مشاهده نسخه کامل
: چگونگی ساخت مدل بازی در مکس؟؟؟ (low polygon)
سلام
لطفا بنده را در ساخت کاراکتر یک بازی 3بعدی در 3ds max راهنمائی کنید. منظورم از این موضوع معرفی سایت یا مقالاتی در مورد ساخت مدلهای low poly هست که در بازی ها کاربرد دارند.
ممنونم
سلام
منم اومدم این بپرسم دیدم دوستمون پرسیده .
میخواستم در مورد ساخت مدل سه بعدی در بازی برای من توضیحاتی بدید که lowpoly چی و اگه نباشه چیه میشه و چجوری باید طراحی کرد ؟ یا شیدر و ... چیه و باز هم ... .
کلا توضیحاتی در باره مدل سازی بازی .
ehsan_wwe
20-12-2009, 02:32
ببينيد كلا مدل لاو پلي اين نيست كه شما بجاي اسفاده از كره از مكعب استفاده كنيد
شما همون مدلينگ را بكنيد فقط دقت كنيد كه نبايد زياد كارتون نرم و گرد باشه براي نرم كردن ابجكت از smooth هاي نوري استفاده كن مثل smooth تو موديفاي مكس
البته الان ديگه براي گيم به لاو پلي نيازي نيست چون هم سيستم ها قوي شده هم اينكه انچين هاي بازي سازي قابليت obtimize دارن كه خودشون لاو پلي ميكنن
راستي براي اينكه كار گرد و نرم و پر از جزيات بشه بهتر يك مدل پر از جزيات هم بعد از ساخا مدل low poly از همون بسازيد و از آن normal map بگيريد كه خيلي به سبك بودن و گرافيك بازي كمك ميكنه
normal map چی هست .
من خیلی تو کا های سه بعدی مبتدی هستم . به بزرگی خودتون ببخشید .:10:
ehsan_wwe
20-12-2009, 03:00
يك نوع از تكسچر كه توش اطلاعاتي از پستي و بلندي كار وجود داره
مثل : كه از زمين بازي ساختم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در توضیح کامل میشه گفت از نرمال مپ برا نشون دادن جزییات تو گیم هست
تو Real هم برا یه سری چیزا جزئی مث چروک و ... هستش
اگه ما از نرمال بجای دیسپلیس استفاده کنیم مدلمون لبهایی تیزی پیدا میکنه
البته تو گیم موردی نداره ........ ولی برا کاره Real نه !! یه کم سه یه !! :دی
خوب منم برای تکمیل حرفای دوستان ، این عکسو گزاشتم
نگاه به عکس کنید
عکس سمت چپ که سگمنتا ( خط های آبی ) توشون زیاد هست و کلا مدل خیلی نرم اما پر سگمنت هست بش میگم high poly
اما برای اینکه توی بازی موتور های گرافیکی بتونن سریع تر آبجکتا رو لود کنند میان این خط های آبی رو کمتر میکنند مثل آبجکت سمت راستی
اگه نگاه کنید کمی گوشه ها تیز تر شده اما جزئیات سره جاشه
این جزئیاتو روی مدل با استفاده از همون نرمال بامپ ها میدن که یه نمونشو احسان گزاشت
اینطوری میشه مدلو واسه بازی آماده کرد
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام
خیلی ممنون که خوب گفتید و من فهمیدم !
یه سوال دیگه شیدر چی ؟ که هی میگن تو بازی سازی استفاده میشه ؟
و یه سول دیگه : اگه تو بازی از high poly استفاده بشه چی میشه ؟ و آیا این مدل های آماده که هست high poly هست یا low poly ؟
شیدر در واقع ماده ای هست که برای شبیه سازی مواد واقعی و غیر واقعی استفاده میشه
مثلا زمانی که میگن شیدر پوست منظور ماده ای هست که بتونه لایه های مختلف پوست رو شبیه سازی کنی الیته این شیدر مفاهیم گسترده تری داره
در مورد سوال دوم هم ببینید توی یه بازی لازم هست که موتور بازی هر فریم رو رندر کنه و حالا هرچه صحنه سنگینتر یا high poly تر باشه زمانی که صرف رندر فریم ها میشه بیشتر میشه اگر در بازی از مدلهای high poly مستقیما استفاده شه اون وقت باید هر کسی یه ابر کامپیوتر داشه باشه تا بشه صحنه ها رو رندر کرد
ehsan_wwe
21-12-2009, 13:33
در تكميل توضيح شدر (shader)
شدر ها دو دسته اند : pixle shade و vertex shader
پيكسلي ها نسبت به ورتكسي ها فشار كمتري به سيستم ميارن (ميشه گفت اصلا نميارن ) ، بامپ ،پارالاكس،اوكولوژن پارالاكس از انواع پيكسل شدر هستند كه حجم هاي مجازي ميدهند از جمله پيكسل شدر ها ميتوان به بليم اشاره كرد كه منبع نور را نوراني ميكند و باعث ميشود كه اشعه هاي نور ديده شود
پيكسل شدر كلآ رو image كه رندر گرفته شده كار ميكنه مثل render كه شما تو مكس ميگيري و ببري تو فوتوشاپ
ورتكس شدر ها عمومآ تغيراتي رو قبل از رندر ميدن مثل ايجاد مه مثل مثل چمن هاي صطح بازي كه با باد تكون ميخورند و ...
خب دوستان نمیشه که ما هم سوال نپرسیم
میگم این Nomal Ao و نمیدونم Normal Xo بود یا یه چیز دیگه چیطورین
کسی در مورد اینها چیزی میدونه
فک میکنم قدرتشون بیشتره ! حالا دقیق اطلاعاتی ندارم
ehsan_wwe
22-12-2009, 19:14
ايني كه شما ميگين نرمال نيست از انواع شرد هاي پيكسلي مانند پارالاكس و قدرت سايه پردازي داخلي دارد
مثل
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا فکر نمی کنید سوال من بی جواب موند؟
یه بار دیگه می پرسم:
لطفا بنده را در ساخت کاراکتر یک بازی 3بعدی در 3ds max راهنمائی کنید. منظورم از این موضوع معرفی سایت یا مقالاتی در مورد ساخت مدلهای low poly هست که در بازی ها کاربرد دارند.
-----------_______آموزش میخوام ________---------
لطفا بنده را در ساخت کاراکتر یک بازی 3بعدی در 3ds max راهنمائی کنید. منظورم از این موضوع معرفی سایت یا مقالاتی در مورد ساخت مدلهای low poly هست که در بازی ها کاربرد دارند.
-----------_______آموزش میخوام ________---------
:دی
عجب =))
مرم از خنده :دی
داداش من که خدایی نمی دونم اصن مجله ی تخصصی در این مورد هست یا نه
ولی داداش میتونی مجله های 3Dcreative رو بگیری گاهی اوقات در این امور توضیح داده
+ مجله های CGarena
مرسی
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.