ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش ساخت پارچه و ميز



Simin Secret
28-04-2009, 14:19
1 - ابتدا توسط ابزار Box یک جعبه با مشخصات زیر بسازید :
Length = 50
Width = 50
Height = 15

2- از لیست اصلاحگرها ، Edit Poly را اضافه کرده و polygon بالای جعبه را انتخاب نمایید.


3- اکنون با استفاده از ابزار Bevel موجود در زیرمجموعه ، طبق شکل زیر مقایر زیر را وارد کنید :
Height = 100
Outline Amount = -20

4- مجددا یک Bevel دیگر با مقادیر زیر را اضافه نمایید .
Height = 0
Outline Amount = 100

5- اکنون پنجره Bevel را بسته و ابزار Extrude را مطابق شکل زیر اضافه نمایید :
Extrusion Height = 3

6- مطابق شکل زیر از زیرمجموعه Polygon خارج و وارد زیرمجموعه Edge شده و 4 لبه دور میز را انتخاب نمایید :

7- ابزار Chamfer را با مقادیر زیر مطابق شکل پایین به لبه های انتخابی اضافه نمایید :
Chamfer Amount = 0.1

8- از زیر مجموعه Edge خارج شده و اصلاحگر MeshSmooth را مطابق شکل زیر و به مقدار مشخص شده به کل میزتان اضافه نمایید :
Iterations = 3

9 - حالا نمای Top را بزرگ کنید تا کارتان راحت شود. سپس از ابزار Shapes یک خط (Line) را در نما رسم کنید که حدودا تمام سطح بالای میز را بگیرد. مانند شکل زیر :

10- با استفاده از نماهای مختلف چهارضلعی رسم شده را طوری میزان کنید که مقداری بالاتر از سطح میز قرار بگیرد.

11- اکنون اصلاحگر Garment Maker را به چهارضلعی اتان اضافه نمایید :

12- مقدار Density این اصلاحگر را 0.25 قرار دهید
Density = 0.25

13- حالا باید اصلاحگر Cloth را اضافه کرده و سپس طبق شکل زیر بر روی دکمه Object Properties فشار دهید.

14- در پنجره Object Properties و از لیست سمت چپ ، خط خود را انتخاب نمایید (در شکل زیر Line01) . سپس مطابق شکل زیر دکمه رادیویی Cloth را انتخاب نمایید.

15- حالا بر روی دکمه Add Objects فشار دهید.

16- یک پنجره جدید بنام Add Objects to Cloth Simulation باز میشود. اکنون باید میزتان را انتخاب کنید (در این مثال Box01) و سپس بر روی دکمه Add در پایین پنجره فشار دهید.

17 - اکنون میبینید که میز نیز به لیست پنجره Object Properties اصلاحگر Cloth اضافه شده است. در حالی که میز (Box01) هنوز در انتخاب است طبق شکل زیر دکمه رادیویی Collision Object را انتخاب نمایید تا بدین وسیله آبجکت میز را برای این اصلاحگر بصورت آبجکتی تعریف کنیم که پارچه باید بر روی آن قرار گیرد (در واقع باید با آن تصادم داشته باشد! ) و در پایان OK رابزنید.

18- در پایان بر روی دکمه Simulate بزنید تا عملیات شبیه سازی گردد. ( این عملیات ممکن است زمانی بطول انجامد) در پایان پارچه بطور بسیار زیبا و واقع گرایانه ای بر روی میز قرار گرفته است.

hadi665
28-04-2009, 14:50
خوش امدید دوست عزیز



ممنون بابت آموزش های شما
انشالله شاهد حضورتون باشیم

Borhan72
28-04-2009, 15:26
به فروم ما خوش اومدی دوست عزیز...
ممنون آموزش خوبی بود...

safacindy
02-01-2010, 20:29
سلام دوست عزیز ممنون از اموزش قشنگی که دادین ... من کارایی رو که گفتید انجام دادم ولی وقتی که رندر میگریم از صحنه میز فقط رندر میشه پارچه اصلا رندر نمیشه