مشاهده نسخه کامل
: اورژانس 3ds max
p30world مطمئنا به یک اورژانس و سوال جوابای فوری در مورد تموم نرم افزارهای مشهور احتیاج داره.
و یکی از اونها نرم افزار 3ds max.
حتما مورد استقبال قرار می گیره.
پیروز باشید.
خب دوست عزیز اینو بچه ها با ایجاد تاپیک مطرح میکنن
فرقی نداره
خب دوست عزیز اینو بچه ها با ایجاد تاپیک مطرح میکنن
فرقی نداره
به قول یه بنده خدایی فرقش به تفاوتشه!!!!
اگه یه تاپیک مخصوص باشه برا اینکار دیگه وقت بچه ها تلف نمیشه برا سوالای ساده و فوری....
سلام
برای گرفتن unwrap از مدل رزولوشن تکسچر رو باید رو چند بذارم؟
روی 1024 که می ذارم تکسچر خیلی بزرگ میشه.
آیا اندازه مدل توی مکس هم به این مورد بستگی داره؟
سوال قبلیم که جواب داده نشد
به این سوالم لطف کنید وجواب بدید.
وقتی یک مدل رو از دو تکه می سازم و بعدا به هم attach می کنم نمی تونم راس ها و لبه های این دو تکه رو به همدیگه weld کنم. چاره چیه؟
+سوال قبلیم...
مرسی
بعضی از جواب سوالام رو پیدا کردم ولی واقعا کسی نیست که کمکم بکنه؟
:41:
سلام
برای گرفتن unwrap از مدل رزولوشن تکسچر رو باید رو چند بذارم؟
روی 1024 که می ذارم تکسچر خیلی بزرگ میشه.
آیا اندازه مدل توی مکس هم به این مورد بستگی داره؟
نه فرقی نداره
به خودت بستگی داره که چقدر کیفیت میخوای برای تکسچرت
اگه ببری بالا کیفیتش بهتر میشه
سوال قبلیم که جواب داده نشد
به این سوالم لطف کنید وجواب بدید.
وقتی یک مدل رو از دو تکه می سازم و بعدا به هم attach می کنم نمی تونم راس ها و لبه های این دو تکه رو به همدیگه weld کنم. چاره چیه؟
اون دو قسمت که قراره ولد شه باید face هاشون پاک شده باشه
یعنی اگه نوک یه مکعب میخواد به نوک یه مکعب دیگه جوش بخوره ولد شه ، باید دو تا face بالای مکعب پاک شه
اوکی ؟
نه فرقی نداره
به خودت بستگی داره که چقدر کیفیت میخوای برای تکسچرت
اگه ببری بالا کیفیتش بهتر میشه
هادی جان استانداردی در این زمینه (اندازه texture) وجود نداره؟ برای کاربردی شدن texture تو انجینهای بازی سازی می خوام.
یعنی هر مقدار بخوام می تونم اندازه texture رو بالا ببرم؟
N O V A L I S
27-02-2010, 17:56
سلام..
آیا میشه فهمید مدلی که UV شده و بعد تبدیل به mesh یا Poly شده از چه روشی (Planar یا Cylindrical یا Spherical یا...) و با چه تنظیماتی (تقریبی) UV شده؟ راه برگشتی هست؟ :13:
هادی جان استانداردی در این زمینه (اندازه texture) وجود نداره؟ برای کاربردی شدن texture تو انجینهای بازی سازی می خوام.
یعنی هر مقدار بخوام می تونم اندازه texture رو بالا ببرم؟
خوب برای بازی سازی میخوای پس
باید ابعاد مربعی و 64x64 یا 128x128 یا 256x256 یا 512x512 یا 1024x1024 باشه
اگه اون آبجکتت توی بازی مدل کوچیکی داره یا زیاد نقش مهمی نداره میتونی از سایزای کوچیک استفاده کنی وگرنه میتونی 512 یا بالا ترو استفاده کنی
اما هواست باشه اگه خیلی هم دست بالا بگیری حافظه گرافیکیت توی بازی پر میشه
سلام..
آیا میشه فهمید مدلی که UV شده و بعد تبدیل به mesh یا Poly شده از چه روشی (Planar یا Cylindrical یا Spherical یا...) و با چه تنظیماتی (تقریبی) UV شده؟ راه برگشتی هست؟ :13:
به نظره من که نمیشه برگشت !
اما چون یو وی قبلی روش مونده ف گمونم اگه بش uv بدی ، باید تنظیماتش مثل همون قبلیه باشه
حد اقل برای آرایش یو وی ها
آیا توی مدلسازی فرقی داره جسم های جدید رو روی مدل اصلی بذاریم و بعد attach کنیم؟ یا بهتره که از خود مدل استفاده کنیم و با ابزاری مثل برش و extrude و inset وbevel و... مدل رو پیش ببریم؟
هیچ مشکلی نداره،بعضی وقتا مجبوری یه جسم رو Attach کنی،تا کار بهتر و زیباتر بشه،البته بستگی به مدل داره،شاید با extrude بهتر بشه،در کل باید ببینی با کدوم کارو زیباتر میکنه،با همون کارو ادامه بدی.
موفق باشی.
هیچ مشکلی نداره،بعضی وقتا مجبوری یه جسم رو Attach کنی،تا کار بهتر و زیباتر بشه،البته بستگی به مدل داره،شاید با extrude بهتر بشه،در کل باید ببینی با کدوم کارو زیباتر میکنه،با همون کارو ادامه بدی.
موفق باشی.
ممنونم
من بیشتر برای کم کردن polygon مدل اینکار رو می کنم. آخه بعضی وقتا اگه بخوام از extrude استفاده کنم اون قسمت از مدلم polygon اضافی می گیره.
بازم ممنون
برای unwrap کردن سریع کسی آموزش داره برام بذاره.
مخصوصا در مورد اینکه برش ها از چه قسمت هایی باید انجام بشه تا برای کار در فوتوشاپ راحتتر باشه.
ممنون
سوالام داره بی جواب می مونه:37:
آیا ابزار خاصی وجود داره که وسط یک پلیگان یک edge اضافه کنیم؟ البته بدون slice , tessellate, دردسر!!!!!
Codename 77
03-03-2010, 13:00
بله .... Cut
SADEGH 7
03-03-2010, 14:37
سلام
ممنون به خاطر تاپیک چون برای آماتور هایی مثل من خیلی مفیده. الآن حدود 1 هفتس تو یه مساله گیر کردم، ولی انقدر سوالم ابتداییه که روم نمی شد براش تاپیک ایجاد کنم:31:.
این عکس رو ببینید:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
الآن Height segments 5 هستش. ولی هیچ خطی روی استوانه دیده نمی شه. چجوری می تونم این خط ها رو ببینم؟
ببخشید اگه زیادی ابتداییه. خیلی سرچ کردم ولی چون یه keyword درست و حسابی ندارم، نتونستم چیزی پیدا کنم.
ممنون می شم راهنمایی کنید.:11:
سوالام داره بی جواب می مونه:37:
آیا ابزار خاصی وجود داره که وسط یک پلیگان یک edge اضافه کنیم؟ البته بدون slice , tessellate, دردسر!!!!!
توی editable poly یه دکمه داره به اسم cut
اون این کارو میکنه
سلام
ممنون به خاطر تاپیک چون برای آماتور هایی مثل من خیلی مفیده. الآن حدود 1 هفتس تو یه مساله گیر کردم، ولی انقدر سوالم ابتداییه که روم نمی شد براش تاپیک ایجاد کنم:31:.
این عکس رو ببینید:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
الآن Height segments 5 هستش. ولی هیچ خطی روی استوانه دیده نمی شه. چجوری می تونم این خط ها رو ببینم؟
ببخشید اگه زیادی ابتداییه. خیلی سرچ کردم ولی چون یه keyword درست و حسابی ندارم، نتونستم چیزی پیدا کنم.
ممنون می شم راهنمایی کنید.:11:
دکمه ی F4 رو بزن
:40:
بله .... Cut
نه می خوام دقیق باشه یعنی موازی دو خط پلیگان باشه
نه می خوام دقیق باشهیعنی موازی دو خط پلیگان باشه
آها
خوب سگمنتایی که میخوای خط کشیده شده از وسطشون بگذره رو انتخاب کن ( باید متوالی باشن )
بعد دکمه ی connect رو بزن
سلام
ممنون به خاطر تاپیک چون برای آماتور هایی مثل من خیلی مفیده. الآن حدود 1 هفتس تو یه مساله گیر کردم، ولی انقدر سوالم ابتداییه که روم نمی شد براش تاپیک ایجاد کنم:31:.
این عکس رو ببینید:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
الآن Height segments 5 هستش. ولی هیچ خطی روی استوانه دیده نمی شه. چجوری می تونم این خط ها رو ببینم؟
ببخشید اگه زیادی ابتداییه. خیلی سرچ کردم ولی چون یه keyword درست و حسابی ندارم، نتونستم چیزی پیدا کنم.
ممنون می شم راهنمایی کنید.:11:
f4 برای دیدن لبه ها (edge) و f3 برای دیدن یا ناپدید شدن سطوح مدل
اینم شورتکات های مکس برای مبتدیانی مثل من!!!
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
N O V A L I S
05-03-2010, 00:32
سلام.. من می خوام از یه مدل ایمپورت شده Render To Texture بگیرم..
اما نمی دونم این حشرات ریز (!) از کجا میان..! :13:
مدل هم تمیزه و آتاشغال توش نیست..
مشکل از کجاست؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کیفیت رندرو ببر بالا ببین بازم اینطوری میشه ؟
N O V A L I S
05-03-2010, 12:44
نه نشد..
دارم روش کار می کنم..
هر کس هر پیشنهادی داره بده..
:40:
ویرایش : آقا کسی چیزی به ذهنش نرسید؟ روانی شدیم رفت..!!
با مکس 2008 و با صحنه های ساده تر هم تست کردم.. مشکل انگار از یه ایراد کلی گرافیکی سیستمه...
؟؟!!
N O V A L I S
05-03-2010, 18:35
یافتم!
این پدر سوخته بود :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام
اگه توی مدلسازی polygonهامون توی همدیگه رفته باشن آیا برای texturing توی zbrush مشکلی بوجود میاد؟
این سوال رو پرسیدم چون اگعه بخوام از boolean استفاده کنم فوق العاده تعداد polygonهام زیاد میشن.
Pejvak61
08-03-2010, 17:24
مديريت سگمنت ها بسيار مشكل ميشه. boolean جز در موارد خاص چيز مناسبي نيست چون حتي Proboolean هم بعد از انجام Boolean يك سري لبه هاي باز ناخوشايند توليد ميكنه كه در صورت پيچيده بودن جسم اصلاح كردنش كار حضرت فيله.
به نظرم سعي كني به جاي boolean يه حفره (يا چيزي مشابه اون با حذف كردن سگمت هاي تداخل شونده) در دو سمت ايجاد كني و vertex هاي آزاد دو حفره رو به هم متصل كني خيلي بهتر و قابل اعتماد تره.
مديريت سگمنت ها بسيار مشكل ميشه. boolean جز در موارد خاص چيز مناسبي نيست چون حتي Proboolean هم بعد از انجام Boolean يك سري لبه هاي باز نا خوشايند توليد ميكنه كه در صورت پيچيده بود جسم اصلاح كردنش كار حضرت فيله.
به نظرم سعي كني به جاي boolean يه حفره (يا چيزي مشابه اون با حذف كردن سگمت هاي تداخل شونده) در دو سمت ايجاد كني و vertex هاي آزاد دو حفره رو به هم متصل كني خيلي بهتر و قابل اعتماد تره.
آخه پولیگانهام اینطوری زیاد میشه.
منظور اینه که اگه به اندازه خیلی کم یک پولیگان رو داخل پولیگان دیگه بکنیم طوری که زیاد محسوس نباشه بازم مدیریت سگمنت ها مشکل میشه؟
كار حضرت فيله.
این حضرت فیل بالاتر از امام فیلست ؟ : دی
---
خوب پژواک راست میگه
تا حد امکان سعی کن از پلی گان های منطقی استفاده کنی ، یعنی مرتبو منظم و تا جای ممکن 4 وجعی باشن
چون توی زیبراش اگه سگمنتات سه وجهی باشن توی اسموت کاملا تابلو میشن
سلام
ممنون از کمک های خوبتون
برای تبدیل مدلهای low poly به high poly وبرعکس از چه ابزاری باید استفاده کرد؟
آیا نرم افزارهای جانبی که حرفه ای این کار رو انجام بدن وجود داره؟
Pejvak61
09-03-2010, 15:07
در Max براي افزايش از Turbosmooth يا Meshsmooth استفاده ميشه.
ولي براي كاهش نميدونم.
Pejvak61
09-03-2010, 16:00
آخه پولیگانهام اینطوری زیاد میشه.
منظور اینه که اگه به اندازه خیلی کم یک پولیگان رو داخل پولیگان دیگه بکنیم طوری که زیاد محسوس نباشه بازم مدیریت سگمنت ها مشکل میشه؟
ميتوني عكس چيزي بذاري ببينيم؟
ميتوني عكس چيزي بذاري ببينيم؟
سلام دوست من
(مکعب بزرگ: مکعب اول)
ببین توی این شرایط با اضافه کردن مکعب دوم وحتی حذف پولیگان مکعب دوم (داخل مکعب اول) تعداد پولیگانها 11 تاست. (مکعب دوم یه ذره وارد مکعب اول شده)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولی توی این عکس با inset کردن پولیگان مکعب اول و extrude کردنش پولیگانها 14 تا میشه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این مثال خیلی ساده بود و توی مدلهای پیچیده تر این رقم خیلی به چشم میاد.
*Forgotten*
10-03-2010, 15:00
سلام
ممنون از کمک های خوبتون
برای تبدیل مدلهای low poly به high poly وبرعکس از چه ابزاری باید استفاده کرد؟
آیا نرم افزارهای جانبی که حرفه ای این کار رو انجام بدن وجود داره؟
خوب جواب low poly به high poly همون mesh smooth یا turbo mesh هستش
برای تبدیل high poly به low poly تو خود مکس یه مدیفایر هست به اسم MultiRes
که کارش همینه موضوعتو انتخاب میکنی از لیست مدیفایرها multires رو انتخاب میکنی
بعدش روی generate کلیک میکنی تا عمل شمارش ورتکس انجام بده
تو قسمت resolation lمیتونی تعدا ورتکسهارو بر حسب شمارش یا درصد کاهش بدی
فقط به اندازه ای کاهش بده تا شکل کلی جسم بهم نخوره
در مورد نرم افزار باید باشه ولی تا حالا خودم ندیدم
*Forgotten*
10-03-2010, 15:25
البته اینم فراموش کردم که بگم یه تابع دیگه هم به نام optimze وجوداره که شبیه multires عمل میکنه با این تفاوت که
تنظیمات بیشتری داره و اتوماتیکتر هستش, تنظیماتشو دستکاری کن تا چیزی که میخای بدست بیاد
وقتی توی مکس بعضی از پولیگانها سیاه سفید (یک طرف تیره، یک طرف روشن) میشه چیو نشون میده؟
ورتکسها رو جابجا می کنم تاثیری نداره، ورتکس اضافی هم ندارم.
میدونم مال smooth هستش ولی من اصلا کاری به تنظیمات smooth نداشتم وبعد از اون اگه بخوام روی قسمتی از مدل smooth بدم مثل قبل میشه وفرم خوبی نمی گیره
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای ساخت low poly میتونی از نرم افزار TopoGun استفاده کنی،من خودم باهاش کار نکردم،میتونی آموزش هاشو از سایت سازنده بگیری:
لینک دانبود:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
لینک آموزش:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یه نمونه همراهش هست ،همون عکسی که برای تبلیغش گذاشتن،که حجمش 70 مگابایته و بعد از تبدیل به Low حجمش میشه 4مگابایت
Pejvak61
11-03-2010, 09:15
سلام دوست من
(مکعب بزرگ: مکعب اول)
ببین توی این شرایط با اضافه کردن مکعب دوم وحتی حذف پولیگان مکعب دوم (داخل مکعب اول) تعداد پولیگانها 11 تاست. (مکعب دوم یه ذره وارد مکعب اول شده)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولی توی این عکس با inset کردن پولیگان مکعب اول و extrude کردنش پولیگانها 14 تا میشه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این مثال خیلی ساده بود و توی مدلهای پیچیده تر این رقم خیلی به چشم میاد.
فكر كنم كه منظورتو فهميدم.
شما ميخواي تعداد پاليگون هات زياد نشن.
اولاً صحيح ترين صورت ممكن براي يك پاليگون اينه كه از يك Element تشكيل شده باشه و 4 وجهي هم باشه و تداخل هم نداشته باشه با اين اوصاف در پائيني كاملاً داري درست عمل ميكني در حاليكه در بالايي 2 Element داري و در ضمن تداخل هم دارن.
دوماً اين حالتي كه مثال زدي خيلي خاصه البته در بيشتر حالات تعداد پليگون هاي تداخل شونده اونقدر زياد هست كه ارزش اين كار رو داشته باشه در ضمن اگر تعداد كمي به پاليگون هاي مجموعه اضافه بشه تأثير چنداني روي نتيجه نهايي نداره و البته اينم يادت باشه كه در عكس بالايي 12 پاليگون داشتي و در عكس پاييني 14 تا. با در نظر گرفتن اينكه تعداد پاليگن هاي اوليه بسيار كم بوده اين كار شما باعث افزايش محسوسي ميشه اما در كارهاي بزرگتر قابل چشم پوشيه.
سوماً در كاري كه در عكس بالايي ميكني اصول رعايت نشده. اگر يكي از وجوه رو برميداري بايد اونجا روزنه اي باشه (مثل جاي چشم يا سوراخ گوش يا بيني براي صورت انسان) ولي اگر اينطور نبود بايد بلافاصله اون روزنه رو بپوشوني مثل كاري كه در عكس دومي كردي. در عكس بالايي شما يه مشكل بزرگ در Mapping پيدا ميكني و اونم اينه كه در قسمت هاي تداخل شونده هر چند هم كم باشه نميتوني درست Texturing كني چون مرز مكان تداخل شونده و قابل رويت رو نميتوني ببيني.
Pejvak61
11-03-2010, 09:39
وقتی توی مکس بعضی از پولیگانها سیاه سفید (یک طرف تیره، یک طرف روشن) میشه چیو نشون میده؟
ورتکسها رو جابجا می کنم تاثیری نداره، ورتکس اضافی هم ندارم.
میدونم مال smooth هستش ولی من اصلا کاری به تنظیمات smooth نداشتم وبعد از اون اگه بخوام روی قسمتی از مدل smooth بدم مثل قبل میشه وفرم خوبی نمی گیره
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نشون ميده كه به درستي كانال اون سطوح انتخاب نشدن يا اينكه اشكالي در قرارگرفتن بعضي vertex ها ايجاد شده. معمولاً سطوحي كه از Smoothness (نرمي) يكساني برخوردار باشن بايد در يك كانال Smoothness متفاوت از همسايگانش قرار بگيرن يا در كانالهاي Smoothness كه در حداقل يك سطح باهم مشتركند از كانال هاي مشترك استفاده كنن. اين كار باعث ميشه مدل هاي جالبي رو بتونيم بدون نياز به افزايش تعداد سطوح براي ايجاد Smoothness با تعداد پاليگن هاي بسيار كم ايجاد كنيم.
شايد كمي سردرگم كننده باشه ولي اميدوارم فرصتي پيش بياد تا بتونم اين مطلب رو به صورت تصويري بهتون نشون بدم تا روشن شين.
در عكس بالايي شما يه مشكل بزرگ در Mapping پيدا ميكني و اونم اينه كه در قسمت هاي تداخل شونده هر چند هم كم باشه نميتوني درست Texturing كني چون مرز مكان تداخل شونده و قابل رويت رو نميتوني ببيني.
پس پیشنهاد می کنی اصلا این کار رو انجام ندم؟
اگه با حالت auto align یک مکعب روی دیگری سوار کنم که مشکلی بوجود نمی یاد؟ (با توجه به اینکه تداخلی وجود نداره)
یه سوال دیگه یه سطح رو چطوری مییشه روی سطح دیگه دقیقا چسبوند؟ در حالتی که ابتدا کاملا از هم جدا باشند
---------- Post added at 09:47 AM ---------- Previous post was at 09:45 AM ----------
شايد كمي سردرگم كننده باشه ولي اميدوارم فرصتي پيش بياد تا بتونم اين مطلب رو به صورت تصويري بهتون نشون بدم تا روشن شين.
ممنون میشم اگه اینکار رو بکنید آخه خیلی بهش برخوردم.
ممنون از کمک های بی دریغت:11:
Pejvak61
11-03-2010, 10:01
پس پیشنهاد می کنی اصلا این کار رو انجام ندم؟
اگه با حالت auto align یک مکعب روی دیگری سوار کنم که مشکلی بوجود نمی یاد؟ (با توجه به اینکه تداخلی وجود نداره)
دقت نكردي چي گفتم. اول اينكه اين مسائل فقط كار تكسچرينگ رو مشكل ميكنن نه اينكه غيرممكن كنن. اصولش همون سه تاست، تداخل نداشتن، چهاروجهي بودن Face ها و تك Element بودن و البته نداشتن روزنه در شرايط غير ضروري رو هم بايد اضافه كنم كه تمام اين شروط رو بايد با هم داشته باشه و اگر يكيشون نقض بشه به مشكل برميخوري . اگر غير از اين عمل بشه غلط نيست ولي كار تكسچرينگ رو سخت و غير قابل انعطاف ميكنه.
یه سوال دیگه یه سطح رو چطوری مییشه روی سطح دیگه دقیقا چسبوند؟ در حالتی که ابتدا کاملا از هم جدا باشند
لطفاً منظور تو واضح تر بگو من متوجه نشدم.
ممنون میشم اگه اینکار رو بکنید آخه خیلی بهش برخوردم.
فعلاً جايي هستم كه دسترسي به Max ندارم به محض دسترسي اين كارو ميكنم.
لطفاً منظور تو واضح تر بگو من متوجه نشدم.
همون دو تا مکعب رو در نظر بگیر که کاملا از هم جدا باشند
حالا می خوام دقیقا روی همدیگه قرارشون بدم، مثل حالتی که یکی رو روی دیگری با زدن علامت کنار auto align ترسیم کرده باشیم.
سلام
وقتی توی mudbox تکسچر به مدل میدم و export fbx می کنم واون تکسچر رو توی مکس به مدل اعمال می کنم از کیفیت تکسچر کم میشه.
چرا؟ چیکار کنم؟
درود
ما نسخه 2010 رو داریم از بازار خریدم تا به امروز با xp مشکلی نداشته و از امروز به win7 مهاجرت کردم ولی موقع نصب باید یه سری فایلها که مربوط به سرویس پک 1 هست رو باید رو از نت دانلود کنه با حجم تقریبی 20 مگ دوستان ما هم ویندوز زیاد رو سیستمم دوام نداره یعنی هرقت خواستم ویندوز نصب کنم باید این سرویس پک رو دانلود کنم راهی نیست!!اگرم نخوام نصبش کنم نرم افزار جلو نمیره برای نصب!!!!!!!
N O V A L I S
15-03-2010, 00:13
او کی..
این سوال اورژانسی نیست، زیادم مهم نیست.. ولی یه کم رو اعصابه!
چند روزه مکس دیزاین 2010 رو نصب کردم، وقتی بالا میاد وبوپورت ِ پرسپکتیو Maximized شده.. (چه قد زور زدم تا این جمله رو گفتم!)
می خوام موقع باز شدن همون حالت پیش فرض 4 تائی دیده بشه.. این تنظیمش کجاست؟ پیدا نکردم.. (تو Layout هم نبود.)
---------- Post added at 12:13 AM ---------- Previous post was at 12:11 AM ----------
درود
ما نسخه 2010 رو داریم از بازار خریدم تا به امروز با xp مشکلی نداشته و از امروز به win7 مهاجرت کردم ولی موقع نصب باید یه سری فایلها که مربوط به سرویس پک 1 هست رو باید رو از نت دانلود کنه با حجم تقریبی 20 مگ دوستان ما هم ویندوز زیاد رو سیستمم دوام نداره یعنی هرقت خواستم ویندوز نصب کنم باید این سرویس پک رو دانلود کنم راهی نیست!!اگرم نخوام نصبش کنم نرم افزار جلو نمیره برای نصب!!!!!!!
سرویس پک ویندوز یا مکس؟ اگه مکسه که نمی خواد.. یه بار دانلود می کنی، می تونی موقع نصب مکس یا بعدش نصب کنی.. اگر ویندوز منظورته از انجمن ویندوز بپرسی بیشتر کمکت می کنن..
SADEGH 7
17-03-2010, 15:57
او کی..
این سوال اورژانسی نیست، زیادم مهم نیست.. ولی یه کم رو اعصابه!
چند روزه مکس دیزاین 2010 رو نصب کردم، وقتی بالا میاد وبوپورت ِ پرسپکتیو Maximized شده.. (چه قد زور زدم تا این جمله رو گفتم!)
می خوام موقع باز شدن همون حالت پیش فرض 4 تائی دیده بشه.. این تنظیمش کجاست؟ پیدا نکردم.. (تو Layout هم نبود.)
شما با زدن دکمه های ترکیبی Alt+W می تونید این مشکل رو برطرف کنید. و برای بازگشت به حالت Perspective از همین دکمه ها استفاده کنید.
--------------------------------------------------------------------------------
دوستان من یه مشکلی دارم. اون هم اینکه قسمت Diplay properties غیر فعاله:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چطور می تونم این قسمت رو Enable کنم؟
N O V A L I S
17-03-2010, 16:48
شما با زدن دکمه های ترکیبی Alt+W می تونید این مشکل رو برطرف کنید. و برای بازگشت به حالت Perspective از همین دکمه ها استفاده کنید.
--------------------------------------------------------------------------------
دوستان من یه مشکلی دارم. اون هم اینکه قسمت Diplay properties غیر فعاله:
چطور می تونم این قسمت رو Enable کنم؟
نه عزیزم. اینو که می دونم..:31:
موقع بالا اومدن برنامه می گم..
***
برا اینکه اون قسمتم فعال باشه شما باید موضوعی تو صحنه داشته باشید که انتخاب شده باشه..
SADEGH 7
17-03-2010, 19:47
نه عزیزم. اینو که می دونم..:31:
موقع بالا اومدن برنامه می گم..
***
برا اینکه اون قسمتم فعال باشه شما باید موضوعی تو صحنه داشته باشید که انتخاب شده باشه..
فکر کنم عکس برای شما لود نشده. چون من یک باکس رو انتخاب کردم ولی این قسمت فعال نیست.
N O V A L I S
17-03-2010, 20:02
فکر کنم عکس برای شما لود نشده. چون من یک باکس رو انتخاب کردم ولی این قسمت فعال نیست.
آها.. روی موضوعت کلیک راست کن، برو تو Properties بعد By Layer رو بکن By Object.. بعد ok کن بیا بیرون..
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام
وقتی که یک اتاق برای مدلسازی می سازم کیفیت متریالهای پلن ها کم میشه. اول کیفیت متریالم رو می بینم چنده و بعد پلن رو به همون اندازه می سازم و متریال رو بهش می دم.
چیکار کنم؟
یه سوال دیگه: این bounding box رو کجا غیرفعال کنم؟
وقتی که یک اتاق برای مدلسازی می سازم کیفیت متریالهای پلن ها کم میشه. اول کیفیت متریالم رو می بینم چنده و بعد پلن رو به همون اندازه می سازم و متریال رو بهش می دم.
چیکار کنم؟
یه سوال دیگه: این bounding box رو کجا غیرفعال کنم؟
SSS_HHH_OOO
29-03-2010, 11:17
خوب منظورتو متوجه نشدم
یکم کامل تر توضیح بده
عکس هم بذار
یه بارم پست میزدی جوابت رو میدادن
alisahaf70
29-03-2010, 15:00
سلام
ببخشید من تکه های یک روبات رو دارم مثل دسست و پا و اینا همه جدا شدند
می خوام همه ی اینا رو به هم وصل کنم و سر همش کنم
تو تری دی مکس 2010
فرمت قسمت ها هم xli و .igs است ممنون از کمکتون
و بعدش هم باید joint هاش به هم وصل شن که برای بردن تو موتور unreal tournoment 3 مشکلی نداشته باشه
خوب منظورتو متوجه نشدم
یکم کامل تر توضیح بده
عکس هم بذار
یه بارم پست میزدی جوابت رو میدادن
برای ساختن یه اتاق برای مدل اول اندازه عکس های پایه رو درنظر می گیرم (مثلا 100 در 200 پیکسل) بعد یه پلن با همون اندازه توی مکس می سازم و اون عکس رو به عنوان متریال به پلن میدم. ونی کیفیت متریال توی مکس خیلی پائینه در حالی که خود عکس کیفیت خوبی داره. آیا باید اندازه پلن رو به نسبت اندازه عکسم کم کنم؟
SSS_HHH_OOO
31-03-2010, 12:22
یعنی یه تکسچر 100 در 200 به جسمت میدی؟
خوب این کیفیتش معلومه افتضاح میشه
این خیلی کوچیکه
باید یه تکسچر با کیفیت استفاده کنی
بعد اون عددی که تو مکس میزنی پیکسل نیست
یا بر حسب سانتیمتره یا اینچ یا واحد خود مکس
sajad_n90
07-04-2010, 20:22
سلام
یه سوال ؟ آیا با Autodesk 3DS Max میشه کلیپ عروسی در حد 15 دقیقه درست کرد؟؟؟؟؟؟
نرم افزار مایا برای این کار چه طوره؟؟؟؟
سلام
یه سوال ؟ آیا با Autodesk 3DS Max میشه کلیپ عروسی در حد 15 دقیقه درست کرد؟؟؟؟؟؟
نرم افزار مایا برای این کار چه طوره؟؟؟؟
یعنی چی کلیپ عروسی؟
این نرم افزار سه بعدیه!!!
:18::23:
Dark000prince
13-04-2010, 21:55
من می خوام توی مکس
یه جسم به صورت رندر شده در viewport نمایش داده بشه .
من گشتم نتونستم پیدا کنم.
راستش می خوام عکس یا تکسچری رو که به یه plan می دم ، رندر شده باشه با تمام جزییات .
مثلا وقتی یه بلوپرینت رو به پلن می دی از کیفیتش کم میشه و نمایش داده میشه .
اگه کسی می دونه بگه !
لطفا نگید که از viewport background استفاده کنم !!!!!!!!!!!!
meysam 3d
14-04-2010, 13:34
خوب رندر گرفتن توی ویوپرت یه بحث اگه کیفیت عکس داخل ویوپرت کمه یه بحث دیگه
اگه میخای کیفیت عکس داخل ویوپرت زیاد بشه باید از منوی customize/preferences تب viewports و روی دکمه configure کلیک کنی از پنجره ی باز شده در قسمت back ground... گزینه 1024را انتخاب کنی علامت پایینشو بزن گزینه بعدی روهم 512 انتخواب کن و تیک پایینشو بزن وگزینه های linear و nearesl را هم فعال کن okرو بزن.
دوباره مکس راه اندازی کن درست میشه.
Dark000prince
18-04-2010, 21:16
حالا خوبه گفتم در مورد background صحبت نمی کنم ها!!!:13:
اونو که می دونستم
به هر حال . . .خیلی ممنون
meysam 3d
18-04-2010, 21:23
حالا خوبه گفتم در مورد background صحبت نمی کنم ها!!!:13:
اونو که می دونستم
به هر حال . . .خیلی ممنون
میشه مشخص کنی دقیقا چی میخای من اصلان درمورد background چیزی نگفتم.
چیزی که گفته شد درمورد افزایش کیفیت تصاویریه که روی پلن اعمال میکنی مثلا تصویر بلو پرینت یه ماشین.
Mostafa_Amol
13-05-2010, 16:07
سلام
سوالم در مورد Render to texture هست
مثلا یک مکعب ساده می سازم، یک عکس رو به عنوان متریال بهش می دم و می رم تو منوی رندر و ابزار رندر تکسچر رو باز می کنم و تنظیماتشو انجام می دم و روی دکمه ی رندر کلیک می کنم (مطمئنا می دونید که قبلا از رندر unwarp بهش اعمال می شه)
خوب رندر انجام شد حالا می خوام این رندرو بر روی همان جسم (به عنوان متریال) قرار بدم خوب مشکل من از همین جا شروع می شه چرا نباید بعد از اعمال، این متریال به طور کامل بر روی جسم قرار بگیرد (مچ بشود) در حالی که در unwarp قسمت Edit متریال رو از لیست بالا انتخاب کنید به طور کامل مچ هست ولی بر روی جسم همچنان مشکل داره؟ راه حل ؟
تشکر :10:
یا علی :11:
سلام
سوالم در مورد Render to texture هست
مثلا یک مکعب ساده می سازم، یک عکس رو به عنوان متریال بهش می دم و می رم تو منوی رندر و ابزار رندر تکسچر رو باز می کنم و تنظیماتشو انجام می دم و روی دکمه ی رندر کلیک می کنم (مطمئنا می دونید که قبلا از رندر unwarp بهش اعمال می شه)
خوب رندر انجام شد حالا می خوام این رندرو بر روی همان جسم (به عنوان متریال) قرار بدم خوب مشکل من از همین جا شروع می شه چرا نباید بعد از اعمال، این متریال به طور کامل بر روی جسم قرار بگیرد (مچ بشود) در حالی که در unwarp قسمت Edit متریال رو از لیست بالا انتخاب کنید به طور کامل مچ هست ولی بر روی جسم همچنان مشکل داره؟ راه حل ؟
تشکر :10:
یا علی :11:
خوب این uv ای که بعد از زدن دکمه ی رندر میندازه روی جسمت ، رو سیو کن ، از همون منوی خودش کناره edit
بعد ابزارشو بردار از روی جسمت ، بعد دوباره یه uv از منوی ابزارا روی جسمت بنداز و این تنظیمات سیو شده رو load کن
گمونم اینطوری مشکلت حل میشه
;)
Dark000prince
23-05-2010, 08:14
سلام حاجی :31:
تو تری دی مکس من یه مدل با nurbs ساختم .
اول curve ها رو ساختم ، بعدش با استفاده از اونا ، surface ها رو ساختم .
ولی هر کاری می کنم surface ها 3 وجهی درست میشن . البته من که مشکل ندارم :5::31:(فعلا) ولی ملت گفتن که 4 وجهی باید باشه تا سبکتر بشه .
کسی تاحالا با این nurms یا nurbs کار کرده ؟
کسی بلده ؟ اگه بلدید بگید لطفا:11::31:
البته بگم که اگه از اول surface بسازی ، 4 وجهی داره . و بعد باید بهش حالت بدیم ولی این روش خیلی سخته و فککنم غیر قابل اجراست . نظر شما چیه ؟
یه چیز دیگه هم اینکه قیافه 3دی مکس یه خورده خسته کننده میشه گاهی ، مخصوصا تو ورژن های قدیمی تر . چیزی به اسم پوسته یا theme یا ازینجور چیزا نداره ؟ من که پیدا نکردم .
سلام حاجی :31:
تو تری دی مکس من یه مدل با nurbs ساختم .
اول curve ها رو ساختم ، بعدش با استفاده از اونا ، surface ها رو ساختم .
ولی هر کاری می کنم surface ها 3 وجهی درست میشن . البته من که مشکل ندارم :5::31:(فعلا) ولی ملت گفتن که 4 وجهی باید باشه تا سبکتر بشه .
کسی تاحالا با این nurms یا nurbs کار کرده ؟
کسی بلده ؟ اگه بلدید بگید لطفا:11::31:
البته بگم که اگه از اول surface بسازی ، 4 وجهی داره . و بعد باید بهش حالت بدیم ولی این روش خیلی سخته و فککنم غیر قابل اجراست . نظر شما چیه ؟
یه چیز دیگه هم اینکه قیافه 3دی مکس یه خورده خسته کننده میشه گاهی ، مخصوصا تو ورژن های قدیمی تر . چیزی به اسم پوسته یا theme یا ازینجور چیزا نداره ؟ من که پیدا نکردم .
منم این سوالا رو داشتم
کسی نیست جواب بده؟
سلام
تا وقتی که با نریبس کار میکنی نباید مشکلی داشته باشی !
وقتی که بخوای اونو به mesh تبدیل کنی مشکل سه ضلعی شدن پیدا میکنی
درست میگم ؟
این همیشه اتفاق میوفته
اگه حوصلشو داری میتونی خطوط اضافه رو با backspace پاک کنی
اول توی حالت edge سگمنت مورد نظرو انتخاب کن بعد هم بک اسپیس رو بزن
;)
یه سوال:
می خواستم یه جسم رو توی 3ds max بشکنم. یعنی خرد بشه و بریزه روی زمین. ولی چون تا حالا اصلاً سمت reactor و animation نرفتم کلی به مشکل خوردم.هر چی تو اینترنت سرچ کردم چیز درست و حسابی گیرم نیومد. به Fraction و procutter اشاره کرده بودن که کمک زیادی نکرد. میشه یه راهکار ارائه بدین؟ کلی هم باشه عیب نداره.
Mostafa 3D
01-06-2010, 17:12
میتونی از پلاگین Volumebreaker یا Rayfire استفاده کنی
Lord-Voldemort
01-06-2010, 21:37
یه سوال:
می خواستم یه جسم رو توی 3ds max بشکنم. یعنی خرد بشه و بریزه روی زمین. ولی چون تا حالا اصلاً سمت reactor و animation نرفتم کلی به مشکل خوردم.هر چی تو اینترنت سرچ کردم چیز درست و حسابی گیرم نیومد. به Fraction و procutter اشاره کرده بودن که کمک زیادی نکرد. میشه یه راهکار ارائه بدین؟ کلی هم باشه عیب نداره.
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
عجب چیز شاخیه این RayFire !!! همونی بود که دنبالش بودم. دست همتون درد نکنه
N O V A L I S
05-06-2010, 09:11
من به این مورد تا حالا بر نخوردم. به این رندر اولیه نگاه کنید (دارم مدلینگش می کنم برا مسابقه :27:) اون خاک اره ها چیه روش؟ :31: از نورهای مختلفی استفاده کردم.. موضوعات هم رو هم نیفتادن :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Mostafa 3D
05-06-2010, 09:57
موتور رندرت چیه ؟
فکر کنم اونا اثر انگشت و دستت باشه :31:
منم یه باز همینطوری شده بود الکی یه سایه میوفتاد روش تا ویندوز عوض نکردم درست نشد ولی این فرق میکنه شاید مشکل از مدلینگ باشه
Dark000prince
05-06-2010, 11:40
ببین از اون پلی گن ها یه کپی رو خودش ننداختی ؟؟
منظورم اینه که شاید کپی کردی رو خودش . البته بعید می دونم شما ازین سوتی ها بدین (این سوتی خودم بود قبلا :31:)
یکی هم فکر کنم از متریالش باشه . من گاهی که چند تا متریالو مخلوط می کردم اینطوری می شد . یا وقتی واسه رفلکت مپ اشتباه می زاشتم .
به هر حال نظر من بید . امیدوارم کمک کنه .:20::20:
Lord-Voldemort
05-06-2010, 13:06
مودیفایر shell رو بنداز روش کلفت شه بعد نور های مختلف شاید مشکل ساز شده از یکی استفاده کن
کسی با پلاگین unwrella کار کرده اگه کسی هست لینک آموزش تصویری برامون بزاره تا حالشو ببریم!!!
N O V A L I S
05-06-2010, 18:58
من به این مورد تا حالا بر نخوردم. به این رندر اولیه نگاه کنید (دارم مدلینگش می کنم برا مسابقه :27:) اون خاک اره ها چیه روش؟ :31: از نورهای مختلفی استفاده کردم.. موضوعات هم رو هم نیفتادن :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
می دونید مشکل از کجا بود؟
این نمائی که ازش رندر می گرفتم یه نمای Orthographic بود. (دوربین یا پرسپکتیو نبود.)
با تشکر از Jeff عزیز... :31::10:
Lord-Voldemort
05-06-2010, 21:02
Orthographic یعنی چی کجا می اد
میشه بیشتر توضیح بدی ؟
N O V A L I S
05-06-2010, 21:29
Orthographic یعنی چی کجا می اد
میشه بیشتر توضیح بدی ؟
بعضی وقت ها وقتی روی یه صحنه کار می کنی (مخصوصا یه صحنه ی شلوغ) موقع zoom یا Orbit کردن موضوعات خوب نمایش داده نمی شن و از تو صفحه ی نمایش یه باره می پرن.. این موقع ها اگه از نمای Orthographic استفاده کنی (یعنی نمائی که خطوط رو موازی نشون میده و به پرسپکتیو نمی بره) راحت تری و کمتر این مشکلات رو داری. میان برش هم U هست :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اقا دیونه شدم ما میخوایم یه دشت سرسبز داشته باشیم خب تا اینجا مشکلی نداریم با پلاگین AutoGras چمن آماده کردم یک کمی هم پستی بلندی به دشت دادم که طبیعی بشه ولی در نور پردازی مشکل دارم اول عکسو ببینید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
میخوام این طرح به یه عکس طبیعی تبدیل بشه :41:
با vray رندر گرفتم نورها هم VRayLight و VRaySun هست
کجای کار رو اشتباه کردم تنظیمات vray کجاشو تنظیم کنم تا طبیعی بشه
مکس 2010 هم کار میکنم
Dark000prince
17-06-2010, 23:32
جواب سوال قبل رو نمی دونم .
سوال خودم :
یه متریال می خوام که از خودش نور بده ،
یعنی از light استفاده نشه یا نور متریال از light یا رفلکت نباشه .
از self illumination استفاده کنم ؟؟؟
تو V-ray چی ؟؟
Dark000prince
20-06-2010, 17:49
سوال خودم و حالا جواب خودم :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
:31::31:
سوال خودم و حالا جواب خودم :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
:31::31:
خوشحالم جواب سوال خودتون رو خودتون پیدا کردید این تاپیک یکی از مریض ترین تاپیک P30WORLD هست سوال میدی 100ساله بعد جواب میگیری:13:
aminifar
28-07-2010, 20:03
با سلام
من می خوام متریالی که به آبجکتها دادم توی فریمهای مختلف تغییر کنه ولی وقتی که متریالش تغییر می دم توی فریمهای قبل هم تغییر می کنه چیکار باید بکنم؟ اگه فیلم آموزشی هست لطفا معرفی کنید
با تشکر
meysam 3d
29-07-2010, 10:47
کلید آتوکی را روشن میکنی؟
و اینکه منظور از تغییر متریال چیه مثلا بافت یا رنگش رو عوض میکنی؟
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.