ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ایجاد خرابی و خش و مش روی اجسام ( چوب )



3ッドマクス
07-04-2009, 20:17
سلام من تو کارهای حرفه ای می بینم کنده کاریهای زیادی رو اجسام هست برای مثال یه تیکه چوب خیلی طبیعی هست کنده کاری شده که فکر نمیکنم طرف اومده باشه با دست اینطوری کرده باشه احتمالا با اعمال یه تکستچر و روشی اینکار رو انجام میدن اما من این روش رو بلد نیستم از دوستان میخوام یکی کمک کنه واقعا ممنون میشم . برای مثال عکس زیر رو ببینید !

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

من چطوری میتونم یه همچین چوبی در بیارم که سرش اینطوری باشه ! آیا تنها راهش اینه که دستی کنده کاری روش کنم ؟

Dark Kingdom
07-04-2009, 20:26
سلام :)

با Displace منتال ری و وی ری میشه .
با Zbrush میشه .
با Boolean هم میشه .

بهترینش اینه که با Zbrush مدل کنی بعد یه تکسچری که بامپ و دیسپلیس داره رو بدی .

3ッドマクス
07-04-2009, 20:29
سلام :)

با displace منتال ری و وی ری میشه .
با zbrush میشه .
با boolean هم میشه .

بهترینش اینه که با zbrush مدل کنی بعد یه تکسچری که بامپ و دیسپلیس داره رو بدی .

خیلی ممنون دوست عزیز فقط میشه یکم بیشتر توضیح بدی من زیاد روی این چیزهاش کار نکردم
زیبراش هم کلا اصلا روش کار نکردم با همون مکس بهتره ! آیا با زیبراش طبیعی تر میشه ؟
آموزشی چیزی ازش نداری به صورت تصویری نباشه چون adsl ام قطع شده الان دایل آپی هستم ...

b3dnet
07-04-2009, 20:36
ممنون از بابک عزیز بابت راهنمایی
خو باید بگم که displace یه طرح عکس هستش که به وسیله ی اون میشه تو رفتگی و برامدئگی هایی رو تو ی جسم ایجاد کرد....
zbrush توی کار خیلی راحتت تر از مکس هستش که میتونی به راحتی خوطوط و تو رفتگی و برامدگی هایی که میخوای رو جسمت ایجاد کنی....
با Boolean که فکر کنم هم سخت تر و هم حوصله ی بیتری بخواد به این صورته که بابد جسمی مانند جسمی که یمخوای فرو رفتگی باشه ایجاد کنی و از جسم اصلی کم کنی که فکر کنم با وجود Displace و zbrush این کار کمی بی هوده و سخت باشه...

Dark Kingdom
07-04-2009, 20:40
خیلی ممنون دوست عزیز فقط میشه یکم بیشتر توضیح بدی من زیاد روی این چیزهاش کار نکردم
زیبراش هم کلا اصلا روش کار نکردم با همون مکس بهتره ! آیا با زیبراش طبیعی تر میشه ؟
آموزشی چیزی ازش نداری به صورت تصویری نباشه چون adsl ام قطع شده الان دایل آپی هستم ...

خواهش :)

آره با Zbrush هم راحته هم طبیعی . راستش آموزش ساختن اشیاء رو تاحالا ندیدم واسه Zbrush . هرچی بوده کاراکتر بوده ولی با ابزارهاش اصلا" کاری نداره ساختنه چنین چیزی .

اگه فقط با تکسچر بخوای بسازی . یه Box مثلا" به عنوان اون چوبه بساز . بعد برو تو سایته Vray-materials.de و توی قسمت سرچ Wood سرچ کنی انواع تکسچر چوب ها که مخصوص V-Ray هستن میان که هم Bump دارن هم Displace . از اونا که استفاده کنی دیگه هم واقعی میشه هم اون ترک ها و خش ها داره .

3ッドマクス
07-04-2009, 20:47
خیلی خیلی ممنون میرم تست کنم ببینم میشه :ی
ویرایش : موفق نشدم :ی . میگم آموزشی چیزی از این مبحث نیست ؟