PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : می خواهم مسجد بسازم!



iranmedia
12-08-2009, 23:38
دوستان من یک مشکل اساسی دارم و اون این که من یک طرح مثل این

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





نمای داخلی رو ببینید چقدر سخته !شاید برای من اینجوریه اما با این حال ساختنش مشکل اساسی منه و مشکل اصلی من هم با متریالشه که وقتی بهش متریال می دم(البته نه این مسجد ها کلا یکی شبیهش)
متریال کج وکوله می شه
کلا این مشکل رو ولش کن به نظر شما چه جوری می شه چنین مسجدی را ساخت و با متریال تطبیق داد
(توی 3dmax )
بعد این بافت سازی که می گن چی چیه؟
ممنون

hadi665
13-08-2009, 00:08
سلام

خوب اولا که شما باس مدلینگت در حد نرمال باشه
بعد اینکه معمولا اگه من بودم اون توشو مدل نمیزدم ، تکسچر استفاده میکردم

چون مدلینگه تو در توییه
با تکسچر که میشه از همین عکسم گرفت مشکلت حل میشه

iranmedia
13-08-2009, 12:53
فکر کنم منظور منو متوجه نشدی مثلا من یک طرح دوبعدی طراحی میکنم از این شکل داخلی بعد با boolean
اون رو توی یک مکعب شکلش رو در می یارم بعد که متریال بهش می دم متریالش یا بسیار گنده می شه و یا بسایر کوچیک ویا....
شاید واسه کش و قوس mesh هستش نمی دونم چه کار کنم
بافت سازی چیه؟؟؟؟

/.,mnb
13-08-2009, 13:02
اگه تکسچر ها درست روی مدل قرار نمی گیرند شما باید با uvw mapping و unwrap uvw , شی تون رو تنطیم کنید.
راه سریعتر و راحتترش:
1) با اضافهی poly select یا edit poly فیس هایی که مثلا یه وجه مکعب داخل هست رو انتخاب کنید.
2) در حالی که فیس ها تون انتخاب هستند بهشون مادیفایر uvw map بدید و بعد با تغییر در اندازه و حرکت گیزموی اون اون رو تنظیم و یا با پاارمترهایی مثل fit و fit bitmap اونها رو تنظیم و این کتر رو تکرار کنید.
که البته این راحی که گفتم وقت گیر هست.
شما می تونید به کمک هلپ مکس کار با unwrap uvw رو یاد بگیرید و با اون این کار رو سریعتر انجام بدید.

موفق باشید.

Carl
13-08-2009, 13:44
سلام..
این‌جا رو هم ببین؛ شاید به کارت بیاد:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]