ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مشکل در مکس با اکسپورت با فرمت 3Ds



rezapassword
10-05-2009, 16:54
سلام دوستان و اساتید مکس کار
چند تا سوال داشتم
1- من وقتی مثلا یه درخت رو میخواستم اکسپورت کنم با تعداد برگ های زیاد اروری که در عکس هست رو میده چه طور رفعش کنم . چون من برای بازی سازی میخوامش و در حال تست موتور هستم . با یه فرمت دیگه اکسپورت کردم . و در موتور لود کردم نمایش داد . ولی وقتی بازی اجرا میشه ارور میده که pase ها ( همون ارور عکس ) از 64 کیلو بیشتر این مشکلو چه طور رفعش کنم
2- دوستان من یه جعبه ساختم و بعد یه عکس رو با منتریال ادیتور مکس تو یکی از اون گلوله ها لود کردم وقتی میخوام به جعبه نسبتش بدم نمیزاره
چه مرگشه ؟
سپاس پیشاپیش
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

omid_3dsmax9
10-05-2009, 18:56
برای اینکه ماده رو نسبت بدی موضوع رو انتخاب کن و از 1 و برای اینکه تو تصویر ببینیش از 2 استفاده کن.
اِ...! بلد بودی؟
جواب سوال اولت رو نمی دونم..


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

b3dnet
10-05-2009, 19:05
برای اینکه حجمش کمتر بشه باید توی خوده منوی درخت حالت Level - Of- Detail بزاری رو حالت Low ....
بعد میتونی به منوی modify بری و گزینه ی Optimize یا Multires انتخاب کنی و حجم کارتو بیاری پایین
در مورد سوال دوم هم که امید جان توضیح دادن...

omid_3dsmax9
10-05-2009, 20:45
کوچیکت محسن هستم!

rezapassword
11-05-2009, 15:14
برای اینکه ماده رو نسبت بدی موضوع رو انتخاب کن و از 1 و برای اینکه تو تصویر ببینیش از 2 استفاده کن.
اِ...! بلد بودی؟
جواب سوال اولت رو نمی دونم..
اقا من وقتی ماده رو میخوام نسبت بدم این گزینه 1 غیر فعال میشه و نمیشه کاری کرد با درگ و دراپ هم نمیشه

رای اینکه حجمش کمتر بشه باید توی خوده منوی درخت حالت Level - Of- Detail بزاری رو حالت Low ....
بعد میتونی به منوی modify بری و گزینه ی Optimize یا Multires انتخاب کنی و حجم کارتو بیاری پایین
در مورد سوال دوم هم که امید جان توضیح دادن...
این طور نمیشه
گرافیک شدیدا افت میکنه
این عکس رو نگاه کنید یک درخت با جزئیات مدیوم هست که من قبلا کار کردم ببینم میشه یا نه
ببینید به نظر شما این برای گرافیک بازی 2009 مورد قبوله ؟
راه دیگه ای نداره ؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

/.,mnb
11-05-2009, 17:52
ببینید به نظر شما این برای گرافیک بازی 2009 مورد قبوله ؟
شما اين فايل 3ds رو براي بازي مي خواهيد؟ اگه براي بازي مي خواهيد كه تا جايي كه من مي دونم به مشكل بر مي خوريد چون حجم فايل فوق العاده بالا مي ره. به نظر من براي ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد.
البـــــته من دقيقا نمي دونم ولي فكر نمي كنم براي بازي مناسب باشه.

موفق باشيد.

rezapassword
11-05-2009, 18:56
شما اين فايل 3ds رو براي بازي مي خواهيد؟ اگه براي بازي مي خواهيد كه تا جايي كه من مي دونم به مشكل بر مي خوريد چون حجم فايل فوق العاده بالا مي ره. به نظر من براي ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد.
البـــــته من دقيقا نمي دونم ولي فكر نمي كنم براي بازي مناسب باشه.

موفق باشيد.
سلام
بله برای بازی
ببنید من اطلاعات در مکس در حد همین درخت و مکعبه و مقداری هم انیمیت کردن

ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد.
میشه یه نمونه نشونم بدید ؟

/.,mnb
11-05-2009, 19:48
میشه یه نمونه نشونم بدید ؟
خب نمونه ش رو من توي بازي هايي كه سه بعدي هست و درخت داره زياد ديدم ولي متاسفانه حالا ندارم شايد توي نت باشه به هر حال پست شماره 261 ، 262 اين تاپيك رو ببينيد:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
از اين تكسچر ها براي رندر تك فريم استفاده ميشه ولي براي بازي چون به كيفيت بيشتري نياز هست و امكان حركت دوربين وجود داره از چندتا از اين تكسچر ها ولي فقط براي يه شاخه استفاده مي شه و با تكرار اين شاخه ها يه درخت عالي خواهيد داشت.

rezapassword
12-05-2009, 17:25
سلام دوست عزیزم
اقا شما میگید من فقط تکسچر بزارم بدون مدل ؟
مگه میشه ؟
موتور قبول نمیکنه
من یه فکری دارم ؟
چه طور میشه این درخت ها رو تو چند قسمت جدا اکسپورت کرد و تو موتور بازی ریخت رو هم ؟

/.,mnb
12-05-2009, 19:37
اقا شما میگید من فقط تکسچر بزارم بدون مدل ؟
مگه میشه ؟
موتور قبول نمیکن
نه به يه plane تكسچر بديد.


من یه فکری دارم ؟
چه طور میشه این درخت ها رو تو چند قسمت جدا اکسپورت کرد و تو موتور بازی ریخت رو هم ؟

Right click ==> convert to editable poly==> polygon sub-object==> Select & detach

/.,mnb
12-05-2009, 19:38
پست تكراري
ويرايش شد.

rezapassword
13-05-2009, 10:58
اقا یه مشکلی هست
درخت به پولی تبدیل نمیشه
وقتی رو mesh این کاری که گفتید رو میکنم و بعد اکسپرت سلکتد میکنم باز کل درخت اکسپورت میشه

/.,mnb
13-05-2009, 16:37
سلام

براي من كه درست ميشه اين فايل رو ببينيد. (3Ds max 2008)


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
من دقيقا اين كارها رو كردم.
Right click==> convert to==> Editable mesh==> polygon sub-object==> select==>Detach
Select==>Export selected==> Save

rezapassword
14-05-2009, 11:12
اقا گرفتم چی شد
ممنون