PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : بحث و گفتگو ويژه خانم ها ||| ورود آقایان مـــمـــنـــوع |||



صفحه ها : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

homa m
03-05-2007, 14:27
ول كنيد اين بحثارو بياين يه كم جك تعريف كنيم خارج از شوخي
خدايي تا حرف از خانوماو اين صحبتا ميشه سريع مسئله فمنيسمو آزاديو اين حرفا مطرح ميشه به نظر من ادما اون چيزين كه خودشون فكر ميكنن حالا اگه قراره اين تاپيكم مثل قبل بحثاي تكراريو شروع كنه اصلا توفيقي نداره
در هر حال بايد يه فكر و ايده نو ايجاد شه مثلا اين تاپيك بشه موضوعات متفرقه مخصوص خانومها

راه كوير
06-05-2007, 19:49
در مورد ازدواج كه نظر ندادين لااقل راجع به اين آزادي نظر بدين:27:
من فكرميكنم ماخانوما يك كوچولو بي جنبه ايم تااسم ازادي مياد اشتباه ميكنيم ازادي با بي قيد بند بودن يكي ميكنيم :11:

راه كوير
06-05-2007, 19:57
خدائيش توي اين شركتهاي دولتي چندتامديرخانم داريم اگه از نظر تحصيلي كه ماخانم تحصيلكرده كم نداريم يا قدرت مديريتي كه بازهم من فكرميكنم توانايي خانم ها بيشتر از اقايون ولي چرا تعداد مديراي خانم ماحتي انگشت شمارهم نيست واقعاچرا

راه كوير
06-05-2007, 20:01
ونوس جان متن خيلي خوبي بود ممنون:11: توكشور ما برابري زن ومرد فقط درحد يك شعار:13: خودمونيما ولي ماخانما خودمونم مقصريم فرياد ميكنيم ازادي تساوي ولي وقتي پاي عمل مي رسه اصلا نميدونيم ميخوايم چي كاركنيم :41:

Ar@m
06-05-2007, 22:56
ونوس جان متن خيلي خوبي بود ممنون:11: توكشور ما برابري زن ومرد فقط درحد يك شعار:13: خودمونيما ولي ماخانما خودمونم مقصريم فرياد ميكنيم ازادي تساوي ولي وقتي پاي عمل مي رسه اصلا نميدونيم ميخوايم چي كاركنيم :41:

بهتره بگی چیکار می تونیم بکنیم؟
برای این مسائل یه تغییرات بنیادی لازمه
مگه از عهده ما بر می یاد؟

راه كوير
07-05-2007, 10:49
بهتره بگی چیکار می تونیم بکنیم؟
برای این مسائل یه تغییرات بنیادی لازمه
مگه از عهده ما بر می یاد؟
تغييرات بنيادي يعني چي ؟ :10:

Asalbanoo
07-05-2007, 20:34
اگر روزی عابری در خیابان از کنار شما گذشت که بر روی یقه لباسش روبان قرمزرنگی زده بود، بدانید که او برای آگاهی یافتن و آگاهی دادن به مردم درباره بیماری ایدز فعالیت می‌کند.
در بسیاری از کشورها، نصب روبان رنگی بر روی یقه لباس یا سینه افراد نشان از یک آرمان دارد؛ مثلاً، روبان صورتی نماد مبارزه با سرطان سینه، روبان سرخ و سفید و آبی نماد جمهوری‌خواهان ایرلندی و روبان آبی نماد آزادی بیان در شبکه جهانی اینترنت است.
در سال ۱۹۹۱، ۱۵ نفر از هنرمندان در شهر نیویورک امریکا به سرپرستی «پاتریک اوکانل» جمعیت ایدز تجمسی (Aids Visual) را تشکیل دادند. آنها بسیاری از دوستان خود را در اثر ابتلا به بیماری ایدز از دست داده بودند و می‌خواستند با تشکیل این جمعیت، با به خدمت گرفتن هنر، به نبرد بیماری مرگبار ایدز بروند.
«اوکانل» که خود به بیماری ایدز مبتلاست بر روی تک‌تک لباس‌هایش یک روبان کوچک قرمز‌رنگ نصب کرده است. او امروز با ایدز زندگی می‌کند.
هرچند که این جمعیت پس از روبان قرمز، نماد بیماری ایدز، تاکنون اثر هنری دیگری نداشته، به اعتقاد«اوکانل»، روبان قرمز اثر هنری چشمگیری در دوران پست‌مدرن است. او آرزو دارد که ایکاش می‌توانست تمام شهرتی را که برای ارائه طرح روبان قرمز کسب کرده پس می‌داد، ولی مرگ دوستان مبتلا به ایدزش را به چشم نمی‌دید.
● تاریخچه ظهور بیماری ایدز
در سال ۱۹۸۱، ۸ مورد وخیم ابتلا به بیماری «سارکوم کاپوسی» (Kaposi�۰۳۹;s Sarcoma) که نوعی سرطان بدخیم عروقی است، در میان مردان همجنس‌گرای نیویورک گزارش شد. این نوع سرطان نادر است و معمولاً سالمندان را گرفتار می‌کند. همزمان با این رویداد، شمار مبتلایان به‌نوعی عفونت نادر ریوی نیز در نیویورک و کالیفرنیا افزایش یافت. مسئولان بهداشت و درمان امریکا در آن زمان علت شیوع ناگهانی این دو بیماری را نمی‌دانستند؛ اما امروزه این دو واقعه پزشکی مصادف با تولد بیماری ایدز در زندگی بشری در نظر گرفته می‌شود. طی یک سال، این بیماری ناشناخته گسترش یافت ودر ۱۹۸۲ سال،AIDS به ‌معنی «سندروم نقص ایمنی اکتسابی» (Aquiried Immune Deficiency Syndrome نام گرفت. رفته‌رفته، این بیماری نه فقط همجنس‌گرایان، بلکه گروه‌های مختلفی از مردم را مبتلا کرد. بیماران هموفیلی و معتادان، گروه‌های بعدی بودند.
در این سال‌ها، بیماری جدیدی در فقیرترین قاره جهان به معضلی جدی تبدیل شد. این بیماری را افریقایی‌ها در زبان بومی«اسلیم» (SLIM) به‌ معنی مرگ در نتیجه تحلیل تدریجی بدن می‌نامیدند، به دنبال تحقیقات بیشتر، مشخص شد که این بیماری همان ایدز است.
در سال ۱۹۸۴، تلاش دانشمندان و محققان برای کشف علت بیماری کشنده ایدز به نتیجه رسید. گروهی تحقیقاتی به سرپرستی «رابرت گالو» ادعا کرد که عامل این بیماری را شناسایی کرده‌ است. البته این گفته به‌شدت با اعتراض محققان فرانسوی که ماه‌ها قبل ویروس HIV را شناسایی کرده بودند روبه‌رو شد.
براساس آخرین تحقیقات بر روی ویژگی‌های ژنتیکی ویروس HIV، این ویروس از ترکیب دو ویروس مختلف در شامپانزه به‌وجود آمده است. ویروس HIV از دیدگاه علم ویروس‌شناسی به گروهی از ویروس‌ها تعلق دارد که در میمون‌ها بیماری‌زا هستند. یافته ژنتیکی مذکور این نظریه را که ایدز طی یک قرن گذشته در جنگل‌های غرب افریقا ظهور کرده است، تأیید می‌کند. جالب آنکه هرچند نخستین مورد ابتلا به ایدز در سال ۱۹۸۱ در امریکا گزارش شده است، شواهد نشان می‌دهد که اولین قربانی ایدز در این کشور، یک جوان سیاه‌پوست بوده که در ۱۹۶۹ درگذشته است.
● ایدز، از سرماخوردگی ساده تا مرگ
اگر فرد بالغی دو علامت اصلی بیماری ایدز را همراه با یکی از نشانه‌های فرعی داشته باشد، به شرطی که برای نقص سیستم ایمنی بدنش علت مشخصی مانند سوء‌تغذیه شدید و سایر علل شناخته‌شده وجود نداشته باشد، مبتلا به ایدز است.
علائم اصلی این بیماری شامل کاهش وزن بیشتر از ده درصد و اسهال مزمن بیش از یک ماه است. نشانه‌های فرعی آن سرفه پایدار به ‌مدت بیش از یک ماه و عفونت پوستی همراه با خارش و تبخال‌های «زونایی» است. مجموعه این علائم در نتیجه نقص سیستم ایمنی بدن انسان و رشد عفونت‌های فرصت‌طلب ایجاد می‌شوند.
دکتر شیرین افهمی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، چگونگی استقرار بیماری ایدز در بدن انسان را شرح می‌دهد. به گفته وی، سه تا شش هفته پس از ورود ویروس به بدن، علائم سرماخوردگی معمولی به صورت تب، گلودرد، بزرگی غدد لنفاوی، درد مفاصل و عضلات، سردرد، ضعف و بی‌حالی، بی‌اشتهایی، کاهش وزن، تهوع و استفراغ، اسهال و گاه ضایعات جلدی بروز می‌کند. این دوره بدون درمان، پس از گذشت یک تا سه هفته ،خودبه‌خود بهبود پیدا می‌کند. خطرناک‌ترین مرحله بیماری دوره بدون علامت HIV است. ویروس هشت تا ده سال، بدون ایجاد هیچ علامت بالینی مشخصی در بدن شخص باقی می‌ماند. شخص به‌ظاهر سالم در این دوره بیماری را به سایرین منتقل می‌کند. بسیاری از افراد آلوده به ویروس HIV، بدون اطلاع از آلودگی خود در دوره بدون علامت، تعداد زیادی از افراد در معرض خطر را آلوده می‌کنند. در این مرحله، تشخیص تنها از طریق بررسی‌های آزمایشگاهی انجام می‌شود.
در مرحله آخر، بیماری ایدز با عوارضی مانند اسهال بیش از یک ماه، تب طولانی، کاهش وزن بیشتر از ده درصد، تعریق شبانه، خستگی و بی‌حالی، بزرگی غدد لنفاوی و عوارض عصبی چهره اصلی خود را نشان می‌دهد. در مرحله نهایی، این ویروس مرگبار به تماشای قربانی خود می‌نشیند و فردی که دچار ضعف سیستم ایمنی شده با یک عفونت ساده می‌میرد. عوامل متعددی باعث تسریع بروز مرحله فعال بیماری ایدز می‌شود؛ ازجمله، برخی عفونت‌های میکروبی و ویروسی، تغذیه بد، استفاده از مواد مخدر و الکل، و استرس زیاد.
● راه‌های انتقال، در هاله‌ای از ابهام و شرم
▪ راه‌های انتقال ویروس HIV در چهار گروه اصلی جای می‌گیرند:
۱) تماس جنسی مشکوک :
همه افراد، مرد و زن، پیر و جوان، ثروتمند و فقیر، بر اثر تماس جنسی با فرد آلوده به ویروس HIV ممکن است آلوده شوند. این روش انتقال ویروس ۸۰ درصد از موارد آلودگی در سراسر دنیا را به‌ خود اختصاص داده است. نکته مهم آنکه ابتلا به سایر عفونت‌های دستگاه تناسلی، به‌ویژه زخم‌هایی در این نواحی، خطر انتقال ویروس HIV در هر بار تماس جنسی را با ضریبی معادل ده تا صد برابر افزایش می‌دهد.
۲) مادر آلوده:
مادران آلوده به ویروس HIV در صورت باردار شدن ممکن است، طی بارداری، هنگام زایمان یا بعد از زایمان، به‌ویژه از طریق شیر دادن، ویروس را به کودک خود منتقل کنند. مادرانی که بعد از زایمان به ویروس ایدز آلوده می‌شوند نیز، با احتمال ۳۰ ‌درصد، از طریق شیردهی عفونت را به کودک خود انتقال می‌دهند. در حدود ۸ درصد از موارد انتقال ویروس HIV در سراسر جهان از طریق مادر آلوده به کودک است.
به زنان آلوده به HIV توصیه می‌شود که باردار نشوند و در صورت بارداری به آن خاتمه دهند. مصرف داروهای ضد ویروس به میزان زیادی از ابتلای جنین پیشگیری می‌کند و زن HIV مثبت باردار باید به روش سزارین زایمان کند و از تغذیه نوزاد با شیر خود خودداری کند.
۳) خون و فرآورده‌های خونی آلوده:
در حدود چهار درصد از حاملان ویروس در جهان، به علت دریافت خون یا فرآورده‌های خونی آلوده به این ویروس، به ایدز مبتلا شده‌اند. البته هم‌اکنون، با کنترل دقیق نمونه‌های خون، انتقال از این روش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
۴) استفاده مشترک از لوازم تیز و برنده:
وسایلی که در سطح بدن خراش یا سوراخ ایجاد می‌کنند، از قبیل ابزار حجامت و خالکوبی و ختنه و طب سوزنی و تیغ سلمانی، مسواک، وسایل سوراخ کردن گوش، تجهیزات دندانپزشکی، سرنگ و سرسوزن، ماشین اصلاح و اپی‌لیدی، اگر بدون ضدعفونی کامل مشترکاً استفاده شوند، ممکن است ویروس HIV را منتقل کنند. طبق آمارهای جهانی، ۱۲ درصد از موارد انتقال ویروس HIV از این طریق است. هر وسیله‌ای که به خون فرد آلوده آغشته شود، در صورت تماس با زخم و مایعات بدن فرد دیگر، ممکن است آلوده‌کننده باشد.
اما در اغلب روابط سالم اجتماعی احتمال انتقال ویروس HIV وجود ندارد یا نزدیک به صفر است.
خوردن غذای آغشته به خون آلوده به ویروس HIV، نیش حشرات، به خصوص نیش پشه، تماس‌های معمولی مانند دست دادن و در آغوش گرفتن و بوسیدن، سرفه و عطسه، استفاده از رختخواب مشترک، استفاده از ظروف غذاخوری مشترک، استفاده از تلفن عمومی، استخر و توالت عمومی، دست زدن به دستگیره وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس یا تاکسی بیماری ایدز را منتقل نمی‌کند.
ویروس HIV نسبت به حرارت بسیار حساس است و در برابر نور خورشید غیرفعال می‌شود. گزارش‌های مختصری در مورد پایداری این ویروس در لخته خون به مدت شش روز وجود دارد.
دكتر شیرین میرزازاده
پیام آشنا

Asalbanoo
07-05-2007, 20:34
● اپیدمی ایدز
براساس تازه‌ترین آمار سازمان ملل متحد درباره گسترش بیماری ایدز در جهان، هم‌اکنون نزدیک به ۳۸ میلیون نفر به ویروس Hiv آلوده‌اند. این ویروس از زمان کشف تاکنون بیش از ۲۰ میلیون قربانی داده است. همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که بیماری ایدز به‌سرعت در تمامی مناطق جهان در حال گسترش است.
میزان شیوع بیماری ایدز در مناطق جهان متفاوت است. ساکنان برخی از کشورها بیش از کشورهای دیگر به ایدز مبتلا شده‌اند و در سطح یک کشور، حتی بین استان‌ها، تفاوت وجود دارد. اما سازمان ملل تعداد افراد آلوده به ویروس ایدز در قاره آسیا را در حدود ۴/۷ میلیون نفر اعلام کرده است. اعتقاد بر این است که در حدود نیم میلیون نفر از جمعیت قاره کهن در سال گذشته به علت ابتلا به ایدز جان خود را از دست ‌داده‌اند و ۱/۱ میلیون نفر به ویروس آن آلوده شده‌اند. در میان مبتلایان سال گذشته، ۳/۰ درصد از زنان و ۴/۰ درصد از مردان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند. جالب آنکه میزان آلودگی مردم به ویروس Hiv در دو کشور پرجمعیت جهان یعنی چین و هند بسیار کم است.
● ایدز و رفتارهای پرخطر
اولین مورد ابتلا به بیماری ایدز درایران در سال ۱۳۶۴ گزارش شده است. کودک ۶ ساله هموفیلی با استفاده از فرآورده‌های خونی آلوده وارداتی سازمان انتقال خون به این بیماری مبتلا شده بود. مدتی بعد، در زندان‌های کرمان و جیرفت، همزمان ایدز شایع و به زندان‌های شهرهای دیگر هم کشیده شد. پس از آن، ایدز در میان معتادان تزریقی، زنان خیابانی و تعدادی از پرسنل مراکز درمانی گسترش یافت.
استفاده از یک سرنگ برای چند معتاد و انجام اعمال جنسی ناسالم و خلاف عرف دو عامل اصلی شیوع ایدز در میان زندانیان است. از سویی دیگر، محیط زندان برای بسیاری از افراد، نخستین فرصت زندگی برای آشنایی با اعمال خلافی نظیر اعتیاد و بی‌بندوباری جنسی است. به‌هرحال، با وجود تمام ممنوعیت‌ها و مراقبت‌ها، رفتارهای پرخطری، چون استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی، خالکوبی، روابط جنسی ناسالم و نامتعارف، در میان زندانیان بسیار شایع است.
● زنان، قربانیان خاموش
از سال ۱۹۸۵ تاکنون، آمار زنان بزرگسال مبتلا به ایدز از ۳۵ درصد کل تعداد مبتلایان به ۴۸ درصد افزایش داشته است. همچنین، ۶۰ درصد از مبتلایان به ایدز ۱۵ تا ۲۴ سال را زنان تشکیل می‌دهند.
در سال‌های نخستین کشف بیماری ایدز، گروه زیادی از محققان و جامعه‌شناسان گمان می‌کردند که ایدز بیماری‌ای است که عمدتاً مردان را مبتلا می‌کند. در یک دهه گذشته، آمارها نشان داد که زنان کمتر تحت تأثیر این بیماری بوده‌اند. اما امروزه زنان بار مخرب این اپیدمی را به‌دوش می‌کشند.
میزان آلودگی زنان جوان افریقایی به‌مراتب بیشتر از مردان جوان است. در سراسر جهان، حداقل نیمی از افرادی که به‌تازگی به این بیماری مبتلا می‌شوند زن‌ هستند و در میان افراد کمتر از ۲۴ سال، دختران و زنان جوان نزدیک به دوسوم افراد حامل ویروس را تشکیل می‌دهند.
اگر این میزان آلودگی ادامه پیدا کند، به‌زودی اکثر افراد آلوده به بیماری ایدز را در جهان زنان تشکیل خواهند داد.
کوفی عنان در بخشی از پیام خود گفت: «زنان فقیر به‌دلیل ابتلا به ایدز کم‌کم امنیت اقتصادی خود را بیش از پیش از دست‌ می‌دهند و غالباً از حقوق مربوط به مسکن، مایملک، ارث و حتی خدمات بهداشتی مناسب محروم می‌شوند. در مناطق روستایی، ایدز موجب از بین‌ رفتن نظام‌هایی شده است که طی قرن‌ها، در زمان قحطی و خشکسالی، به زنان برای حل مشکلاتی نظیر تغذیه خانواده‌هایشان کمک می‌کرد. در نتیجه این امر باعث ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها، مهاجرت و نهایتاً افزایش خطر آلودگی به ویروس Hiv شده است. ایدز دختران را به علت مراقبت از اقوام بیمار، کمک برای حمایت از خانواده یا فرار از خانه مجبور به ترک تحصیل می‌کند. در نتیجه آنان بیشتر به ژرفای فقر سقوط می‌کنند. فرزندان آنان کمتر شانس رفتن به مدرسه دارند و امکان اینکه بیشتر به این بیماری آلوده شوند وجود دارد. بنابراین جامعه چندین برابر هزینه بیشتری برای تأثیر مخرب ایدز بر زنان می‌پردازد.
در کشور ایران، درحال‌حاضر نسبت مبتلایان زن و مرد، در مقایسه با گذشته، تغییر محسوسی نداشته است و همچنان مردان ۹۵ درصد مبتلایان را تشکیل می‌دهند. ولی در آینده به سمت تغییر این نسبت‌ها و افزایش شمار زنان مبتلا به ایدز حرکت خواهیم کرد.»
متأسفانه در ۷۰ درصد از زنان آلوده به ویروس Hiv در ایران، انتقال از طریق تماس جنسی با همسر آلوده صورت گرفته است.
● آموزش، تنها راه پیشگیری
عملی کردن شعار «هر نوع رابطه جنسی خارج از چارچوب ازدواج مـمنوع» از راه‌های کنترل بیماری ایدز است. باید به افراد جامعه تعلیم داد که در یک زندگی زناشویی طولانی، درصورتی‌که زوج جنسی نسبت به هم وفادار باشند و خود را به رعایت اصول اخلاقی ملزم کنند، خطر انتقال ویروس ایدز از طریق تماس‌های جنسی آنها را تهدید نخواهد کرد. اما هرگونه رابطه جنسی خارج از این چارچوب مشکوک و پرخطر است.
● آزمایش ایدز قبل از ازدواج
براساس آمارهای جهانی، از هر ۱۰ نفر آلوده به ویروس ایدز در جهان، ۹ نفر از ناقل بودن خود بی‌اطلاع‌اند. بنابراین پیشنهاد معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی مبنی بر اجباری کردن آزمایش ایدز پیش از ازدواج بیجا نیست. اما از آنجا که صحبت درباره بیماری ایدز در ایران هنوز تابوست، مسئولان درباره اجباری کردن این آزمون اختلاف‌ نظر دارند. وزارت بهداشت، کمیته مبارزه با ایدز و سازمان انتقال خون به‌شدت با این اقدام مخالفت کرده‌اند و این کار را فاقد ارزش علمی و اجتماعی می‌دانند.
دكتر شیرین میرزازاده
پیام آشنا

Ar@m
07-05-2007, 22:54
تغييرات بنيادي يعني چي ؟ :10:

ماخانما خودمونم مقصريم فرياد ميكنيم ازادي تساوي ولي وقتي پاي عمل مي رسه اصلا نميدونيم ميخوايم چي كاركنيم
ببین من می دونم چه چیزایی می خوام خب؟

مثلا من دلم می خواد با دوچرخه ام برم دانشگاه اگه قراره به جای شعار عمل کنم باید پاشم برم تا بیان بگیرنم!!!
خب من که نمی تونم هرچی خواستم چه درست باشه یا نه برم به عمل برسونمش! یکی باید باشه که اینو فرهنگ سازی کنه به قول خودشون یا نه؟
حالا می یان می گن برو پیست مخصوص دوچرخه سواری کن! خب این شد الان اون چیزی که من می خواستم یا ماست مالی شد؟

یا مثلا وقتی می گن یه خانوم نمی شه رئیس جمهور بشه به نظر تو این چی می خواد؟ من باید برم اعتراض کنم یا یکی بیاد ذهن مردم رو نسبت به این موضوع تغییر بده؟

aftabkhanom
10-05-2007, 12:26
:40: :40: :40: :40: :40: :40: :40: :40: :40: سلام:40: :40: :40: :40: :40: :40: :40: :40: :40:
من اينجا رو تازه پيدا كردم :9: :9: :9:
اگه مي دونستم همچين تاپيكي هست زودتر با جت خودمو مي رسوندم!!:42: :42: :42:

Mitra_1360
15-05-2007, 15:45
سلام .... خوش اومدی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

راستی بچه ها دیروز توی اخبار شنیدم که 10 % از فارغ التحصیلان وارد بازار کار می شن ... [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

پس بگو چرا امار دانشگاه رفتن دخترا زیاد شده .... پسرا دانشگاه رفتن واسشون پول نمی شه که ... [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

magmagf
21-05-2007, 11:18
در آخرین روزهای سال ۱۳۸۵، دفتر موسسه راهی (راه توانمند زیستن) به دستور دادسرای انقلاب اسلامی پلمب شد. سایت «میدان زنان» در مطلبی فعالیت‌های موسسه راهی را از زمان تاسیس در مرداد ماه ۱۳۸۳ تا اسفند سال گذشته٬ بررسی کرده است که خلاصه آن را می‌خوانید:
ماموریت‌ها
موسسه راه توانمندزیستن (راهی) سازمانی است که در سطح محلی با هدف توانمندسازی و رفع همه اشکال تبعیض حقوقی و عملی علیه زنان از طریق مشاوره حقوقی، برگزاری کارگاههای آموزشی، ادوکیسی و تحقیق، با اعتقاد به ارزشهای حقوق بشر، کرامت ذاتی انسان و توسعه جنسیت محور به زنان کمک می‌کند تا در زندگی فردی توانمند شوند و هویت و حقوق خود را بازیابند و در عین حال سعی در تغییر قوانین، سیاستها و رویه‌های تبعیض ‌میز علیه زنان را دارد.
ثمره فعالیتهای راهی در دو سال گذشته، یاری رساندن به بیش از ۱۰۰۰ زن آسیب دیده بوده که به خدمات حقوقی در زمینه‌های خانوادگی مانند طلاق، حضانت، سرپرستی، خشونت خانگی و... و یا کیفری مانند جرایم اسید پاشی، تجاوز، ضرب و جرح٬ آدم ربایی و یا مجازات اعدام، سنگسار و حبس بالای ده سال نیاز داشته‌اند. خدمات فوق در اغلب موارد رایگان بوده و در موارد محدودی که مراجعه کننده استطاعت مالی داشته فقط ۱۰۰۰ تومان بابت تشكیل پرونده دریافت شده است.


کل نیروهای ثابت این موسسه شامل ۹ نفر وکیل، مشاور حقوقی، مددکار، مشاور آموزشی، مدیر اجرائی، مسئول وب سایت و روابط عمومی، و منشی است اما هنر اعضای موسسه شکل دهی شبکه‌ای از افراد خیرخواه و داوطلب بوده که متخصص و موثر در حوزه‌های مختلف مورد نیاز زنان آسیب دیده هستند. به عنوان مثال یكی از مهمترین گروههای همكار راهی شبکه وکلای داوطلب است كه از حدود ۴۰ وکیل فعال و بشردوست در شهرهایی نظیر تهران، شیراز، قزوین و اهواز تشكیل شده و در مواردی كه راهی از آنها كمك خواسته است به صورت رایگان آن پرونده را بررسی كرده و در صورت نیاز حتی وکالت آن زن را هم بر عهده گرفته‌اند. اخیرا هم استفاده از دانش آموختگان حقوق به عنوان مشاورین سیار در دست برنامه‌ریزی بود.
آنچه گذشت
در این دوسال ۸۱۴ پرونده مشاوره در این موسسه تشکیل شده که شامل ۵۸۲ مشاوره چهره به چهره و حضوری، ۱۲۲ مشاوره تلفنی و ۱۱۰ مشاوره اینترنتی بوده است. علاوه بر این وکالت ۵۲ زن به صورت رایگان توسط وکلای همکار این موسسه انجام شده که نتیجه دادگاه بیش از ۸۵ درصد آنها مطلوب بوده است.
علاوه بر ۸۱۴ مشاوره و ۵۲ وکالت فوق، راهی حمایت از زنان زندانی را نیز به عنوان اولویت کاری پیگیری کرده است. مشاورین حقوقی و مددکاران همکار راهی به صورت منظم و مستمر در زندانهای اوین و سپیدار اهواز حاضر شده و پای درد دلها و مشکلات زنان زندانی نشسته‌اند. ۲۲۰ مشاوره حقوقی یا روانی و نیز پذیرش وکالت ۴۵ زن زندانی کاری بوده که راهی برای زندانیان زن انجام داده است.
اما هزار زن آسیب دیده‌ای که از حمایت راهی بهره‌مند شده‌اند اغلب گرفتار چنان مشکلات در هم تنیده و مزمنی بوده‌اند که صرفا با مشاوره حقوقی یا صدور یک حکم قضائی امکان بازگشت به روال عادی زندگی را نداشته‌اند. در اغلب موارد این افراد به خدمات مددکاری نیاز داشته‌اند. موارد زیادی به درمانهای روانپزشکی و گاه خدمات پزشکی محتاج بوده‌اند. در مواردی کاریابی یا توانمندسازی برای کسب استقلال مالی لازم بوده و در مواردی خانواده زن آسیب دیده هم محتاج خدمات حمایتی بوده‌اند. راهی متناسب با امکانات محدود خود و تلاشی که شبکه همکاران داوطلب یا نهادها و موسسات خیریه نظیر موسسه امید مهر، مركز فیروزنیا، جمعیت آفتاب یا بنیاد کودک داشته‌اند تلاش کرده است تا حد ممکن مشکلات زنان آسیب دیده را کاهش دهد. در مواردی حتی از خدمات و کمکهای نهادهای دولتی مثل کمیته امداد، بهزیستی، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور یا مراکز کاریابی زیر نظر وزارت کار استفاده شده است. راهی بیش از آنکه دغدغه انگ‌ها و توهمهای برخی روشنفکران یا چهره‌های سیاسی را داشته باشد شنونده دردگویه‌های زنان مملکت بوده است.
تقریبا ۹۰ درصد از زنان مراجعه کننده به راهی در خانواده‌ای فقیر یا با درآمد متوسط زندگی می کرده‌اند. نباید فراموش کرد که حتی در بسیاری از خانواده‌های مرفه هم، زنان به دلیل نداشتن استقلال مالی امکان پرداخت هزینه وکیل یا مشاوره حقوقی را ندارند. میانگین سنی افراد مراجعه کننده به راهی در حدود ۳۴ سال است.
حمایت‌های روانی در کنار حمایت حقوقی
تقریبا اغلب زنان آسیب دیده نیازمند حمایتهای مختلف هستند. به عنوان مثال خانم لیلا مافی دختر ۲۰ ساله‌ای که به اتهام زنای با محارم محکوم به اعدام شده بود با پذیرش وکالتش از سوی وکیل موسسه راهی و اقدامات حقوقی و مکاتبات انجام شده با مقامات، در مرحله تجدیدنظر به شلاق و ۸ ماه اقامت اجباری در بهزیستی تهران محکوم شد. در مدت اقامت در بهزیستی، مددکار راهی ارتباط مستمر با لیلا داشته و تا حدودی وضعیت روانی او بهبود می‌یابد. پس از آزادی هم با کمک موسسه امید مهر، لیلا در محل امنی اسکان داده شده و هم اکنون در حال سوادآموزی و یادگیری مهارتهای حرفه‌ای برای بازگشت به زندگی عادی است. همچنین ۱۱۶ نفر از زنانی که به راهی مراجعه کرده و نیازمند روان درمانی جدی بوده‌اند به کلینیک‌های همکار موسسه معرفی شده‌اند.
از این گونه موارد که راهی کمک‌هایی فراتر از مشاوره و وکالت به یک زن ارائه داده فراوان است نظیر زنانی که کار پیدا کرده‌اند یا اعضای خانواده آنها توسط روان‌شناسان همکار راهی مورد مداوا قرار گرفته‌اند. تامین هزینه آموزش یا خرید رایانه برای زنان سرپرست خانوار، تهیه دیه زنانی که در دفاع از خود مرتکب قتل شده‌اند (مثل خانم مریم.ع)، تامین هزینه مهد کودک زنان سرپرست خانوار و موارد دیگر از جمله خدماتی است که راهی با سازماندهی شبکه افراد و موسسات خیرخواه توانسته است به زنان آسیب دیده ارائه دهد.
طبیعی است همه این هزار زن، پس از حمایتهای راهی الزاما تمام مشکلاتشان برطرف نشده مثلا در مواردی زن نتوانسته در دادگاه از حق خود دفاع کند یا ضعف قوانین و همکاری نکردن نهادهای قانونی مانع موفقیت راهی در حمایت از آنها شده اما به هر حال در اغلب موارد شرایط زن آسیب دیده پس از مراجعه به راهی به مراتب امیدوار کننده‌تر از قبل آن شده است.
از آنجا که منشا بسیاری از مشکلات زنان ناآگاهی آنها نسبت به قوانین است یکی از محورهای مهم فعالیت راهی برگزاری دوره‌های آموزشی است. کارگاه‌های شروط ضمن عقد برای زوجهای در آستانه ازدواج، تهیه بروشورهای آموزشی در مورد طلاق، نفقه، خشونت خانگی، دفاع مشروع و برگزاری دوره‌ها و کارگاههای آموزشی با رویکرد حساس کردن زنان به نقض حقوق قانونی و انسانی‌شان و نیز دوره‌های توانمندسازی از جمله این اقدامات است.

karin
23-05-2007, 12:55
ماخانما خودمونم مقصريم فرياد ميكنيم ازادي تساوي ولي وقتي پاي عمل مي رسه اصلا نميدونيم ميخوايم چي كاركنيم
ببین من می دونم چه چیزایی می خوام خب؟

مثلا من دلم می خواد با دوچرخه ام برم دانشگاه اگه قراره به جای شعار عمل کنم باید پاشم برم تا بیان بگیرنم!!!
خب من که نمی تونم هرچی خواستم چه درست باشه یا نه برم به عمل برسونمش! یکی باید باشه که اینو فرهنگ سازی کنه به قول خودشون یا نه؟
حالا می یان می گن برو پیست مخصوص دوچرخه سواری کن! خب این شد الان اون چیزی که من می خواستم یا ماست مالی شد؟

یا مثلا وقتی می گن یه خانوم نمی شه رئیس جمهور بشه به نظر تو این چی می خواد؟ من باید برم اعتراض کنم یا یکی بیاد ذهن مردم رو نسبت به این موضوع تغییر بده؟


من تا حدی حرف شما رو قبول دارم که من یه نفر یا شما یه نفر نمی تونیم فرهنگ و عرف و قانون جامعه رو عوض کنیم ولی این رو هم مطمئنم که اگه من کاری برای بهبود شرایطم نکنم هیچ کس دیگه ای نمیاد شرایط من رو بهتر کنه. بالاخره من هم باید یه کاری بکنم که ممکنه یه بهایی هم داشته باشه.

Ar@m
23-05-2007, 14:29
من تا حدی حرف شما رو قبول دارم که من یه نفر یا شما یه نفر نمی تونیم فرهنگ و عرف و قانون جامعه رو عوض کنیم ولی این رو هم مطمئنم که اگه من کاری برای بهبود شرایطم نکنم هیچ کس دیگه ای نمیاد شرایط من رو بهتر کنه. بالاخره من هم باید یه کاری بکنم که ممکنه یه بهایی هم داشته باشه.

آره مثلا کاری که من می کنم اینه که تا می تونم این حرفا رو توی گوش بقیه می کنم اما اونا می گن تو بهتره طرز فکرت رو عوض کنی وگرنه زجر می کشی چون چیزی قرار نیست عوض بشه و به فرض هم که عوض بشه یه تغییر فرهنگی در سطح یه جامعه میلیونی اونقدر زمان می خواد که ممکنه نتایجش به سه نسل بعد از تو برسه!!!
درست مثل دخترایی که زحمت کشیدن و هرچی متلک و کنایه و سختی و ذلت بود تحمل کردن تا بتونن توی دانشگاهها که عملا محیطی مردانه بود یه جا برای یه دختر باز کنن (اینجا رو دارم کلی می گم ایران منظورم نیست) بعد این پیشرفت به جایی می رسه که حالا ما داریم از پسرها جلو می زنیم اما برای حفظ حقوق این پسران بیچاره سهمیه بندی می کنن!!!! ( اینجا دقیقا منظورم ایرانه !)
اون روزهایی که آمار قبولی دخترها کمتر بود هیچکس حرفی از تساوی حقوق نزد
هیچکس نگفت مرد تحصیل کرده زن تحصیل کرده باید داشته باشه
فقط آمارها رو بالا می کشیدن که از 10 نفر اول کنکور 8 تا پسرن!!!
اما حالا این آمارها نشان دهنده خطره!!!
بیکاری پسرها !!!
زیاد شدن طلاق!!!
بالا رفتن سن ازدواج
همه به این خاطره که دخترها تحصیل کرده شدن
شعورشون بالا رفته
و دیگه نمی خوان سرشون کلاه بره
بیچاره این مردها چقدر باید سختی بکشن!!!
توی جامعه ای که حرف اول رو مرد می زنه چه سخته که یه زن کار کنه و مرد کار نداشته باشه، یه زن با تلاشش دکترا بگیره و مرد نداشته باشه، یه زن حق طلاق بخواد و مرد بده!!!
نه؟
آخی بیچاره مردها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

Ar@m
23-05-2007, 14:37
وقتی از اول نتونسته باشی حقت رو بگیری
یه روز که بخوای این حق مال تو باشه با اکراه اونو بهت می دن
موضوع این نیست که چه کاری واقعا درسته یا درست نیست
بلکه موضوع اینه که الان چه کاری به نظر درست می یاد یا درست نمی یاد!!!

karin
23-05-2007, 22:33
آره مثلا کاری که من می کنم اینه که تا می تونم این حرفا رو توی گوش بقیه می کنم اما اونا می گن تو بهتره طرز فکرت رو عوض کنی وگرنه زجر می کشی چون چیزی قرار نیست عوض بشه و به فرض هم که عوض بشه یه تغییر فرهنگی در سطح یه جامعه میلیونی اونقدر زمان می خواد که ممکنه نتایجش به سه نسل بعد از تو برسه!!!
درست مثل دخترایی که زحمت کشیدن و هرچی متلک و کنایه و سختی و ذلت بود تحمل کردن تا بتونن توی دانشگاهها که عملا محیطی مردانه بود یه جا برای یه دختر باز کنن (اینجا رو دارم کلی می گم ایران منظورم نیست) بعد این پیشرفت به جایی می رسه که حالا ما داریم از پسرها جلو می زنیم اما برای حفظ حقوق این پسران بیچاره سهمیه بندی می کنن!!!! ( اینجا دقیقا منظورم ایرانه !)
اون روزهایی که آمار قبولی دخترها کمتر بود هیچکس حرفی از تساوی حقوق نزد
هیچکس نگفت مرد تحصیل کرده زن تحصیل کرده باید داشته باشه
فقط آمارها رو بالا می کشیدن که از 10 نفر اول کنکور 8 تا پسرن!!!
اما حالا این آمارها نشان دهنده خطره!!!
بیکاری پسرها !!!
زیاد شدن طلاق!!!
بالا رفتن سن ازدواج
همه به این خاطره که دخترها تحصیل کرده شدن
شعورشون بالا رفته
و دیگه نمی خوان سرشون کلاه بره
بیچاره این مردها چقدر باید سختی بکشن!!!
توی جامعه ای که حرف اول رو مرد می زنه چه سخته که یه زن کار کنه و مرد کار نداشته باشه، یه زن با تلاشش دکترا بگیره و مرد نداشته باشه، یه زن حق طلاق بخواد و مرد بده!!!
نه؟
آخی بیچاره مردها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!



وقتی از اول نتونسته باشی حقت رو بگیری
یه روز که بخوای این حق مال تو باشه با اکراه اونو بهت می دن
موضوع این نیست که چه کاری واقعا درسته یا درست نیست
بلکه موضوع اینه که الان چه کاری به نظر درست می یاد یا درست نمی یاد!!!

کاملا باهات موافقم
وقتی توی جامعه من رو به عنوان یه آدم کامل و مستقل حساب نمی کنند، وقتی دیه و ارثم نصفه، وقتی شهادت 2 تای من مساوی شهادت 1 مرده، وقتی همیشه باید یه قیّم داشته باشم (یا پدرم یا همسرم و اگه این دو فقره یافت نشد جد پدریم یا حتا پدر جدم !) ، وقتی به یه دختر مجرد تنها در هتل یا مسافرخونه اتاق نمی دن، وقتی خانواده و فامیل بر این اعتقادن که دختر می ره و دختر مال مردمه و بیچاره کسی فقط دختر داره و نسلش داره منقرض می شه (نیست تا حالا نسلشون دنیا رو گلستان کرده!) ، وقتی هنوز که هنوزه تا یه کاری می کنی می گن دختر رو چه به این کارا دختر چه معنی داره این کارو بکنه، وقتی در ظاهر دانشگاه قبول شدنمو بهم تبریک می گن و می شنوم که پشت سرم میگن دختر رو چه به رشته ی فنی، وقتی می بینم اکثر مردم تمام آمال و آرزوهای یه دختر رو تو ازدواج می بینن و خیلی چیزهای دیگه ،من سه راه دارم
یا به توصیه ی کسانی که به شما هم گفتن طرز فکرمو عوض کنم و بگم همینه که هست و من الکی دارم بزرگش می کنم. با خودم بگم چیزی نیست و دنیا در امن و امانه و همه چی خوب وعالیه
یا محیط زندگیمو عوض کنم و برم جایی که شرایطش با اعتقادات من یکی باشه و اون جایی باشه که من می خوام و
یا این که همین جا بمونم و مبارزه کنم یعنی دقیقا مصداق امضای شما :

همینگوی در جایی میگه: "زندگی زیباست و ارزش مبارزه کردن رو داره". من با قسمت دومش موافقم.

Ar@m
23-05-2007, 22:39
تو چه باهوشی
زدی تو خال
این امضا رو برای همه این حرفهای ناگفته ام گذاشته بودم
ایول

karin
24-05-2007, 11:15
تو چه باهوشی
زدی تو خال
این امضا رو برای همه این حرفهای ناگفته ام گذاشته بودم
ایول


همه می گن خیلی باهوشم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولی جدا از شوخی واقعا جمله ی قشنگیه و البته کاملا بیانگر حرف هام
البته منو یاد فیلم هفت هم می ندازه

Ar@m
24-05-2007, 14:33
همه می گن خیلی باهوشم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولی جدا از شوخی واقعا جمله ی قشنگیه و البته کاملا بیانگر حرف هام
البته منو یاد فیلم هفت هم می ندازه

آره معلومه:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خیلی خوش تیپه آی کیوش هم داره می زنه بالا !!

فیلم هفت از تاثیرگذارترین فیلم هایی بود که دیدم
خوشحالم که آخر فیلم براد پیت زد اون روانی رو کشت
منم بودم همین کارو می کردم
این جمله رو همون موقع برای خودم نوشتم

ولی بازم می گم واقعا دختر باهوشی هستی
توی این مدت هرکس از این امضای من یه برداشتی کرد
هرکی یه حرفی زد اما هیچکس سعی نکرد تفسیرش کنه
البته منم اینکارو از کسی نخواستم
اما برداشت های بعضی ها از این جمله خیلی احمقانه بود

aftabkhanom
26-05-2007, 11:34
اگر اقا هستی و نه خانوم
اری نباس اینجا پست بدی.......


به نظر من آقايوني كه مي يان اينجا پست ميدن بايد جريمه بشن !! :31:


:47::47::47:

راه كوير
26-05-2007, 13:45
بچه ها شماچيزي درمورد تجاوز يك استاد به يكي از دانشجويان دختردركيش وبعدش هم تحسن دانشجويان شنيديد ؟:41: :41: :41:

RooS
26-05-2007, 13:55
بچه ها شماچيزي درمورد تجاوز يك استاد به يكي از دانشجويان دختردركيش وبعدش هم تحسن دانشجويان شنيديد ؟:41: :41: :41:

سلام عزیزم

اینو من تا حالا نشنیدم ولی یه جور دیگشو شنیدم البته مال خیلی وقت پیشه
که یه دخترو با دوست پسرش توی یه مهمونی میگیرن و اینا به 30 ضربه شلاق محکوم میشن
دوست پسره اون دختره دلش میسوزه واسه اون و میگه که 30 تای اونم به من بزنین این دووم نمیاره زیر ضربه ها. اون آقایون منکراتی هم میگن که نه باید به خودش بزنیم . ولی حالا که اینجوریه . میایم توی خونش و میزنیمش فقط هیچ کس نباشه و توی خونه تنها باشه.....
دیگه فکر کنم که حدس زدین چی شده.
اینم از مملکت ما و آقایون منکراتی

راه كوير
26-05-2007, 14:33
اولا" قابل توجه خودم تحصن اينجوري مينويسن نه اونجوري (يه لحظه جوگيرشدم ) :18:
دوما" والاعرضم به حضورتون چيزي كه روي برد دانشگاه مازده بودن بااين متن بود كه يك استاد دانشگاه دريكي از دانشگاه هاي كيش (رشته اش هم دقيقا" يادم نمي اد ) به يكي از دخترهاي دانشگاه تجاوز كرده بود كه بعدم ذكر شده بود اين دختر از خانواده شهدا بوده و خيلي هم محجبه بوده و بعد يك چيز جالبتر گفته شده بود اين بود كه اين استاد توخارج از كشور هم همچين سابقه اي داشته و به اين كارش هم اعتراف ميكرده :18: :18:

اين موضوعم بعد از عيد روي برد دانشگاه مابود ديگه نميدونم دقيقا" كي بوده ...:10:

Ar@m
26-05-2007, 17:57
فکر کنم این همون خبریه که توی پی سی هم دیدم
به هر حال خاک بر سرش
حالا چیکارش کردن؟ لابد گفتن بیا دختره رو عقد کن خیر ببینی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aftabkhanom
27-05-2007, 11:33
چرا پستم پاك شد:18:
من چيز بدي ننوشتم :41: :41: :41:

فقط نوشتم ما هم مثل آقايون قرار بزاريم همديگرو ببينيم:41:

Ar@m
27-05-2007, 15:45
آفتاب خانوم اینجا دیوار نداره ولی یه عالمه موش داره موشهاش هم گوش دارن به چه تیزی
بیایم از این قرارها بذاریم ......
پس بی خیال عزیزم

RooS
27-05-2007, 15:56
آفتاب خانوم اینجا دیوار نداره ولی یه عالمه موش داره موشهاش هم گوش دارن به چه تیزی
بیایم از این قرارها بذاریم ......
پس بی خیال عزیزم

میشه قرار گذاشت ولی اینجا اعلام نکنین .... مثلا توی یاهو قرار بزارین و برین . [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Ar@m
27-05-2007, 16:04
آره اینم یه حرف خوبیه!

aftabkhanom
27-05-2007, 16:56
اي كاش مي شد براي تاپيكمون پسوورد بزاريم :46:

ورود آقايون ممنوع و هالي به هولي ...:18: :18:

sahar_sajedi1979
29-05-2007, 00:51
سلام
من سحر 27 ساله هستم تو انجمن های دیگه بودم اما اینجا جدیدم امیدوارم دوست های خوبی بتونیم باشیم
عاشق موسیقی هستم الانم دارم می رم ببینم تالار موسیقی چی برای دانلود داره
انجمن متفرقه هم دوست دارم

راه كوير
29-05-2007, 11:35
سلام

من سحر 27 ساله هستم تو انجمن های دیگه بودم اما اینجا جدیدم امیدوارم دوست های خوبی بتونیم باشیم
عاشق موسیقی هستم الانم دارم می رم ببینم تالار موسیقی چی برای دانلود داره
انجمن متفرقه هم دوست دارم




خوش اومدي عزيزم :10: :11:

Asalbanoo
29-05-2007, 11:37
سلام سحر جان خوش اومدی

sahar_sajedi1979
29-05-2007, 11:56
خوش اومدي عزيزم :10: :11:



سلام سحر جان خوش اومدی

سلام سلام به روی ماهتون
من به زبان خیلی علاقه دارم asalbanoo می تونم روت حساب کنم که؟:10:
همتون دوست دارم:40:

Asalbanoo
29-05-2007, 12:01
سلام سلام به روی ماهتون
من به زبان خیلی علاقه دارم asalbanoo می تونم روت حساب کنم که؟:10:
همتون دوست دارم:40:


سلام عزیزم.. البته چرا نتونی حساب کنی.. البته در حیطه زبان اهل فن زیاد هست
اما واسه هر کمکی که از دسته من بر بیاد می تونی روی من حساب کنی
گل گلی:40:

aftabkhanom
29-05-2007, 13:19
سلام

من سحر 27 ساله هستم تو انجمن های دیگه بودم اما اینجا جدیدم امیدوارم دوست های خوبی بتونیم باشیم
عاشق موسیقی هستم الانم دارم می رم ببینم تالار موسیقی چی برای دانلود داره
انجمن متفرقه هم دوست دارم





سلام خوش اومدي [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

sahar_sajedi1979
29-05-2007, 15:58
سلام خوش اومدي [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سلام ممنون از خوشامد گویی گرمتون
راستی کسی می دونه تو این انجمن چندنفر خانم عضو هستند! من زیاد نمی بینم ولی همون چندتایی هم که می بینم بینشون هزار ماشاله چقدر کاربر فعال زیادند ;)

راه كوير
30-05-2007, 10:27
:6::40: بچه ها بچه ها يه پيشنهاد :6: :40:

بياييم درمورد بيوگرافي خود مون يه كوچولو توضيح بديم كه بيشتر باهم اشنابشيم مثلا" اين كه ا ز كدوم شهريم و چندسالمون جي كارميكنيم و جي دوست داريم و... :10: :36:

راه كوير
30-05-2007, 13:44
:6:واي واي دلم گرفت :6:
چقدر امروز اينجاسوت وكوره:13: :41:



ميرم تنها ميرم اونور قصه ميرم ...:37: :45:

Eshghe_door
30-05-2007, 18:13
میشه قرار گذاشت ولی اینجا اعلام نکنین .... مثلا توی یاهو قرار بزارین و برین . [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

آره خیلی روش خوبیه:31:

من یه پیشنهاد دارم
اگه وب دارین آدرس اون رو هم بنویسین
اینجوری بهتره
امیدوارم متوجه منظورم شده باشین

Asalbanoo
31-05-2007, 12:04
سلام.. با اجازه دوستان

من فکر نمی کنم زیاد ایده جالبی باشه عکس گذاشتن...

در هر حال ما خانومها خودمون مشکلاتی که هست در باره واسه خودمون را بهتر می دونیم

Eshghe_door
01-06-2007, 10:55
چرا هیشکی هیچی نمیگه
فهمیدم من بد قدمم
باشه:41:

خداحافظ:19:

Asalbanoo
01-06-2007, 12:01
در مورده چی کسی هیچی نمی گی؟؟؟؟
وا ناغافل چرا خداحافظی می کنی؟؟؟؟

rafifar
02-06-2007, 21:51
چه تاپیک خواب آوری داریم ما!
هر کی هی می گه e این تایک کجا بود من ندیدمش؟ خوشحالم که تو نت بزم خانوم هست جز خودم؟ موافقین دنیا رو عوض کنیم! بعد هم هیچی به هیچی.
یه نوجه هیجان:27:

راه كوير
03-06-2007, 15:58
خب ؟؟؟؟؟؟؟

من بلد نيستم چندتانقل قول باهم بزارم يا داخل همديگه بزارم راهنمايي ام ميكني :11: :11:

Asalbanoo
03-06-2007, 17:24
سلام
می گم خانوما نظرتونه بی خیال این خانوم/اقای ساجدی بشیم......

رفقا کسی از این کرمهای ویتامنه و کاندیشنر مو استفاده کرده؟؟؟؟

Ar@m
03-06-2007, 22:10
من بلد نيستم چندتانقل قول باهم بزارم يا داخل همديگه بزارم راهنمايي ام ميكني :11: :11:

دوست جونم همه پست هایی رو که می خوای نقل قول کنی کپی پیست کن بعد جمله رو های لایت کن و این دکمه رو بزن:
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هرجمله ای هم که خواستی تغییرش بدی از اون وسطا انتخابش کن ( های لایت بشه اما نه رنگ مو!!! ) بعد مثلا دکمه bold یا underline یا هرچیز دیگه رو بزن
من برای اینکه نقل قول با اسم خود اون آدم بشه یه بار نقل قول پست رو می یارم همون رو دور همه جمله هاش paste می کنم
:10:

DENA.M
03-06-2007, 22:39
سلام:11:
من دنا هستم.تازه عضو شدم.قبلا عضو یه سایت دیگه مثل همین جا بودم.
دوست دارم اگه اجازه بدین توی بحثاتون شرکت کنم.:10:

DENA.M
04-06-2007, 09:41
کسی خونه نیست؟؟؟

Asalbanoo
04-06-2007, 09:43
سلام دوست عزیز خوش اومدی

Eshghe_door
04-06-2007, 11:41
کسی خونه نیست؟؟؟

سلام دوست عزیز خوش اومدی امیدوارم مثل من از نظر ها دور نمونی:41:

RooS
04-06-2007, 13:50
سلام دوست عزیز خوش اومدی امیدوارم مثل من از نظر ها دور نمونی:41:


این حرفا چیه عزیز من
من خودم خیلی کم میام اینجا ، بقیه بچه ها هم حتما همین مشکلو دارن... اینو به حساب کم لطفی ما نزار
خیلی خوشحالم از آشنایی با شما و DENA.M عزیز [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

DENA.M
05-06-2007, 11:50
ممنونم
من هم خیلی دوست دارم بیشتر باهمه ی شمااشنا شم.:40:

mehraria
05-06-2007, 20:51
سلام دوستان . من هم دوست دارم تو جمع شما جايي داشته باشم . اميدوارم بيشتر با همتون اشنا بشم.

Asalbanoo
05-06-2007, 21:01
همه دوستانی که تازه تشریف اورن.. قدمشون روی چشم
خوش اومدن

S A Y E H
06-06-2007, 13:05
سلام به همه خانومهای عزیز[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
راستش من خیلی وقته به عنوان مهمان فروم رو میبینم.چون خودم تو یه فروم دیگه فعالیت میکنم.اما چون جو اینجا رو دوست دارم تصمیم گرفتم که بیام و اینجا باهاتون بیشتر اشنا بشم .

Eshghe_door
06-06-2007, 13:23
سلام سایه جون ورودتو تبریک میگم

شیوا
06-06-2007, 13:52
سلام... خوشحال میشم باهاتون آشنا شم.

Armita_amini
06-06-2007, 14:06
از بچه هاي قديم خبري نيست ؟

torabi
08-06-2007, 15:44
منم سلام امیدوارم توی طوفان گیر نکرده باشد

avayesahar
08-06-2007, 23:51
سلام
منم هستم

torabi
11-06-2007, 05:38
خانوم های متولدسال 62توی چه رشته ای درس خوندید

saye
11-06-2007, 18:39
سلام
سلام
سلامی به سلامتیه گلاو چون نگفت من گفت ما
.
بعد از مدتها ! بازم سلام
امیدوارم که حال همگیه دوستان خوب باشه
به دوستان جدید هم خوش امد میگم
خوشهالم که اینجا میبینمشون
خلاصه دیگه
سلام سلام
!
...

راه كوير
12-06-2007, 15:46
:11: :11: ارام جونم به خاطرراهنمايي ات ممنون:40: :10:

saye
12-06-2007, 20:10
سلام
.....
مونیکا جان
کجایی بابا !!!!
پیدات نیست چرا خانومی !
..................
میبینم که هیچ بحث جدیدی نیست که خانومای محترم راجع بهش صحبت کنن !
عجیبه
خوب حالا میگردیم تا یه موضوع پیدا کنیم

msaloome
13-06-2007, 15:44
سلام ، دیدم فضای بحث سرد اومدم گرمش کنم .:19:

اول از همه دوست دارم بدونم چقدر به سنت ها پایبند هستید و یا اینکه چرا باید اسیر سنت ها بمانیم.

Ar@m
13-06-2007, 18:17
:11: :11: ارام جونم به خاطرراهنمايي ات ممنون:40: :10:

قربانت! :10:


سلام ، دیدم فضای بحث سرد اومدم گرمش کنم .:19:

اول از همه دوست دارم بدونم چقدر به سنت ها پایبند هستید و یا اینکه چرا باید اسیر سنت ها بمانیم.

سنت؟
هرچی می کشیم از همین سنته
اسم بهترش تقلید احمقانه و کورکورانه است

Ar@m
13-06-2007, 18:23
راستی بذارین از کشفیات جدیدم براتون بگم:
هفته پیش من 10 دقیقه نشستم توی این تاپیک و هر یک دقیقه یه بار صفحه رو refresh زدم
دوست داشتین بدونین چی دیدم؟
هرچی آدم اومد توی این تاپیک جنس مذکر تشریف داشتن!!!
اینا بیشتر از خودمون به این تاپیک علاقمندن ( این تفسیر مودبانه اش بود وگرنه به من باشه می گم فضولن)
خیلی جالب بود واقعا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نمی شه روی این تاپیک password گذاشت؟
بنظرم می شه یه کارایی کرد مثلا تاپیک private بشه

شیوا
13-06-2007, 18:49
سلام. منم اومدم. بحث رو برام باز کنید لطفا

sarina_sh
13-06-2007, 19:49
سلام سلام
برین کنار که منم اومدم
من تازه این تایپیکو دیدم امیدوارم که در کنار هم بهمون خوش بگذره .

mehraria
13-06-2007, 21:15
راستی بذارین از کشفیات جدیدم براتون بگم:
هفته پیش من 10 دقیقه نشستم توی این تاپیک و هر یک دقیقه یه بار صفحه رو refresh زدم
دوست داشتین بدونین چی دیدم؟
هرچی آدم اومد توی این تاپیک جنس مذکر تشریف داشتن!!!
اینا بیشتر از خودمون به این تاپیک علاقمندن ( این تفسیر مودبانه اش بود وگرنه به من باشه می گم فضولن)
خیلی جالب بود واقعا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نمی شه روی این تاپیک password گذاشت؟
بنظرم می شه یه کارایی کرد مثلا تاپیک private بشه
از هر چيز که منع بشي بيشتر طالب هستي ببيني چي هست و چه جوريه ! اين بندگان خدا هم چون منع شدند از امدن به اين قسمت , فقط و فقط از سر کنجکاوي لطف مي کنند اينجا تشريف ميارند وگر نه عزيز شما فکر بد نکن در موردشون [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

Ar@m
13-06-2007, 21:19
بد فکر نکردم
گفتم که فضولن

راه كوير
16-06-2007, 08:11
:41: تاپيكمون چه قدر سقوط كرده :13:

طرح موضوع :

بچه ها چندتا خانم شاغل اينجا داريم ؟:10: :11:

Ar@m
17-06-2007, 23:36
درس خوندن هنره خداییش منم که دارم هنر می کنم پس!
یعنی هنرمندم پس!
شغلم همینه!!!!!

avanteh
17-06-2007, 23:45
:whistle: :whistle: ما نیز

sarina_sh
18-06-2007, 11:07
بچه ها به قول دوست خوبم راه کویر تایپیک داره سقوط میکنه .

بیاین یکم جون بدیم به تایپیک
.
.
.خوب در راستای جانی دوباره دادن به تایپیک سوالی مطرح می نمایم لطف کنید و جواب دهید

و اما سوال :

شما چه موقع آرایش می کنید ؟
هر وقت که بخواین از خونه برین بیرون
هر وقت که عشقتون بکشه
هر وقت که حال داشته باشین
هر وقت بخواین برین مهمونی
و..............

mehraria
18-06-2007, 11:46
سلام ساريناي عزيز . باهات موافقم تاپيک داره سقوط ميکنه .
و درمورد آرايش : درمورد من كه اينطوريكه هر وقت عشقم بكشه آرايش ميكنم و هر وقت كه حوصلم سر رفته باشه معمولا براي تنوع .ولي در كل آرايش كردنا خيلي دوست دارم.

sarina_sh
18-06-2007, 11:52
مرسی از دوست گلمmehraria که اولین جواب را داد . بچه ها منتظر بقیه هم هستیم .
آی دخترا پس کجایین شما .

mehraria
18-06-2007, 12:01
سارينا جان خودت هم نظر بده عزيز.ممكنه خودت رو هم يكم معرفي كني تا باهات اشنا بشيم

sarina_sh
18-06-2007, 12:25
چشم گلم اینم معرفی :

من سارینا هستم 21 ساله و فوق دیپلم گرافیک . اصفهانی هستم و یکم هم شیطونم .

در مورد آرایش هم میتونم بگم نظرم عین خودته و هر موقع که عشقم بکشه آرایش می کنم . بعضی موقع ها هم میشینم یه آرایش های اجق و وجقی میکنم . اون موقع است که مامانم میگه بدو برو بشور صورتتو . خلاصه همین دیگه ....

mehraria
18-06-2007, 12:37
جالبه عزيز منم اهل اصفهان هستم و23 سالمه . تو زمينه شيطوني هم روي شيطون را كم كردم .
من هم عين خودت گاهي آرايشهاي ابتکاري انجام ميدم ولي هميشه بعدش بايد سه ساعت براي تميز كردنش وقت بزارم . ولي در كل ارايش ساده را بيشتر دوست دارم

mehraria
19-06-2007, 14:33
چرا خانوما نمياند نظر بدند ؟ حالا اگر هم موضوع بحثا دوست ندارين تغييرش بدين و لي نزاريد خاک بخوره اينجا

Ar@m
19-06-2007, 17:37
باشه منم نظر می دم
تا حالا هیچوقت آرایش نکردم چون حوصله شو ندارم ( حتی برای دل خودم)
خواهرم قبل از اینکه بره بیرون 45 دقیقه مراسم حاضر شدن داره حتی با اینکه آرایش خیلی ظریفی داره ( ساده و کم) اما من هیچ نمی فهمم وقتی آدم می تونه همون 45 دقیقه رو بره اینترنت چرا باید همچین کاری بکنه؟
البته از دخترایی که برای آرایششون وقت می ذارن خوشم می یاد اما حسابی مسخره شون هم می کنم
من ظرف 5 دقیقه آماده بیرون رفتنم
آرایش وقت گیره دوست ندارم

mehraria
19-06-2007, 20:45
مرسي كه نظر دادى ارام جان . عزيز تو 5دقيقه هم ميشه يه ارايش كم و ساده انجام داد من خودم ارايشم معمولا 5 دقيقه وقت ميبره البته ارايش ساده و به قول دختر خانوما ارايش دخترونه

Ar@m
19-06-2007, 22:37
جدی؟
تو 5 دقیقه؟
می گم خواهرم رو بیارم آموزشش بدی؟ منو کچل کرده !!!!!
شوخی کردم!!!!
البته راست می گی می شه

mehraria
19-06-2007, 23:32
ارام جان میشه خوتو معرفی کنی تا ما تازه واردای این تابیک بیشتر باهات اشنا بشیم

راه كوير
20-06-2007, 08:43
خوشحالم ميبينم كه بالاخره تاپيكمون يه تكوني خورد :31: :31:

اما درارايش عرضم به حضورتون بنده كي بشه حال داشته باشم وعشقم بكشه ارايش كنم (البته مهموني هاي خاص ياعروسي ها ميتركونم ) ولي درحال عادي نه زياد اهلش نيستم :46:
واي من بخوام برم بيرون درعرض چنددقيقه مانتوشلوار روسري حركت ...:11: :19:

A r c h i
20-06-2007, 21:53
سلام من تازه به این فروم اومدم...مرسی از راه کویر که این تاپیک را به من معرفی کرد.

در مورد آرایش ..تقریبا اصلا حوصلش را ندارم.. 5 دقیقه ای آرایش می کنم..همیشه ام لوازم آرایش ضد آب استفاده می کنم که میرم سر کار دوباره آرایش نکنم از صبح تا عصر بمونه :31:
ولی به جای منم خواهرم جبران می کنه...همیشه بهش می گم که مگه می خواد بره عروسی!

در ضمن من 24 ساله و معماری خوندم:43:

Ar@m
20-06-2007, 22:17
ارام جان میشه خوتو معرفی کنی تا ما تازه واردای این تابیک بیشتر باهات اشنا بشیم

mehraria جون جون!
بنا به دلایلی دوست دارم مخفی باشم!!!
فقط بگم اسمم آرام هستش ( نه که هیچکس نمی دونست!!!)
مثل خودت تازه واردم ( به 600 تا پست نگاه نکن همه اش چرته !)
بیشتر توی بخش بازی های کامپیوتری هستم ( عشق من رزیدنت اویل!!!)
روحیاتم یه ذره به پسرها رفته، نه بهتره بگم همیشه از محدودیت های دخترانه ام رنج می برم سرکش بار اومدم!!!
به نظرم هم هرچی دختره گل و خانوم و محترم و عزیزه
هر چی پسره ....(نظرم برای خودم باشه بهتره)
بیشتر از این چیزی نمی گم و نخواهم گفت و نگفته ام!!!!
قربانت!
:10:

A r c h i
20-06-2007, 23:35
یک موضوع جدید :
کلا در مورد آرایش کردن و لوازم آرایش بحث کنیم!
-چه مارکهای لوازم آرایشی را می پسندید یا استفاده می کنید؟
- چقدر خرج لوازم آرایش می کنید؟ یا چقدر بهتره خرج کنیم؟
- نکات ریزی در مورد ارایش کردن دارید که بخواین بقیه هم بدونن؟

leila*
20-06-2007, 23:38
سلام منم خوشحال میشم که به جمعتون وارد شم در مورد ارایشم بگم که بدون ارایش تا دره خونه هم نمیرم و قبل از بیرون رفتن حدوده 30 دقیقه طول میکشه تا اماده شم اکثرا ساده و عروسکی ارایش میکنم و ارایشهایه ابتکاری رو واسه پارتیها و جشنها می ذارم

mehraria
21-06-2007, 11:06
ارام جون مرسي گلم . من هم منظورم همين نوع معرفي بود تا بيشتر با روحيات هم آشنا بشيم .وگرنه خودت بهتر ميدوني که خانوما بدون اطلاعات دادن در مورد خودشون چقدر دردسر دارند چه برسه بخواند تو يه محل عمومي خودشونا معرفي کنند.
من هم خصوصيات اخلاقي شبيه خودت را دارم و در مورد خانوما نظر يکسان و در مورد اقايون هم کاملا باهات موافقم .

mehraria
21-06-2007, 11:18
یک موضوع جدید :
کلا در مورد آرایش کردن و لوازم آرایش بحث کنیم!
-چه مارکهای لوازم آرایشی را می پسندید یا استفاده می کنید؟
- چقدر خرج لوازم آرایش می کنید؟ یا چقدر بهتره خرج کنیم؟
- نکات ریزی در مورد ارایش کردن دارید که بخواین بقیه هم بدونن؟
سلام دوست عزيز . اول از همه خوشحالم که اينجا ميبينمت و باهات اشنا شدم .
ودر ادامه : نظر من در مورد مارک لوازم ارايش اينه که اگر آدم يه مارک خوب را انتخاب کنه و براش ه.ينه هم کنه بهتره تا اين که هر چيز دستش رسيد به صورتش بزنه. مخصوصا کسايي که مدت مدت زيادي ميخواند ارايشو نگه دارند رو صورت. مثل خود من .

mehraria
21-06-2007, 11:24
سلام منم خوشحال میشم که به جمعتون وارد شم در مورد ارایشم بگم که بدون ارایش تا دره خونه هم نمیرم و قبل از بیرون رفتن حدوده 30 دقیقه طول میکشه تا اماده شم اکثرا ساده و عروسکی ارایش میکنم و ارایشهایه ابتکاری رو واسه پارتیها و جشنها می ذارم
سلام ليلا جان خوش امدي . من تو 5 دقيقه ارايش ساده ميکنم شما تو نيم ساعت جکار ميکني؟ ولي خوب براي مراسم و عروسي و جشن و يا يه بيرون رفتن تشريفاتي معمولا دو سه ساعت را با اينه خلوت ميکنم

leila*
21-06-2007, 12:55
سلام ليلا جان خوش امدي . من تو 5 دقيقه ارايش ساده ميکنم شما تو نيم ساعت جکار ميکني؟ ولي خوب براي مراسم و عروسي و جشن و يا يه بيرون رفتن تشريفاتي معمولا دو سه ساعت را با اينه خلوت ميکنم مرسی خانومی والا خودمم نمی دونم ولی وقتی رو ساعت نگاه میکنم یه دفعه میبینم نیم ساعت گذشته

Ar@m
21-06-2007, 13:36
ارام جون مرسي گلم . من هم منظورم همين نوع معرفي بود تا بيشتر با روحيات هم آشنا بشيم .وگرنه خودت بهتر ميدوني که خانوما بدون اطلاعات دادن در مورد خودشون چقدر دردسر دارند چه برسه بخواند تو يه محل عمومي خودشونا معرفي کنند.
من هم خصوصيات اخلاقي شبيه خودت را دارم و در مورد خانوما نظر يکسان و در مورد اقايون هم کاملا باهات موافقم .

ایول!
:10:

mehraria
21-06-2007, 14:41
عزيزان اين از ارايش ! حالا نظرتونا در مورد مد و مد جديد شهر يا کشور خودتونا بگيد .
من ديروز اين فکر به ذهنم رسيد . از دیدن مدلهای جدید لباس دهنم باز مونده بود اخه من بیشتر بلوز و شلوار تن میکنم .

Like Honey
23-06-2007, 01:37
سلام !!!!!!!!!!!!!!! به نظر من اگه از یه چیز دیگه شرو ع کنیم بهتره ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!

راه كوير
23-06-2007, 09:03
مرسی از راه کویر که این تاپیک را به من معرفی کرد.


خواهش ميكنم عزيزم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](16).gif


به نظرم هم هرچی دختره گل و خانوم و محترم و عزیزه
هر چی پسره ....(نظرم برای خودم باشه بهتره)


فمينيسم ، دارمت

راه كوير
23-06-2007, 09:05
بچه ها فيلم دخترفراري خاتون آباد كه توگوشي ها پخش شده ديديد
ميخوام نظرتون بدونم ...
به نظر من يعني آخرتمدن اعراب

anahita_jighool
23-06-2007, 09:38
خب چه خبره این جا

راه كوير
23-06-2007, 09:43
بالاخره فهميدي چه خبريانه هنوز

mehraria
23-06-2007, 13:57
ادم دلش ميسوزه برا اين دختره من كه طاقت ديدن فيلمشا ندارم

sarina_sh
23-06-2007, 14:11
منم که حساس ...
اصلا ندیدم ..
ولی اونجوری که بچه ها میگن خیلی وحشیانه باهاش رفتار می کنن.
تو این دنیا همه کارها بر عکسه .
کسایی که واقعا باید مجازات بشن نمیشن .
کسایی هم که بیگناه هستن اینجوری .

ولی به قول راه کویر جون : آخر تمدن عرب هاست.

mehraria
23-06-2007, 16:32
من هم اصلا ندیدم فیلمشا ولی شنیدم که چقدر خشن هست. من شنیدم کردهای عراقی خیلی خطرناک هستند ولی نمیدونستم تا این حد

راه كوير
23-06-2007, 16:48
وحشتناكه يه مشت احمق باپاهاشون اينقدربه اين دختره بدبخت لگدميزنن تا دامنش ازپاش درمي اد بد سريع روپاش يه جيزي ميندازن از اوطرفم همشون دارن باگوشي هاشون فيلمشو ميگرن اخرشم يه بلوك ميزنن توسرش خون مي پاشه
من خودم فقط دلم ميخواست دستم به اونا مي رسيد به خدا ...

Ar@m
23-06-2007, 16:54
خاک بر سرشون
خاک هم برای اینا حیفه

راه كوير
23-06-2007, 16:55
سلام ارام نيستي كم پيدايي دلمون برات تنگ ميشه

melina_007
23-06-2007, 17:04
خيلي بده من نديدم ولي تعريفشو شنيدم :41:
مثلا مي خوان ثابت كنن احمقن ديگه....

Ar@m
23-06-2007, 17:05
سلام ارام نيستي كم پيدايي دلمون برات تنگ ميشه
راه کویر جون من همینجام همیشه می خونم هرچی می نویسین عزیز دلم!
:10:

راه كوير
23-06-2007, 17:07
فكركنم بالاخره به هم رسيديم نه
خوبي خوش ميگذره

Ar@m
23-06-2007, 17:09
ای می گذرونیم !
شما چطوری؟
این کلیپی که گفتی ندیدم
بخدا اگه دیده بودم گوشی رو می کوبوندم زمین منفجر بشه !!! ( خدا رحم کرده !!)

راه كوير
23-06-2007, 17:12
همون بهتر كه نديدي من چرت پرت توگوشي زياد ديدم از تشريح اجساد و نميدونم كشتارگاه و خيلي چيزهاي ديگه ولي هيچ وقت چندشم نمي شد خيلي هم راحت برخوردميكردم كه همه ميموندن ولي وقتي اينوديدم اصلا تاشب حالم گرفته بود از اينكه يه دختر زير دست وپاي اين همه مرد جون ميداد نميتونست از خودش دفاع كنه

Ar@m
23-06-2007, 17:16
نامردهای عوضی
می دونی چیه؟
به این آدم ها می گن حیوون اما اشتباه می کنن حیوونا هیچوقت از این کارا نمی کنن که یه مشت عوضی می کنن
هی می خوام بگم الاغ های نفهم می بینم نه الاغ هم شعور خوبی داره الکی جفتک نمی زنه
اسم اینا رو چی باید گذاشت؟؟؟؟؟
فقط خاک بر سرشون ( بار شونصدم)

راه كوير
23-06-2007, 17:26
سلام سارينا جان خوبي

sarina_sh
23-06-2007, 17:46
سلام سارينا جان خوبي
مرسی گلم خوبم :20: :40: :20:

شما چطوری ؟
کویر جون خوش می گذره ؟

بچه ها بیان از خودمون یه فکری در وکنیم تا تایپیکمون رونق وگیره :21:

فکر می کنیم:20:

راه كوير
23-06-2007, 17:50
منم خوبم

هي اوضاع بدنيست شكرخدا

اقا يه خورده استراحت من هرچي فكرميكنم جواب نميده [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ](26).gif

mehraria
23-06-2007, 20:48
سلام عزيزان[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حوصلمون از بي موضوعي سر رفت [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] .يه فکري يه راه حلي يه چيزي پيدا کنين در موردش بحث کنيم [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] .
حالا بحثم نکرديم مهم نيست حد اقل غيبت بکنيم .:31: شوخی کردم ولی هر کس هر چی به ذهنش میرسه بگه !

mehraria
23-06-2007, 22:24
ارام جان سلام خانمی عزیز شما بیا یه ایده بده برا جرو بحث چون بحث خالی کیف نمیده

Ar@m
23-06-2007, 22:38
mehraria جون سلام!
حس ششم داری ها !!
داشتم فکر می کردم ولی عقلم به جایی قد نداد

mehraria
23-06-2007, 23:44
خوب باید دید وقتی خانوما تو یه مجلس دور هم جمع میشند چی میگند!

sarina_sh
24-06-2007, 08:37
ببین اونوقت میگن خانوما تا با هم جمع میشن خیلی حرف می زنن .
الان ما ثابت کردیم که اینطور نیست .درود بر همه خانومهای گل پی سی وورلد .

ولی خداییش باید یه کار ی از خودمون در وکنیم .
من الان میرم مثل ای کی یو سان می شینم فکر می کنم .......

راه كوير
24-06-2007, 09:26
ببین اونوقت میگن خانوما تا با هم جمع میشن خیلی حرف می زنن .
الان ما ثابت کردیم که اینطور نیست .درود بر همه خانومهای گل پی سی وورلد .


فكركنم ما چندتا كم حرف افتاديم به هم
اقا من ديروز هي فكركردم هي فكركردم اخرش باكله رفتم توديوار

mehraria
24-06-2007, 10:45
سلام به همگي
يعني اين همه وقت فکر کردن اخرش هيچ؟

راه كوير
24-06-2007, 11:04
ادامه ميديم حرفي براي گفتن نداريم خوب هي فكرميكنيم هي فكرميكنيم بالاخره يكيمون انيشين ميشه ديگه شك نكن

mehraria
24-06-2007, 11:08
اصلا يه سوال ميخوام ببينم چند تا از خانومهاي اينجا متاهل هستند ! اصلا خانم متاهل داريم تو اين قسمت؟

راه كوير
24-06-2007, 11:32
من كه مجردم فكرميكنم ارام وسارينا مجردن (به جاي همه جواب ميدم )

RooS
24-06-2007, 11:53
اصلا يه سوال ميخوام ببينم چند تا از خانومهاي اينجا متاهل هستند ! اصلا خانم متاهل داريم تو اين قسمت؟

1.2 نفر هستند

mehraria
24-06-2007, 11:57
فقط؟؟؟؟؟؟؟؟ درضمن دوست گل میشه یه کوجولو خودتو معرفی کنی البته نه در حد جزئیات .تا بیشتر باهات اشنا بشم

RooS
24-06-2007, 12:15
من از قديمياي اينجام ولي كم ميام براي همينه كه شما و چند تا از دوستايي كه جديد تر اومدن منو خوب نميشناسن
اسمم بهنازه . 20 سالمه و خيلي خوشحالم از آشنايي با شما

mehraria
24-06-2007, 12:19
منم خوشحال شدم از اشناییت خانمی امیدوارم بازم بیای اینجا ببینیمت

راه كوير
24-06-2007, 13:24
من از قديمياي اينجام ولي كم ميام براي همينه كه شما و چند تا از دوستايي كه جديد تر اومدن منو خوب نميشناسن
اسمم بهنازه . 20 سالمه و خيلي خوشحالم از آشنايي با شما

منم كه قبلا خودمو معرفي كردم خوشبختم :10: :11:

Ar@m
24-06-2007, 14:35
من كه مجردم فكرميكنم ارام وسارينا مجردن (به جاي همه جواب ميدم )

دست گلت درد نکنه !!!!

راه كوير
24-06-2007, 14:52
خواهش ميكنم ارام جونم

AaVaA
24-06-2007, 18:09
سلام منم آوام .مجرد هم هستم..با من دوست می شی؟
خب حالا بعدش که فهمیدیم مجردیم چیکار کنیم؟

راه كوير
24-06-2007, 18:20
بعدش ميخوام يه گروه سرود ترتيب بدهيم

Ar@m
24-06-2007, 18:31
نه دیگه زشته داریم کم کم چرت و پرت می گیم !!!
بیاین اینجا و برنامه هر روز خودتون و اگه داداش دارین مال اونم بگین ببینیم بین زندگی ما و اون جنس همیشه مخالف چقدر تفاوت هست !!!!
یه تحلیل بکنیم بعدش

راه كوير
24-06-2007, 18:32
سلام ارام خوبي
چه برنامه اي من يه برنامه متداول دارم كه هرروز تكرار ميشه

Ar@m
24-06-2007, 18:37
من:
صبح کلاس
ظهر تا عصر پای کامپیوتر ( حدود 3 ساعت) ( اهل خواب ظهر نیستم)
کمک به مامانم ( ظرفا رو من می شورم ) ( حدود نیم ساعت)
درس(2 ساعت)
شب گاهی من شام درست می کنم (1 ساعت )
بعد تا 1 یا 2 شب پای کامپیوتر (3 تا 4 ساعت)
تلوزیون و سریال اصلا دوست ندارم ( هیچ ساعت )
اون کارای ریز وسطشو دیگه نگفتم! نرین ساعتا رو جمع کنین بگین کمه !!!

حالا داداشم :
صبح دانشگاه
تا شب!!!!! ( حدود 12 ساعت !!!)
بعد شام می خوره می ره تو اتاقش !!!!
همین !!!!
کمک و خرید و اینا ؟ شوخی می کنین!!

البته این برنامه تا قبل تابستون ما بود

Ar@m
24-06-2007, 18:38
کویر جونم سلام
بابا همونو بنویس می خوایم نتیجه بگیریم !!!

راه كوير
24-06-2007, 18:46
صبح پاميشم البته اگه خواب نمونم نمازميخونم دوباره يه چرت بعد پيش به سوي محل كار تا بعداز ظهر درخدمت اداره بعداز اونم پيش به سوي خونه و...

Ar@m
24-06-2007, 18:48
زحمت کشیدی یه خطم نشد !!!!!
ایول!!!

راه كوير
24-06-2007, 18:49
خوب شمابگين بعدمن ادامه ميدم

راه كوير
24-06-2007, 18:49
وقتي اقايون ميان اينجااينقدرحرصم ميگيره

Ar@m
24-06-2007, 18:50
من که گفتم !!!!
تازه اگه داداش داری مال اونم بگو

Ar@m
24-06-2007, 18:51
وقتي اقايون ميان اينجااينقدرحرصم ميگيره

Me Tooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

AaVaA
24-06-2007, 19:06
Me Tooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

طفلکای بیچاره روشم ندارن اینجا حرف بزنن آخه کم روها!

AaVaA
24-06-2007, 19:14
حالا من بگم الان که موقع امتحاناس برنامه ها بهم ریخته درس و همه چی!یعنی همه چی و یکم درس!
قبل امتحانا:
صبح تا غروب دانشگاه
بعدش خسته مرده شام.
کتاب.
کامپیوتر.
گاهی رادیو همزمان تا ساعت 3 و کارهای کامپیوتری دانشگاه.
خواب.
دوباره صبح بچه بیدار شو دیرت شد.دانشگاه و ادامه ی چرخه!
کمک خونه به مامان:روزهای تعطیلی دانشگاه.
خرید:گاهی تو راه برگشت از دانشگاه.
داداش مورد نظر نامزد می باشد و تمام وقت پس از کار به خوردن خوابیدن و تلفنی صحبت کردن با نامزد مربوطه می گذرد!

mehraria
24-06-2007, 19:43
چه عجب يه موضوع يافتيم. بابا خوشبحال شماها . من كه روزمركي كرفتم .
اين از برنامه من : صبح با شنيدن زنگ ساعت از خواب ميبرم بعد در حالي که يک چشمم باز و ديگري بسته هست صبحانه آقاي شوهر محترم را اماده ميکنم بعد از زفتن اقاي شوهر هم تا لنگ ظهر خواب تشريف دارم بعد اگر برنامه خريد باشه يکي دو ساعت برم بيرون بعد هم ناهار درست کردن
تا اينجا شده ساعت 4يا 5 عصر . بعد از ظهر هم اگر تو خونه بشينم در بست در خدمت اينترنت هستم. تا شب که از شدت درس خوندن و کتاب خوندن خوابم ميبره و دل همه هم برام کباب ميشه که طفلي چطور داره زبان ياد ميگيره ........ در كل ميشه جمع بندي كرد كه بنده بخور و بخواب هستم و بس

mehraria
24-06-2007, 19:43
درضمن يادم رفت خوشبختانه داداش هم ندارم

saye
24-06-2007, 19:47
راستی بذارین از کشفیات جدیدم براتون بگم:
هفته پیش من 10 دقیقه نشستم توی این تاپیک و هر یک دقیقه یه بار صفحه رو refresh زدم
دوست داشتین بدونین چی دیدم؟
هرچی آدم اومد توی این تاپیک جنس مذکر تشریف داشتن!!!
اینا بیشتر از خودمون به این تاپیک علاقمندن ( این تفسیر مودبانه اش بود وگرنه به من باشه می گم فضولن)
خیلی جالب بود واقعا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نمی شه روی این تاپیک password گذاشت؟
بنظرم می شه یه کارایی کرد مثلا تاپیک private بشه
سلام
والا این چیزیه که از اول هم معلوم بود بیشتر از خانومای محترم
این اقایون هستن که به بحث این تاپیک علاقه نشون میدن
اکثرا همیشه همینطوره و
انسان همیشه به چیز هایی که از اون منع میشه علاقه و کنجکاویه بیشتری نشون میده
در مورد پسورد هم که گفتید باید بگم که اگه باشه بد نیست ولی
ما اینجا کار خاصی انجام نمیدیم که نیازی به پسورد گذاشتن داشته با شه
هدف از ایجاد این تاپیک این بوده : به علت کم بودن تعداد کاربران خانوم نسبت به اقایوناین تا پیک ایجاد شد تا
خانومای محترم این سایت رو دور هم جمع کنه و با هم بیشتر اشنا بشن
از اقایون هم میخوام که اگه بازدید هم میکنن لطف کنن چه در این تاپیک و
چه در پیام خصوصی مزاحمتی برای خانوما ایجاد نکنن
البته در ابتدای ایجاد این تاپیک حرف و حدیث زیاد بود ولی فکر کنم الان خیلی بهتر شده باشه !
ممنون
همیشه شاد و موفق باشید
...

Ar@m
24-06-2007, 20:59
سلام
والا این چیزیه که از اول هم معلوم بود بیشتر از خانومای محترم
این اقایون هستن که به بحث این تاپیک علاقه نشون میدن
اکثرا همیشه همینطوره و
انسان همیشه به چیز هایی که از اون منع میشه علاقه و کنجکاویه بیشتری نشون میده
در مورد پسورد هم که گفتید باید بگم که اگه باشه بد نیست ولی
ما اینجا کار خاصی انجام نمیدیم که نیازی به پسورد گذاشتن داشته با شه
هدف از ایجاد این تاپیک این بوده : به علت کم بودن تعداد کاربران خانوم نسبت به اقایوناین تا پیک ایجاد شد تا
خانومای محترم این سایت رو دور هم جمع کنه و با هم بیشتر اشنا بشن
از اقایون هم میخوام که اگه بازدید هم میکنن لطف کنن چه در این تاپیک و
چه در پیام خصوصی مزاحمتی برای خانوما ایجاد نکنن
البته در ابتدای ایجاد این تاپیک حرف و حدیث زیاد بود ولی فکر کنم الان خیلی بهتر شده باشه !
ممنون
همیشه شاد و موفق باشید
...

نه می دونی آخه چیه؟
تا حالا شده من اینجا یه حرفی بزنم بعد چون اینا می یان می خونن اما جواب نمی تونن بدن با پیغام خصوصی تلافی می کنن منم گفتم تاپیک خصوصی باشه از این دردسرها نداریم
نه می بینن نه جوابشو می دن!
خودشون کم تاپیک ویژه آقایان نزدن هی رفته ترش !!!!!
هی می یان اینجا پارازیت می دن
نگاه نکن پاک می شه اثرش نمی مونه همین 2 ساعت پیش تاپیک با آنتی ویروس مافیا ویروس کشی شد !!!!!!

mehraria
24-06-2007, 21:04
سايه جان عزيز خوندن مطالب مهم نيست ولي به شرطي كه وقتي كنجكاويشون تموم شد خيلي مودبانه اينجا را ترك كنند نه اين كه پیشنهادات و انتقاداتشونا مطرح كنند .

راه كوير
25-06-2007, 08:32
نه می دونی آخه چیه؟
تا حالا شده من اینجا یه حرفی بزنم بعد چون اینا می یان می خونن اما جواب نمی تونن بدن با پیغام خصوصی تلافی می کنن منم گفتم تاپیک خصوصی باشه از این دردسرها نداریم
نه می بینن نه جوابشو می دن!
مگه توحالا مزاحمت داشتي !

Ar@m
25-06-2007, 13:26
مزاحم نداشتم
اما به قول خودشون جواب منو باید بدن مثلا وقتی می گم پسرا فضولن !!!

راه كوير
25-06-2007, 13:32
ميخواي بگو من خودم حالشون بگيرم

Ar@m
25-06-2007, 13:46
مرسی عزیزم من خودم یه پا حال گیرم !!!
فقط منظورم این بود اگه نفهمن این تو چه خبره من یکی که راحت تر ترم

rsz1368
25-06-2007, 13:48
سلام .منم امدم البته اگه عیبی نداره

mehraria
25-06-2007, 13:50
سلام .منم امدم البته اگه عیبی نداره
نه عزیز عیب نداره خوش امدی ! امیدوارم بیشتر ببینمت اینجا

mehraria
25-06-2007, 13:51
فقط منظورم این بود اگه نفهمن این تو چه خبره من یکی که راحت تر ترم
اره اگر میشد که عالی بود

راه كوير
25-06-2007, 14:23
سلام .منم امدم البته اگه عیبی نداره
نه قربونت خوش اومدي ،اقايون نبايد بيان شماكه از خودموني :46: :10:

rsz1368
25-06-2007, 14:27
نه قربونت خوش اومدي ،اقايون نبايد بيان شماكه از خودموني :46: :10:

مرسی عزیزم.

راه كوير
25-06-2007, 14:32
مرسی عزیزم.

تاحدي كه خودت دوست داري خودتو براي بقيه بچه ها معرفي كن :10:

mehraria
25-06-2007, 14:42
البته فکر کنم همه رزیتا جونا بشناسند .

AaVaA
25-06-2007, 14:50
البته فکر کنم همه رزیتا جونا بشناسند .
رزیتا جون لطفا خودشو برای ما هم معرفی کنه:
بچه ها یه حضور و غیاب میکنم ببنیم الان کیا اینجا فعالیم و پست می دیم(جهت آشنایی بیشتر)
1.خودم.آوا
2.مهرآریا جان
3.راه کویر جان
4.آرام جان
5.rsz جان
کسی دیگه ای هم هست؟

mehraria
25-06-2007, 14:53
سایه جونم گاهی راه گم میکنه یه سری میاد اینطرفا. سارینای گل هم کم تر میاد اینجا .

win XP
25-06-2007, 16:56
مهم نیست !

mehraria
25-06-2007, 17:25
عزيز من از اين که زود داوري کردم متاسفم و دلم نميخواد که دلخوري به وجود بياد براي همين همينجا ازت معذرت ميخوام .
اميدوارم ناراحت نشده باشي و ببخشي

rsz1368
25-06-2007, 22:07
تاحدي كه خودت دوست داري خودتو براي بقيه بچه ها معرفي كن :10:

من رزیتا متولد 16/11/68
سال سوم تجربی
با معدل 81/19
آخرین فرزند خانواده
قیافم هم بد نیست البته نمی گم خیلی خوشگلم که باز نگید از خود متشکری(شوخی)
افتخار دارم همراه شما این تاپیک رو بگردونیم
کافی یا بازم بگم

راه كوير
26-06-2007, 08:02
رزیتا جون لطفا خودشو برای ما هم معرفی کنه:
بچه ها یه حضور و غیاب میکنم ببنیم الان کیا اینجا فعالیم و پست می دیم(جهت آشنایی بیشتر)
1.خودم.آوا
2.مهرآریا جان
3.راه کویر جان
4.آرام جان
5.rsz جان
کسی دیگه ای هم هست؟

اواجونم من حاضرم حاضر :10: :31:

rsz1368
26-06-2007, 09:45
منم حاضرم.

mehraria
26-06-2007, 14:37
من هم فعلا حاضرم البته با سرماخوردگي وحشتناک

win XP
26-06-2007, 15:20
رزیتا جون لطفا خودشو برای ما هم معرفی کنه:
بچه ها یه حضور و غیاب میکنم ببنیم الان کیا اینجا فعالیم و پست می دیم(جهت آشنایی بیشتر)
1.خودم.آوا
2.مهرآریا جان
3.راه کویر جان
4.آرام جان
5.rsz جان
کسی دیگه ای هم هست؟

سلام...

جا هست منم سوارشم ؟ من جا موندم :41:

mehraria
26-06-2007, 15:23
دوستان خوشبختانه ناراحتي که بين من و مرجان جون پيش امده بود برطرف شده
و ايشون قبول کردند که بازم تو جمع کوجيک ما فعاليت کنند.

جا هست منم سوارشم ؟ من جا موندم
دوستانه ميشينيم جا ميشه بفرما

win XP
26-06-2007, 15:29
افتخاری برای من که به عنوان یه خواهر کوچیکتر بتونم در کنار شما عزیزان باشم :10:

مهر آریا جون
من لاغرم قول میدم زیاد مزاحم نشم :11:

AaVaA
26-06-2007, 15:58
مرجان ؟win xp شما مرجانی؟..هر کی مرجانه خوش اومده..بقیه هم.خودمم بالاخره حاضر!

AaVaA
26-06-2007, 16:10
من رزیتا متولد 16/11/68
سال سوم تجربی
با معدل 81/19
آخرین فرزند خانواده
قیافم هم بد نیست البته نمی گم خیلی خوشگلم که باز نگید از خود متشکری(شوخی)
افتخار دارم همراه شما این تاپیک رو بگردونیم
کافی یا بازم بگم
از آشناییت خوشحالم.:10: امیدورام موفق باشی.از الان شروع کردی برای کنکور دیگه آره؟:5:

mehraria
26-06-2007, 16:10
حالا از این حرفا گذشته . کی یه موضوع برا بحث کردن پیدا کرده؟

win XP
26-06-2007, 16:11
سلام آوا جان

آره خودمم مرجان ...

AaVaA
26-06-2007, 16:25
سلام آوا جان

آره خودمم مرجان ...

سلام عزیزم! خوش اومدی.
..
مهرآریا جون منم موضوعی خاص به نظرم نمیرسه.تو بگو!

mehraria
26-06-2007, 16:29
اوا جون سلام خوبی خانمی؟
من که هیچ موضوعی به ذهنم نمیرسه . باید ببینیم راه کویر و ارام جون به کجا رسیدند اخه اونا بودند که هی داشتند فکر میکردند

AaVaA
26-06-2007, 16:31
اوا جون سلام خوبی خانمی؟
من که هیچ موضوعی به ذهنم نمیرسه . باید ببینیم راه کویر و ارام جون به کجا رسیدند اخه اونا بودند که هی داشتند فکر میکردند
مرسی خوبم.خب منتظرشون میمونیم!

mehraria
26-06-2007, 16:34
آوا جون حاضری یا غایب؟ چراغ خاموش میای؟

mehraria
26-06-2007, 16:37
خوب بیاید از وضع هوا گزارش بدیم . تنها موضوعیه که الان به نظرم رسید چون جدی گرمای اینجا داره منا دیوانه میکنه

راه كوير
26-06-2007, 17:02
اقامن چقدرفكركنم براي اين تاپيك فكركنم براي تاپيك بچه تهراني فكركنم هرچي فسفرمغزم تموم شد
گرماي هوا كه ديگه برو سراغ امضام:46:

AaVaA
26-06-2007, 17:36
آوا جون حاضری یا غایب؟ چراغ خاموش میای؟

حاضر حاضر!

AaVaA
26-06-2007, 17:37
اقامن چقدرفكركنم براي اين تاپيك فكركنم براي تاپيك بچه تهراني فكركنم هرچي فسفرمغزم تموم شد
گرماي هوا كه ديگه برو سراغ امضام:46:

واقعا درکت میکنم عزیز!:10:
بچه ها از رانندگی دخترا حرف بزنیم؟

rsz1368
26-06-2007, 21:55
از آشناییت خوشحالم.:10: امیدورام موفق باشی.از الان شروع کردی برای کنکور دیگه آره؟:5:

منم از آشنایی با شما خوشحالم.آره شروع کردم امروز پیش مشاور بودم

•*´• pegah •´*•
26-06-2007, 22:00
:31:وايسين منم بياممممممم

AaVaA
26-06-2007, 22:19
خب بچه های جدید شما هم سلام..یه حرفی یه چیزی غریبی نکنید!

•*´• pegah •´*•
26-06-2007, 22:22
راجع به چي دارين ميگين يه نخ بده ما تا تهش ميريم:31:

A r c h i
26-06-2007, 22:54
سلام بچه ها - چه خبراست اینجا؟؟؟؟؟

در مورد رانندگی خانمها که والا چی بگم دیگه... خودم خانمم ولی بعضیا یک جوری رانندگی می کنند آدم دلش می خواد بزنه تو سرشون... مثلا از لاین 3 اتوبان با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت... هر چی بوق چراق..تکونم نمی خورن..خب خودمون یک کاری می کنیم که بقیه پشت سرمون حرف در میارن دیگه:41:... کلا 70 % خانمها به طور تابلویی خانومانه رانندگی می کنند. یعنی اینکه مثلا از دور هم ببینی از طرز سبقت گرفتن یا پیچیدن کاملا مشخصه که خانوم پشت ماشینه :13:.



منم از آشنایی با شما خوشحالم.آره شروع کردم امروز پیش مشاور بودم

رزیتا جان واسه کنکور قبول شدن متاسفانه اینترنت باید تعطیل بشه :10:

•*´• pegah •´*•
26-06-2007, 22:58
رزیتا جان واسه کنکور قبول شدن متاسفانه اینترنت باید تعطیل بشه :10:
اينو هستم اساسي امان از اين اينترنت هر چي غذا سوزوندم سره همين اينترنته:27:

A r c h i
26-06-2007, 23:10
اينو هستم اساسي امان از اين اينترنت هر چي غذا سوزوندم سره همين اينترنته:27:

:38::16:نه تنها خسارت مالی ..بلکه خسارت جانی هم داره.... بی خوابی...کم خوابی... سر گیجه (به علت زیاد زل زدن تو صفحه مانیتور ) ..خمیازه کشیدن سر کار :19:

•*´• pegah •´*•
26-06-2007, 23:13
:38::16:نه تنها خسارت مالی ..بلکه خسارت جانی هم داره.... بی خوابی...کم خوابی... سر گیجه (به علت زیاد زل زدن تو صفحه مانیتور ) ..خمیازه کشیدن سر کار :19:
اخ گفتي:27:

•*´• pegah •´*•
26-06-2007, 23:38
:31:ميگم بچه ها حاضرين مرد بودين من كه بعيد ميدونم:5:

AaVaA
26-06-2007, 23:45
سلام بچه ها - چه خبراست اینجا؟؟؟؟؟

در مورد رانندگی خانمها که والا چی بگم دیگه... خودم خانمم ولی بعضیا یک جوری رانندگی می کنند آدم دلش می خواد بزنه تو سرشون... مثلا از لاین 3 اتوبان با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت... هر چی بوق چراق..تکونم نمی خورن..خب خودمون یک کاری می کنیم که بقیه پشت سرمون حرف در میارن دیگه:41:... کلا 70 % خانمها به طور تابلویی خانومانه رانندگی می کنند. یعنی اینکه مثلا از دور هم ببینی از طرز سبقت گرفتن یا پیچیدن کاملا مشخصه که خانوم پشت ماشینه :13:
.

آره خب این چیزا هست ولی یه خرده که رانندگی کنن راه می افتن!..این خیلی بده که مردا تا میبینن یه خانوم جلوشون بوق میزنن و اعصاب طرفو میریزن به هم..حالا اگه یه مرد بزنه ماشینو داغون کنه..راه یه ساعت بند بیاره چی؟هیچی یه اتفاق عادی:8: ..بحثش گسترده اس دل پری دارم!!:13:





رزیتا جان واسه کنکور قبول شدن متاسفانه اینترنت باید تعطیل بشه :10:
اینو منم قبول دارم..منم از سال سوم دبیرستان تا آخر کنکور پزشکی آزاد کامپیوترو تعطیل کردم..و دوستای زیادی داشتم که اینترنتی بودن..بعد کنکور دیگه چون دانشجو هم شده بودم..دوستیمون قوی تر شد و اصلا از یکسال فعالیت کامپیوتری نداشتنم پشیمون نشدم!

A r c h i
27-06-2007, 00:00
.

آره خب این چیزا هست ولی یه خرده که رانندگی کنن راه می افتن!..این خیلی بده که مردا تا میبینن یه خانوم جلوشون بوق میزنن و اعصاب طرفو میریزن به هم..حالا اگه یه مرد بزنه ماشینو داغون کنه..راه یه ساعت بند بیاره چی؟هیچی یه اتفاق عادی:8: ..بحثش گسترده اس دل پری دارم!!:13:



اینو منم قبول دارم..منم از سال سوم دبیرستان تا آخر کنکور پزشکی آزاد کامپیوترو تعطیل کردم..و دوستای زیادی داشتم که اینترنتی بودن..بعد کنکور دیگه چون دانشجو هم شده بودم..دوستیمون قوی تر شد و اصلا از یکسال فعالیت کامپیوتری نداشتنم پشیمون نشدم!

منم از رانندگی بسیار حق به جانب مردها دل پری دارم ..ولی خب اینجا راجع به خودمون بحث می کنیم... نه جنس مذکر :5:
والا اون موقع که ما کنکور دادیم .(80).تازه اینترنت اومده بود... به خاطر اینکه کنکور قبول شدم بابا برام مودم خرید :39:که برم اینترنت بازی .منم ورودی بهمن بودم.. 6 ماه خودمو خفه کردم . خداییش خیالت راحت باشه اینترنت یک مزه دیگه ای می ده ..نه؟

karin
27-06-2007, 08:37
سلام علیکم دوستان گرام
یه عرض کوچولویی داشتم خدمتتون
وقتی خودتون این جوری می گید و این جوری فکر می کنید چه توقعی دارید دیگران این جوری فکر نکنن و نگن؟
من به شدت با دسته بندی افراد و اینکه بگیم اینا چون پسرن این جورین و اینا چون دخترن این جورین در خیلی مسائل مخالفم. یکیش هم رانندگی
دست فرمون خوب داشتن و خوب رانندگی کردن هیچ ربطی به دختر بودن یا پسر بودن نداره ولی عرف و فرهنگ غالب جامعه، اعتماد به نفس افراد و باورهاشون رو به شدت تحت تاثیر قرار میده و همون سنتی که قبلا بحثش هم بود.
در ضمن کار نیکو کردن از پر کردن است و هر کی بیشتر با ماشین بیرون بره و بیشتر رانندگی کنه و بیشتر تصادف کنه رانندگیش بهتر خواهد شد.
مشکل اینه که خیلی از ما ها با پیش داوری به موضوع نگاه می کنیم
مثلا بابای من با این همه دبدبه و کبکبه در طی 3 ماه گذشته 2 تا تصادف قشنگ داشت که هر دوتاش هم به خاطر رانندگی قشنگ خودش بود ولی هیشکی نیومد بگه تو که بلد نیستی رانندگی کنی چرا پشت فرمون می شینی یا مرد رو چه به رانندگی!
اما اگه نصف اون تصادف ها رو من داشتم و مقصر من هم نبودم شروع می شد حرفا
خوب می گفتی بابات می بردت یا حالا با تاکسی می رفتی یا دختر رو چه به رانندگی و از این جور حرفا
بارها دیدم یه اتفاق یکسان در مورد یه دختر و یه پسر افتاده ولی اطرافیان گرانقدر! به این نتیجه رسیدن که در مورد پسره اشتباه از عوامل بیرونی بوده و در مورد دختره مشکل از شخص شخیص دختر خانوم.
خلاصه اینکه هر جور فکر کنیم همون برامون اتفاق میافته و زندگی بر طبق افکار و اعتقاداتمون پیش می ره نه چیز دیگه
می بینم که عرض کوچیکم یه کم طولانی شد:31:

AaVaA
27-06-2007, 11:05
من برای خودم نگران شدم..پستا چرا اینطوری میشه؟
کو چرا پاک شد؟

mehraria
27-06-2007, 11:13
به به ميبينم كه اينجا فعال شده باز.
ولي دوستان جديد اگر لطف کنن در حدي که ميتونند و مايل هستند خودشونا معرفي کنن خيلي بهتره تا بيشتر با هم اشنا بشيم
راستي اوا جون ممنون از موضوع انتخابيت . به نظر من که رانندگي کردن تو ايران براي خانمها سخته چون هر چه قدرهم حرفه اي کار کني اخرش ميبيني يکي از ماشين كناري هوار ميکشه ابجي برو سبزيتا پاک کن و ..... . ولي با اين وجود من عاشق رانندگي هستم . و از 14 سالگي تحت تعليم بودم توسط بابا حالا بماند که چند بار بدون گواهينامه بيرون رفتم ولي خداييش تصادف و خراشيدگي تا حالا نداشتم

mehraria
27-06-2007, 11:15
سلام اوا جون ! کدوم پستها پاک شدند؟

راه كوير
27-06-2007, 11:53
من برای خودم نگران شدم..پستا چرا اینطوری میشه؟
کو چرا پاک شد؟
پست هاي اقايون بود يه سري هم پست هايي بود كه جواب اقايون بود همه حذف ميشه :31:

mehraria
27-06-2007, 11:57
اينقدر من ناراحتم امروز كه همش دارم گريه ميکنم . اصلا اعصاب برام نمونده .

راه كوير
27-06-2007, 12:08
واسه چي مگه چته ؟

RooS
27-06-2007, 12:12
اينقدر من ناراحتم امروز كه همش دارم گريه ميکنم . اصلا اعصاب برام نمونده .

منم همينطورم
تو چرا حالا؟

راه كوير
27-06-2007, 12:15
واي تو ديگه چته چرا اينقدر افسرده اين

mehraria
27-06-2007, 12:15
هيچي راه کوير جونم . برا بدبختي بعضي از دخترا ناراحتم .
سال گذشته يه خانواده عراقي دختر 14 سالشونا به زور و با کتک عقد کردند برا يه مرد 48ساله عراقي . بيچاره دختره با کتک و گريه رفت خونه شوهره. امروز همقرار بود زايمان کنه ولي هم خودش هم بچه مردند . خيلي دلم براش سوخت مخصوصا گريه هاي مادرش که تو گرماي 49درجه اي اينجا تو کوجه ها راه ميره و زار مي زنه دلم ادما ريش ريش ميکنه

RooS
27-06-2007, 12:19
هيچي راه کوير جونم . برا بدبختي بعضي از دخترا ناراحتم .
سال گذشته يه خانواده عراقي دختر 14 سالشونا به زور و با کتک عقد کردند برا يه مرد 48ساله عراقي . بيچاره دختره با کتک و گريه رفت خونه شوهره. امروز همقرار بود زايمان کنه ولي هم خودش هم بچه مردند . خيلي دلم براش سوخت مخصوصا گريه هاي مادرش که تو گرماي 49درجه اي اينجا تو کوجه ها راه ميره و زار مي زنه دلم ادما ريش ريش ميکنه

توي كشور خودمون پره از اينا
من نميدونم اين پدر مادرا به چي قكر ميكنن

RooS
27-06-2007, 12:24
واي تو ديگه چته چرا اينقدر افسرده اين


كنكور!!!!!!

mehraria
27-06-2007, 12:27
اره ميدونم زياده موارد اينچوري ولي اين دختر به قدري معصوم بود که الان تمام محله براش دارند گريه ميکنند . مرد بي انصاف اجازه نميداد از خونه بياد بيرون از صبح تا شب خرحمالي فاميلاي مرده را ميکرد اخرشم هر روز دعوا و کتک کاري داشتند . اخه دختر 14 ساله را چه به شوهرداري و بچه داري

RooS
27-06-2007, 12:37
اره ميدونم زياده موارد اينچوري ولي اين دختر به قدري معصوم بود که الان تمام محله براش دارند گريه ميکنند . مرد بي انصاف اجازه نميداد از خونه بياد بيرون از صبح تا شب خرحمالي فاميلاي مرده را ميکرد اخرشم هر روز دعوا و کتک کاري داشتند . اخه دختر 14 ساله را چه به شوهرداري و بچه داري

اون كه خوبه
همين ديروز يكي از هم كلاسي هاي قديميمو ديدم كه اوضاعش از اين دختره بدتر بود
الان هم 2 ماهه حامله هست ولي داره طلاق ميگيره
مرده هر روز 2 بار جوري ميزدش كه پر خون ميشده
( بي دليل )
وقتي هم كه ميرفت از خونه بيرون درا رو ميبست و تلفنو قطع ميكرد
ولي با اين وجود دختره همه تلاششو ميكرد كه وقتي شوهرش مياد بتونه يه جوري خوشخالش كنه
خلاصش كنم. فيلم 2 زنو ديدي؟؟
دقيقا همون فقط با اين فرق كه پسره اصلا اينو نميخواد و به خاطر تنفرشه كه اين كارارو ميكنه و با يك زن ديگه هم رابطه داره !!!!
جالب اينه كه كلي هم التماس كرده تا اينو بهش بدن . حالا 1 سال نشده اينجوري ميكنه
ولي دختره عاشقه شوهرشه هنوز
حتي بچشو نگه داشته چون يادگار شوهرشه !

mehraria
27-06-2007, 12:49
عزیز خودت میگی عاشق شوهرشه پس خودش داره تحمل میکنه . این طفلی هر بار فرار کرد رفت خونه باباش که پناه بگیره از دست این هیولا . برادرش و باباش نیمه جون برشگردوندند . فکرشا بکن صبح تا شب با زن اول شوهرش و یه مشت بچه قد و نیم قد! و مادر شوهر ش تو یه خونه . اونم چرا چون بابای دختره پول نداشته قرض طلبکارشا بده دخترشا عقدش کرده . این انصافه ؟ همه میگند راحت شد ولی به چه قیمت؟

mehraria
27-06-2007, 13:20
نه عزیز اینجا مصر بود ولی موضوع مربوط به مهاجرای عراقی بود

mehraria
27-06-2007, 14:20
تقریبا درست میگی ولی عزیزم خود قانون مصر اگر مردی دست رو زنش بلند کنه گناه کار حساب میکنه حتی جالبه اگر مادری بچشو کتک بزنه و جای کبودی رو بدن بچه بمونه و کسی گزارش بده به پلیس مادر محکوم میشه
ولی مشکل بی اطلاعی مردم ساده هست و خوب خودت خوب میدونی که عراقیها ادمهای غیر قابل انعطاف هستند

leila*
27-06-2007, 15:15
توي كشور خودمون پره از اينا
من نميدونم اين پدر مادرا به چي قكر ميكنن
باهات موافقم و خیلی متاسفم :41:

راه كوير
27-06-2007, 15:20
اره ميدونم زياده موارد اينچوري ولي اين دختر به قدري معصوم بود که الان تمام محله براش دارند گريه ميکنند . مرد بي انصاف اجازه نميداد از خونه بياد بيرون از صبح تا شب خرحمالي فاميلاي مرده را ميکرد اخرشم هر روز دعوا و کتک کاري داشتند . اخه دختر 14 ساله را چه به شوهرداري و بچه داري

فكرميكني به خدا ولي هم اون دختروهم بچه اش راحت شدن ، ميخواستن يه عمري با اين ديونه زندگي كنن :41:

راه كوير
27-06-2007, 15:22
كنكور!!!!!!


دخترخوب توكنكور داري اينجا چي كارميكني !!!!!!:19: اين دوسه روزم تحمل كنيد راحت ميشيد :10:

saye
27-06-2007, 16:07
نه می دونی آخه چیه؟
تا حالا شده من اینجا یه حرفی بزنم بعد چون اینا می یان می خونن اما جواب نمی تونن بدن با پیغام خصوصی تلافی می کنن منم گفتم تاپیک خصوصی باشه از این دردسرها نداریم
نه می بینن نه جوابشو می دن!
خودشون کم تاپیک ویژه آقایان نزدن هی رفته ترش !!!!!
هی می یان اینجا پارازیت می دن
نگاه نکن پاک می شه اثرش نمی مونه همین 2 ساعت پیش تاپیک با آنتی ویروس مافیا ویروس کشی شد !!!!!!

میدونم چی میگی عزیزم
ولی از قدیم گفتن کسی که متوجه میشه با یه بار گفتن دست از کارش برمیداره
و اگه کسی هم متوجه نشه حالا شما هی بگو
گفتن از ما و ...............
منم قبول دارم دوست خوبم که برخی بیجنبه گری ها صورت میگیره چه تو این تاپیک و چه تو پیام خصوصی
ولی به نظر من اهمیت ندادن به چنین مواردی بهترین راه حله
از دوستان دیگه هم میخوام که وارد چنین بحثهایی نشن
که باعث سوء تفاهم بین دوستان عزیز نشه
کمی تحمل کنید
و بحث رو تحت کنترل خودتون نگه دارید و ............

برای چندمین بار از اقایون خواهش میکنم که دست از این بچه بازیابردارن و کمی احترام بزارن

امیدوارم همیشه شاد و موفق باشید
...

rsz1368
27-06-2007, 18:21
رزیتا جان واسه کنکور قبول شدن متاسفانه اینترنت باید تعطیل بشه (نقل قول)


نه عزیزم طبق برنامه من در روز می تونم دو ساعت تو انترنت باشم
تازه فقط در روز 10 ساعت درس می خونم
به نظرم که نیازی نیست
چون مشاوره خودش گفت می تونم برم بیرون،فیلم ببینم،الاف باشم ولی فقط 2 ساعت
خوب منم اینترنت رو ترجیح می دم

mehraria
27-06-2007, 22:12
سلام خانهاي ماه
يه نظر .نظرتون چيه که در مورد مدل لباس بحث کنيم؟ و اگر ميتونين عکسهايي که البته مخالف قوانين اينجا نيست را بزاريم

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:14
عاليييييييييييييييييييييي ي من واقعاً به چند تا سيت احتياج دارم

rsz1368
27-06-2007, 22:23
سلام خانهاي ماه
يه نظر .نظرتون چيه که در مورد مدل لباس بحث کنيم؟ و اگر ميتونين عکسهايي که البته مخالف قوانين اينجا نيست را بزاريم

من قبلا یه تاپیک برای این کار زدم خوشحال می شم دوستان همکاری کنن

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:24
من قبلا یه تاپیک برای این کار زدم خوشحال می شم دوستان همکاری کنن
کوش لينک بده

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:31
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mehraria
27-06-2007, 22:34
ميدونم رزيتا جون .ولي اگر همين جا بزار بهتره چون بيشتر خانمها احتياج دارند به همچين مباحثي
اول خودم شروع ميكنم چند مدل کت و شلوار زنانه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:35
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

win XP
27-06-2007, 22:35
سلام به همهگی دوستان

مالاشا تاپیک چه سرعتی داره :8:


کوش لينک بده

خدمت پگاه گلم
تاپیک رزیتا خانم


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

راستی پگاه جون من هیچ کدوم از عکس هایی رو که گذاشتی نمی بینم !

پیرو پست مهر آریا عزیز:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mehraria
27-06-2007, 22:35
ولي خواهشا مخالف قوانين نباشه چون نميخوايم برا خودمون دردسر درست کنيم

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:36
اگه اين لبسا مشکل داره يعنی خلافه قوانينه بگين نزا رم

mehraria
27-06-2007, 22:38
پگاه جون دستت درد نکنه . قشنگند

mehraria
27-06-2007, 22:40
فكر نكنم اينا مهم باشه ولي خواهشا زياد تابستونه نباشه

mehraria
27-06-2007, 22:40
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:41
گرفتم,..........

mehraria
27-06-2007, 22:41
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mehraria
27-06-2007, 22:42
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mehraria
27-06-2007, 22:43
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:43
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:45
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

mehraria
27-06-2007, 22:48
مرسي عزيزم كه استقبال كرىي رزيتا جون شما هم مدلاتا اينجا بزار لطفا
بقيه خانمها کجاند ببينند چه تالار مدي درست کرديم!

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:50
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:54
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

•*´• pegah •´*•
27-06-2007, 22:54
بازم ميخواين?????????

A r c h i
28-06-2007, 00:03
پگاه جان لینک عکسات ایران ***** شده..نمی تونیم ببینیم :41:

•*´• pegah •´*•
28-06-2007, 00:06
من آخر ديوونه ميشام جدی يعنی هيچی نميبينين بابا عکسا خيلی پوشيدست

AaVaA
28-06-2007, 00:32
سلام مرسی بچه ها!مهر آریا رو می بینم.مرجان عزیز خوب بود..مال پگاه جانو منم نمیبینم!

•*´• pegah •´*•
28-06-2007, 00:33
آخه چرا بابا به خدا مشکلی ندارند عکسا من خودم ميبينمشن

mehraria
28-06-2007, 00:33
پگاه جان لینک عکسات ایران ***** شده..نمی تونیم ببینیم :41:
عكسهايي مال منم نشون داده نميشه؟يا ميتونين اونا را ببينين؟

mehraria
28-06-2007, 00:39
آخه چرا بابا به خدا مشکلی ندارند عکسا من خودم ميبينمشن
از يه سايت ديگه اپلود کن عزيز شايد مال سايته .منم عكسهاي پگاه را ميتونم ببينم فکر کنم براي ايران ****** هست

•*´• pegah •´*•
28-06-2007, 00:40
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

•*´• pegah •´*•
28-06-2007, 00:41
آره مشکل از سايت بود اينو ميبينين ديگه