاده از آخرین فن آوری های روز دنیا و وجود تجهیزات مدرن و پیچیده ای که به خوبی در کار تولید هستند، نشان دهنده تخصص و توانمندی نیروی انسانی است.


پلتیه روند ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو را روزافزون توصیف کرد و افزود: استفاده از آخرین فن آوری ها، روند افزایش کیفیت را سخت تر و پیچیده تر می کند که به نوبه خود موفقیت ایران خودرو را در پیشبرد اهداف کیفیت در پی دارد.


در دیدار مدیران ارشد پژو از ایران خودرو، میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و محصول نیز از تحقق بخش بزرگی از اهداف افزایش تولید، کیفیت و ساخت داخل و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی محصولات خبر داد و اظهار داشت: ایران خودرو آمادگی دارد تا از تجارب شرکت بزرگی چون پژو در جهت افزایش هرچه بیشتر کیفیت محصولات خود استفاده کند.


شایان ذکر است، هیات فرانسوی در دیدار چهار ساعته از ایران خودرو، خطوط پرس، بدنه سازی، مونتاژ، موتورسازی، ماشین کاری سیلندر و تکمیل کاری ایران خودرو را مشاهده و از نزدیک فرآیند تولید و کنترل کیفیت محصولات را مورد بررسی قرار داد.


آقای X و آقای Y کارخونه شکلات سازی دارن که پول ساختش رو باباشون داده!
یک سال شکلات های X آدمای کمتری رو تلف میکنه که اون سال باباهه میزنه رو شونه ی آفای Y و میگه ایول پسرم. تو بهترین شکلات ساز دنیایی!!!
مرحبا ایران خودرو!

hamed malekpour
11-03-2011, 17:27
آغاز تحویل خودرو به مشتریان از کارخانه

برای رفاه حال مشتریان در روزهای پایانی سال، محصولات ایران خودرو از کارخانه تحویل داده می شود.



علی اصغر سرایی نیا معاون بازاریابی وفروش ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: بسیاری از مشتریان در روزهای پایانی سال، مایلند پیش از شروع تعطیلات نوروز، خودرو را از کارخانه تحویل بگیرند .

وی افزود: امسال مکانیزم الکترونیکی جدیدی بین نمایندگی های مجاز وکارخانه ایجاد شده تا مشتریان به اختیار خویش زمان تحویل را اعلام و سپس به طور حضوری خودرو را از کارخانه تحویل بگیرند.

سرایی نیا در مورد فرایند تحویل حضوری خودرو از کارخانه خاطرنشان ساخت: مشتری باید به نمایندگی که خودرو را ثبت نام کرده، مراجعه و تاریخ و زمان تحویل را تعیین کند. سپس فرمی را از نمایندگی مربوطه دریافت و به همراه پلاک فیزیکی خودرو به پارکینگ های اعلام شده از سوی ایران خودرو مراجعه کند.

معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو با بیان این که عمده محصولات ایران خودرو در تهران ،خراسان و تبریز تولید می شود، یادآورشد: این سه کارخانه در روزهای پایانی سال، آماده تحویل خودرو هستند.

پیش از این، تمامی محصولات ایران خودرو از طریق نمایندگی های مجاز به دست مشتری می رسید، اما در روزهای پایانی سال به دلیل محدودیت تردد خودرو های سنگین، ترافیک خیابان و جاده های بین شهری کشور و زمان محدود باقی مانده تا ایام نوروز، بیشتر مشتریان برای کاهش زمان تحویل خودرو ترجیح می دهند به کارخانه مراجعه کنند.

hamed malekpour
12-03-2011, 11:18
پیش فروش تندر90 ایران خودرو آغاز می شود

پیش فروش تندر 90 ایران خودرو ویژه نوروز از ابتدای هفته آینده توسط تمامی نمایندگی های مجاز ایران خودرو در سراسر کشور آغاز می شود.



به گزارش ایکو پرس ، ایران خودرو قصد دارد در آستانه آغاز سال نو ، تعداد محدودی از تندر های 90 را از طریق نمایندگی های مجاز خود با تحویل در فصل پر رونق بازار خودرو یعنی تیر ،مرداد وشهریور ماه پیش فروش کند.

براساس این گزارش ، ایران خودرو از ابتدای هفته آینده شرایطی را بوجود می آورد تا مصرف کنندگان بطور مستقیم خودرو تندر90 را با قیمت مصوب کارخانه خریداری کنند. این درحالی است که اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد نسبت به نرخ مصوب کارخانه بیش از یک میلیون تومان گرانتر است .

دراین گزارش آمده است ، متقاضیان این خودرو می توانند با ارائه کپی شناسنامه ،کپی کارت ملی و چک بانکی معادل مبلغ بهای خودرو که معادل 7میلیون و900 هزار تومان برای دو نوع بنزینی ودوگانه سوز است اقدام به ثبت نام کنند و یا اینکه از طریق سایت فروش ایران خودرو بطوراینترنتی می توانند این خودرو را پیش خرید نمایند.


تجربه نشان داده است هر مرتبه که ثبت نام برای خرید تندر90 آغاز می شود ظرفیت ثبت نام برای این خودرو کمتر از یک ساعت تکمیل می شود لذا متقاضیان حتما برای خرید تندر 90ازهم اکنون برای هفته آینده آمادگی لازم را داشته باشند

hamed malekpour
14-03-2011, 21:00
تولید و عرضه رانا و وانت سمند درسال 90

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی حاضر و به پرسش های آنان در زمینه های گوناگون فعالیت و برنامه های ایران خودرو پاسخ داد. سایت های داخل و خارج، محصولات جدید، خودروهای فرسوده و بسیاری موضوعات دیگر در این کنفرانس خبری مطرح شد.



به گزارش ایکو پرس ، کنفرانس خبری مهندس نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با رسانه های داخلی و خارجی به مدت سه ساعت طول کشید و مدیریت ارشد ایران خودرو با علاقه وافر پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود که مشروح پرسش و پاسخ درپی می آید



سایت های جدید در داخل کشور

خبرنگار روزنامه گسترش صنعت در مورد سایت های آذربایجان و کرمانشاه از مهندس نجم الدین سوال کرد که وی در پاسخ گفت: سایت آذربایجان در شهرک صنعتي شهيد سليمي تبريز با ظرفيت توليد سالانه بيش از 200 هزار دستگاه پژو 206 سال آينده به بهره برداري مي رسد. این سایت در فاز اول براي 2500 نفر فرصت شغلي ايجاد می کند و به گونه اي طراحي شده است که مي توان در آن خودروهاي ديگري مانند 207 آي را نیز توليد کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد سایت کرمانشاه گفت: این سايت نیز با ظرفيت توليد 10 هزار دستگاه ون پژو پارتنر سال آينده به بهره برداري مي رسد. ون پژو پارتنر با برخورداري از امكانات و تجهيزات مدرن و پيشرفته يكي از محصولات جديدي است كه براي اولين بار در بازار ايران عرضه خواهد شد.

وی میزان ساخت داخل 206 را بالای 90 درصد و میزان ساخت داخل ون تولید سایت کرمانشاه را 40 درصد در آغاز عنوان کرد که رو به افزایش خواهد بود.

سایت سنگال فعال است

مهندس نجم الدین در پاسخ به پرسش خبرنگار هفته نامه آسیا در مورد سایت سنگال، گفت: روابط اقتصادی از روابط سیاسی جدا است به همین دلیل سایت سنگال به کار خود ادامه می دهد و در حال آماده سازی برای افتتاح فاز دوم است که بازار خوبی را نیز تغذیه می کند.

وی در مورد نصب ای بی اس بر روی محصولات اظهار داشت: امروز همه محصولات به ای بی اس مجهز هستند و از ابتدای سال آینده به کیسه هوای راننده نیز مجهز می شوند و از نیمه سال این تعداد به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین افزایش پیدا می کند.

200 میلیارد تومان برای تحقیق و توسعه

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت: با توجه به توسعه محصولات و فناوری های جدید، تجهیرات ایمنی و استانداردهای آلایندگی، سه درصد فروش ایران خودرو که 200 میلیارد تومان می شود، در سال 89 برای تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شده است.

نجم الدین اضافه کرد که در سال آینده سهم تحقیق و توسعه و محصولات جدید، 20 درصد افزایش خواهد یافت.

چگونه شرکت سودآور شد

در ادامه این کنفرانس خبری خبرنگار ماهنامه ترابران در مورد عوامل سودآور شدن ایران خودرو سوال کرد که مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ وی اظهار داشت: درک موقعیت شرکت و چالش ها و فرصت های پیش رو، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، تغییر ترکیب سبد محصولات تولیدی، نظام مند کردن ساختار مالی و بهبود استراتژی صادراتی در این زمینه موثر بوده است. به این موارد باید انجام به موقع و کم هزینه پروژه ها و اصلاح ساختار سازمانی شرکت در جهت چابکی و کوچک سازی را باید افزود.

سرمایه گذاری مشترک

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری پانا در مورد سرمایه گذاری مشترک گفت: شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه در منطقه مرزی مغان احداث شده و مذاکرات با صنایع خودروسازی ترکیه انجام شده است. توان طراحی ایران خودرو برای محصول و خطوط تولید و توان ترکیه در صنایع قطعه سازی امتیازهای دو طرف در این همکاری به شمار می رود. لذا تصمیم گرفتیم خودروی مشترکی را تولید کنیم که هنوز نتایج قطعی گرفته نشده است.

وی از تولید خودروی مشترک اسلامی نیز خبر داد و گفت: ما ترجیح می دهیم همه اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در این کار شریک باشند و از توان همه به ویژه ایران، ترکیه و مالزی در این زمینه استفاده شود.

رانا به خوبی پیش می رود

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد کم و کیف تولید رانا گفت: تولید آزمایشی رانا برای تست های مربوطه و تحقق استانداردهای 55 گانه به انجام رسیده است. از خرداد ماه تولید آن در خطوط اصلی آغاز و هزار دستگاه تا شهریور ماه 90 تولید و توسط مشتریان خاص تست می شود. در سال آینده پنج هزار دستگاه رانا تولید می شود و برنامه ریزی های آن بسیار دقیق است.

رانا از موتور کم مصرف برخوردار و میزان ساخت داخل آن بیش از 90 درصد است. سعی ما براین قرار دارد که قیمت آن از 11 میلیون تومان فراتر نرود.

ساختار سرمایه

مهندس نجم الدین در ادامه کنفرانس خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه عصر اقتصاد در مورد ساختار سرمایه گفت: ساختار سرمایه ایران خودرو مناسب نیست. در سال های گذشته به جای افزایش سرمایه سود شرکت تقسیم شده و در برابر 9 هزار میلیارد تومان فروش، 630 میلیارد تومان سرمایه دارد که با وجود بهره مالکانه 9 درصد ناچاریم از منابع بانکی استفاده کنیم.

در یکی دوسال اخیر نیز افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی به دلیل اجرای اصل 44 میسر نبود. با توجه به واگذاری 18 درصد از سهام متعلق به دولت، در آستانه خصوصی سازی کامل هستیم.

در مجمع سهامداران سال 89 و سال های پیش رو، سهامداران را متقاعد به افزایش سرمایه می کنیم و با کاهش هزینه های مالی سود شرکت افزایش می یابد.

آماده رقابت هستیم

مهندس نجم الدین در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در مورد ایجاد قطب سوم خودروسازی در ایران، گفت: برای توسعه رفابت، جلوگیری از انحصار و استفاده از ظرفیت های فنی و انسانی در کشور، وزارت صنایع تصمیم گرفته خودروساز جدیدی را ایجاد کند. ما هم آماده رقابت هستیم.

هیچ وانتی در ایران استاندارد نیست

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار عقیده کرد، بهبودهایی که در سال های اخیر در مورد سواری انجام شده در مورد وانت انجام نشده، لذا ما در ایران وانت استاندارد نداریم. وانت سمند که سال آینده عرضه می شود از استاندارد روز جهانی برخوردار است و با شروع تولید آن به مرور وانت پیکان را از رده خارج می کنیم.

ضررهایمان را داده ایم

مهندس نجم الدین در مورد سایت های خارجی ایران خودرو در پاسخ به پرسش خبرنگار پرشین خودرو گفت: هر سرمایه گذاری جدیدی در ابتدا ممکن است با زیان هایی مواجه شود، ما هم در سایت های خارجی خود تا معرفی محصول و کسب بازار زیان هایی را متحمل شده ایم و امروز ضمن اصلاح قیمت ها و کاهش قیمت قطعات در داخل کشور، سایت های ما نیز اقتصادی شده است.

وی از توسعه بازارهای منطقه خبر داد و گفت: این کار با توسعه بازار سایت ونزوئلا به امریکای لاتین آغاز می شود.

قدرت خرید مردم کم نمی شود

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار تایمز مالی در مورد هدفمندسازی یارانه ها و قدرت خرید مردم گفت: هدفمندسازی یارانه ها قدرت خرید مردم را کاهش نمی دهد بلکه قدرت خرید طبقه متوسط و پایین تر، افزایش می یابد و ما باید بسترسازی و مشتری را جذب کنیم. لذا قیمت ها را دو تا پنج درصد کاهش دادیم و فروش ما بالا رفت.

وی افزود: مشکلی در فروش محصولات به ویژه 206 و سمند نداریم، اما به دلیل تراکم پایان سال نتوانستیم تحویل دهیم.

وی رشد بهره وری را نیز دلیلی بر کاهش دست کم 10 درصدی بدهی ایران خودرو عنوان کرد.

100 هزار خودروی فرسوده را جایگزین کردیم

در ادامه کنفرانس خبری مدیر عامل ایران خودرو، با اشاره به مصوبه دولت در مورد کاهش صد هزار تومانی قیمت خودروها، گفت: ایران خودرو پیشتر قیمت محصولات را حد اقل 150 هزار تومان کاهش داد.

وی استفاده از سایت های موجود و پیمان های منطقه ای و اقتصادی را رویکرد ایران خودرو در مورد سایت های خارجی ذکر کرد و گفت: سایت جدیدی ایجاد نمی کنیم.

نجم الدین تعداد خودروهای فرسوده جایگزین شده توسط ایران خودرو تا پایان بهمن ماه را صد هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل و سوخت 80 هزار دستگاه را به ایران خودرو تکلیف کرده بود ولی ایران خودرو از برنامه فراتر رفت.

وي تیراژ توليد ایران خودرو در سال جاري را 750 هزار دستگاه ذکر کرد كه نشان از افزايش 7/10 درصدي نسبت به سال گذشته دارد.

نصب ترمز ضد قفل

خبرنگار سايت خبري پرشين خودرو نيز سوالي در خصوص نصب اي بي اس و ايمني آن پرسید كه مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو پاسخ داد: همه خودروهايي كه داراي ترمز اي بي اس هستند استاندارد بوده، در غير اين صورت اجازه شماره گذاري به آن ها را نمي دهند.

وي در ادامه، در مورد خودروهاي جديد ايران خودرو خاطرنشان ساخت: اين شركت دو پلتفرم جديد طراحي كرده است كه 10 محصول جديد تا سال 93 بر اساس آن توليد و روانه بازار مي شود.

وي تصريح كرد: از ديگر برنامه هاي ايران خودرو توليد موتور هاي كم مصرف و جايگزين كردن آن ها با موتورهاي پرمصرف اين شركت است.

خبرنگار خبرگزاري آسوشيتد پرس در خصوص آلودگي هوا و ميزان تاثير خودروها در آن سوال كرد، كه مهندس نجم الدين در پاسخ گفت: در حال حاضر استاندارد خودرو در كشور يورو 2 است ولي در صورت بالا رفتن استاندارد ها ما نيز آمادگي ارتقاي استانداردهاي خودروهاي توليدي خود را داريم.

تحریم های اقتصادی

خبرنگار روزنامه جام جم در ادامه سوالي را مبني بر تاثير تحريم بر توليدات خودرو عنوان كرد كه مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو پاسخ داد: تحريم ها هيچ تاثيري بر روند توليدات اين شركت ندارد و ما از توانايي هاي ساخت داخل بيشتر استفاده مي كنيم.

وي افزود: اگر چنانچه كشوري ما را تحريم كند، مي توانيم از طريق كشور ديگر نياز خود را تامين كنيم.

واردات خودرو

مهندس نجم الدين در خصوص تعرفه واردات خودرو نيز گفت: درست است كه تعرفه خودرو در ايران كمي بالا است ولي سود بانكي در كشور ما نيز خيلي بالا مي باشد.

وي خاطرنشان ساخت: سود بانكي در كشورهاي مختلف بين صفر تا سه درصد بوده ولي در ايران 25 تا 30 درصد است كه اين امر به روند توليدات و اشتغال زايي شركت هاي توليدي آسيب مي زند.

مرکز تست جاده ای

خبرنگار خبرگزاري فارس سوال خود را در خصوص مراكز تست جاده اي خودروها مطرح كرد كه مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو پاسخ داد: در حال حاضر چون تست جاده اي در ايران خودرو صرفه اقتصادي ندارد، اين تست در كشورهاي خارجي انجام مي شود ولي ساير تستهاي خودرو در ايران انجام مي شود.

وي تصريح كرد: با طراحي برندها و محصولات جديد مي توانيم تست خودرو را در ايران اجرايي كنيم.

خودکفایی قطعات

خبرنگار روزنامه حزب الله نيز سوالي را در خصوص ميزان داخل سازي خودروها پرسيد، مهندس نجم الدين گفت: در حال حاضر بيش از 90 درصد محصولات ايران خودرو داخلی سازي شده و در سال آينده نيز ميزان داخل سازي پژو 206 به 90 درصد مي رسد.

نظام پرداخت ها به قطعه سازان

در ادامه خبرنگار روزنامه ملت ما سوالي در خصوص پرداخت هاي ايران خودرو و ساپكو به قطعه سازان پرسيد كه مهندس نجم الدين پاسخ داد: نظام پرداخت ايران خودرو به قطعه سازان منضبط شده و در حال حاضر پرداخت ها به 90 روز رسيده است.

وي با تاكيد بر اين كه در برخي موارد اين ميزان به 60 و 30 روز رسيده است افزود: حتي پرداختي تعدادي از قطعه سازان با توجه به ماهيت كاري شان به صورت نقدي است.

سوال ديگر خبرنگار اين روزنامه در خصوص استاندارد خودروهاي سمند صادراتي به كشور روسيه بود كه مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو پاسخ داد: كليه خودروهاي سمند صادراتي به كشور روسيه داراي استاندارد يورو 4 است.

در انتها خبرنگار مجله دنياي خودرو سوالي را مبني بر زمان توليد وانت سمند مطرح كرد كه مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو پاسخ داد: وانت سمند در سال آينده وارد بازار خواهد شد.

mohamad skystar
30-03-2011, 19:11
جایگاه خودروسازی ایران در سال گذشته میلادی:
با دو پله سقوط و با تولید 752 هزار و 310 دستگاه انواع خودرو و کسب رتبه 18 جهان از نظر حجم تولید.
کسب رتبه 7 در آسیا پس از کشورهای ژاپن.کره.چین.هند.تایلند و ترکیه

REZA-1843
30-03-2011, 20:53
جایگاه خودروسازی ایران در سال گذشته میلادی:
با دو پله سقوط و با تولید 752 هزار و 310 دستگاه انواع خودرو و کسب رتبه 18 جهان از نظر حجم تولید.
کسب رتبه 7 در آسیا پس از کشورهای ژاپن.کره.چین.هند.تایلند و ترکیه

از لحاظ کیفیت چی از لحاظ کیفیت تو کدوم رده قرار داره؟؟

hamed malekpour
09-04-2011, 11:37
آمادگي ايران خودرو براي خروج 200 هزار دستگاه خودروي فرسوده

گروه صنعتي ايران خودرو با همكاري ستاد مديريت و مصرف سوخت و بانك ها، آمادگي خروج 200 هزار دستگاه خودروي فرسوده در سال جاري را دارد.



به گزارش ايكو پرس، علي اصغر سرايي نيا، معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو با بيان اين‌كه ميزان فروش ايران خودرو در سال 89 نسبت به سال 88 افزايش چشم‌گيري داشت، گفت: ميزان توليدات ايران خودرو در سال 89، 755 هزار دستگاه بود . اين شركت در سال 89 توانست کلیه خودرو های تولید شده را به فروش برساند.

وي ادامه داد: ميزان فروش ايران خودرو در سال 89 نيز حدود 10 هزار ميليارد تومان بود كه نشان از رشد 20 درصدي فروش نسبت به سال 88 داشت.

معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو با تاكيد بر اين‌كه برنامه ريزي فروش ايران خودرو در سال جاري 870 هزار دستگاه است، تصريح كرد: اين ميزان نسبت به سال 89، 110 هزار دستگاه افزايش مي يابد.

سرايي نيا افزود: معاونت بازاريابي و فروش ايران خودرو با ايجاد كميته هاي عالي بازاريابي در نقاط مختلف كشور در صدد افزايش فروش در استان هاي مختلف است.

معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو تاكيد كرد: با توجه به سياست هاي شركت و تاكيد مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در سال جديد هيچ گونه افزايش قيمتی در محصولات نخواهيم داشت.

سرايي نيا با اشاره به اين‌كه كيفيت محصولات ايران خودرو در سال گذشته بسیار بهبود یافته بود، تصريح كرد: اكثر مشتريان اين شركت در سال گذشته از كيفيت خودروهاي خود راضي بودند.

وي پر فروش ترين محصولات ايران خودرو در سال 89 را به ترتيب پژو 405 با فروش حدود 205 هزار دستگاه، خانواده پژو 206 با فروش حدود 162 هزار دستگاه و خانواده سمند با فروش حدود 125 هزار دستگاه دانست.

معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو ادامه داد: پژو 405، 27 درصد، خانواده پژو 206، 21 درصد و خانواده سمند 17 درصد از فروش ايران خودرو را به خود اختصاص دادند.

سرايي نيا بعد از استان تهران، استان هاي خراسان، فارس، اصفهان، خوزستان و كرمان را به عنوان پرفروش ترین بازارهای محصولات ايران خودرو عنوان كرد.

mohamad skystar
09-04-2011, 13:04
از لحاظ کیفیت چی از لحاظ کیفیت تو کدوم رده قرار داره؟؟


از نظر کیفیت خبر ندارم اما فکر کنم خیلی پایین تر باشه

---------- Post added at 02:04 PM ---------- Previous post was at 02:02 PM ----------


آمادگي ايران خودرو براي خروج 200 هزار دستگاه خودروي فرسوده

گروه صنعتي ايران خودرو با همكاري ستاد مديريت و مصرف سوخت و بانك ها، آمادگي خروج 200 هزار دستگاه خودروي فرسوده در سال جاري را دارد.
.


اگر مثل دفعات قبل برا تحویل بد قولی نشه خوبه.آخه خیلی ها اذیت شدن و چند ماه تو نوبت بودن.

D r i v e r
09-04-2011, 15:43
خوب این تاپیک هم با پایان یافتن سال 89 قفل میشه!
اخبار جدید رو لطف کنید و در تاپیک سال 90 قرار بدین
ممنون :11: