ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ابزار های مورد نیاز در ساخت بازی های سه بعدی در گیم میکر



parvizamd
15-12-2009, 21:34
دوستان اگر می خواهید با گیم میکر بازی های سه بعدی بسازید این برنامه ها بدرتون می خوره:31:
تبدیل گر حرفه ای مدل سه بعدی به مدل گیم میکر با قابلیت های تغییر اندازه -چرخش شی -نمایش تصویرUV Map
پشتیبانی از فایل
wavefront(obj)
و غیره

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ایجاد سایه برای مدل تان
GM 7.1


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
راستی بازی نبرد مرگبار هسته جنگ آپلود شد بازی ساخته خودم با گیم میکر:20:

ehsan_wwe
18-12-2009, 14:07
ايول دمت گرم من يك زماني دنبال اينا بودم راستي تو گيم ميكر هنوزم نميشه ابجكت هارو سايه دار كرد ؟

parvizamd
24-12-2009, 08:17
راستش مثال خودش برای شی سایه گذاشته اما گذشتن سایه زیاد در بازی باعث کندی سرعت در بازی می شه
نمی دونم چرا مارک اورماس(نویسنده گیم میکر) در امکانات سه بعدی اینقدر کم گذاشت

parvizamd
24-12-2009, 08:49
نحوه ایجاد سایه با سورس بالا:

برای ایجاد سایه در گیم میکر با این برنامه شما
1فایل مدل خودتان ابتدا در مسیر برنامه کپی کنید
2.بعد از ایجاد و نمایش آن مدل در بازی کد های فایل
Shadow Engine.gmk
با گزینه
FILE>Merge game
وارد بازی خودتان بکنید
سپس در رویداد زیر شی که می خواهید سایه دار شود
این ها را اضافه کنید
رویداد create

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

step:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
رویداد draw

{
scaling=1
if calc=0
{
//filename=نام فایل ای که از آن سایه درستش شود
te_shadow=d3d_model_shadow_get_sprite("filename",-1,scaling,scaling,scaling,x,y,z,lightx,lighty,ligh tz,0,texID_BlueBind,512,512)
shdx=d3d_shadow_sprite_get_x(te_shadow)
shdy=d3d_shadow_sprite_get_y(te_shadow)
texID_shadow=sprite_get_texture(te_shadow,0)
calc=1
}
}