PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سوال در مورد این تصویر



omid_3dsmax9
09-04-2009, 20:48
سلام. این رو با منتال ری گرفتم.

1. این انحراف توی خطوط از چی می تونه باشه؟
2.- من هیچ نوری تو اون طبقه اعمال نکردم. باید تاریک باشه. فقط یه خورشید خانوم بیرون ساختمون هست. این نور از کجا اومده؟


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ممنون.

omid_3dsmax9
10-04-2009, 01:33
جواب سوال دوم رو خودم فهمیدم! عجب سوتی ای بود! اگه گفتی چی بود؟

SSS_HHH_OOO
10-04-2009, 13:13
انحراف خطوط به خاطر uv هست..
شما اگه دقیق uv نکنی یا یکم یه جایی از دستت در بره کج و کوله میشه...

omid_3dsmax9
10-04-2009, 15:26
UV رو چک کردم، مشکلی نداشت. اصلا وقتی تو viewport ها به موضوعاتی که این ماده رو دارن نگاه می کنم مشکلی ندارن.
چند تا رندر دیگه هم با دوربین های دیگه گرفتم این انحراف تو بعضی ها شون و تو بعضی قسمت ها بود.

یک سوال دیگه:

من تو طبقه ی پائین (که در موردش سوال پرسیده بودم و علت مشکلم این بود که برای کف طبقه، کف تعیین نکرده بودم!) یک نو فتومتریک می ذارم. یک لامپ 100 وات. اما نور تو رندر نمایش داده نمی شه. علتش چیه؟ (زمان daylight رو وقتی از روز تعیین می کنم که هوا نسبتا تاریکه)

SSS_HHH_OOO
10-04-2009, 16:17
خوب نورهای فتومتریک سه حالت برای نور دارن
یکیش بر اساس فاصله و قدرت منبع نور میزان نور پراکنده شده رو تعیین میکنه
حالت ls
بذار رو این حالت
دو تا تنظیم وجود داره
اولی رو که زیاد کنی یه کره دور نو اینجاد میشه و بزرگ میشه که تا هر جا ببری نور اون منبع نورت تا اونجا کامله و بعدش شروع به محو شدن میکنه..
نور لامپ زیاد قوی نیست و برای تنظیم دوم باید بذاریش رو 300 یا 400
نور خورشید تو این تنظیمات 8000 هست....

البته اگه نور خورشید نداری و هوا تاریکه میزان نور لامپ رو هر چقدر که میخوای بذار.
ولی اگه منبع نور دیگه ای داری حتما نسبت رو رعایت کن
اگه صحنه ات تاریکه از mr photographic exposur استفاده کن و سرعت شاتر رو کم کن تا صحنه روشن رندر بشه..

omid_3dsmax9
10-04-2009, 18:36
ممنون.

کارهائی رو که گفتی کردم. اولا بگم که صحنه در مقیاس واقعی modeling شده و از این بابت خیالم راحته که مشکلی پیش نمی آد. منظورت از تنظیماتی که گفتی این هاست؟


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


وقتی اون سه قسمت زیر intensity رو روی lx at گذاشتم اون دایره ای که گفتی میاد. گزینه های زیر اون سه قسمت هم که قابل انتخاب نیست (تو هیچ کدوم از 3 حالت). دایره رو با Scale کوچیک بزرگ کنم؟
از light lister برای تغییر intensity استفاده کردم. multiplier رو هم تغییر دادم.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


کلا صحنه هیچ فرقی نکرد. مثل این که یک چیزی کلا اعمال نشده باشه..

SSS_HHH_OOO
10-04-2009, 18:59
خوب نه دیگه
اون multiplier رو اصا آف کنش...
وقتی میری رو lx at یه کره میاد
دو تا تنظیم زیرش هم فعال میشن
سمت راستی رو که تغییر بدی اندازه دایره تغییر میکنه
سمت چپی هم شدت نوره...

omid_3dsmax9
10-04-2009, 20:09
ممنون دوست عزیز.
اگر دوستان در مورد اون انحراف در خطوط باز نظری دارن بگن..

/.,mnb
10-04-2009, 22:01
تكسچرتون مشكل نداره؟
پيشنهائ مي كنم يه ماديفاير UVW map (Box) به همراه Utilty / Reset Xform/Reset Selection بديد و بعد دوباره تكسچر رو از متريال اديتور Reload كنيد.

omid_3dsmax9
11-04-2009, 18:39
ممنون دوست عزیز. اول از آدرس ...Utilities رفتم و بعد تو مادیفایر Box رو انتخاب کردم، اما با Box ماتریال کلا به هم ریخت.
از XYZ to UVW استفاده کردم. بهتر شد اما اگه دقت کنید هنوز یه انحرافاتی داره.
چرا وقتی صحنه ی رندر رو می خوام سیو کنم، بعد از سیو کردن و دیدن تصویر بیرون از محیط مکس تصویر تیره تر میشه؟! (البته تیرگی این تصویر رو تو فتوشاپ کمی اصلاح کردم)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

/.,mnb
11-04-2009, 21:53
اگه با UVW بهتر شده پس حتما مربوط به UV هست.
خب سقف كه چيز خاصي نداره شما از چه آبجكتي استفاده كرديد؟ يكبار ديگه سقف رو مدل كنيد تا از درست بود UV ها مطين بشيد.(با كمترين حد ممكن پلي ها)
در مورد تيره شدن پس از ذخيره ي عكس تماما مربوط به تنظمات و كيفيت ذخيره ي تصوير ميشه مي تونيد با تنظيماتش كار كنيد يا با فرمت هايي مثل PNG ذخيره كنيد و بعد فرمت رو با برنامه هايي مثل فتوشاپ عوض كنيد. (البته بعضي وقته كه يه كم اعصاب خوردكن ميشه ميتونيد با Print Screen از مانيتور عكس بگيريد و بعد با خيال راحت توي يه برنامه قسمت رو رو جدار كنيد.)

omid_3dsmax9
11-04-2009, 22:06
ممنون. من موضوع رو از کد وارد مکس کردم. آبجکت سقف Editable Mesh هست.
میشه دقیقا توضیح بدین منظورتون از درست بودن UV کدوم تنظیمشه؟ تنظیمش تو ماتریال ادیتور یا تو UVW Map Modifier ؟ حالا تو هر کدوم چه تنظیمی درست هست؟ U و V چه مقادیر و تنظیماتی باید داشته باشن؟

/.,mnb
11-04-2009, 22:21
منظورم تنظميات خاصي نيست. منظورم تنظيم بودن Gizmo هاي مپينگ و منظم بودن آنها براي فيس هاي مجاور هم هست.
اينجا رو ببينيد.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سمت چپ با UV هاي به هم ريخته ولي سمت راستي همون آبجكت با UV منظم.
شما بايد با poly Select + UVW Map يا Unwrap UVW پلي ها رو منظم كنيد.

omid_3dsmax9
11-04-2009, 22:29
خوب اگه اشتباه نکنم تو شکل سمت چپ شما ماتریال رو به پلی ها به صورت تک تک دادین اما در شکل راست یک باره به مکعب. درسته؟ من کار دوم رو کردم. تو viewport ها هم ظاهر سقف هیچ مشکلی نداره.

/.,mnb
11-04-2009, 22:36
نه دوست عزيز همونطور كه گفتم و توي تصوير هم مشخص هست با چندتا UVW Map طريفه ي مپينگ فيس ها در شكل چپ به هم ريخته ولي در شكل راست منظم هست.(در مورد UVW مي تونيد توي هلپ مكس چيزهايي خوبي ياد بگيريد.)

الته اگه از UV ها باشه بايد توي ويوپورت هم مشخص باشه ولي شايد هست و پيدا نيست!

omid_3dsmax9
11-04-2009, 22:41
ممنون دوست خوب. سعی می کنم بفهمم.
(این عکس رو هم توی ویرایش جوابم اضافه کردم تا دوستان هم ملاحظه کنن. خوب دیگه من جواب هام رو گرفتم و باز هم سعی می کنم با تنظیماتش ور رم شاید درست شد. اگر نشد هم به عنوان یه مشکل عجیب غریب بهش فکر می کنم!)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]