مشاهده نسخه کامل
: کمک در مورد رندر کامپوزیت ماشین
mojanimator
16-05-2009, 04:51
سلام بر همه!!
من یه ماشین ساختم و در ب در دنبال یه روش می گشتم که طبیعی رندر بشه . تو گالری سایت هم چند نمونه از کارای طبیعی رو دیدم و خیلی کف کردم. (منظورم کاراییه که تو محیط طبیعی میزارن) بالاخره بعد از تحقیقات فراوان (دی) این عکس رو پیدا کردم ولی هیچی ازش نمی فهمم. لطفآ یکی مراحل این عکس رو تک تک و کامل برام آموزش بده. (البته اگه زحمتی نیست) در ضمن اون کارایی رو که با فتوشاپ انجام داده رو اگه میشه بصورت تصویری بهم بگین
ممنون.:20:
یا علی!!
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب دوست عزیز اولین چیزی که باعث طبیعی شدن کارت میشه نور پردازی و متریال مناسب هستش...
میتونی با متریال Carpaint یه متریال عالی بسازی...
برای نور پردازی هم میتونی از نور های Photometric و یا mr sun ها و یا Dirt استفاده کنی...
باید بری به قسمت View و بعد Viewport Background و بعد تو قسمت file عکستو انتخاب کنی....و بعد گزینه های match Bitmap و Display Background و Lock zome انتخاب کنی....
برای اینکه بتونی توی محیط واقعی رندر کنی باید یه plane زیر ماشین بزاری و دقیقا دوربینتو با محیط match ( هماهنگ ) ...
نور پردازی هم که گفتم خیلی تاثیر داره...
بعد باید به قسمت render بری و گزینه ی Enviroment انتخاب کنی...
بعد باید توی Enviroment ماده ی Enviromet / Background swicher [mi انتخاب کنی....
حالا همین ماده رو باید ببری توی قسمت متریال editor...
توی قسمت Background باید عکسی که میخوای توش رندر کنی باید بزاری...
توی قسمت Enviroment / Reflection یه عکس Hdir بزاری...
حالا باید برای Plane خودت یه ماده انتخاب کنی که این ماده Matte / Shadow /Reflection [ mi نام داره...
حالا باید تو قسمت Camera Mapped Background اون ماده ای که برای Enviroment گزاشتی رو بگیری و توی اونجا بندازی...
حالا اگه رندر بگیری سایه هات روی عکس Back Ground میوفته...
mojanimator
16-05-2009, 14:39
اقا دمت گرم.
یه سوال. یعنی ساخت این کار به فتوشاپ هیچ ربطی نداره؟ یعنی اون عکس سیاه و سفید ماشین (که فکر کنم اسمش کانال الفا باشه) رو نباید تو فتوشاپ ساخت؟:41:
خواهش میکنم...
فکر کنم این کانال آلفا بیشتر برای طبیعی شدن رندر استفاده میشه...
شما میتونی کانال آلفارو بگیری و توی Photoshop با رندر اصلی ادغام کنی...
mojanimator
17-05-2009, 14:21
خوب دوست عزیز اولین چیزی که باعث طبیعی شدن کارت میشه نور پردازی و متریال مناسب هستش...
میتونی با متریال Carpaint یه متریال عالی بسازی...
برای نور پردازی هم میتونی از نور های Photometric و یا mr sun ها و یا Dirt استفاده کنی...
باید بری به قسمت View و بعد Viewport Background و بعد تو قسمت file عکستو انتخاب کنی....و بعد گزینه های match Bitmap و Display Background و Lock zome انتخاب کنی....
برای اینکه بتونی توی محیط واقعی رندر کنی باید یه plane زیر ماشین بزاری و دقیقا دوربینتو با محیط match ( هماهنگ ) ...
نور پردازی هم که گفتم خیلی تاثیر داره...
بعد باید به قسمت render بری و گزینه ی Enviroment انتخاب کنی...
بعد باید توی Enviroment ماده ی Enviromet / Background swicher [mi انتخاب کنی....
حالا همین ماده رو باید ببری توی قسمت متریال editor...
توی قسمت Background باید عکسی که میخوای توش رندر کنی باید بزاری...
توی قسمت Enviroment / Reflection یه عکس Hdir بزاری...
حالا باید برای Plane خودت یه ماده انتخاب کنی که این ماده Matte / Shadow /Reflection [ mi نام داره...
حالا باید تو قسمت Camera Mapped Background اون ماده ای که برای Enviroment گزاشتی رو بگیری و توی اونجا بندازی...
حالا اگه رندر بگیری سایه هات روی عکس Back Ground میوفته...
ببخشید دوست عزیز. اینا رو که گفتی می تونی روی عکس نشون بدی ؟(Enviromet / Background swicher.قسمت . Background.Enviroment / Reflection و Camera Mapped Background)
ممنون!
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.