PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یه سوال ساده !؟



3ッドマクス
30-06-2009, 17:40
سلام ...

سوالی که دارم اینه در انیمنت کردن برای مثال یک جسمی رو انیمنت میکنم تا شماره 50 ! اما سرعتش خیلی زیاده به همین دلیل با استفاده از قسمت تنظیماتش سرعت حرکت جسم رو در تصویر 4 برابر کاهش میدم . اما وقتی رندر میکنم به صورت خروجی در میاد سرعتش بر میگرده به صورت قبلی ! در کل سوالم اینه چطور میشه کاری کرد که صحنه ای اهسته رندر بشه ! یعنی جسمی که تو 5 ثانیه حرکتش تموم میشه میخوام آهسته رندر بشه که مثلا تو 30 ثانیه طول بکشه حرکتش به عبارتی صحنه آهسته بشه ...

/.,mnb
30-06-2009, 18:04
به طور معمول سرعت نمايش فيلم براي اينكه چشم ما اونرو به صورت پيوسته ببينه حداقل 16 FPS و معمولا توي انيميشن ها 30 FPS (؟) هست.
شما مي تونيد يا فايل خروجي رو با يه برنامه ي ديگه سرعت نمايش فريم ها رو مثلا 16 FPS (frame per second( بزاريد يا ميزان فريم هاي رندر رو زياد كنيد. يعني توي انيميت به جاي فريم 50 فريم 150 رو كليد ذخيره كنيد و رندر كنيد.

موفق باشيد.

3ッドマクス
30-06-2009, 18:53
به طور معمول سرعت نمايش فيلم براي اينكه چشم ما اونرو به صورت پيوسته ببينه حداقل 16 FPS و معمولا توي انيميشن ها 30 FPS (؟) هست.
شما مي تونيد يا فايل خروجي رو با يه برنامه ي ديگه سرعت نمايش فريم ها رو مثلا 16 FPS (frame per second( بزاريد يا ميزان فريم هاي رندر رو زياد كنيد. يعني توي انيميت به جاي فريم 50 فريم 150 رو كليد ذخيره كنيد و رندر كنيد.

موفق باشيد.

ممنون . روش دوم که خیلی حجم کار رو سنگین میکنه ! مثلا من امروز یه صحنه 200 فریم رندر کردم که 16 ساعت طول کشید ! حالا فکرش رو کنید که بخوام دوربین 5 برابر آهسته تر حرکت کنه ! یعنی 1000 فریم ! که میشه 80 ساعت :18:

فکر کنم راه دیگه ای هم باشه برای اینکه دوربین آهسته تر حرکت کنه !

HOMAYOON.F
30-06-2009, 20:02
سلام
ببین دوست جون، اگه سرعت اون جسمت از حالت طبیعی بیشتره و میخوای سرعت معمولی داشته باشه که باید تعداد فریمها رو تو تایم لاین مکس زیاد کنی و مسلما زمان بیشتری واسه رندر میخواد.
اما اگه میخوای اون حرکت در پایان کار به صورت آهسته باشه باید بعد از رندر با زمان طبیعی در مکس، اون فایل رو تو یه برنامه ی ویرایش فایلهای ویدئو مث یولید ویدئو استودیو، یولید مدیا استودیو، آدوب پریمیر، آدوب افتر افکت، ... آهسته کنی. اینجوری سرعت کارت هم بیشتر میشه و زمان زیادی واسه رندر تو برنامه ی مکس از دست نمیدی.
تازه بجز آهسته کردن سرعت فیلم خیلی از افکتهای دیگه، از جمله: نور پردازی مناسب، اعمال بعضی جلوه های ویژه، برش قسمتهای مختلف فیلم، جا گذاری و ویرایش صدا روی فیلم،... رو بعد از خروجی گرفتن از برنامه های سه بعدی در این جور برنامه ها اعمال میکنن.

SSS_HHH_OOO
30-06-2009, 20:18
خوب دوستان که گفتن اینم بگم که راه دیگه ای نداره
خوب این خیلی ساده مشخصه که وقتی بخوای حرکت کند بشه باید فریم هات بیشتر بشه..
جابجاییت که ثابته و سرعت هم متغیر ماست پس زمان میشه تابعی از سرعت (البته اینطوری باید فرض کرد چون کلا این مسخره است که زمان تابع سرعت باشه) وقتی ما سرعت رو کم کنیم دیگه با یه رابطه ساده ریاضی متوجه میشی باید زمان رو زیاد کنیم
خوب این از این

یه راهی هم که راحته اینه که تعداد فریم ها رو در ثانیه ببری بالا مثلا 64 بعد انیمیشن رو اینطوری ذخیره کنی با این تعداد فریم و بعد تو یه برنامه ویرایشی سرعت رو نصف کنی و با 32 فریم در ثانیه ذخیره کنی
اینطوری حرکت آهسته میشه ولی اصلا بد تیک دار نمیشه و خیلی نرم حرکت رو آهسته میکنه

در ضمن زیاد برای زمان رندر غصه نخور بخوای انیمیشن حرفه ای بسازی و خوب باشه نور پردازی و متریالا و مدلا اصلا این 80 ساعت که چیزی نیست
فوقش توش بتونی 80 تا فریم رندر کنی..البته بستگی داره به کامپیوترت
اگر هم معمولی هم کار کنی بالاخره زمان رندر زیاده و اونقدری نمیشه کمش کرد و باید تحمل کنی

3ッドマクス
01-07-2009, 03:36
بسیار ممنون از دوستانی که کمک کردن . پس باید فریم رو زیاد کنم که وقتی بخوام سرعت پخش فایل تصویری رو کم کنم بازم رون اجرا بشه . حالا سوالی که پیش میاد اینه ! چطور میشه فریم رو از 30 مثلا رسوند به 60 !

/.,mnb
01-07-2009, 09:49
منظورتون رو دقيقا متوجه نمي شم.
اگه منظورتونه كه چه طور تعداد فريم رو زياد كنيد بدون اينكه تناسبش به هم بخوره. از Time configuration گزينه ي ReScale Time رو بزنيد و تعداد فريم هاتون رو وارد كنيد و ok.
اگر هم منظورتون تعداد فريم در ثانيه ي فايل خروجي هست با برنامه هايي مثل اونهايي كه همايون جان نام بردند اين كار رو بكنيد.

HOMAYOON.F
01-07-2009, 10:01
نه نه نه، نباید تعداد فریم هاتو در برنامه ی مکس زیاد کنی، اینجوری که معنی نمیده، باید حالت طبیعی زمانبندی کنی بعد با همون حالت طبیعی رندر بگیری و بعد از اون تو برنامه ی مونتاژ حرکت آهسته کنی.
اگه تو مکس تعداد فریمها رو زیاد کنی این خودش میشه حرکت آهسته. بعد از اون تو برنامه ی تدوین هم آهسته کنی میشه آهسته ی آهسته.
نگران کم شدن تعداد فریم در ثانیه (فریم پر سکند) نباش! برنامه میدونه چیکار کنه!!
اصلا خودت فکر کن تو این فیلم های سینمایی واقعی، که آدمای واقعی نقش بازی میکنن، اونجایی که تو فیلم حرکت آهسته میشه بازیگرا کٌند حرکت میکنن یا فریم پر سکند رو زیاد میکنن یا اینکه بازیگرا کار خودشونو عادی انجام میدن و بعدا زمان مونتاژ و تدوین حرکت آهسته میشه؟
خب معلومه که زمان تدوین کار، حرکت آهسته میدن.
البته تو انیمیشن بعضی مواقع هم لازم میشه که تو خود برنامه ی سه بعدی حرکت چیزی رو کٌند انیمیت کرد ولی این مورد شما فکر نکنم جزء اون موارد باشه.

در ضمن واسه اینکه فریم رو از 30 به 60 برسونی، کافیه تو تایم لاین اون فریمو بگیری و بکشی ببری فریم 60!!

از شهاب جان و کوروش عزیز هم تشکر میکنم بخاطر توضیحات خوبشون.

3ッドマクス
01-07-2009, 14:22
نه نه نه، نباید تعداد فریم هاتو در برنامه ی مکس زیاد کنی، اینجوری که معنی نمیده، باید حالت طبیعی زمانبندی کنی بعد با همون حالت طبیعی رندر بگیری و بعد از اون تو برنامه ی مونتاژ حرکت آهسته کنی.
اگه تو مکس تعداد فریمها رو زیاد کنی این خودش میشه حرکت آهسته. بعد از اون تو برنامه ی تدوین هم آهسته کنی میشه آهسته ی آهسته.
نگران کم شدن تعداد فریم در ثانیه (فریم پر سکند) نباش! برنامه میدونه چیکار کنه!!
اصلا خودت فکر کن تو این فیلم های سینمایی واقعی، که آدمای واقعی نقش بازی میکنن، اونجایی که تو فیلم حرکت آهسته میشه بازیگرا کٌند حرکت میکنن یا فریم پر سکند رو زیاد میکنن یا اینکه بازیگرا کار خودشونو عادی انجام میدن و بعدا زمان مونتاژ و تدوین حرکت آهسته میشه؟
خب معلومه که زمان تدوین کار، حرکت آهسته میدن.
البته تو انیمیشن بعضی مواقع هم لازم میشه که تو خود برنامه ی سه بعدی حرکت چیزی رو کٌند انیمیت کرد ولی این مورد شما فکر نکنم جزء اون موارد باشه.

در ضمن واسه اینکه فریم رو از 30 به 60 برسونی، کافیه تو تایم لاین اون فریمو بگیری و بکشی ببری فریم 60!!

از شهاب جان و کوروش عزیز هم تشکر میکنم بخاطر توضیحات خوبشون.

من هم همین رو میگم به همین صورت هم معمولی رندر کردم و بردم تو یه نرم افزار سرعتش رو کم کردم اما رون دیگه اجرا نمیشد و تیکه تیکه حرکت میکرد انگار که افت فریم داشت . که دوستان گفتن چون انیمیشن معمولا 30 فریم در ثانیه داره وقتی سرعت رو کم میکنی اینطوری میشه ! اما تعجب میکنم که تو فیلم ها چطوری صحنه آهسته میکنن فکر کنم باید برم دنبال آموزشش ...

SSS_HHH_OOO
01-07-2009, 15:16
نه نه نه، نباید تعداد فریم هاتو در برنامه ی مکس زیاد کنی، اینجوری که معنی نمیده، باید حالت طبیعی زمانبندی کنی بعد با همون حالت طبیعی رندر بگیری و بعد از اون تو برنامه ی مونتاژ حرکت آهسته کنی.
اگه تو مکس تعداد فریمها رو زیاد کنی این خودش میشه حرکت آهسته. بعد از اون تو برنامه ی تدوین هم آهسته کنی میشه آهسته ی آهسته.
نگران کم شدن تعداد فریم در ثانیه (فریم پر سکند) نباش! برنامه میدونه چیکار کنه!!
اصلا خودت فکر کن تو این فیلم های سینمایی واقعی، که آدمای واقعی نقش بازی میکنن، اونجایی که تو فیلم حرکت آهسته میشه بازیگرا کٌند حرکت میکنن یا فریم پر سکند رو زیاد میکنن یا اینکه بازیگرا کار خودشونو عادی انجام میدن و بعدا زمان مونتاژ و تدوین حرکت آهسته میشه؟
خب معلومه که زمان تدوین کار، حرکت آهسته میدن.
البته تو انیمیشن بعضی مواقع هم لازم میشه که تو خود برنامه ی سه بعدی حرکت چیزی رو کٌند انیمیت کرد ولی این مورد شما فکر نکنم جزء اون موارد باشه.

در ضمن واسه اینکه فریم رو از 30 به 60 برسونی، کافیه تو تایم لاین اون فریمو بگیری و بکشی ببری فریم 60!!

از شهاب جان و کوروش عزیز هم تشکر میکنم بخاطر توضیحات خوبشون.


نتیجه اینی که میگی میشه مثل این فوتبالایی که ایران پخش میکنه و بعد صحنه آهسته نشون میده اصلا هیچی توش معلوم نیست..چون تعداد فریماشون در ثانیه کمه و حرکت آهسته وحشتناک میشه..
ولی فوتبالهای اروپایی رو نگا کن حرکت آهسته نرم و خیلی قشنگی داره...دلیلش اینه که با تعداد فریم بالا در ثانیه ضبط میشه تصویر..

HOMAYOON.F
01-07-2009, 15:27
با چه برنامه ای حرکت آهسته دادی؟
ببین قبل از هر چیز باید سیستم فایلت رو انتخاب کنی، که ما تو ایران باید PAL رو انتخاب کنیم.
سیستم PAL تعداد فریمهاش در هر ثانیه 25 فریم هست و سیستم NTSC تعداد فریمهاش در ثانیه 30 فریم.
پس تو مکس PAL رو انتخاب کن و انیمیشنت رو به دلخواه بساز و بعد خروجی بگیر و در نهایت با برنامه ای مث پریمیر یا راحت تر از اون ویدئو استودیو که اونا هم سیستم فایلشون رو روی PAL تنظیم کردی، اون تیکه ای رو که میخوای، برش میدی و سرعتش رو کم میکنی که با کم کردن سرعت طول اون کلیپ تو تایم لاین برنامه بیشتر(طولانی تر) میشه.
حالت عادی سرعت روی 100 درصد هست، فکر میکنم واسه حرکت آهسته، سرعت 30 یا 40 درصد مناسب باشه. و تا اونجایی که من قبلا تست کردم هیچ مشکل افت فریم یا لرزش تصویر یا... بوجود نمیاد.( ناسلامتی ما یه زمونی تو کار میکس فیلم بودیم)

امتحان کن مطمئن باش جواب میگیری.

HOMAYOON.F
01-07-2009, 16:22
خب من پست شهاب عزیز رو ندیدم، در واقع شهاب زمانی که من داشتم مینوشتم پستشو زد و تموم شد، اما من چند جا دیگه هم مشغول بودم واسه همین طول کشید.
ببین شهاب جان، این مسلمه هرچی تعداد فریم بیشتری به کار ببریم حرکت نرمتر میشه. اما چشم انسان در هر ثانیه چند فریم رو میتونه ببینه یا مغز بخواد پردازش کنه؟!
زمانی که ما بخوایم یه فیلم بسازیم باید شرایط و حرکات دنیای واقعی رو در فیلم هم اجرا کنیم.
این یعنی اینکه وقتی ما داریم به یه هواپیمای جت که با اون سرعتش که فکر میکنم 300 و خورده ای متر بر ثانیه است نگاه میکنیم، آیا میتونیم نوشته ای رو که مثلا قبلا رو بدنه اش نوشتیم رو بخونیم؟( این فقط یه مثاله با فرض اینکه بشه اینکارو کرد)
مسلما نمیشه خوند.
خب حالا اگه همین حرکت جت رو بخوایم با یه نرم افزار سه بعدی بسازیم و در اون زمان که جت به روبروی چشمای ما میرسه یه رندر معمولی بگیریم، فکر میکنم بشه اون نوشته رو خوند.
اما آیا ببیننده این حس بهش القا میشه که این جت با سرعت بالایی داشته از کنار دوربین یا چشم ما میگذشته؟! قطعا این ذهنیت واسش بوجود میاد که این هواپیمای جت درست روبروی ما به صورت ثابت ایستاده و هیچ حرکتی نداره.
و برای طبیعی نشون دادن حرکت و اینکه به بیننده بفهمونیم که این جت داره با سرعت از اینجا رد میشه باید افکت موشن بلور یا یه همچین چیزایی رو به موضوع اعمال یا بعدا اضافه کنیم. مث خیلی از این عکسهای ماشینی که میبینیم با فتوشاپ بهشون بلور میدن تا نشون بده که ماشین داره با سرعت حرکت میکنه.

الانم این دوستمون که با عرض معذرت من اسمشون رو نمیدونم باید یه حرکت کاملامعمولی بگیرن و آهسته کنن و هرگونه بلوری در تصویر کاملا طبیعیه!
در مورد مسابقات فوتبال و ماشین سواری و ... که نیاز هست بعدا تصاویر با کیفیت واسه بازبینی گرفته بشه اگه فریم پر سکند بالا باشه بهتره.
پس فرقش اینجاست که واسه فیلم باید طبیعی باشه اما مسابقات چون کسی دنبال طبیعی بودن و جلوه های ویژه و ... نیست یه تصویر با کیفیت میخوان که وقتی میخوان حرکت آهسته کنن یا یه فریمش رو جدا کنن دقیقا مث یه عکس ثابت با کیفیت باشه.

نمیدونم منظورم رو خوب رسوندم یا نه ولی در نهایت اینو بگم که تکنیکهای فیلمبرداری در پروژه های مختلف متفاوته، و واسه اینه که فیلمبردارها و تکنیکها و روشها و شرایط و ابزارها و خیلی چیزهای دیگه زیادن و با هم فرق میکنن.
پس در نهایت حرف شهاب عزیز هم درسته ولی این دو روشی که گفتیم هر کدومشون مورد استفاده ی خاص خودشون رو دارن. ناگفته نماند که منم گفتم بعضی مواقع نیاز هست در انیمیشن یا فیلم هم از فریم پر سکند بالایی استفاده کرد که اونم جای خود داره.
خب سرتونو درد آوردم شرمنده، امیدوارم این حرفا بالاخره به کار یه عزیزی بیاد.:10::11:

pcforlife
01-07-2009, 17:14
نتیجه اینی که میگی میشه مثل این فوتبالایی که ایران پخش میکنه و بعد صحنه آهسته نشون میده اصلا هیچی توش معلوم نیست..چون تعداد فریماشون در ثانیه کمه و حرکت آهسته وحشتناک میشه..
ولی فوتبالهای اروپایی رو نگا کن حرکت آهسته نرم و خیلی قشنگی داره...دلیلش اینه که با تعداد فریم بالا در ثانیه ضبط میشه تصویر..
کاملا موافقم!!!:27::5:

3ッドマクス
01-07-2009, 19:58
بازم ممنون از توضیحات کاملتون . من میرم بازم تلاش کنم ببینم میشه . البته تا 2-3 برابر کمتر رو انجام دادم و مشکل چندانی نداشت اما من میخواستم مثلا 5 برابر سرعت کمتر بشه ... اسم یکی از این نرم افزار های که میشه باهاش سرعت رو کم کرد و خروجی گرفت رو اگر معرفی کنید میرم دانلودش میکنم . یه نرم افزاری که حجمش هم زیاد نباشه چون دایل آپی هستم ...