PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : با امضاي قرارداد 50 ميليون دلاري، استان تهران تا پايان سال جاري تحت پوشش وايمكس قرار مي‌گيرد



wichidika
13-09-2009, 15:48
خبر داغ:
:40:

با امضاي قرارداد 50 ميليون دلاري،
استان تهران تا پايان سال جاري تحت پوشش وايمكس قرار مي‌گيرد:40:
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات


با امضاي قرارداد 50 ميليون دلاري كل استان تهران تا پايان سال جاري تحت پوشش وايمكس -اينترنت پرسرعت بي‌سيم - قرار خواهد گرفت.
درباره محدوديت‌هاي پهناي باندي كه وجود دارد، گفت: محدوديت پهناي باند براي وايمكس يا اينترنت پرسرعت مختص مشتريان خانگي است و مشتريان تجاري محدوديتي در اين زمينه ندارند.
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بابك ارشد - مديرعامل گروه شركت‌هاي داتك - (يكي از سه شركتي كه از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مجوز دارد)، در مراسم امضاي قرارداد پروژه وايمكس تهران كه ميان گروه شركت‌هاي داتك و سامسونگ الكترونيك منعقد شد،درباره محدوديت‌هاي پهناي باندي كه وجود دارد، گفت: محدوديت پهناي باند براي وايمكس يا اينترنت پرسرعت مختص مشتريان خانگي است و مشتريان تجاري محدوديتي در اين زمينه ندارند.
او درباره مزاياي وايمكس نسبت به ADSL گفت: كاربري كه بخواهد از ADSL استفاده كند براي دريافت آن حدود 10 روز زمان نياز است و مشكلات ديگري نيز در اين زمينه وجود دارد، اما وايمكس با نصب يك مودم به رايانه و به سرعت امكان‌پذير است، از طرفي ADSL از چند نقطه مي‌تواند خراب شود اما وايمكس تقريبا تحت كنترل است و تنها چيزي كه مي‌تواند خراب شود CP است كه به راحتي قابل تعويض است.
وي با تاكيد بر اين كه پروانه ما و تمام اپراتورهاي وايمكس ثابت است و اجازه ارائه خدمات موبايل به كاربرها را طبق پروانه نداريم گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم در كشورمان تا حدود هفت سال آينده بيش از شش ميليون كاربر اينترنت باند پهن داشته باشيم و بخش قابل توجهي از آن به وايمكس خواهد رسيد.
او گفت: دو شركت مبين‌نت كه پروانه وايمكس را براي كل كشور گرفته و ايرانسل كه براي هشت استان دريافت كرده‌اند قطعا با توجه به اندازه‌ سرمايه‌گذاري كه انجام دادند پوشش جغرافيايي و سهم بازار بيشتري نسبت به داتك دارند اما داتك براي شهر تهران سهمي نزديك به 35 درصد براي چند سال آينده در نظر گرفته است.
ارشد با بيان اين كه گستردگي شبكه ما در حد تهران بزرگ است و برنامه‌اي براي سرويس‌دهي به شهرهاي ديگر نداريم، اظهار كرد: البته مجوز ما براي كل استان تهران است.
:8:وي ادامه داد: سرويس‌هايمان از 128 كيلوبيت آغاز و تا 4 مگابيت خواهد بود و ارزان‌ترين سرويس ما از زير 20 هزار تومان شروع مي‌شود و تا سرويس‌هاي گران‌قيمت افزايش مي‌يابد البته هنوز قيمت‌گذاري سرويس‌هاي گران انجام نشده است.
او با بيان اين كه قيمتي كه ارائه مي‌دهيم كاملا با قيمت ADSL قابل رقابت است، گفت: قيمت پايين‌تر ADSL، براي سرويسي محدود و با حجم كم است و حجم دانلود لازم را ندارد كه قيمتش در بازار 25 تا 30 هزار تومان است.
ارشد گفت: قيمتي كه شركت سامسونگ به ما ارائه داد نسبت به قيمت ارائه شده توسط چيني‌ها 30 درصد پايين‌تر بود و به لحاظ كيفيتي نيز كيفيت بهتري داشت بنابراين قراردادمان را با سامسونگ به امضا رسانديم.
وي با بيان اينكه حجم قرارداد 50 ميليون دلار بوده و در چند فاز تعريف شده است گفت: فاز اول در حدود چهارماه آينده راه‌اندازي مي‌شود كه در سطح شهر تهران بوده و در حال گسترش است و مي‌توان گفت در اواسط مهرماه سال جاري شبكه وايمكس ما چيزي در حدود نيمي از تهران را پوشش خواهد داد.
به گزارش ايسنا، وو ساب كيم - معاون اجرايي سامسونگ الكترونيك - نيز در اين مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: كيفيت تجهيزاتي كه سامسونگ به ايران ارائه مي‌دهد مثل كيفيتي است كه به بقيه كشورها ارائه مي‌دهد و تفاوتي ندارد.
شبكه گسترده وايمكس عموما به صورت شبكه‌هاي سلولي (همانند شبكه‌هاي موبايل) طراحي و ساخته مي‌شوند. مشترك اين شبكه مي‌تواند با داشتن يك مودم بي‌سيم مخصوص (CPE) در هر نقطه از محدوده پوشش شبكه از خدمات ارتباطي اينترنتي استفاده كند و اغلب شبكه‌هاي وايمكس اجازه حركت مشترك در داخل سلول‌هاي پوششي و يا حتي انتقال از يك سلول به سلول ديگر را مي‌دهند.
انتهاي پيام
:31:

Miladcemeteryman
13-09-2009, 17:14
کسی میدونه اگه بیاد پینگش چطوره زیره 100 با بالاتر!؟؟

isbn
13-09-2009, 22:37
کسی میدونه اگه بیاد پینگش چطوره زیره 100 با بالاتر!؟؟

سرویس 3-4 مگابیتش شاید زیره 100 باشه:31:

iman_s
13-09-2009, 23:44
ارشد با بيان اين كه گستردگي شبكه ما در حد تهران بزرگ است و برنامه‌اي براي سرويس‌دهي به شهرهاي ديگر نداريم، اظهار كرد: البته مجوز ما براي كل استان تهران است.
به درد عمشون میخوره.پس کرج چی؟!

ahora-kabir
13-09-2009, 23:52
چه عجب یک حرکتی هر چند کوچک کردند

SAMCRO
14-09-2009, 01:49
50 میلیون دلار هزینه کردن ! ببینیم چه قدر می دن !

MehranVB
14-09-2009, 08:18
بذارین هر وقت انجام شد در موردش حرف بزنیم!!!

zed2
14-09-2009, 12:12
الان داتک داره ارائه می کنه می خواین بگیرین برین سایتش سر بزنین.....( این ایسنا خبراش رو فکر کنم از انبارشون در اورده)
الان دو نوع سرویس داره اختصاصی و اشتراکی
پینگ در اختصاصی هم قطعا کمتر از اشتراکی خواهد بود

Ali_vdo
14-09-2009, 12:35
الان داتک داره ارائه می کنه می خواین بگیرین برین سایتش سر بزنین.....( این ایسنا خبراش رو فکر کنم از انبارشون در اورده)
الان دو نوع سرویس داره اختصاصی و اشتراکی
پینگ در اختصاصی هم قطعا کمتر از اشتراکی خواهد بود
لایزر هم قبلا میداد
این ایسنا هم جدیدا شده کذبنا !
یه خبرایی میذاره که آدم شاخ در میاره ! نمونش 41.1 میلیون کاربر اینترنت در ایران :18:

s_paliz
15-09-2009, 00:36
ارشد در مورد چگونگي پوشش تهران گفت: الان شبکه وايمکس 60 درصد پشت بام هاي تهران را پوشش مي دهد هر طبقه که پايين تر مي آييم، پوشش کمتر مي شود، بنابراين در طبقات پايين تا پايان امسال ضريب پوشش به 80 درصد مي رسد و در طبقات بالا، ميزان پوشش کامل و صد درصد خواهد بود.
خب پاتوق میشه پشت بوم :دی

waterpolo
15-09-2009, 13:22
حذف شود لطفا

omid81
15-09-2009, 14:39
ارشد با بيان اين كه گستردگي شبكه ما در حد تهران بزرگ است و برنامه‌اي براي سرويس‌دهي به شهرهاي ديگر نداريم، اظهار كرد: البته مجوز ما براي كل استان تهران است.

شهرستانیا هم برن یه قل دو قل بازی کنن !

نوه هامونم آرزو به دل میمونن !

wichidika
15-09-2009, 14:54
به نقل از سرمايه
امضاي قرارداد وتجهيزات وايمكس:

مراسم امضای قرارداد پروژه وایمکس تهران با اعتباری کمتر از 15 میلیون دلار برگزار شد. در این مراسم که با حضور مدیرعامل شرکت شمص (زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی)، شرکت سامسونگ و اعضای شرکت داتک برگزار شد، طرفین مبادرت به واردات تجهیزات فناوری اینترنت بی سیم - وایمکس - می کنند. براساس این گزارش فاز نخست آن از 4 ماه آینده با نصب حدود 200 ایستگاه راه اندازی خواهد شد و در کل 400 ایستگاه در تهران ایجاد می شود. گفتنی است پس از اتمام پروژه قیمت ارائه سرویس به کاربران کمتر از 20 هزار تومان با پهنای باند 128 کیلوبیت خواهد بود. از همین روی کاربران خانگی می توانند از این پس از خدمات وایمکس نیز استفاده کنند. این درحالی است که پیش از این به دلیل به صرفه نبودن وایمکس برای کاربران خانگی این سرویس در اختیار آنها قرار نمی گرفت.

wichidika
15-09-2009, 15:00
به نقل از روزنامه دنياي اقتصاد:
واگذاري اينترنت بي سيم به كاربران
تهران زیر چتر وایمکس


م. ر. بهنام رئوف
وایمکس (WiMax) سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی‌سیم است که به‌عنوان پروتکل 16/802 شناخته شده است و جایگزینی مناسب برای شبکه‌های بی‌سیم نواحی شهری محسوب و امکان دستیابی به بی‌سیم باند پهن را فراهم می‌سازد.</B>

وایمکس در سال 2001 میلادی، با هدف انتقال داده به صورت بی‌سیم معرفی شده و فناوری آن شباهت‌های زیادی به وای فای دارد، اما هم سرعت انتقال و هم گستره آن از وای فای بیشتر است. وایمکس همچنین پهنای باند میانگین70 Mbps و در بهترین حالت Mbps 286 را پشتیبانی می‌کند. مشترکی که از سرویس پهن باند وایمکس استفاده می‌کند، ماژولی را که قابلیت استفاده توسط دستگاهی مانند لپ‌تاپ یا دستگاهی که فرستنده - گیرنده دارد، دریافت می‌کند. مشترک می‌تواند با سرعتی بین صفر تا 60 کیلومتر در ساعت بدون کاهش کارآیی حرکت داشته باشد. تکنولوژي وايمکس (WiMAX) و استانداردهاي آن با هدف انتقال اطلاعات به صورت بي سيم و ارزان قيمت از جمله جديدترين استانداردهاي ارتباطات مخابراتي است که با استفاده از امواج ميکرو ويو و طيف وسيعي از ستانداردهاي مخابراتي، امکان استفاده از پهناي باند وسيع را فراهم مي‌کند که از آن به عنوان وسيله‌اي براي افزايش سرعت ارتباطات مخابراتي و شبکه‌اي در مناطقي که از نظر اقتصادي با مشکل رو به رو هستند، استفاده مي‌شود. هم اکنون ‌اين فناوري به عنوان گزينه ارزانتر نسبت به ساير گزينه‌هاي موجود ارتباطي در کشورهاي در حال توسعه، به منظور راه اندازي شبکه‌هاي اينترنت پر سرعت مطرح شده است، البته ارزان بودن آن شاید در قیمت پهنای باندش ملموس نباشد، اما به دلیل سهولت در دسترسی به آن به خصوص در مناطقی که به واسطه خطوط پی سی ام یا کافوهای فیبر نوری امکان دریافت خدمات اینترنت پرسرعت را ندارند، بیشتر مي‌تواند مورد استقبال قرار گیرد.
دامنه پوشش و سرعت ارتباط
برد و دامنه پوشش خدمات ارتباطي بي سيم معمولا در دو حالت ديد مستقيم و ديد غيرمستقيم ارزيابي مي‌شود. پوشش فن‌‌آوري WiMAX در حالت ديد مستقيم در شهر تا شعاع 10 کيلومتري آنتن مرکزي مي‌تواند باشد. براي ارتباط درون شهري نيز مي‌تون از ويژگي ديد غير مستقيم‌اين تکنولوژي براي پوشش ارتباطي استفاده کرد که تا شعاع سه کيلومتر را پوشش مي‌دهد.
طراحي و تعريف استانداردهاي وايمکس به گونه‌اي صورت گرفته تا پوشش دهنده نيازهاي ارتباط بي‌سيم شهري باشد. پشتيباني از پهناي باند بالا به کاربران اين خدمات اجازه مي‌دهد تا بتوانند به سادگي سرويس‌هاي صوتي و تصويري را در‌اين شبکه‌ها داشته و به هر مقدار که بخواهند ترافيک دانلود و آپلود داشته باشند.
براي بيان برخي از مهمترين ويژگي‌هاي سرويس وايمکس مي‌توان به قابليت ارائه سرويس‌هاي صوت و تصوير و ديتا، نياز نداشتن به کابل کشي و تجهيزات پيچيده، نصب بسيار ساده و آسان، صرفه‌جويي در هزينه‌هاي توسعه و نگهداري، نياز نداشتن به ديد مستقيم آنتن مرکزي، ايجاد ارتباط با کاربران متحرک، امکان راه‌ندازي شبکه‌هاي اختصاصي و اينترنت و ... اشاره کرد.
داستان وایمکس در ایران
تشریفات مزایده وایمکس از آغاز سال ‌٨٧ رقم خورد، به طوری که بنا بر مصوبه هيات دولت کمیسیون سازمان تنظیم مقررات درباره ارائه خدمات وایمکس مبتنی بر بی‌سیم اقدام کرد که بیش از ‌١٠ جلسه کارشناسی برروی مسایل این مزایده صحبت شد. سرانجام مزایده وایمکس بر گذار و نتایج مزایده با بازگشایی پاكات پیشنهادی برای 30 استان كشور، آبان ماه سال گذشته مشخص شد و كنسرسیوم مبین پایا در 30 استان، ایرانسل در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی،
فارس و خوزستان، اسپادان در اصفهان و رایانه دانش گلستان در استان گلستان به عنوان برندگان این مزایده اعلام شدند.
پیش از این قرار بود در هر استان سه مجوز و در كل كشور 90 مجوز اپراتوری وایمكس به شركت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این فناوری ارائه شود، اما به گفته صاحب‌نظران شرایط نامناسب مندرج در اسناد مزایده باعث شد تا استقبال درخور توجهی از این مزایده صورت نگیرد که اعلام نتایج آن یعنی تنها 4 شرکت برای 30 استان می‌تواند گواه بر این ادعا باشد.
شنیده‌ها حاكی از آن است كه اكثر فعالان بازار مخابرات ایران از مزایده وایمكس كه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شده است، استقبال مناسبی نكرده اند و دلیل عمده این عدم استقبال را بالا بودن رقم حق امتیاز عنوان كرده اند. در این مزایده كه به‌صورت استانی برگزار شد هر شركت متقاضی بایستی برای استان‌های مختلف كشور از حدود 20‌ميليارد تومان (استان‌های بزرگ مانند تهران)تا چند صد‌ميليون تومان برای استان‌های كوچك حق امتیاز پرداخت نماید.
با توجه به اینكه وایمكس عمدتا برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت و خدمات تلفنی و انتقال داده‌ها خواهد بود و در همه این عرصه‌ها هم مجوزهای دیگری صادر شده و هم شركت مخابرات ایران برای ارائه آن دورخیز كرده است، لذا به نظر نمي‌رسد در كوتاه مدت درآمدهای انتظاری جوابگوی این مبالغ پرداختی باشد.
حق امتیاز
مبالغ پایه حق امتیاز برای هر استانی به طور مجزا تعیین شده كه در مزایده به شركت‌هاي متقاضی داده شده است. 40‌درصد حق امتیاز، در زمان صدور پروانه و باقی مانده آن در طول 6 سال با اقساط مساوی دریافت خواهد شد.
بیشترین حق امتیاز مربوط به استان تهران است كه تقریبا 21‌ميليارد تومان بوده و كمترین آن مربوط به
خراسان جنوبی، كهكیلویه و بویراحمد و ایلام است كه تقریبا 400‌ميليون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین برای شركت در مزایده متقاضیان باید 10درصد قیمت پیشنهادی در مزایده را به عنوان تضمین بپردازند. در واقع زمان تحویل مدارك باید ضمانت نامه 10درصدی را هم ارائه دهند که این 10‌درصد فقط برای ضمانت شركت در مزایده است و بعد از اعلام نتیجه آزاد خواهد شد.
وایمکس از نوع ثابت
یکی از مزایای اینترنت وایمکس همانطور که در بالا هم به آن اشاره شده موبیلیتی بودن آن یا استفاده از اینترنت در شرایط حرکت است، اما این مهم در مورد مزایده وایمکس فعلی رعایت نشده است که دلیل آن هم اعطای مجوز ارائه این خدمات به اپراتور سوم است. اپراتوری که به رغم برگزاری مزایده آن در سال گذشته، اما همچنان در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به هر حال و بنا به گفته لطف‌الله سبوحی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت‌های برنده مزایده ظرف ‌٩ ماه مراکز استان را به اجبار باید پوشش دهند و مابقی به نظر شرکت‌ها و پیشنهادات ارائه شده بستگی دارد.
تهران تحت پوشش
هرچند که با وجود گذشت نزدیک 10ماه از اعلام برندگان مزایده متاسفانه تاکنون گزارشی در مورد خدمات ارائه شده خبری دسترس نیست، اما اوایل هفته گروه شرکت‌های داتک به عنوان یکی از ارائه دهندگان این خدمات در تهران خبر از ارائه خدمات وایمکس در بخشی از پایتخت و پوشش کامل آن تا پایان سال را داده است.
بابک ارشد، مدير عامل گروه شرکت‌هاي داتک از ارائه فاز نخست سرويس وايمکس(اينترنت بي سيم) ‌اين شرکت در تهران بزرگ و تا چهار ماه‌ آينده خبر داد و گفت: تمام شهر بزرگ تهران تا پايان سال جاري تحت پوشش شبکه وايمکس داتک قرار خواهد گرفت.
او که در مراسم امضای قرارداد خرید تجهیزات وایمکس از سامسونگ سخن مي‌گفت عنوان داشت:‌اين قرارداد ميان گروه شرکت‌هاي داتک و سامسونگ الکترونيک در سه فاز تعريف شده است و حجم کل قرارداد 50‌ميليون دلار مي‌باشد.
وي با بيان‌اينکه فاز دوم ‌اين قرارداد تا شش ماه ديگر به بهره برداري مي‌رسد، گفت: پيش‌بيني مي‌کنيم تا پايان سال جاري کل شهر تهران تحت پوشش شبکه وايمکس داتک قرار گيرد.
ارشد با اشاره به‌اينکه طبق پروانه صادره براي داتک، ‌اين شرکت شهر تهران را تحت پوشش شبکه وايمکس خود قرار خواهد داد، افزود: حدود يک ماه است که‌اين شرکت به صورت آزمايشي سرويس وايمکس خود را در برخي نقاط تهران راه‌اندازي کرده است.
وي درباره انتخاب سامسونگ الکترونيک به عنوان شريک‌ اين پروژه گفت: قيمت پيشنهادي سامسونگ 30‌درصد نسبت به رقباي چيني ارزان‌تر بود و ضمن‌ اينکه ‌اين شرکت مجري راه‌اندازي بزرگ‌ترين شبکه وايمکس در دنيا نيز هست و از کيفيت کار بالايي برخوردار است.
ارشد در پاسخ به ما در مورد قیمت ارائه این خدمات و مقایسه آن با خدمات ای دی اس ال عنوان داشت: سرويس‌هاي ارائه شده توسط داتک از 128 کيلو بيت برثانيه تا چهار مگابيت برثانيه تعيين شده و طبق قانون براي کاربران خانگي محدوديت ارائه پهناي باند بالاتر از 128 کيلو وجود دارد.
وي درباره نرخ سرويس‌هاي وايمکس داتک نيز اظهارداشت: نرخ پايه وايمکس داتک پایین تر از 20‌هزار تومان که ارزان‌ترين سرويس به شمار مي‌رود آغاز و تا حدود یک‌ميليون تومان پيش بيني شده است.
ارشد سرعت بالاي بهره‌برداري از سرويس وايمکس براي کاربران و کيفيت‌اين سرويس را از دلايل پيشي گرفتن وايمکس نسبت به «‌اي دي اس ال» دانست و گفت: در سرويس وايمکس همانند «اي دي اس ال» سرويس محدود و حجمي‌خواهيم داشت که نرخ‌اين دو سرويس براي مشتريان متفاوت است.
وي پيش‌بيني کرد تا چند سال‌ آينده تعداد قابل توجهي از کاربران پهناي باند وسيع را کاربران وايمکس تشکيل دهند.
مديرعامل شرکت داتک با اشاره به وجود برخي رقبا در بازار وايمکس گفت: پيش بيني مي‌کنيم داتک 30 تا 35‌درصد سهم بازار‌اين سرويس در تهران را به خود اختصاص دهد.
در‌اين مراسم «وون ساب کيم» معاون اجرايي سامسونگ الکترونيک نيز با ابراز خوشحالي از همکاري با شرکت‌هاي‌ايراني و به خصوص گروه شرکت‌هاي داتک براي ارائه سرويس وايمکس گفت: سامسونگ اکنون 230‌هزار مشتري وايمکس در کره جنوبي دارد.
وي افزود: سامسونگ به عنوان يکي از ارائه دهندگان وايمکس در دنيا قصد دارد،‌اين سرويس را با کيفيت مناسب در‌ايران نيز عرضه کند.
يادآور مي‌شود که قرارداد راه اندازي و تامين تجهيزات پروژه وايمکس (Wimax) تهران بزرگ به امضاي فرهاد زرگري مديرعامل شرکت شمص تامين از شرکت‌هاي تابعه شرکت سرمايه گذاري تامين اجتماعي و وون ساب کين(Kim,Woonsub) معاون اجرايي سامسونگ الکترونيک رسيد
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

s_paliz
15-09-2009, 15:07
این همونیه که تو ابوظبی راه انداختن؟؟؟

waterpolo
15-09-2009, 22:01
از چه طریقی باید امواج wimax رو بگیریم

Aloneboy
16-09-2009, 08:34
هر روز شاهد این جور خبرها برای دلخوشی مردم هستیم
مردم ایران دلخشتر از دیروز روابط عمومی روحیه دهی به ملت شریف ایران:8::31:
راستی از الان ما که اساس کشی می کنیم میاییم تهران بعد نگید چرا مردم هجوم میارن تهران:5:

wichidika
16-09-2009, 12:38
سرمایه، حامد شفیعی :امضای قرارداد واردات تجهیزات فناوری اینترنت بی سیم -وایمکس - در حالی منعقد شد که در حال حاضر امکان ارائه این سرویس به کاربران خانگی به دلیل به صرفه نبودن میسر نیست. این در حالی است که براساس سیاست های تعیین شده در حوزه دسترسی به اینترنت، دولت باید شرایط و ابزار دسترسی کاربران را به اینترنت ارزان و آسان فراهم آورد. به گفته مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مزایده- وایمکس- در سال گذشته با هدف توسعه اینترنت ارزان و آسان به کاربران در کشوربرگزار شد. اما با وجود گذشته چند ماه از واگذاری پروانه وایمکس به سه برنده مزایده - ایرانسل، شرکت مبین (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) و اینترنت گستر گلستان- هنوز این اقدام اجرایی نشده است.
از طرفی بر اساس پروانه شرکت های PAP- شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت - آنها می توانند به منظور توسعه اینترنت در کشور به ارائه خدمات اینترنت باسیم و بی سیم بپردازند. از همین روی در این مدت برخی از شرکت های PAP توانسته اند با واردات تجهیزات این فناوری از کشورهای آسیای شرقی به ویژه چین و بعضاً اروپایی تا حدودی نیاز نهادهای دولتی و شرکت های بخش خصوصی را برطرف کنند که به گفته کارشناسان به دلیل عدم پوشش کافی این فناوری از سوی شرکت های PAP ارائه آن پاسخگو نبوده و نیازمند توسعه وارزان تر شدن این سرویس است. از همین روی چندی پیش نمایندگان شرکت سامسونگ که اینک جایگزین واردکننده قبلی - البته مدیران شرکت های داخلی حاضر به گفتن نام شرکت سابق واردکننده که اروپایی است، نبودند- قراردادی را با شرکت داتک از زیرمجموعه شرکت شمص وابسته به سازمان تامین اجتماعی با اعتبار کمتر از 15 میلیون دلار - که باز هم حاضر به بیان رقم دقیق قرارداد نشدند- منعقد کردند تا براساس آن با واردات تجهیزات این فناوری از یک کشور آسیایی تا پایان سال تهران را تحت پوشش قرار دهند. البته براساس پروانه های صادر شده از سوی رگولاتوری به غیر از شرکت مبین بقیه شرکت ها برای ارائه سرویس و پوشش شهر دارای محدودیت هستند. برای نمونه سهم شرکت داتک از بازار تنها 30 تا 35 درصد از منطقه تهران خواهد بود. در عین حال پس از اتمام پروژه قیمت ارائه سرویس به کاربران کمتر از 20 هزار تومان با پهنای باند 128 کیلو بیت خواهد بود. اجبار برای همکاری با شرکت های آسیایی
واردات تجهیزات فناوری وایمکس در حالی صورت خواهد گرفت که پیش از این کارشناسان یکی از دلایل عدم کیفیت خدمات را کیفیت پایین محصولات وارداتی به خصوص از جنس چینی عنوان می کنند. از طرفی مدیران شرکت های بخش خصوصی با بیان اینکه صاحبان فناوری اینترنت بی سیم و همچنین تجهیزات با کیفیت، عمدتاً شرکت های آمریکایی و اروپایی بوده و آنها نیز به دلیل برخی مسائل سیاسی نمی توانند اقدام به واردات محصولات خود به کشور ایران کنند، اعلام می کنند حضور برخی شرکت های آسیای شرقی البته به غیر از چین که دارای عملکردی قابل توجه و سابقه حضور در بازار دیگر کشورها از جمله آمریکا را دارند، می توانند جایگزین مناسبی برای واردات باشند. بابک ارشد یکی از اعضای طرف قرارداد برای واردات تجهیزات وایمکس در این باره می گوید: «قیمت های ارائه شده از سوی این شرکت آسیایی طرف قرارداد، 30 درصد پایین تر بوده و همچنین از لحاظ کیفیت از درجه بالایی برخوردار است.» او که شرکتش یکی از ارائه دهندگان خدمات اینترنت وایمکس است، می افزاید: «تا پیش از این نه تجهیزات چینی وارد می کردیم و نه کره ای بلکه تجهزات ما از اروپا وارد می شد. البته شرکت های بزرگ آمریکایی نیز وجود دارند اما چون آنها فناوری خود را به ما نمی دهند، بنابراین مجبور هستیم با کشورهای خاوردور همکاری داشته باشیم. » البته ارشد از گفتن نام شرکت اروپایی واردکننده تجهیزات وایمکس که تا پیش از این با آن همکاری داشته، خودداری کرد. از طرفی مدیران شرکت های کره ای نیز بیان می کنند به دلیل پتانسیل بالای بازار ایران خواهان سرمایه گذاری هستند. در عین حال به گفته سوو ساب کیم مدیر ارشد شرکت کره ای طرف قرارداد برای واردات تجهیزات وایمکس، فناوری که به ایران وارد می شود دارای همان کیفیتی است که به دیگر کشورها ازجمله آمریکا داده می شود. براساس اظهارات این مدیر ارشد کره ای در حال حاضر شرکت طرف قراردادش با ایران، 23 هزار مشترک وایمکس در کره داشته و هفت تا هشت درصد بازار پهن باند را در اختیار دارد. از طرفی 30 تا
35 درصد بازار تجهیزات وایمکس در کره نیز در اختیار این شرکت است.
قرارداد 50 میلیون دلاری برای چهار سال
براساس توافق صورت گرفته حجم کل پروژه واردات تجهیزات وایمکس که در سه فاز راه اندازی و تعریف شده 50 میلیون دلار است که فاز نخست آن از چهار ماه آینده اجرایی خواهد شد. به گفته بابک ارشد با راه اندازی فازهای نخست آن تا اواسط مهرماه نیمی از تهران تحت پوشش شبکه وایمکس قرار خواهد گرفت که در قاز نخست آن 200 ایستگاه پایه و در نهایت 400 ایستگاه پایه نصب می شود. راه اندازی این تعداد ایستگاه و داشتن مقدار اندکی از سهم بازار در حالی که شرکت های دیگری نیز در آینده وارد عرصه می شوند، شرایط را برای رقابت تنگ تر می کند اما نکته اصلی پاسخگویی به نیاز کاربران بوده که مدیران طرف ایرانی قرارداد این قول را داده اند که امسال امکان استفاده از فناوری اینترنت بی سیم با قیمت های اندک برای کاربران خانگی نیز میسر شود در عین حال آنها پیش بینی کرده اند شاید تا پنج سال آینده، شش میلیون کاربران استفاده کننده از باند پهن در کشور داشته باشیم. از همین روی ابراز امیدواری می کنند با واردات این تجهیزات و نهایی شدن کل پروژه در چهار سال آینده این تعداد کاربر باند پهن در کشور محقق شود. اما در حال حاضر از شرکت های برنده شده در مزایده قرار است از مهرماه یکی از آنها به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز کند. بنابراین با این حرکت کند راه اندازی و ارائه خدمات اینترنت بی سیم رسیدن به موقعیت مطلوب در منطقه کمی بعید به نظر برسد چراکه براساس برنامه چهارم توسعه، ایران باید به لحاظ جایگاه دسترسی به اینترنت در مقام دوم قرار گیرد. در عین حال به گفته مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینکه در کشور گفته شود، 27 درصد اینترنت Dialup وجود دارد، جزء معادلات ارزیابی آمادگی دیجیتالی محسوب نمی شود و یکی از نکات مهمی که رده ایران را در کشورهای منطقه در ارزیابی سالانه ای که انجام می شود، بالا خواهد برد، توسعه اینترنت پرسرعت و استفاده از فناوری های جدید در این زمینه است. از طرفی براساس پروانه ارائه خدمات وایمکس، شرکت های برنده شده در مزایده باید ظرف 9 ماه اقدام به راه اندازی و سپس ارائه خدمات خود به کاربران کنند.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بردیا
17-09-2009, 00:30
این همونیه که تو ابوظبی راه انداختن؟؟؟

نه
اون وای فای هستش که رایگان هستش استفاده ازش

wichidika
18-09-2009, 13:43
تهران بزرگ تاپايان امسال تحت پوشش شبکه وايمکس قرار مي گيرد
مديرعامل گروه شرکت هاي داتک گفت: سراسر تهران بزرگ تا پايان امسال تحت پوشش شبکه وايمکس قرار گيرد.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به گزارش خبرنگار ايرنا "بابک ارشد" روز يکشنبه در مراسم انعقاد قرارداد خريد تجهيزات پروژه
وايمکس که بين شرکت داتک و سامسونگ امضا شد، افزود: در زمان حاضر 60 درصد تهران تحت پوشش شبکه وايمکس است که تا پايان سال جاري اين رقم به 100 درصد خواهد رسيد.
وي حجم اين قرارداد را حدود 15 ميليون دلار عنوان کرد و در مورد دليل انتخاب سامسونگ براي تامين تجيهزات مورد نياز پروژه وايمکس تهران، اظهار داشت: اين شرکت برنده مناقصه در يکي از بزرگترين پروژه هاي وايمکس دنيا در امريکا است، اين شرکت در مناقصه شرکت داتک نيز شرکت کرد که قيمت پيشنهادي آن، نسبت به دو شرکت چيني ديگر که در مناقصه شرکت
کرده بودند 30 درصد پايين تر بود.
وي افزود: سازنده هاي فناوري وايمکس امريکايي ها هستند و يک شرکت اروپايي نيز در اين زمينه فعال است که هيچکدام به ايران تجهيزات نمي فروشند، ما نيز تمايلي به خريد از آنها نداريم بنابر اين محدود مي شويم به چين و کره و با توجه به اينکه سامسونگ بزرگترين پروژه وايمکس دنيا را برنده شده بود و قيمت آن 30 درصد پايين تر از رقباي چيني بود، اين شرکت برنده مناقصه داتک شد.
مديرعامل گروه شرکت هاي داتک، در مورد پروژه وايمکس تهران بزرگ گفت: سرمايه مورد نياز اين پروژه 500 ميليون دلار برآورد شده که در چند فاز طراحي شده و عملياتي مي شود.
ارشد در مورد استفاده از وايمکس گفت: هزينه استفاده براي کاربران عادي که ارزانترين سرويس است کمتر از 20 هزار تومان شروع مي شود که قابل رقابت با ADSL است.
وي افزود: پروانه وايمکس براي خدمات ثابت است و اجازه ارايه خدمات به کاربران موبايل را نداريم و خدمات سيار (پرتابل) نيز نمي توانيم ارايه کنيم.
ارشد در مورد چگونگي پوشش تهران گفت: الان شبکه وايمکس 60 درصد پشت بام هاي تهران را پوشش مي دهد هر طبقه که پايين تر مي آييم، پوشش کمتر مي شود، بنابراين در طبقات پايين تا پايان امسال ضريب پوشش به 80 درصد مي رسد و در طبقات بالا، ميزان پوشش کامل و صد درصد خواهد بود.
وي افزود: محدوديت پهناي باند در شبکه وايمکس و ADSL براي کاربران عادي است و مشتريان تجاري محدوديتي ندارند.
مدير اجرايي سامسونگ نيز گفت: اين شرکت همان تجهيزاتي را که به امريکا مي فروشد با همان کيفيت در اختيار شرکت ايراني قرار مي دهد.
"وو ساب کيم" افزود: 30 تا 35 درصد کل بازار تجهيزات کره جنوبي را در زمان حاضر شرکت سامسونگ تامين مي کند.
وايمکس يکي از فناوري هاي ارتباطات شبکه اي بي سيم است، اين فناوري با هدف انتقال
اطلاعات به صورت بي سيم و ارزان قيمت طراحي شده است.