ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اگه تازه وارد دنیایی بازی سازی شدید وارد این قسمت شوید!



parvizamd
15-02-2010, 11:39
سلام به دوستان گل:31:

خوب دوستانی که تازه می خواهند بازی سازی رو شروع موندن با چه موتوری شروع کار کنند و با برنامه های مدل ها و گرافیک های خود رو بسازند خوب من اینجا از دوستان وارد دعوت می کنم که به اینجا بیان و درباره موتور مورد استفاده شون توضیعات بدهند

L u K e !
15-02-2010, 12:02
اول می تونی از موتورایی مثل FPs creator یا Game maker استفاده کنی

alisahaf70
15-02-2010, 14:13
بهترین موتور موتور انریل 3 است امکانات خوبی داره ما ازش برای مسابقات روباتیک استفاده می کنیم چون جهان واقعی رو کاملا می تونه شبیه سازی کنه با فیزیک کامل
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

parvizamd
15-02-2010, 17:57
موتور Game Maker
شرکت سازنده :YoYo Games
البته این نرم افزار در زمان نسخه 7 توسط yoyogames خریداری شد
نویسنده :Mark Overmas
سایت رسمی :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
تاپیک اختصاصی در P30world:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
این انجین یکی از بهترین مورد ها برای افراد مبتدی است چراکه شما می توانید بدون اینکه تایپ کردن دستور با درگ کردن Action ها در رویداد قرار دهید کار کردن با این انجین بسیار راحت هست البته قسمت کد نویسی هم داره و همه دستور های اون رو نمیشه با درگ کردن وارد کرد ساختار این زبان گیم میکر مشابه delphi هست که بسیار ساده هست این انجین در اصل برای ساخت بازی 2 بعدیه البته بازی سه بعدی گرافیک هم میشه بازی ساخت البته اینم باید بگم در ساخت بازی های سه بعدی مشکل زیادی داره برای مثال نداشتن مدیریت صحنه ( یعنی زمان سخت افزار برای چیزی که دیده نمیشه صرف میشه که خیلی بده) و عدم ساخت کارکتر متحرک و غیره .البته طرفدار گیم میکر توانایی ها زیادی به گیم میکر اضافه کردند مثل تبدیل مدل های obj به مدل های گیم میکر -ساخت کارکتر محترک و ایجاد سایه و زمین ناهموار و غیره ) البته استفاده این امکانات باعث کاهش کارایی بازی می شه. آخرین نسخه این در این تاریخ نسخه 8 هست که قیمت اون 25 دلاره

مزایا :
رابط آسان از طریق Drag and Drop - امکانات نسبی خوب - پیشتبانی از صدای سه بعدی و استریو -امکانات فشرده سازی در هنگام کامپیل بازی ) و بسیار مناسب برای افراد مبتدی)

معایب :
عدم توانایی تشخیص به صورت چند ضلعی ( در نسخه 8 فقط به صورت مستطیل و دیراه ای )- نداشتن تابع های و دستور های فیزیکی ) - نداشتن امکانات سه بعدی متعدد - عدم تشخیص برخورد اشیا در فضا سه بعدی ( فقط دو بعدی البته اینکار رو شما می توانید به صورت دستی این کار انجام بدهید)

نتیجه کلی :
بدون شک گیم میکر یکی از بهترین انجین دو بعدی برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای ست اگرچه امکانات گیم میکر در زمینه سه بعدی بسیار محدود است اما باز انتخابی خوبیست

parvizamd
16-02-2010, 07:14
موتور 3D FPS Creator
شرکت سازنده :The Game Creator
سایت رسمی :

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


این موتور یکی از آسان ترین موتور بازی سازی است البته فقط در سبک FPS (اول شخص) .این موتور جز موتور های آماده به حساب می آید چراکه در این انجین نه نیاز به برنامه نویسی هست نه مدل سازی . البته در صورتی که از اشیای و ساختمان موتور
خوش نیاد می تواند از برنامه های جانبی مثل ENTITY MAKER و Segment Maker استفاده کنید و شخص مورد نظر خود رو اونجا درست کنید .ساختن مراحل بازی با Drag and drop اشیا و اجسام صورت می گیرد .البته این انجین معایبی هم داره یکی از اون انعطاف پذیزی کم و گیم پلی ضعیف و سبکی تنها میشه با اون بازی ساخت فقط اول شخص هست

مزایا:
سادگی بازی سازی - داشتن مدل ها و سلاح ها ی وساختمان آماده - بدون نیاز به برنامه نویسی

معایب:
انعطاف پذیری کم (برای تغییرات ) -گیم پلی ضعیف- ساخت بازی فقط به صورت FPS

نتیجه کلی:
در کل برای افرادی که می خواهند بازی بسازند در کمترین اونم به صورت یه نفره انتخاب خوبی هست چراکه بازی ساختن با این انجین از نقاشی تو PAINT راحته و اگه مدل های آماده این انجین راضی تون نکرد می تونید از ENTITY MAKER استفاده کنید و برای ساختن ساختمان حرفه ای می تونید از Segment maker استفاده کنید

parvizamd
16-02-2010, 16:45
موتور 3D GAME Studio
سازنده :Conitec GmbH و Atari
سایت رسمی

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

این انجین یکی از بهترین های انجین سطح متوسط هست که داری امکانات از جمله World Editor و MODEL EDITOR و Script Editor هست. ساختار برنامه نویسی این انجین مشابه C++ هست که نسبی پیجیده است . آخرین نسخه این نرم افزار نسخه 7 هست .این انجین داری 5 نسخه هست که نسخه های شامل :رایگان - litec Full (همان نسخه با امکاناتی بیشتر ) - اضافه - تجاری - حرفه ای هست . البته این انجین برای افراد مبتدی استفاده از الگو ها رو پیشنهاد کرده (البته این روش رو پیشنهاد نمی کنم چرا اگر خواستید تغییر در کد بازی ایجاد کنید بایستی وارد قسمت گیج کننده کد های الگو شوید پس سعی کنید خودتان کد بنویسید) و برای یاد گیری برنامه نویسی بازی فایل های آموزشی به همراه مثال های آموزشی در قسمتی به workshops قرار نهاد این انجین قدرت خوب اش متاسفانه داری Bug های زیادی هست (گاهی وقت ها آدم دل می خواهد از دم uninstall کنه )

مزایا :
داشتن قابلیت مدیریت صحنه - قابلیت نور پردازی به صورت حرفه ای - کنترل سرعت در هنگام اجرا بازی (چیزی که در Game maker در هنگام گرافیک سه بعدی وجود نداشت) - انعطاف پذیری خوب - پشتبانی از SDK - تشخیص برخورد به چند صورت (چند ضلعی و جعبه ای ) - داشتن سیستم فیزیک نسبی خوب

معایب :
عدم توانایی طراحی به Panel ها به صورت بصری (البته در نسخه litec Free من پلاگینی به نام Panel Editor دیدم که وقتی اجراش می کردم برنامه هنگ می کرد)- داشتن باگ های متعدد - پیجیدگی نسبی زبان برنامه نویسی

نتیجه:
در کل انجین قدرتمند هست داری قدرت فیزیکی نسبی خوبی البته برای اینکه بشه از این انجین استفاده کرد بایسی فرد تا حدودی با زبان c++ آشنا باشه البته گیم استدیو کد الگو ها برای بازی سازی بدون کد پیشنهاد کرد که البته این کار درد سر های هم به دنبال داره و این رو پیشنهاد نمی کنم من این انجین چندان مناسب برای افراد مبتدی نمی بینم

SGLX
16-02-2010, 17:41
آقا فقط يونيتي

parvizamd
16-02-2010, 19:19
می تونید درباره ش بیشتر توضیح دهید

SGLX
16-02-2010, 21:59
می تونید درباره ش بیشتر توضیح دهید
رم افزار Unity یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزار های ساخت بازی می باشد که اخیرا، با ارائه ی نسخه 2.5 تحت ویندوز ارائه شده است. تا قبل از نسخه ی 2.5، این نرم افزار تنها برای اپل مکینتاش ارائه می شد. در زیر برخی از امکانات این موتور قدرتمند را مشاهده می کنید:

ادیتور قدرتمند، انعطاف پذیر و با قابلیت اجرای دستورات کاربر بصورت ویژوال
ابزار های مورد نیاز جهت کار گروهی، قابلیت ایمپورت مستقیم فایلهای نرم افزارهایی مثل Max, Maya, XSI و آپدیت ذخایر در حین اجرای نرم افزار و ساخت بازی
استفاده از آخرین تکنولوژی های گرافیکی، سرعت رندر بالا، استفاده از تمامی قابلیت های DirectX و OpenGL
قابلیت تهیه خروجی اجرایی Exe با چند کلیک
قابلیت تهیه خروجی تحت وب، تحت کنسول، تحت آیفون و برای مکینتاش
استفاده از جدیدترین تکنیک های نور پردازی و پشتیبانی از سایه های دینامیک
استفاده از جدیدترین شیدرهای گرافیکی، کتابخانه کاملی از شیدرهای قابل استفاده، توانایی کاربر در نوشتن شیدرهای جدید
موتور Terrain داخلی، جهت ساخت عوارض زمین، محیط های وسیع Outdoor و کوه و تپه و امکانات تکسچر گذاری و رنگ آمیزی و چینش اتوماتیک اشیا در محیط
پشتیبانی از پروتکل های شبکه
پشتیبانی کامل از موتور فیزیک Physx محصول nVidia
پشتیبانی از زبانهای C# و جاوا اسکریپت java script و boo


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

NINJA0098
01-03-2010, 10:39
منم unity رو برای اونایی که تازه میخوان بازی سازی رو یاد بگیرن پیشنهاد میکنم چون از fps creator بهتره هم اگه اونو خوب یاد بگیرن دیگه نیازی نیست زیاد دنبال موتور جدیدتری باشن و میتونن خودشون انفرادی ام یه بازی بسازن خیلی بهتر از موتورای دیگه است.و کار باهاش راحته برای خیلیا که فقط میخوان یه بازی بسازن تا جلوی دوستاشون کلاس بزارن و یا حس بازی سازی شونو ارضا کنن بهترین گزینه میتو نه باشه.

Arrowtic
01-03-2010, 11:11
من هم که جدیدا از موتور قدرتمند Irrlicht استفاده می کنم:
این انجین یک سری Header هستش که در پوشه ی include برنامه ی Visual C++ اضافه می کنید.شاهکار این موتور بازی مافیا هستش.20 مگ هم هستش.ولی اگه میخواید باهاش کار کنید باید C++ بلد باشید.
من هم به همین دلیل مدتیه که دارم C++ یاد می گیرم.

البته تا یادگیری C++ از انجین Unity استفاده میکنم چون C# بلدم.

NINJA0098
01-03-2010, 11:16
من هم که جدیدا از موتور قدرتمند Irrlicht استفاده می کنم:
این انجین یک سری Header هستش که در پوشه ی include برنامه ی Visual C++ اضافه می کنید.شاهکار این موتور بازی مافیا هستش.20 مگ هم هستش.ولی اگه میخواید باهاش کار کنید باید C++ بلد باشید.
من هم به همین دلیل مدتیه که دارم C++ یاد می گیرم.

البته تا یادگیری C++ از انجین Unity استفاده میکنم چون C# بلدم.
اگه میتونی لینک دانلود نرم افزار و چند تا اسکرین شات از نرم افزار بزار

AMIR REZAs
01-03-2010, 13:27
ببخشید دوستان بنده کمی ++c بلدم اما نمیدونم چه طوری باید تو تری دی گیم کد ها رو بنویسم میشه راهنماییم کنید؟لطفا چند کد با توضیحات کامل بریم بگذارید:45:

Arrowtic
01-03-2010, 14:26
اگه میتونی لینک دانلود نرم افزار و چند تا اسکرین شات از نرم افزار بزار

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید