ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل با متریال vray



sara2323
07-07-2009, 10:38
دوستان
من متریال وی ری که به حجمم نسبت میدم به تمام حجم نسبت داده نمیشه و بعضی قسمتها سیاه دیده میشه.
حجممو از کد آوردم تو مکس.uvw map کردم ولی نشد.
واسه این مشکل تو متریال معمولی با فعال کردن 2sided درست میشه ولی تو وی ری نمی دونم چه طوری درستش کنم.
اگه لطف کنید کمک کنید ممنون می شم
اینم عکسش.البته تو مرحله اول متریال دهی هستم.به جزییات زیاد دقت نکنید!


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])

sara2323
07-07-2009, 10:42
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>((/.,mnb )) لطف کردن پاسخ زیر رو برام گذاشتن.ولی من هنوز نفهمیدم:(






اگه سياه ديده ميشه به خاطر اينه كه طرف normal فيس هاتون درست نيست.
شما اگه قبلا با edit normal modifier كار كرديد مي تونيد كه طرف normal فيستون رو عمود بر صفحه اش كنيد(به طرف خارج از شي) و بعضي مواقع با اكسپورت كل مدلها به صورت obj (و faces: Polygon) و دوباره ايمپورت اون درست ميشه.
اگه با اكسپورت و ايمپورت به صورت فايل OBJ درست نشد بايد يه ماديفير edit normals اضافه كنيد و با انتخاب face طرف نورمال اون فيس سياه رو درست كنيد.

مشكلي بود مطرح كنيد.
موفق باشيد.

/.,mnb
07-07-2009, 10:51
شما تمام شي هايي كه سياه ميشن رو انتخاب كنيد و
File==> Export Selected به صورت فايل OBJ و از faces رو polygon بزاريد تا مدلتون خراب نشه.
حالا دوباره file==>Import و اون فايل ذخيره شده رو انتخاب و ok كنيد.
حالا به احتمال زياد normal هاي فيس هاتون درست شدن و ديگه سياه نيست.

sara2323
07-07-2009, 11:28
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])


اینجوری شد:(

HOMAYOON.F
07-07-2009, 13:27
با سلام
قبل از هر چیز بگم که من از vray و رندر زیاد سر در نمیارم، ولی تا اونجایی که میدونم موتور vray همیشه رندراش 2sided هست.
اگرم این مدلها نورمالشون برعکس باشه که سارا خانم خودشون تو محیط برنامه باید ببینن و متوجه بشن.
.
.
از اینجا به بعدش دیگه دست خودتون من نمیدونم...

sara2323
07-07-2009, 14:49
با سلام
قبل از هر چیز بگم که من از vray و رندر زیاد سر در نمیارم، ولی تا اونجایی که میدونم موتور vray همیشه رندراش 2sided هست.
اگرم این مدلها نورمالشون برعکس باشه که سارا خانم خودشون تو محیط برنامه باید ببینن و متوجه بشن.
.
.
از اینجا به بعدش دیگه دست خودتون من نمیدونم...

ممنون از راهنماییتون
منم خودم با مکس مدل سازی نمی کنم و مدل هامو تو کد سه بعدی می سازم واسه همین نمیدونم نرمال مدل چیه...
ولی همونطور که گفتم این مشکل رو همیشه با فعال کردن گزینه 2sided در قسمت shader basic parameter در بقیه سیستم های متریال دهی حل میکردم.ولی من تو وی ری همچین گزینه ای رو ندیدم.حتی تو تنظیمات رندر هم گزینه force 2sided رو فعال کردم ولی بازم جواب نداد.



چون خیلی عجله داشتم فعلا دارم با architectural کار میکنم که مشکلی در رندرم پیدا نشد.البته خیلی error میده و بعضی متریال ها رو ناشناخته اعلام میکنه.

/.,mnb
07-07-2009, 15:41
توي ويوپورتتون هيچ مشكلي نداره؟
ببينيد توي اين عكسي كه من گذاشتم با اضافه ي يه ماديفاير edit normals مي تونم نورمالهاي شي ام رو تغيير بدم.من با تغيير عمود بودن هر يك از اين دسته ها به غير از جهتي عمود بر فيس باعث شدم كه اينجوري سياه بشه.
حالا من با انتخاب ورتكس اين دسته ها و زدن Reset يا تغيير دسته از پنل ماديفاي اين رو درست كردم.(سمت چپ تصوير)
شما هم با اضافه ي يه ماديفاير normal‌ بايد فيس هايي كه اينجوري نمايش داده ميشه و درست كنيد.
البته اگه توي ويوپورت درست درست هستند و هيچ تغيير رنگي ديده نميشه احتمال داره مال نورمالها نباشه ولي اينكه شما با ايمپورت مجدد تغيير رو در رنگها داشتيد به نظر مي رسه هرچي هست از مدله.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موفق باشيد.

omid_3dsmax9
07-07-2009, 16:35
خوب پیشنهاد می کنم اول با موتور رندر دیفالت مکس هم امتحان کنید.. اگر درست نشد یه بازبینی اساسی مدلینگ رو توی CAD بکنید. موقع Import کردن از تنظیمات صحیح دیالوگ Import استفاده کنید.. تنظیمات صحیحش چیه؟ خوب.. منم مثل شما.. فقط یکی از گزینه های خیلی مهمش اینه (این پائین) که همیشه بهتره روی کمترین مقدار باشه..
توتوریال خود مکس که موقع نصب می تونید نصبش کنید در مورد این دیالوگ خیلی خوب توضیح داده..
مطالعه اش رو به شما و خودم در اولین فرصت پیشنهاد می کنم..!




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

sara2323
07-07-2009, 17:28
mnb>>>>
بله.تو ویوپرت هم مشکل داره.
ظاهرا هیچ تغییر جهتی دیده نمیشد ولی بازم انتخاب ورتکسها و ریست کردن رو انجام دادم.تغییری حاصل نشد
اکثر فایلهایی که از کد میان همین مشکل رو دارند.




omid 3dmax>>>>
با موتورهای دیگه و متریال های دیگه مشکل نداره فقط با وی ری مشکل داره چون 2sided نمیشه.
من با legacy فایل کد رو import کردم و surface division رو روی0.01 دادم که فکر می کنم کافی باشه.از گزینه ای که شما گفتید هم استفاده کردم و division رو روی 0.1 'گذاشتم که کمترین مقداری بود که قبول میکرد در عین حالی که رندرم با متریال وی ری درست شد اما گوشه های کارم که گرد بود به صورت چند ضلعی دراومد.


در حال حاضر با architectural رندر می کنم که مشکلی نداره.

ممنون از دوستان که وقت میذارید و راهنمایی می کنید.

omid_3dsmax9
07-07-2009, 19:33
mnb>>>>
بله.تو ویوپرت هم مشکل داره.
ظاهرا هیچ تغییر جهتی دیده نمیشد ولی بازم انتخاب ورتکسها و ریست کردن رو انجام دادم.تغییری حاصل نشد
اکثر فایلهایی که از کد میان همین مشکل رو دارند.




omid 3dmax>>>>
با موتورهای دیگه و متریال های دیگه مشکل نداره فقط با وی ری مشکل داره چون 2sided نمیشه.
من با legacy فایل کد رو import کردم و surface division رو روی0.01 دادم که فکر می کنم کافی باشه.از گزینه ای که شما گفتید هم استفاده کردم و division رو روی 0.1 'گذاشتم که کمترین مقداری بود که قبول میکرد در عین حالی که رندرم با متریال وی ری درست شد اما گوشه های کارم که گرد بود به صورت چند ضلعی دراومد.


در حال حاضر با architectural رندر می کنم که مشکلی نداره.

ممنون از دوستان که وقت میذارید و راهنمایی می کنید.

شما از legacy برای Import کردن استفاده نکنید.. به نفعتونه! تو تجارب نه چندان طولانیم فهمیدم که از نوع زیر استفاده کنید بهتره..


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

HOMAYOON.F
07-07-2009, 19:52
بعضی وقتا هم استفاده از اسموتینگ گروپ نامناسب هم، همچین چیزایی رو بوجود میاره.
البته فکر نکنم مشکل این طرح اسموتینگ گروپ باشه، ولی گفتنش بهتر از نگفتنشه!!
..........................

محسن.... آقا محسن...........محسن جان................محسن
شرمنده آقا محسن ولی خودتون تو امضاتون گفتید محسن صداتون کنیم!!
ناراحت نشید شوخی کردم دوست عزیز.

omid_3dsmax9
07-07-2009, 20:16
این یه قسمت از Help تمرینات خود مکسه.. گفتم شاید نداشته باشین... اگرم دارین که همه ی اون قسمت Autodesk 3ds Max Tutorials>Project Management>Working with AutoCAD Files رو مطالعه بفرمائید..


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

همایون......... همااااااااااااااااااااااا ایییییییییییییییییییییییی یییوووووووووووووووووووووو ونننننننننننننننننننننننن ن...
اگه بدونی چه اسم قشنگی داری... اگه بدونی همایون یعنی چی!!! اگه بدونی رو چه چیزائی این اسم رو گذاشتن..!!!
حتما می دونی.....
ملت کشتن منو بس که با این اسم جعلی!! (امید) صدا کردن!!
اوچیکتیم...

sara2323
07-07-2009, 21:45
بچه ها خیلی عالی بود.خیلی چیزا یاد گرفتم......:10:

مشکل از نحوه ی import کردن فایلم از cad بود . من چون از legacy استفاده میکردم و surface division رو خیلی کم میگرفتم سطوحم به بخشهای زیادی قسمت می شد و این هم باعث سنگینی فایل و هم باعث شکسته شدن سطوح و انعکاس اونا می شد.در اولین فرصت جمع بندی کمک های دوستان و ترجمه pdf رو واسه اونایی که از کد فایلشونو تو مکس میارند ارائه خواهم داد......




import با روش autocad drawing

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])






import با روش legacy

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])