ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال در باره اینپورت فایل های پوزر در مکس ؟



iload
11-01-2010, 23:48
سلام

دوستان من خیلی تازه کار هستم و میخواستم از اساتید بپرسم : :10:

1 - ایا امکان داره حرکاتی که در پوزر درست میکنیم داخل مکس اینپرت بشه ؟ اگه میشه چجوری ؟
2 - چجوری یه کاراکتر انسان رو در مکس یا مایا اسکلت بندی کنم ؟

اگه امکان داره فیلم آموزشی قرار بدید . :11:

راستی اصتلاحاتی که به کار میبرید معنی کنید چون من تو سه بعدی سازی خیلی مبتدی هستم ! :40:

hadi665
12-01-2010, 14:24
سلام


بعله امکانش هست



قبلنا یه پلاگین دیده بودم واسه مکس که میتونستید این کارو باش کنید
و البته یه کلکی هست که میشه بدون پلاگین اینکارو باهاش کنید



شما کاراکتر رو توی پوزر با فرمت 3ds اگسپورت کنید ، بعد از حالت های مختلف همون کاراکتر هم با همون فرمت و همون تنظیمات اگسپورت بگیرید

بعد همشونو توی مکس اینپورت کنید
بعد یکی از کاراکتر ها که حالت ابتدایی حرکتو داره انتخاب کنید
به منوی ابزار ها برید ابزار morpher رو انتخاب کنید
بعد از منوی create morph target دکمه ی pick object from scene رو بزنیدو یکی دیگه از کاراکترا که حالتش متفاوته رو کلیک کنید


بعد این حرکت به قسمت channel list اضافه میشه
و با زیاد کردن درجه ی کنترلی از عدد صفر تا 100 میتونید حرکت کاراکتر از حالت اولیه تا دومی رو ببینید


همینطوری میتونید برای حرکات دیگه هم بسازیدو ، کم کم انیمیشنو کنترل کنید
یکمی سخت میشه اما یه کلکی واسه استفاده از انیمیشن های پوزر هست



راه دیگه هم داره که از طریق compound object و گزینه ی morph هست
این آسون تره


کافیه دکمه ی انیمیتو روشن کنیو روی فریمی که میخوای ببری ، بعد آبجکت اولی ، حالت اولیه ی کاراکتر ، رو انتخاب کنی ، بعد pick target رو بزن ، و حالت دومی ژست کاراکترو انتخاب کن


بعد اینطوری وقتی فریم حرکت کنه کاراکترتم حرکت میکنه






;)

HOMAYOON.F
12-01-2010, 15:40
با سلام...
راستش من با پوزر کار نکردم ولی یه خورده بعید به نظر میرسه که بشه همون حرکات رو ذخیره کرد و رو biped یا bone لودش کرد!(البته شایدم بشه!)
اما هادی جون، این کاری که میگی با مورفر انجام بده رو احتمال 99.9 درصد میدم که نشه! چون موقع مورف، جابجایی ورتکسها از نقطه ی مبداء به نقطه ی مقصد، از نزدیکترین مسیرها هستش ، درحقیقت ورتکسها همیشه میانبر میزنن! حالا اگه حرکت دست و پای کاراکتر یه خورده پیچیده باشه، اگه مورف بدیم اول مش به هم میخوره و بعد درست میشه! واسه همین باید اسکلت واسش درست کرد. اما واسه جابجایی عضلات صورت که تغییرات آنچنانی ندارن، مورف ابزار بسیار خوبیه.

آموزش استخوانبندی هم تو همین سایت زیاد هست، یه نمونش اینه:


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

واسه معنی اصطلاحات هم، اون بایپدی که گفتم، یه سیستم استخوانبندی آماده تو برنامه ی مکس هستش که بیشتر واسه موجودات دوپا به کار میره! البته حیوونای معمولی که چهار دست و پا هستن رو هم شامل میشه!
بون هم استخوانهای خام و بدون شکل هستن که کاربر با توجه به نیازش به اونا شکل میده و هیچ محدودیتی ندارن!

امیدوارم موفق باشی...

hadi665
12-01-2010, 22:10
با سلام...

اما هادی جون، این کاری که میگی با مورفر انجام بده رو احتمال 99.9 درصد میدم که نشه! چون موقع مورف، جابجایی ورتکسها از نقطه ی مبداء به نقطه ی مقصد، از نزدیکترین مسیرها هستش ، درحقیقت ورتکسها همیشه میانبر میزنن! حالا اگه حرکت دست و پای کاراکتر یه خورده پیچیده باشه، اگه مورف بدیم اول مش به هم میخوره و بعد درست میشه! واسه همین باید اسکلت واسش درست کرد. اما واسه جابجایی عضلات صورت که تغییرات آنچنانی ندارن، مورف ابزار بسیار خوبیه...

درسته
اما من منظورم این بود که اگه مثلا 100 فریم توی پوزر ساخته ، باید دست کم 20 یا 30 تا حالت کاراکترو بیاره توی مکس
دو تا حالتو مثال زدم که توضیح داده باشم


والا دوستمون باید 20 تا حالت بیاره و هر مثلا 10 فریم یه بار مرف انجام بده
البته خودم راه حل دومی رو بیشتر توصیه میکنم
خودم تستش کرده بودم قبلا و شده بود

HOMAYOON.F
12-01-2010, 22:56
هادی جان تقریبا گرفتم منظورتو...!
این کار واسه تست توانایی انجامش، بد نیست، ولی به عنوان یه روش واسه انیمیت مناسب نیست!
چون نسبت به انیمیت با استخوانبندی، کی فریمهای بیشتری رو میطلبه که این روش هم وقت بیشتری میگیره و هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

hadi665
13-01-2010, 13:40
هادی جان تقریبا گرفتم منظورتو...!
این کار واسه تست توانایی انجامش، بد نیست، ولی به عنوان یه روش واسه انیمیت مناسب نیست!
چون نسبت به انیمیت با استخوانبندی، کی فریمهای بیشتری رو میطلبه که این روش هم وقت بیشتری میگیره و هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.



بعله
دقیقا همینطوره

منم برای همین از این روش استفاده نمیکنم !
اما یه کلک محصوب میشه که انیمیت پوزرو وارد مکس میکنه




به هر حال من اون پلاگینو که قبلا دیدمو پیشنهاد میکنم
گمونم انیمیتو هم میاورد !
یادم نیست کجا دیدم ، گمونم تو همین انجمن بود

SSS_HHH_OOO
13-01-2010, 14:43
این پوزر جدیده فکر کنم خودش پلاگین توش داره برای مکس و مایا سینما 4d این جور برنامه ها

siamkogames
05-02-2010, 14:38
سلام دوستانه عزیز آخرین ورژن poser 8 و تا امروز هیچ امکانی برای خروجی گرفتن با Biped وجود نداره اگر کسی تونست همین جا اعلام کنه ممنون