ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : ليست سوال ها و پيشنهاد ها ...!



RatAtouille
04-02-2009, 23:03
من پيشنهاد ميدم بلو پرينت هايي كه نيست خودمون بكشيم . بهتره به خودمون متكي باشيم.بنا بر اين من پيشنهاد دارم كسي كه طراحي خوبي داره بلو پرينت هاي درخواستي را طراحي كنه.
-----------------
سوال ها

1-آيا ميشود در يك صحنه چند بار ضاويه ي دوبين را عوض كرد ؟ مثلا دوربين از جلو است يكباره به سمت عقب برود.

2-با چه مدلي (مربع و استوانه و ...) مدلم را بسازم كه بهتر دربياد ؟

3-مثلا من يك مدل دارم اين مدل شيوه ي راه رفتن خودشو دارد . من ميتوانم شيوه ي راه رفتن را از قبل طراحي و بعدا در انيميشن اعمال كنم .

4-براي رندر گيري مثلا (آب - آتش و مو و...) زماني بسيار بسيار طولاني لازمه براي كيفيت hd . من چي كار كنم كه در يك فاصله ي زماني كم . بتوانم در همين كيفيت رندر كنم.
------------------------------------
قابل توجه دوستان . مي توانند سوال ها را براي جلو گيري از شلوغ شدن انجمن در همين بحث مطرح كنند. و از دوستان ديگر جواب خود را بگيرند مثل من.

SSS_HHH_OOO
05-02-2009, 01:20
آيا ميشود در يك صحنه چند بار ضاويه ي دوبين را عوض كرد ؟ مثلا دوربين از جلو است يكباره به سمت عقب برود

بله...batch render کارش همینه..چندتا دوربین میذاری تو صحنه و مشخص میکنی هر دوربین چه فریمهایی رو رندر کنه...


2-با چه مدلي (مربع و استوانه و ...) مدلم را بسازم كه بهتر دربياد ؟



بستگی به جسم داره...مثلا برای بدن انسان از استوانه استفاده کنی راحت تری...ولی برای ماشین مکعب مناسبه..البته این رو هم بدون که اسم این کار box modeling هست و با مکعب هر چیزی رو میتونی بسازی...


3-مثلا من يك مدل دارم اين مدل شيوه ي راه رفتن خودشو دارد . من ميتوانم شيوه ي راه رفتن را از قبل طراحي و بعدا در انيميشن اعمال كنم .


درست متوجه نشدم ولی اگه منظورت اینه که آیا میشه انیمیت یه کاراکتر رو ذخیره کرد و چند بار استفاده کرد باید بگم میشه...البته اگه از biped استفاده کنی...راه خیلی خوبش اینه که از نرمافزار تخصصی انیمیشن سازی مثل motion builder استفاده کنی.


4-براي رندر گيري مثلا (آب - آتش و مو و...) زماني بسيار بسيار طولاني لازمه براي كيفيت hd . من چي كار كنم كه در يك فاصله ي زماني كم . بتوانم در همين كيفيت رندر كنم.

تقریبا میتونم بگم راهی وجود نداره...همه دنیا این مشکل رو دارن...
برای مو روش ساخت غیر از hair and fur هست...تو یه تاپیک راجع بهش بحث شده...تاپیکش هنوز هم تو صفحه اوله..به اونجا مراجعه کن...


قابل توجه دوستان . مي توانند سوال ها را براي جلو گيري از شلوغ شدن انجمن در همين بحث مطرح كنند. و از دوستان ديگر جواب خود را بگيرند مثل من.

برای هر سوال باید تاپیک جدا زده بشه..چون اینطوری تاپیک شلوغ میشه و بچه ها به جوابشون نمیرسن...


یه مطلب دیگه....برنامه ای که باهاش کار میکنی رو حتما بنویس...من الان برای مکس جواب دادم...در صورتی که ممکنه شما مایا کار باشی و جوابهای من به دردت نخوره...

i-like-ddd
05-02-2009, 01:54
سلام اقا شهاب ميشه يكم در مورد اين batch render توضيح بدين؟ (اگه بدجا سوال كردم شرمنده!)

Animators
05-02-2009, 02:17
:11:دم شما گرم به خاطر تاپیک بسیار ارزشمندتون .... من قبل از اینکه طراحی پیدا بشه و طراحی کنه دو تا سفارش دارم.
یکی بلوپرینت یه شکارچی قدیمی . از اینهایی که در نقاشی ضامن آهو می کشند.
دومی وجود ندارد.:27:

RatAtouille
05-02-2009, 14:33
درست من با مكس كار ميكنم 9-32bit .
اين چي كار كنيم :

من پيشنهاد ميدم بلو پرينت هايي كه نيست خودمون بكشيم . بهتره به خودمون متكي باشيم.بنا بر اين من پيشنهاد دارم كسي كه طراحي خوبي داره بلو پرينت هاي درخواستي را طراحي كنه.

b3dnet
05-02-2009, 19:07
درست من با مكس كار ميكنم 9-32bit .
اين چي كار كنيم :

سلام رفیق
پیشنهادت قشنگه و ایرادی که داره اینه که کسی این کارارو در راه رضای خدا که انجام نمیده یا به قولی مگه کسی بی کاره بیاد Blueprint های مارو بکشه...
در هر صورت شما Blueprint که خواستی بگو اگه در دسترس بود حتما میزاریم اگه نبود و قابل کشیدن بود سعی میکنیم این کارو انجام بدیم...
:46:

RatAtouille
08-02-2009, 16:50
برای ساخت شنل پاره برای یک نفر چه کار باید کرد ؟

زبراش چه جور برنامه ای است ؟ محیط کارش چه جوریه ؟ به چه درد میخورد ؟

hadi665
08-02-2009, 18:52
زیبراش نرم افزاریه که بیشتر به صورت ترکیبی با یکی از نرم افزارای سه بعدی ازش استفاده میشه
اما خودشم میتونه مدلوئ از ابتدا بسازه

و معمولا مدل در حالت پایه بدون جزئیات میره تو اون برنامه و اونجا با قلم ها روش کار میکنی و بهش جزئیات میدی
بعد دوباره میاریش توی نرم افزار سه بعدی قدرت مند

فقط اینکه بیشتر برای مدل های نرم به کار میره مثل آدم یا حیوونی چیزی

mohammad_1ta
10-02-2009, 00:05
سلام،
ببخشید سوالم رو اینجا مطرح میکنم... نمیخواستم یه تاپیک جدید باز کنم؛

این یه تیکه که تویه عکس مشخص کردم، خیلی کوچیک شده و برای همین کار باهاش خیلی سخته...
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

قبلاً بزرگ بودا... ولی نمیدونم چرا کوچیک شده :31:

ممنون :)

hadi665
10-02-2009, 00:25
عکسی لود نشد دوست عزیز

mohammad_1ta
10-02-2009, 00:28
این عکس براتون میاد؟ :)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

RatAtouille
10-02-2009, 09:34
این چیه ؟ اگر گیزمو است باید کلید x را بزنی تا دوباره حالت قبل برگردد.
و اگر نیست بگو این چیه؟

hadi665
10-02-2009, 11:10
این عکس براتون میاد؟ :)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


آره اومد !


میشه با زدن دکمه های + و - این بردار ها رو بزرگ یا کوچیک کرد

mohammad_1ta
10-02-2009, 11:53
این چیه ؟ اگر گیزمو است باید کلید x را بزنی تا دوباره حالت قبل برگردد.
و اگر نیست بگو این چیه؟

نه گیزمو نیست. یه Box سادست که مشکلم همون بردارها بود.



آره اومد !


میشه با زدن دکمه های + و - این بردار ها رو بزرگ یا کوچیک کرد

دمت گرم آقا :10:
نمیدونی چه عذابی میکشیدم وقتی که کوچیک بود... 2 ساعت باید موس رو تنظیم میکردیم روی بردار مورد نظر.
الان دیگه خیلی کارم راحت شد :11::11::40:

RatAtouille
11-02-2009, 19:39
چرا 3d max 9 در وستات اجرا نمیشود ؟ اگر هم میشود ازبس کند است میشه گفت ... !

b3dnet
12-02-2009, 00:12
الان فکر میکنم هادی جان تو ویستا با 3dmax کار میکنه...
حالا اگه فقط max 9 نمیاد یه ورژن بیشتر نصب کن...2009 نصب کن...

mohammad_1ta
12-02-2009, 00:20
من 3d max ام رو تو ویستا اجرا میکنم و هیچ مشکلی هم نداره...
شما باید با توجه به نوع ویستاتون، اون نوع 3dmax رو نصب کنین. (یعنی بعضی هاش 32bit هست و بعضی ها 64 )

الان برای من اینه: Autodesk 3ds Max Design 2009 32-bit و هیچ مشکلی هم نداره.

RatAtouille
19-02-2009, 22:24
براي ساخت صورت انسان و حيوان بايد چه كار كرد؟ اگر توضيح كامل بدهيد ممنون ميشم

b.zemiri
19-02-2009, 23:36
براي ساخت صورت انسان و حيوان بايد چه كار كرد؟ اگر توضيح كامل بدهيد ممنون ميشم

منظورتون رو از برای ساختن صورت انسان چه باید کرد نفهمیدم
یعنی از بیس کار چه باید بکنیم؟ اگه اینجوریه که
اول یک بلوپرینت اگر مبتدی هستید و میخواهید که نمونه ای برای کمک بهتون باشه به یک باکس اساین می کنی
و بستگی به این داره که کدوم مدلینگ براتون راحتتره
من برای مدلینگ انسان از پولیگن استفاده می کنم (شما از باکس هم می تونید استفاده کنید) و البته روشهای دیگری هم هست که برحسب راحتی شما با اون کار می تونید از آنها استفاده کنید


یک صفحه می کشید بعد اون رو با کلیک راست تبدیل به پولیگن می کنید و شروع می کنید به مدلینگ، برای اینکه از صفحه تون کپی بگیرید از edge های اون همراه شیفت می گیرید و تا اندازه دلخواه می کشید تا سطح جدیدی بوجود بیاد

اینجوری توضیح دادن چقدر سخته اگه امکان داشت براتون عکس آپلود می کنم تا کامل متوجه بشید
موفق باشید:21:

RatAtouille
20-02-2009, 20:36
من بدن را كامل ميسازم به جز سر كه اصلا بلد نيستم و كف دست.

mohammad_1ta
21-02-2009, 13:45
برای صورت، من قبلاً که کلاس رفته بودم، بهمون با کره یاد داده بود (ولی اصلاً جالب در نمیومد)

SSS_HHH_OOO
21-02-2009, 14:08
آموزش ساخت صورت رو تو مباحث آموزشی میتونی گیر بیاری...
به جرات میتونم بگم از سخت ترین کارا تو مدلسازی همینه....
تمرین خیلی زیادی میخواد و با یکی دو بار تلاس نمیشه یاد گرفت....
باید خیلی مل بسازی تا بتونی به اون چیزی که میخوای برسی.....

G LADIATOR
21-02-2009, 15:03
خوب واسه ساخت صورت تمرین که حرف اول رو میزن ولی من خودم ترجیح میدم صورت رو با لاین بسازم بعد که حدودا 90% رو ساختم اون رو تبدیل کنم به پلی و بیشتر روش کار کنم ...در آخر هم اگه خیلی میخوای بهش گیر بدی ببرش تو زیبراش و بهش دیتیل بیشتری بده...

البته شاید شما با این روش حال نکنی که همونجوری که دوستان گفتن روش زیاده:d