ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش تکنیکهای Mental Ray و برطرف کردن مشکلات (منتالرها بشتابید )



hrgh2
05-12-2009, 11:39
سلام دوستان
توی این تاپیک قصد دارم ( با همکاری منتال ری دوستان ) به آرمایش تکنیکها مختلف برای شبیه سازی ماده و نور و شیدر و نهایتا رندر مواد و شرایط و ویژگیهای مختلف بپردازیم.
روند کار به این شکل هست که ابتدا اون چیزی که میخواهیم شبیه سازی کنیم رو به عنوان هدف میگذاریم و سعی میکنیم تا حد امکان با استفاده از موتور رندر قدرتمند MentalRay شبیه سازیش کنیم.
پس کسانی که علاقه به یادگیری دارند به همراه حرفه ای های منتال ( برای شبیه سازی ) همراهی کنند
اینجا به سوالات هم پاسخ داده میشه

تکنیکها روتوی پست اول دسته بندی میکنم :

1- آموزش رندر به صورت Wire دار : صفحه : 1 شماره پست : 2#
2- آموزش ساخت ماده یخ : صفحه : 1 شماره پست : 5#
3- آموزش ساخت ماده پوست درون دهان : صفحه : 1 شماره پست : 7#

hrgh2
05-12-2009, 11:58
در این آموزش قصد دارم نحوه رندر کردن به همراه Wire ها را با استفاده از متریال آموزش بدم.

خوب شروع میکنیم :

1- صحنه ای ساده با چند آبجکت و یک منبع نور را آماده میکنیم.

2- کلید M را فشار میدهیم تا متریال ادیتور باز شود. دکمه Standard را میزنیم و متریال Composite را انتخاب میکنیم .
در اینجاقصد داریم متریال Wire را روی متریال اصلی Composite کنیم.

3- متریال پایه ( ماده ای که قصد دارم روی آن Wire داشته باشیم ) را در قسمت Base Material قرار میدهیم و در قسمت کامپوزیت برای Mat.1 از یکم متریال Standard استفاده میکنیم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

4-وارد متریال Standard میشویم و در قسمت Shader Basic Parameters گزینه Wireرا فعال میکنیم. حال با تغییر دادن رنگ متریال استاندارد رنگ Wire تغییر میکند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

نتیجه کار :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

hrgh2
05-12-2009, 12:17
منالرها : Challenge
یکی از مشکلترین متریالها متریال یخ هست
هستید شبیه سازیش کنیم ؟؟؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عکسهای بیشتر :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Farzad.wow
05-12-2009, 12:32
سلام حمید جون بابا تا حالا شونصد بار topic منتال ری رو باز کردن بچه ها اما به نتیجه نرسیده ....... من که هستم .... ادامه بده منم همراهیت می کنم

hrgh2
05-12-2009, 13:30
خوب این کاری هست که من تا اینجا واسه متریال یخ انجام دادم
یه متریال Mental ray گذاشتم و Surface مپش رو روی Glass Lume گذاشتم و یه Bump map هم بهش دادم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اینم یه رندر دیگه یکم بامپ رو کمتر کردم :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منتظر رندرهای شما هم هستم ببینم به نتیجه بهتری میرسیم

G LADIATOR
05-12-2009, 16:36
من كه از گذاشتن رندر ناتوانم...
فقط يه نكته بگم واسه اين بحث يخ...

كلا متريال هاي شيشه و يخ و اينجور چيزا رو اگه با Dielectric رندر كني خيلي بهتره...
تايم رندر نميره بالا...نويز هم اصلا نميندازه و توي رندر صحنه هاي شلوغ ديگه لازم نيست Shadow Samples رو بالا برد.

hrgh2
07-12-2009, 21:21
اینبار یکی از دوستان ازم خواست که ساخت پوست درون دهان رو آموزش بدم
البته اینی که من ساختم هنوز جای کار زیادی داره ولی تا حدودی شبیه سازی شده
برای شروع یک متریال SSS را ایجاد کردم و تنظیمات رو به شکل زیر انجام دادم :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

واین هم نتیجه کار :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

این هم مپ eye.jpg هست


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
راستی اگه مپ بهتری پیدا کردیداینجا بزاریدش چون این یکی زیاد جالب نیست