مشاهده نسخه کامل
: 2 تا سوال
omid_3dsmax9
03-04-2009, 14:49
سلام.
1. می خوام از داخل فولدری فایلی که مثلا یک میز، یخچال، ماشین یا... هست رو به داخل صحنه ی معماری ای که تو محیط مکس بازه drag کنم. اندازه یخچال در مقایسه با وبلا مثل فرق فیل و فنجونه! چه طور این مسئله رو حل کنم؟ (موقع وارد کردن فایل جدید برنامه هیچ سوالی در مورد match کردن مقیاس ها نمی کنه و مقیاس ها با هم یکی هستند)
2. چه طور میشه نورهای Photometric رو از Standard که قبلا به صحنه ای اعمال شده تشخیص داد؟
ممنون.
SSS_HHH_OOO
03-04-2009, 14:53
خوب برای سوال اول بگم که اگه نوع مقیاست یکیه مثلا همشون سانتیمتری هستن پس مقیاست اینجا تغییر کرده
یعنی scale شده
وقتی scale میکنی اندازه همون چند سانتیمتری که بود میمونه ولی جسم بزرگتر میشه..
برای اینکار مثلا همون یخچال رو انتخاب کن و بعد دکمه scale رو بزن و کوچیکش کن..
برای سوال دوم برو به منوی tools\light lister اونجا همه منابع نورت رو لیست میکنه و نشونت میده
البته از شکل ظاهریشون هم میتونی متوجه بشی
نورای فتومتریک قیافه متفاوتی دارن...
omid_3dsmax9
03-04-2009, 15:08
ممنون دوست عزیز.
این قسمت رو نفهمیدم:
"وقتی scale میکنی اندازه همون چند سانتیمتری که بود میمونه ولی جسم بزرگتر میشه.."
می دونم که با Scale می تونم کوچیک بزرگش کنم. منظورم اینه که راه دیگه ای وجود نداره؟ در واقع من چند دی وی دی حاوی این موضوعات خریدم. یعنی تک تک این موضوعات رو باید با یه حدود تقریبی کوچیک کنم؟! این طور دیگه به این موضوعات نمیشه گفت Object!
یعنی کسانی که این مجموعه رو تهیه کردند به این موضوع فکر نکردند؟
يه همچين سوالي در مورد چگونگي تغييرات scale نمي پرسه؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگه نمي پرسه پس فكر مي كنم كه scale ها ي هر دو فايل يكسان هست و شما بايد دستي Scale كنيد اگه فايل هاي جدا هستند فكر مي كنم اين موضوع عادي باشه چون معمولا براي مدلسازي به اندازه توجه نمي شه(مدلسازي يك جسم تكي) چون به راحتي با XForm قابل تغيير هست.
اندازها با xform قابل تغييرِ ... ؟
ميشه يك مقدار توضيح بديد؟
اندازها با xform قابل تغييرِ ... ؟
ميشه يك مقدار توضيح بديد؟
منظور من اين هست كه وقتي شما اندازه ي يك آبجكت با Scale تغيير مي ديد مكس براي بعضي از محاسبات Scale رو ناديده مي گيره و با Scale 100 درصد محاسبات رو انجام مي ده. براي همين شما مي تونيد با
Utilty panel ==> Reset Xform ==> Reset Selected
اين مشكل رو حل كنيد و با اينكه آبجكت شما كوچيك شد ولي Scale اون رو 100 درصد نشون ميده.
موفق باشيد.
omid_3dsmax9
03-04-2009, 17:46
ممنون.
لطفا دوستان یک کم بیشتر توضیح بدید. من فکر می کنم باید از خیر داشتن اندازه دقیق و Scaled بگذرم و دستی موضوع رو کوچیک کنم. حالا از دستور Scale تو نواز ابزار استفاده کنم یا این چیزی که دوستمون گفت و تو بخش Utilities هست؟ آیا استفاده از هر کدوم از اینها در Texture هائی که به ماتریال اعمال کردیم تاثیر میذاره یانه؟
حالا از دستور Scale تو نواز ابزار استفاده کنم یا این چیزی که دوستمون گفت و تو بخش Utilities هست
خب Reset Xform كه من گفتم در واقع مكمل Scale هست.
آیا استفاده از هر کدوم از اینها در Texture هائی که به ماتریال اعمال کردیم تاثیر میذاره یانه؟
فكر نمي كنم ولي اگه هم تروي تكسچر تاثير گذاشت با Xform درست ميشه.
omid_3dsmax9
03-04-2009, 21:56
ممنون.
من این صندلی رو به داخل صحنه معماریم می کشم. تصویر پائین تصویر صندلی به طور مستقل و با تنظیمات رندر پیش فرض خودشه. اما تو صحنه خودم می خوام از موتور منتال ری استفاده کنم. متریال داخل صحنه خوب نمایش داده نمیشه؟ آیا باید از متریال منتال ری استفاده کنم؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خب به عوامل زيادي بستگي داره مثل نورپردازي و تنظيمات رندر و ... . البته متريال هاي منتال ري براي موتور منتال ري مناسب تر هست.
omid_3dsmax9
03-04-2009, 22:11
منظور من همینه. با فرض یکی بودن شرایط تکلیف این متریال ها چی میشه؟ متریال هائی که تو متریال ادیتور فایل اصلی صندلی هستند موقع drag کردن صندلی به داخل صحنه اصلی کجا میرن؟! دیگه تو ماتریال ادیتور دیده نمیشن.. آیا اصلا لزومی داره دیده بشن یا این که خود یه خود مشخصاتشون تو موضوع باقی می مونه؟
اصلا سوالم رو این جور بپرسم. فرض کنید من از این موضوعات به تعداد زیادی دارم که هر کدام به طور مستقل یک فایل هستند و تنظیمات همشون تنظیمات ماتریال پیش فرض مکسه. اگر بخوام از این موضوعات به تعداد زیاد در صحنه اصلیم استفاده کنم و بخوام از موتور رندر منتال ری استفاده کنم آیا باید همه متریال ها رو از نوع بهشون اعمال کنم؟
SSS_HHH_OOO
03-04-2009, 23:46
برای آوردن متریال ها به متریال ادیتور شما سمت چپ متریال ادیتور یه دکمه میبینی که یه کره هست یه فلش روشه..
جسمت رو که انتخاب کن و یه اسلات خالی رو انتخاب کن و رو اون دکمه کلیک کن
بعد برو به بخش selected و متریال جسم رو تو اون لیست میبینی
حالا روش دوبار کلیک کن تا بیاد تو متریال ادیتور..
خوب شما با متریال های استاندارد مکس هم میتونی رندر کنی ولی خوب به اون خوبی که متریال خود منتال ری باشه نمیشه..
فک کنم اگه کیفیت خوب بخوای مجبوری متریال رو منتال ری کنی..
سلام
mnb ممنون از توضيحتون
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.