مشاهده نسخه کامل
: using stack
سلام
دوستان می خوام در این تاپیک به چگونگی استفاده از استک با استفاده از header بحث کنیم.
<include <stack#
چه فایلهای header باید با این فایل header معرفی بشه .
push , pop کردن به چه صورت انجام میشه.
و آیا در کامپایلهای مختلف تفاوتی داره .
کلا هرچی در مورد استفاده از stack دوستان می دونند بگند.
ممنون
خوب اساتید گرامی خودم شروع می کنم .
صورت کلی آن در c++ بصورت پایین تعریف شده :
حالا اگه درباره هر سطر آن توضیح دارید یا خارج از آن می خواهید درباره استک صحبت کنید. بفرمایید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فکر نکنم علاقه مندان به MFC زیاد باشن :دی
بذار برن برنامه ی nوزیر و پایگاه اطلاعات خودشونو بنویسن :دی
منم یه تاپیک در مورد windowsMobile and embdded CE زدم (کدنویسی و ...) ما شاءا.... خیلی استقبال شد
sin2x=2sinxcosx
07-11-2009, 23:47
فکر نکنم علاقه مندان به MFC زیاد باشن :دی
با MFC چيکار داريم ؟ :46: همون برنامه Native هست .
در مورد Stack يا پشته :
يه ساختمان داده براي ذخيره داده ها است . براش معمولا مسئله بشقاب ها رو مثال مي زنن . يعني يه داده يا بشقاب رو که براي اولين بار روي پشته يا ميز گذاشتيم داده يا بشقاب بعدي در حالت عادي روي آن گذاشته مي شود . موقع برداشتن هم در حالت عادي فقط مي توان از روي بشقاب ها برداشت . (منظور از "در حالت عادي" اين است که ممکنه يکي اونقدر حرفه اي باشه که بتونه در عرض چند صدم ثانيه يه بشقاب از وسط بکشه بيرون !! با اونا کار نداريم )
ساده ترين حالت استفاده اش به صورت زير هست :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
تو خط اول يه Stack از نوع int با نام a تعريف کرديم . تو چهار خط بعدي چهار تا داده روش مي ذاريم . بعد با تابع pop عنصر روي Stack رو برميداريم . size تعداد عناصر موجود در Stack رو بر مي گيردونه . top عنصر روي Stack رو برميگردونه بدون اينکه از Stack برش داره ( فرقش با pop در اينه که pop بعد از برگرذاندن عنصر روي Stack اونو حذف مي کنه ولي top فقط نشونش ميده ) empty هم اگه Stack خالي باشه true و در غير اين صورت false برميگردونه . پياده سازيش هم بسيار ساده اس .
ممنون از توضیح ساده و خوبتون آقا یا خانم sin2x
دوستان در مورد تابع vector , listتوضیح بدند باز هم ممنون میشم.
همچنین در مورد این خط
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
sin2x=2sinxcosx
08-11-2009, 17:24
در مورد list بايد بگم که اون هم يه ساختمان داده براي ذخيره داده ها هست . قبلا گفتيم که هميشه فقط مي تونيم داده رو روي stack بذاريم و فقط مي تونيم از روي اون داده رو برداريم . يعني اگه نياز به داده اول باشه بايد يکي يکي داده ها رو برداريم تا به اون برسيم . ولي در مورد ليست هر جاي ليست مي تونيم داده رو بذاريم و برداريم . يک ليست که در اصطلاح ليست پيوندي گفته ميشه از تعدادي Node يا گره تشکيل شده که هر گره يه فيلد داده داره و يه اشاره گر داره که اين اشاره گر به گره بعدي در ليست اشاره مي کند . يعني يه حالت پيوندي به وحود اومده .
vector هم نوع بهينه شده و پيشرفته array هست که مي تونه طولش رو حين برنامه تغيير بده . مي دونين که سايزي که اول برنامه به آرايه مي دين تا آخر برنامه ثابته . ولي در مورد vector اين مقدار مي تونه عوض بشه . مي تونيم از وسط Vector يه داده رو حذف کنيم و سايز يدونه کاهش بيابه و ......
اين خط هم که شما نوشتين يه stack از نوع char تعريف مي کنه که يه container يا ظرف deque از نوع char داره .
با MFC چيکار داريم ؟ :46: همون برنامه Native هست .
در مورد Stack يا پشته :
يه ساختمان داده براي ذخيره داده ها است . براش معمولا مسئله بشقاب ها رو مثال مي زنن . يعني يه داده يا بشقاب رو که براي اولين بار روي پشته يا ميز گذاشتيم داده يا بشقاب بعدي در حالت عادي روي آن گذاشته مي شود . موقع برداشتن هم در حالت عادي فقط مي توان از روي بشقاب ها برداشت . (منظور از "در حالت عادي" اين است که ممکنه يکي اونقدر حرفه اي باشه که بتونه در عرض چند صدم ثانيه يه بشقاب از وسط بکشه بيرون !! با اونا کار نداريم )
ساده ترين حالت استفاده اش به صورت زير هست :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدتو خط اول يه Stack از نوع int با نام a تعريف کرديم . تو چهار خط بعدي چهار تا داده روش مي ذاريم . بعد با تابع pop عنصر روي Stack رو برميداريم . size تعداد عناصر موجود در Stack رو بر مي گيردونه . top عنصر روي Stack رو برميگردونه بدون اينکه از Stack برش داره ( فرقش با pop در اينه که pop بعد از برگرذاندن عنصر روي Stack اونو حذف مي کنه ولي top فقط نشونش ميده ) empty هم اگه Stack خالي باشه true و در غير اين صورت false برميگردونه . پياده سازيش هم بسيار ساده اس .
عزیزم از کلاس MFC است جیییگرررر
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
با MFC چيکار داريم ؟ :46: همون برنامه Native هست .
در مورد Stack يا پشته :
يه ساختمان داده براي ذخيره داده ها است . براش معمولا مسئله بشقاب ها رو مثال مي زنن . يعني يه داده يا بشقاب رو که براي اولين بار روي پشته يا ميز گذاشتيم داده يا بشقاب بعدي در حالت عادي روي آن گذاشته مي شود . موقع برداشتن هم در حالت عادي فقط مي توان از روي بشقاب ها برداشت . (منظور از "در حالت عادي" اين است که ممکنه يکي اونقدر حرفه اي باشه که بتونه در عرض چند صدم ثانيه يه بشقاب از وسط بکشه بيرون !! با اونا کار نداريم )
ساده ترين حالت استفاده اش به صورت زير هست :
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدتو خط اول يه Stack از نوع int با نام a تعريف کرديم . تو چهار خط بعدي چهار تا داده روش مي ذاريم . بعد با تابع pop عنصر روي Stack رو برميداريم . size تعداد عناصر موجود در Stack رو بر مي گيردونه . top عنصر روي Stack رو برميگردونه بدون اينکه از Stack برش داره ( فرقش با pop در اينه که pop بعد از برگرذاندن عنصر روي Stack اونو حذف مي کنه ولي top فقط نشونش ميده ) empty هم اگه Stack خالي باشه true و در غير اين صورت false برميگردونه . پياده سازيش هم بسيار ساده اس .
آیا در همین کدی که گذاشتید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
می تونه معنی داشته باشه و اگه داره چه معنی داره ؟
sin2x=2sinxcosx
08-11-2009, 22:50
جیییگرررر
:31: بحث نمي کنم . ولي بازم سر حرف خودم هستم .
آیا در همین کدی که گذاشتید
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدمی تونه معنی داشته باشه و اگه داره چه معنی داره ؟
خير معني نداره . چون عملگر - براي کلاس stack سربارگذاري نشده . :46:
شما مطمئنی؟؟؟
این حرف من نیست حرف msdn است
اگرم تو ترجمه کردن مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید
ali zi zeperto
09-11-2009, 07:24
شما مطمئنی؟؟؟
این حرف من نیست حرف msdn است
اگرم تو ترجمه کردن مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید
ربطی به mfc نداره.جزو استاندارد STL است.کانتینر ها بخشی از STL هستند.MFC بیشتر برای کار با API های ویندوزه که خود مایکروسافت راه انداخته.
sin2x=2sinxcosx
09-11-2009, 09:49
شما مطمئنی؟؟؟
این حرف من نیست حرف msdn است
اگرم تو ترجمه کردن مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید
بله مطمئنم .
براي ايجاد محيط GUI در ويژوال استاديو براي يه برنامه ++C يا ميشه از Net. و Windows Form Application استفاده کرد و يا اگه خواستين کدتون به صورت Native (نه تحت دات نت ) اجرا بشه مي تونين از Microsoft Foundation Classes استفاده کنين يا همون MFC . بيشتر براي دسترسي به API ويندوز استفاده ميشه . البته ميشه بدون اون هم دسترسي داشت .
اين هم حرف من نيست . حرف آقاي Horton تو کتاب Beginning Visual C++ 2008 هست . :46:
بابا حرف این پیریو باور نکن :دی
من حرفمو بر اساس قاعده ی خچولیشن زدم که واقعا معتبره!
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.