PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش هاي پلاگين VRay- نرم افزار (rhino)



hesam_g59
21-03-2009, 17:03
سلام...اين كار رو ببينين..هر چند قبلا هم گذاشتم

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منظورم از اين عكس نشون دادن حالت depth of field بود...همون محو شدن اجسام دورتر...( يا عمق ديد)
با اجازه آموزش مختصري رو كه بنا به تجربه يك روزه خودم بدست آوردم..در اختيارتون ميزارم
==================

1- اولين كاري كه ميكنيم...ساختن 3 كره روي يه پلان هست

(البته من بك گراند و نور هم بهش اضافه كردم تا بهتر ديده بشه)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

2- متريال دهي با رنگهاي مختلف( من رفلكت هم بهش اضافه كردم..شما هم ميتونين اضافه كنين تا نتيجه رو بهتر ببينيد)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3- براي اينكه تنظيماتمون دقيق باشه بايد موقعيت دوربين رو داشته باشيم....پس
روي پنجره prespective كليك كنيد تا پنجره اش فعال باشه...اونوقت كليد F6 رو بزنين تا توي زاويه ديدهاي ديگه..دوربين ديد پرسپكتيو ديده شه

نقطه مركزي دوربين رو بگيريد و روي كره وسطي قرار بديد و دوربينتون رو تنظيم كنين.
روي كليد خط مستقيم Line كليك كنين ....در ضمن مطمئن باشين كه snap point روشن باشه

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]و[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

توي زاويه ديد top خط رو از روي نقطه اول دوربين شروع كنين تا به نقطه وسط برسين...شماره زير صفحه رو به خاطر بسپارين

اين طول ديد و عمق دوربين شماست كه مهمه

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

4- خوب..حالا موقع تنظيمات عمق ديد هست...:
قسمت option رو باز كنيد....

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

زير شاخه camera رو پيدا كنين...و بازش كنين(روش كليك كنين)

قسمتي با عنوان depth of field رو پيدا كنين...البته تيك نداره و فعال نيست...پس فعالش كنين
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


aperture در حالت عادي 0.1 هست....اين قسمت..بزرگي و مقدار حالت محو شدگي رو نشون ميده
override focal dist هم روي 200 تنظيم شده....شما تيك زده و شماره اي رو كه در مرحله قبل بدست آوردين وارد كنين

1- خوب..براي من عددم 92 بود....پس...92 رو وارد ميكنم و رندر ميگيرم نتيجه اين ميشه( مقدار شفافيت رو روي 1 تنظيم كردم)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كره قرمز وسطي شفاف و كره سفيد و نارنجي مات هستن...چون ما نقطه مركزي دوربين رو روي كره قرمز قرار داده بوديم....

2 - براي شفاف كردن كره اول(سفيد) بايد عددي كمتر از 92 بدم...و عمق ميدان ديد رو كم كنم پس
عدد رو روي 64 ميزارم و رندر ميگيرم :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


3- براي شفاف كردن كره نارنجي عكس عمل بالا رو انجام ميديم..يعني عمق ديد رو بيشتر از 92 ميزارم...حدود 120....و رندر

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

اميدوارم از اين آموزش سريع و quick بهره برده باشين....

hadi665
25-03-2009, 21:43
ممنون احسان جان
راستش من بابت این رندرایی که داری با راینو میگیری دارم یکمی وسوسه میشم بیام رندراشو امتحان کنم : دی


آموزشش که نشون میده کامله
فقط به جز علی که خیلی کمتر میاد فقط تو راینو کاری

ممنون

hesam_g59
30-03-2009, 14:28
ایشالا یه روز راینو هم میشه مکس...اونوقت رقابت دیدنی تر میشه...
همین الانش هم تو خیلی از فروم های 3 بعدی..مخصوصا خارجی...کلی درگیری بین این دوتا نرم افزاره قدرتمنده
ممنون هادی جان...علی هم خیلی وقته نیست شده اصلا

SSS_HHH_OOO
31-03-2009, 00:55
این رندرتات خیلی قشنگن
آموزشت برای مکس هم مفیده
ممنون....

hesam_g59
31-03-2009, 14:05
جدا؟؟؟ ممنون شهاب جان...نمدونستم...آخه فک میکردم وی ری راینو با مکس فرق داره

farhad.mehraban
23-04-2009, 07:04
حسام جان کارت درسته ادامه بده (دست ما رو هم بگیر)

Hamed.tba
26-06-2009, 00:09
بسیار عالی...

Hamid..God
13-09-2009, 10:14
سلام باسه این که تاپیک کاملتر بشه:
اسم سایتی که اینو ازش بر داشتم الان یادم نیست


آموزش رندر در راینو با پلاگین v-ray for Rhino
پلاگین ها نرم افزار های کوچکی هستند که برای کاربرد های خاص به یک نرم افزار دیگر اضافه می شوند. برای مثال Flamingo یکی از پلاگین های راینو است که برای رندر استفاده می شود و محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران راینو دارد.
v-ray for Rhino از نسخه 3 راینو به بعد متولد شد. این پلاگین قبلاً به 3ds max،maya،cinema 4d و... اضافه شده بود و به تازگی برای sketch up و rhino نوشته شده است.
رندرر v-ray بر اساس global illumination کار می کند. یک اتاق را با یک پنجره در نظر بگیرید. وقتی شما وارد این فضا می شوید، بدون اینکه هیچ منبع نوری در آن روشن باشد می توانید اشیا و اجسام داخل اتاق را ببینید. بستگی به شدت نوری که از بیرون وارد این اتاق می شود، فضای اتاق نیز قابل درک بوده و شما قادر به تشخیص رنگ ها و خصوصیات سطوح هستید. اما شما در کم یا زیاد کردن این نور دخالتی ندارید. در واقع این نور از خارج اتاق و از پنجره وارد شده و آن را روشن می کند. این نور global illumination نام دارد. بنابراین شما در محیط v-rayبه صورت پیش فرض دارای نور هستید و می توانید از همین نور به عنوان نور فضای رندر استفاده کنید.
با این توضیحات به سراغ ساخت یک صحنه ساده برای رندر یک گالون روغن می رویم.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر v-ray را نصب کنید تنظیمات آن به محیط راینو اضافه می شود.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر این تنظیمات را در محیط راینو ندارید از منوی بالا در قسمت render گزینه current renderer را باز کرده و v-ray for rhino را فعال کنید تا این تنظیمات به محیط راینو اضافه شوند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یک صفحه ساده به زیر گالون اضافه می کنیم. این کا را به دو صورت می توانید انجام دهید:
1) ازدستور plane استفاده کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2) از v-ray infinite plane استفاده کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مزیت استفاده از روش دوم این است که در این حالت صفحه ای که شما در فضا می گذارید دارای اندازه ای نامحدود است و کل فضای شما را در بر می گیرد ضمن اینکه با هر اندازه آن را در فضا بگذارید در اندازه اصلی آن تأثیری ندارد.
در مرحله ی بعد شما به زمینه و گالون، موادی را نسبت می دهید برای این کار پنجره v-ray material editor را باز کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اینجا شما می توانید مواد و متریال خود را ساخته و مدیریت کنید. به صورت پیش فرض در این پنجره یک متریال وجود دارد که شما می توانید با کلیک راست بر روی آن و انتخاب گزینه Rename اسم آن را به دلخواه تغییر داده و به زمینه نسبت دهید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی که متریال انتخاب شده باشد، تنطیمات آن به سمت راست اضافه می شوند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از پنجره Diffuse وجلوی color می توانید برای تغییر رنگ ماده مورد نظرتان استفاده کنید. با کلیک بر روی Update preview می توانید یک پیش دید از متریال خود داشته باشید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای نسبت دادن متریال به شی مورد نظر، ابتدا آن را انتخاب نموده و سپس با کلیک راست بر روی متریال، گزینه Apply material to object را انتخاب نمایید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به این ترتیب متریال های دیگری را نیز به بدنه گالون و درب آن نسبت می دهیم.
نکته:در متریال های ساخته شده در این خودآموز فقط از رنگ استفاده شده است. ساخت مواد و متریال در v-ray احتیاج به بحث مفصل تری دارد که در این خودآموز نمی گنجد.
در مرحله بعد به سراغ تنظیمات v-ray می رویم. در قسمت تنظیمات v-ray گزینه v-ray options را باز کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در این پنجره تنظیمات کلی و عمومی v-ray for rhino در دسترس شما قرار می گیرد. برای انجام تنظیمات در این قسمت به ترتیب زیر عمل کنید:
1) به قسمت Global switches رفته و گزینه Default lights را غیر فعال کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2) به قسمت Camera رفته و گزینه physical camera را غیر فعال کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
3) به قسمت Environment رفته و رنگ GI و Backgroundرا به سفید تغییر دهید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
4) از جلوی GI skylight روی حرف M کلیک کنید تا پنجره Texture editor باز شود. از قسمت Common جلوی گزینه Type، None را انتخاب و Apply کنید این کار را در مورد M جلوی Background نیز انجام دهید تا به m کوچک تبدیل شوند.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
5) به قسمت Indirect illumination رفته وگزینه Primary Engine را روی Irradiance map و Secondary Engine را روی Quasi Monte-carlo تنظیم کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
6) به قسمت Irradiance map رفته و جلوی گزینه Mat Rate عدد 2- را تایپ کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا صحنه را رندر کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای اینکه بتوانید اندازه رندر را بزرگ تر بگیرید به قسمت Output رفته و اندازه بزرگ تر را انتخاب کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اینجا رندر نهایی را مشاهده می کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




بازم می زارم شما حسام جان خوشحال می شم مارو بازم از تجروبیاتتون بهره مند کنین


یه مدته تو تاپیک مدلینگ(طرح هایه در حال ساخت ازت خبری نیست

M_E_H_D_I
14-09-2009, 12:59
حسام جان آموزشهات خیلی عالیه...

ممنون...

فقط یه برنامه ای هست مثل Modo که اونهم خیلی پیشترفت کرده و در حد همون مکسه!!!

Hamid..God
23-09-2009, 15:33
سلام امروز یه لینک می زارم که چنتا ویدئو یه شدیدا به درد بخور توش هست که چنتا متریال از جمله رنگ ماشین شیشه استیل لاستیک و آب رو توش اموزش داده تازه اموزش عمق میدان آقا حسام رو می تونین به صورت ودئو تو همین لینک پیدا کنین

ds13.uforg.net/v-ray-for-rhino-tutorial

البته این لینک تو بعضی از سرورا فیلتر شده بهتره دوستانی که به این مشکل بر خوردن از ultra surf برا دیدنش استفاده کنن چون ارزش داره

hesam_g59
03-01-2010, 13:19
حسام جان آموزشهات خیلی عالیه...

ممنون...

فقط یه برنامه ای هست مثل Modo که اونهم خیلی پیشترفت کرده و در حد همون مکسه!!!
مرسی مهدی جان...آره دیدم مودو رو...
دانلودش کردم....
base این نرم افزار...راینو هستش...ولی با امکانات کمتر و دکمه های گرافیکی بهتر
زیاد تفاوتی ندارن....
جدیدا مشتقات راینو داره زیاد میشه....مودو ..متریکس و ......

mahyarSAMSUNG
02-12-2011, 13:38
ببخشید که این تاپیک رو اوردم بالا ولی واقعا هرچی سرچ کردم نتونستم دانلود این نرم افزار رو پیدا کنم ... من آپدیتش رو دارم که 40 50 مگ بود ولی نرم افزارش رو ندارم اگه کسی میتونه لینکی از دانلود این نرم افزار به همراه وی ری جدید جدید این نرم افزار بهم بده ممنون

Lord-Voldemort
02-12-2011, 16:33
اینجا می تونی همه چی پیدا کنی
rhino.darkbb.com
این جا هم هست
cyres3d.blogfa.com/post-18.aspx